20120802 - Kincsek (II. rsz)
2012.09.12. 22:01
Az rs I. rsze elrhet ITT.
VI.
„Ne dolgoztassuk szksgtelenl a trsunkat”
1./
A FLDI letnk sorn „tanulunk” egymstl, rszben azrt, hogy „nllan” lhessnk, rszben pedig azrt, hogy „trsknt” harmonikusan egytt tudjunk lni/teremteni msokkal.
Az „nll” lethez s a trsakkal val harmonikus egyttmkdshez is szksge van a Lleknek az „egszsges Megtartsra”, arra, hogy nMagt szksg esetn megvdje s tpllni/gygytani/rendezni tudja, s hogy a trsas egyttmkdseiben dominancia s ms torzt minsg megnyilvntsa s magba-engedse nlkl lehessen jelen.
A korbbi idszakokban srlt volt a FLDN a MEGTART ER, s a Lelkek sokfle mdon prblkoztak „ptolni a vdelmeket”, „ptolni a hinyz yavakat” stb. Ma mr nagyon sok „feleslegess vlt rgi” (ptl) mintt s mkdst le lehet tenni (s szksges is ezeket elhagyni), mert zavarjk (gyengthetik) a Termszetes Megtartst.
Gygyul idszakainkban sokfle (pldul Angyali) segtsget krtnk s ’kapcsoltunk magunkhoz/magunkba’, ma mr azonban a „szksgtelen” „kls” vdelmek gyengthetik a Termszetes Megtart Ert (’tompthatjk’, megzavarhatjk a tiszta rzkelst…).
Fontos, hogy a Lelkek a FLDN is felismerjk a sajt Hatalmukat, s amit mr nMaguk kpesek megtenni nMaguk ylte s biztonsga rdekben, azt tegyk meg maguk (pldul tudatosan arra irnytsk a figyelmket s a maguk tevkenysgeiben is egyre nagyobb rszben azt vgezzk, ami a sajt vlasztsuk, mert ezzel folyamatosan erstik a sajt MEGTARTSUKAT, ersdnek az nVdelemben, n a Felelssg-tudat s megersdik a trsak irnti Tisztelet).
A „tudst” azrt ptjk a FLDN, hogy azt nMagunk s a Vilgunk szmra is ’hasznostsuk’:
„…a Fldanya/FLD
„klnleges hangslyt fektet”
a „termszetes sszefggsek felismersre s felismertetsre
s ezeknek a mindennapok s szakrlis megnyilvnulsok sorn val tudatos alkalmazsra/hasznlatra,
s a mindennapi s szakrlis teremt folyamatok folyamatos megjtsra a mr megismertt lett termszetes sszefggsek felhasznlsval”…”
Ezrt fontos, hogy a megszerzett tudst „tnylegesen is hasznljuk”, mert ezltal nem csak magunk vlunk biztosabb a tudsban/erben [’gyarapodunk’], hanem „tehermentesthetjk trsainkat” is a „rlunk val szksgtelen gondoskods” all, s a „szksgtelen tevkenysg” all felszabadul ert tnyleges pt erv formlhatja a trsunk [’gyaraptunk’]. Ez (a tnyleges pls s pts) pedig ugyancsak ersti a MEGTARTST.
20120721 - Gondolatok Klnleges helyzetekrl s az Egyttmkdsekrl ltalban:
„…[a Rendes let-vitel keretben] az egyttmkdsek sorn
minden rintettnek
a msik rintettek rdekeire is figyelve
s
a vals rtkeket mindenkor vdve
(vagyis Tisztelettel) szksges eljrniuk.
A „Tisztelet” egy ltalnosan elvrt viszonyuls (1) a trsakhoz s (2) vals rtkekhez a Krisztusi Vilgokban, amely azt jelenti, hogy senki sem indthat olyan Hatst (nem idzhet el olyan elvltozst), amely nMaga s/vagy ms szmra tudottan vagy tvolabbi elreltssal (valsznleg) krt okozhat vagy ms htrnyos kvetkezmnnyel jrhat.
A Tisztelet mellett az „vatossg” leginkbb az Egy-Pontban-Kapcsolds helyzetben s az Egyttmkdsek elindulsa idejn rvnyesl (mint ’kln nevestett’ elvrs), amikor a trsak mg kevss ismerik egymst, s emiatt arra is fokozott figyelemmel vannak, hogy szksgtelenl ne bntsk s ne srtsk meg egymst.
Egymst mr valamelyest ismer trsaknl a msik nem bntsa s nem megsrtse mr a Tiszteletbe olvad bele, a kialakul Kapcsoldsok esetben azonban (mivel a msik fl rzkenysge s szemlyisge mg egyltaln nem ismert), egy „egszsges tvolsg-tartst” ignyel az, hogy a msik rzkenysgt szksgtelenl ne rintsk meg…”
Ha „szksgtelenl” krnk [vagy adunk] segtsget
(ez rtelmezhetetlen is a FLDI LET Rendje szerint),
akkor nem jrunk el a Tisztelet Elve szerint,
mert nem nyilvntjuk meg a kell megbecslst a trs s rtkek (s tulajdonkppen nMagunk) irnyban,
s egyfajta „megtvesztst” (ezltal az „elterels” veszlyt) is megnyilvntja a „szksgen tli irnyuls”,
ez pedig akr kzvetlenl „let-ellenes” megnyilvnuls is lehet!
A „trsak szksgtelen dolgoztatsa/mozgatsa”
(„ksrletezs” a trsakkal, egyfajta „torz jtk mkdtetse”)
„tkzik” a Tisztelet Elvvel,
s egyfajta sajtos „knyszer-jelleget” is hordoz.
A FLD pedig minden „yogtalan knyszer” „semmiv tevsrl” dnttt.
Amikor a tnylegesen is EGY (vagy akr „KZS”) TON haladk
megosztjk egymssal a tapasztalataikat,
megbeszlik egymssal a lehetsgeket,
segtsget krnek s/vagy adnak (ltalban ez egy „klcsns” folyamat) bizonyos megrtsek elmlytsben,
akkor nem mozgatjk/dolgoztatjk egymst „szksgtelenl”!
Tbbszr hangslyoztam korbbi rsokban is, hogy [az EGY/KZS TON jrk esetben] mennyire fontos az [klnsen a MAG-Ltezk esetben], hogy „j” minsg megltsaikat/megrzseiket s tapasztalataikat minden lehetsges mdon egyms tudomsra hozzk (osszk meg egy-mssal), mert ez jelentsen felgyorsthatja (jelenleg is!) a Rendezdseket s a tudatossgi szintek harmonizldst.
20120712 - MAGOKNAK - Kristly(osan)-tisztn III:
„…Ez leginkbb taln a MAG-Ltezk szmra lehet most ’tmutat’ vagy fontos, mert az j minsgekben val tudatosodst nagyban megknnytheti az, ha a MAG-Ltezk nmaguk felismerseit s tapasztalatait megosztjk egymssal (ezltal hamarabb kiteljesedhet a megnyilvnuls s a felismers/tudatosts is) („a szeretet-teljes kapcsoldsok j sznekkel gazdagtanak!), s a felismerseket kvet tudatos alkalmazssal (akr az j felismersek msok ltali szles krben val tudatostsval) lehet, hogy nagyot lehetne elre lendteni a kiegyenslyozottsg yavtsn... itt a FLDN ugyanis jelenleg bven van mit yavtgatni s kiegyenslyozni…”
2./
„rtsk meg, hogy egy adott helyzetben mivel segthetnk tnylegesen valakinek” (ebben a „Tiszta Megtarts, a Szeretet-teljes Jelenlt/Elfogads/Tisztelet” vezet/segt)
20120721 - Gondolatok Klnleges helyzetekrl s az Egyttmkdsekrl ltalban:
„…Aki rzi a Szvvel az elhvst/felkrst arra, hogy „a FLDET” (gy a ’CSALDJT’, Csaldtagjait) valamiben nEreje megnyilvntsa ltal segtse/tmogassa, az a tle telhet leg-yobban s pontosan rtse meg, hogy mire szl az elhvsa. Ne csak a „felszni kpet” rzkelje, hanem igyekezzen a „legmlyt” is megrteni annak, ami „benne Magban” rzetknt/gondolatknt/kpknt (vagy ms felismerhet mdon) megjelent.
Ha valaki valban meg akarja rteni a hozz (legtbbszr) „csomagban” (egy kpben, egy hangban, egy fogalomban, egy emlkkpben/rzsben, egy rintsben vagy akr illatban) rkezett vezetst s/vagy „zenetet”, ltalban (legfeljebb) nhny nap alatt szpen ki tudja bontani s meg tudja fejteni a Vezet Jeleket. [Nem „erlkdve”, de tudatosan, tudatosan figyelve, tudatos Jelenltben] „Dolgozni szksges” a megrtsen, csak gy szerezhet „biztos gyakorlottsg”, s gy alakthat ki (pldul a Fldanyval s az nnn SzellemiNnel) „egyttmkds sorn” a pontosan megrthet „kzs nyelv”, „kzs jel-rendszer”. Kell gyakorlottsggal „les helyzetekben” gy valban kpess vlunk egyetlen pillanat alatt rtelmezni s helyesen kvetni a Magunk Vezet Jeleit (s azt is knnyen felismerjk, ha „ms” akarn az „irnytst tvenni” „erink felett”/„felettnk”).
A „gyakorlsok”/rtelmezsek sorn hasznos lehet, ha csaldtagjainkkal/bartainkkal/ismerseinkkel is megosztjuk a tapasztalatokat, mert a ’ltsmdok’ is gazdagtjk egymst, „j sznek” s tovbbi j megrtsek tudnak megjelenni --- tovbb az is nagy segtsg az egyttmkdsek sorn, ha bizonyos fogalmakat s kpeket azonos formban s azonos tartalommal hasznlnak/rgztenek magukban azok, akik (ha csak egy ideig is) „kzs ton haladnak”…”
Az alak-vlts rintettsge kapcsn (is) felhvta a figyelmet a Fldanya, hogy ne mutassuk msnak magunkat (akr azzal, hogy „j”-sgunk felmutatsaknt „tbb figyelmet s egyttrzst” mutatunk valaki fel, mint amit Magunk mg „yo”-nak/tisztnak (!) rznk).
Ha (’egy-pontban’) kapcsoldunk valakivel [nincs kzttnk szorosabb egyttmkds, csak nha egyms ’ltmezejbe’ kerlnk] s kzben „Szeretet-teljes-Elfogadssal-s-Tisztelettel” irnyulunk fel, s „rvidesen” (pldul nhny perces figyelmes hallgats/megfigyels utn) hatrozottan azt rezzk, hogy adottan nincsen egymssal dolgunk, nem tudok neki segteni --- „szksgtelen” s akr „tnylegesen is htrltat” [a jelenlegi J-TBAN-MEGERST idszakban!!!] az, ha a hatrozott „ms-ton-jrunk”-rzst „elnyomva” vagy „fellrva” „jnak” akarjuk a msik eltt mutatni magunkat, s „gondolati-s-rzelmi-s-tett-ernkkel” is „megerstjk” a „msik irnyba” az „egyttmkdst”.
A „zavaros” nMegnyilvnts
[azrt zavaros, mert tisztn rezzk, hogy adottan egymssal nincsen dolgunk, de jsgbl mgis magunkhoz ktjk a msik figyelmt s jelenltt, ’tplljuk’ ”valamilyen” „szksgt” (!)]
„zavart” okozhat a hozznk kapcsoldban is
[mert egyfajta „hamis megerstst kap”],
s br nincs egymssal dolgunk/harmnink,
mgis (a hozz irnytott ernk miatt) ha valamilyen (akr ’brmilyen’) „szksg” megjelenik benne,
akkor ismt felkeres bennnket ---
ahelyett, hogy a benne megjelen Szksge vals termszett kezden el feltrni nMagban-s-nMaga-ltal.
Ilyen esetben a „trs fel irnyul nem tiszta megnyilvnuls” ELTEREL hats a legtbb esetben, ez pedig a FLDN jelenleg akr kzvetlenl is „let-ellenes” tettnek/irnyulsnak minsl. Ezrt
„…FONTOS:
Jelenleg „egyetlen pillanattal se kapcsoldjunk tovbb olyan dologhoz/minsghez/Jelenlthez,
amivel nem rzkeljk az sszhangot,
amirl TUDJUK-S-REZZK,
hogy Magunknak nincsen vele dolgunk.
Megtart Ernkkel arra figyeljnk s azt erstsk, amit Magunkban-s-Magunk-ltal tovbb kvnunk pteni…”
Ahogyan rtam is, jelenleg sok „nem helyn lv” dolog/Jelenlt mozdul ki eddigi helyrl, hogy rirnytsa a figyelmet a „halasztst nem tr” Rendezni-valkra, s gy nha/gyakran (kinek mennyire „biztos” az nMaga Megtart Ereje) a „lt-meznkbe”/szlelsi-krnkbe kerlhetnek olyan ltezk vagy minsgek, amik SzeRvesen nem tartoznak a Magunk lethez s a Magunk ltal vlasztott „j Irnyhoz”, „j let-thoz”.
Ilyenkor
a Megtart Ernk pontosan el tud ma mr igaztani abban,
hogy RZKELJK
az „IDEGENSGET” s/vagy „TVOLSGOT” s/vagy a „ms-utat-vlasztottsgot”,
s ilyenkor a „KAPCSOLDSI HELYZET KZELBE” vagy „KAPCSOLDSBA” kerlt minden ltezek az a vals rdeke,
hogy minl kevesebb figyelmet fordtsanak a msikra,
mert nMagukat csak a SAJT NRENDJK SZERINTI KAPCSOLDSOK S EGYTTMKDSEK ERSTIK meg a maguk vlasztotta let-tjukon.
„…Ha valamit fontos megrtennk,
azt „Magunkbl tisztn s egyszeren rzkeljk”
(nem „cikznak ide-oda a gondolatok a fejnkben”, nem „furdal” a „lelki-ismeret”).
EGYSZEREN RZI/TUDJA A LLEK, ha valamiben/valahogyan segthet.
s ha a msik nem kri a segtsget,
EGYSZEREN elfogadja/Tiszteli a msik vlasztst.
Se gondolattal, se rzelmi tltettel, se tett-ervel „ne erstsk ezt a semmit”
(ne kutassuk, hogy mirt hrt el a msik Llek, ne akarjuk „szksgtelenl megrteni” a helyzetet, ne beszljnk rla ---pontosan azrt, mint amit a „lelki-furdals” kapcsn is rtam:
a „semmihez” „ne adjunk nMagunkbl” gondolati s rzelmi s tett ernkbl,
mert ez a „semmi” a hozz kapcsoldott „sajt ernk” miatt „jra kopogtatni fog nlunk”,
hogy ismt magra vonja a figyelmnket s ezltal jra tplljuk t)…”
20120724 - Gondolatok MOSTANRA:
„…a Fldanya
(1) „igen nyomatkosan” felhvja a figyelmet a „sajt Megtart Er” Megerstett (tudatos) megtartsra
(hiszen ez mint egy „ers s biztos gykr” „rgzt” mindent s mindenkit (Lelkeket, s a Lelkekhez Magukhoz SzeRvesen tartoz anyagi testet s anyagi yavakat is!) (mindent, ami a Llek termszetes nLnyeghez hozztartozik),
(2) msfell (s ez magtl rtetdik, csak nem rt TUDATOSAN FIGYELNI r!)
nyomatkosan felhvja a Fldanya a figyelmet arra,
hogy mindazok, akik a FLD MAGA TJN kvnnak tovbbhaladni,
NE MUTASSK MSNAK MAGUKAT, MINT AKIK VALJBAN
[vagyis „immr” (mostantl kezdve) tudatosan hagyjanak fel minden olyan megnyilvnulssal, aminek brmilyen „rintettsge” is lehet az „alakvltssal”].
Ugyanis minden, aki s ami magban/maga-ltal megnyilvntja (vagyis „vlasztja, megtartja”) az alakvlts mintjt, „MEGSEMMISL A FLD SZMRA”.
Az alakvlts „rintettsgbe tartozik” minden
(LELKI s anyagi/testi rintettsgben is),
„aki/ami mst mutat mint a tiszta nVal”!
gy az alakvlts rintettsgbe sorolja a Fldanya
a hazugsgot/csalst (ide tartoznak a „tlzsok”, „szptgetsek”, a valsg s a kitalls(!) keverse is),
a rejtzkdst,
az olyan megnyilvnulsokat, amikor valaki a lnyt alkot termszetes ’testt’ mestersgesen megvltoztatja azrt, hogy msnak mutassa magt stb…”
20120723 - A MEGTARTSrl s FONTOSSGOKrl:
„…Trsainknak ebben az idszakban oly mdon nyjthatunk leginkbb segtsget,
ha a lehetsges mrtk tudatostsban is segtjk ket
(hogy felismerhessk minek ne adjanak mr ert a megnyilvntssal, mely magatartstl s mirt rdemes ’tartzkodni’/tvol-maradni).
Segtsget nyjthatunk gy is (gyermekeinknek, csaldtagjainknak),
ha a nyugalom s biztonsg rzetben segtjk megmaradni a trsainkat,
ha segtjk az indulatossg s zavar rzelmi-tltetek s zavar gondolati minsgek tovbbterjedsnek lelltst,
s a szeretet-teljes megnyilvnulsok s egyszer let-vitel fel haladva igyeksznk msoknak is pldt mutatni a szeretet-teljes egyszersg vlasztsra…”
20120727 - Az LET rszei s levl-vltsok:
„Segtsk egymst (ilyenkor is) elfogadssal s trelemmel, s ha ltjuk, hogy egy trsunk [valamilyen klns/klnleges ok miatt vagy ms sajtos helyzetben] mg nem befogad egy segtsg megltsra s megrtsre, akkor szksgtelenl ne erltessk t a „megrtsben”, mert ezzel csak a zavart fokoznnk, s ezzel valamelyest nehezebb tehetnnk az elengedst s Rendezdst. Ha valamiben (az elfogadson s szereteten kvl) tnylegesen is a segtsgre lehetnnk a trsainknak, akkor erre nMagunkbl megkapjuk a megfelel idben a megfelel vezetst…”
20120717 - KP s GONDOLATOK:
„Fokozd nyoms”
A sok (mr a mennyisge miatt is kezelhetetlenn vl)(s ’minsgben’ is ’megzavar’) kls hats (pldul „informci-radat”) egy olyan „nyomst” gyakorol a Lelkekre, ami a befel/nMag-fel fordulsra „knyszert” egy id utn [csak nMaga vezetse ltal vlik kpess a Llek annak „kiszrsre” s letisztzsra, hogy mi fontos a szmra, mire figyeljen].
20110812 – Van-e rtelme…:
„…Van-e ’rtelme’ (’rdemes-e’) ’gygytani’, ’pteni’, ’jra-formlni/jj-formlni’ azt, ami ppen lebomlban s/vagy sztesben van?
Van-e ’rtelme’ olyan „gygytsra” vagy „kiegyenslyozsra” fordtani ert s figyelmet, amit ppen elhagyunk, vagy amitl (mert nem vlasztottuk)[legyen az tgabb rtelemben vett megtapasztals vagy akr pros/trsas vagy csaldi kapcsolds/ktelk] mr eltvolodtunk?
„Mindennek” lehet s van ’rtelme’ a ’maga’ kiterjedsben,
a[z nmag szempontjbl] lnyeg azonban az,
hogy egy adott Llek/Ltez
mit kvn tovbbpteni
nmaga ltal s gy nmagban.
Ezt a „Mkdst” s Vd-Elemt a FLD
– mint minden ms Mkdst s Vd-Elemt is –
a SZV-re, illetve az „EGY HARMONIJRA” alapulva nyilvntja meg
[formzta meg s mkdteti],
ami azt jelenti, hogy mind a ms Vilgok esetben,
mind pedig a bolygValsg LETHEZ kapcsoldottan Jelenlvk/Lelkek esetben
a SZV [a bolygValsg] s a Szv [Lelkek, Ltezk Szve]
„pontosan megmutatja a bennk lv Harmnia alapjn hova-tartozsukat”,
vagyis azt, hogy „hol” van a szmukra az a hely s/vagy ms jelleg kapcsolds,
ahol/amelyben a „Lnykben lv” Harmnia vagy „Terv”
„nmaguk s Vilguk Yavra” [gy a VILG Egsze yavra is]
„itt-s-most”/jelenleg kiTeljest mdon meglhet/megtestesthet/megformzhat.
Ez azt (is) jelenti,
hogy a SZV s a Szv „pontosan megmutatja” azt is,
hogy egy-egy adott Vilg (pldul bolygValsg) vagy vilg (Llek) esetben
„ott ahol ppen JelenVan”
„mit rdemes” „megtartani/meg-yavtani”,
illetve mi az, amit
– ha a Vilg vagy vilg tovbb kvn vinni az LETBEN/lete-ltal –
abban a Vilgban s/vagy abban a megtesteslt formj letben nem tud tovbb-vinni.
A SZV/Szv Harmnija „mutatja” meg azt is,
hogy mi lett „rdemess” a ki-yavtsra/meggygytsra,
s (mivel „nem rdemes”) mivel nem rdemes [nem lehet s nem szksges] bajldni.
Ami „nem rdemes” a „bajldsra”,
az [tmenetileg, vagy vgleges jelleggel] egy bizonyos „tvolsgra” kerl,
vagyis „(kzvetlenl) nem fr hozz” mr a Llek vagy Csald,
s ha valami miatt a Llek vagy Csald mgis ezen levl rszhez kapcsoldna vagy kzeledne
[a FLD ezt „tmeneti zavarodottsgknt” rzkeli s ennek megfelelen segti ennek megszntetst pldul megfelel Figyelmeztetsek s Segtsgek bekapcsolsval],
akkor egy sajtos „breszt”, vagy akr a „sokkol” mkdshez hasonl Figyelmeztet s/vagy „Felrz”, „Megrz” Erkkel l a Fldanya.
Ennek az a clja,
hogy „teljesen vilgoss [tudatostott] vljon” minden Gyermeke/vilga szmra az,
hogy „mire fordtsa a Maga Erit” ---
vagyis lehetsg szerint mr egy kicsi ert se fordtson olyan rszei felkutatsra vagy „rendezsre”,
amelyeket maga nem vlasztott tovbb-vitelre.
A Fldanya ezen Vd-Eleme s Mkdse beilleszkedett azon Mkdsi Krbe,
amely ltal a Fldanya/FLD a „kisebb t-elhagysok, kisebb T-rl val letrsek esetben is Figyelmeztet jeleket s Segt Erket biztost.
Ez a fajta Figyelmeztets azrt is ilyen Ers s Hatrozott, mert
a VILG is „elvr” egyfajta Yvhagyott Rendezdst s Igazodst MAGTL A FLDTL is,
mert csak gy biztosthat az,
hogy a FLDDEL Egytt-Tovbbhaladst vlasztott tbbi Vilggal is KiTeljesedhessenek azon Kapcsoldsok s Egytt-mkdsek,
amelyek minden rintett Vilg szmra (gy a FLD szmra is) biztostjk a Klcsns s megfelelen kiegyenslyozott ’elnyket’ (plseket/ptseket)…”
Az rs folytatdik a III. rszben. A III. rsz elrhet ITT.
|