 |
RSAIM |
|
| |

"ELEGET KVNOK NEKED!"
"Elegend napstst kvnok szmodra, hogy jkedved legyen, brmilyen szrknek is tnnek napjaid.
Elegend est kvnok neked, hogy mg jobban megbecsld a napot.
Elegend boldogsgot kvnok neked, hogy szellemed l s rkk tart legyen.
Elegend fjdalmat kvnok neked, hogy mg az let legkisebb rmei is nagyobbnak tnjenek.
Elegend nyeresget kvnok neked, hogy vgyaidat kielgtse.
Elegend vesztesget kvnok neked, hogy mg jobban megbecsld mindazt, amid van.
Elegend kszntst kvnok neked, hogy felksztsen a vgs bcsra." (Folytats ITT)


|

Sk Sndor - Ember
"Embernek lenni!
Csak embernek, semmi egybnek,
De annak egsznek, pnek,
Fld-szlte fldnek
s Isten-lehelte szpnek."



|
 |
Hmeztem: |
|

| |

2011.0728 – Szemelvnyek – nkifejezs III.:
Nagyon fontos, hogy azokban a helyzetekben,
amelyekben „msok tmogatjv vagy segtjv” vlunk,
TELJESEN SZINTK, IGAZAK legynk.
A „segt szndk” „tiszta” legyen,
vagyis tisztn SZERETETBL legyen jelen (’se tbb se kevesebb’),
magunkat a „yobbts” s nzetlen segtsgads szndka vezesse
[ne kvnjuk a msikat ’befolysolni’ vagy ’vezetni’, ne ’rtkeljk’ vagy tljk meg stb].
Ha „hvst” rznk egy helyzetbe, amelyben segten nyilvnul(hat)nnk meg,
akkor „teljes figyelemmel” [teljes odafigyelssel] forduljunk a „helyzet” s a helyzetben „jelenlvk” fel is.
Legynk „nyitottak”, hogy megrthessk azt, amit a helyzet mutat –
s ezltal is azt tudjuk nyjtani,
ami az adott helyzetben „tlnk telheten is a leg-yobb”
s az „rintett szmra is legmegfelelbb”.
Fontos, hogy IGAZAK legynk teljes egszben:
ne talljunk ki valtlan, ltalunk meg nem lt ’pldkat’, mert mr ez is ’ferdts’.
Olyat mondjunk s tegynk, amit mi VALBAN megtapasztaltunk,
s ami ezltal a ’magunk tapasztalata/tudsa’
[’erre tudunk pteni, ebbl tudunk biztonsggal ptkezni/pteni’].
Ne „szptsnk”, s kzben ne legynk bntak sem
(ugyanis a ’bnts’ rzkelsekor bezrul vagy beszkl a „szv”, s gy legtbbszr nem tud clt rni a segtsg).
|
"Egy sz is lehet locsogs, s ezer oldal maga a tmrsg.”
(Abody Bla)

„A madarak nyelve nagyon rgen kialakult, s ms, si beszdmdokhoz hasonlan tmr, kihagysos beszd: keveset mondanak, de ezzel sokat fejeznek ki s sokat megrtenek belle.”
(Gilbert White)
|
|
|
|
|
 |
rsok - 2008 prilis s mjus |
|
20880426 - Teremt-s-Rend-Ye
2013.01.26. 20:06
2008. prilis 25., pntek A korbbi zenetek az elz „jholdak” alatt olvashatak.
Teremt – s – Rend – Ye
NMI Aki Vagyunk s Vagyok Kszntnk Titeket. Csakis Tisztn s Igazan Szlunk s Hatunk.
Az elmlt s jelen idszakok Krsei, s felmerlt Krdsei rdekes (r-d, rdek-e-S) J Irnyt adtak s adHattak e FLDnek s FLDI LETnek.
Sokak Krse volt az (ssz-Hangban e jelen T Eredend Rendjvel), hogy legyen ez a Fld az Emberek s Minden Ltez Szmra egy Tisztn t-Lthat, s Tisztasgn t a TeremT REND-jnek megfelelen Hat „Gyermeki” t s Tanul-FolyaMAAT.
A Teremts „egy bizonyos szakban” tbbek Krse Volt az (a Fldet s a „Mennyet” is ide rtve), hogy LEGYEN ez a FLD a Krisztusi, a Kristlyos Gyermekek s Gyermek Tanul tja. Ez a Krs mr (fldi idben mrve) Y nhny ezer vvel ezeltt az Emberekbl is Fel-Hangzott, s a Tantk Egy Csoportja Ezt Elkszteni rkezett a NapRendSzeRbe s a Fldre. Nem „teljesen” „j” teht ez a Krs --- mert Ez a NapRendSzer, Ez a Galaxis s Ez a Bolyg is --- tulajdonkppen --- Eredetben --- Erre a Tanul-tra, „A GYERMEK” Tanul-tjra Rendeltetett --- s hogy majd a Fld MI-t lesz Kpes MaGban s MaGn „kereszt”l „LET”-t tenni --- ezt „csak” a „gyakorlat” dntheti/dnthette el.
„Gyermek”minsgket s „bredsket” meglni itt e Fld Terben/Idiben Ms Mesterek, Ms „Csaldok” s Tanul-utak is rkeztek.
Sajnos (a Tisztasgot, t-Lthatsgot illeten) Errl az trl (a FLD Eredend SAJT Tanul tjrl) a LT-et s letet „Kilkte”, lelkte, lelkdste FolyaMAATos gykdsvel s Jelen-Ltvel az az ellenn lett erk trsulsa, mely az ide-gykerezettek ltal elfogadott RENDet „minden ron” a sajt javra „megtrni” igyekezett, s az Eredend t-LtHatsg s Tisztasg helyre egy „mestersges”, illuzrikus „ftylat” s „v-iszony-rendszert” TER-t-ett. Emiatt sajnos nagyon sok olyan (teljessgben visszafordthatatlanul jelenlv) Hats s BeHats RTE, s ri Mg Ma is (de ma mr a „tiltott”, a REND ellenben Hat beHatsok nlkl!) ezt a Bolygt, ezt a Teremts Szn-Teret, Melyet Teljessgben Kptelenek az Itt l s Lak, Testben l Laki „semlegesteni”, s ezzel n-Erejkbl Vlasztott tjuknak megfelelen visszafordtani a LTet s letet az eredeti mederbe.
Mindez pedig jabb, Hvott Isteni BeHatsokat, de nem beavatkozsokat fog Eredmnyezni.
Vannak Olyan Hatsai a Mostani s a Korbbi Itt- s Jelen-Lteknek, melyek visszafordthatatlann tettk a bejrt utakat --- vagy amelyek miatt nem rdemes (!) Teljes Egszben visszafordtani a bejrt utakat.
Vagyis: a FLD – s a „Fldek” (a Fld ltal Jrt Tanul t(ak)) Nem fordthatak vissza UGYANARRA az Eredeti-Eredend T-ra, melyrl az EGY-Korn, illetve bizonyos azta rkezett Hatsok s Be-Hatsok Kvetkeztben El-TR-t s „LE”-TR-t az let s a LT.
Mindez pedig azt is Eredmnyez-Heti (!) (s Eredmnyezte is mr rszben), hogy J, de az Eredeti tjnak-Plyjnak-Tervnek M-G-IS Meg-FEL-EL T-ra s Utakra Kell – EGYTT GI A FLDIVEL, EGYTTMKDVE!!! --- Vezetni a FLDet, FLDEKet.
„Kvlrl” (Teljes Egszben Kvlrl) IS megtehetn ezt a MindenHat s TeremT EGY, az Isten, azonban Mindez (az j T-ra lltst illeten), ha nagyon szorosan vennnk, MR srten Akaratban az itt lket.
Addig, amg (a TUDATOSAN LT LT-ben s letben) „nincsen” Jelen, teht a Tudatos Tudat ltal t Nem Fogottan l s Van Jelen a Szabad Akarat, addig EGSZen Ms Kategrit Jelen a BeHats s Beavatkozs.
Addig, A-MI-g a „gyermeksg” „Korai Fzist” lte (s bizonyos K-RK-ben LI is) a Fld, addig Egszen Ms Volt s Van a „Szl”, a TeremT Felelssge, Jelen-LT-e s SzeRepe, mint mr a TUDATOSAN tjt keres „kamasz-kort” l, vagy ppen mr a Sajt Teljess Lett Felelssgt l (Emberi/Isteni) KRkben---K-OR-ban. Msok a „vlasztsi” Kpessgei s Lehetsgei az j-szlttnek s a kicsiny gyermekeknek, mint a mr tjukat Tudatosan keresknek, vagy az tjukat Tudatosan lknek.
Ez a FLD (a tanul-folyaMAATban) a TUDATOS TKERESS szakaszba vagy letkorba lpett. A(z gi) „tesztek” vagy „felmrsek” IGAZoltk s bizonytottk, hogy a FLD, s a Vele EGYtt lni s Haladni Akar Ember/Emberisg
-
– KPES,
s
-
– AKAR is
- a Sajt Vlasztott T-jra lpni,
- AKAR SzeRves Folytatsknt IS (!!!), s j letet kezden is LNI s LTezni.
A FLD (amikor gy „teljesen vgig” nagybetkkel rjuk le a bolygtok nevt, akkor az nem pusztn az itt-s-most-bolyg, a Fld megjellse, hanem annak az „T”-nak s „Fldeknek” is az sszefoglal neve s megjellse, melynek az itt-s-most-Fld az egyik „llomsa” vagy rszlete) --- teht a FLD j Utat (Utakat) Krt s Kapott, MI-vel a Tudatoss-s-Szeretv rt „bolyg” (bolyong tkeres), valamint a Rajta lk egy (ltszlag ma mg egymstl nha tvol lv) tudatoss-s-szeretv rt (R-) „csoportja” vagy „csaldja” j Csaldi (Teremtsi!!!) Ktelkbe, vagy inkbb „Szvets-G-be” lpett.
A FLD, s a Rajta l (Tiszta minsg!) Szeretet-Kzssgek teht elrtk azt a „kritikus tmeget” vagy Hatrt, A-MI-Kor Tudatos s Szeretet-Teljes Kapcsoldsukkal a TeremT Fel TeremT-Trsakk, teht az Utak (tjaik!) Megterveziv, Megrajzoliv is lehetnek.
NAGY, Nagyon Nagy Ennek a Jelen-T--s-G-e a FLD, az Egsz Bolyg s a Tovbbi tja Szem-Pontjbl is.
Nagyon Fontos az, hogy TUDJA is ezt Minden-„ki”, Aki Rszese Akar lenni a Fld s Fldek (vagyis „A FLD”) Tovbbi t-jnak (tjainak).
Nagyon Fontos, hogy TUDATBAN legyetek a Bennetek l s led Akaratok s Vgyak Teremt Hatsnak!
Nagyon Fontos, hogy TUDATBAN legyetek SAJT --- UTAT/Utakat --- TeremT Hatalmatoknak, s a „Vgy Forrsnak”!!!
Nagyon Fontos, hogy Tudjtok azt, hogy (Ebben a „Szakaszban”, a-MI-be l-P-ett EMBER s a FLD), mr EGYTT TeremT EMBER a Csaldokkal s Istennel, s hogy a „Csald” (melybe mg „Gyermekknt”, de mr nMaGrt s tjrt Felelssget vllalva be-lpett a Szeretv-s-Tudatoss rt-r Fld) a Teremt-S Egy J (!!!), Most Formld Csaldja-Kzs(s)G-e. (Ahogyan korbban is utaltunk erre: az Isteni Pr „j Nsz-ra” Kszl, j Csald alaptsra.)
Ebben az „j Csaldban” vagy Kzs(s)G-ben Nagyon Fontos a „Gyermek” (Valdi) Vgyainak s Kpessgnek, Lehetsgeinek a FEL-trsa s Megismer-S-e, vagyis ANNAk Pontos Fel-M-RS-e, Felfedezse, Felismerse, hogy MI-k ennek a „Gyermek”-Lt FLD-nek s EMBER-einek a VALDI Vgya s (Egyttes, Kzs) Lehetsge.
Mindezek Fel-tr-s-nak pedig az egyik leg-yobb s legHatkonyabb tja s mdja a (Kvlrl Val) Megfigyels, illetve a (Bellrl Val) Megls. MindEzekhez pedig a legalkalmasabbak azok a Lelkiv-s-Szellemiv (is) rt Fldi N-ek, Akik LIK mr valamilyen Tudatos-s-Szeret Szinten a „Kintet-s-Bentet”, a „Vgest-s-Vgtelent”, vagyis Akik Vala-MI-lyen Tiszta Szinten K-P-esek L-ni s LT-ni a Mindenben s a MINDEN-ben Jelen-Lv EGY-sget.
Sokan Vagytok Mr (gy is fogalmazhatunk, hogy „elg-s-g-esen”) ahhoz, hogy ez a Fld s FLD MegteremtHesse MaGnak Azt Az Utat s Irnyt, Melyen haladni-LNI Szeretne. Nagyon sok „napi-kis-lps” kapcsoldott s kapcsoldik nap-mint-nap EGY-be. Nagyon sok Krs s Ima s Tudatos Ms Jelleg „rm”(s)„Munka” Rajzolja (Egytt Istennel s a Flddel) a Tovbbi Uta(ka)t. Utakat – mert ezekben vannak „elgazsok”, „be”- s „vissza”-csatlakozsok, --- s mGis, aMIt N Itt s Most a Legfontosabbnak Tartok s Ltok az az, hogy ebben a Nagy/EGY Mozgsban s Vltozsban, melynek „el-szlei” elrtk mr a (fizikai sk) Fldet, nagyon fontos, hogy megtalljtok a Bels Nyugalmat s a „Teljes” („kls-s-bels”) rmet.
Sokfle (!) „srlds” s „feszltsg” r el „nap mint Nap” Benneteket, s ezek nha „nagyobbat” lknek, mskor pedig „MeG” alig rintenek. Ahogyan a(z alapokat is rint) Vltozsok a „lt-Hatban” is egyre inkbb megjelennek, (fleg az j szt-vlsi s egyeslsi FolyaMAAToknak, a Tervek s Vgyak megvalsulsnak megfelelen), lesznek, Akik szinte „t-replnek” bizonyos FolyaMAATokon vagy helyzeteket, mg msok ezekkel csak nagyon nehezen „kzdenek” meg.
Nagyon fontos lesz „nap MInt Nap” TUDATOSTANI, MegERsteni MaGunkban/MaGatokban a Vlasztsaitokat, a Vlasztott Irnyaitokat, hogy ezek a „lkdsdsek” (ER-helyezkedsek, melyek mr csakis a TeremT Tervnek Meg-Fel-El-en trtnhetnek) a szksges mrtken tl ne rintsenek Titeket.
A „Mlysgekbl” a „FEL”-fel s „KI”-fel irnyt vlasztotta a Krisztusi Gyermeknek ez az Itt, e jelen-Fldn l tja. A (lt-Hatban) Tudat-Talanul LT-re jv, megszlet Gyermek Tudatra bredt Annak, hogy „Isten”, s „Isten tjai” Nagyon is Jelen-Lvek s Valsgosak, s hogy VAN t, a-Melyen (vagy a-Kn) --- a Vlasztsoknak megfelelen --- eljuthat a Teremtett is a TeremT Hajlkba.
A „Gyermek” teht eljutott a Tudatossgnak(-s-Szeretetnek!) s a Fel-Ismersnek erre a fokra. Innentl kezdden teht „szava van” a (tovbbi) Sors-tjnak MegHATrozsban. Felfedte, felismerte a „testn/testben” lv betegsgeket s „kelseket” --- s Felismerte, hogy ezeknek nem kell, hogy felttlenl a testn/testben legyenek. EGSZ s EGSZ-s-G-es AKAR lenni ez a kicsiny-gyermeksgt elhagyni kszl Gyermek, s A-Z is lesz, mert a TeremT Segtsgt krte a betegsgei s „kelsei” megszntetsben.
A „gygytshoz” (Yobbtshoz) Nem Elgsges Pusztn a Gyermek „Krse” --- kell hozz a Gyermek aktv, rszt-vev kzremkdse. Vannak a Tiszttsnak vagy Gygy-mdnak nha „fjdalmas”, a nagyon mly tiszttsokat vagy elengedseket segt rszei, s ezekben leginkbb az „eltr, elvisel” hozzlls a segt. Vannak tovbb olyan segt mdszerek, melyeknek befogadsa, „bevtele” segt elindtani bizonyos n-Gygyt Erket. Mindezek utn (teht a kell s mly, alapos tiszttsok s az nGygyt FolyaMAATok elindtsa utn) jhet majd a Gygyulsnak az „alanytl” a Legnagyobb Tudatossgot megkvn, s a leg-Aktvabb kzremkdst ignyl szakasza, amikor AZ J TUDATOS FELPTSE kvetkezik --- a megtapasztaltak utn mr TUDVA, hogy Mi az, amit „kerlni” kell vagy rdemes, s Mi az, ami (a vlasztott T-nak, CL-nak, IRNY-nak megfelelen) Segthet.
Akrha a „testi” (szemlyes-fizikai-N, a „kzssg”, vagy a „Fld”) vonatkozsokat, akr az eddig bejrt Lelki vagy Szellemi Utakat is vesszk figyelembe --- a „F-Segt-Erk”, illetve az „elkerlendk” a tbbsg eltt mr ismertek.
Ismert az, hogy ha nem az elttnk-elttetek ll megoldand dologra figyelnk vagy fkuszlunk a Teljes Figyelmnkkel, akkor sokfle akadllyal kerlhetnk szembe.
Kiss olyan ez, mint amikor egy (az letbl vett kppel) galamb tall egy „dsan tertett asztalt”, vagyis egy szmra tpll s zletes magokkal teleszrt helyet. Bsgesen elgsges lenne egy kisebb csapat szmra is az tel. Felfedezik ms madarak is a bsges tertket s jnnek az els madarunk mell, hogy k is egyenek.
Az elsnek rkezett azonban el akarja kergetni a tbbieket --- vagyis nem arra figyel, hogy e bsges tertkbl egytt a tbbiekkel knyelmesen megreggelizzen (pedig ez az elsdleges rdeke s clja, ez az, amit elsdlegesen szeretne), hanem arra figyel, hogy a „betolakodkat” elkergesse. Ennek persze az lesz a kvetkezmnye, hogy amg hol ezt, hol azt a madarat igyekszik elkergetni, a tbbiek szpen felcsipegetik a magokat s jllaknak --- s vgl a mi „n-tudatos” madarunk – miutn jl fel-mrges-tette magt – hesen s hoppon marad.
Az Indulatok s Flelmek – szinte mindig – „tv-tra” visznek, tv-utakra csal-nak. (A „szinte mindig” arra is utal, hogy idnknt „jelz” szerepk is van.) Nagyon fontos, hogy ne engedjtek, hogy ezek elHATalmasodjanak. Jelen-Ltk mindig utal valamilyen (kvl vagy bell ltez) visszssgra vagy tv-tra. Rend-kvl alkalmas eszkzk ezek arra, hogy R-MUTASSANAK (mr elhagyott, vagy mg vlaszthat) utakra. A harag vagy indulat (szinte mindig) „elhomlyostja” a Ltsunkat/Ltsotokat. Nem Lt-Hat-Om Meg (szinte) soha annak a „Valdi” N-jt s Lnyt, akivel szemben l a Harag-Om vagy Indulat-Om. Ahogyan a SZERETET kzelebb emel-HET a Tisztasg s Val MeG-Ltshoz s Megismershez, a Harag s Indulat (mint erre RENDelt md-szerek vagy eszkzk) mindig tvolabb visznek a Tisztn-ltstl s Megismerstl a „TeljessGnek”.
Nagyon Fontos teht az, hogy HA mr Vlasztottatok, HA mr Tudjtok, hogy Melyik Utat s Milyen irnyba Akarjtok jrni, s Tudjtok, hogy Mely Erk s Eszkzk VISZ-nek (visszafel olvasva: Szv) a Clhoz kzelebb, s mely Erk s Eszkzk visznek Tvolabb az Isteni REND-nek megfelelen (a Vlaszts lehetsgt Biztostva), akkor lehetsg szerint a Clhoz „Kzelebb” segt Eszkzkkel s Erkkel LJETEK --- ezeket pedig „HASZNLjtok” s L-j-TEK.
Lejegyezte OmMtR Isteni s gi-Fldi N-je a MindenHat TeremT Egy Szent Istennk Tiszteletre s Dicssgre
*****
Az elmlt napokban (is) „zlelgettem” a Fldanya (egyik) „magyar” nevt: FLD.
-
FL – mint „az Irny”.
-
L – mint a „vlaszts”: pusztts --- vagy pedig az j let Ter(e)m(t) Helye. (Az „l” mellkesen egy r-GI M-rtk is!)
-
D – az Isten „fia”, Isten Gyermeke.
A „Gaia” megnevezssel kapcsolatban az az rzsem, mintha „msok”, Ms Bolygk/Vilgok Kldttei hvnk gy Fldnket, Akik Vala-MI-Fle „lehetsget”, vagy „Testvrt” ltnak a Fldnkben.
(A rmaiak „glyi” nyelvnkben nyilvn nem vletlenl neveztetnek gy… --- s ki-ki ismeretei szerint folytathatja…)
Glbusz, Golybis --- ezek pedig valahogyan utalnak a „Teremt-s” „menetre (mozgsra, mrtkre, SzeRkezetre).
*****
Amikor a cmt rtuk le a mostani rsunknak, eszembe jutott egy gondolat, amit mg a zenhez, a zenben elrejtett „kdokhoz” kapcsoldan rtunk le a Jds Ev-angel-iumban:
„Az a kd, amit utbb vettl szre a „Ruond”-ban, az arra biztatja a hallgatjt, hogy nzzen az g fel s mosolyogjon. Az a kd, amit elszr vettl szre, az azt akarja mondani, hogy a vilgon minden Szpsget hordoz, amit szre kell venni s be kell fogadni. Felkelti a figyelmedet a Szpsg befogadsra. Ezrt szereted annyira ezt a dalt, s mindig mosolyogsz, ha hallgatod. Tncra, mozgsra sztnz a dallama. A „Megint htfnek” az a legfontosabb zenete, hogy az emberek ne keressk a fldi javakban a boldogsgot, mert az nem a fldn van, hanem a Mennyekben. A Menny itt a Fldn valsthat meg, de nem anyagbl van. A „csillagos” dal az Univerzum magnyossgrl szl, az egyesls vgyrl. Rgi nagy kedvenced, a Spandau Ballet „Truth” cm dala az gi jog, az gi Igazsg, Tisztasg szeretetrl szl. Neked, mint „jogsznak”, nem is volt ms vlasztsod, mint hogy szeresd s hallgasd. J lenne, ha tbben hallgatnk. A U2 „Harlem angyalai” cm dala azt mondja, hogy itt a Fldn az angyalok s az emberek testvrek. Az angyalok szellemi testvreitek, ezrt forduljatok hozzjuk btran. A ritmusa tncra serkent, a trombita a harc abbahagysra hv fel. Michael Jackson jellegzetes kiltsai felhvsok, bresztsek, a Szeretet hv jelei. A dalokban a ritmus a szvverst szimbolizlja, a dobogs, a dobbans maga az let. A „je-je” (ye-ye) elg egyetemes kd, a Beatles is hasznlta. Nagyjbl azt jelenti, hogy
„gyertek ide, s „l”eljk meg egymst”.
| |
|
|
 |
A mai napra: |
|
„Az egynisgek nem a hangzatos beszdek, hanem a munka s sajt teljestmnyk rvn formldnak.”

| |





ldozni
csak a benned lv s ltalad LT-re hozott Szpsggel
msokat is Szptve s gyaraptva,
Teljes s P Szabad Akaratodbl,
Szabad Akaratodat kinyilvntva,
az rk s Adott l KRISZTUSI Rendnek megfelelen
Lehetsges
s
rdem-es.”
20100525 - Az ldozatrl - Szemelvnyek

A hibkrl s a hibzsrl:
A ’hibk’ segtenek ’nem-felejteni’ s ’felejteni’.

PIRAMIS - szintn akarok lni
szintn akarok lni,
Minden utam vgigjrni,
Hinni abban, amire vgyom,
S ha hiszek benne kzdeni rte brmilyen ron.
szintn akarok lni,
s csak annyit elrni,
Jkedvem senkit ne bntson,
S ha fj a szvem valamirt, ne nagyon fjjon!
Tled csak annyit akarok krni,
Hogy engedj szintn lni,
szintn, szabadon, szpen,
szintbben, mint ahogy tegnap ltem.
Ne kelljen hazudnom senkinek
s hogyha valamit krdezek
A vlasz igaz legyen!
Szeretnk bzni mindenkiben,
Hinni, hogy nem fordul ellenem,
S nem rul el sosem.


AZ ERD FOHSZA
Vndor, ki elhaladsz mellettem,
Ne emelj rm kezet!
n vagyok tzhelyed melege
hideg tli jszakkon,
n vagyok torncod bartsgos fedele,
melynek rnykba meneklsz a tz nap ell,
s gymlcsm oltja szomjadat.
n vagyok a gerenda, mely hzad tartja,
s n vagyok az asztalod lapja,
az gy, melyben fekszel,
a deszka, amelybl csnakod pted.
n vagyok a hzad ajtaja,
blcsd fja, koporsd fedele.
Vndor, ki elmsz mellettem
hallgasd a krsem:
NE BNTS!

NNEP
Az nnepeknek fontos rsze az „emlkezs”, amikor a dics vagy pp a kevsb dics tettekre/meglsekre, az eldkre is emlkeznek, s ezltal egyfajta folytonossg alakul ki (marad meg) az sk, Eldk, a Gykerek irnyba is. Az emlkezs a legtbb esetben ma mg ’int’ plda is lehet arra, hogy mit szksges megvltoztatni, miben szksges vltozni akkor, ha valami yobb s teljesebb let a cl ---
az „nnep” Valdi Lnyege azonban minden esetben a[zon] „Jelen Megerstse, amely elvezet a ’vgyott jvbe’.”
Az nnep ltalban MEGERSTI az let egy olyan rszt/szelett, amely „tovbbvitelre rdemes”, amelyben ELREMUTAT/elrevezet Plda vagy t [Mkds, Er] Van Jelen.
(Rszlet a 20110802 - Nitottsg, Nyits... rsbl)
|
|
|