 |
RSAIM |
|
| |

"ELEGET KVNOK NEKED!"
"Elegend napstst kvnok szmodra, hogy jkedved legyen, brmilyen szrknek is tnnek napjaid.
Elegend est kvnok neked, hogy mg jobban megbecsld a napot.
Elegend boldogsgot kvnok neked, hogy szellemed l s rkk tart legyen.
Elegend fjdalmat kvnok neked, hogy mg az let legkisebb rmei is nagyobbnak tnjenek.
Elegend nyeresget kvnok neked, hogy vgyaidat kielgtse.
Elegend vesztesget kvnok neked, hogy mg jobban megbecsld mindazt, amid van.
Elegend kszntst kvnok neked, hogy felksztsen a vgs bcsra." (Folytats ITT)


|

Sk Sndor - Ember
"Embernek lenni!
Csak embernek, semmi egybnek,
De annak egsznek, pnek,
Fld-szlte fldnek
s Isten-lehelte szpnek."



|
 |
Hmeztem: |
|

| |

2011.0728 – Szemelvnyek – nkifejezs III.:
Nagyon fontos, hogy azokban a helyzetekben,
amelyekben „msok tmogatjv vagy segtjv” vlunk,
TELJESEN SZINTK, IGAZAK legynk.
A „segt szndk” „tiszta” legyen,
vagyis tisztn SZERETETBL legyen jelen (’se tbb se kevesebb’),
magunkat a „yobbts” s nzetlen segtsgads szndka vezesse
[ne kvnjuk a msikat ’befolysolni’ vagy ’vezetni’, ne ’rtkeljk’ vagy tljk meg stb].
Ha „hvst” rznk egy helyzetbe, amelyben segten nyilvnul(hat)nnk meg,
akkor „teljes figyelemmel” [teljes odafigyelssel] forduljunk a „helyzet” s a helyzetben „jelenlvk” fel is.
Legynk „nyitottak”, hogy megrthessk azt, amit a helyzet mutat –
s ezltal is azt tudjuk nyjtani,
ami az adott helyzetben „tlnk telheten is a leg-yobb”
s az „rintett szmra is legmegfelelbb”.
Fontos, hogy IGAZAK legynk teljes egszben:
ne talljunk ki valtlan, ltalunk meg nem lt ’pldkat’, mert mr ez is ’ferdts’.
Olyat mondjunk s tegynk, amit mi VALBAN megtapasztaltunk,
s ami ezltal a ’magunk tapasztalata/tudsa’
[’erre tudunk pteni, ebbl tudunk biztonsggal ptkezni/pteni’].
Ne „szptsnk”, s kzben ne legynk bntak sem
(ugyanis a ’bnts’ rzkelsekor bezrul vagy beszkl a „szv”, s gy legtbbszr nem tud clt rni a segtsg).
|
"Egy sz is lehet locsogs, s ezer oldal maga a tmrsg.”
(Abody Bla)

„A madarak nyelve nagyon rgen kialakult, s ms, si beszdmdokhoz hasonlan tmr, kihagysos beszd: keveset mondanak, de ezzel sokat fejeznek ki s sokat megrtenek belle.”
(Gilbert White)
|
|
|
|
|
 |
rsok - 2009 augusztus 18 - 31 |
|
20090829 II - SZABADSG-KPEK -Szemelvnyek
2011.08.16. 14:41
2009. augusztus 29., szombat [11:8:11] [Holnap:2009.08.30. >>> 11:11]
KPEK
Szemelvnyek
Kp:
Egy „msik (szebb s nagyobb) hzba” kltztem (kltztnk?). Taln csak „n” kltztem. [„Szemlyes” letre vonatkozik – a „hz” felteheten itt is „sajt test” jelentssel br. Utal ugyanakkor tttelesen a csaldi kapcsoldsok lehetsgre is.]
Amikor kszlk valamirt „elmenni” a hzbl, becsukom az ajtt, majd kintebb a kert-kaput, s prblom bezrni kulccsal az ajtt, majd a kaput is. Forgatom a kulcsot [mint rgebben az egyik hzunk kapujban az elromlott zrban), s a zr nem fogja az ajtt/kaput. [A „kilincs” mkdik, teht az ajtt/kaput be tudom CSUKNI, de BEZRNI MR NEM LEHET!] Ha a zr nyelve ki is jn a forgats hatsra, valahogy gy helyezkedik el, hogy a kapu (s bentebb az ajt) ne legyen bezrhat. Ha a zr nyelve „teljesen kijtt”, akkor valahogyan a kapu mozdult arrbb, s gy is kinylt. St, mikor a zr nyelve teljesen kijtt, maga a zrnyelv kivehet volt a kapu zrjbl.
Ez valamirt zavart, prblkoztam hosszan a bezrssal. Nem rtettem, hogy mirt nem tudok bezrni --- de rzsben utbb az is megjelent, hogy „biztosan oka van ennek”.
A „gyerekkorom helyvel” (Fld?) (eredend?) azonostottam a helyet, s rzsben az volt bennem, hogy „fel kellene hvni aput”, mert biztosan tudja, hogy hol van itt lakatos, s kellene hvni valakit megjavtani a zrakat --- vagy mi a teend… [„Apu” – aki ezen a helyen mr nagyobb tapasztalattal rendelkezik, „csaldtag”.]
Elvettem a mechanikus telefont, de szoks szerint nem tudtam hvni vele senkit… Mkdtt, csak inkbb valami adatokat tartalmazott s /vagy jelzett ki.
Ksbb egy msik hzban kicsi gyerekek voltak, s azok krl segdkeztem a szleiknek teljesen „nkntesen” (nagyon szp kis babk voltak) (taln a szleik tmenetileg elmentek valahov, s addig vigyztam a gyerekekre). Kt kicsi gyermek volt, az egyik taln msfl ves, a msik egy kicsit idsebb (taln az idsebb kisfi, a kicsivel kisebb gyermek pedig leny).
Nzegettem, hogy milyen szp/p/gmbly [~teljes] vidm s tiszta gyerekek. A nagyobbik mr sok mindenben nll volt (mozgs, tpllkozs, otthoni dolgok ismerete), a kicsi pedig figyelte a „btyjt” mindenben, s utnozni prblta nagyobb testvrt. [A nagyobb gyermek maga is kicsi volt mg, gy egyes dolgokat nem vett szre s nem tudott segteni bizonyos dolgokban – amiket mr megtanult – a kisebb testvrnek.]
Amikor a nagyobbik inni akart, akkor felvett valami klnleges alak veg-flt, s a kicsi is felvett egy ugyanolyat, csak kisebbet. A nagyobb mr tudott bnni ezzel az veggel rendesen, de a kicsi szjbl sok l mellfolyt a ruhjra s maga kr.
Letrlgettem a kisebbik gyerek arct, sszeszedtem az sszevizezdtt kis ruhkat, prbltam segteni, hogy ha iszik (valami szrp-szer volt, valami „bbor”-jelleg ttetsz folyadk), akkor ne folyjk a ruhjra annyi, ne szennyezze ssze magt s az otthont…]
Ksbb taln a szlk is hazarkeztek, s akkor n „tadtam nekik a szolglatot”…
Mg azt is „tudom”, hogy „nekem” is rm volt a gyerekekkel val foglalatossg, figyelni ket, ahogyan kinylnak, s amit tesznek/csinlnak… A gyerekek olyan nagy figyelmet nem fordtottak felm (taln „szellemi segtknt voltam jelen”), inkbb a MaGuk vilgra figyeltek, azt fedeztk fel, s amikor valami „szksgk” tmadt (pldul megszomjaztak), akkor azt a MAGuk szintjn mr nllan kielgtettk.
Az otthon, ahol e gyermekek ltek, tiszta volt (s „biztonsgos”), s az elllt „szennyezdsek” is egszen „tisztk”, ms jellegek voltak, mint amilyen elkpzelsnk/tapasztalatunk neknk eddig volt a „bepiszkoldsrl”. Nem „bepiszkoldsknt” jelent meg a ruhkra vagy az otthonban sztfolyt vz/ital sem, inkbb csak egy kis „helyre-ttelt” ignyelt a gyermekek mg nem kell rettsge miatt elllt helyzet.
A zr nem zrhat a rgi rtelemben --- ez utal valami megszabadulsra/felszabadulsra, amelyhez mg hozz kell szoknia a ma embernek. A bezrtsg eddig jrt bizonyos biztonsggal s elnnyel, s ezrt megszoksbl mg bezrnnk szvnk-lnynk-lakhelynk ajtajt/kapujt…
Ugyanakkor pedig ennek a Vilgnak/vilgoknak a lnyege ppen a szabad s szeretet-teljes/Rendes kapcsoldsok ltestse „nem zavarva a msikat”, mgis nyitottan s a korbbi ktttsgektl mentesen. Szemllet-vltst s a tudat irnyultsgnak a megvltoztatst ignyli mindezek lv ttele, s nem kell megijedni attl, hogy vgre megnyltak a szv-kapuk, szv-utak.
Az ajt „csukott llapota” jelzs a „magnyra”, amelyen „be lehet kopogtatni” – de ma mr senkinek sincs yoga az ajtt a msikra – annak engedlye nlkl – rnyitni. Meg kell tanulni mg ezt a szabad-akarati/szabadsg mkdst.
Tulajdonkppen csak s kizrlag A MG TNYLEGESEN GYERMEKI LTEZK esetben van lehetsg „kzvetlen [krsk nlkli] segtsg-nyjtsra”, hiszen a tudatuk mg nem ntt fel a szabadsg teljes megrtsre s gyakorlsra.
Ugyanakkor a GYERMEKEK esetben is figyelemmel kell lenni azon terletekre, melyekre mr akaratuk kifejldtt s p --- ezeken a terleteken mr segteni kell a gyermekek MaGA Akaratnak tovbb-fejldst. Ebben termszetesen mr az is benne van, hogy a gyermekeket biztonsgos s p krnyezet veszi krbe [ez a szlk felelssge], s a gyermekek szabadon vlaszthatnak a vgyaik szerint bizonyos dolgokbl, amelyek nem lehetnek a krukra.
Olyan dolgokban segdkezhetnk „a gyermekek krse nlkl” a gyermekeknek, amely alap-mkdseket mg testi s/vagy rzelmi s rtelmi fejlettsgk miatt MaGuk tltni s elvgezni nem kpesek. Trekedni kell teht arra, hogy szksgtelenl – htrnyukra s nem-yavukra – ne korltozzuk a gyermekeket sem. Ugyanakkor pedig a szl(k) felelssge az, hogy „biztonsgoss” s tisztv, nyltt is tegyk a gyermekeiket krbevev tereket, s soha ne hagyjk magukra [felgyelet nlkl] a felnvekv gyermekeiket.
Beletelhet mg egy kis idbe, amg termszetess lesz ez a nem-bnt s tiszta nyitottsg, s e „kpek” is mr erre a nyitottsgra s msknt-mkdsre hvjk fel a figyelmet: szabadsgra, szabad vlasztsokra, amelyekkel nem bntunk mr meg senkit, ha a szvnk vgyt/szavt vezetve keressk az Igazi Boldogsgot/rmet s Igazi Szeretetet. Meg kell adni a vlaszts szabadsgt (s az ehhez szksges tudst!) felnttnek s gyermeknek is egyarnt, s ezt ma mg meg kell tanulnia minden rintettnek.
Nha nehz lehet ma mg ezt megrteni az „emberi sszel”, hisz az ember eddigi mkdsben oly sok volt a korlt s srls. Meg kell tanulni a „nyitottsg” s „nyltsg” „helyes” mkdst, amely nhny nagyon egyszer trvnyen alapszik, a „ne rts, ne bnts, istpolj, segts” trvnyen, az let szentsgn, a nem-bnt Szabadsg trvnyn, a Szeretet Rendjn. Ebben a Prossg is egszen msknt, s sokkal szabadabban – de nem a rgi rtelm szabatossgban – rvnyesl, s brkinek az rme s KiTeljesed Lte/lete rmmel tlti el a krnyezetben lket is, hiszen minden egyes boldog pillanat meglse nveli az „ssz-let” „rezgs-szintjt” is.
Nem kellenek a „telefonlshoz” sem mr a korbbi (kzvett, mechanikus) eszkzk. A szv-utak hasznlatval az elsknt lert kpben is „jtt egy szerel a zrhoz”, s a „hzban is megjelent egy idsebb hlgy”, aki ott a tvolmarads idejn jelen volt „vigyzni” (aggodalmak oldsra jn a megfelel segtsg --- nem biztos, hogy olyan formban, mint amelyre „rgi” gondolkodsunkkal gondolnnk).
Lejegyezte OmMTR KJ
www.omah.extra.hu
| |
|
|
 |
A mai napra: |
|
„Az egynisgek nem a hangzatos beszdek, hanem a munka s sajt teljestmnyk rvn formldnak.”

| |





ldozni
csak a benned lv s ltalad LT-re hozott Szpsggel
msokat is Szptve s gyaraptva,
Teljes s P Szabad Akaratodbl,
Szabad Akaratodat kinyilvntva,
az rk s Adott l KRISZTUSI Rendnek megfelelen
Lehetsges
s
rdem-es.”
20100525 - Az ldozatrl - Szemelvnyek

A hibkrl s a hibzsrl:
A ’hibk’ segtenek ’nem-felejteni’ s ’felejteni’.

PIRAMIS - szintn akarok lni
szintn akarok lni,
Minden utam vgigjrni,
Hinni abban, amire vgyom,
S ha hiszek benne kzdeni rte brmilyen ron.
szintn akarok lni,
s csak annyit elrni,
Jkedvem senkit ne bntson,
S ha fj a szvem valamirt, ne nagyon fjjon!
Tled csak annyit akarok krni,
Hogy engedj szintn lni,
szintn, szabadon, szpen,
szintbben, mint ahogy tegnap ltem.
Ne kelljen hazudnom senkinek
s hogyha valamit krdezek
A vlasz igaz legyen!
Szeretnk bzni mindenkiben,
Hinni, hogy nem fordul ellenem,
S nem rul el sosem.


AZ ERD FOHSZA
Vndor, ki elhaladsz mellettem,
Ne emelj rm kezet!
n vagyok tzhelyed melege
hideg tli jszakkon,
n vagyok torncod bartsgos fedele,
melynek rnykba meneklsz a tz nap ell,
s gymlcsm oltja szomjadat.
n vagyok a gerenda, mely hzad tartja,
s n vagyok az asztalod lapja,
az gy, melyben fekszel,
a deszka, amelybl csnakod pted.
n vagyok a hzad ajtaja,
blcsd fja, koporsd fedele.
Vndor, ki elmsz mellettem
hallgasd a krsem:
NE BNTS!

NNEP
Az nnepeknek fontos rsze az „emlkezs”, amikor a dics vagy pp a kevsb dics tettekre/meglsekre, az eldkre is emlkeznek, s ezltal egyfajta folytonossg alakul ki (marad meg) az sk, Eldk, a Gykerek irnyba is. Az emlkezs a legtbb esetben ma mg ’int’ plda is lehet arra, hogy mit szksges megvltoztatni, miben szksges vltozni akkor, ha valami yobb s teljesebb let a cl ---
az „nnep” Valdi Lnyege azonban minden esetben a[zon] „Jelen Megerstse, amely elvezet a ’vgyott jvbe’.”
Az nnep ltalban MEGERSTI az let egy olyan rszt/szelett, amely „tovbbvitelre rdemes”, amelyben ELREMUTAT/elrevezet Plda vagy t [Mkds, Er] Van Jelen.
(Rszlet a 20110802 - Nitottsg, Nyits... rsbl)
|
|
|