|
ÍRÁSAIM |
|
| |
"ELEGET KÍVÁNOK NEKED!"
"Elegendő napsütést kívánok számodra, hogy jókedved legyen, bármilyen szürkének is tűnnek napjaid.
Elegendő esőt kívánok neked, hogy még jobban megbecsüld a napot.
Elegendő boldogságot kívánok neked, hogy szellemed élő és örökké tartó legyen.
Elegendő fájdalmat kívánok neked, hogy még az élet legkisebb örömei is nagyobbnak tűnjenek.
Elegendő nyereséget kívánok neked, hogy vágyaidat kielégítse.
Elegendő veszteséget kívánok neked, hogy még jobban megbecsüld mindazt, amid van.
Elegendő köszöntést kívánok neked, hogy felkészítsen a végső búcsúra." (Folytatás ITT)
|
Sík Sándor - Ember
"Embernek lenni!
Csak embernek, semmi egyébnek,
De annak egésznek, épnek,
Föld-szülte földnek
És Isten-lehelte szépnek."
|
|
Hímeztem: |
|
| |
2011.0728 – Szemelvények – Önkifejezés III.:
Nagyon fontos, hogy azokban a helyzetekben,
amelyekben „mások támogatójává vagy segítőjévé” válunk,
TELJESEN ŐSZINTÉK, IGAZAK legyünk.
A „segítő szándék” „tiszta” legyen,
vagyis tisztán SZERETETBŐL legyen jelen (’se több se kevesebb’),
magunkat a „yobbítás” és önzetlen segítségadás szándéka vezesse
[ne kívánjuk a másikat ’befolyásolni’ vagy ’vezetni’, ne ’értékeljük’ vagy ítéljük meg stb].
Ha „hívást” érzünk egy helyzetbe, amelyben segítően nyilvánul(hat)nánk meg,
akkor „teljes figyelemmel” [teljes odafigyeléssel] forduljunk a „helyzet” és a helyzetben „jelenlévők” felé is.
Legyünk „nyitottak”, hogy megérthessük azt, amit a helyzet mutat –
és ezáltal is azt tudjuk nyújtani,
ami az adott helyzetben „tőlünk telhetően is a leg-yobb”
és az „érintett számára is legmegfelelőbb”.
Fontos, hogy IGAZAK legyünk teljes egészében:
ne találjunk ki valótlan, általunk meg nem élt ’példákat’, mert már ez is ’ferdítés’.
Olyat mondjunk és tegyünk, amit mi VALÓBAN megtapasztaltunk,
és ami ezáltal a ’magunk tapasztalata/tudása’
[’erre tudunk Építeni, ebből tudunk biztonsággal Építkezni/Építeni’].
Ne „szépítsünk”, és közben ne legyünk bántóak sem
(ugyanis a ’bántás’ érzékelésekor bezárul vagy beszűkül a „szív”, és így legtöbbször nem tud célt érni a segítség).
|
"Egy szó is lehet locsogás, s ezer oldal maga a tömörség.”
(Abody Béla)
„A madarak nyelve nagyon régen kialakult, és más, ősi beszédmódokhoz hasonlóan tömör, kihagyásos beszéd: keveset mondanak, de ezzel sokat fejeznek ki és sokat megértenek belőle.”
(Gilbert White)
|
|
|
|
|
|
Írások - 2009 augusztus 18 - 31 |
|
20090829 II - SZABADSÁG-KÉPEK -Szemelvények
2011.08.16. 14:41
2009. augusztus 29., szombat [11:8:11] [Holnap:2009.08.30. >>> 11:11]
KÉPEK
Szemelvények
Kép:
Egy „másik (szebb és nagyobb) házba” költöztem (költöztünk?). Talán csak „én” költöztem. [„Személyes” életre vonatkozik – a „ház” feltehetően itt is „saját test” jelentéssel bír. Utal ugyanakkor áttételesen a családi kapcsolódások lehetőségére is.]
Amikor készülök valamiért „elmenni” a házból, becsukom az ajtót, majd kintebb a kert-kaput, és próbálom bezárni kulccsal az ajtót, majd a kaput is. Forgatom a kulcsot [mint régebben az egyik házunk kapujában az elromlott zárban), és a zár nem fogja az ajtót/kaput. [A „kilincs” működik, tehát az ajtót/kaput be tudom CSUKNI, de BEZÁRNI MÁR NEM LEHET!] Ha a zár nyelve ki is jön a forgatás hatására, valahogy úgy helyezkedik el, hogy a kapu (és bentebb az ajtó) ne legyen bezárható. Ha a zár nyelve „teljesen kijött”, akkor valahogyan a kapu mozdult arrébb, és így is kinyílt. Sőt, mikor a zár nyelve teljesen kijött, maga a zárnyelv kivehető volt a kapu zárjából.
Ez valamiért zavart, próbálkoztam hosszan a bezárással. Nem értettem, hogy miért nem tudok bezárni --- de érzésben utóbb az is megjelent, hogy „biztosan oka van ennek”.
A „gyerekkorom helyével” (Föld?) (eredendő?) azonosítottam a helyet, és érzésben az volt bennem, hogy „fel kellene hívni aput”, mert ő biztosan tudja, hogy hol van itt lakatos, és kellene hívni valakit megjavítani a zárakat --- vagy mi a teendő… [„Apu” – aki ezen a helyen már nagyobb tapasztalattal rendelkezik, „családtag”.]
Elővettem a mechanikus telefont, de szokás szerint nem tudtam hívni vele senkit… Működött, csak inkább valami adatokat tartalmazott és /vagy jelzett ki.
Később egy másik házban kicsi gyerekek voltak, és azok körül segédkeztem a szüleiknek teljesen „önkéntesen” (nagyon szép kis babák voltak) (talán a szüleik átmenetileg elmentek valahová, és addig vigyáztam a gyerekekre). Két kicsi gyermek volt, az egyik talán másfél éves, a másik egy kicsit idősebb (talán az idősebb kisfiú, a kicsivel kisebb gyermek pedig leány).
Nézegettem, hogy milyen szép/ép/gömbölyű [~teljes] vidám és tiszta gyerekek. A nagyobbik már sok mindenben önálló volt (mozgás, táplálkozás, otthoni dolgok ismerete), a kicsi pedig figyelte a „bátyját” mindenben, és utánozni próbálta nagyobb testvérét. [A nagyobb gyermek maga is kicsi volt még, így egyes dolgokat nem vett észre és nem tudott segíteni bizonyos dolgokban – amiket ő már megtanult – a kisebb testvérének.]
Amikor a nagyobbik inni akart, akkor felvett valami különleges alakú üveg-félét, és a kicsi is felvett egy ugyanolyat, csak kisebbet. A nagyobb már tudott bánni ezzel az üveggel rendesen, de a kicsi szájából sok lé melléfolyt a ruhájára és maga köré.
Letörölgettem a kisebbik gyerek arcát, összeszedtem az összevizeződött kis ruhákat, próbáltam segíteni, hogy ha iszik (valami szörp-szerű volt, valami „bíbor”-jellegű áttetsző folyadék), akkor ne folyjék a ruhájára annyi, ne szennyezze össze magát és az otthonát…]
Később talán a szülők is hazaérkeztek, és akkor én „átadtam nekik a szolgálatot”…
Még azt is „tudom”, hogy „nekem” is öröm volt a gyerekekkel való foglalatosság, figyelni őket, ahogyan kinyílnak, és amit tesznek/csinálnak… A gyerekek olyan nagy figyelmet nem fordítottak felém (talán „szellemi segítőként voltam jelen”), inkább a MaGuk világára figyeltek, azt fedezték fel, és amikor valami „szükségük” támadt (például megszomjaztak), akkor azt a MAGuk szintjén már önállóan kielégítették.
Az otthon, ahol e gyermekek éltek, tiszta volt (és „biztonságos”), és az előállt „szennyeződések” is egészen „tiszták”, más jellegűek voltak, mint amilyen elképzelésünk/tapasztalatunk nekünk eddig volt a „bepiszkolódásról”. Nem „bepiszkolódásként” jelent meg a ruhákra vagy az otthonban szétfolyt víz/ital sem, inkább csak egy kis „helyre-tételt” igényelt a gyermekek még nem kellő érettsége miatt előállt helyzet.
A zár nem zárható a régi értelemben --- ez utal valami megszabadulásra/felszabadulásra, amelyhez még hozzá kell szoknia a ma emberének. A bezártság eddig járt bizonyos biztonsággal és előnnyel, és ezért megszokásból még bezárnánk szívünk-lényünk-lakóhelyünk ajtaját/kapuját…
Ugyanakkor pedig ennek a Világnak/világoknak a lényege éppen a szabad és szeretet-teljes/Rendes kapcsolódások létesítése „nem zavarva a másikat”, mégis nyitottan és a korábbi kötöttségektől mentesen. Szemlélet-váltást és a tudat irányultságának a megváltoztatását igényli mindezek élővé tétele, és nem kell megijedni attól, hogy végre megnyíltak a szív-kapuk, szív-utak.
Az ajtó „csukott állapota” jelzés a „magányra”, amelyen „be lehet kopogtatni” – de ma már senkinek sincs yoga az ajtót a másikra – annak engedélye nélkül – rányitni. Meg kell tanulni még ezt a szabad-akarati/szabadság működést.
Tulajdonképpen csak és kizárólag A MÉG TÉNYLEGESEN GYERMEKI LÉTEZŐK esetében van lehetőség „közvetlen [kérésük nélküli] segítség-nyújtásra”, hiszen a tudatuk még nem nőtt fel a szabadság teljes megértésére és gyakorlására.
Ugyanakkor a GYERMEKEK esetében is figyelemmel kell lenni azon területekre, melyekre már akaratuk kifejlődött és ép --- ezeken a területeken már segíteni kell a gyermekek MaGA Akaratának tovább-fejlődését. Ebben természetesen már az is benne van, hogy a gyermekeket biztonságos és ép környezet veszi körbe [ez a szülők felelőssége], és a gyermekek szabadon választhatnak a vágyaik szerint bizonyos dolgokból, amelyek nem lehetnek a kárukra.
Olyan dolgokban segédkezhetünk „a gyermekek kérése nélkül” a gyermekeknek, amely alap-működéseket még testi és/vagy érzelmi és értelmi fejlettségük miatt MaGuk átlátni és elvégezni nem képesek. Törekedni kell tehát arra, hogy szükségtelenül – hátrányukra és nem-yavukra – ne korlátozzuk a gyermekeket sem. Ugyanakkor pedig a szülő(k) felelőssége az, hogy „biztonságossá” és tisztává, nyílttá is tegyék a gyermekeiket körbevevő tereket, és soha ne hagyják magukra [felügyelet nélkül] a felnövekvő gyermekeiket.
Beletelhet még egy kis időbe, amíg természetessé lesz ez a nem-bántó és tiszta nyitottság, és e „képek” is már erre a nyitottságra és másként-működésre hívják fel a figyelmet: szabadságra, szabad választásokra, amelyekkel nem bántunk már meg senkit, ha a szívünk vágyát/szavát vezetve keressük az Igazi Boldogságot/Örömet és Igazi Szeretetet. Meg kell adni a választás szabadságát (és az ehhez szükséges tudást!) felnőttnek és gyermeknek is egyaránt, és ezt ma még meg kell tanulnia minden érintettnek.
Néha nehéz lehet ma még ezt megérteni az „emberi ésszel”, hisz az ember eddigi működésében oly sok volt a korlát és sérülés. Meg kell tanulni a „nyitottság” és „nyíltság” „helyes” működését, amely néhány nagyon egyszerű törvényen alapszik, a „ne árts, ne bánts, istápolj, segíts” törvényen, az élet szentségén, a nem-bántó Szabadság törvényén, a Szeretet Rendjén. Ebben a Párosság is egészen másként, és sokkal szabadabban – de nem a régi értelmű szabatosságban – érvényesül, és bárkinek az Öröme és KiTeljesedő Léte/élete örömmel tölti el a környezetében élőket is, hiszen minden egyes boldog pillanat megélése növeli az „össz-élet” „rezgés-szintjét” is.
Nem kellenek a „telefonáláshoz” sem már a korábbi (közvetítő, mechanikus) eszközök. A szív-utak használatával az elsőként leírt képben is „jött egy szerelő a zárhoz”, és a „házban is megjelent egy idősebb hölgy”, aki ott a távolmaradás idején jelen volt „vigyázni” (aggodalmak oldására jön a megfelelő segítség --- nem biztos, hogy olyan formában, mint amelyre „régi” gondolkodásunkkal gondolnánk).
Lejegyezte OmMÁÁTRé KJ
www.omah.extra.hu
| |
|
|
|
A mai napra: |
|
„A valóság nemcsak az, amit a szem lát, és nemcsak az, amit a fül hall és a kéz meg tud fogni, hanem az is, ami rejtve marad a szem és a tapogató ujjak elől, és csak annak fedi fel magát néha, egy-egy pillanatra, aki a lelki szemével keresi, aki belülről tud figyelni és hallani, és képes a gondolataival tapintani.”
| |
Áldozni
csak a benned lévő és általad LÉT-re hozott Szépséggel
másokat is SzÉpítve és gyarapítva,
Teljes és ÉP Szabad Akaratodból,
Szabad Akaratodat kinyilvánítva,
az Örök és Adott Élő KRISZTUSI Rendnek megfelelően
Lehetséges
és
Érdem-es.”
20100525 - Az Áldozatról - Szemelvények
A hibákról és a hibázásról:
A ’hibák’ segítenek ’nem-felejteni’ és ’felejteni’.
PIRAMIS - Őszintén akarok élni
Őszintén akarok élni,
Minden utam végigjárni,
Hinni abban, amire vágyom,
S ha hiszek benne küzdeni érte bármilyen áron.
Őszintén akarok élni,
És csak annyit elérni,
Jókedvem senkit ne bántson,
S ha fáj a szívem valamiért, ne nagyon fájjon!
Tőled csak annyit akarok kérni,
Hogy engedj őszintén élni,
Őszintén, szabadon, szépen,
Őszintébben, mint ahogy tegnap éltem.
Ne kelljen hazudnom senkinek
És hogyha valamit kérdezek
A válasz igaz legyen!
Szeretnék bízni mindenkiben,
Hinni, hogy nem fordul ellenem,
S nem árul el sosem.
AZ ERDŐ FOHÁSZA
Vándor, ki elhaladsz mellettem,
Ne emelj rám kezet!
Én vagyok tűzhelyed melege
hideg téli éjszakákon,
én vagyok tornácod barátságos fedele,
melynek árnyékába menekülsz a tűző nap elől,
és gyümölcsöm oltja szomjadat.
Én vagyok a gerenda, mely házad tartja,
és én vagyok az asztalod lapja,
az ágy, melyben fekszel,
a deszka, amelyből csónakod építed.
Én vagyok a házad ajtaja,
bölcsőd fája, koporsód fedele.
Vándor, ki elmész mellettem
hallgasd a kérésem:
NE BÁNTS!
ÜNNEP
Az Ünnepeknek fontos része az „emlékezés”, amikor a dicső vagy épp a kevésbé dicső tettekre/megélésekre, az elődökre is emlékeznek, és ezáltal egyfajta folytonosság alakul ki (marad meg) az Ősök, Elődök, a Gyökerek irányába is. Az emlékezés a legtöbb esetben ma még ’intő’ példa is lehet arra, hogy mit szükséges megváltoztatni, miben szükséges változni akkor, ha valami yobb és teljesebb Élet a cél ---
az „Ünnep” Valódi Lényege azonban minden esetben a[zon] „Jelen Megerősítése, amely elvezet a ’vágyott jövőbe’.”
Az Ünnep általában MEGERŐSÍTI az Élet egy olyan részét/szeletét, amely „továbbvitelre érdemes”, amelyben ELŐREMUTATÓ/előrevezető Példa vagy Út [Működés, Erő] Van Jelen.
(Részlet a 20110802 - Níitottság, Nyitás... írásból)
|
|
|