 |
RSAIM |
|
| |

"ELEGET KVNOK NEKED!"
"Elegend napstst kvnok szmodra, hogy jkedved legyen, brmilyen szrknek is tnnek napjaid.
Elegend est kvnok neked, hogy mg jobban megbecsld a napot.
Elegend boldogsgot kvnok neked, hogy szellemed l s rkk tart legyen.
Elegend fjdalmat kvnok neked, hogy mg az let legkisebb rmei is nagyobbnak tnjenek.
Elegend nyeresget kvnok neked, hogy vgyaidat kielgtse.
Elegend vesztesget kvnok neked, hogy mg jobban megbecsld mindazt, amid van.
Elegend kszntst kvnok neked, hogy felksztsen a vgs bcsra." (Folytats ITT)


|

Sk Sndor - Ember
"Embernek lenni!
Csak embernek, semmi egybnek,
De annak egsznek, pnek,
Fld-szlte fldnek
s Isten-lehelte szpnek."



|
 |
Hmeztem: |
|

| |

2011.0728 – Szemelvnyek – nkifejezs III.:
Nagyon fontos, hogy azokban a helyzetekben,
amelyekben „msok tmogatjv vagy segtjv” vlunk,
TELJESEN SZINTK, IGAZAK legynk.
A „segt szndk” „tiszta” legyen,
vagyis tisztn SZERETETBL legyen jelen (’se tbb se kevesebb’),
magunkat a „yobbts” s nzetlen segtsgads szndka vezesse
[ne kvnjuk a msikat ’befolysolni’ vagy ’vezetni’, ne ’rtkeljk’ vagy tljk meg stb].
Ha „hvst” rznk egy helyzetbe, amelyben segten nyilvnul(hat)nnk meg,
akkor „teljes figyelemmel” [teljes odafigyelssel] forduljunk a „helyzet” s a helyzetben „jelenlvk” fel is.
Legynk „nyitottak”, hogy megrthessk azt, amit a helyzet mutat –
s ezltal is azt tudjuk nyjtani,
ami az adott helyzetben „tlnk telheten is a leg-yobb”
s az „rintett szmra is legmegfelelbb”.
Fontos, hogy IGAZAK legynk teljes egszben:
ne talljunk ki valtlan, ltalunk meg nem lt ’pldkat’, mert mr ez is ’ferdts’.
Olyat mondjunk s tegynk, amit mi VALBAN megtapasztaltunk,
s ami ezltal a ’magunk tapasztalata/tudsa’
[’erre tudunk pteni, ebbl tudunk biztonsggal ptkezni/pteni’].
Ne „szptsnk”, s kzben ne legynk bntak sem
(ugyanis a ’bnts’ rzkelsekor bezrul vagy beszkl a „szv”, s gy legtbbszr nem tud clt rni a segtsg).
|
"Egy sz is lehet locsogs, s ezer oldal maga a tmrsg.”
(Abody Bla)

„A madarak nyelve nagyon rgen kialakult, s ms, si beszdmdokhoz hasonlan tmr, kihagysos beszd: keveset mondanak, de ezzel sokat fejeznek ki s sokat megrtenek belle.”
(Gilbert White)
|
|
|
|
|
 |
rsok - 2012 prilis |
|
20120426 - EGY - A hibk kiyavtsa - Az L-Termszet (II. rsz)
2012.04.26. 11:37
Az rs I. rsze elrhet ITT.
Korbbi rs rszlete [20110215 II – SzeR-etet]: ’Szemlyesen meglt pldamutats’
A 20110130 – Szemelvnyek cm rsban a „hibkrl” is rtunk.
„[KRISZTUSI rtelmben: hiny, rnyk]
A jelenleg Fldn lkben – egynisgknek, illetve fejlettsgi/tudatossgi/szeretet szintjknek megfelelen [vllalt megtapasztalsuknak megfelelen] – felsznre kerl(het)nek „hibk/hinyok” [’hibznak’].
Nha a „hibk/hinyok” annak megfelelen is felsznre kerlhetnek, hogy ppen milyen „csaldi jelleg” (pldul ’globlis’, a teljes bolyg-Valsgot rint) kiegyenslyozsi vagy Rendezsi folyamat zajlik.
Azt, hogy valaki milyen „mlysgben”/kiterjedsben/formban l meg egy felsznre kerl hinyt (milyen formban/mlysgben hibzik) (milyen mlysgben ’kell’ meglnie ahhoz, hogy ’teljes egszben’ megrtse/tlnyegtse) jelents mrtkben fgg a ’fejlettsgi szinttl’. A ’fejlettsgi szint’ fgg egyrszt az adott egyn fejlettsgi szintjtl, de annak a kzssgnek/csaldnak a fejlettsgi szintje is jelents meghatroz ervel br, amelynek az adott egyn tagja.
A „hibk”/hiny megtapasztalsa (pldul a Fld jelenlegi fejlettsgi szintjn) „segtje lehet” a tanulsi/rsi folyamatoknak. A hibk (megtapasztalsuk ltal) segtenek „elfogadbb, megrtbb” lenni. A „hibk” meglse sorn megrthetjk a „hibzs” okait/mozgaterit s Hatsait. Ahogyan megrtjk a magunk hibit s kijavtjuk azokat s megtanulunk megbocstani magunknak --- megrtbb vlhatunk msok hibival kapcsolatban is. [tls s eltls helyett] Segthetjk emiatt a ms hibzkat hibik felismersben s kijavtsban --- s megtanuljuk a msok irnyba val megbocstst. [A ’hibk’ segtenek ’nem-felejteni’ s ’felejteni’.]”
Ennek a „hibkhoz” kapcsold korbbi rsnak is „szemlyes megls/megtapasztals” volt az alapja: elfeledkeztem valamirl amit n tettem (teljesen ’takarsba’ kerlt bennem!), s amikor megkrdeztem a gyermekeimtl, hogy ki tette az adott dolgot, az egyik kislnyom „megbntdott”, mert „gyanstsnak” lte meg a krdst. Megbntdst nem vettem szre, csak ksbb… egy lapra azt rta, hogy a szobjba csak az lpjen be, aki teljes egszben hisz neki… Nem sokkal ez utn „megnylt az elmm”, s eszembe jutott az, amit korbban n tettem…
E megls kapcsn msnap reggel, amikor a kislnyom felbredt, elmondtam neki, hogy nem akartam t megbntani, bocsnatot krtem tle, s elmondtam azt is, hogy utlag rjttem n tettem azt, amirl t is krdeztem…
Ennek kapcsn tbeszltk azt, hogy nha bizony a legjobb szndkunk ellenre is tvedhetnk, nha megbntunk msokat. Ilyen esetben „kt” dolgot fontos megtennnk (miutn rjttnk, hogy hibztunk):
1./ Krjnk bocsnatot s
2./ a lehet leghamarabb hozzuk helyre (javtsuk ki) a hibt.
Nagyjbl kt httel az „n hibzsom” utn ma reggel a kislnyom kerlt olyan helyzetbe, hogy „helytelenl” viselkedett. gy ment el iskolba, kiss feldltan… nmi szvlts utn… Magam ezt a „helyzetet” a „Szvembe” helyeztem, „nem gerjesztettem tovbb”, utlag mr gy rtelmezem ezt, hogy „utat engedtem e helyzet gygytsnak”.
Iskola utn hazajtt a kislnyom, s az volt az els, hogy bocsnatot krt… s ki is javtotta azt, amit kellett… ennek kapcsn „tismteltk” [tudatostottuk a gyakorlati megls utn/sorn] a mr korbban „tanultakat” is, a javts „kt pontjt”… Taln ez a „kt pont” most egy olyan „mank” a gyermekeim szmra, amellyel ha nehz helyzetbe kerlnek knnyebben tmehetnek a nehz helyzeten… taln nagyobb esllyel vllaljk fel maguk s msok eltt is ha hibztak, s gy gyorsabban/teljesebben lesznek kpesek a yavtsokra is…
OmMTR~KJ
2011. februr 15., kedd
A tegnapi, kislnyomhoz is kapcsold „prba-helyzet” folytatdsa
„Szoksomm” vlt az utbbi idben az, hogy amikor jjelente pihenni trek, ’tudatosan elengedem a befejezett feladataimhoz kapcsold mintimat s kapcsoldsaimat, s elvgzem a magam mintiba/kapcsoldsaimba, esetleg j feladataimba/kapcsoldsokba val beRendezkedst’. Mint a „REND”-hez is kapcsold Lleknek szmomra taln ez a legegyszerbb vagy legtermszetesebb igazodsi md.
Ha napkzben valami furcsasggal tallkozom, ltalban ilyenkor (nyugodtabb krlmnyek kztt) igyekszem arra is pontosabb rltst/megrtst kapni.
Emltettem, hogy amikor tegnap reggel a kislnyommal egy szvltsba kerltem, utna „magamban lecsendestettem” a megjelent mintt, mintegy tudatosan utat engedve a ’gygyulsnak’.
Mr a „lecsendests” „idejn” is rzkeltem egyfajta ’klnleges’ rzetet: kiss nehezen akart elszr lecsendesedni a bennem megjelent rzs, aztn mgis csak sikerlt. reztem a ’mssgt’, de akkor ott nem tudtam azzal mg mit kezdeni, gy krtem r ’tVilgtst-s-Rendezst’.
Utlag azt is „rdekesnek” tartom, hogy tegnap reggel nem hasznltam azt a ’technikt’, amit az utbbi idben alkalmazok akkor, ha valami bennem letre kelt gondolatot vagy rzst „nem helynvalnak” rzek. Ilyenkor – ha rzkelem, hogy nem a ’tiszta Szv-ton’ mkdtettem az rzseimet/gondolataimat – egy sajtos energiaramot indtok el a Szvembl azzal a szndkkal, hogy ’vonja vissza hozzm az ltalam elindtott minden nem-helynval gondolatot s rzelmet mg mieltt az brkiben brmilyen kedveztlen Hatst is kivlthatna, s ezt kveten ’magamban’ egy sajtosan felptett mdszerrel ezeket ’semlegestem’ vagy ’elemi fnyrszecskire’ bontom, a magam fogalomhasznlata szerint „Rendezem”. Valsznleg mindenki a maga egyni mdjn alaktja ki a „semlegest” mdszereit…
Amikor az jjel pihenni trtem s vgeztem a „magam Rendezseit”, egy furcsa rnyas ’alakot’ rzkeltem, amint a kislnyom gya szln keresztbetett lbakkal ldglt. rnyas/sttes volta miatt elszr a „Szent rnyk” minsgre gondoltam, de nem azokban a „formkban” volt jelen, melyekhez a Szent rnyk minsgt trstom. Ahogyan ’kzelebbrl megnztem’, nem tartottam ijesztnek, de ’nem volt szp’. Nem reztem benne rosszasgot vagy gonoszsgot, elgg egykedven, vagy akr tancstalanul lt lbait lblva az gy szln.
Prbltam rrezni, hogy mirt van ott, mire akarja a figyelmem felhvni. Nem reztem erre rgtn r, gy a magam mdszere szerint ’tVilgtst-s-Rendezst’ krtem ’r’. Ahogyan ez a ’lny’ az tVilgt helyzetbe kerlt, rzkeltem, hogy ’elemi fnyrszecskire esett szt’, majd egy pillanat alatt ’visszatrt belm’.
Ekkor mr pontosan tudtam, hogy mi vagy ki volt: egy gondolati teremtmnyem. Emlkeztem, hogy amikor reggel szvltsba kerltem a kislnyommal, egy kiss ’papriks’ lett a hangulatom [mg ’formra’ is hasonltott egy paprikra ez a teremtmny: hosszks volt s vkony, hegyes kalapban…].
Reggel egyfajta ’nem rts’ vagy ’tancstalansg’ is megjelent bennem a helyzettel kapcsolatosan, nem rtettem a kislnyom viselkedst… Nem akartam a lnyomat ’bntani’ semmilyen mdon, a bennem megjelent indulati/gondolati tlts azonban letre keltette ezt a sajtos ’lnyt’. Indulatom ’trgya’ miatt valamelyest kapcsoldott a kislnyomhoz --- ha nem is tl szorosan, s „teremtsem/teremtmnyen” a maga „nem szpsgt” s kiss tancstalan lnyt meg is mutatta nekem az jjel…
Taln azrt teremtdtt ez a ’lny’, hogy most rhassak rla s a kapcsold felelssgrl --- taln azrt, hogy mg tudatosabban figyeljek a magam teremtseire. Tanul-idket lnk meg, amikor mg hibkat is kvetnk el --- s fontos az abban val tudatosodsunk, hogy ha felismerjk hogy hibztunk, minden lehetsges mdon s a lehet leghamarabb igyekezznk a hibt kijavtani/yv-tenni.
A 20091224 II – Huszonngy-rs Yv-ttel cm rsban rszletesebben is rtam arrl, hogy a megfelel idben elkezdett s befejezett Yv-ttelekhez nagyon sok ’klnleges segt er’ is kapcsoldhat. Az elv nem vltozott, br az egyes helyzetekben egyedi lehet ma mr mind a Yv-ttelre rendelkezsre ll „id”, mind pedig a Yv-ttelhez kapcsold(hat) segti er.
2012. prilis 26.: Szemlyes megltsom az, hogy F-Szably szerint (’objektv’) „huszonngy ra” ll ma is rendelkezsre a msnak krt okoz vagy ms irnyba valamilyen kedveztlen hatst elindt/kivlt tettek kiyavtsra. „Klnleges” egyedi esetekben a Fldanya a kiyavtsra nhny rtl legfeljebb nhny napig terjed idszakot mg megnyithat, ha valamilyen mltnyolhat s/vagy klnleges ok akadlyozta a yv-ttel maradktalan megvalstst. A Fldanya ltalban akkor tl ’mltnyolhat’-knt egy helyzetet/okot, amikor a yv-ttelre ktelezettben egy ’megkvnt mrtk igyekezet’ volt a hiba kiyavtsra, valamilyen magban lv ’gyengesg’ vagy sajtos kls krlmny azonban nehezthette a teljes kiyavtst. Ha a Fldanya ilyen ’hosszabbtst ad’ valakinek, akkor ezt „HATROZOTTAN JELZI” a Fldanya az rintett(ek) fel (pldul ’hatrozott srgetsknt’ rzkelhetv vlik).
Korbban is rtam arrl, hogy a FLD LET-Tr/Idejben sok Segt segdkezik a ’rendezetlen’ gondolati s rzelmi ’lnyek’/teremtmnyek/mintk lebontsban/Rendezsben. Vannak Lelkek, akik nha a Fldanytl Megbzatst is kaphatnak a bolygValsg egszt rint ilyen tiszttsokban val segtsgnyjtsra --- a maga „teremtmnyeinek” Rendezsben viszont egyre inkbb elvrtt lesz mindenki esetben a tudatossghoz mrt kzremkds. [ltalban mindenki maga tudja a leggyorsabban s legkzvetlenebbl megtiszttani a „sajt teremtmnyeitl” a kzs LET-Tr/Idt.] Ezek a (szksges mrtkig) ’szemlyes’ kzremkdsek a teremtsek Rendezsben nvelik a teremtshez kapcsold tudatossgot, msfell pedig ’jl lthatan’ rvilgtanak a teremtshez kapcsold szemlyes felelssgre is.
III.

Taln mg tavaly egy „anyanvnyrl” kt sarjnvnyt vlasztottam le s elltettem kt kln cserpbe. Nemrg tltettem a kt nvnyt nagyobb cserepekbe, az egyiket (a kp baloldaln lvt) egy ’valdi cserpbl” kszlt cserpbe, a msikat manyag cserpbe. JL LTHAT, hogy a ’termszetes anyagbl’ kszlt cserpben fejld nvny sokkal nagyobb s ersebb, mint a manyag cserpben l. (tltetem a ma mg manyagban lt is hamarosan ’rendes cserpbe’…)
Bizonyos tekintetben az LLATOK s a NVNYEK ’nagyon jl’
[szembe-tlen, jobban lthatan]
felmutatnak a FLD J Vilgi LETRE jellemz vltozsokat.
Emiatt (is) FONTOS, hogy tudatosan s jobban figyeljnk az llatokra s nvnyekre ---
„rajtuk keresztl” (az „L termszeti s termszetes” lnykn keresztl)
nagyon sok fontos/segt informcit/megltst/megrtst
s nagyon sok VEZET s SEGT Ert is kaphatunk (mi emberek).
A segt s vezet jeleket/erket nem a nvnyek s llatok „elfogyasztsn”/megevsn keresztl kapjuk (br a nvnyi minsgek ilyen formban is jelentsen segthetnek ma mg bennnket embereket), hanem a nvnyek s llatok „L termszetes lnye” mutathat meg szmunkra is fontos dolgokat.
Figyeljetek jobban a titeket krbevev „termszetes/L-termszeti krnyezetre”.
„REZZETEK R”,
rtstek meg a „termszetes kapcsoldsokat”, a „termszetes Egysget/Egytt-mkdseket”.
OmMTR~KJ
www.omah.extra.hu
| |
|
|
 |
A mai napra: |
|
„Az egynisgek nem a hangzatos beszdek, hanem a munka s sajt teljestmnyk rvn formldnak.”

| |





ldozni
csak a benned lv s ltalad LT-re hozott Szpsggel
msokat is Szptve s gyaraptva,
Teljes s P Szabad Akaratodbl,
Szabad Akaratodat kinyilvntva,
az rk s Adott l KRISZTUSI Rendnek megfelelen
Lehetsges
s
rdem-es.”
20100525 - Az ldozatrl - Szemelvnyek

A hibkrl s a hibzsrl:
A ’hibk’ segtenek ’nem-felejteni’ s ’felejteni’.

PIRAMIS - szintn akarok lni
szintn akarok lni,
Minden utam vgigjrni,
Hinni abban, amire vgyom,
S ha hiszek benne kzdeni rte brmilyen ron.
szintn akarok lni,
s csak annyit elrni,
Jkedvem senkit ne bntson,
S ha fj a szvem valamirt, ne nagyon fjjon!
Tled csak annyit akarok krni,
Hogy engedj szintn lni,
szintn, szabadon, szpen,
szintbben, mint ahogy tegnap ltem.
Ne kelljen hazudnom senkinek
s hogyha valamit krdezek
A vlasz igaz legyen!
Szeretnk bzni mindenkiben,
Hinni, hogy nem fordul ellenem,
S nem rul el sosem.


AZ ERD FOHSZA
Vndor, ki elhaladsz mellettem,
Ne emelj rm kezet!
n vagyok tzhelyed melege
hideg tli jszakkon,
n vagyok torncod bartsgos fedele,
melynek rnykba meneklsz a tz nap ell,
s gymlcsm oltja szomjadat.
n vagyok a gerenda, mely hzad tartja,
s n vagyok az asztalod lapja,
az gy, melyben fekszel,
a deszka, amelybl csnakod pted.
n vagyok a hzad ajtaja,
blcsd fja, koporsd fedele.
Vndor, ki elmsz mellettem
hallgasd a krsem:
NE BNTS!

NNEP
Az nnepeknek fontos rsze az „emlkezs”, amikor a dics vagy pp a kevsb dics tettekre/meglsekre, az eldkre is emlkeznek, s ezltal egyfajta folytonossg alakul ki (marad meg) az sk, Eldk, a Gykerek irnyba is. Az emlkezs a legtbb esetben ma mg ’int’ plda is lehet arra, hogy mit szksges megvltoztatni, miben szksges vltozni akkor, ha valami yobb s teljesebb let a cl ---
az „nnep” Valdi Lnyege azonban minden esetben a[zon] „Jelen Megerstse, amely elvezet a ’vgyott jvbe’.”
Az nnep ltalban MEGERSTI az let egy olyan rszt/szelett, amely „tovbbvitelre rdemes”, amelyben ELREMUTAT/elrevezet Plda vagy t [Mkds, Er] Van Jelen.
(Rszlet a 20110802 - Nitottsg, Nyits... rsbl)
|
|
|