|
ÍRÁSAIM |
|
| |
"ELEGET KÍVÁNOK NEKED!"
"Elegendő napsütést kívánok számodra, hogy jókedved legyen, bármilyen szürkének is tűnnek napjaid.
Elegendő esőt kívánok neked, hogy még jobban megbecsüld a napot.
Elegendő boldogságot kívánok neked, hogy szellemed élő és örökké tartó legyen.
Elegendő fájdalmat kívánok neked, hogy még az élet legkisebb örömei is nagyobbnak tűnjenek.
Elegendő nyereséget kívánok neked, hogy vágyaidat kielégítse.
Elegendő veszteséget kívánok neked, hogy még jobban megbecsüld mindazt, amid van.
Elegendő köszöntést kívánok neked, hogy felkészítsen a végső búcsúra." (Folytatás ITT)
|
Sík Sándor - Ember
"Embernek lenni!
Csak embernek, semmi egyébnek,
De annak egésznek, épnek,
Föld-szülte földnek
És Isten-lehelte szépnek."
|
|
Hímeztem: |
|
| |
2011.0728 – Szemelvények – Önkifejezés III.:
Nagyon fontos, hogy azokban a helyzetekben,
amelyekben „mások támogatójává vagy segítőjévé” válunk,
TELJESEN ŐSZINTÉK, IGAZAK legyünk.
A „segítő szándék” „tiszta” legyen,
vagyis tisztán SZERETETBŐL legyen jelen (’se több se kevesebb’),
magunkat a „yobbítás” és önzetlen segítségadás szándéka vezesse
[ne kívánjuk a másikat ’befolyásolni’ vagy ’vezetni’, ne ’értékeljük’ vagy ítéljük meg stb].
Ha „hívást” érzünk egy helyzetbe, amelyben segítően nyilvánul(hat)nánk meg,
akkor „teljes figyelemmel” [teljes odafigyeléssel] forduljunk a „helyzet” és a helyzetben „jelenlévők” felé is.
Legyünk „nyitottak”, hogy megérthessük azt, amit a helyzet mutat –
és ezáltal is azt tudjuk nyújtani,
ami az adott helyzetben „tőlünk telhetően is a leg-yobb”
és az „érintett számára is legmegfelelőbb”.
Fontos, hogy IGAZAK legyünk teljes egészében:
ne találjunk ki valótlan, általunk meg nem élt ’példákat’, mert már ez is ’ferdítés’.
Olyat mondjunk és tegyünk, amit mi VALÓBAN megtapasztaltunk,
és ami ezáltal a ’magunk tapasztalata/tudása’
[’erre tudunk Építeni, ebből tudunk biztonsággal Építkezni/Építeni’].
Ne „szépítsünk”, és közben ne legyünk bántóak sem
(ugyanis a ’bántás’ érzékelésekor bezárul vagy beszűkül a „szív”, és így legtöbbször nem tud célt érni a segítség).
|
"Egy szó is lehet locsogás, s ezer oldal maga a tömörség.”
(Abody Béla)
„A madarak nyelve nagyon régen kialakult, és más, ősi beszédmódokhoz hasonlóan tömör, kihagyásos beszéd: keveset mondanak, de ezzel sokat fejeznek ki és sokat megértenek belőle.”
(Gilbert White)
|
|
|
|
|
|
Írások - 2012 április |
|
20120426 - EGY - A hibák kiyavítása - Az ÉLŐ-Természet (II. rész)
2012.04.26. 11:37
Az írás I. része elérhető ITT.
Korábbi írás részlete [20110215 II – SzeR-etet]: ’Személyesen megélt példamutatás’
A 20110130 – Szemelvények című írásban a „hibákról” is írtunk.
„[KRISZTUSI értelmében: hiány, árnyék]
A jelenleg Földön élőkben – egyéniségüknek, illetve fejlettségi/tudatossági/szeretet szintjüknek megfelelően [vállalt megtapasztalásuknak megfelelően] – felszínre kerül(het)nek „hibák/hiányok” [’hibáznak’].
Néha a „hibák/hiányok” annak megfelelően is felszínre kerülhetnek, hogy éppen milyen „családi jellegű” (például ’globális’, a teljes bolygó-Valóságot érintő) kiegyensúlyozási vagy Rendezési folyamat zajlik.
Azt, hogy valaki milyen „mélységben”/kiterjedésben/formában él meg egy felszínre kerülő hiányt (milyen formában/mélységben hibázik) (milyen mélységben ’kell’ megélnie ahhoz, hogy ’teljes egészében’ megértse/átlényegítse) jelentős mértékben függ a ’fejlettségi szinttől’. A ’fejlettségi szint’ függ egyrészt az adott egyén fejlettségi szintjétől, de annak a közösségnek/családnak a fejlettségi szintje is jelentős meghatározó erővel bír, amelynek az adott egyén tagja.
A „hibák”/hiány megtapasztalása (például a Föld jelenlegi fejlettségi szintjén) „segítője lehet” a tanulási/érési folyamatoknak. A hibák (megtapasztalásuk által) segítenek „elfogadóbbá, megértőbbé” lenni. A „hibák” megélése során megérthetjük a „hibázás” okait/mozgatóerőit és Hatásait. Ahogyan megértjük a magunk hibáit és kijavítjuk azokat és megtanulunk megbocsátani magunknak --- megértőbbé válhatunk mások hibáival kapcsolatban is. [Ítélés és elítélés helyett] Segíthetjük emiatt a más hibázókat hibáik felismerésében és kijavításában --- és megtanuljuk a mások irányába való megbocsátást. [A ’hibák’ segítenek ’nem-felejteni’ és ’felejteni’.]”
Ennek a „hibákhoz” kapcsolódó korábbi írásnak is „személyes megélés/megtapasztalás” volt az alapja: elfeledkeztem valamiről amit én tettem (teljesen ’takarásba’ került bennem!), és amikor megkérdeztem a gyermekeimtől, hogy ki tette az adott dolgot, az egyik kislányom „megbántódott”, mert „gyanúsításnak” élte meg a kérdést. Megbántódását nem vettem észre, csak később… egy lapra azt írta, hogy a szobájába csak az lépjen be, aki teljes egészében hisz neki… Nem sokkal ez után „megnyílt az elmém”, és eszembe jutott az, amit korábban én tettem…
E megélés kapcsán másnap reggel, amikor a kislányom felébredt, elmondtam neki, hogy nem akartam őt megbántani, bocsánatot kértem tőle, és elmondtam azt is, hogy utólag rájöttem én tettem azt, amiről őt is kérdeztem…
Ennek kapcsán átbeszéltük azt, hogy néha bizony a legjobb szándékunk ellenére is tévedhetünk, néha megbántunk másokat. Ilyen esetben „két” dolgot fontos megtennünk (miután rájöttünk, hogy hibáztunk):
1./ Kérjünk bocsánatot és
2./ a lehető leghamarabb hozzuk helyre (javítsuk ki) a hibát.
Nagyjából két héttel az „én hibázásom” után ma reggel a kislányom került olyan helyzetbe, hogy „helytelenül” viselkedett. Így ment el iskolába, kissé feldúltan… némi szóváltás után… Magam ezt a „helyzetet” a „Szívembe” helyeztem, „nem gerjesztettem tovább”, utólag már úgy értelmezem ezt, hogy „utat engedtem e helyzet gyógyításának”.
Iskola után hazajött a kislányom, és az volt az első, hogy bocsánatot kért… és ki is javította azt, amit kellett… ennek kapcsán „átismételtük” [tudatosítottuk a gyakorlati megélés után/során] a már korábban „tanultakat” is, a javítás „két pontját”… Talán ez a „két pont” most egy olyan „mankó” a gyermekeim számára, amellyel ha nehéz helyzetbe kerülnek könnyebben átmehetnek a nehéz helyzeten… talán nagyobb eséllyel vállalják fel maguk és mások előtt is ha hibáztak, és így gyorsabban/teljesebben lesznek képesek a yavításokra is…
OmMÁÁTRé~KJ
2011. február 15., kedd
A tegnapi, kislányomhoz is kapcsolódó „próba-helyzet” folytatódása
„Szokásommá” vált az utóbbi időben az, hogy amikor éjjelente pihenni térek, ’tudatosan elengedem a befejezett feladataimhoz kapcsolódó mintáimat és kapcsolódásaimat, és elvégzem a magam mintáiba/kapcsolódásaimba, esetleg új feladataimba/kapcsolódásokba való beRendezkedést’. Mint a „REND”-hez is kapcsolódó Léleknek számomra talán ez a legegyszerűbb vagy legtermészetesebb igazodási mód.
Ha napközben valami furcsasággal találkozom, általában ilyenkor (nyugodtabb körülmények között) igyekszem arra is pontosabb rálátást/megértést kapni.
Említettem, hogy amikor tegnap reggel a kislányommal egy szóváltásba kerültem, utána „magamban lecsendesítettem” a megjelent mintát, mintegy tudatosan utat engedve a ’gyógyulásnak’.
Már a „lecsendesítés” „idején” is érzékeltem egyfajta ’különleges’ érzetet: kissé nehezen akart először lecsendesedni a bennem megjelent érzés, aztán mégis csak sikerült. Éreztem a ’másságát’, de akkor ott nem tudtam azzal még mit kezdeni, így kértem rá ’ÁtVilágítást-és-Rendezést’.
Utólag azt is „érdekesnek” tartom, hogy tegnap reggel nem használtam azt a ’technikát’, amit az utóbbi időben alkalmazok akkor, ha valami bennem életre kelt gondolatot vagy érzést „nem helyénvalónak” érzek. Ilyenkor – ha érzékelem, hogy nem a ’tiszta Szív-úton’ működtettem az érzéseimet/gondolataimat – egy sajátos energiaáramot indítok el a Szívemből azzal a szándékkal, hogy ’vonja vissza hozzám az általam elindított minden nem-helyénvaló gondolatot és érzelmet még mielőtt az bárkiben bármilyen kedvezőtlen Hatást is kiválthatna, és ezt követően ’magamban’ egy sajátosan felépített módszerrel ezeket ’semlegesítem’ vagy ’elemi fényrészecskéire’ bontom, a magam fogalomhasználata szerint „Rendezem”. Valószínűleg mindenki a maga egyéni módján alakítja ki a „semlegesítő” módszereit…
Amikor az éjjel pihenni tértem és végeztem a „magam Rendezéseit”, egy furcsa árnyas ’alakot’ érzékeltem, amint a kislányom ágya szélén keresztbetett lábakkal üldögélt. Árnyas/sötétes volta miatt először a „Szent Árnyék” minőségére gondoltam, de nem azokban a „formákban” volt jelen, melyekhez a Szent Árnyék minőségét társítom. Ahogyan ’közelebbről megnéztem’, nem tartottam ijesztőnek, de ’nem volt szép’. Nem éreztem benne rosszaságot vagy gonoszságot, eléggé egykedvűen, vagy akár tanácstalanul ült lábait lóbálva az ágy szélén.
Próbáltam ráérezni, hogy miért van ott, mire akarja a figyelmem felhívni. Nem éreztem erre rögtön rá, így a magam módszere szerint ’átVilágítást-és-Rendezést’ kértem ’rá’. Ahogyan ez a ’lény’ az ÁtVilágító helyzetbe került, érzékeltem, hogy ’elemi fényrészecskéire esett szét’, majd egy pillanat alatt ’visszatért belém’.
Ekkor már pontosan tudtam, hogy mi vagy ki volt: egy gondolati teremtményem. Emlékeztem, hogy amikor reggel szóváltásba kerültem a kislányommal, egy kissé ’paprikás’ lett a hangulatom [még ’formára’ is hasonlított egy paprikára ez a teremtmény: hosszúkás volt és vékony, hegyes kalapban…].
Reggel egyfajta ’nem értés’ vagy ’tanácstalanság’ is megjelent bennem a helyzettel kapcsolatosan, nem értettem a kislányom viselkedését… Nem akartam a lányomat ’bántani’ semmilyen módon, a bennem megjelent indulati/gondolati töltés azonban életre keltette ezt a sajátos ’lényt’. Indulatom ’tárgya’ miatt valamelyest kapcsolódott a kislányomhoz --- ha nem is túl szorosan, és „teremtésem/teremtményen” a maga „nem szépségét” és kissé tanácstalan lényét meg is mutatta nekem az éjjel…
Talán azért teremtődött ez a ’lény’, hogy most írhassak róla és a kapcsolódó felelősségről --- talán azért, hogy még tudatosabban figyeljek a magam teremtéseire. Tanuló-időket élünk meg, amikor még hibákat is követünk el --- és fontos az abban való tudatosodásunk, hogy ha felismerjük hogy hibáztunk, minden lehetséges módon és a lehető leghamarabb igyekezzünk a hibát kijavítani/yóvá-tenni.
A 20091224 II – Huszonnégy-órás Yóvá-tétel című írásban részletesebben is írtam arról, hogy a megfelelő időben elkezdett és befejezett Yóvá-tételekhez nagyon sok ’különleges segítő erő’ is kapcsolódhat. Az elv nem változott, bár az egyes helyzetekben egyedi lehet ma már mind a Yóvá-tételre rendelkezésre álló „idő”, mind pedig a Yóvá-tételhez kapcsolód(hat)ó segítői erő.
2012. április 26.: Személyes meglátásom az, hogy Fő-Szabály szerint (’objektív’) „huszonnégy óra” áll ma is rendelkezésre a másnak kárt okozó vagy más irányába valamilyen kedvezőtlen hatást elindító/kiváltó tettek kiyavítására. „Különleges” egyedi esetekben a Földanya a kiyavításra néhány órától legfeljebb néhány napig terjedő időszakot még megnyithat, ha valamilyen méltányolható és/vagy különleges ok akadályozta a yóvá-tétel maradéktalan megvalósítását. A Földanya általában akkor ítél ’méltányolható’-ként egy helyzetet/okot, amikor a yóvá-tételre kötelezettben egy ’megkívánt mértékű igyekezet’ volt a hiba kiyavítására, valamilyen magában lévő ’gyengeség’ vagy sajátos külső körülmény azonban nehezíthette a teljes kiyavítást. Ha a Földanya ilyen ’hosszabbítást ad’ valakinek, akkor ezt „HATÁROZOTTAN JELZI” a Földanya az érintett(ek) felé (például ’határozott sürgetésként’ érzékelhetővé válik).
Korábban is írtam arról, hogy a FÖLD ÉLET-Tér/Idejében sok Segítő segédkezik a ’rendezetlen’ gondolati és érzelmi ’lények’/teremtmények/minták lebontásában/Rendezésében. Vannak Lelkek, akik néha a Földanyától Megbízatást is kaphatnak a bolygóValóság egészét érintő ilyen tisztításokban való segítségnyújtásra --- a maga „teremtményeinek” Rendezésében viszont egyre inkább elvárttá lesz mindenki esetében a tudatosságához mért közreműködés. [Általában mindenki maga tudja a leggyorsabban és legközvetlenebbül megtisztítani a „saját teremtményeitől” a közös ÉLET-Tér/Időt.] Ezek a (szükséges mértékig) ’személyes’ közreműködések a teremtések Rendezésében növelik a teremtéshez kapcsolódó tudatosságot, másfelől pedig ’jól láthatóan’ rávilágítanak a teremtéshez kapcsolódó személyes felelősségre is.
III.
Talán még tavaly egy „anyanövényről” két sarjnövényt választottam le és elültettem két külön cserépbe. Nemrég átültettem a két növényt nagyobb cserepekbe, az egyiket (a kép baloldalán lévőt) egy ’valódi cserépből” készült cserépbe, a másikat műanyag cserépbe. JÓL LÁTHATÓ, hogy a ’természetes anyagból’ készült cserépben fejlődő növény sokkal nagyobb és erősebb, mint a műanyag cserépben élő. (Átültetem a ma még műanyagban élőt is hamarosan ’rendes cserépbe’…)
Bizonyos tekintetben az ÁLLATOK és a NÖVÉNYEK ’nagyon jól’
[szembe-ötlően, jobban láthatóan]
felmutatnak a FÖLD ÚJ Világi ÉLETÉRE jellemző változásokat.
Emiatt (is) FONTOS, hogy tudatosan és jobban figyeljünk az állatokra és növényekre ---
„rajtuk keresztül” (az ő „ÉLŐ természeti és természetes” lényükön keresztül)
nagyon sok fontos/segítő információt/meglátást/megértést
és nagyon sok VEZETŐ és SEGÍTŐ Erőt is kaphatunk (mi emberek).
A segítő és vezető jeleket/erőket nem a növények és állatok „elfogyasztásán”/megevésén keresztül kapjuk (bár a növényi minőségek ilyen formában is jelentősen segíthetnek ma még bennünket embereket), hanem a növények és állatok „ÉLŐ természetes lénye” mutathat meg számunkra is fontos dolgokat.
Figyeljetek jobban a titeket körbevevő „természetes/ÉLŐ-természeti környezetre”.
„ÉREZZETEK RÁ”,
értésétek meg a „természetes kapcsolódásokat”, a „természetes Egységet/Együtt-működéseket”.
OmMÁÁTRé~KJ
www.omah.extra.hu
| |
|
|
|
A mai napra: |
|
„Ne feledd! Amire figyelsz, az a világod.”
| |
Áldozni
csak a benned lévő és általad LÉT-re hozott Szépséggel
másokat is SzÉpítve és gyarapítva,
Teljes és ÉP Szabad Akaratodból,
Szabad Akaratodat kinyilvánítva,
az Örök és Adott Élő KRISZTUSI Rendnek megfelelően
Lehetséges
és
Érdem-es.”
20100525 - Az Áldozatról - Szemelvények
A hibákról és a hibázásról:
A ’hibák’ segítenek ’nem-felejteni’ és ’felejteni’.
PIRAMIS - Őszintén akarok élni
Őszintén akarok élni,
Minden utam végigjárni,
Hinni abban, amire vágyom,
S ha hiszek benne küzdeni érte bármilyen áron.
Őszintén akarok élni,
És csak annyit elérni,
Jókedvem senkit ne bántson,
S ha fáj a szívem valamiért, ne nagyon fájjon!
Tőled csak annyit akarok kérni,
Hogy engedj őszintén élni,
Őszintén, szabadon, szépen,
Őszintébben, mint ahogy tegnap éltem.
Ne kelljen hazudnom senkinek
És hogyha valamit kérdezek
A válasz igaz legyen!
Szeretnék bízni mindenkiben,
Hinni, hogy nem fordul ellenem,
S nem árul el sosem.
AZ ERDŐ FOHÁSZA
Vándor, ki elhaladsz mellettem,
Ne emelj rám kezet!
Én vagyok tűzhelyed melege
hideg téli éjszakákon,
én vagyok tornácod barátságos fedele,
melynek árnyékába menekülsz a tűző nap elől,
és gyümölcsöm oltja szomjadat.
Én vagyok a gerenda, mely házad tartja,
és én vagyok az asztalod lapja,
az ágy, melyben fekszel,
a deszka, amelyből csónakod építed.
Én vagyok a házad ajtaja,
bölcsőd fája, koporsód fedele.
Vándor, ki elmész mellettem
hallgasd a kérésem:
NE BÁNTS!
ÜNNEP
Az Ünnepeknek fontos része az „emlékezés”, amikor a dicső vagy épp a kevésbé dicső tettekre/megélésekre, az elődökre is emlékeznek, és ezáltal egyfajta folytonosság alakul ki (marad meg) az Ősök, Elődök, a Gyökerek irányába is. Az emlékezés a legtöbb esetben ma még ’intő’ példa is lehet arra, hogy mit szükséges megváltoztatni, miben szükséges változni akkor, ha valami yobb és teljesebb Élet a cél ---
az „Ünnep” Valódi Lényege azonban minden esetben a[zon] „Jelen Megerősítése, amely elvezet a ’vágyott jövőbe’.”
Az Ünnep általában MEGERŐSÍTI az Élet egy olyan részét/szeletét, amely „továbbvitelre érdemes”, amelyben ELŐREMUTATÓ/előrevezető Példa vagy Út [Működés, Erő] Van Jelen.
(Részlet a 20110802 - Níitottság, Nyitás... írásból)
|
|
|