 |
RSAIM |
|
| |

"ELEGET KVNOK NEKED!"
"Elegend napstst kvnok szmodra, hogy jkedved legyen, brmilyen szrknek is tnnek napjaid.
Elegend est kvnok neked, hogy mg jobban megbecsld a napot.
Elegend boldogsgot kvnok neked, hogy szellemed l s rkk tart legyen.
Elegend fjdalmat kvnok neked, hogy mg az let legkisebb rmei is nagyobbnak tnjenek.
Elegend nyeresget kvnok neked, hogy vgyaidat kielgtse.
Elegend vesztesget kvnok neked, hogy mg jobban megbecsld mindazt, amid van.
Elegend kszntst kvnok neked, hogy felksztsen a vgs bcsra." (Folytats ITT)


|

Sk Sndor - Ember
"Embernek lenni!
Csak embernek, semmi egybnek,
De annak egsznek, pnek,
Fld-szlte fldnek
s Isten-lehelte szpnek."



|
 |
Hmeztem: |
|

| |

2011.0728 – Szemelvnyek – nkifejezs III.:
Nagyon fontos, hogy azokban a helyzetekben,
amelyekben „msok tmogatjv vagy segtjv” vlunk,
TELJESEN SZINTK, IGAZAK legynk.
A „segt szndk” „tiszta” legyen,
vagyis tisztn SZERETETBL legyen jelen (’se tbb se kevesebb’),
magunkat a „yobbts” s nzetlen segtsgads szndka vezesse
[ne kvnjuk a msikat ’befolysolni’ vagy ’vezetni’, ne ’rtkeljk’ vagy tljk meg stb].
Ha „hvst” rznk egy helyzetbe, amelyben segten nyilvnul(hat)nnk meg,
akkor „teljes figyelemmel” [teljes odafigyelssel] forduljunk a „helyzet” s a helyzetben „jelenlvk” fel is.
Legynk „nyitottak”, hogy megrthessk azt, amit a helyzet mutat –
s ezltal is azt tudjuk nyjtani,
ami az adott helyzetben „tlnk telheten is a leg-yobb”
s az „rintett szmra is legmegfelelbb”.
Fontos, hogy IGAZAK legynk teljes egszben:
ne talljunk ki valtlan, ltalunk meg nem lt ’pldkat’, mert mr ez is ’ferdts’.
Olyat mondjunk s tegynk, amit mi VALBAN megtapasztaltunk,
s ami ezltal a ’magunk tapasztalata/tudsa’
[’erre tudunk pteni, ebbl tudunk biztonsggal ptkezni/pteni’].
Ne „szptsnk”, s kzben ne legynk bntak sem
(ugyanis a ’bnts’ rzkelsekor bezrul vagy beszkl a „szv”, s gy legtbbszr nem tud clt rni a segtsg).
|
"Egy sz is lehet locsogs, s ezer oldal maga a tmrsg.”
(Abody Bla)

„A madarak nyelve nagyon rgen kialakult, s ms, si beszdmdokhoz hasonlan tmr, kihagysos beszd: keveset mondanak, de ezzel sokat fejeznek ki s sokat megrtenek belle.”
(Gilbert White)
|
|
|
|
|
 |
rsok - 2009 jnius |
|
20090616 - A szletsekhez
2011.08.17. 21:18
2009. jnius 15., htf – jnius 16., kedd
A szletshez
[Egyni s kzssgi, globlis szinten is]
Ha mr az utols zenetnkben megemltettk a „gyermekek szletst”, akkor most nzznk egy kicsit r a szlets lnyegre.
Sokfle „szlets” trtnik most a FLDN s Fldeken: az egyni s csoportos, csaldi szinteken, illetve a Fld „Szerves Birodalmait” rinten is. Ezek a vltozsok jrhatnak „feszlssel”, feszltsg-rzetekkel.
Szlets alatt [itt a Fldn] azt rtjk, amikor egy let valamilyen „formba” megrkezik. A Llek egy J tapasztalsba kezd, s ma mg ez a Fldn az esetek tbbsgben [br mr ma sem mindig] forma-vltssal is jr.
A Fldre leszlet (beszlet) Llek „anyja” segtsgvel (Fldanya s a termszetes anya) felpti a testt a vllalt/vlasztott tjnak/tapasztalsi irnynak megfelelen: megrkezik a kivlasztott testvel/formjval abba a kzssgbe s fldi kzegbe, amely a vlasztott tapasztalsnak megfelel irnyokat/lehetsgeket biztostja. Egyszerbben megfogalmazva: a Llek (egy-egy letre, vagy akr „hosszabb idre” is) begykerezik egy tapasztalsi tba (tapasztalsi kzssgbe), testet lt, megszletik [tbbnyire] gyermekknt egy fldi csaldba s kzssgbe.
Ez teht a szletsnek az a formja, amikor a Llek „felpt egy j testet”, s „ltszlag a Semmibl rkezik” meg egy [„egyedi”] letre.
Van a szlets(ek)nek egy olyan formja is, amikor (a szem szmra tbbnyire nem lthatan) vltozsok trtnnek a Llek ltal mr felptett testben, s gy trtnik meg jabb szlets, hogy az nem is mindenki szmra [msok, kvlllk] vlik rthetv vagy rezhetv/rzkelhetv.
Rgebben sokkal nagyobb jelentsget tulajdontottak (s majd ismt nagyobb jelentsget fognak tulajdontani) az ilyen „szlets-s-hall-kztti” (t)szletseknek:
amikor a Llek egy jelents vltst l meg tudatosan anlkl, hogy a felptett formjt (a maga teljessgben) le kellene hogy bontsa, s jat ptene fel. [A Fld letben: korszakvltsok.]
Ez utbbi „szlets”/tszlets „tbb” s ms is, mint az let szoksos beavatsai ltal jelzett let-szakasz-vltsok (a termszetes kzssgekben a lenny/legnny avats, nv/frfiv avats s egyb, a kzssgi lethez tartoz vagy szemlyes beavatsok), melyek tbbnyire egy-egy let-szakasz lezrsai s az j-ba-tvezetsek. A fentebb emltett tszletsek alkalmval gyakran (de nem mindig) „kiszakad” korbbi krnyezetbl (let- s lt-terbl) az tszlet, m mindezt nem a formja leptsvel s j forma felptsvel teszi meg, hanem a meglv forma megfelel elksztsvel s „temelsvel”/tlnyegtsvel.
Leggyakrabban egy msik (tbbnyire, de nem mindig [ez vlaszts krdse]), MaGosabb energia-szintre kerl a ltez/Llek, egy teljesen j Tapasztalsi Trbe-s-Idbe, mely a „korbbi letben elrt” szemlyes fejldsnek/rsnek a [vlasztott] kvetkezmnye.
[Fleg a volt-Kldttek kzl] sokan kszl(het)(n)nek ilyen [rszleges] forma-megrzshez is kapcsold tszletsekre/emelkedsekre, hogy a Segti tevkenysgkben egy Magosabb szinten is tapasztalsokat szerezzenek --- vagy pedig „megtapasztaljk” ezt (s ezzel [is] segtsenek) a Hazavezet tjuk sorn.
Ma mg ezek az „tszletsek” tbbnyire „magnyos” utak s lehetsgek: megfelel „elksztst” feltteleznek.
A MAGOK „tszletsei” [meglv tudsuknak/tapasztalataiknak ksznheten] ilyen RENDezett mdon trtntek. Tbbnyire ma mg csak az „rintettek” szmra rzkelhetek: ahogy „vissza-illeszkedtek”, illetve egyes tagjaik „tovbb-lptek”. „Formik” megfelelen el-kszltek, s gy az tszletseik RENDBEN megtrtntek. [Az egsz folyamat nagyon fegyelmezetten haladt --- mindegyikk pontosan „tudta”, hogy mikor s hol kell megjelennie, mit kell „letennie” s „felvennie” --- s haladtak tovbb (ha szksg volt r, akkor egymst is segtve) az elksztett utakon.]
Az tszletett MAGOK/rzk kzl tbben eddig is fizikai formjukban ltek lthat mdon is kztetek – s lnek majd ezutn is, de mr a „helykre illeszkedett s ismt kiteljesedett, megjult” MAG-minsgkben. TELJESEBB vlik a Segti letk, s sokkal Hatkonyabb a msokat is segt letk.
Az RZK egy [kisebb] rsze az „tszlets” utn nem trt vissza a „srbb” anyagi skra: k (tbbnyire) tovbb lptek a vlasztott letknek megfelelen elksztett Magosabb utakra. [Beteljestettk a Feladatot, ami miatt Segtknt rkeztek a srbb-anyagi-Fldre.]
Akr gy szletik az ember/Llek, akr gy --- a szlets mindig jr
- „elengedsekkel”,
- s az elengedettek helybe lp/lphet (vlaszthat) j lehetsgekkel.
Mindenkppen VLTS a szlets --- mg akkor is, ha a „forma” ltszlag [megfelelen talakulva] tovbb-vivdik, megmarad.
Ma mg a legtbb szlets ezrt jr(hat) bizonyos „fjdalmakkal” [a trvnyszer, kikerlhetetlen elengedsek miatt]. Magosabb tudatossgi- s szeretet-szinteken a Llek mr beltja, hogy „elengedsei” tulajdonkppen „ltszlagosak”, mint ahogy a „sztvls” megtapasztalsa is az: egy „valsgos kprzat”. Mg ha el is engednk ltszlag valamit, egy MaGosabb szinten ismt magunkhoz leljk azt. Ma mg kiss nehz ennek a (srbb anyagi vilgban val) megrtse s megtapasztalsa, hiszen a test „anyagisga” sok tekintetben hatrt szab az EGGY-vlsnak. [Itt e srbb anyagi valsgban a sztvlasztottsg-s-sszetartozs adja a tapasztals alapjt.] Magosabb szinteken az „energia” s az „energia-ramls” ms formi is megnylnak a tapasztalsok szmra, s egyre rthetbb s rezhetbb, valsgosabb is vlik az EGYSG meglse: az „elveszts” fjdalmt fellrja a Magosabb N-MInsgekkel val tnyeleges egyesls rme/extzisa.
Ma mg sokak szmra megrthetetlen a hall s a szlets [s gy az let] „misztriuma” (valdi lnyege). Sokak szmra a „hall” a „tnyleges elszakadssal” egyenl, az „let vgvel”, a kapcsoldsok elvesztsvel.
Ma mg sok testben-l-Llek nem ismert nmagra, s az letet csakis a (jelen) testkben lt lettel kpesek azonostani. Szmukra brmifle elvls s elengeds a „hall” rzett jelenti meg (vetti elre), s ez gyakran ma mg „flelem-szer” fjdalmakkal is jr. „Sajnlkoznak” egy-egy elveszts kapcsn: nem ltjk a tapasztalssal megnyert (ket gazdagt s tant) rtkeket. Pedig ahogyan az „anyag” is „dobja le magrl” a „srlseket” [a „lehz, mlysgben tart mintit”], gy lazul fel minden, s engeddnek el a Llek nfelismerst eddig akadlyoz mintk is: s mint minden (!) elengeds, gy ez is hoz s hozhat fjdalom-rzeteket.
A fjdalmak kezelsben segthet annak az ismerete, hogy a FJDALOM vals rzs s rzet --- a FLELEM s SAJNLKOZS pedig egy torzt szr vagy „elterel”, melyek megakadlyozni igyekeznek az nvalra-ismerst. E kt utbbi „elterel”, hogy ne legyen azonosthat a tnyleges/vals [termszetes] rzs, mely tudatostssal s elfogadssal gyorsan (!) kiegyenslyozhat/gygythat.
Lejegyezte OmMtR
www.omah.extra.hu
| |
|
|
 |
A mai napra: |
|
„Az egynisgek nem a hangzatos beszdek, hanem a munka s sajt teljestmnyk rvn formldnak.”

| |





ldozni
csak a benned lv s ltalad LT-re hozott Szpsggel
msokat is Szptve s gyaraptva,
Teljes s P Szabad Akaratodbl,
Szabad Akaratodat kinyilvntva,
az rk s Adott l KRISZTUSI Rendnek megfelelen
Lehetsges
s
rdem-es.”
20100525 - Az ldozatrl - Szemelvnyek

A hibkrl s a hibzsrl:
A ’hibk’ segtenek ’nem-felejteni’ s ’felejteni’.

PIRAMIS - szintn akarok lni
szintn akarok lni,
Minden utam vgigjrni,
Hinni abban, amire vgyom,
S ha hiszek benne kzdeni rte brmilyen ron.
szintn akarok lni,
s csak annyit elrni,
Jkedvem senkit ne bntson,
S ha fj a szvem valamirt, ne nagyon fjjon!
Tled csak annyit akarok krni,
Hogy engedj szintn lni,
szintn, szabadon, szpen,
szintbben, mint ahogy tegnap ltem.
Ne kelljen hazudnom senkinek
s hogyha valamit krdezek
A vlasz igaz legyen!
Szeretnk bzni mindenkiben,
Hinni, hogy nem fordul ellenem,
S nem rul el sosem.


AZ ERD FOHSZA
Vndor, ki elhaladsz mellettem,
Ne emelj rm kezet!
n vagyok tzhelyed melege
hideg tli jszakkon,
n vagyok torncod bartsgos fedele,
melynek rnykba meneklsz a tz nap ell,
s gymlcsm oltja szomjadat.
n vagyok a gerenda, mely hzad tartja,
s n vagyok az asztalod lapja,
az gy, melyben fekszel,
a deszka, amelybl csnakod pted.
n vagyok a hzad ajtaja,
blcsd fja, koporsd fedele.
Vndor, ki elmsz mellettem
hallgasd a krsem:
NE BNTS!

NNEP
Az nnepeknek fontos rsze az „emlkezs”, amikor a dics vagy pp a kevsb dics tettekre/meglsekre, az eldkre is emlkeznek, s ezltal egyfajta folytonossg alakul ki (marad meg) az sk, Eldk, a Gykerek irnyba is. Az emlkezs a legtbb esetben ma mg ’int’ plda is lehet arra, hogy mit szksges megvltoztatni, miben szksges vltozni akkor, ha valami yobb s teljesebb let a cl ---
az „nnep” Valdi Lnyege azonban minden esetben a[zon] „Jelen Megerstse, amely elvezet a ’vgyott jvbe’.”
Az nnep ltalban MEGERSTI az let egy olyan rszt/szelett, amely „tovbbvitelre rdemes”, amelyben ELREMUTAT/elrevezet Plda vagy t [Mkds, Er] Van Jelen.
(Rszlet a 20110802 - Nitottsg, Nyits... rsbl)
|
|
|