20100217 II - MegVilgt Kpek
2011.08.13. 14:33
2010. februr 17., szerda
MegVilgt/MaGVilgt Kpek
Nhny „tVilgt” munknak/kpnek lehettem rszese az elmlt nhny napban/rban, s ezek kzl nhnyat (fontossguknl fogva) szeretnm ha megismerntek.
I.
„Amit keresek az megjelenik elttem”
Klns, lom-szer TLSBEN volt rszem, amelynek a vge-fel „eszembe jutott” egy korbban ltott „lomkp” s az abbl levont megtapasztals/kvetkeztets.
A mostani „[lom]vilgban” „egy msik ORSZGBA KLTZTEM a csaldommal”. [Ez a kp termszetesen vonatkozik az EGYN megtapasztalsi szintjre, a NEMZET/NP, tovbb a BOLYG-Valsg tapasztalsi szintjeire is.]
Ebben a „msik orszgban” egy „vrosban” klnleges pts J hzak voltak. A hzak tbbnyire tbb-emeletesek voltak (utalhat arra is, hogy egy-egy „hz”-ba egy csald kltztt, s a szintek a csaldtagok szmt jelltk --- vagy arra is utalhat, hogy a valamilyen szempontbl kzs Feladathoz kapcsoldk kerltek egy-egy hzba vagy egy-egy hztmbbe).
Mindenfell rkeztek az „j lakk”: gyerekekkel, idsebbekkel egytt (vagyis tbbnyire csaldokknt rkeztek). Mindennek „j” jellege volt, J PTS volt az egsz vros vagy akr az orszg is.
Egy nagyon tgas s szp laksba/otthonba kltztnk be --- TUDTUK/tudtam, hogy ez a „Mi Otthonunk”. Nem pusztn „tmeneti” szlls, br idvel nyilvn mindenki tovbb-ptheti majd a maga elkpzelsei szerint, vagy akr mshov is el lehet kltzni. Ezt kveten valsznleg az „otthon beRendezse” kvetkezett, errl most rszletesebb kpekre nem emlkszem. A most ltott „lomkp” lnyege ezutn kvetkezett:
Nagyon szp s tgas volt az otthon, ahol magamat talltam. Minden tiszta volt s j, minden „szksges” dologgal fel volt szerelve, ami a „biztonsgot” jelenthette a szmomra. A „magunkkal hozott” „trgyainkat”/emlkeinket is kicsomagoltuk, hogy otthonosabb tegyk az amgy ezek nlkl is nagyon szp s teljes lakteret.
„szrevettem” [biztosan a „tisztasgrl” jutott eszembe], hogy „mkdik a mosgp”. Valsznleg az utazs sorn „hasznlt” „dolgainkat” tisztthatta. Ekkor ESZEMBE JUTOTT, hogy „hoho, nem is ellenriztem, hogy a mosgp kifolyvezetke hol lehet”. ELKEZDTEM KERESNI a „mosgp kifoly-csvt”, s mivel TUDTAM, hogy ha az nincsen a megfelel helyre illesztve, akkor a ’vz’ elraszthat mindent, gy MEG IS TALLTAM a helyre nem illesztett kifoly-csvet, s TAPASZTALTAM, hogy bizony tbb ’sznyeg al’ (!) is befolyt a vz.
[Ennek termszetesen olyan rtelme is van, hogy a ’tudatom/tudatalattim’ mkdsnek a „hinyossgra” mutatott r e vizess lev nhny ’sznyeg’, olyan tudati terletre, amely mg NINCSEN KELLEN KIEGYENSLYOZVA AZ J VILG MKDSHEZ.]
Ha mr [a tiszttshoz kapcsoldan] „vizesek” lettek ezek a „sznyegek”, akkor KI KELLETT TENNI KET A FNYRE. m mivel a „tudati mkdsem ezen terlete” ppen tisztts/kiegyenslyozs alatt llt, gy bizonyos RGI MINTK megmutattk a mkdsket: el kezdtem KERESNI valami alkalmas helyet a vizes holmik megszrtsra. Kimentem az j otthonbl, s valaki egy id utn mellm szegdtt segtnek. Tulajdonkppen „csaldtagnak” reztem ezt a segtt, valamilyen kicsit „tvolabbi” csaldtagomnak, aki taln (lehet, hogy csak tmenetileg, a beilleszkedsig) szintn „velem egytt” lakhatott. ISMERTE ezt az j Vilgot, n pedig mg csak most rkeztem. Nekem nem volt „trkpem” sem, de mgis valahogyan biztonsgban reztem magam. Tudtam, hogy brmerre is megyek, ha az irnyt nagyjbl megjegyzem, akkor „haza fogok tallni”. A trsamnl volt az „otthonunk kulcsa”, egy pici kis kulcsocska.
Mentnk a vrosba, „sztnztnk” --- „majd aprnknt megismerem rszletesebben is” – gondoltam. Kzben talltunk megfelelen napos, meleg helyet a sznyegeknek is: kitertettk valamilyen kerts-flesgre.
Az egsz vros olyan jelleg volt, mint egy „dl-vros”: leginkbb „szolgltat-helyeket” s nagy zld-terleteket/parkokat lttam. Nagy volt a nyzsgs, sokan voltak az utckon, mindenfel nzeldk. Sokan beszltek ’magyarul’. Bks, vilgos, napos, bartsgos volt ez a hely a nagy nyzsgs ellenre is, „biztonsgban” reztem magam. Sok volt a fiatal, akik a maguk mdjn csoportokban voltak/szrakoztak/beszlgettek…
Miutn megnztk a vrost, a segt csaldtagommal visszatrtnk a mi otthonunkhoz. Most „kvlrl” is jobban meg tudtam nzni a hzakat. Egymstl kell tvolsgra voltak a hzak. Volt olyan, amelyiknek a teraszn/erklyn mg fa is ntt… Nekem ESZEMBE JUTOTT, hogy haza kellene hozni a sznyegeket, nehogy valaki elvigye ket. „Nagyjbl emlkeztem”, hogy merre tettk le ket. A segt csaldtag most (ltszlag) nem jtt velem, de az otthonom „kulcst” ideadta. A kicsi kis kulcsot a szvem tjkn tztem fel a fehr blzomra.
[Az eddigi kpek nagyjbl azt jelentik, hogy „kpes vagyok megtartani” ennek a Vilgnak/vilgnak az ALAP-rezgst, vagyis „kaphatok itt letet/otthont” (ezt jelzi a kulcs tadsa). Hogy ezek utn majd magam meg tudom-e tartani az LET-hez szksges rezgst, az elvlik ezutn.]
Teht az emlkezetemben ott volt, hogy merre hagyhattam a keresett sznyegeket --- valami miatt mgis gy dntttem, hogy ha egy msik irnybl kzeltem meg a keresett helyet, akkor nem kell taln „annyit menni”, hamarabb odarhetek. „Lgvonalban” gondolkodtam: ha nem teszem meg azt a „nagy kerlt”, amit a segtmmel jrtam be, akkor „hamarabb” megtallhatom a „sznyegeket” --- nehogy valaki elvigye. [Teht megint a „rgi” „lineris” minta szerint kezdtem el gondolkodni, s a rgi minta szerint TARTOTTAM ATTL, hogy elviheti valaki azt, „ami az enym”. Ezzel teht ismt rajzoltam magamnak egy megtapasztalsi irnyt, s elkezdtem mkdtetni a rgi mintkat.]
Az elmm vezetse alapjn egy rgi mintj s mkds, zsfolt, kaotikus nagyvrosban TALLTAM MAGAM, tlekeds, szrkesg… Haladtam azon az ton, amelyrl AZT GONDOLTAM, hogy „j irny”. Nhol felfedezni vltem „ismers” helyet, s akkor AZT GONDOLTAM, hogy mindjrt megtallom amit keresek --- de AMINT ELBIZONYTALANODTAM, mr megint nem ott voltam, ahol akartam… Ezt kb kt-hrom alkalommal vgig-ltem. Itt-ott „magyar szt” hallottam, s tbaigaztst prbltam krni, de mivel A GONDOLATOMBAN AZ VOLT, hogy itt a legtbben mg turistk s/vagy jak mint n, nyilvn nem kaphattam megfelel felvilgostst. tkzben gyakran „ellenriztem”, hogy az otthonom kulcsa a helyn, a szvem fltt van-e. Tbbnyire megfogtam, ellenriztem, hogy a helyn van-e.
Valahonnan ismt „magyar szt” hallottam [illeszkeds lehetsge]. Egy szk utccskban egy „ttermet” lttam, ahol a „pincr” vagy tulajdonos „magyar lehetett”, RTETTE A SZT, s n is az vt. tbaigaztst krtem, de a vlasza csak annyi volt: „nem rt ez semmit/nem rtenek ezek semmit”.
Klnsebb felhborods nlkl „ELFOGADTAM”, hogy „nem segt” (vagy nem akar valamirt segteni), s elindultam tovbb az ELMM rajzolta ton. Mivel nem jelent meg bennem dh vagy rosszalls a legutbb kapott vlasz kapcsn, a vlasz RTELMT kezdtem el KERESNI nem nagyon erlkdve (!), egyszeren RTENI AKARTAM, hogy mi lehet az rtelme annak, hogy „nem rtek semmit”. s AZONNAL ESZEMBE JUTOTT egy korbbi kp s megtapasztals:
„AMIT KERESEL AZ MEGJELENIK ELTTED”.
[Abban a rgebben ltott kpben is egy J OTTHONBA/Vilgba/vilgba kerltem a gyermekeimmel. A rgi mintim szerint egy kiss izgatott az, hogy mit adok majd ENNI [az elbb: „tterem”] a gyerekeimnek --- s gy azonnal az j Otthon „konyhjban” talltam magam. EL KEZDTEM KERESNI az eveszkzket, s mivel „tudtam”, hogy azok „szekrnyben” szoktak lenni, azonnal MEGLTTAM a szekrnyt, amiben MEGTALLTAM a keresett ESZKZKET. El kezdtem KERESNI a „kiflit”, s azonnal MEGLTTAM a kiflit stb. Ennek a tapasztalsnak volt az sszegzse az, hogy „amit keresel, az megjelenik eltted”.
Ennek a rgebbi lom-kpnek volt folytatsa is: volt minden otthonban egy olyan (elg nagynak TN) „terem”, ahol a lakk „gyakoroltk” a „teremtseket”. Amikor az egyik ilyen terembe bementnk, nagyon sok ’gyerekjtk’ s ms rgi mintj „trgy” volt, amit elkezdtnk „visszabontani elemi rszecskire”, s erre tantgattuk az ott lakkat is. Ez is segtette a „teremtsrt val felelssg” megrtst/megtapasztalst.
Minden „jat” szokni kell, s meg kell tanulni a teremts ott mkd formjt. Mivel minden „J-ba rkez” „gyermek-minsg” is a legtbb ilyen vlts esetben, ezrt minden Vilgban MINDEN RKEZ kap maga mell megfelel Segtket, akik AZ ALAPOKRA megtantjk ket.]
Amikor a mostani ’lom’-kpben tudatosodott bennem ismt ez a felismers, mr TUDTAM, hogy csak „gondolnom” kell a „sznyegre”, s mr ott is vagyok, majd gondolnom kell az „otthonra”, s mr ott is vagyok [„rvidebb t”]. Megsznt A KERESS [rgi tpus] KNYSZERE, s visszatrt a tapasztals rme.
Az J-ba val megfelel BEILLESZKEDST jelentsen megknnythetik
- bizonyos ALAPOK ismeretei,
- tovbb a megfelel EL-TISZTTSOK [s El-Hangolsok] elvgzsei.
A fentebb ismertetett kpekben nem jelent meg bennem flelem --- mg a kiss rgi-mdi tapasztalsokban is BIZALOM volt bennem: nem eshet bajom, ha a szablyok szerint haladok.
Mivel nem volt bennem flelem (s tlzottan nagy ktsg sem),
gy idrl-idre „tallkoztam” „magyarul beszlkkel”, akiktl tbaigaztst krhettem ---
s amikor a tudatommal nem teremtettem meg elre azt,
hogy gy sem tud segteni a megkrdezett
(vagyis KELLEN BZTAM abban,
hogy ha szksgem van segtsgre, akkor meg is tallom/kapom a megfelel segtsget),
akkor meg is rkezett a megfelel segtsg,
mg ha els hallsra nem is tnt segtsgnek a kapott segt mondat.
[A korbbi tapasztalataimra s mr meglv tudsomra figyelemmel azonban MEGFELEL volt ez a segtsg, hiszen nagyon gyorsan – a meglv tudsom hasznlatval (!) – rtelmezni s alkalmazni is tudtam a kapott segtsget.]
Ha valakiben mg kellen ki nem oldott fjdalmak lennnek az j Vilgba val tkerlsekor, azok felteheten „nagyobb” tiszttst tesznek majd szksgess (nem csak tzik egy sznyeg, hanem akr egy-egy „szoba” megtiszttsa/kifestse, valamilyen eldugult vezetk kitiszttsa, sztszakadt ramkr sszekapcsolsa/megjavtsa is szksgess lehet). Elkpzelhetnek tartom, hogy rgi mly srlsek MR MA IS gy gygyulnak a TEST-LLEK-SZELLEM egysgre kihatan, hiszen a legtbb Irgalmi s KegyElemi Gygyts sorn ma mr nem szksges a srls oknak „minden rszletben” val feltrsa,
elgsges
az ADOTT LTEZ s ADOTT LET vonatkozsban meglv okok felismerse,
s azoknak a VLASZTOTT TOVBBI T fggvnyben val meggygytsa/kiegyenslyozsa.
[Lsd mg: Dniel Zsuzsanna legutbbi lejegyzsben: „A Valsg eltr idejben, mely az tmenet Jelenje, az Irgalmassg vgtelen Fnynek Kegyelmbl s Magbl az Irgalmassgbl Ereden az j Kdok Mintiban nincs szksg Trlmnyre (elz let tapasztalat, regresszi) ahhoz, hogy a gykr ok oldsa gygyulshoz vezessen.”
„Slyosabb”, mlyebb fjdalmak esetben a Megbocsts Ereje nagyon nagy gygyulsok segtje ma. Ha a srlsnek „van valamilyen konkrt tnylsa az ppen foly letbe” (megtesteslt kapcsoldsban folyik a srls oldsa), akkor ltalban „azon rintettsgben” tudatosodik is a srls oka/gykere, amely a fizikai megtapasztals szintjn is szksges a teljes gygyulshoz/kiegyenslyozshoz. Az adott Llekhez s kapcsoldsaihoz szorosabban nem kapcsold srlsek kiegyenslyozsa azonban gy is megtrtnhet ma, hogy
- a tudat szmra ez egyltaln nem lesz rzkelhet,
- vagy pedig valamilyen k-P-letes gygytsban jelenik csak meg mlyebb beazonosthatsg nlkl, mint pldul a fenti kpekben a „sznyeg kimossa s megszrtsa” kpben. [A „sznyeg al” sok olyan dolog lett „besprve”, amelyek nem tartoztak szorosan „hozzm vagy a csaldtagjaimhoz”.] A ’sznyeget’ – ha az „hozzm tartozik” – utbb termszetesen tiszta llapotban „visszaviszem” az „otthonomba”. Ha nem tartozik szorosan hozzm, akkor valahov mshov fog majd kerlni.]
Teht az „LOM”-ban vgzett „laks-feljtsok, kert-rendezsek, kirndulsok, szanatriumi kezelsek, koncert-ltogatsok, terpik” stb nagyon fontos gygyt-folyamatok lehetnek --- amelyekre
ha „vissza tudtok emlkezni”,
az egy-kt szban/mondatban sszefoglalhat TANULSGOT
rdemes megkeresnetek s megjegyeznetek,
mert az „emlkezs” utalhat arra,
hogy KSBB MG SZKSGETEK LEHET/LESZ R.
Aminek HELYET ADTOK MAGATOKBAN, az hatrozza meg az leteteket.
Jl lthat a „lthat valsgban” is az, hogy vannak, akik mr
az EGYSG s SSZETARTS irnyba
indultak el, mg msok mg mindig
a SZTHZS s MEGOSZTS/MEGOSZTOTTSG jtkt
teremtik. Ez
a „kt” IRNY kt teljesen ELTR Valsg megtapasztalsa fel vezet.
Mind a kt [vlasztott] megtapasztalsi irny GYGYTSI SZAKASSZAL kezddik
Mind a kt „valsg” egy-egy „Vilg” [ezrt is beszlhetnk „kt”, vagy akr „tbb” Fldrl is, mert egy „tanult klnbz llomsait jelentik meg”]. Ezek a Vilg-ok KIEGYENSLYOZOTT ALAPOKRA plnek ma mr mindegyik esetben. Az, amelyeikben az „elvlasztottsg” mg teljesebben lesz (van) megtapasztalhat, az elvlasztottsghoz kapcsold torzulsok Gygytst li meg a kezdetekben, mg az „egy oktvval” fentebb l-P-ett Vilg az Egysg fel vezet kvetkez gygytsi szakaszt li meg, s sokkal gyorsabban s erteljesebben pti be a MaGosabb j Vilg Alap-Mintit.
[A mostani „lom-kp” „zr-gondolatai” mr az ISKOLRA vonatkoztak. Ezek a gondolatok mr azutn jelentek meg bennem, hogy ismt visszafel haladtam az j Otthonomba. „Hogyan fogom majd befejezni az iskolimat?” „Milyen ’nyelven’ folynak vajon itt a tantsok?” „Hogyan fogom befejezni a MEGKEZDETT TANULMNYAIMAT?” Ezeket a „krdseket” mr knnyebben a „helykre tettem magamban”…]
A vlasztott j Vilgba/vilgba val tlps a legtbb esetben TUDATOS VLASZTS eredmnye --- mely a legalacsonyabb tudatossgi szinten abban nyilvnul meg, hogy a testben l Llek az ELKLNLS megtapasztalsa helybe az SSZETARTS s EGYSG megtapasztalst vlasztja, s elkezdi ennek megfelelen lni a mindennapjait:
- tudatosan igyekszik nknt meglni a [KRISZTUSI] N p minsgeit, frfiknt a [KRISZTUSI] FRFI minsgeket s gy tovbb,
- tudatosan keresi az olyan kapcsoldsokat, amelyekben a KLCSNS ELNYK is egyre teljesebben jelen vannak stb.
Ezek a „vlasztsok” ELKEZDIK THANGOLNI a megtapasztal vilgt [test-llek-szellem] a megfelel FORMRA s a vlasztott irnynak/tnak megfelel MKDSEKRE, KAPCSOLDSI LEHETSGEKRE. Hiszen:
AMIT KERESTEK, AZ MEGJELENIK [Bennetek, Elttetek]
Folytatsa kvetkezik.
Lejegyezte OmMTR KJ
Ksznm, hogy rszese lehettem ennek a munknak/tantsnak.
www.omah.extra.hu
|