20100618 - Gondolatok a Llek nekhez
2011.08.12. 17:29
2010. jnius 17., cstrtk
Nhny gondolat a „Llek nekhez”
20100614 – Tndres, Gyngys krdsek, 12. oldal:
http://www.thesecret.hu/node/171
„A llek neke
Kelet-Afrikban van egy trzs, ahol a gyerek megszletsnek idejt nem a vilgrajvetelnek napjtl, st nem is a fogantats napjtl szmtjk. E trzs szmra a szlets kelte azt a napot jelli, amikor a leend anya elszr gondol majdani gyermekre. Az anya, amikor gy rzi, eljtt az ideje, hogy gyermeke legyen, elvonul az erdbe, s magnyosan l egy fa alatt mindaddig, amg bensjben meghallja gyermeke nekt.
Amint ez megtrtnt, az anya visszatr a falujba, s megtantja az neket a leend apnak. Ezutn ezzel az nekkel hvogatjk a gyereket. Miutn a gyerek megfogant, az asszony a mhben hordott kisbabnak nekel, s megtantja a dalt a falu bbinak s regasszonyainak, akik a vajds alatt s a szlets csodlatos pillanatban ezzel az nekkel kszntik a gyermeket.
A szls utn valamennyi falubeli megtanulja az jszltt nekt. Ez a dal ezutn lete minden fontos pillanatban elksri. Ezt neklik neki, amikor valami baja esik, ezt neklik gyzelmek, szertartsok, felavatsok alkalmval vagy a hzassgktsi ceremnin. Amikor lete vgn szerettei sszegylnek a hallos gynl, utoljra hangzik fel a dal.”
Jack Kornfield
Az ezen afrikai trzs s asszonyaik ltal megrztt SzeRves mkds „teljesen azonos” azzal, ahogyan a Fld „Eredeti SI” letben
- a Fld MAG Nemzetsgnek tagjai elksztettk a „korszak-vltsokat”,
- illetve ahogyan egy-egy megjelent kiegyenslyozatlansgra igyekeztek megtallni a megfelel gygymdot.
Nagyon klnleges az is, hogy e trzs „mkdsben” pontosan megfigyelhet a Fld plyjrl val letrst kvet idszakban kialakult „ni” s „frfi” „munkamegoszts”: az asszony az, aki „elbe megy” a vltozsoknak, aki „mozog, halad”, hogy megtallja az j Llekkel val „kapcsoldsi pontot”, s a leend apa ekzben a „faluban marad”.
A leend Anya
- ELVONUL AZ ERDBE, MAGNYOSAN L EGY FA ALATT MINDADDIG, amg BENSJBEN meghallja GYERMEKE nekt.
- Ezt kveten a leend anya MEGTANULJA [’megrti’] az neket, majd visszatr a faluba s MEGTANTJA a prjnak, hogy EGYTT hvjk a Gyermeket/vilgot [PR-ban/EGYKNT (!) hvjk az j letet!].
- Az asszony a FOGANTATS UTN MEGTANTJA mindazoknak (asszonyoknak!) az neket, akik SEGTSGRE lesznek a Gyermek szletsekor,
- majd az anya a Gyermek MEGSZLETSE UTN megtantja az neket mindazoknak, akik egy csaldba tartoznak az rkezett Gyermekkel.
- A Gyermeket EGSZ LETN T elksri ez az nek [’Rendben tartja’], s hallakor hangzik el UTOLJRA.
A Fld MAG Nemzetsgnek tagjai ugyanezt a ’mdszert’ kvetik akkor, amikor elj az ideje egy „j korszak megszletse elksztsnek”. GONDOLATBAN/RZSBEN megjelenik nhny tagjukban a „leend j Vilg rzete” --- ez az amit gy is fogalmaztunk, hogy a Fld ’fel’ elkezd kzeledni a megjulst segt lds [vagy ms nzpontbl a Szvben elkezd kibomlani az j Korszak Mintja/lete].
A „leend gyermek” [j Vilg] kzeledst megrz MAG-Ltez ilyenkor szintn
- „NMAGBA” fordul, hogy pontosan MEGREZZE, majd MEGRTSE a kzeled jat, s gy kialakthassa MaGban az j Vilghoz „Kapcsolds” lehetsgt. [Az afrikai asszonyok ezt egy „fa alatt lve” tettk az ’erdben’/Eredben, a MAGOK ezt a Fld LETFJBA olddva tettk s teszik.]
- A MAG-Ltezk is mindaddig figyelnek a Bels Csendbe, amg a lehet legtisztbban megrzik/megrtik a „dalt”, az j LET/Vilg „kzeled” „Mintjt”, jellemzit, hogy ennek az rkez J-nak a hrt a lehet legteljesebben t tudjk adni A CSALD AZON TAGJAINAK IS, akikkel EGYTT Hvjk az ’jat’, egytt ksztik el [’fldelik be’] az j let/Vilg bekapcsoldsnak lehetsgt [sszeHangolds].
- Ha megtrtnt a „fogantats”, vagyis a kzeled j Vilg sikeresen kapcsoldott a fizikai letskhoz is [a megtestest SzeRves FolyaMATokba], az j let fogadsban segdkezk is elkezdik az elkszleteket a megszletshez. Itt mr a tnyleges megtestest, szletst elkszt folyaMATok zajlanak, s a „Gyermekvrs” folyaMATba tnylegesen bekapcsoldnak a MAG Nemzetsg mindazon tagjai, akik a fizikai megtestestsben segtknt jrnak el.
- A megszlets utn AZ EGSZ CSALD eltt „bemutatsra” kerl az „j Szltt”, a mr megtesteslt let.
rzsem fontos szerepe volt a Fld LETFJNAK jra LETRE kelsben s KiTeljesedsben annak, hogy ezek az asszonyok ilyen mdon megriztk az LETBE-HVS SzeRtartst/Mvszett… Ksznet s Hla Nekik ezrt…
rzsem szerint ugyanez a ’mdszer’ hasznlatos az Eredend Rendben abban az esetben is, ha valahol A CSALDBAN valamilyen betegsg vagy fjdalom, esetleg ms „nem rtett megnyilvnuls” jelenik meg.
Ha valamilyen kiegyenslyozatlansg jelenik meg, akkor sok esetben elgsges lehet A SAJT HANGGAL val tHats [jra behangols], de eladdhatnak olyan esetek is (leginkbb bizonyos mintk „keveredse” esetn), amikor valamilyen ms gygymd is szksges ahhoz, hogy ismt Harmnia, Kiegyenslyozottsg legyen jelen. Ilyen esetben a „Gygyt” s/vagy „Gygyulst keres” ismt hozzhangoldik a Fldanya LETNEK MAGA MINTJHOZ [LETFA, SZERELEM], s „csendben figyelve” vrja amg megrzi, majd megrti a Gygytst [az adott esetben] segt Harmnit.
OmMTR KJ
*****
„Emlkek a tudatalattibl”:
Gyerekkorombl egyetlen tudatos „emlkem” van arrl, hogy desapmnak motorja volt: egyszer hazafel mentnk a strandrl, kzben elveszett az szgumim… Nagyon kicsi voltam mg akkor…
Azt mr csak desanym elmondsbl tudom, hogy taln egyves lehettem, amikor „egy-kt kilomter tvolsgbl” „meghallottam”, ha apukm jtt haza a motorjval: figyeltem, majd szltam, hogy „apu jn”, s pr perccel ksbb valban otthon is volt…
Amikor megszlettek a gyerekeim, egy nagyon ers „parancs” volt bennem: nem hagyom ket magukra egy kis idre sem…
Taln „letment” is lehetett ez a bels parancs, ugyanis nagyjbl akkor, amikor „kb hsz vvel ezeltt a MAG/Magyar Csald felldozta Magzatt a Fldanynak” (taln pp Nagyboldogasszony napja volt), a mi szegedi laksunk legett. Dlutn a kt kicsi fiunkkal elmentnk stlni, s mire kb egy ra mlva hazartnk, mr a tzoltk oltottk a 4. emeli laksunkat. Elmondtk a tzoltk, hogy betrtk az ajtt/ablakokat, mert nem tudtk, hogy esetleg bent vannak-e a gyerekek… Addig sem, azta sem hagytam magra a kicsi, tehetetlen gyerekeimet…
Nem tudom, hogy a tudatalattimban lt-e az a „gyerekkori” emlk, amelyet (emlkeim szerint a laksunk legse utn) mesltek el a szleim. Mlyen „megdbbentem” azon, amit a szleim mondtak, s azon is, hogy tulajdonkppen nem is rtettk, hogy mit mondtak el nekem.
Elmondtk, hogy amikor kicsi voltam [szerintem taln egyves lehettem, mert a trtnetben nem szerepelt az csm, aki egy vvel s tz nappal volt fiatalabb mint n], tbbszr elfordult, hogy teljesen egyedl hagytak otthon a hzban, amg k motorral elmentek ide-oda. Egyszer valamilyen munkatrsa dolgozgathatott desapmnak a kzelben, s mondta a szleimnek, hogy az ablakon benzve ltta, „milyen jl el voltam a kisgyban”, fellltam, eljtszottam…
Szleim azt a „tanulsgot” vontk le ebbl, hogy „milyen jl elvoltam egyedl” --- n pedig dbbenten hallgattam mindezt mr anyaknt: hogyan jutott eszkbe teljesen egyedl hagyni rkig…
Nem tudom, hogy ennek a ’gyerekkori lmnynek’ volt-e kze ahhoz, hogy a mai napig is a „jobb szememmel” csak egy homlyos ltsom van a fizikai skra. Mr ltalnos iskols korom eltt „szrevettem”, hogy n ezzel a szememmel alig ltok. Emlkszem, hogy tbbszr szltam errl a szleimnek, de a csaldom nem foglalkozott ezzel… N-em vekkel ezeltt elmondta, hogy ez a szemem „mshov” van lltva…
Tudott, hogy a kisgyermekek eddig is „tlttak” bizonyos „ket segt dimenzikra”, ez a ltsuk azonban idvel szklt, majd rendszerint [legalbb idlegesen] bezrdott. Nem tartom kizrtnak azt, hogy a „tlls” rdekben az N-em „tlltotta” a ltsom egy rszt „mshova”: egyrszt hogy ne lssam azt, ami tl nagy fjdalmat okozna, msrszt lthassak nagy baj esetn valami remnyt-adt…
Azt hiszem, hogy eljtt az ideje annak, hogy mindenfajta „tengelynk”, gy pldul a lts is, jra a ’Rendes’ Helyzetbe kerljn. Ez jelentsen megknnyti majd mind a „bels lts” hasznlatt, mind pedig a „kvl is megnyilvnult” lethez/Valsghoz val megfelel kapcsoldst --- s termszetesen magt a „teremts” SzeRves/Rendes FolyaMATt…
Az „let-tengelyeink” ferdesgnek vagy furcsasgnak mindenkppen oka volt a Fld „MAGA plyjrl val eltrse”, a SZERELEMBEN-EGYEK egymstl eltvolodsa. Taln emlkeztek mg arra, hogy a mjus 13-i rsban azt rtuk, hogy a ’Ftrl’ letrt ni ton haladva „fl szvvel, fl szemmel mindig azt figyeltk, hogy hol lenne lehetsges visszakapcsoldni az eltvolodott trshoz, az elhagyott thoz”… Ez a „fl szemmel, fl szvvel” val Kapcsolds-keress mindenkppen „feszltsget”, nha deformitst idzett el testben s llekben is, s most, az j Vlasztott lethez Igazods [megtestest FolyaMATai] sorn ezek mind oldsra s kiegyenslyozsra kerlnek, beIgazodunk a kiigaztott j FLD/Fld- s [szemlyes]let-Tengelyekhez.
[rdekes egybeess a szmomra az, hogy nekem ppen a „jobb” szemem „irnyul(t) valahov mshova”, s a lejegyzett kpben a „ni ton” haladva „tlnk jobbra” volt mind a „Ft”, mind pedig a „frfias” jelleg mellkt… Ugyanakkor „ma mr” jra a „Rendes ton” haladunk. Itt is vannak mg gygytand rszeink --- a „lts” korbban esetleg hasznos volt „megosztottsgnak” azonban mr nincsen helye, st, gtlja lehet a „Most” megfelel rzkelsnek…]
Mindennek, ami „srlsknt” vagy „erknt”, „hinyknt” vagy „tbbletknt” bennnk van, annak oka van.
Eljtt az ideje
a srlsek meggygytsnak,
NMAGUNK kiTeljestsnek,
s az EGSZ-sges Kapcsoldsokba val visszailleszkedsnek…
Ha szksges, feljnnek a tudattalan terletekrl az emlkek megrtst s gygytst vagy elengedst krve --- mskor pedig emlk-nyomot sem hagyva, nmi fjdalom-rzet ksretben tvozik mindaz, ami ilyen jelleg kitisztttatsra lett tlve…
Minden rsznk a „helyre kerl”, semmi nem marad bennnk felesleges salakknt vagy nehezkknt… Mindennel szembeslnk, amivel szembeslnnk szksges, hogy felismerhessk az eddig „tudat-alatti terletekrl” mozgat [gtl vagy pp segt, ma is hasznos vagy pp idejt-mltt lett] Mintkat/Erket…
Tulajdonkppen „logikus”, hogy ezeknek a [Szemlyes]let-tengely igaztsoknak, valamint az ehhez kapcsold „Teljes Testi/Lelki Igazodsoknak” a „maga teljessgben” csak azutn rkezett el az ideje, hogy a Fld visszaIgazodott a MAGA-vlasztotta tjra. Ez a Bolyg-Valsg [~Vilg] jelleg Igazods/Rendezds az ALAPJA a Fldn SzeRves letet lk MaGuk Rendezdsnek is. A „tllsi” idszakban kialakult „deformitsok” kiIgaztsnak is most jtt el az ideje. Akiknl ehhez a Szemlyes Igaztshoz/Gygytshoz/Rendezdshez valami sajtos ok miatt „nem lenne elgsges” NMAGUK TISZTA HANGJA, azokat a Fldanya Sajtos Gygyt Utakkal/Rezgsekkel is megsegti a fjdalom-mentes s gyors Rendezdsk [mely A CSALD Rendezdse is] rdekben.
Az elz kiegsztsbl:
„…a Fldn jelenleg az egyik „Elsdlegessg” annak a Pontos feltrsa,
hogy a „felsznen vagy felszn-kzelben”,
valamint a „Mlyben/Eredben”
milyen EGYNI s KZSSGeket is rint gtl OKAI vannak
az nfelismers [megrts, tisztn lts]
s nkifejezs [megrtets, megrts, teremts] folyamatai Szabad/Rendes megnyilvnulsnak.
Mindez – a korbbi hasonl megtapasztalsokra figyelemmel – azt is jelenti, hogy ezen gtl tnyezk oldsra (s az ezekhez kapcsold Kiegyenslyozsok megsegtsre) hamarosan „kszen lesznek” a Fldanyai Gygyt Utak [jelents rszkben taln mr kszen is vannak, s jelenleg ppen a „Pontostsok, Bemrsek” folynak].
A Fldanya s LET/NMAG irnti BIZALOM/SZERETET/SZERELEM az,
amelyen t [ksedelem nlkl!]
minden szmotokra szksges Gygyt Mintt s Ert Befogadhattok,
s MaGatokban, MaGatokon t
[nMaGatok s msok szmra is]
megnyilvnthattok, Valv/Hatv alakthattok…”
OmMTR KJ
*****
A „szemlyes megtapasztalsaim” azon rsze, amikor az „res hzban kicsi gyerekknt magamra hagytak a szleim”, taln egyes vonatkozsaiban mutathat nmi hasonlsgot a KRISZTUSI VILGBAN megtapasztalt nhny korbbi „szli jelleg” mkdshez… A 20100602 – talakuls cm rsbl:
„…Ma mr a Fld „ismer”, megtapasztalt olyan Vltozst, amelyben nem csak a Sajt Mintja volt, s rszben mg Van Jelen. Mindez a Fld – s a Teljes KRISZTUSI VILG – szmra is egy nagyon JelenTs,
a Teljes KRISZTUSI VILG MINT EGY CSALD szmra
egy nagyon komoly s tanulsgos megtapasztals:
hogyan [s „mikor”] szksges, „kell” a Szabadsg VILGBAN/Vilgban
egy bajba vagy nehz helyzetbe kerlt Csaldtag segtsgre sietni akkor,
ha a Csaldtag nem ismeri fel azt (vagy nem tudja kinyilvntani azt), hogy bajba kerlt,
s gy nem tud lni a segtsg-krs lehetsgvel.”
„Slyos” Prbja, Megtapasztalsa volt ez az LETNEK s az Atyai/Anyai/Gyermeki, Csaldi Felelssgnek, hiszen egy „kell idben” el nem indtott, vagy nem kell idben/formban indtott megsegt tett nagyon slyos kvetkezmnyekkel jrhat „minden rintettre”, vagyis tulajdonkppen a „Csald legkisebb tagjt rt srelem is kiHat a Teljes Csaldra”.
„rk igazsg” az, hogy egy Csald vagy „Lnc” erssgt a „leggyengbb lncszem” erssge adja, s klnsen igaz ez egy az „let Virga” Mintja szerint felpl s mkd VILGRA/Vilgra s vilgra. Minden, a legaprbbtl a legnagyobbig, AZ EGSZIG ugyanannak a Mintnak a lekpezdse/megjelense, s gy ebben a Nyitott s Szabad, NMAGA Minti szerint pl VILGBAN/Vilgban a „legkisebb idegen porszem” is – idvel – komoly viharokat/eltrseket eredmnyezhet.
Br mg ebben a most elkezddtt LET-Ciklusotokban [nhny Jelentsebb Fldkorszakban] sem fogja mg minden rszletben s teljes egszben feltrni magt elttetek ennek az elmlt idszakban bekvetkezett s kiss flresiklott Vltozs-sornak minden rszlete, az azonban mr bizonyoss vlt a Fld s a Fld Nagyobb Csaldja szmra is, hogy egy ilyen
KRISZTUSI, SZABAD Elveken/Trvnyszersgeken Alapul Csaldi letben
EGYETLEN TRS VAGY CSALDTAG SEM HAGYHAT MAGRA AKKOR,
AMIKOR OLYAN VLTOZST L MEG [Szletik/talakul],
AMIKOR NINCSEN VLASZKPES, s gy TELJES AKARAT-KPES llapotban,
s jelenleg minden Vilg s vilg „szletsi”
s LET-talaktsi/talakulsi Idszaka, FolyaMA(A)Ta ilyen vltozs.
A Vltozs ilyen „Gykeres” (!) talakulsi Idszakban ma mg sok Vilgtl s vilgtl nem vrhat el az, hogy mikzben NMAGA Jelents talakulst/tRendezst li meg, annak az ltala addig mg meg nem tapasztalt Vltozsnak minden rszletvel tisztban legyen s gy a Vltozsa „minden rszletben” megfelelen elkszlhessen. Termszetesen minl tbb meglt tapasztalattal Rendelkezik egy Csaldtag, annl Teljesebb lehet a rltsa az eltte ll vltozsokra --- m mivel a Vltozsok s talakulsok egy Jelents rsze maga j [szorosabb vagy lazbb] Kapcsoldsok Ltrehozsval is egyttjr, gy minden egyes vltozs minden egyes esetben hoz J, addig soha nem volt s tbb ilyen formban meg nem nyilvnul megtapasztalst. Ahogyan azonban emltettem is: a Vltozsokban, talakulsokban mr nagyobb megtapasztalssal Rendelkez Csaldtagok esetben „elvrt” s el is vrhat a MAGUK s Kzs Vltozsaik megfelel Elksztse, a Gyermekibb Lt Vilgok/vilgok esetben azonban a Vltozsok teljesen nll elksztse s vghezvitele csak a meglv tudatossg mrtkben vrhat el.
Ahogyan a Fldn is megtapasztalhatttok, a megszletett let csak a legritkbb esetben kpes azonnal az nll letre. Persze – az elmlt idszakokban – kialakultak a Fldn is olyan Jelenltek, amelyek nem eszerint a Fldre ltalnosan jellemz Minta s Mkds szerint keltek letre, s ezzel jelentsen megbontottk a Fldre Alapveten jellemz let Egyenslyt. Jelenleg ezeknek a megbont Mintknak s Jelenlteknek a Fldrl – s A KRISZTUSI CSALDBL – val „kivonsa”, egyes erre RENDELT/Rendelt esetekben A KRISZTUSI CSALDON belli „megfelel elhelyezse” FolyaMA(A)Tban Van.
A Fldn Eredenden Jelenlv Minta szerint a beszlet mg bizonyos gondozsra yogosult s szorul az t befogad Csaldjtl azrt, hogy az lett beilleszthesse abba a Vilgba [Bolyg-valsgba] s vilgba [testi letbe], amelybe rkezett. Ez egy nagyon fontos, ALAP-VET fontossg sajtossga a Fld letnek, hiszen a Fldre „nagyon sok GI NEMZTESGBL” rkeznek „a legklnflbb Ltezk” Kzs Csaldi [Egymst-segt, egymst-kiegszt] letre, s gy alapvet fontossg minden berkez szmra egy beilleszkedst megsegt idszak. Ez gy volt s Van, lesz a Fld „Rendes” mkds idejben, s ennek a fontossga mg inkbb eltrbe kerlt az elmlt idszakokban megtapasztalt puszttsok idejben.
Alapvet fontossgv vlt,
hogy a Fldn MINDENKI ismt megkapja a beszletse krli idkben
azokat a [KRISZTUSI s Fldi] CSALDBA beHangol Segtsgeket,
amelyek mind a berkez, mind az t befogad Csaldja szmra biztostjk
a zavartalan let-kezdst, s gy a zavartalanul kiTeljest letet.
Ahogyan igaz ez a Fldn l SzeRves Ltezk vonatkozsban, gy ez a megllapts jelenleg igaz a Fld mint Bolyg-Valsg Egszre is. A Fld a most foly tszletsi, talakulsi, a MAGA-Mintjba visszaRendezdsi FolyaMA(A)Tban fokozott segtsgre szorul – a szerzett srlseire is figyelemmel – a KRISZTUSI CSALDTL a KRISZTUSI CSALDBA VAL Beilleszkedsben, Visszailleszkedsben, a „zavartalan let elkezdsben”.
Eredend llapotban a Fld sem „mentes” minden „tkzstl” --- hiszen itt is megjelenhetnek „rdek” vagy „nzet” klnbzsgek. Ezek azonban a KRISZTUSI, Szabadsg Elveknek megfelelen a legtbb esetben szinte „MAGUKTL” megolddnak, ha pedig „vllalt megtapasztalsknt” jelennek meg a Csald letben, akkor megtapasztalsuk egy Tudatosan s Kzsen felvllalt/”Megtervezett” tanul [fejldsi] FolyaMA(A)T.
Jelenleg a Fld Emberisge, s a Fld Emberisgvel sok tekintetben hasonl helyzetben lv ms Fldi vilgok s „birodalmak” nem kpesek mg a maga Teljessgben tltni a bennk s krlttk zajl vltozsokat. Ez – a korbban jelen volt idegen jelleg mintkra s mkdsekre is figyelemmel – tulajdonkppen magtl rtetd is, s ezrt kerlt sor [s kerl mg segt szndkkal nhny esetben sor] a Fld [nagyobb] Vltozsi idszakainak a KRISZTUSI CSALD rszrl val kzvetlen megsegtsre.
Erre a [Vltozsok krli idkben val] fokozottabb,
a KRISZTUSI CSALD „fell”
a FLD/Fld s SzeRves Fldi let „fel” megnyilvnul megsegtsre
a FLD/Fld s SzeRves Fldi let mindaddig YOGOSULT [’krheti’],
amg erre „szksg Van”,
illetve amg a KRISZTUSI CSALD s/vagy a FLD/Fld
[kivteles szorosan meghatrozott esetekben] a SzeRves Fldi let
mskppen nem Hatroz.
A Fldhz kapcsoldott
– A KRISZTUSI CSALD EGSZT is rint –
megtapasztalsok egy kiss „tformltk”
AZ EGSZ KRISZTUSI CSALD „viszonyt” is
a Csaldok s Csaldtagok egymshoz val Kapcsoldsnak, Megsegtsi Rendszernek terletn,
de ugyangy Hat a Fld LETRE
a tbbi Csaldtag letben bekvetkezett vltozsok/megtapasztalsok minden „tanulsga” is.”
*****
A „Llek nekhez” mg idzem a 20100515 – Tovbbvitelre kerl megtapasztalsok, Folytats… cm rs 23. oldaltl:
„Magyar zene - magyar llek!
Felkrlek benneteket gy ismeretlenl is, hogy
hallgassatok minl tbb magyar zent, ezen bell is egyre tbb magyar npzent:
otthon, a munkahelyen, az autban!
Krjtek, ignyeljtek a magyart:
a helyi rdiktl, tvktl, szerkesztktl!
Aki magyar zent hallgat, az magyarul fog gondolkodni, annak fontos lesz a magyarsga:
mltja, jelene, jvje.
Aki magyar zent hallgat, az egy id utn keresni fogja a magyart:
telben, italban, a napi letben, hitben, sorsban.
Amit hallgattok, hallgattattok msokkal, amit viseltek, amit kifele mutattok magatokbl, ahogy cselekedtek, az mind-mind egy-egy zenet, minta, rtkrend a krlttetek lknek.
Ht jrjunk ell j pldval! Tegyk meg gy is, amit megtehetnk!
Erre krlek benneteket!
Tisztelettel: Koska Gyrgy
Rkosmente Baranta
INDULSNAK
www.folkradio.hu
www.nepzene.radio.hu”
Levl-rszlet: „Nem tudom, lehet, hogy n nem vagyok elgg magyar, szeretem a magyar zent, DE NEM BRNM KI, hogy csak azt hallgassam... Pedig zenetanrknt rtkelem, de hogy mindig???? Egy id utn unalmasnak rzem... s azt gondolom, hogy sok sokkal vidmabb zene szletett mshol. A magyar llek szomorv vlt az vszzadok sorn. Vessenek rm kvet, nem bnom, n biza mst is szeretek hallgatni. s eszem olyan teleket, melyek nem magyarok... Ez van. Attl mg lehetek magyar llekben. Szerintem... Segts, nem tudok mit kezdeni a magyarkodssal!!!! Most magyarnak szlettem, de voltam mr sok ms nemzet gyermeke is... A csaldfm is igen sokszn: szlovk, svb, szerb, magyar is, s mg ki tudja mi??? Nekem ez a krs emszthetetlen.”
„Vannak nagyon szp – sokszor j, fiatalok ltal megjtott – magyar np s pop stb dalok, amelyeknek az a klnlegessge, hogy mivel „magyar szven” t rkeznek, egyes zenetek/erk sokszor teljesebben vagy knnyebben befogadhatak a magyar szvek ltal.
Sokan a „tlls” rdekben – yobb hjn – valban sokszor hallgattunk az utbbi idben „klfldi pop” vagy ppen komolyzenei/npzenei darabokat, mert valahogyan „nvelni kellett az rm-kpessget”. Nekem az a szemlyes tapasztalatom, hogy ahogyan kezdnk kiegyenslyozdni, megtalljuk a magunk szmra legmegfelelbb egyenslyt a „hazai” s a „klfldi” dolgok kztt, s a „fogyasztst” majd ennek megfelelen fogjuk gyakorolni. Amikor fokozottan igyekeznek tnkre tenni egyes rdekek azokat a magyar termelket, akik tisztessges munkval lltjk el a napi betevt, akkor fokozottabban rdemes tmogatni pldul a magyar gazdkat gy, hogy tudatosan igyeksznk lehetsg szerint kzvetlenl tlk vsrolni azrt, hogy a tmogatsunk tnyleg oda jusson kzvettk s ksedelem nlkl, ahov sznjuk stb.
Nagyon sok rgi s j magyar zene/dal van, amelyeket nem is ismernek a mai magyarok, mert nem volt tmogatott, vagy ppen htrltatott volt ezek kzvettse. Sok zenvel foglalkoz ilyen irny tevkenysge sorvadt el az ilyen htrnyos megklnbztets miatt. Nyilvn nem vletlen, hogy pldul „Susan Boyle” is 47 ves korban kerlt „el”, vagy a legutbbi magyar tvs tehetsgkutatban szintn egy mr hosszabb ideje is rleld nekes lett a kznsg egyik kedvence – sok ms nagyon tehetsges ms trsval egytt…
Fontos felhvni az bredk figyelmt arra, hogy keressenek a magyar zenk/npzenk kztt, keressk az ezekben megrztt vszzados, vagy akr vezredes rtkeket, illetve az jabb dalokban a magyarok szmra rkezett jabb zeneteket.
Ugyanakkor nagyon sok „klfldi” zene van, amit mi is szeretnk, mert azokat tnyleg a szvkn t hoztk le azok, akik azt lv tettk: szeretet volt bennk, s ez az nMaGuk s munkjuk irnti ignyessggel is prosult. n az ilyen „klfldieket” „tiszteletbeli magyarnak” nevezem. Hiszen a szeretet „univerzlis” is --- a MAG-Minsgek pedig radsul szintn „univerzlis” jellegek, s ezrt igenis becsljk s szeressk azt is, ami ms npek tjn rkezett rtk.
nmagban az, hogy valami magyar termk, nem felttlenl azonos a magasabb rtkekkel. Itthon is, klfldn is vannak kifejezettem zavar hats „gp”-zenk, amelyekbl hinyzik a megfelel „let” s/vagy „szv-tartalom”. Ezrt valban „KERESNI”, s ha megtalltuk, akkor AJNLANI is rdemes az rtkeset…
Tny az is, hogy vannak olyan Kldttek vagy jabb rkezs magyar letek, akiknek nem vagy csak alig voltak magyar leteik, s k a MaGuk gykerei szerinti zenket/dallamokat/hangzsokat sokszor most is kzelebbinek rzik magukhoz, s ez gy is van rendjn.
Rgen az ilyen j lerkezk knnyebben tmentek a beilleszkeds folyaMATn vagy nehzsgein, mert desanyjuk llandan ddolta/nekelte azokat a dalokat, amelyek segtettk t „behangoldni” abba a kzssgbe, amelybe rkeztek. Megtanultk a tncokat, szoksokat mr kicsi gyerekkoruktl kezdve… Sokan a most lk kzl mr nem ilyen indttatssal nttek fel, fiatal szlknt pldul mgis tudatosan igyekeznek visszapteni a maguk s gyermekeik letbe mindazt, amit sikerlt megrizni magyar letknt a mnak. Nekik most nyilvnvalan „tbb erfesztskbe” kerl mindez, hiszen mg maguk is most tanuljk ezeket a gyermekeikkel egytt --- ugyanakkor pedig egyre fokozdan tapasztaljk ezeknek a tudatosan tanult let-daraboknak a SzeRves kzssg-pt s pt/Szpt, gazdagt, rmet ad erejt [ Ajnlom: http://boldogfalva.blogspot.com/ ]
Termszetesen akinek a csaldjban tbb nemzet s np rksge is jelen van, az yl teszi, ha polja mindezeket.
Jelenleg magyarokknt lnk, s ha keresnk olyan magyar dalokat, amik meg tudjk rinteni a szvnket (= rmmel hallgatjuk), az nagyban tud segteni abban, hogy megrezzk azt, hogy itt-s-most ebben az letnkben, itt lve magyarknt kik is vagyunk igazbl s mi a vllalsunk. Klnleges lmny pldul elmenni egy tnchzba, ahol olyan csods dalokkal s tncokkal tallkozhatunk, amik egszen biztosan megrintik a szvnket, s utna keresni fogjuk majd az L/LTET zenket s ms valdi rtkeket. Elkezddik egy tudatossggal felvllalt, rm vezette talakuls. Nem „knyszerbl”, hanem mert tudjuk s rezzk, hogy szmunkra mi a „y”. Plda ltal tanulunk s tantunk. Nha a jszndk ma mg tlzsokhoz is vezethet, hisz mg sokan csak „keressk” az utunkat… Ebbl is tanulunk, finomtjuk a megnyilvnulsokat, keressk az „aranykzepet”… Aki mr kicsit tudatosabb, mint a tbbiek, s „rzi”, hogy „mire hvja fel msok figyelmt” (hiszen neki is segtett az az adott megls), az kvetni fogja a Szve (Fldanya?) vezetst, s tovbbadja a lehetsgei szerint a „yavaslatait”/tapasztalatait.
OmMTR KJ
www.omah.extra.hu
|