 |
RSAIM |
|
| |

"ELEGET KVNOK NEKED!"
"Elegend napstst kvnok szmodra, hogy jkedved legyen, brmilyen szrknek is tnnek napjaid.
Elegend est kvnok neked, hogy mg jobban megbecsld a napot.
Elegend boldogsgot kvnok neked, hogy szellemed l s rkk tart legyen.
Elegend fjdalmat kvnok neked, hogy mg az let legkisebb rmei is nagyobbnak tnjenek.
Elegend nyeresget kvnok neked, hogy vgyaidat kielgtse.
Elegend vesztesget kvnok neked, hogy mg jobban megbecsld mindazt, amid van.
Elegend kszntst kvnok neked, hogy felksztsen a vgs bcsra." (Folytats ITT)


|

Sk Sndor - Ember
"Embernek lenni!
Csak embernek, semmi egybnek,
De annak egsznek, pnek,
Fld-szlte fldnek
s Isten-lehelte szpnek."



|
 |
Hmeztem: |
|

| |

2011.0728 – Szemelvnyek – nkifejezs III.:
Nagyon fontos, hogy azokban a helyzetekben,
amelyekben „msok tmogatjv vagy segtjv” vlunk,
TELJESEN SZINTK, IGAZAK legynk.
A „segt szndk” „tiszta” legyen,
vagyis tisztn SZERETETBL legyen jelen (’se tbb se kevesebb’),
magunkat a „yobbts” s nzetlen segtsgads szndka vezesse
[ne kvnjuk a msikat ’befolysolni’ vagy ’vezetni’, ne ’rtkeljk’ vagy tljk meg stb].
Ha „hvst” rznk egy helyzetbe, amelyben segten nyilvnul(hat)nnk meg,
akkor „teljes figyelemmel” [teljes odafigyelssel] forduljunk a „helyzet” s a helyzetben „jelenlvk” fel is.
Legynk „nyitottak”, hogy megrthessk azt, amit a helyzet mutat –
s ezltal is azt tudjuk nyjtani,
ami az adott helyzetben „tlnk telheten is a leg-yobb”
s az „rintett szmra is legmegfelelbb”.
Fontos, hogy IGAZAK legynk teljes egszben:
ne talljunk ki valtlan, ltalunk meg nem lt ’pldkat’, mert mr ez is ’ferdts’.
Olyat mondjunk s tegynk, amit mi VALBAN megtapasztaltunk,
s ami ezltal a ’magunk tapasztalata/tudsa’
[’erre tudunk pteni, ebbl tudunk biztonsggal ptkezni/pteni’].
Ne „szptsnk”, s kzben ne legynk bntak sem
(ugyanis a ’bnts’ rzkelsekor bezrul vagy beszkl a „szv”, s gy legtbbszr nem tud clt rni a segtsg).
|
"Egy sz is lehet locsogs, s ezer oldal maga a tmrsg.”
(Abody Bla)

„A madarak nyelve nagyon rgen kialakult, s ms, si beszdmdokhoz hasonlan tmr, kihagysos beszd: keveset mondanak, de ezzel sokat fejeznek ki s sokat megrtenek belle.”
(Gilbert White)
|
|
|
|
|
 |
rsok - 2012 oktber 26 - november 8 |
|
20121026 - Lpsek mr az j Szakaszban (I. rsz)
2012.10.26. 13:57
2012. oktber 24-25.
tVilgtsok (eredmnyeirl) s ’Termszetes sszefggsek’
– ’lpsek mr az J FLDI LET-T-SZAKASZBAN’ –
I.
Minden Llek/ltez nMaga hatrozza meg azt, hogy „milyen mlysgben” nylik meg egy Kapcsolds vagy EgyttHats sorn. Vannak Lelkek/ltezk, akik mg a kzsen megformlt egyttmkdseik sorn is csak a kzsen elrni kvnt cl megvalstshoz „elengedhetetlenl szksges” (kis) mrtkben nylnak meg, ms Lelkek/ltezk pedig mr a „Kapcsoldsaik” sorn is „sokat megmutatnak nmagukbl”.


A FLDN is (ahogyan a legtbb msik Vilgban is) a Lelkek/ltezk ltalban a szorosabban vett csaldi egyttmkdseik vagy mly bartsgaik sorn sem mutatjk meg a „teljes” nMagukat --- ltalban minden Lleknek/lteznek van egy olyan „szemlyes bels let-tere”, amelybe rendszerint nem bocst be msokat [vagyis amit ltalban nem nyit meg msok szmra]. Ez a sajtos „szemlyes” „bels” let-tr sincsen elzrva teljes egszben „msok ell”, azonban a Llek/ltez ezen „szemlyes bels let-terbe” csak ’azok’ szmra enged beltst/rltst, akikkel „EGY”, vagyis akikkel kpes meglni a „Szerelmet”, az „Egy-lnyegsget”. Ez a „bels szemlyes let-tr” teht egy egyszer kapcsolds vagy egyttmkds sorn „nem nylik fel”, csak akkor nylik fel mind a Llek/ltez nMaga szmra mind pedig esetlegesen a trsa szmra, ha a Llek/ltez s a trsa „tllp” az „egysgen”, s „egyttesen tovbb mlylnek (a SZERELEMBEN)”.
rtelemszeren egy FLDI Llek/ltez a SZERELEMBEN val „elmlylst” nem csak (1) egy msik Llekkel tapasztalhatja meg, hanem pldul (2) MAGVAL A FLDANYVAL (3) s a FLD MAGA SZERELEM GYERMEKEIVEL, valamint (4) mindazon ms Ltezkkel, akikkel TRVNYESEN Kapcsoldsba s Termszetes EgyttHatsba lphet a FLDI TRVNYES Jelenlte sorn.
Mivel a megelz FLDI LET-T-SZAKASZ sorn a FLD Termszetes Ltezi ltalban csak nagyon klnleges krlmnyek kztt s ltalban akkor is csak viszonylag rvid let-szakaszon tudtk meglni „tisztn” a „szerelmet”, gy magtl rtetdik az, hogy a legtbb Termszetes FLDI Ltez „szemlyes bels let-tere” kiss ma mg „beporosodott” s „berozsdsodott”, s gy azok szmra, akik nem tudjk ma mg nMagukban a „HLA” s „BOLDOGSG” Minsgeit meglni, nehzsget jelenthet a maguk „szemlyes bels let-ternek” a felismerse s megnyitsa. Ugyanakkor ez mgsem jelent a legtbb Termszetes FLDI Ltez szmra tlzottan nagy nehzsget, ugyanis ahogyan „a FLDN” [s a FLDANYBAN NMAGBAN] nvekszik / kiteljesedik a tnylegesen jelenlv SZERELEM, gy a Lelkek/ltezk „szemlyes bels let-terei” is „feltisztulnak” s megnyl(hat)nak.
Az eddigi tapasztalat (ltalnossgban) az, hogy a FLDN TRVNYES Yogossgban Jelenlv Lelkek/ltezk kzl a FLDI MAG-Ltezk esetben a „szemlyes bels let-trben” nincsen klns / klnleges vagy jelentsebb „srls”, ugyanis az eredenden FLDI Lelkek/ltezk ezen ’klnleges’ szemlyes bels let-terlete „lezrult” „szinte abban a pillanatban”, amikor a Llek/ltez szmra tnylegesen elrhetetlenn lett a SZERELEM. Mindez azt jelenti, hogy – az eddigi tapasztalatok szerint – az eredenden FLDI Lelkek/ltezk esetben vrhatan biztonsgos s gyors (lesz) a SZERELEM ERK felersd Jelenltben a „szemlyes bels let-trnek” a Llek-nMaga ltali termszetes elrse s megnyitsa (mindez pedig a FLDI MAG-Ltezk szmra knnyv s gyorss teszi / teheti az nLnyegre val teljes rismerst / felismerst s megrtst).
Azon Termszetes FLDI Ltezk [nem csak FLDI MAG-Ltezk!] esetben, akik „mostanig” kpess vltak itt a FLDN a FLDRE jellemz „Termszetes EGY” [vagy ms nven SZERELEM] nMagukban-s-nMaguk-ltali Felismersre s Meglsre, a FLDANYA-S-KRISZTUS[-s-a-MINDENHAT] vezetsvel [illetve Velk-EGYBEN] – amennyiben a FLD MAGA LET-TJN folytatjk a maguk lett – nLnyegknek a csak a SZERELEM ltal rinthet bels szemlyes terlete is Rendezsre kerlt (s/vagy Rendezsre kerl) [az „EGY” llapotban „ellenrzsre” (ha szksges akkor „feltiszttsra”), „kialaktsra” s „bergztsre” kerlt az nLnyegkben a SZERELEM ltal rinthet „szemlyes bels let-terk /let-minsgk”].
Sajtos helyzetben vannak jelenleg egyes „gykerket” / eredjket elvesztett Lelkek/ltezk, valamint a nem-eredenden-FLDI Lelkek/ltezk kzl azok, akik eddig mg semmilyen formban nem ismertk fel nMagukban-s-nMaguk-ltal a FLDI minsg EGY-et vagy SZERELMET, ugyanis „eddig” az „nLnyegknek” a „SZERELEM / EGY” ltal rinthet „rsze” a FLDN mg nem mutatta meg magt (nem nylt meg), s gy a FLDANYA MAGA mg pontosan nem ismeri, hogy k „kpesek-e” a FLDN a FLDI jelleg SZERELEMNEK „megnylni”. Akik nem kpesek nMagukat a FLDN „semmilyen” FLDI SZERELEM MINSG szmra megnyitni, azon Lelkek/ltezk nagy valsznsg szerint nem fognak tudni begykerezni / beilleszkedni a FLD MAGA LET-TJRA, mert nem fogjk tudni nMagukban Felpteni a TISZTELETNEK [vagy ms szmukra fontos SZERELEM MINSGNEK] a TRVNYESEN Yogos FLDI Jelenlthez szksges ’alap’-mintjt, s gy a TRVNYES MRSEK alkalmval nem tudjk nMagukat Megtartani a FLD MAGA LET-TJN.
Akinek dolga van ezzel az rti ezt.
A FLDN a „szemlyes bels let-terlet” a Fldanya MINDENSG-EREJE ltal is „krbe van vve” (’vdett’), s (ezltal is) csak olyan EGY-vls megnyilvnulst teszi lehetv, amely megfelel a FLD TRVNYNEK s HARMONIJNAK.

II.
„Szmols”
A „szmols” a FLDN egy „megnyitott” vagy felptett „minsg” (s rszben „t” s „t-jelz”).
A „szmolssal” a FLDN
(1) jellhet / megjelenthet / kifejezhet valaminek a „felptse” / felplse,
tovbb
(2) jellhet s gy megjelenthet bizonyos „mennyisgbeli” s „minsgi” vltozsokat is.
Mennyisgbeli vltozs lehet pldul az, ha egy eredetileg csak egy vagy nhny ltez ltal vlasztott cl fel ksbb msok is „becsatlakoznak”, s gy mr „tbben” ptenek egy adott (ltalban „j”) „Minsget” / „t-Szakaszt”. Mennyisgi vltozs tovbb az, ha valaki kezdetben csak a legszkebb csaldja tagjait rinten vgez [nzetlen vagy szabad ldozatos] ’segt’ tevkenysget, majd pedig ksbb olyan irnyba vltoztatja meg a sajt let-t-irnyt, amelyben msokat is megtant az nmagban felptett segti megnyilvnulsra s/vagy msokra is kiterjeszti a kzvetlen segti megnyilvnulsait.
Minsgi vltozst leginkbb gy jelenthet meg a „szmols”, ha a szmok valamely sorozatt [’szakaszt’] ’szakasznak’ tekintjk, amelyben az egymst kvet elemek [akr mint ’lpsek’] egytt szksgesek egy megjellt cl [pldul egy vlasztott Minsg nLnyegben s nLnyeg ltali felptse] elrshez.

Lehetsges, hogy a [klnbz minsgeket megjelent] ’szakaszok’/’szmok’ egyms-utnisga egy olyan nplst jelent meg, amelyben szksgszer megtartani a sorrendet [egyik Minsg megtanulsa nyitja meg a kvetkez Minsg megismersnek ’kapujt’ --- ahogyan pldul az „Alzat” „elsajttsa” elfelttele annak, hogy valaki a „Kegyelem” megismersnek tjra lphessen], de olyan nplsi Szakasz is elkpzelhet, amikor nincsen jelentsge annak, hogy a szmok megjelentette Minsgeket milyen sorrendben pti fel / be egy Llek nMagba(n), a maga vlasztott „clja” elrshez csak az szksges, hogy mindegyik ismert/tudott legyen.
A fenti kpek segtsgvel:
„Sorrend-tartssal”: lehetsges, hogy egy Llek nMagban az „Alzat” Minsgt szeretn felpteni / megtanulni, s ehhez nMagban t kisebb Minsget kell felptenie vagy megerstenie. A Llek ezt az t kisebb Minsget felptheti (megtanulhatja) egy adott megtesteslt lete sorn, de dnthet gy is, hogy minden egyes kisebb Minsg megismersre egy teljes megtesteslt letet szn. A Llek valamilyen nMagban meglv sajtossg miatt gy dnttt, hogy a „tanulsnak” / nptsnek olyan legyen az Irnya, amelyben pontosan meghatrozott sorrendben kvnja megismerni s felpteni a benne magban majd „Alzatt” sszell j Minsgeit.
„Sorrend-tarts nlkl”: lehetsges, hogy egy Llek nMagban mr korbban rszben vagy egszben felptette azt az t Minsget, amelyek t elvezethetik az „Alzat” (vagy ms) Minsg mlyebb megismershez --- ahhoz azonban, hogy tnylegesen is elkezddhessen az „Alzat” kiteljesed Mintjnak a megtapasztalsa, a Lleknek mg ’pontostania’ vagy ’megerstenie’ szksges a korbbi let-t-szakaszai sorn elsajttott tudst. Ilyen esetben vlaszthatja azt is a Llek, hogy a korbbi ismeretei / tudsa elmlytse sorn szabadon vlasztja meg, hogy ppen melyik „rsze” kiteljestsn dolgozik.
Lehetsges az is, hogy az „t pontos” let-t-szakasz valamely Minsgt vagy Minsgeit korbbi letek / megtapasztalsok sorn mr kiteljestette nMagban-s-nMaga-ltal egy Llek. Ilyenkor olyan „formt” is mutathat az npts, amely „beleilleszti” a korbban elsajttott tudst az ppen folyamatban lv let-t-szakaszba, s „csak a hinyz rszeket” tanulja meg j erknt/minsgknt a Llek:

[Ezen a kpen a vilgosabb zld sznnel jellt vonal egy korbbi megtapasztals/let „irnya”, amelyben az 1-2-3 szmokkal jelzett ’szakaszt’ nMagban mr felptette a Llek. A sttebb zld szn vonal a jelenleg vezetett/vitt let-t-irnyt jelli, s ebben a korbban felptett Minsgek mell a 4-5 jel Minsgek felptse / megtapasztalsa van folyamatban.]
A „szmols/szmok” jellhetnek „egymst kvet lpseket”, de megjelenthetnek „klnbz (egymshoz valamelyest kapcsold) minsgeket” is. Tulajdonkppen ’vgtelen’ a lehetsge a FLDN is a klnfle utak s irnyok kapcsoldsainak (a ’megtapasztalhatsgnak’, ’sznesedsnek’, ’plsnek’, ’kinylsnak’, ’kiteljesedsnek’…)



 
Kinyls, kiteljeseds
| |
|
|
 |
A mai napra: |
|
„Minden prbattel s minden nehzsg, amivel tallkozunk, arrl szl, hogy az ember, ha magba tekint, felismerhesse, hogy milyen er irnytja, mi motivlja cselekedeteiben.”

| |





ldozni
csak a benned lv s ltalad LT-re hozott Szpsggel
msokat is Szptve s gyaraptva,
Teljes s P Szabad Akaratodbl,
Szabad Akaratodat kinyilvntva,
az rk s Adott l KRISZTUSI Rendnek megfelelen
Lehetsges
s
rdem-es.”
20100525 - Az ldozatrl - Szemelvnyek

A hibkrl s a hibzsrl:
A ’hibk’ segtenek ’nem-felejteni’ s ’felejteni’.

PIRAMIS - szintn akarok lni
szintn akarok lni,
Minden utam vgigjrni,
Hinni abban, amire vgyom,
S ha hiszek benne kzdeni rte brmilyen ron.
szintn akarok lni,
s csak annyit elrni,
Jkedvem senkit ne bntson,
S ha fj a szvem valamirt, ne nagyon fjjon!
Tled csak annyit akarok krni,
Hogy engedj szintn lni,
szintn, szabadon, szpen,
szintbben, mint ahogy tegnap ltem.
Ne kelljen hazudnom senkinek
s hogyha valamit krdezek
A vlasz igaz legyen!
Szeretnk bzni mindenkiben,
Hinni, hogy nem fordul ellenem,
S nem rul el sosem.


AZ ERD FOHSZA
Vndor, ki elhaladsz mellettem,
Ne emelj rm kezet!
n vagyok tzhelyed melege
hideg tli jszakkon,
n vagyok torncod bartsgos fedele,
melynek rnykba meneklsz a tz nap ell,
s gymlcsm oltja szomjadat.
n vagyok a gerenda, mely hzad tartja,
s n vagyok az asztalod lapja,
az gy, melyben fekszel,
a deszka, amelybl csnakod pted.
n vagyok a hzad ajtaja,
blcsd fja, koporsd fedele.
Vndor, ki elmsz mellettem
hallgasd a krsem:
NE BNTS!

NNEP
Az nnepeknek fontos rsze az „emlkezs”, amikor a dics vagy pp a kevsb dics tettekre/meglsekre, az eldkre is emlkeznek, s ezltal egyfajta folytonossg alakul ki (marad meg) az sk, Eldk, a Gykerek irnyba is. Az emlkezs a legtbb esetben ma mg ’int’ plda is lehet arra, hogy mit szksges megvltoztatni, miben szksges vltozni akkor, ha valami yobb s teljesebb let a cl ---
az „nnep” Valdi Lnyege azonban minden esetben a[zon] „Jelen Megerstse, amely elvezet a ’vgyott jvbe’.”
Az nnep ltalban MEGERSTI az let egy olyan rszt/szelett, amely „tovbbvitelre rdemes”, amelyben ELREMUTAT/elrevezet Plda vagy t [Mkds, Er] Van Jelen.
(Rszlet a 20110802 - Nitottsg, Nyits... rsbl)
|
|
|