|
ÍRÁSAIM |
|
| |
"ELEGET KÍVÁNOK NEKED!"
"Elegendő napsütést kívánok számodra, hogy jókedved legyen, bármilyen szürkének is tűnnek napjaid.
Elegendő esőt kívánok neked, hogy még jobban megbecsüld a napot.
Elegendő boldogságot kívánok neked, hogy szellemed élő és örökké tartó legyen.
Elegendő fájdalmat kívánok neked, hogy még az élet legkisebb örömei is nagyobbnak tűnjenek.
Elegendő nyereséget kívánok neked, hogy vágyaidat kielégítse.
Elegendő veszteséget kívánok neked, hogy még jobban megbecsüld mindazt, amid van.
Elegendő köszöntést kívánok neked, hogy felkészítsen a végső búcsúra." (Folytatás ITT)
|
Sík Sándor - Ember
"Embernek lenni!
Csak embernek, semmi egyébnek,
De annak egésznek, épnek,
Föld-szülte földnek
És Isten-lehelte szépnek."
|
|
Hímeztem: |
|
| |
2011.0728 – Szemelvények – Önkifejezés III.:
Nagyon fontos, hogy azokban a helyzetekben,
amelyekben „mások támogatójává vagy segítőjévé” válunk,
TELJESEN ŐSZINTÉK, IGAZAK legyünk.
A „segítő szándék” „tiszta” legyen,
vagyis tisztán SZERETETBŐL legyen jelen (’se több se kevesebb’),
magunkat a „yobbítás” és önzetlen segítségadás szándéka vezesse
[ne kívánjuk a másikat ’befolyásolni’ vagy ’vezetni’, ne ’értékeljük’ vagy ítéljük meg stb].
Ha „hívást” érzünk egy helyzetbe, amelyben segítően nyilvánul(hat)nánk meg,
akkor „teljes figyelemmel” [teljes odafigyeléssel] forduljunk a „helyzet” és a helyzetben „jelenlévők” felé is.
Legyünk „nyitottak”, hogy megérthessük azt, amit a helyzet mutat –
és ezáltal is azt tudjuk nyújtani,
ami az adott helyzetben „tőlünk telhetően is a leg-yobb”
és az „érintett számára is legmegfelelőbb”.
Fontos, hogy IGAZAK legyünk teljes egészében:
ne találjunk ki valótlan, általunk meg nem élt ’példákat’, mert már ez is ’ferdítés’.
Olyat mondjunk és tegyünk, amit mi VALÓBAN megtapasztaltunk,
és ami ezáltal a ’magunk tapasztalata/tudása’
[’erre tudunk Építeni, ebből tudunk biztonsággal Építkezni/Építeni’].
Ne „szépítsünk”, és közben ne legyünk bántóak sem
(ugyanis a ’bántás’ érzékelésekor bezárul vagy beszűkül a „szív”, és így legtöbbször nem tud célt érni a segítség).
|
"Egy szó is lehet locsogás, s ezer oldal maga a tömörség.”
(Abody Béla)
„A madarak nyelve nagyon régen kialakult, és más, ősi beszédmódokhoz hasonlóan tömör, kihagyásos beszéd: keveset mondanak, de ezzel sokat fejeznek ki és sokat megértenek belőle.”
(Gilbert White)
|
|
|
|
|
|
Írások - 2009 április 8 - 30 |
|
20090422 - Virágok - A Föld Napja
2011.08.17. 22:28
2009. április 22., szerda – „A Föld Napja”
Kép és érzés: Rózsa és Lótusz:
Tegnap este egy olyan érzés jelent meg bennem, hogy
„Akik szeretik E Földet”
– összekapcsolódtunk, kissé egymásra is „borultunk”, ahogyan a rózsa szirmai simulnak egymáshoz/egymásra. Minden „szirom” valahonnan az „EGY”, a Középpont [TŐ] köré rendeződik, egymáshoz is kapcsolódnak --- az egymáshoz közeli szirmok közvetlenül találkoznak, és a távolabbiakkal is Egységben vannak, együtt alkotják „a virágot”.
Rózsa – kapcsolódás a szűkebb családhoz/családban
A „rózsa” hordozta Mintát és Egységet a[z értelmünkkel és érzékeinkkel felfogható] „Család” mintájának éreztem. Családnak tekinthetem Magát a Földet. Ha kicsit távolabbra helyezem a figyelmemet, akkor a Naprendszer is egy Család, továbbá a Galaxisunknak az a része, melybe a Naprendszer tartozik. Még távolabbra figyelve a Galaxis is egy Család --- de Családként Épül fel és Működik a KRISZTUSI VILÁG is, amelyben talán egyetlen kis szirom a Föld (vagy a Naprendszer).
Már korábbi írásban is utaltunk erre a képre, mely a Naprendszer terének mágneses mintáját jeleníti meg. [Összetartozás, család, SzeR]
[ http://hu.wikipedia.org/wiki/Nap]
A Rózsa „kerek” szirmai az „Élet-körök” Teljességét is jelentik, vagyis azt, hogy „A Családban”
az Egyes Tagoknak is megvan a maga élete/fejlődése
--- mely mégis SzeRves Kapcsolódásban és Egységben (érintkezésben) „Van” és „Lehet” a Család többi tagjával és azok útjával.
A „Család” is egy közös utat jár be: összeRendeződik egy közös „Virágzásra” (közös életre, útra, út-szakaszra), MaGa választotta Rendje szerint Felépíti MaGát, Virágot hoz, Szépséget Teremt E Világba, majd a Rendnek megfelelően a „Feladatukat teljesített” részek leválnak/elenyésznek, átadva a helyet/lehetőséget egy újabb Kapcsolódásnak/Életnek.
Amikor valaki „rózsával” jelenik/jelenítődik meg, az azt jelenti, hogy „Annak a ’szűkebb’ Családnak a Tagja”, amelyhez az is tartozik, aki előtt a rózsát-tartó megjelenik.
*****
LÓTUSZ – Kapcsolódás a „Tágabb” Családhoz vagy a Távolabbi Családtagokhoz
A „Lótuszokat” rendszerint „csúcs”-ban végződő szirom-levelekkel ábrázolják.
A Föld egyes részein a „csakrákat” is különböző szirom-számú lótusz szimbólumával jelenítették meg.
Azt éreztem, hogy a Lótusz szirmainak „csúcsai” [h-Egy-es](részben) hasonló szerepet töltenek be, mint például a „szarvasok” „agancsai”: egy másik „Világhoz” való KAPCSOLÓDÁST jelenítenek meg vagy segítenek, vagy ezek Lehetőségére utalnak.
Az Egyes KRISZTUSI Világok „szívében” (mindegyik KRISZTUSI Világ szívében) „Van” egy-egy „Kristály-Lótusz”, melyeknek „Alap-Mintája” azonos [EGY TŐ-ről Ered!][korábban a Megbocsátás kapcsán ezt már érintettük – hiszen a Földre is „Alap-Mintaként”, „egy „kristály” (MaG) képében került be a Megbocsátás Lótusza], és az Alap-Mintából mindegyik Világ a Saját (MindenHató által adott) Alap-Rendjének megfelelően ÉPÍTI fel („teszi aktívvá”) „A LÓTUSZÁT”.
A KRISZTUSI Világok mindegyikében VAN tehát „aktív” állapotú, azaz az Adott Világ Szívében [mert ez a Szeretet Világa] elhelyezett és működő „LÓTUSZ”. Ez a „LÓTUSZ” „Közvetlenül” kapcsolódik E VILÁG Teremtőjének (KRISZTUS, MindenHató) „SZÍV”-éhez, és a VILÁG „Szülője/Teremtője/Királya” ezen „kapcsolódási szálon” keresztül mindig „közvetlenül és pontosan” „érzi és tudja”, hogy mi történik egy-egy adott Világban/világban. [A legutolsó szó írásából az is „látszik”, hogy minden egyes teremtett Létező, Aki KRISZTUSI Lélekkel/Lélek-„résszel” Rendelkezik, a szívében (Lét-MaGjában) lévő „Élet/Lélek-kristályon” keresztül ugyanígy „közvetlen” kapcsolódásban áll a{z „Élete” létezésének puszta ténye kapcsán} „TeremTŐjével.]
A Világok „Szívében” (LÉT-MAGJÁBAN) lévő Kristály-Lótuszok tehát
- közvetlenül kapcsolódnak a TeremTŐi SZÍV-hez,
- és „közvetlenül” kapcsolódnak a VILÁG azon más Tagjaihoz (Világaihoz/világaihoz), akikkel az Adott Világban Élőknek közösen vállalt Életútjuk vagy Feladatuk van,
- és „lazábban”, „Lehetőség-Kapcsolódásban” állnak a VILÁG tőlük távolabb élő, más utakat tapasztaló tagjaival is.
A FÖLD/Földek Kristály-Lótuszai az elmúlt időszakban ismét „Közvetlen” Kapcsolódásokat hoztak Létre a KRISZTUSI VILÁG azon „MaGosabb Tudatossági Szinten Élő” Család-tagjaival, Akik ténylegesen is be kívántak [és tudtak] kapcsolódni a FÖLD/Földek/SzeRves-földiek [most indult] Gyógyítási folyamataiba.
Ezek a „Ténylegesen Kapcsolódott Világok”
- részben a „Földanyát” MaGát kívánják támogatni/segíteni/megerősíteni a Földanya által választott Rendben,
- másrészről pedig vannak olyan MaGosabb Tudatosságú Családtagok is, Akik a „földi testben élő” családtagjaik megsegítésén át kívánják elsődlegesen támogatni az itteni életet.
A FÖLD/Föld „Szívében” Élő Kristály[KRISZTUSI]-Lótusz „egy-egy szirmához” berögzítésre kerültek egyes „Élet-szálak” vagy kapcsolódások, „utak”, melyek segítik/biztosítják a [szorosabban kapcsolódott] KRISZTUSI Világokkal való összeRendeződést, és a Közös Feladatokban való zökkenő-mentes Egymást-Segítő Együttműködést.
A „Rózsa” képe tehát egy érzékelhetőbb [„tudott”] családi kapcsolódásra utal [FÖLD, Naprendszer, Galaxis] [nagyrészt – de nem kizárólagosan: ma még Világon belül érzékelhető családi kapcsolódások], míg a Lótusz rendszerint az „általános érzékelhetőség szintjén túli” [Világok közötti] „Családi” kapcsolódások létére utal. Ma még a KRISZTUSI Világok többségével való „közvetlenebb” kapcsolódásokat inkább a Lótusz jeleníti meg, azonban a tudatossági- és szeretet-szint emelkedésével egyre több „Családtag” kerül majd be a „közvetlen érzékelhetőség” „RÓZSÁS” Világába/Kapcsolódásába.
*****
http://www.kertpont.hu/uj/kertpont.php?menu=cikk&CId=109
„Ezoterikus szent növények - tündérrózsák és lótuszok
A legtöbb régebbi kultúrában, de ma is sok helyen - főleg keleten - szent növényként tisztelik e csodálatos virágzatú növény szinte minden változatát. Mindkét növényfaj állóvizekben él. Az iszapból hajtanak ki, mégis a víz színén virágoznak szemet-gyönyörködtetően.
A lótuszt a hinduk és buddhisták ahhoz az emberhez hasonlítják, akit nem érintenek meg a világ bűnei. Számos kultúrában a növények virágait az Istenek születési helyének, az univerzum bölcsőjének, a megvilágosodás, az örök élet és a szellemi kibontakozás jelképének tartják. Szimbolizálja a napot, a jelent, az isteni szeretetet, az örök szerelmet. Az ókori Egyiptomban Hórusz napisten szent növénye volt. Hórusz egy lótusz bimbójából született és ezzel örök ifjúságot kapott. Az ókori Perzsiában hasonlóképpen a nap szimbólumának tekintették. A lótusz a hinduk szent növénye is, mert Brahma belőle született és ugyancsak egy lótusz adta hírül Gautama Buddha születését. A kínai buddhizmusban a Nyugat mennyországa, a lótuszok szent tavának irányában helyezkedik el, itt várakoznak a lótuszok bimbajában az erényes emberek lelkei, amíg bebocsátást nyernek a paradicsomba. Japánban a múlt, jelen és jövő szimbóluma. A növények teljességükben jelképezik, és ezzel segítik azt a folyamatot, amely a lelkeket az anyagi világ zűrzavarából a megvilágosodás fényébe emeli.
A régebbi időkben nagyon sok formában ábrázolták - főként Istenek, vallási vezetők, gyógyítók, papok, tanítók személyében - az ember és e szent növények szimbolikus kapcsolatát. Manapság is - főleg ezoterikus körökben - egyre elterjedtebb, a tavirózsák és lótuszok megjelenítése képzőművészeti és szimbolikus alkotásokban.
Kevesen tudják, hogy a beavatott felszentelt növények milyen jó és gyógyító jellegű hatással vannak az emberekre. Puszta létükkel harmonizálják az egész környezetet. Sőt a növények virágzatáról vagy a virágkelyhekről készült fényképek és mandala fényképek szintén energetizáló hatásúak.
Azok a szerencsések akik gyakran maguk mellett, vagy otthonukban tudhatják e virágzó növényeket, könnyen megtapasztalhatják csodálatos kisugárzásukat és hatásukat (főleg a felszentelt növények által, és az arra alkalmas személyiség képpel rendelkező emberek). A növények virágainak igen mély - szellemre ható - pozitív jellegű kisugárzásának a hatása függ az átéléstől, a meditatív eggyé válástól, a belső szellemi nyitottságtól, az öntudattól és az életszeretetre való igénytől. A virágkelyhek - meditációban de sokaknak anélkül is - megfelelő lelki ráhangolódással, kapuként szolgálnak a szellem legbelső szent síkjaira. A különböző színű virágzat más-más domináns hatással bír.
Gyógyító hatásait megtapasztaltam önmagamon, mint beteg és mint természetgyógyász a betegek visszajelzései által. Folyamatos mentális kapcsolat esetén nagy hatással van az énkép kialakítására… A növényzet erős védelmi energiákkal telíti környezetét.
Érdekesség! Gyakran tapasztalható, hogy az emberek kisugárzására érzékenyen reagál. A levágott virágzat - fajtára jellemzően - nem nyílik ki teljesen olyan emberek közelében, akikben sok az agresszív energia vagy a feszültség. A békeszerető, barátságos, szeretetteljes emberek közelében pedig előszeretettel nyílik, néha még szürkületben is.”
*****
Tulipán: „a magyar nép-lélek”
A „MAG-Család”?
Lejegyezte és összeállította: OmMáátRé KJ
www.omah.extra.hu
| |
|
|
|
A mai napra: |
|
„Ne feledd! Amire figyelsz, az a világod.”
| |
Áldozni
csak a benned lévő és általad LÉT-re hozott Szépséggel
másokat is SzÉpítve és gyarapítva,
Teljes és ÉP Szabad Akaratodból,
Szabad Akaratodat kinyilvánítva,
az Örök és Adott Élő KRISZTUSI Rendnek megfelelően
Lehetséges
és
Érdem-es.”
20100525 - Az Áldozatról - Szemelvények
A hibákról és a hibázásról:
A ’hibák’ segítenek ’nem-felejteni’ és ’felejteni’.
PIRAMIS - Őszintén akarok élni
Őszintén akarok élni,
Minden utam végigjárni,
Hinni abban, amire vágyom,
S ha hiszek benne küzdeni érte bármilyen áron.
Őszintén akarok élni,
És csak annyit elérni,
Jókedvem senkit ne bántson,
S ha fáj a szívem valamiért, ne nagyon fájjon!
Tőled csak annyit akarok kérni,
Hogy engedj őszintén élni,
Őszintén, szabadon, szépen,
Őszintébben, mint ahogy tegnap éltem.
Ne kelljen hazudnom senkinek
És hogyha valamit kérdezek
A válasz igaz legyen!
Szeretnék bízni mindenkiben,
Hinni, hogy nem fordul ellenem,
S nem árul el sosem.
AZ ERDŐ FOHÁSZA
Vándor, ki elhaladsz mellettem,
Ne emelj rám kezet!
Én vagyok tűzhelyed melege
hideg téli éjszakákon,
én vagyok tornácod barátságos fedele,
melynek árnyékába menekülsz a tűző nap elől,
és gyümölcsöm oltja szomjadat.
Én vagyok a gerenda, mely házad tartja,
és én vagyok az asztalod lapja,
az ágy, melyben fekszel,
a deszka, amelyből csónakod építed.
Én vagyok a házad ajtaja,
bölcsőd fája, koporsód fedele.
Vándor, ki elmész mellettem
hallgasd a kérésem:
NE BÁNTS!
ÜNNEP
Az Ünnepeknek fontos része az „emlékezés”, amikor a dicső vagy épp a kevésbé dicső tettekre/megélésekre, az elődökre is emlékeznek, és ezáltal egyfajta folytonosság alakul ki (marad meg) az Ősök, Elődök, a Gyökerek irányába is. Az emlékezés a legtöbb esetben ma még ’intő’ példa is lehet arra, hogy mit szükséges megváltoztatni, miben szükséges változni akkor, ha valami yobb és teljesebb Élet a cél ---
az „Ünnep” Valódi Lényege azonban minden esetben a[zon] „Jelen Megerősítése, amely elvezet a ’vágyott jövőbe’.”
Az Ünnep általában MEGERŐSÍTI az Élet egy olyan részét/szeletét, amely „továbbvitelre érdemes”, amelyben ELŐREMUTATÓ/előrevezető Példa vagy Út [Működés, Erő] Van Jelen.
(Részlet a 20110802 - Níitottság, Nyitás... írásból)
|
|
|