20080930 - Terelsek
2013.01.26. 17:26
2008. szeptember 30., kedd (Szeptember 29 - Szent Mihly napja: „A Psztorok elszmoltatsnak s
szegdtetsnek napja”)
TERELGETS
A J PSZTOR S AZ ELTEREL
NMI Aki Vagyunk s Vagyok Kszntnk Titeket. Csakis Tisztn s Igazan Szlunk s Hatunk.
Mr egy „ideje” folyik az a Harc, folyik az a Kapcsolds-akadlyozs, amelynek kikszblsre (=megszntetsre s jvbeli lehetsgnek megelzsre) trekszik szinte elsdlegesen az Isteni s gi N-ek tbbsge.
Ennek a Harcnak a „Kezdete” maga is egy „homok-szem” volt, egy flre-rts: a Hatalom tves rtelmezse/rtse.
A Hatalom nem ms, mint a Jelenlt Hatalmnak (Lehetsgeinek s Kpessgeinek) a megrtse s lv ttele.
A Hatalom mindenkiben „adott” s jelen van, egyetlen Ltez sem „nlklzi” a Hatalmat, mely a LT-bl, Ltezsbl ered.
A Hatalom lnyege teht az nMaG megismerse s „felemelse”, TUDATOS S MEGLT szintekre helyezse, s ebbl addott egy olyan flrerts, hogy ez csak (vagy fknt) „msok fl” helyezkedssel rhet el.
sszedl – e Fldn is – az a „nzet” s „vilg”, amely e flre-rtsen/tvedsen, „homok-szemen” alapult, s most nyer rtelmet Krisztus azon mondata, hogy nem homokra (homok-szemekre) pti EGY-Hzt (= az EGY Hazjt), hanem „K-sziklra”, „Szilrd”, „rk” Alapra. A „K” ebben a pldabeszdben utals a Fldn szksges ptkezs alapjra, s gy tttelesen utals az „RK” Alapokra.
Anlkl, hogy mlyebben belemennnk (most) ennek a pldabeszdnek az elemzsbe, egy dologra mgiscsak szeretnm felhvni a figyelmeteket: Jzus – fellelhet pldabeszdeiben – gyakran hasznlt „Kpeket” a szraz okfejtsek s egyik-trvnyrl-a-msikra-utalgats helyett. letbl vett kpekkel, a TERMSZETBL, Termszetesbl vett kpek segtsgvel rzkeltette a trvnyeket s mkdseket, s ezekbl kis trtnetek (plda-beszdek, mesk) kerekedtek.
A magyar emberek „mesivel” pontosan ez a helyzet: pldabeszdek, melyek SI, RK Blcsessgeket/Trvnyszersgeket rejtenek. A Mesk is, ahogyan Jzus Pldabeszdei – kezdetben – lejegyzetlenl, a szveken t megmaradva, szjrl-szjra terjedtek s ltek. Azrt maradtak fenn, mert LET volt bennk, hasznlhat s Vals ismeret/blcselet.
EMBEREK (!) Erstettk meg a szvkkel, REZTK MEG (!) a Bennk lv RK-Trvnyeket/ltet, s mondtk el egymsnak, ADTK TOVBB szavakkal s letkkel.
A „vr-tansgot” halt emberek trtnetei, a (Valdi!) Szentek (=Szeretettel-Teltek) let-trtnetei tovbb vittk az zenetet, „meskbe” fordultak tbb helyen, magukba olvasztva esetleg korbbi trtnseket vagy esemnyeket, s gy ISMT lv lettek a mr esetleg majdnem feledsbe merl pldk s trtnetek, Trvnyek.
Minden kor jraTeremti a Maga Meglsei s Megltsai ltal az rk Trvnyeket – „Mkdsbe lendti/hozza” a sokszor elfeledett RK-sget, s ezt teszi ebben a Klnleges Korszakban l Fldi Emberisg is: Rcsodlkozik, Rismer a Mindig s Mindenhol Mkd rk rtkekre s Trvnyekre.
Elkerlnek a rgi pldabeszdek s mesk, s MEGRTI az ember az zenett. Rismer a meskben/trtnetekben elhelyezett tudatos „cssztatsokra”, rismer a „homok-szemekre” --- s MEGRZI/MEGRTI (!) a Bennk elrejtett (=Kdolt) Vals, Mnak szl zeneteket.
Sokan foglalkoznak bizonyos Kdok/Szimblumok rtelmezsvel – s kell is, hogy jra elinduljon a „kibontsa” (Virgba, szrba szkkense) annak a tartalomnak vagy lnyegnek, amely ezekbe „becsomagolsra” (Mag-llapotba) kerlt egykoron.
(Azt is TUDNI kell, hogy ma ismt „szletnek” kdok s szimblumok, melyek a MA meglteket s megrtetteket rgztik/kdoljk majd a Ma s Eljvend szmra.)
A Szimblumok „kibontsnak” egyik mdja az, amire egyre tbben RREZNEK: „elgondolkodnak” rajta, hogy vajon VALJBAN mit jelenthetnek. A Gondolatokhoz trsult rzsek, a msokkal e tren megosztott gondolatok elkezdik kinyitni az „ajtt”, s a „Tuds HVSA” a Tny-Leg/Tnyek/Valsg Kutatjt elvezetik a Fel-Sznes s Mlyebb Megismersekhez.
Kiss elfeledett md ez a
„Bels keress”
a Ma Emberben, pedig
a VALS s MLY Tudsok mindig s minden korban GY kerltek Fel-Sznre.
„Aki keres, az tall”, „Aki kopogtat, annak ajtt nyitnak”.
Az mr ms krds, hogy Van-e elg elktelezettsg s Tisztasg annak megltsra, ami VLASZKNT RKEZIK, mert ahogyan mr tbbszr utaltunk r:
MINDEN
FELTETT
KRSRE/KRDSRE
VLASZ s SEGTSG rkezik.
AKARJTOK-e tnyleg megrteni s megltni a vlaszokat? KSZEK Vagytok-e mr feladni az eseteleges hamis illzikat s vgyakat azrt, ami RK s VALS?
Akarjtok-e „Mlysgeiben” yobban megismerni a Valsgot – s ha igen, akkor MI-t jelent szmotokra a „mlysg”: jobban belemerls egy adott Illziba/Valsgkpbe, vagy pedig kszen lltok arra, hogy a mestersgesen ltrehozott Illzik „mg”, a VAL Mlyre nzzetek.
A „vlaszok” kztt (hogy „j” vagy „rossz”-e az „irny”) nincsenek „megtlsek”, hiszen vannak olyan Lelkek s Lnyek, akik
- mg egy Illzi adott vilgban tovbbi tapasztalatok szerzsre kszek s kpesek,
- mg msok az adott Illzi vilgbl mr kilpsre kszlnek.
Ennyiben teht nem eltlend az sem, aki mg „maradni” szeretne egy Illzi adott vilgban tovbbi megtapasztalsra.
Sokan vannak ma mg e fldi vilgban olyanok, akik szvesebben lnnek a fldi Valsg ltal biztostott – rtkes s sz-P – Illzi Tanul/Gygyul-Gygyt Vilgban --- s ezzel kapcsolatban nincs is semmi baj. Mindez VLASZTS krdse.
A „baj” a „homok-szemekben” gykerezik, vagyis az Illzi ezen Adott Vilgban mestersgesen ltrehozott AZON mkdsi formkban „rejtzik”, melyek a Szabad Akarat Vilgban KORLTOZZK a Szabad Akaratot, vagy pedig egyenesen megfosztanak tle „egyeseket”. A „baj” teht ez a „kiszmthatatlan” mkdse egy olyan Vilgnak, amely ’Eredetben’ (!) NEM erre REND-ezkedett be (vagyis vannak olyan szerepli ennek a jtknak, akik msoktl MEGKVETELIK az ltaluk folyamatosan vltoztatgatott szablyok betartst, mikzben maguk teljes egszben kivonjk ezek all nmagukat.)
A Szabad Akarat Vilgnak RK, s e „jtk” rsztvevinek MINDEGYIKRE vonatkoz Szablyai s Trvnyei Visszalltsra kerltek, s ahogyan „lthat” is mr, a Fizikai Sk(ok) fel kzelednek, s a Fizikai Sk(ok)on (mint ahogyan a Valsg tbbi skjn is) MINDEN hamis, s a Szabad Akarat s Isteni Rend mkdst korltoz vagy kizr Illzit lesprnek.
1./ Ltre jn ebbl a „lesprt” valsgbl majd egy – a Rendnek megfelelen mkd – Valsg azok szmra, akik Lt-re hoztk s fenntartottk az Illzik e Hamis s manipulatv „ftyolt” (vagyis oda kerlnek azok, akiknek „vgya” s „rezgse”/Felelssge ma mg ezekre irnyul vagy ezekhez kt). A „homok-szemek” lesznek az ezt vlasztk szmra a „ftyol”, s ez majd kikerlhetetlenl a Rend szerint mkdik. Az gy megteremtett s kikerlhetetlen Rendben az ezt vlasztottak majd KPESS lehetnek az ltaluk ltre-hozott Illzibl MEGTALLNI a Vals Rendet. Ez szmukra azrt volt nehz eddig, mert azt gondoltk, hogy ez a mestersges valsg csak a rajtuk kvlllkat kti, s k tnylegesen egy „kztes” valsgban tengettk (!) letket, s az ltaluk ltre hozott Szablyokrl s mkdsekrl azt tartottk, hogy „tlk fggetlenek”. Amit valaki Lt-re hoz (akr csak mint gondolt-formt is), az nem lehet soha (!) „tle fggetlen” --- FELELSSGGEL tartozik rte. Mindaz a sok szndkos vagy kevsb szndkos flre-vezets s elterels, amit ezek a „vilgbl-magukat-kivonni-igyekv” „homok-szem-ksztk s terelk” az elmlt idszakokban vghez vittek (vagyis a „mai napig” elgrgettek), nem vlik le rluk s nem lesz a szmukra semmiv, mivel „energetikailag” a „gyermekeik”, amelyekrt felelsek.
Akik teht „felelsek” ezeknek a Jelen-Valsgban mestersgesen ltrehozott hamis (=megtveszt) Illziknak a ltrejttrt s/vagy mkdtetsrt (vagyis akik msokat megtvesztettek s tvedsben tartottak tudatosan vagy kevsb tudatosan), azok „viszik magukkal” az „ltaluk vlasztottat/ltrehozottat”, mg akik
2./ a Jelen VALSG REND-nek megfelel megtapasztalsra vgynak (s az elbbi felelssg nem terheli ket), azok a Jelen Illzi REND-nek megfelelen mkd Valsg-vltozatba juthatnak.
3./ Mindazok pedig, akik tlttk s megrtettk a Valsg Jelen Illuzrikus Vilgnak a lnyegt, s a Valsg egy MaGosabb szint megismerse fel haladnnak tovbb, azok szmra megnylt ez az t is.
A Hamis, Elterel erk mkdsnek a Fld Vals Vilgaiban Vge.
A „Terelsnek” a Mai Vilgban kt f tpusa ltezik, ahogyan erre a kt f irnyra mr a Tuds hasznlata kapcsn utaltunk. Az „Elterelk” HAMIS irnyokat, krtyavrakat mutatnak, mg a „J Psztor” a Valsan Mkd Trvnyek s Rend, Vals Ismeretek fel mutatja az utat.
A Elterel erk (homok-szemek) tbbsgei gondolat-formk, melyek kzl sokat TUDATOSAN azrt alkottak, hogy ELFEDJK A VALT, vagyis
1./elfedjk s megzavarjk az adott vilgban mkd Trvnyeket s elveket, s
2./ eltrtsk a megrajzolt szemlyes utakrl az tjukat keresket.
Sokszor „testet lttt” ez az er „Neheztels” formjban, s teremtett vgl sok-sok leten t megkt/Elterel „karmikus” kapcsolatokat. (A NEHEZTELS fogalmt olyan rtelemben hasznljuk jelen rsaink sorn, amely sszefoglalja azon gondolati formkat, amelyeknek valahogyan „utat nehezt” vagy „ttl eltrt” Hatsa van.)
Ezek a gondolatformk kezdetben csak „jvbeli lehetsgknt” jelennek meg, m mr ezzel is Ltez Valsgknt, Jelenlv erknt, vals ltezknt, „jvt forml lehetsgknt” lteznek. Az emberek jelents tbbsge ma mg nem tud a tudatos njvel ezek ltezsrl s sokszor manipulatv cl keletkezsrl/mkdsrl, viszont nap-mint-nap „tmegesen termeli”, teremti ezeket.
Sokan, egyre tbben foglalkoznak ezen „gondolati/rzelmi” szinteken ltez „formk” megsemmistsvel vagy semlegestsvel, s gy valahogyan kialakult egy egyenslyi helyzet: ma mr nem keletkezik tbb, mint amennyi nap-mint-nap elenyszik.
A megsemmistsek s semlegestseik helyett azonban sokkal fontosabb lenne az emberekkel felismertetni az rzelmi s gondolati mkdseik Hatsait s vals termszett.
Van egy olyan rsze ezeknek a gondolati formknak s mintknak, amely e Fld VALS Rendjtl teljesen „idegen”. „Idegenek” hoztk „ms vilgaikbl, ms tapasztalsaikbl” ket. Bizonyos rszeik valahogyan „gykereket” vertek s megtestesltek (lt-jogot nyertek – sokszor a SzeRves Rend ellenben), mskor „kmba”, azaz lt- s mkds-kptelen llapotba kerltek. A mkds-kptelen tagjaik gyakorlatilag olyanok, mint az elhalt terletek: lteznek, de nem termkenyek (helyet s letteret foglalnak el, s ezzel beszktik msok let-lehetsgeit.) Nha „y”-szndkkal, mskor kevsb Y-szndkkal rkeztek --- de akr gy, akr gy: nem lettek SzeRvesek, s gy elfoglaljk holt ltkkel a SzeRves let let-tert/idejt.
Mg ezek a „passzv”, helyet (teret-s-idt) foglal ltek is elterelnek, hiszen a szabad ramlsokban akadlyozak, nem is beszlve arrl, hogy bizonyos let-terektl konkrtan egyeseket meg is fosztanak. Pedig „csak” „vannak”.
Vannak ezzel szemben olyan gondolati formk is, amik egyltaln nem passzvak – st, ppen tmad-rendszerek. Nha csak finoman, lpsrl lpsre Hatnak, mskor (sz szerint) „mellbe-vgak”. Sokan kzlk a fggsgek fel terelnek vagy abban tartanak, msok pedig indulatokat, nzet-eltrseket sztanak. Ez utbbiak azok, akik „rsz-igazsgokat” tartalmaznak gy feltntetve, mint az „Igazsg Teljessge, mellyel sszeegyeztethetetlen minden ms llts”.
„Terelgetnek” ezek, s ltszlag (s tnylegesen is) a Szabad Akaratra ptkeznek. Hiszen „csak” vannak, jelen-vannak, „senkinek nem rtanak --- csak tancsolnak s sugallnak, s ezzel tulajdonkppen csak vlasztsi lehetsget biztostanak…” Ismerjk a hangjukat. Ha lehetsges, akkor csak csendben, szrevtlenl Hatnak, mskor ppen hatrozottak s hangosak, hogy eszbe se jusson a meghallgatnak ktelkedni a szavakban. Tudomnyosak – mskor spiritulisak --- mikor mi a „trend”… Mltat kutatak, ha kell, vagy ppen a jvbe nznek. Vals problmk mg bjnak, mskor problmkat gyrtanak, hogy elfedve legyenek… Nha rmutatnak a Valsg egy szeletre, majd annak egy (szerintk) szges ellenttre. Megzavars – elbizonytalants – informci-ramls akadlyozsa, vagy ppen az informci tlzott rasztsval val elfraszts --- mind megannyi s ISMERT mdszer, „TELE” Van vele az let…
A gondolatok rendszerint valamilyen „hinyra” vagy „lehetsgre” mutatnak, s gy jv-utat rajzolnak. A gondolatokbl tettek, a tettekbl pedig Vilgok lesznek. A gondolatok teht ’eredenden’ egy Ltet s tudatossgot kiteljest, segt szerepet tltenek be azzal, hogy rmutatnak valamilyen
- gygytsra vagy kiegyenslyozsra vr Mintra vagy Hatsra,
- mskor pedig jabb Lehetsgekre, melyek megismersre/megtapasztalsra rett lett egy adott let.
Ma a felszaporodott – s bizonyos mrtkig kiegyenslyozott – gondolati formk a leglnyegesebb egy-n-i s trsadalmi visszssgokra irnytjk r a figyelmeteket, azokon a terleteken srsdnek, ahol a legnagyobbak a visszssgok, vagy a legnagyobbak a lehetsgek.
A „Gygytsra”, a „Rend-raksra” hvjk fel egy-egy adott, arra mr megrett terleten a figyelmet.
Gygytst krnek!
Rend-rakst krnek!
Ahogyan mr emltettem is, bizonyos gondolati formk (gi s fldi kzremkdssel) mr semlegestsre, illetve megsemmistsre kerltek s kerlnek nap-mint-nap.
Az az oka ennek a „Szellemi segtsgnek”, hogy ezeknek a manipulatv mdon elindtott Hatsoknak nem mindegyike lthat t ma mg az emberek szmra, s emiatt ezeknek a semlegestse/meggygytsa, illetve a kitiszttsa ma mg nem az ember feladata („idegen” erk indtottk el vagy gerjesztik mg ma is). A „zavar” gondolat-formk sszesrsdse mindig valami visszssgra vagy lehetsgre utal, s ezt az emberek tbbsge ma mg nem ismeri fel.
rdekes ugyanakkor az, hogy amikor valaki a tudatos N-jvel felismeri, hogy felels a gondolatairt is, akkor egy nagyon gyors rzelmi s mentlis, spiritulis fejlds veszi kezdett a llek vezetsvel. Magnak a „felismersnek” is teht az esetek jelents hnyadban komoly gygyt, tudatszint-emel ereje van, s ezrt tltk egyesek ennyire fontosnak ezen felismers elpalstolst az egyszer emberek ell. Akik pedig (zleti clokbl) kpzst kapnak e mkds alapjairl, azok szmra termszetes mdszer s elvrt cl a msok „manipullsa”, csak arra felejtik el ket megtantani, hogy ez milyen komoly kvetkezmnyekkel s felelssggel JR Egytt.
A gondolat-formk „hivatalos” „feladata” teht az, hogy felhvjk a figyelmet bizonyos
- hinyokra vagy
- visszssgokra,
- Lehetsgekre,
s amikor ezeket a Feladatukat sikeresen teljestettk, tulajdonkppen elenysznek. Az, hogy a gondolat-formk rirnytjk a figyelmet valamilyen megoldsra vr dologra, mutatja, hogy a tudatostsban s gygytsban is van, s a tovbbiakban is lesz, lehet szerepk --- de nem ebben a mai, manipulatv mkdsi formban.
Rengeteg „zavarodott” gondolat-formt szl a tancstalansg s kiltstalansg, melyek nem egy-egy hinyhoz vagy visszssghoz kapcsoldnak, hanem szinte „valamennyihez”, s gy igazn nincs is „rendes” „helye” vagy gygyulsi-gygytsi lehetsge. Kavarog, keresi valahogyan a „rendelt” helyt s szerept, s idnknt sszeakad ms zavarodott, vagy ppen rendje szerint l hasonl teremtmnnyel, mellyel sszekapcsoldik, s gy mris megvltozik mindegyikk Hatsa. Taln rzkelhet ennyibl is ezeknek a gondolat-formknak a kuszv lett mkdse, s akiket ez mlyebben foglalkoztat, azok bven tallnak mr az elemetlokhoz kapcsold rsokat (emlkezetem szerint pldul a Ciprusi Mgus knyveiben bvebben is rt a keletkezskrl s mkdskrl).
A Vals Vilgban teht a keletkezett gondolatformk bizonyos hinyossgokra vagy lehetsgekre hvjk fel a figyelmet, melyek feltrsa tudatos odafigyelssel nem okoz nehzsget. A helyzet felismerse s szeretet-teljes rendezse pedig mind „kvl”, mind „bell” gygytst eredmnyez egyszerre – s mivel az adott gondolat-forma betlttte a rendeltetst, gy a gondolat-forma elenyszik.
A Szabad Akarat Srlt Vilgaiban olyan manipulatv gondolat-formk is lteznek, melyek clzottan sztanak ellentteket (frfi s n, ids s fiatal, munkavllal s munkaad, politikai s gazdasgi kzssgek kztt satbbi), s amelyek kifejezett clja a megoszts nvelse a kzs tettek megakadlyozsval, vagy a kzs tettek eredmnyeinek ms clok rdekben val elterelse.
Ezeknek a gondolat-formknak a flszmolsa s semlegestse mr nehezebb feladat, hiszen ez a Fld ilyen jelleg ellenttekre ’eredenden” nem kszlt. Ez a Fld nem a Valsg elferdtsre, hanem a valsg egyre mlyebb megismersre kszlt, s ehhez lltotta ssze Ert s trvnyeit. A szthzsnak (sztszakadsnak!) ez a fajta manipulatv megtapasztalsa nem szerepelt az eredetileg ide begykerezett lnyek terveiben, s ennek megfelelen ezek kezelsre/gygytsra sem rendelkezett a Fld megfelel eszkzkkel. Ezrt kerlt sor (a hamarosan bvebben ismertetsre kerl) „Megbocsts Alap-Minta” KRISZTUSI elltetsre, amelynek vgs clja az volt, hogy a Fldet s a fldi emberisget visszasegtse a MaGa ltal vlasztott s vllalt Rendjbe, az let s Szabad Akarat Teljessgbe s Srthetetlensgbe, s a Szeretet Trvnynek Vals mkdsbe.
A Megbocsts „Korhoz Igaztott” Mintja/Ereje segthet abban, hogy a ltszlagos ellenttek elrendezhetek legyenek, hogy a rszek a nkik rendelt helykre visszakerljenek, s hogy egy j, a Rendnek megfelel Szabad let vegye KEZDETT.
Lejegyezte OmMtR Isteni-s-gi-Fldi-N-je a MindenHat TeremT Egy Szent Istennk Tiszteletre s Dicssgre
Elmondom, hogy mirt lettem „gysz” ebben az letemben (az ms krds, hogy „az”, aMIrt tnylegesen gysz lettem, nhny „nagyobb homok-szem miatt” megvalsthatatlann lett e fldn 1992-ben. Ez a „homok-szem” az ifji lendlet s a tapasztaltabb regek kzti neheztelsben s hatalmi harcban lttt testet.).
Hogy egy „Mt” energia mirt kszl a jogi plyra, a trvnyek vilgba, taln mr rthet.
Azt „tudtam”, hogy nem dolgom a „vgs dnts” kimondsa, gy br nem lettem. Az „tlkezs” itt ezen a Fldn nem „Mt” „kompetencia”.
Vd, gy-vd sem szerettem volna lenni, hiszen nem akartam egsz letemben csak a „ment”-krlmnyekre koncentrlni, s esetleg a vdelem rdekben valtlansgokat is lltani --- ugyanakkor nagyon becslm azokat a lelkiismeretes s trgyilagos gyvdeket, akik a REND-nek megfelelen segtik a tvtra jutottakat vagy bajba kerlteket.
A „leg-trgyilagosabbnak” – minden hresztels ellenre is – a jogi plya gyszi rsze tnt: sszegyjteni lelkiismeretesen a terhel s a ment bizonytkokat, mindent, amit csak lehet – s ezek alapjn hozni meg bizonyos enyhbb esetekben a „vgleges”, vagy nagyobb gyekben a brsg munkjt elkszt intzkedseket.
Sok hresztels kering visszalsekrl rendrsgi, gyszsgi s egyb ms „hatalmi” szervezetekben, s ahol valamilyen „hatalom” nem megfelel ember(ek) kezbe kerl, ott meg is jelenik rvid idn bell a visszalsek/trvny-kerlgetsek hlzata.
Szemlyes gyeimben j 16 ven t nem szembesltem ilyen – a hatsg rszrl megjelen – trvnysrtssel (kivve az ilyenek esetben indult bntetgyekben), az utols vben azonban szembe jtt velem --- s innentl kezdve NEM TUDTAM felvllalni ezt a munkt. Elfogadhatatlan a szmomra az, hogy TAGJA legyek egy olyan, a trvnyessg egyik zlogaknt nyilvntartott szervezetnek, melyben megtapasztaltam a magasabb szintekrl legyrz NYLT (!) trvnyszegst.
Ha a kzvetlen vezetimmel (akiket azta is tisztelek) egytt fel lehetett volna lpni ez ellen a jelensg ellen, akkor lett volna „rtelme” az ott-maradsnak, azonban eljtt az, hogy k onnan kapjk a fizetsket, s szksgk van a betlttt llsukra.
Megrtettem ezt – s azt is, hogy semmi rtelme nem lenne egyedl hadakozni, ha azok tmogatsra sem szmthatok, akik ISMERTK a tnyeket.
Egyedl akkor mg – kell tudatossg hjn – nem ment.
Pontosan tudom, hogy a hatalmi szfrkban dolgoz egyszer emberek tbbsge (!) j-szndk s becsletessgre trekv ember. Hatalmas lelki teher az ilyen szfrkban dolgozknak a vezetk vagy „hatalmasabbak” ilyen-olyan felsznre kerlt gye, nehz szembeslni azzal, hogy a mindennapi tisztessges munkknak mi a kls megtlse. Olyanokon csapdik le sokszor egy-egy gy mellk-zngje, akinek semmi kze nincs a kztudatba bedobott informcikhoz. Ezek a trtnsek (ha valsak!) j, ha bekerlnek a kztudatba, hogy jelezzk egy terlet felmerlt problmit, msrszt a mdia sokszor eltlozza, kiterjeszti a hreket, homok-szemeket rak le az utakon, melyek elbizonytalantjk azokat, akikben mkdik a Tisztessgessg s Igazsgossg. s pontosan ez utbbi a homok-szemek clja: elbizonytalantani azokat, akikben ma mg L Mdon Jelen Van a Szorgalom, Hit, Rend, Szeretet --- azaz az EGY-SzeRsg.
A kislnyaim az elmlt napokban olvastk az iskolban a Borsszem hercegkisasszonyt (jutott ma eszembe „mosogats” kzben a homok-szemek kapcsn).
A kirlyfi „IGAZI” hercegkisasszonyt keres, sok orszgot bejr, de „Igazit” sehol sem tall. Majd egy viharos jszakn bekopogtat egy zott leny a kirlyi palota kapujn, s azt mondja, hogy „Igazi” hercegkisasszony. A kirlyfi ANYJA (!) „Prbra” teszi a lnyt, mghozz gy, hogy sok-sok dunyha al egy borsszemet rejt el, s erre fekteti r a lenyt.
Msnap reggel krdezik a lenyt, hogy hogyan aludt. A leny kariks, beesett szemekkel elmondja, hogy kszni a szllst, de szintn megmondja, hogy mg ilyen rosszul soha nem aludt, valami egsz jjel nyomta.
Vajon rtik-e ennek a trtnetnek a lnyegt a kislenyok s kisfik – vagy a szleik? Netn tantik? n is csak most rtettem meg… Persze a krdst mskor is feltettem magamban (erre „emlkszem”), csak akkor mg nem tudtam MaGamban „mlyebbre” nzni, s nem rtettem az rkez vlaszt vagy jeleket. A krds a minap is felmerlt bennem --- s most megrkezett a vlasz a „homok-szemekkel”.
Milyen is a „Y” Kirly s Kirlyn? Mtys kirly a meskben „szemlyesen jrja lruhban” a vidket (hogy tnylegesen lruhban jrt-e, vagy csak voltak olyan tancsosai, akikben megbzott, ez szinte Egy-re mEGY), hogy „kzvetlen” tapasztalsok alapjn tudja megtlni az orszgban (a „TeremT ltal Re Bzott Trben-s-Idben”) a helyzetet s lehetsgeket. Egy „Y” Kirly teht trdik a npben/fldjn felmerl problmkkal, kveti az esemnyek alakulst, hogy ha valami „homok-szemet” tall, akkor azt mg idejben lesprhesse az trl. Ehhez nem rt, ha van egy „Y” trsa, felesge, hiszen a nk „megrzsei”, a „belsben”, elrejtettben val jrtassga, a Llek hangja irnti fogkonysga mg ma is „kzismert”. Ha teht egy „Y”-nak lenni igyekv kirly tnyleg „Y” akar lenni, akkor megfelel trs(ka)t keres Maga mell, olyat, aki KPES a Mlyben megbv kis elcsszsokat, homok- vagy bors-szemeket is MEGREZNI.
Az iskolbl hazafel jvet megkrdeztem a kislnyaimat, hogy rtik-e ennek a trtnetnek a lnyegt, s hogy mit is jelentett a borsszem. Az els „gyermeki” vlasz az volt, hogy „knyes” a hercegkisasszony --- aztn vgl tbeszltk, hogy valjban mit is jelent ez a mese. gy mr jobban „rltek” a mese vgkifejletnek.
„Bizony, bizony mondom” (vagyis: gy van, Igazat, Bizonyossgot mondok), hogy mi szlk is mg csak most nyitjuk ki szvnket s elmnket --- s legynk vatosak, mgis nyitottak, mert „mlenek” onnan „Bellrl”, „Mlyrl” az Igazsghoz vezet megltsaink s megrtseink, megrzseink. Taln az elkvetkez sorok is mlyebb tartalmakat trnak mr fel ma BENNNK s ELTTNK:
Jnos Evangliumbl
[10.1]
Pldabeszd az akolrl
„Bizony, bizony mondom nektek: Aki nem az ajtn megy be a juhok aklba, hanem mshol oson be, az tolvaj s rabl. Aki pedig az ajtn megy be, az a juhok psztora. Ennek ajtt nyit a kapus, a juhok pedig hallgatnak a szavra. Juhait a nevkn szltja, s kivezeti ket. Miutn valamennyi sajtjt kiengedi, elttk megy, a juhok pedig kvetik t, mert ismerik a hangjt. Idegen utn pedig nem mennek, hanem elfutnak tle, mert az idegennek a hangjt nem ismerik.” Ezt a pldabeszdet mondta nekik Jzus, de k nem rtettk, mit mondott.
Jzus ekkor ismt szlt: „Bizony, bizony mondom nktek: n vagyok a juhok ajtaja. Mindnyjan, akik elttem jttek, tolvajok s rablk, s a juhok nem is hallgattak rjuk. n vagyok az ajt: aki rajtam keresztl megy be, dvzl, bejr s kijr, s legelre tall. A tolvaj csak azrt jn, hogy lopjon, ljn s puszttson. n azrt jttem, hogy letk legyen, s bsgben legyen.
[10.11]
Jzus a j Psztor
n vagyok a j psztor. A j psztor lett adja a juhokrt. A bres azonban, aki nem psztor, akinek a juhok nem tulajdonai, amikor ltja, hogy jn a farkas, elhagyja a juhokat s elfut – a farkas pedig elragadja s sztszleszti azokat -, mert bres, s nem trdik a juhokkal. n vagyok a j psztor: ismerem enyimet, s enyim ismernek engem, amint engem ismer az Atya, s n is ismerem az Atyt; s n letemet adom a juhokrt. Ms juhaim is vannak, amelyek nem ebbl az akolbl valk. Azokat is vezetnem kell. Hallgatni fognak szavamra, s egy akol lesz, s egy psztor. Azrt szeret engem az Atya, mert odaadom az letemet, hogy ismt visszavegyem azt. Senki sem veszi el tlem: n adom oda magamtl. Hatalmam van odaadni, s hatalmam van jra visszavenni. Ezt a parancsot kaptam Atymtl.”
OmMtR KJ
www.omah.extra.hu
|