|
ÍRÁSAIM |
|
| |
"ELEGET KÍVÁNOK NEKED!"
"Elegendő napsütést kívánok számodra, hogy jókedved legyen, bármilyen szürkének is tűnnek napjaid.
Elegendő esőt kívánok neked, hogy még jobban megbecsüld a napot.
Elegendő boldogságot kívánok neked, hogy szellemed élő és örökké tartó legyen.
Elegendő fájdalmat kívánok neked, hogy még az élet legkisebb örömei is nagyobbnak tűnjenek.
Elegendő nyereséget kívánok neked, hogy vágyaidat kielégítse.
Elegendő veszteséget kívánok neked, hogy még jobban megbecsüld mindazt, amid van.
Elegendő köszöntést kívánok neked, hogy felkészítsen a végső búcsúra." (Folytatás ITT)
|
Sík Sándor - Ember
"Embernek lenni!
Csak embernek, semmi egyébnek,
De annak egésznek, épnek,
Föld-szülte földnek
És Isten-lehelte szépnek."
|
|
Hímeztem: |
|
| |
2011.0728 – Szemelvények – Önkifejezés III.:
Nagyon fontos, hogy azokban a helyzetekben,
amelyekben „mások támogatójává vagy segítőjévé” válunk,
TELJESEN ŐSZINTÉK, IGAZAK legyünk.
A „segítő szándék” „tiszta” legyen,
vagyis tisztán SZERETETBŐL legyen jelen (’se több se kevesebb’),
magunkat a „yobbítás” és önzetlen segítségadás szándéka vezesse
[ne kívánjuk a másikat ’befolyásolni’ vagy ’vezetni’, ne ’értékeljük’ vagy ítéljük meg stb].
Ha „hívást” érzünk egy helyzetbe, amelyben segítően nyilvánul(hat)nánk meg,
akkor „teljes figyelemmel” [teljes odafigyeléssel] forduljunk a „helyzet” és a helyzetben „jelenlévők” felé is.
Legyünk „nyitottak”, hogy megérthessük azt, amit a helyzet mutat –
és ezáltal is azt tudjuk nyújtani,
ami az adott helyzetben „tőlünk telhetően is a leg-yobb”
és az „érintett számára is legmegfelelőbb”.
Fontos, hogy IGAZAK legyünk teljes egészében:
ne találjunk ki valótlan, általunk meg nem élt ’példákat’, mert már ez is ’ferdítés’.
Olyat mondjunk és tegyünk, amit mi VALÓBAN megtapasztaltunk,
és ami ezáltal a ’magunk tapasztalata/tudása’
[’erre tudunk Építeni, ebből tudunk biztonsággal Építkezni/Építeni’].
Ne „szépítsünk”, és közben ne legyünk bántóak sem
(ugyanis a ’bántás’ érzékelésekor bezárul vagy beszűkül a „szív”, és így legtöbbször nem tud célt érni a segítség).
|
"Egy szó is lehet locsogás, s ezer oldal maga a tömörség.”
(Abody Béla)
„A madarak nyelve nagyon régen kialakult, és más, ősi beszédmódokhoz hasonlóan tömör, kihagyásos beszéd: keveset mondanak, de ezzel sokat fejeznek ki és sokat megértenek belőle.”
(Gilbert White)
|
|
|
|
|
|
Írások - 2009 június |
|
20090630 - MAG-Világosodás
2011.08.17. 15:21
2009. június 29., hétfő este, június 30., kedd
MAG-Világosodás
Délután részese voltam egy beszélgetésnek, melyben a rovás (ősi magyar írás) fontosságáról esett szó. Szó volt arról, hogy mennyire fontos lenne ’élő módon’ ismernie minden magyar embernek ezeket a jeleket, még akkor is, ha a hétköznapi érintkezések során [talán nem feleslegesen] megtartjuk a mai írásunkat.
Estefelé egy kérdés suhant át bennem: „Mi lehet a MAG szó ligatúrája?”
http://fejerbaranta.hu/ligaturak.php
„Ligatúrák (betűösszevonások) használata
A rovás jeleit adott esetben ábrázolhatjuk úgy is, hogy az egymás után következő jelek közös elemeit nem rójuk fel újra, hanem összevonjuk, közös szárra rajzoljuk a jeleket.
Szabályként szigorúan be kell tartani azt, hogy a betűk sorrendje ne változzon és a szövegértést nem nehezítheti az összevonás.
A betűk sorrendjének megtartásához a jelek elfordíthatóak.”
Először az „M” rovásképét idéztem fel magamban:
Ha az „A” képét nézzük, tulajdonképpen „benne van” az „M” jelében:
Nézzük a „G” jelét:
(ég)
Ezután viszonylag rövid időn belül „ráismertem” magamban a keresett ligatúrára, ám mielőtt rátérnék erre, tegyünk egy kis ’SzeRves’ kitérőt.
Az Élet Virágának legbelső 1+6 körét Élet MAG-jának is nevezik. Ennek megrajzolásakor először az ’adott’ „hosszal” megrajzoljuk a „központi” kört. Ez „tartja” és határozza meg az egész további mintát.
Kiválasztunk a központi körünk kerületén egy tetszőleges pontot, ez lesz a második kör középpontja, majd az adott hossz megtartásával felrajzoljuk a második kört.
mandorla, Fény
látás, szem
Számunkra most az alábbi képsorból a negyedik rajz érdekes, amikor „igazodva” az első két „mértékadó” és „irányadó” kör mellé, folytatva a rendet, megrajzoljuk a harmadik kört is.
A három kört tekinthetjük úgy, mint az EGY-ből létrejött leányt (majdani anyát) és fiút (majdani atyát) --- de tekinthetjük az elő körünket az Anyának, a második kört az Anyából Eredet Atyának, és akkor a harmadik kör a Gyermeket jeleníti meg [Család].
Ha a negyedik ábrán lévő [az ’Eredőhöz legközelebbi’, a „további teremtés menetét pontosan meghatározó”] három kör „közös részét” más állásból nézzük, akkor így jelenik meg:
Ha az így kapott ábránk „mandorla-csúcsait” összekötjük egy-egy vonallal, akkor egy egyenlő oldalú háromszöget kapunk. Ha az ábra közepén lévő metszéspontokat kötjük össze, akkor egy csúcsával lefelé néző kisebb háromszög rajzolódik ki a nagyobb álló háromszögben.
Ha ezt a képet yobban megnézzük, akkor megtaláljuk benne a MAG szót:
M: a háromszög vízszintes alapja a két kis háromszöggel, [elfektetetve alapként] vagy a maga állásában ]
A: a legnagyobb háromszög jobboldali oldala és a felső kisebb háromszög, []
G: a legnagyobb háromszög alapon fekvő két oldala, és a belső kis háromszögnek a baloldali teljes oldallal párhuzamos oldala. []
Ha figyelmesebben megnézzük a legutolsó rajzot, a nagyobb háromszögön belül négy kisebb háromszöget találunk, amelyek közül háromnak felfelé néző csúcsa van. Olyanok ezek, mint három „halom”:
A „rovásjelek” „ízlelgetése” után határozott érzésben/gondolatban az jelent meg bennem, hogy Őseink a MAG minőségét és nevét a magyar címerben ma is megtalálható „három halomban” vagy „hármas halomban” rejtették el vagy jelenítették meg.
Hogy ezen a három-halmon a Rend-szerint ott van az EGY-Isten jele/jelölése is, az is MAGáért beszél.
Még egy érdekesség: ha a VILÁG szót szeretnénk ligatúrában megjeleníteni, {} a szó lerajzolása közben a hármas halom [esetleg egy kereszttel a tetején] ismét csak „adja magát”.
A leírtak csak gondolat-ébresztők --- és arra is rámutatnak, hogy a MAGOK tudásának mindig (!) fontos része a játékos (megismerő/felismerő) Öröm és Egy-szerűség, és e SzeRves Tudással az élet egyszerűen és örömmel élhető.
További yó MAG-Világosodást!
Lejegyezte OmMáátRé KJ
www.omah.extra.hu
| |
|
|
|
A mai napra: |
|
„A valóság nemcsak az, amit a szem lát, és nemcsak az, amit a fül hall és a kéz meg tud fogni, hanem az is, ami rejtve marad a szem és a tapogató ujjak elől, és csak annak fedi fel magát néha, egy-egy pillanatra, aki a lelki szemével keresi, aki belülről tud figyelni és hallani, és képes a gondolataival tapintani.”
| |
Áldozni
csak a benned lévő és általad LÉT-re hozott Szépséggel
másokat is SzÉpítve és gyarapítva,
Teljes és ÉP Szabad Akaratodból,
Szabad Akaratodat kinyilvánítva,
az Örök és Adott Élő KRISZTUSI Rendnek megfelelően
Lehetséges
és
Érdem-es.”
20100525 - Az Áldozatról - Szemelvények
A hibákról és a hibázásról:
A ’hibák’ segítenek ’nem-felejteni’ és ’felejteni’.
PIRAMIS - Őszintén akarok élni
Őszintén akarok élni,
Minden utam végigjárni,
Hinni abban, amire vágyom,
S ha hiszek benne küzdeni érte bármilyen áron.
Őszintén akarok élni,
És csak annyit elérni,
Jókedvem senkit ne bántson,
S ha fáj a szívem valamiért, ne nagyon fájjon!
Tőled csak annyit akarok kérni,
Hogy engedj őszintén élni,
Őszintén, szabadon, szépen,
Őszintébben, mint ahogy tegnap éltem.
Ne kelljen hazudnom senkinek
És hogyha valamit kérdezek
A válasz igaz legyen!
Szeretnék bízni mindenkiben,
Hinni, hogy nem fordul ellenem,
S nem árul el sosem.
AZ ERDŐ FOHÁSZA
Vándor, ki elhaladsz mellettem,
Ne emelj rám kezet!
Én vagyok tűzhelyed melege
hideg téli éjszakákon,
én vagyok tornácod barátságos fedele,
melynek árnyékába menekülsz a tűző nap elől,
és gyümölcsöm oltja szomjadat.
Én vagyok a gerenda, mely házad tartja,
és én vagyok az asztalod lapja,
az ágy, melyben fekszel,
a deszka, amelyből csónakod építed.
Én vagyok a házad ajtaja,
bölcsőd fája, koporsód fedele.
Vándor, ki elmész mellettem
hallgasd a kérésem:
NE BÁNTS!
ÜNNEP
Az Ünnepeknek fontos része az „emlékezés”, amikor a dicső vagy épp a kevésbé dicső tettekre/megélésekre, az elődökre is emlékeznek, és ezáltal egyfajta folytonosság alakul ki (marad meg) az Ősök, Elődök, a Gyökerek irányába is. Az emlékezés a legtöbb esetben ma még ’intő’ példa is lehet arra, hogy mit szükséges megváltoztatni, miben szükséges változni akkor, ha valami yobb és teljesebb Élet a cél ---
az „Ünnep” Valódi Lényege azonban minden esetben a[zon] „Jelen Megerősítése, amely elvezet a ’vágyott jövőbe’.”
Az Ünnep általában MEGERŐSÍTI az Élet egy olyan részét/szeletét, amely „továbbvitelre érdemes”, amelyben ELŐREMUTATÓ/előrevezető Példa vagy Út [Működés, Erő] Van Jelen.
(Részlet a 20110802 - Níitottság, Nyitás... írásból)
|
|
|