 |
RSAIM |
|
| |

"ELEGET KVNOK NEKED!"
"Elegend napstst kvnok szmodra, hogy jkedved legyen, brmilyen szrknek is tnnek napjaid.
Elegend est kvnok neked, hogy mg jobban megbecsld a napot.
Elegend boldogsgot kvnok neked, hogy szellemed l s rkk tart legyen.
Elegend fjdalmat kvnok neked, hogy mg az let legkisebb rmei is nagyobbnak tnjenek.
Elegend nyeresget kvnok neked, hogy vgyaidat kielgtse.
Elegend vesztesget kvnok neked, hogy mg jobban megbecsld mindazt, amid van.
Elegend kszntst kvnok neked, hogy felksztsen a vgs bcsra." (Folytats ITT)


|

Sk Sndor - Ember
"Embernek lenni!
Csak embernek, semmi egybnek,
De annak egsznek, pnek,
Fld-szlte fldnek
s Isten-lehelte szpnek."



|
 |
Hmeztem: |
|

| |

2011.0728 – Szemelvnyek – nkifejezs III.:
Nagyon fontos, hogy azokban a helyzetekben,
amelyekben „msok tmogatjv vagy segtjv” vlunk,
TELJESEN SZINTK, IGAZAK legynk.
A „segt szndk” „tiszta” legyen,
vagyis tisztn SZERETETBL legyen jelen (’se tbb se kevesebb’),
magunkat a „yobbts” s nzetlen segtsgads szndka vezesse
[ne kvnjuk a msikat ’befolysolni’ vagy ’vezetni’, ne ’rtkeljk’ vagy tljk meg stb].
Ha „hvst” rznk egy helyzetbe, amelyben segten nyilvnul(hat)nnk meg,
akkor „teljes figyelemmel” [teljes odafigyelssel] forduljunk a „helyzet” s a helyzetben „jelenlvk” fel is.
Legynk „nyitottak”, hogy megrthessk azt, amit a helyzet mutat –
s ezltal is azt tudjuk nyjtani,
ami az adott helyzetben „tlnk telheten is a leg-yobb”
s az „rintett szmra is legmegfelelbb”.
Fontos, hogy IGAZAK legynk teljes egszben:
ne talljunk ki valtlan, ltalunk meg nem lt ’pldkat’, mert mr ez is ’ferdts’.
Olyat mondjunk s tegynk, amit mi VALBAN megtapasztaltunk,
s ami ezltal a ’magunk tapasztalata/tudsa’
[’erre tudunk pteni, ebbl tudunk biztonsggal ptkezni/pteni’].
Ne „szptsnk”, s kzben ne legynk bntak sem
(ugyanis a ’bnts’ rzkelsekor bezrul vagy beszkl a „szv”, s gy legtbbszr nem tud clt rni a segtsg).
|
"Egy sz is lehet locsogs, s ezer oldal maga a tmrsg.”
(Abody Bla)

„A madarak nyelve nagyon rgen kialakult, s ms, si beszdmdokhoz hasonlan tmr, kihagysos beszd: keveset mondanak, de ezzel sokat fejeznek ki s sokat megrtenek belle.”
(Gilbert White)
|
|
|
|
|
 |
rsok - 2012 augusztus 10 - augusztus 18 |
|
20120813 - Kpek - SZERELEM-GYERMEKEK - Piramis - T
2012.09.21. 14:00
A 2012 jlius-augusztusi rsaimban hasznlt nhny megrtst segt kp:
Magyarknt megtesteslten l MAG-Ltezk „alap-mintja” (vlasztott let-t szerint vltozhat a megjelense):

A SZP-ER kapcsn is rtam, s ez igaz minden „SZERELEM-GYERMEK”-re (kivve a FLD LET-ALAPJT ad MINDENSG-ERT), hogy mivel rszt vesznek az egyni kiegyenslyozsi folyamatokban, ltalban szemlyhez igazodva jelennek meg. Amit n rajzoltam le, az leginkbb mint a „tiszta lnyegk” vagy „magjuk” rtelmezhet, ezeket rajzolva hangoltak engem, hogy jobban megrtsem a lnyegket.
Minden rajz „kt alap-mintra” pl (melyek ELVLASZTHATATLANUL EGY-ek, egyms nlkl nem lteznek s egyms nlkl rtelmezhetetlenek): ez a kicsit hsos-rzsasznes szv s a halvny-kk virg/tulipn. A kicsit „hsos” szn szv a „YO” Gyermeke a Fldanynak, aki a FLDI „tiszta anyag”, a Szpsg hordozja/megtestestje/megnyilvntja, a halvnykk virg pedig a „MINDEN”, a tisztasg, tlthatsg, megnyltsg. E kett „SZERELEM-GYERMEK” [a „YO” s „MINDEN”] a megszletsk utn Szabadon EGY- lett a SZERELEMBEN, de „egy-formjuk”-ban is megtartottk nAzonossgukat. Ez az ALAP-LET-Minta a FLDN, a MINDENSG-ER. Minden ms SZERELEM-ER a MINDENSG-ER „Alap-Mintja” szerint pl fel, egyre jabb „szneket” vagy formkat (Megnyilvnult Szpsget) is kibontva/megmutatva.
A „Mindensg”-ER (mint a Fldanya „SZERELEM-GYERMEKE”, EGY-ben FLDI LET-ALAP, LET-GYKR is):

A Fldanya legutbb „megszletett” „SZERELEM-GYERMEKE”, SZERELEM EREJE:
SZP ER
[Segt a Tiszttsokban, Elengedsekben, Megerstsekben, Felismersekben, Megrtsben, Kapcsolat-ptsben s sok minden msban is a „klnleges” Erivel]

A Fldanynak a „SZP ER” megszletse eltt LETRE kelt, de csak a „SZP ER” TRVNYESTSE utn kiteljesedett s Trvnyess lett „SZERELEM-GYERMEKE”,
a „MEGBOCSTS” ER:
[Segt az Elengedsekben, Rendes Lezrsokban, Megerstsekben, let-Vdelemben]

A KEGYELEM-ER s IRGALOM-ER csak a Fldanya Rendelkezse lehet segtsgre brkinek, de akkor szinte ’brmiben’. KRNI SZKSGES a Fldanytl (!) segtsgket, „hivatalbl” ltalban nem Rendelkezik rluk a Fldanya.
KEGYELEM ER:

IRGALOM ER:

Kt tovbbi bra:
LET-T s LET-V


Egy rgebbi „kp”-rl:
A FLD nem az „idben” halad, hanem
TON JR, UTAT PT
A CSALDRL
20100219 – tlet:
A „csaldisg” rtelmben
A ’PIRAMIS’ [~oktader] mint ’N VAGYOK’ jelentse:
’Valahonnan rkeztem, s valahov tartok/haladok.
Csaldba, csaldtagknt trsaimhoz kapcsoldom. Van eldm, s van utdom.’
Valahonnan rkeztem…

’Csaldba, csaldtagknt trsaimhoz kapcsoldom.’
’Van eldm, s van utdom.’
A FLD nem az „idben” halad, hanem
TON JR, UTAT PT
20120810 - MAGOKNAK - SZP ER s Mindensg-ER VI.:
„a FLD „TON” Halad, UTAT PT s jr be,
s gy mindaz [’MINDEN’], amit a FLD mint LET-UTAT bejrt,
az „elrhet s L ER s TUDS”,
brki („Yogossgban” lv) szmra brmikor elrhet s megismerhet megtapasztals.
Olyan ez, mint amikor egy kis papr-darabkra rajzoltok valamit,
s amikor a papr-darabka mr megtelt a rajzokkal, akkor leteszitek,
mell tesztek egy msik lapot s arra folytatjtok a rajzolst s gy tovbb ---
s minden papr-darabkt szpen sorban egyms mell tesztek.
Ha egy rgebben rajzolt rszletrl „elfeledkeztek” vagy azt valami miatt pontosabban szemgyre akarjtok venni, hogy azt egy rszletesebb/nagyobb rajzon is elkszthesstek,
brmikor visszanzhettek a korbbi rajzok meghatrozott kpre/rszre,
brmikor felidzhetitek, hogy hogyan, milyen mozdulattal rajzolttok meg a vonalat, milyen szneket hasznltatok, hogyan kszltek el azok a sznek, milyen rzs volt megrajzolni a vonalakat, milyen gondolatok futottak t akkor ppen a szveteken/elmteken stb,
vagyis
a „TELJES [=’MINDEN’] KORBBI MEGTAPASZTALS
L TUDSKNT S ERKNT ELRHET MINDAZOK SZMRA,
AKIK TRVNYES „Yogossgban” VANNAK JELEN A FLDN.
A „mr megtapasztalt” nem „elrhetetlen mlt”,
hanem tnylegesen jelenlv L s ELRHET, MEGISMERHET TUDS s ER,
s a Fldanya minden hozz TRVNYESEN hozzkapcsold Lleknek/Gyermeknek
„n-MAGA Lnybl” „tadja” egy SZABAD KAPCSOLDS keretben
azokat az „let-Alapokat” s „Erket”,
amikkel a „Yogossgban” jelenlv Llek
„elolvasni”, „megismerni”, „megtanulni” tudja
ezt a MR LETT/TT LETT FLDI LETET.
Mikzben a Llek/ltez „tanul, tapasztal” a FLDN
(a Fldanya ltal tadott let-Alapja ’kzvettsvel’, azzal „Egyben”),
szabadon eldntheti,
hogy a megismert minsgek kzl mit kvn tnylegesen is bepteni a Maga Lnybe/Szvbe,
s mit nem kvn a Szabad Megtapasztalsa ltal megtanulni s/vagy tovbbvinni.
(…)Az „ID” fogalma szerint teljesen rtelmezhetetlenek
ezek a FLDI TERMSZETES MEGTAPASZTALSOK,
mert csak s kizrlag az hatrozza meg, hogy egy Llek szmra mi rhet el tnylegesen a mr LV lett FLDI TUDSBL s ERKBL,
hogy egy adott Llek/ltez „tnylegesen mit kpes Magba befogadni” a mr LV lett FLDI Megtapasztalsok s ERK kzl.
Az „id”
eddig a „linearitsban” vagy pedig „prhuzamosan fut” vagy egyb id-minsgekben val „megnyilvnulsai” teljesen eltnnek (semmiv lesznek) a FLDRL a Feltiszttsok sorn,
mert az „id” eddig megismert minsgei jelenleg teljes egszben rtelmezhetetlenek a FLD MAGA LET-TJA szerint.
Nem lehetetlen,
hogy majd ksbbi LET-SZAKASZOK sorn
a FLD elkezd „ismerkedni” egyes „id-fogalmakkal”,
azt azonban mr a SAJT MAGA LET-TJA szerint kezdi s teszi meg,
„tisztn”, s az „id” „tiszta fogalmn”/kpn/magjn t.
OmMTR~KJ, Budapest, 2012. augusztus 9., 15.47.
20120706 - MAGOKNAK - Kristly(osan)-tisztn:
„Az igazi felfedezthoz nem ms tjakra van szksg, hanem j szemre.”
(Marcel Proust)
FLDI Utazs(ok)
„Egyms melletti” (prhuzamosan halad) kpek:
Egy ’hlgy’ [valjban egy Llek] egy ltala megtervezett tvonalat (krutat) jr be a Fldn. Az ton (lovas)kocsival, illetve ha olyan a ’terep-viszony’, ’szn-szer’ jrmvel halad [’Sze-Ke-Re’]. Az t egy-egy szakaszn nha ’vezet’ vagy segt (~trs) is ksri. Az tvonalt (egyfajta krutazst) nagyvonalakban megtervezte az utaz, s a maga ’temben’ (’knyszer-mentesen’, knyelmesen) halad vgig rajta.
Vannak olyan utazk, akik egy „nagyobb sznon vagy szekren” (nem autval, nem busszal, nem „gp”-jrmvel!) tbben egytt utaznak (’csaldknt’), s olyan is van, amikor tbb „szekr vagy szn” egytt tesz meg egy tszakaszt. Az utazkban itt is vidmsgot rzkeltem. Van olyan, amikor a szekerek/sznok tszguldanak egyes rszeken, mshol „ktelezen” [= ’betervezetten’] vagy „szabadon vlasztva” lelasstanak, megllhatnak, megllnak.
Ez kpben gy jelentdtt meg, hogy tbb (hrom) szekr vagy szn egyms utn (egytt haladva) szguldott el ’mellettem’, mindegyik sznban tbb ember (Llek) volt. Az ell halad szekr/szn elment, a kzpen halad ’sznt/szekeret hz egyik l’ kivlt a fogathz lovak kzl, s gy ez a szekr vagy szn lelassult majd megllt, gy az e ’mgtt’ halad szekr/szn is lassult majd megllt. Az ’utasok’ ’leszlltak’ a szekrrl/sznrl, egy kiss sztszrdva ’sztnztek’ a terleten ahol meglltak. [Taln ez egy ’felajnls’ is volt a szmukra, hogy ott egy idre ’letelepedhetnek’.]
Amg lltak a szekerek/sznok, azt szleltem, hogy ’farkasok’ vagy ’kutyk’ szaladtak a sznok/szekerek/utasok fel. Az ’ismeretlen’ (a farkas-szer kutyk) irnt volt az utazkban egyfajta bizalmatlansg – de hatrozottan rezhet volt, hogy a farkasokban vagy kutykban nem volt bnt szndk. Inkbb „kvncsiak” voltak az rkezettekre, jtkos-kedvek voltak s nem voltak nagyon tolakodak. Az utazk kzl nhnyan bizalmatlanul elhzdtak a farkasoktl/kutyktl, msok (akik mr ismertk ket) a kzelkbe engedtk ket. Nem volt ’ktelez’ ’kapcsoldni’ ezekhez a lnyekhez… Akik mr ismertk a ’farkasokat’, ’tanccsal’ lttk el a bizalmatlan titrsaikat, hogy hogyan tarthatjk tvol maguktl a ’farkasokat’…
Ha egy-egy helyzetben (kapcsoldsi lehetsgben) valaki szabadon kapcsoldst alakt ki msokkal, akkor a „megismers s megtapasztals s egyttmkds” miatt „sznesebb” vlik minden rintett, ’gazdagodik’ a ’msikbl (s magbl) megismert sznnel’.
A „nagyrszt egyedl utaz hlgy” kifejezetten „kr-utazst” tett a Fldn: ’egy tmt krbejrt’, majd visszatrt a maga kiindulsi pontjhoz.
A csoportosan utazk esetben azt reztem, hogy k egy kijellt utat tettek meg, s ’valamilyen irnyban haladtak’, az utazsuk (adott) cl-llomsa teht nem a kiindulsi pontjuk volt. Nha taln arra is addott md, hogy amikor egy-egy ’llomson’ ’tbb szekr/szn’ (’csald’) megllt, a tovbbinduls eltt egyes utasok tszlljanak a msik ’szekrbe/sznba’.
Az „utazsok” sorn
(1) magukban az utazkban s
(2) magban a „Vilgban” ahol utaztak
„j sznek” jelentek meg,
„t s utasa is gazdagodott/sznesedett”, „szebb lett”. Voltak „sznek”, amik magban az „utazban” jelentek meg --- s voltak „sznek”, amiket az utaz „adott t magbl” a „Vilgnak” amelyben haladt --- s ez utbbi sznek majd a „Vilg Gyermekeiben” [bizonyos ’utdokban’] is megjelennek majd a ’jvben’.
A „szneseds” (’gazdagods’)
a Szeretet-teljes kapcsoldsok kvetkeztben jelent/jelentdtt meg.
OmMTR~KJ
www.omah.extra.hu
| |
|
|
 |
A mai napra: |
|
„Felkl a nap, brmilyen stt is legyen eltte az jszaka.”

| |





ldozni
csak a benned lv s ltalad LT-re hozott Szpsggel
msokat is Szptve s gyaraptva,
Teljes s P Szabad Akaratodbl,
Szabad Akaratodat kinyilvntva,
az rk s Adott l KRISZTUSI Rendnek megfelelen
Lehetsges
s
rdem-es.”
20100525 - Az ldozatrl - Szemelvnyek

A hibkrl s a hibzsrl:
A ’hibk’ segtenek ’nem-felejteni’ s ’felejteni’.

PIRAMIS - szintn akarok lni
szintn akarok lni,
Minden utam vgigjrni,
Hinni abban, amire vgyom,
S ha hiszek benne kzdeni rte brmilyen ron.
szintn akarok lni,
s csak annyit elrni,
Jkedvem senkit ne bntson,
S ha fj a szvem valamirt, ne nagyon fjjon!
Tled csak annyit akarok krni,
Hogy engedj szintn lni,
szintn, szabadon, szpen,
szintbben, mint ahogy tegnap ltem.
Ne kelljen hazudnom senkinek
s hogyha valamit krdezek
A vlasz igaz legyen!
Szeretnk bzni mindenkiben,
Hinni, hogy nem fordul ellenem,
S nem rul el sosem.


AZ ERD FOHSZA
Vndor, ki elhaladsz mellettem,
Ne emelj rm kezet!
n vagyok tzhelyed melege
hideg tli jszakkon,
n vagyok torncod bartsgos fedele,
melynek rnykba meneklsz a tz nap ell,
s gymlcsm oltja szomjadat.
n vagyok a gerenda, mely hzad tartja,
s n vagyok az asztalod lapja,
az gy, melyben fekszel,
a deszka, amelybl csnakod pted.
n vagyok a hzad ajtaja,
blcsd fja, koporsd fedele.
Vndor, ki elmsz mellettem
hallgasd a krsem:
NE BNTS!

NNEP
Az nnepeknek fontos rsze az „emlkezs”, amikor a dics vagy pp a kevsb dics tettekre/meglsekre, az eldkre is emlkeznek, s ezltal egyfajta folytonossg alakul ki (marad meg) az sk, Eldk, a Gykerek irnyba is. Az emlkezs a legtbb esetben ma mg ’int’ plda is lehet arra, hogy mit szksges megvltoztatni, miben szksges vltozni akkor, ha valami yobb s teljesebb let a cl ---
az „nnep” Valdi Lnyege azonban minden esetben a[zon] „Jelen Megerstse, amely elvezet a ’vgyott jvbe’.”
Az nnep ltalban MEGERSTI az let egy olyan rszt/szelett, amely „tovbbvitelre rdemes”, amelyben ELREMUTAT/elrevezet Plda vagy t [Mkds, Er] Van Jelen.
(Rszlet a 20110802 - Nitottsg, Nyits... rsbl)
|
|
|