20120717 - KP - s GONDOLATOK (I. rsz)
2012.07.17. 10:26
2012. jlius 14. „Meg kell engednnk, hogy msoknak jogban lljon szeretetnket elhrtani.”
I.
Kp
Taln segtsg egy kiboml j minsg megrtshez. Az egyik „olvasat”.

Megrtseim:
Az „EGY” fel vezet(het) [szabad/rendes] lpsek, vagyis az elklnltsgbl a KZS majd EGY fel haladva

Kt n-ll ltez kztt az egyttmkds azzal kezddik, hogy klcsnsen szlelik egymst, s ez a klcsns szleltsg kpknt megjelenthet gy is, hogy kt kr „egy pontban” rinti egymst.

Ebben az „egy-pontban-tallkozsban” mindkt ltez „teljes szabadsgnak (s nmaga rendjnek)” jelen kell lennie ahhoz, hogy egymssal (’klcsnsen’!) harmonikus/kiegyenslyozott egyttmkdst alakthassanak ki. Ebben az „egy-pontban-kapcsoldottsg” llapotban mindegyik ltezben „sajt nnn Harmnija”, sajt „Bels Mrtke” jelzi, hogy valamilyen „kzs pts” megnylhat-e kettjk szmra.
A FLDN az elmlt idszakban sokfle srlst ltek meg az egyttmkdsek sorn a Lelkek, s a legtbb Llek „elfelejtette”, hogy nMaga dnt arrl, hogy kivel s mikor s milyen clbl kezd egytt-teremtsbe, s hogy e szabadsgt (s nMaga Rendjt) miknt lheti meg. „Elfelejtdtt”, hogy az „egy-pontban-kapcsoldskor” a Jelenlvknek milyen „szablyokat” szksges betartaniuk annak rdekben, hogy az „rintettek” mindegyike BIZTONSGOSAN s SZABADON dnthessen. Ismt el kell sajttanunk a „kapcsoldsok” kialaktsra s mkdtetsre vonatkoz „szablyokat”, kzttk az „vatossgot” s a „tisztelet-adst” (mint a felttel-nlkli-szeretet megnyilvntst). Ezek a „kezd lpsek” jelenleg segtsget nyjthatnak az egyttmkdsek biztonsgoss ttelhez s a bizalom-srlsek megszntetshez.
[Legynk figyelemmel arra, hogy a „magyarok” jelenlegi egyik vllalsa a „kapcsoldsokat” (ezltal pldul a bizalom s biztonsg let-terlett) rint srltsgek gygytsban/rendezsben val (az egsz CSALDOT, azaz a FLDI Vilgot rint) rszvtel/kzremkds.]
[vatossg s felttel-nlkli-szeretet, bizalom s biztonsg minsgeinek letisztulsa Magunkban s Magunk ltal]
Mivel [a VILGI/Vilgi tVilgtsok ltal is feltrtan] a FLDN az elmlt idszakban valamelyest [’sajtosan’] ’meggyenglt’ a MEGTART Er [s a MEGTART vagy RENDEZ Er a Vilg/FLD LET-ALAPJNAK s a Lelkek/ltezk egyni let-Alapjnak (is) rsze], az elindult j Korszakban a FLDN nyilvnvalan az egyik „elsdlegesen” fontos tennival a MEGTART Er „biztonsgos mkdsv ttele”
(gy ha az valami miatt szksgess lenne, akkor kpess kell vlnunk ezen LET-Minsgnk megerstsre --- lehetleg jabb torzt „falak” vagy torzt „biztonsgi mezk” kialaktsa nlkl).
Ez taln a „bels kristlyossg” vagy nMagunk kristlyos tisztasgnak jbli tudatos megteremtse (s megtartsa) ltal is lehetsges [a MAG-Ltezknek, vagy taln msoknak is] … mert taln ez az a „termszetes llapotunk” [vagy „Bels Mrtknk’] a FLDN, ami felismerni segti minden szksges s lehetsges kapcsoldsunkat, s ezltal tisztn lthatv vlik az is, ami viszont nem hordozza a Magunk vlasztotta HARMONIT s SZPSGET (s gy YO-t). Nem elhanyagolhat tovbb annak a jelentsge sem, hogy „ezen tiszta llapotunk megtartsa” ltal segtjk hozz a trsainkat is ahhoz, hogy (tisztn rzkelve bennnket) „biztonsgban” s „szabadon” hasznljk a „megklnbztet” kpessgket… [A „kristlyos tisztasg” (1) bels rzkelsknt s (2) kifel val megnyilvnulsban is hat: „tisztn ltunk s tisztn lttatunk”.]
[Lehetsges, hogy ms „megerst” mdszerek is kialakulnak majd.]
A „biztos s tiszta nLnyeg rzkels/lts” [mint Bels nErnk] az egyik alapja/felttele a „szabadsgnak” (s ezzel egytt nyilvnvalan a ’rendes’ letvitelnek), ebben a minsgnkben vagyunk abban a helyzetben, hogy [Bels/nnn Mrtknk/Megtart-ernk ltal] felismerhessk a „tnyleges helyzetet” s a minden rintett szmra legkedvezbb hatssal jr(hat) sajt tovbb-vezet lpseinket… Ilyenkor dnthetnk arrl valban szabadon, hogy (1) a mr-meglv-Harmnink szerint kvnunk-e tovbbplni-s-tovbbpteni, esetleg (2) olyan jabb megtapasztalst vlasztunk, amikor a mr-megrlelt-tudssal egy ms minsg HARMONIHOZ (msik Vilghoz) kapcsoldnnk azrt, hogy azt is megismerjk, vagy pedig (3) a sajt Harmninkkal olyan kevss-Harmnikus Jelenltekhez kapcsoldnnk, akiknek segtsget tudnnk nyjtani az letk yobb ttelhez…
[A „vilgi” egyttmkdsekben egy ’meghatrozott kiterjedsben/mlysgben’ mindenki szabadon ltni engedi (megmstatlan) nMagt, s ezltal mindenki ltja a „msik” Ltez adottan fontos minsgeit.]
A ’kp’ egyik olvasata:
Kt ’kr’ (vagy gmb) (mint egy-egy ’ltez’ vagy ’llek’) egymshoz „egy pontban” kapcsoldik.


Ez egy olyan „kapcsoltsg”, amelyben [lehetsges, hogy csak egy pillanatra, lehetsges, hogy egy hosszabb idszakra]
„mintha megllna a jelenlt”
vagy „mintha megllna a kzeleds tovbbi lehetsge”.
Ez egy SZERETET-teljes llapot, egy szeretet-teljes „alap-nyitottsg” mindkt kapcsoldott lnyben nmaga s a trsa fel.
Ebben az „egy-pontban-kapcsoltsgi” llapotban tulajdonkppen egy „illeszkedsgi mrs” zajlik, amelyben „a szemlyek” (a kapcsoldott ltezk) „sajt” MEGTART [azaz a „bels-s-kls-sszetart-s-tvolsgtart] eri egyfajta „ellenrzst” vgeznek magukban/magukon
--- ezen keresztl termszetesen az „egymssal-egy-pontban-kapcsoldott”-ltezk „Vilgnak” MAGA MEGTART Ereje is „ellenrzi a ltezk kztti illeszkedst” [ha pedig olyan klns/klnleges helyzet llna el, hogy az „egy-pontban-kapcsoldott” ltezk KLNBZ Vilgokhoz (vagy akr klnbz LTFORMKHOZ) tartoznak, akkor a KRISZTUSI/MindenHati MEGTART ER is „elvgez egy illeszkedsgi ellenrzst”].
Ez az „illeszkedsgi mrs” a VILGBAN s a vilgok (azaz Lelkek) kztt egy termszetes s (ltalban, rendezett krlmnyek kztt) egyszer folyamat. Ami a FLDN egy kiss „klnlegess” (fokozott figyelmet ignylv) teheti ma mg az illeszkedsek vizsglatt s a kapcsoldsi let-terleteket, az a „klnbz utat vlasztott ltezk egymshoz val kzelsge”, s gy „idegen” (vagyis megtapasztalsul nem vlasztott) mintk/Jelenltek „rzkelhetsgnek” a lehetsge. Az „idegen” (megtapasztalsul nem vlasztott) mintk „termszetnek pontos beazonostsa” ltalban nehzsget okoz a kellen tudatos s kellen kiegyenslyozott ltezk szmra is, a maguk rendezdst/igazodst vgzkben pedig klns megzavar hatsokat idzhet el egy idegen minta kzelsge. Ezrt a Fldanya/FLD (s KRISZTUS) klnfle mdokon segtsget nyjt az „idegen” jelenltek/mintk szksges jelleg felismershez, ezltal a szksgtelen (azaz zavar) kapcsolds-ltests elkerlshez (a jelen rs vgn egy eddig magt valamelyest megmutat segtsget is rintek, mely a „csakrk termszetnek megvltoztatsaknt” jelentdtt meg).
Az „illeszkedsg” „mrse” a „harmnia”-szerinti-tovbbpls lehetsgt ellenrzi, s [a kapcsoldott Lelkek ltal rzkelhet/felismerhet mdon] azt szolglja, hogy a VILGI-s-Vilgi Trvnyek szerint valban mindkt rintett ltez (nyoms/rhats nlkl, megfelel ismeretek birtokban) trvnyesen s SZABADON dnthessen a tovbb-kapcsolds krdsben [a Lelkek a sajt „Bels Mrtkk” hasznlatval eligazodhassanak abban, hogy egy adott helyzetben a vlasztsaik a maguk s trsaik szmra milyen vals kvetkezmnyekkel jrnak (s egyltaln lehetsges-e kzttk trvnyes kapcsolds, vagy a kapcsolds valamilyen ok miatt srten a Vilgi Rendet)]. [A „Megtart” Er kiegyenslyozott mkdse kvetkeztben a Lelkek rzkelik, hogy egy-egy vlasztsukkal a maguk tjn milyen irnyban mozdulnak tovbb: harmnit nvel vagy megtart mdon, vagy pedig a harmnit gyengt mdon.]
Ami miatt taln „rdemes” „lpsrl lpsre” vgighaladni a „kapcsolds/egyttmkds szablyain” (s tudatos gyakorls ltal megersteni ezeket magunkban s magunk-ltal):
A FLDN az elmlt idszakokban sok esetben elferdtsre, torztsra kerlt a „Szeretet Trvnye” (s abban a „kapcsolds”/kapcsoltsg let-terlete). Voltak olyan ltezk, akik szmra KTELEZ TRVNNYEL „elrsra” kerlt az, hogy vlogats nlkl „mindennek s mindenkinek szintn s teljesen meg kell nyitniuk a szvket s a lnyket, s a felttel-nlkli-szeretet nevben mindenket meg kell osztani msokkal”--- s voltak olyan „ki-vltsgosak”, akik „megvlogathattk” hogy kiket engednek a maguk kzelbe, s a „msoktl val tvolsg megtartsa rdekben” akr klnfle erszakot/erszak-szervezeteket is ignybe vehettek.
Gyakorlatilag a „MEGTART Er” [a Bels rend s szabadsg] „megcsfolsval”, a SZERETET [s a Szeretet egyes Minsgei] elferdtsvel/eltorztsval a (legtbbszr tudtukon kvl) „alvetettsgbe” kerlt ltezk szmra elrsra kerlt, hogy letkkel s letk rn is „szolglniuk” s „segtenik” kell [a megvlogatott] „ember-trsaikat” stb. „Ltszlag” a „klcsns segtsg-nyjts” lorcjt is mutathatta a CSALDI mintkat megcsfol dominancia vagy hierarchia (esetleg megszorult helyzet magny) --- a valsgban azonban szksg-helyzetben mindig megmutatkozott, hogy a „szolglat egyirny”, s csak a „kivlasztottak” elnyt szolglhatja. Amely „alvetett” ebben tudatosodott, az ha nknt nem vllalta tovbb a „kiszolglst”, „nem-kvnatoss” vlt az lk kztt.
Az eltorztott „szeretet”-mkds kpben gy is megjelenthet, hogy ha az „szinte megnylsra KTELEZETTEK” sszekapcsoldtak az „elhatroldsra feljogostottakkal”, akkor az „elhatroldsra feljogostott” akr a teljes sajt lnyt is „kiterjeszthette” a „mestersges megnyitottsgra ktelezett” ltez/llek lnyre (mintegy „dominnsan” akr a sajt lnyvel t is hathatta, „tvizsglhatta”, „tkutathatta”, hogy hordoz-e olyan minsget, amire a „tvolsgtartsra-feljogostottnak” magnak „szksge” van, s el is vehette amit akart…)

Az ilyen „tkutats” (akr „kifoszts”) „ellen” a „trt-szvre-KTELEZETT” [a torztott trvnyek szerint] „nem vdekezhetett”, „nem trhetett ki elle”, engednie kellett, hogy a „dominns” vagy „hierarchikus” mdszer szerint „al-vetett” helyzetbe kerljn. Ez a helyzet az „alvetett” szmra nem jelenthetett „valdi szabadsgot” (gy nRend letet), mert nem volt abban a helyzetben, hogy nMaga szabadon dntst hozzon [a kapcsoldott msik ltez vals termszetnek megltsa/tltsa utn] arrl, hogy kvn-e kapcsoltsgba majd egyttmkdsbe lpni a msikkal, s ha igen, akkor milyen mindegyikk ltal kzsen meghatrozott irny legyen az.
Azt rzem, hogy taln a [Vilgi s szemlyes] MEGTART Ernek egy olyan „j minsgt” „ismerhetjk meg” [TUDATOSTHATJUK – s ezen megismers ltal majd sajt erknt irnythatjuk] ’rszleteiben’/rsz-minsgeiben is az elkvetkezkben, amely TISZTA S TELJES SZERETET Minsgknt mkdtetve „elvezet” (vagy megtant, hozzsegt) a knyszertl mentes kiegyenslyozott kapcsoldsok kialaktshoz (a ’Bizalom’ visszalltshoz), s ezen „alap” felptsn t a szabad s klcsnsen kiegyenslyozottan pt egyttmkdsekhez. Ez a folyamat valsznleg [itt a FLDN (is)] „egyidejleg” bomlik ki a „FLDN-belli-egyttmkdsek” let-terletn s a „FLD/FLDIEK-s-msik-Vilgok” irnyulsban is.
A ltezk kztti „egy-pontban-kapcsoltsg” kialakulhat olyan ltezk kztt, akik
(1) tnylegesen is els alkalommal kapcsoldnak egymshoz (tulajdonkppen „addig” nem ismertk kzelebbrl egymst), de
(2) olyan ltezk kztt is megformldhat (jra s jra, szksg szerint), akik korbban mr kapcsoldtak vagy akr mlyebben egyttmkdtek egymssal, akkor, ha valamilyen „j” egyttmkdsbe kezdennek.
Megltsom szerint ebben a „mintha megllna a jelenlt” vagy „mintha megllna a kzeleds” llapotban az „egy-pontban-kapcsoldott” ltezk nMaga [s Vilga!] MEGTART Ereje „ellenrzi” s a Llek szmra valamilyen felismerhet mdon jelzi, hogy a kapcsolds (klcsnsen pt minsg) elmlytshez/kiterjesztshez (s gy az ’egyttmkdshez’) rendelkezik-e Llek a kell ismeretekkel (nMagrl s a msik ltezrl), illetve kszen ll-e az egyttmkdsre, azaz megfelel-e kzttk a ’harmnia”. Ilyenkor az „egy-pontban-kapcsoldottak” lnyben valamilyen mdon (taln csak nMagukban, taln a msik ltezre is kiterjeden) „felismerhetv vlik a szndk”, ami az egyttmkdsben megnyilvnul(hat)na.
Az „egy-pontban-kapcsoltsg” [a „yol” mkd MEGTART Er esetn] nyilvnvalan addig ll(hat) fenn, amg az „szksges”, vagyis
(1) amg egyik vagy mindkt ltez gy nem dnt, hogy szorosabb kapcsolds ltestse nlkl tovbbhalad,

vagy pedig (2) amg mindkt rintett meghozza az „egybehangz” dntst a kapcsolds elmlytsrl/kiterjesztsrl (azaz „egyttmkds” ltestsrl).


Korbbi rsokban emltettem, hogy a FLDN nagyon sok krt okozott a „fel-nem-trt, mgttes szndkok” jelenlte, vagyis az, amikor valaki gy lpett „kzs teremt tra” msokkal, hogy a trsai eltt nem trta fel a vals szndkait, azt, hogy maga az egyttmkds sorn milyen „eltitkolt sajt clt” akar elrni a tbbiek teremt erejnek felhasznlsval. Az ilyen „a trs-el-nem-trt-szndk” „rejtett/titkolt” minsge az egyttesen elindtott teremtsekben mindig sok krt s fjdalmat okozott azok szmra, akik ezek ismerete/felismerse nlkl kezdtek a titkolzval kzs munkba (akr tnylegesen is feltrult utbb az eltitkolt szndk, akr rejtve maradt). Ez nagyon sok(fle) Bizalom-srlst idzett el a FLDN l Lelkekben.
Ez a helyzet a FLDN jelenleg (mivel a FLD j Vilgra jellemz SZLELSI s RTELMEZSI kpessgeiket mg most igaztjk nnn lnykben a megtesteslt FLDI Lelkek) „vatossgot” kvetel meg a kapcsoldsok s egyttmkdsek kialaktsa tern. Ma mr nem felttlenl a „titkolzs”/rejtzs jelent „veszlyt” (br ilyen megnyilvnulsokat is mkdtetnek mg sokan a mg nem rendezett korbbi srltsgkbl ereden), hanem az, hogy a FLDN l Lelkek „tudat”-szintje s tudatossgi szintje ma mg „nagyon szles skln van”, vagyis egymstl nagyon eltr lehet.

gy eladdhatnak olyan helyzetek, amikor az egymssal kapcsoldsba kerlk kzl az egyik ltez pontosan tudja, hogy maga mit szeretne elrni egy kzs munkban s gy miben lenne szksge a msik egyttmkdsre, a msik ltez azonban (a maga tudatszintje s/vagy valamilyen mg-meglv-kiegyenslyozatlansga miatt) nem kpes tltni a maga teljessgben sem a sajt szndkait, sem a kettejk eltt megnylt/megnylhat lehetsgeket. Egy ilyen „kiegyenslyozatlan” kapcsoltsgban a tudatosabb fl (akr j rtelemben) elvileg kpes lehet „gy irnytani” a msik ltezt, hogy a maga kiterjedtebb tudatossgval tltott cljt maga elrni legyen kpes --- az ilyen egyttmkds azonban a msik ltez szmra htrnyokkal jrhat, mert a teljes rlts hinya miatt nem kpes a felels dntshozatalra s gy a teljes szabadsg meglsre…
Ugyanakkor egy kisebb mrtk tudatossgi eltrs (nem teljesen azonos tltottsg) nem flttlenl kell hogy akadlya legyen egy tovbbi egyttmkdsnek. Lehetsges ugyanis egy „elkszt feladat” kzs elvgzse ltal a „kvnatos kzs tudatossg” kialaktsa [ha azt a ltezk kzsen felvllaljk --- vagyis ilyenkor ltalban a kisebb tlthatsg ltal is tlelt feladatot vllalhatnak fel a kapcsoldott ltezk, s ezen kzs munka sorn formldik meg az a bizalom s kzs tudatszint, ami mr alkalmass teszi ket kiterjedtebb minsg egyttmkdsre is. Ilyen alkalmakkor a kiterjedtebb tudatossggal br a legtbbszr egy „tants-szer” feladatban is rszt vesz (termszetesen ennek sorn nmaga is tanul)]. Hogy milyen mrtk tudatszint-klnbsg lesz „elkszt feladatok” felvllalsa ltal megszntethet, az majd a gyakorlati meglsek sorn derl ki. Fgg attl, hogy mennyire trelmesek egyms irnyba a ltezk, s adottan sok egyb ms krlmny is befolysolhatja a meglseket (fradtsg, egynisg, bizalom-szint, korbbi kzs tapasztalatok stb)…
A „mintha megllna a jelenlt” llapotban teht (ez lehet egy rvid „pillanat”, ha a rsztvevk hasonl tudatossgak s megfelelen harmonikusak, s lehet hosszabb id is, ha valami miatt ’illeszkedsi nehzsg’ szlelhet a ltezk kztt)(vlemnyem szerint a Fldanya meghatrozza az „egy-pontban-kapcsoltsg” lehetsges leghosszabb tartamt) tiszta tltshoz jut minden rintett a kapcsolds tovbbi sorst/lehetsgeit rinten. Ilyenkor jelenvan egy „vatossg” --- ez az „vatossg” [a Bels Mrtk szerint] „kiegyenslyozottan elhatrol-s-sszekt”. Az ’vatossg’ taln egyfajta „szndk-mentessg”-knt is jellemezhet, melyben ’tiszta lthatsg’ alakul ki, s egyik fl sem trekszik a msik meggyzsre s/vagy befolysolsra. Ilyenkor – egy „egszsges tvolsgot megtartva” [ami maga az nMaga MEGTART Ereje minden rintett lteznl] – mintha egy „nyitott knyvv” vlnnak a ltezk nmaguk s egyms szmra is egy meghatrozott krben, hogy tisztn tlthassk azt, hogy maguk mit adnnak s mit vrnnak az egyttmkdstl, ezltal minden rintett abba a helyzetbe kerl, hogy szabadsgval lhessen.
A „mintha megllna a jelenlt” llapotban teht a tiszta (elvrsoktl s rhatstl/nyomstl) mentes SZERETET llapota nyilvnul meg, amikor a „szndkok” s „tervek” s „lehetsgek” a lehet legtisztbban felismerhetv vlnak a kapcsoldottak nMaga szmra. Ez az llapot nem jelent meg „teljes sszeolddst” (emiatt jelen van benne egyfajta termszetes tvolsgtarts vagy vatossg --- mentesen minden flelemtl/bizalmatlansgtl vagy torzt ertl), mgis megtestest egy „felttel nlkli szeretetet s elfogadst”, gy „Tiszta Jelenltet”.
Itt a FLDN meg kell tanulnunk (fel kell ismernnk) jra a „Biztonsg” s „Bizalom” s „nBizalom”, a Felttel-nlkli-szeretet, vatossg s Tisztelet minsgeit, s azt, hogy egy „nyitott kapu” nem yogost fel arra bennnket, hogy oda berohanjunk vagy elfoglaljuk azt. A „lehetsgek” meglse sorn teljes tisztelettel szksges a trsaink fel is kzelednnk, s meg kell rtennk, hogyan lhetnk jra a harmnia szerint a (trs)teremternkkel. (1) A „kapcsoldsoknak” s (2) kiegyenslyozott egyttmkdseknek vannak „szablyai” --- s e szablyok nem elssorban a teremternk korltozsa miatt vannak, hanem abban segtenek, hogy nMagunk s trsaink szmra is harmonikusan tudjuk a teremternket/Jelenltnket meglni.
Ha a ltezk tallkoznak egymssal, ’rendes krlmnyek kztt’ ’megllnak egymssal szemben s kszntik egymst’ (kzben ’megnzik’ a msikat: a termett, arct, tekintett, ruhjt stb --- a ’jellemzit’) --- vagyis a „mintha megllna a jelenlt” llapotba helyezdnek. A MEGTART er ilyen esetben segt felismerni azt, hogy „az egy-pontbl” tovbblpjenek-e egy szorosabb kapcsoldsba (beszlgessenek, megismerjk egymst, valamiben egyms segtsgre lehetnek-e stb), vagy pedig egy „meghajls” utn sztvlnak s megy mindenki tovbb a „maga tjn”.

A SZERETETBEN az „vatossg” s a „felttel nlkli szeretet” taln egymst-kiegsztek… lehetsges, hogy a kibomls utn majd ms fogalommal nevezzk meg ezeket.
Az „vatossg” jelentheti azt, hogy „[nMagamban] megerstem a MEGTART Ermet”. Ez a megersts nem felttlenl vagy nem elsdlegesen azt jelent(het)i, hogy tbb rteg vdelmet vonok (1) ’kvl’ magam kr (br nha erre is szksg lehet nVdelem s/vagy a msik fl vdelme/biztonsga rdekben), hanem inkbb azt, hogy (2) ’bels viszonyulsknt’ tiszteletben tartom a msik szabadsgt, nem irnyulok fel olyan formban, amivel megsrthetnm vagy megbnthatnm… (mivel kzelebbrl nem ismerem:)(nem rontok r, lehetsget adok nMaga Rendezsre s gy arra, hogy engem-magam tisztn lthasson s gy tlhessen…s hogy ne lttassa velem olyan minsgt, ami nem tartozik rm…)(ha a „tisztn ltshoz” arra van szksge, akkor bizonyos ’minsgeimet’ szintn s tisztn felmutatom eltte…pldul akkor, ha szlelem, hogy egyes rzkei korltozottan mkdnek, mert pldul srlt a szeme vagy valami ms hinyossga van…) (ha ltom, hogy valamely let-terlete „rzkeny”, akkor azt nem zavarom meg szksgtelenl…)(ha ltom, hogy valamiben ’ers’, azt nem ’dicsrem’ meg szksgtelenl…)(nem szndkozom eltte jobb sznben feltntetni magam azzal, hogy a gyengesgeire vagy erssgeire szksgtelenl rmutatok…)(olyan figyelmessg lehet ez, ahogyan egy „jszlttel” bnunk)
A „mintha megllna a Jelenlt” (vagyis az „egy-pontban-kapcsolds” – mint a kapcsolds/egyttmkds els megnyilvnul pontja kt Llek kztt) ltalban az „egyms ltmezejbe kerlskor” valsul meg.
Az „egyms ltmezejbe kerls”
(vagyis minden rintett ltal rzkelhetv vlt kapcsolds)
a fizikai megnyilvnulst tekintve
lehet „kzeli”
s „szinte alig szrevehet” is.
„llhat egymssal szemben” akr nhny mterre is kt ltez (az egymssal szemben lls azt jelenti, hogy „arccal egyms fel”, ami azt jelenti, hogy mindkt fl tnylegesen is rzkeli a msik jelenltt!), de az is lehet, hogy (a mai letmegnyilvnulsok szerint) pldul csak egyms tevkenysgt szlelik klcsnsen --- pldul az egyik ltez r valamit knyvben vagy az interneten elrheten, s egy msik ltez ezt elolvasva valamilyen mdon visszajelez az rs elolvassrl az rnak stb). Bizonyos tekintetben ennl „finomabb” vagy „mg tvolabbi” is lehet az „egy-pontban-sszekapcsolds”, amikor (egyik vagy akr mindkt rsztvev) mg csak „RZKELI”, de a tudata/tudatos-nje ltal mg teljes egszben nem kpes rtelmezni a msik jelenltt (vagyis a kapcsolds-els-pontja valamilyen ok miatt kialakul, de azt a rsztvevk mg nem kpesek tisztn rtelmezni).
Rendes krlmnyek kztt ebbl a klnleges rzkenysg ltal rzkelt de rtelmezni mg nem tudott „egy-pontban-kapcsolds” llapotbl az rintettek „egyms irnt meglv teljes bizalma” kvetkeztben is csak akkor lehet tovbblpni a kapcsolds csak egy kicsivel is kiterjedtebb llapotba (pldul egy „elkszt feladatot felvllalva”!), ha mindkt rintett eltt teljesen felismertt vlt a msik ltez s annak a kapcsoldsra irnyul szndknak a vals tartalma/termszete, s teljesen szabadon minden szksges ismeret birtokban mindkt fl a kapcsolat meghatrozott irny (s mrtkben is kzsen maghatrozott) kzs kiterjesztst vlasztotta --- ugyanis gy nylik meg az a TNYLEGES HARMONIA, amely mindkt fl szmra „kiegyenslyozottan klcsns elnyket”, gy a harmonikus gyarapods s szpls lehetsgt mutatja fel.
Ha pldul egy FLDI Llek „egy-pontban-kapcsoldik” valamilyen klns vagy klnleges okbl egy „gi hrnkhz” vagy „gi mesterhez”, kettejk kztt mindaddig megmarad ez a „mintha megllt volna a Jelenlt” llapot, amg
(1) egyikk vagy mindkettjk a kapcsoldst megszaktva tovbb kvn lpni, vagy pedig
(2) amg kzttk-s-bennk kialakul az a tiszta tuds-s-rzkels/lts, amikor a kzttk kialakulhat kapcsolds/egyttmkds termszett mr mindketten vilgosan s a szksges mlysgben/mrtkben/kiterjedtsgben tltjk, s ebben az llapotukban meghozzk a szorosabb kapcsoldsrl az egyhang vlasztst.
Amg az „egy-pontban-kapcsolds” llapotban van kt ltez, addig kzttk NINCSEN tnyleges egyttmkds, legfeljebb a Szeretet llapotban „ltjk/rzkelik egymst” bizonyos tekintetben.
sszegzs: „addig” kt ltez kztt a FLDN nem nylhat meg a kiterjedtebb egyttmkds lehetsge, amg egy „kell HARMONIT” nem tallnak. „Kell HARMONIA” pedig csak akkor nylhat fel (llhat fel) kt ltez kztt, ha mindketten olyan „Teljes Jelenltet” s gy „szemlyes Harmnit” lnek meg, amelyben kpess vltak nMaguk s a trsuk szndkt is tisztn tltni, s ezltal valban szabad dnts-hozs utn szorosabb egyttmkdsbe lpni. Amg ez a szemlyes Harmnikbl elll (s a Vilgi HARMONIBA is ezltal igazod) egyttes-dnts nem jn ltre, addig kt ltez (itt a FLDN) (akr mindkt ltez FLDI ltez, akr egyikk FLDI ltez s a msik ltez egy ms-Vilgbeli ltez!) nem lphet tovbb az „egy-pontban-kapcsolds” llapotbl, ebbl az llapotbl pedig brmelyik lteznek teljes szabadsgban/yogban ll brmikor azonnal mindenfle magyarzat nlkl kilpni (a kapcsoldst megszaktani/’lezrni’).
Hogy pontosan „MI” az az „j Minsg”, ami NMAGUNKBL [s a Teremt/Teremtett LT-bl) ebben a most kezdett vett FLD-Korszakban feltrul, s a Megjelen j Minsget milyen „egymst-kiegszt” minsgekk formljuk meg, az majd megmutatja magt.
Az azonban bizonyos, hogy rajtunk is mlik (akik a sajt meglseink s megformld kzs teremtseink ltal megnyilvntjuk s gy mlyebben/kiterjedtebben megrtjk NMAGUNKAT), hogy a Megjelen j Minsg [s az abbl egymst-kiegszt s gy egyms-nlkl-rtelmezhetetlen, vagyis egymsra-tekintettel-rtelmezhet valsznleg kt fogalomm formld rsz/minsg] milyen megnyilvnulst (s ’mlysget’/kiterjedtsget) s gy majd az rtelem ltal mely „fogalmi harmnit” lt magra.
Mindez termszetesen egy „rzkelt kp” kapcsn bennem megjelent rtelmezs lefordtsa gondolatokra a szavak ltal, csupn „egy olvasat” (figyelemmel az elmlt napokban krlttem/bennem rzkelt ’furcsa helyzetekre’. A bels mrtkek felismersben val tudatosods mindenki esetben [igazodva nMaga MEGTART Erejhez] valsznleg „egyszer”, nMaga ltal vilgosan felismerhet lesz. [Valsznleg egyszerbb lesz a felismers s megvalsts annl, mint ahogyan magam itt – kiss elemezgetve – lertam…]
A jelen rs oka vagy clja (a megrts tovbbadsa mellett) leginkbb taln az, hogy felhvja a figyelmet:
figyeljnk tudatosan az „egy-pontban-kapcsolds” helyzeteire,
ilyenkor „figyeljk meg alaposan” a kapcsoldott trs felismerhet vonsait,
s kzben figyeljnk befel nMagunkba/Szvnkre is, a megjelen gondolatainkra s rzseinkre,
a MAG-Ltezk pedig igyekezzenek ezen helyzetekben is a „kristlyos tisztasgukat” tudatosan megtartva Jelenlenni s a Magukban szlelt „elvltozsaikat” felismerni s rtelmezni ---
hogy nMagunk vezetst minl teljesebben s minl tisztbban megtanuljuk felismerni s rtelmezni.
A ’furcsa’, ’elsre teljesen nem rtelmezhet’ helyzetek azrt ’furcsk’ s azrt tnnek „nem-teljesen-rthetnek”, hogy „figyelmeztessenek”: ne menjnk el mellettk, figyeljnk rjuk jobban, tudatosan prbljuk a teljessgt megltni/megrteni. Ezek nha „kopogtat”, bizonyos helyzetekben jra-s-jra eljv, a figyelmet magukra irnyt ismtld helyzetek. Tbbnyire „termszetes” (’gy van yl’), hogy nem rtjk meg ezeket azonnal teljesen, nem vletlenl mutatja meg egy adott helyzet ilyen rszleteiben feltrul mdon magt. Valamiben „rnnk” vagy pontosodnunk kell, hogy egy fokozottabb odafigyels, egy erteljesebb/tudatosabb (’clirnyos’) megnyls ltal befogadhassunk s/vagy magunkbl felhozhassunk egy-egy j felismerst/mintt. Az ilyen megtapasztalsok sorn megtanuljuk (’begyakoroljuk’) a „figyelmessget”, azt, hogy egyre finomabb rszleteket is rzkeljnk/felismerjnk s tudatostsunk…
OmMTR~KJ
Folytats a II. rszben. Az rs II. rsze elrhet ITT.
|