|
ÍRÁSAIM |
|
| |
"ELEGET KÍVÁNOK NEKED!"
"Elegendő napsütést kívánok számodra, hogy jókedved legyen, bármilyen szürkének is tűnnek napjaid.
Elegendő esőt kívánok neked, hogy még jobban megbecsüld a napot.
Elegendő boldogságot kívánok neked, hogy szellemed élő és örökké tartó legyen.
Elegendő fájdalmat kívánok neked, hogy még az élet legkisebb örömei is nagyobbnak tűnjenek.
Elegendő nyereséget kívánok neked, hogy vágyaidat kielégítse.
Elegendő veszteséget kívánok neked, hogy még jobban megbecsüld mindazt, amid van.
Elegendő köszöntést kívánok neked, hogy felkészítsen a végső búcsúra." (Folytatás ITT)
|
Sík Sándor - Ember
"Embernek lenni!
Csak embernek, semmi egyébnek,
De annak egésznek, épnek,
Föld-szülte földnek
És Isten-lehelte szépnek."
|
|
Hímeztem: |
|
| |
2011.0728 – Szemelvények – Önkifejezés III.:
Nagyon fontos, hogy azokban a helyzetekben,
amelyekben „mások támogatójává vagy segítőjévé” válunk,
TELJESEN ŐSZINTÉK, IGAZAK legyünk.
A „segítő szándék” „tiszta” legyen,
vagyis tisztán SZERETETBŐL legyen jelen (’se több se kevesebb’),
magunkat a „yobbítás” és önzetlen segítségadás szándéka vezesse
[ne kívánjuk a másikat ’befolyásolni’ vagy ’vezetni’, ne ’értékeljük’ vagy ítéljük meg stb].
Ha „hívást” érzünk egy helyzetbe, amelyben segítően nyilvánul(hat)nánk meg,
akkor „teljes figyelemmel” [teljes odafigyeléssel] forduljunk a „helyzet” és a helyzetben „jelenlévők” felé is.
Legyünk „nyitottak”, hogy megérthessük azt, amit a helyzet mutat –
és ezáltal is azt tudjuk nyújtani,
ami az adott helyzetben „tőlünk telhetően is a leg-yobb”
és az „érintett számára is legmegfelelőbb”.
Fontos, hogy IGAZAK legyünk teljes egészében:
ne találjunk ki valótlan, általunk meg nem élt ’példákat’, mert már ez is ’ferdítés’.
Olyat mondjunk és tegyünk, amit mi VALÓBAN megtapasztaltunk,
és ami ezáltal a ’magunk tapasztalata/tudása’
[’erre tudunk Építeni, ebből tudunk biztonsággal Építkezni/Építeni’].
Ne „szépítsünk”, és közben ne legyünk bántóak sem
(ugyanis a ’bántás’ érzékelésekor bezárul vagy beszűkül a „szív”, és így legtöbbször nem tud célt érni a segítség).
|
"Egy szó is lehet locsogás, s ezer oldal maga a tömörség.”
(Abody Béla)
„A madarak nyelve nagyon régen kialakult, és más, ősi beszédmódokhoz hasonlóan tömör, kihagyásos beszéd: keveset mondanak, de ezzel sokat fejeznek ki és sokat megértenek belőle.”
(Gilbert White)
|
|
|
|
|
|
Írások - 2012 november 14 - december 1. |
|
20121114 - FÖLDI MAGOKNAK - ÖNMAGBÓL - MINDEN-YO (VI.rész)
2012.11.15. 00:51
Az írás V. része elérhető ITT.
SZEMELVÉNYEK:
„Új erőink”
Még a közelmúltban is megtapasztalható volt a „teremtőerő” egyfajta sajátos „végessége” a FÖLDÖN: a Lelkek egy „magukkal hozott élet-erővel” születtek meg, és annak „elégnek kellett lennie” a „vállalások” teljesítéséhez. „Új Irányt” [a maguk Szabadságából, ÖnMaguk Épüléséhez] viszonylag ritkán választhattak a Lelkek, leginkább a „korábban felhalmozott terhek enyhítésén” és „hibák kijavításán” „dolgoztak”.
Ha a Lelkek valamilyen okból kifolyólag nem tudtak pontosan beleilleszkedni a maguk eltervezte élet-útba, „nagy bajba kerültek”, mert nem tudták kiépíteni azokat a Kapcsolódásokat, amelyek által „kölcsönösen erősítették egymást a társak”, és az ilyen „mellékvágányokra” térült Lelkek általában addig „küszködtek”, „amíg belehaltak”.
A szeretet-teljes kapcsolódások megfogyatkozásával [a nagyobb családok szétdarabolódása következtében] jelentősen lecsökkent a Lelkek lehetősége arra, hogy a „nem helyes irányban felhasznált erőiket” utóbb „pótolni” legyenek képesek. Az erejében fogyatkozó Lelkeknek a legtöbbször a „lehetőségeiket” „rangsorolnia” kellett, és ezek a választások általában azt eredményezték, hogy a „rangsorban” hátul elhelyezkedő feladatok vagy lehetőségek már nagy valószínűség szerint nem kerülhettek megvalósításra. Az „elmaradások”, „pótolni valók”, „be-nem-teljesített irányok” csak gyarapodtak… egyre gyarapodtak…
Nagy valószínűség szerint „KÜLÖNÖS módon” sok „feladat” úgy formáltatott meg a FÖLDÖN, hogy azok „beteljesíthetetlenek legyenek”, és ezáltal ÖnValójuktól eltávolíttassanak a Lelkek. Hogy pontosan „honnan” eredt ez a „szándék”, az valószínűleg majd később Felismerhetővé válik a FÖLD MAGA ÉLETÉBEN is.
Azáltal, hogy a FÖLD Természetes Létezői és a Földanya között ismét ÉP a közvetlen szív-kapcsolódás(ok rendszere) és ezáltal a FÖLD Természetes Létezői ma már ismét KÖZVETLEN Kapcsolódásba kerültek a FÖLD MAGA SZERELEM ERŐIVEL, nagyon sokféle új „Öngyógyítás” / „ÖnRendezés” / ÖnÉpítés és TÖRVÉNYES Irány-váltás (!) lehetősége nyílt meg a FÖLDÖN. A tényleges ÖnÉpítések során a Lelkek „erőikben” is gyarapodnak, és a teremtés ’határai’ ’kitágultak’: ma már a Lelkek számtalan TÖRVÉNYES módon „új erőkhöz” juthatnak ÖnMaguk „igyekezetével”, és így a „lemaradások” közül MINDAZOK viszonylag gyorsan pótolhatóak, amely „lemaradások” pótlása Szükséges ahhoz, hogy a Lélek a maga választotta teremtési irányban/úton biztonsággal jelen-lehessen és haladhasson. Az eltorzított „családi kötelékeken át” „kényszer-örököltetett” „terhek” [vagyis amelyek tényleges kialakulásában a Lélek ÖnMaga nem volt semmilyen módon részes (emiatt a „teher” a Lélek által általában nem volt pontosan Felismerhető és Értelmezhető)] a FÖLD Természetes Létezőinek a Megtartásából folyamatosan ’semmivé válnak’, ezáltal a Lelkek maguk egyre könnyebben átlátják a saját helyzetüket és az Életükben meglévő Valós Szükségeket és Megnyíló Lehetőségeket.
A Lelkek a TÖRVÉNYES keretek között ÖnMaguk határoznak arról, hogy milyen TÖRVÉNYES Irányban kívánják ÖnMagukat [és így az „élet-útjukat”] tovább-építeni a FÖLDÖN, és ez a döntésük meghatározza azt, hogy a Természetes Megtartásukban milyen „Rendezéseket” és ÖnÉpítéseket Szükséges Megnyilvánítani.
Lehetséges, hogy a „pótlásra” váró Élet-részei végigtekintése során a Lélek azt ismeri fel, hogy mindaz (vagy annak nagy része) ami „pótlásra várakozik” nem része a Maga választotta Megtapasztalási Iránynak és Útnak, és amennyiben annak a TÖRVÉNYES Feltételei adottak, akár „azonnal” elengedheti ezen „terheit” a maga Megtartásából, és így „azonnal” elkezdhet egy Új Teremtési Irányt [vagy pedig ’továbbviheti’ azt, amelyről akaratlanul „eltérült”].
Lehetséges, hogy a Lélek a Megtartásában több olyan „pótolni” / yavítani-valót is Felismer, amelyek pótlását / kiyavítását fontosnak tartja, és belekezd az érintett ÖnRészei rendezésébe/építésébe. A Lélek általában ilyenkor is felállít ÖnMaga számára egy „rangsort” [hogy mely élet-területén kezdi el a rendbetételt, majd milyen irányban folytatja az ÖnÉpítést], ma már azonban a „rangsorolásnak” nincs olyan következménye, hogy a „hátul” elhelyezkedő részek yavítására „nem jut erő”. A tényleges ÖnÉpülés ugyanis mindig az „erőben való gyarapodással” is együttjár, ezáltal ma már a „pótlásait” végző Lélek nem „fogyasztja/csökkenti” a maga „élet-erejét”, hanem a „Teljesebbé válása” miatt „erejében is növekedik”.
Nap, napocska
A tegnapi borongós idő után ma végre nálunk is kisütött a Nap. A napsütésben „yo” volt felnézni az égre, a fákra, a fák szép tarka őszi leveleire…
Az jutott eszembe, hogy ahogyan a „Nap” a növényeket is „húzza, növeszti felfele”, bennünket Lelkeket/embereket is ebben segít: (sok minden más szerepe mellett) „FEL-Hívja” a figyelmet, hogy nézzünk felfelé, hogy érdemes felfelé nézni és egymásra nézni és igyekezni…
Ismét a „tanya”
A „tanya” képe már több korábbi írásban is szerepelt, most a „FÖLD Egészét” jeleníti meg.
„Eddig” a bekerített „tanya” (ház és udvar, kert) „egyedül” állt, a kapuja előtt egy „föld-út” haladt. Valahol „távolabb” „érzékelhető” volt valamilyen „másik ház”, de „messze volt”, talán csak „néha” volt egy kicsit látható.
Az „előző évek” során a sokféle sérültséggel bíró ház rendbe-tétele folyt: meggyengült alapja megjavításra került, a tartó falakat erősebbre cserélték/cseréltük, felépültek a falak, kijavításra került a tető, és már bent is nagyjából tisztaság és rendezettség van (megvannak már a „szükséges” és egyéb „kényelmi” berendezések, barátságos és meleg kis otthonná vált, amely már felkészült családtagok/vendégek fogadására is).
Eddig leginkább a „ház” építésével és yavításával foglalatoskodtunk, továbbá a „kerítést” és „kaput” [’határt’] is „figyelni kellett”, mert néha voltak olyanok, akik „átjárónak használták az udvart” (pedig pár méterrel arrébb rendesen is elmehettek volna az udvaron kívül), mások pedig csak „gondoltak egyet és ki-be-mászkáltak” megzavarva az építési munkákat vagy épp a nyugalmat…
A ház melletti udvart és kertet is rendezgettük néha (ha alkalom nyílt rá), igyekeztünk hasznossá és széppé tenni, de erre eddig még csak kevés lehetőség adódott. Ahogyan most ránéztem a „tanyára”, feltűnt, hogy valamivel kiszélesedett a kert, és az „udvar” két oldalán „felépült” (vagy van) két szomszédos telek rajta építményekkel.
Ahogyan a magam/magunk udvarát/kertjét nézegettem, azt tervezgettem, hogy a kerítés közelébe jó lenne néhány szép fát ültetni… vajon milyen fák lennének megfelelőek ebbe a ’talajba’ (és talán az elültetéskor egy kis táptalajt is yó lenne a gyökerekhez tenni)… A kert „egyéb részeiben” is ma még sokkal „szegényesebb” volt a „szomszédok” kertjéhez képest, néhol még szinte „üres” volt. Emiatt nem volt bennem „rossz érzés” vagy „irigység” – a „magam/magunk tanyáját” én „kedvesnek” és „otthonosnak” és a maga módján „szépnek” is találtam (ugyanis már nem volt jelentősebb rendezetlenség, és nem voltak feldúlt vagy szennyezett helyek). Azt nézegettem, hogy majd hová milyen növény kerülhetne, amikor a „yobban” [valamelyest közelebbről] látható „szomszéd” [TÁRS-Világ] telkén észrevettem egy „távol élő kedves ismerőst”, aki erősen integetett és mosolygott, „hívott”, hogy menjek át. A hívásra átmentem, és a kedves ismerős megmutatta hogyan él.
A „szomszédos tér” egy „pihenő, üdülő” helynek tűnt első ránézésre, gazdagság, színesség, rendezettség, tisztaság, kedvesség volt érzékelhető mindenhol. A „ház” [és talán a kertje is] több szintes volt. Az „épület” szép volt, „modern”, „kényelmes”, a „tulajdonosa” is kedves volt, aki megmutatott néhány dolgot, majd egy ’társára’ bízott, aki tovább mutatta a helyet. Az a rész, amelyet láttam, leginkább egy pihenő és oktató helyre (szanatórium-félére és iskolára) emlékeztetett [talán azért mutatkozott meg ez a „terület”, mert „ezen területén” tudna bizonyos segítséget nyújtani a FÖLD számára].
Valószínűleg „több helyről” érkezhettek ide akár „pihenni/gyógyulni”, akár tanulni --- ez a Világ nyilvánvalóan felkészült arra, hogy sokaktól tanuljon és sokakat tanítson…
A másik oldalon „kapcsolódott” Világ egy „vízi-paradicsom” érzetét keltette bennem elsőre, szépen gondozott (felépített / kiépített) „medencék” vagy természetes vizei láttatták magukat, amelyben vidáman lubickoltak. Valószínűleg ez a Világ is „azt láttatta”, hogy milyen jellegű pihenésben/gyógyulásban és tanításban/TUDATOSÍTÁSBAN lehetne a FÖLD segítségére…
OmMÁÁTRé~KJ
| |
|
|
|
A mai napra: |
|
„A valóság nemcsak az, amit a szem lát, és nemcsak az, amit a fül hall és a kéz meg tud fogni, hanem az is, ami rejtve marad a szem és a tapogató ujjak elől, és csak annak fedi fel magát néha, egy-egy pillanatra, aki a lelki szemével keresi, aki belülről tud figyelni és hallani, és képes a gondolataival tapintani.”
| |
Áldozni
csak a benned lévő és általad LÉT-re hozott Szépséggel
másokat is SzÉpítve és gyarapítva,
Teljes és ÉP Szabad Akaratodból,
Szabad Akaratodat kinyilvánítva,
az Örök és Adott Élő KRISZTUSI Rendnek megfelelően
Lehetséges
és
Érdem-es.”
20100525 - Az Áldozatról - Szemelvények
A hibákról és a hibázásról:
A ’hibák’ segítenek ’nem-felejteni’ és ’felejteni’.
PIRAMIS - Őszintén akarok élni
Őszintén akarok élni,
Minden utam végigjárni,
Hinni abban, amire vágyom,
S ha hiszek benne küzdeni érte bármilyen áron.
Őszintén akarok élni,
És csak annyit elérni,
Jókedvem senkit ne bántson,
S ha fáj a szívem valamiért, ne nagyon fájjon!
Tőled csak annyit akarok kérni,
Hogy engedj őszintén élni,
Őszintén, szabadon, szépen,
Őszintébben, mint ahogy tegnap éltem.
Ne kelljen hazudnom senkinek
És hogyha valamit kérdezek
A válasz igaz legyen!
Szeretnék bízni mindenkiben,
Hinni, hogy nem fordul ellenem,
S nem árul el sosem.
AZ ERDŐ FOHÁSZA
Vándor, ki elhaladsz mellettem,
Ne emelj rám kezet!
Én vagyok tűzhelyed melege
hideg téli éjszakákon,
én vagyok tornácod barátságos fedele,
melynek árnyékába menekülsz a tűző nap elől,
és gyümölcsöm oltja szomjadat.
Én vagyok a gerenda, mely házad tartja,
és én vagyok az asztalod lapja,
az ágy, melyben fekszel,
a deszka, amelyből csónakod építed.
Én vagyok a házad ajtaja,
bölcsőd fája, koporsód fedele.
Vándor, ki elmész mellettem
hallgasd a kérésem:
NE BÁNTS!
ÜNNEP
Az Ünnepeknek fontos része az „emlékezés”, amikor a dicső vagy épp a kevésbé dicső tettekre/megélésekre, az elődökre is emlékeznek, és ezáltal egyfajta folytonosság alakul ki (marad meg) az Ősök, Elődök, a Gyökerek irányába is. Az emlékezés a legtöbb esetben ma még ’intő’ példa is lehet arra, hogy mit szükséges megváltoztatni, miben szükséges változni akkor, ha valami yobb és teljesebb Élet a cél ---
az „Ünnep” Valódi Lényege azonban minden esetben a[zon] „Jelen Megerősítése, amely elvezet a ’vágyott jövőbe’.”
Az Ünnep általában MEGERŐSÍTI az Élet egy olyan részét/szeletét, amely „továbbvitelre érdemes”, amelyben ELŐREMUTATÓ/előrevezető Példa vagy Út [Működés, Erő] Van Jelen.
(Részlet a 20110802 - Níitottság, Nyitás... írásból)
|
|
|