20150308 - Egy kis sszefoglal a Szakrlis t alapjairl (I.)
A ’SZAKRLIS T’ [mai fogalmakkal > Klnleges t] „Alapjai” a FLDN:

20140122:
A „TISZTELET”-rl [mint a FLD „LET-ALAPJNAK” / Alap-LET-Mintjnak Meghatroz Megnyilvnulsrl a 2012. jniustl kezdd lejegyzsekben tbb alkalommal [nhnyban igen rszletesen] is rtam.

A „TISZTELET” a FLD-MAGA „VILG”-bl val eredsge okn egyfell a ’SZERELEM’ / az ’EGY’ Megnyilvnulsa, a „YO”-sgbl erdsg okn pedig kzvetlenl a ’SZERETET’ s a ’Kapcsoldsok’ egyik Meghatrozja / Megnyilvnulsa.
A FLD NNN LETBEN a „TISZTELET” ’a maga teljessgben’ a MINDENSG ERBEN Nyilvnult meg / VAN, s ebbl is ereden a FLD-MAGA minden Megnyilvnulsban ’megjelenik’ / JelenVan.
A „TISZTELET”-nek Van egy olyan „alap-rtke”, amely ’MEGHATROZ’-knt hrom f rtkben Tudatosthat. Mindhrom ’rtk’ „A TELJESSG BIZTOS MEGTARTSRA” „irnyul” „egyre finomabb (vagy ’kiterjedtebb’) rzkenysgeket rintve”.
I.
A „Tisztelet” magban foglalja a „ne rts, ne bnts” Elvet. Ebben benne foglaltatik az, hogy a msik lnyt / lett / ltt [s nnn lnynk teljessgt] rt / csorbt szndkkal / jelleggel nem rintjk meg. Ide tartozik az, hogy nem okozunk [testi / lelki stb jelleg] ’fjdalmassgot’ egymsnak / magunknak. Ide is tartozik az, hogy „nem dolgoztatunk szksgtelenl msokat” [szksgtelenl nem krnk (vagy tesznk) ’szvessget’, nem ’akarjuk’ ’irnytani’ vagy ’befolysolni’ a msikat (nem engedjk befolysolni magunkat)(ezt is rintettem a 20131208-i lejegyzsben)].
II.
A „Tisztelet” Megnyilvnulsa az, hogy Tudatban vagyunk annak, hogy habr mindannyian ugyannak a ’Forrsnak’ a ’kiradsai / megnyilvnulsai’ vagyunk, mgis mindannyian ’egyedi’ Megnyilvnulsai is vagyunk ’ugyanannak a Forrsnak’, s minden egyes egyedi teremtsnk / tettnk / megnyilvnulsunk is ’egyszeri s megismtelhetetlen’.
Ebbl ered az, hogy mindannyiunknak vannak ’egyedi rzkenysgei’ / klnbz rzkenysgek vagyunk. A „Tisztelet” figyelemmel [gyakran Fokozott Figyelmessggel] Van a Ltezk „egyni rzkenysgeire”, „szksgtelenl nem rinti meg az egyedi rzkenysgeket”.
Akr egyes Vltozsi / Igazodsi let-szakaszokban, akr valamely „sajtos ok”-bl ereden elllhatnak olyan helyzetek, amikor a Termszetes Megtarts egyes elemei / rszei „meggyenglnek” vagy „klnlegesen rzkenny” vlnak. Ezt az egymssal egy Kzvetlensgben lvk jellemzen „yol rzkelik”, s a „Tisztelet” szerint „nem rintik meg szksgtelenl ilyenkor egymst s egyms rzkeny rszeit” [s/vagy a kvetkez „rtk” szerint ilyenkor egymsnak „Szksges Megerstst adhatnak”].
III.
A „Tisztelet” „alap-rtke” tovbb az, hogy az egymssal Egy-ramlsban lv [Egy TRVNYES Kzvetlensgben Megnyltak] egyms szmra a SZKSG VALS HELYZETEIBEN „tlk telhet” s a „Szksgnek megfelel” [’segtsget’] MEGERSTST adnak / nyjtanak. A „Megersts” egy „Klnleges” Megnyilvnuls, s gy szorosan igazodnia szksges a tnylegesen meglv Szksg helyzethez, a Szksg Elhrtsn „nem terjeszkedhet tl”. A „Tisztelet” ezen Megnyilvnulsa / rtke a FLDN [mint Vilgban (!)] kzvetlenl az „EGY”-Ltbl ered.
A ’Tisztelet-teljes’ Megnyilvnulsok fontos Megtarti s Megersti a Bizalom-srlsek Elhrtsnak.
20120823:
A TISZTELET „lnyegbl” a FLD-MAGA eddigi TERMSZETES LETVITELE sorn [az „idben” val halads sorn is tovbb-ersdve az akkori SZKSGEK miatt] az NZETLENSG s a SZABAD LDOZAT mr mint „kln” is megismerhet MINSG /ER s t megjelent/megnyilvnult a FLD LETBEN, s gy az NZETLENSG s SZABAD LDOZAT [a TISZTELETBL kibomlan] nll/egyedi SZERELEM-ERIV (s Szabadon Felvllalhat, e MINSGEK mlyebb megismerst is lehetv tev nll Megtapasztal tjv is] lettek a FLDNEK.
A TISZTELET Termszetes „rszt” alkot [’alap-fok’] nzetlensg s Szabad ldozat a Szeretet ltalnos megnyilvntsn tl azzal a sajtossggal rendelkezik, hogy egy „fokozott figyelemmel s rzkenysggel” „irnyul” a TNYLEGES Szksgek fel.
[Teht „mrtkben” ez a figyelmessg s irnyuls s segtsg-nyjts SOHA nem terjeszkedhet ’tl’ a Szksgessg (s Lehetsg) mrtkn (gy akik az NZETLENSG tjn s/vagy a SZABAD LDOZAT tjn tapasztalnak, azoknak szintn fontos megtanulni-valja a Mrtkek/rtkek helyn-kezelse)].
Az NZETLENSG tjn tapasztal – a Szksgessg mrtkhez igazodan – „levlaszt a sajt Termszetes Megtartsrl” bizonyos anyagilag is megformldott yavakat (megformlt trgyi erket/yavakat) s azokat tovbbadja/tadja az nzetlensg Mintja szerint a Szksgben lvnek (pldul egy Klnleges figyelmet ignyl helyzetben lvnek/”gyermeknek”), vagy nzetlensg formjban a megrlelt tudsval vagy ms l Minsgeivel/Erivel a Szksghez igazodan segt.
A SZABAD LDOZAT tjn tapasztal „mg mlyebben” „irnyul” a Szksg-helyzetek s Szksgben lvk megismersre s a Szksges-lehetsges segtsgnyjtsi mdok elsajttsra, s olyan j Kpessgeket s Erket (kzttk olyan sajtosan j Egyttmkdsi lehetsgeket) ismer meg s pt fel nMagban s a Termszetes Testben is megnyilvnulan, melyekkel mg „rzkenyebb/figyelmesebb” vlik a Szksg s annak vals termszete (mlyebb okai stb) felismerse/megrtse tern. A SZABAD LDOZATBAN teht a Llek/ltez az anyagiasult yavaival s tudsval s ms erivel az nzetlensget tapasztalhoz hasonlan segtsget nyjthat a Szksgben lvknek, ezen tl pedig a „Lelknek/lnynek” „mlyebb” figyelmessgben val „tformlsn” munklkodik. Ez a kt nll Megnyilvnulss is lett „SZERELEM-GYERMEKE” a Fldanynak gy is megjelenthet [akik az NZETLENSG s SZABAD LDOZAT tjt vlasztjk megtapasztalsul, tnylegesen/kzvetlenl „Szerelem-Minsget” ptenek nMagukban]:
NZETLENSG: SZABAD LDOZAT:
 
A „YO”-ban [nagy Szvben] lv kk-virgban [„MINDEN”-ben] lv kisebb szv ’teljessgt’ tekinthetjk az NZETLENSG s/vagy SZABAD LDOZAT [mint FLDI Szerelem-Er] Tapasztal tjt vlasztott Llek „nplsi Mintjnak”, melyet az NZETLENSGGEL s SZABAD LDOZATTAL val Egyttmkds sorn felpthet a Llek a „Megnyilvnult anyagi Testben” is. Mindkt kpen a legkisebb halvny-kk virgot tekinthetjk a „Termszetes anyagi Test” „Kzvetlen-Fldanyai-Jelenltnek” (vagyis a Testet Megtart Fldanyai Ernek/Jelenltnek).
A legkisebb virghoz kapcsold „kis szv”-ben a Test „msik kt” „rsze” jelentdik meg, a „lthatatlan” Llek-n-Rsz s a megnyilvnult anyagi test.
Az NZETLENSG tjn jr Lleknl „lthat”, hogy a Llek elsdlegesen az anyagi teremtsei egy rszvel (a kisebb szv kls burka) vllalja fel a Szksgben lvk fokozottabb szolglatt/megsegtst (termszetesen ez lesen nem vlaszthat szt a Llek nnn Lnyegtl), s gy az is „ltszik”, hogy a Llek nem a teljes nValjt (teljes Llek-erejt) szenteli a msoknak val segtsgnyjtsra.

A SZABAD LDOZAT tjt vlasztott Llek esetben a Segtsgre szorulk (s Szksg-helyzetek) megismerse s helyzetk yobb ttele mellett a Llek szinte „teljesen elktelezdtt” (amg tnylegesen is a SZABAD LDOZAT tjn jr vagy pedig adottan egy ilyen jelleg Feladatot vgez): „testestl-lelkestl” ennek szentelte magt. Emiatt az „anyagi Testi letben/Jelenltben” „nem klnl el” egy sttebb (testi) s vilgosabb (Llek-n-rsz) a kis virghoz (a Fldanyai Megtartshoz) kapcsold szvben, „egysgesen” (testestl-lelkestl) vgzi a Llek a „teljes Llek-erejvel s mr lv lett anyagi erivel is” a Szksgben lvk helyzetnek megismerst s a szmukra val Szksges mrtk [= „se-tbb-se-kevesebb”] segtsgnyjtst.

(…) A „KEGYELEM” EREJRL (fbb jellemzirl):
A „KEGYELEM” egy olyan szintn nagyon „Klnleges” ER s Minsg,
Amelynek „Teljessgrl” a FLDN csakis a Fldanya MAGA Rendelkezhet,
de jelenleg van egy olyan „Kiegszt Trvny s Szably” a FLDN,
ami szerint bizonyos KEGYELMI ER feletti Rendelkezsre Fel-yogostott az is,
aki a KEGYELEM-ER „megteremtsben Egyttmkdknt rszt vett”.
A „KEGYELEM” EREJE a FLDN
egy olyan sajtos jellemzvel rendelkez „SZERELEM-GYERMEK”,
akinek az „EREJE”/Kiterjedse folyamatosan „vltozik” annak mrtkben,
hogy mennyi „rdemes tett” valsul meg a FLDN
az „nzetlensg” s/vagy „Szabad ldozat, mint a Kzssg ptsrt s Y-lte Emelsrt” pt tjn,
vagyis a „Szakrlis ton”.
Minl tbb ilyen SZAKRLIS Teremts valsul meg a FLDN,
annl „ersebb” MAGA a „KEGYELEM”,
s gy egyfajta sajt s sajtos „tartalk-Ert” [„MEGERSTST”] „halmoz fel s raktroz el” a FLD/Fldanya .
[„nzetlensg” (mint Megnyilvnuls vagy akr let-t): az nzetlensg azt jelenti, hogy egy Llek ’lemond’ bizonyos nnn Lelki Ereje ltal megformlt „anyagiasult”/trgyi yavairl (pldul megszerzett tudst ’ellenszolgltats nlkl’ vagyis anyagi-yavak-visszaramoltatst-el-nem-vrva osztja meg msokkal, ’adja t’ msoknak) azrt, hogy azokkal segtse/tmogassa [Megerstse] a nehezebb helyzetben lv vagy ms okbl klnleges figyelmet ignyl trsait.
„Szabad ldozat” [mint „a Kzssg ptse s Yo-lte Emelsrt” tett felvllals (akr egy adott Feladat sorn, akr ezt a Megtapasztalst vlasztva egy Teljes let-tra)]: azt jelenti meg, amikor valaki „testestl-lelkestl” elktelezdik a Szakrlis Kzssg-ptsben, s nem ’csak’ a megformltt lett „anyagi yavaival” (kzttk a tudsval s trgyiasult ms termszet teremtseivel/teremtmnyeivel) segti a Kzssg-(csald-)ptst, hanem „Magt a Lelkt” is „gy alaktja”, „gy pti”, hogy ’Valsgosan’ is EGY tudjon lenni a Kzssggel, amit pt s amit megersteni szndkozik, hogy a Kzssg (s tagjai) ’minden rezdlst’ rzkelni legyen kpes. Ez a Megtapasztals sokaknl az egyik els lpcsfok lehet az EGY llapotnak/Minsgnek a meglshez.]
[Mindezekbl is kvetkezen (mivel ezek tanulsra vlaszthat megtapasztalsok a FLDN) az „NZETLENSG” s a „SZABAD LDOZAT” is a FLD MAGA „SZERELEM-GYERMEKEI”, „akik” szoros Egyttmkdsben Vannak Jelen a „KEGYELEM” EREJVEL.]
Az „nzetlen cselekedet” s a „Kzssgrt vgzett Szabad ldozat”
nem csak a Fldanya MAGA „KEGYELEM” EREJT nveli s gyaraptja termszetesen,
hanem a „KEGYELEM” EREJVEL val „trs-teremts sorn” azok maguk is „gyarapodnak” a „Kegyelemben”,
akik ezeket az rdemes cselekedeteket megvalstjk.
Az rdemes cselekedetek sorn [vagyis amikor egy Llek „egytt” teremt MAGVAL A „KEGYELEMMEL” (mint a Fldanya MAGA „SZERELEM-GYEREMEKVEL” vagy TeremtErejvel)],
a „KEGYELEM” „megtantja” a „Szv-YOsgra” a Lelkeket,
vagyis egy olyan Klnleges „mintt” vagy „ert” [’Harmonit’] ad t NMAGBL kzvetlenl is ilyen esetekben a Fldanya a Maga Gyermekeinek (a Lelkeknek) „SZVTL-Szvbe”,
amely egy j Kpessg megnyitsa fel indthatja el a Lelket,
ha majd a Llek gy dnt, hogy „elfogadja” (= megtartja) ezt nMagban-s-nMaga-ltal.
Olyan „klnleges” „mag” ez,
amit meghatrozott nzetlensg s/vagy Szabad ldozat megnyilvntsa sorn
a Fldanya-MAGA tad/elhelyez az „EGY SZV” llapotban a MAGA SZVBL az rdemes Llek Szvbe,
amely azltal kel tnylegesen is letre s kezd kifejldni/felplni a Llek Szvben,
ha azt a Llek MEGTARTJA,
vagyis elfogadja, majd pedig nMaga Llek-Erejbl tovbb-gondozza/ersti.
Teht csak a Tudatos elfogads s az ezen mag tudatos gondozsa tartja meg len ezt a sajtos Fldanyai (ajndkot) Magot a Llekben,
s ha a Llek nem fogadja be, vagy pedig nincsen mg kszen annak az tnak a Magban-s-Maga-ltali-Megnyitsra amit ez a Mag jelenthet a szmra,
akkor egy bizonyos „szakasz” letelte utn ez a Mag „eltnik/felolddik/semmiv-lesz” a Llek Szvben.
Ha a Llek ELFOGADJA-s-Magban-s-nMaga-ltal-letben-tartja s nvelei/neveli ezt a Magot,
akkor a „KEGYELEM” EREJE egy meghatrozott rendszeressggel olyan helyzetekbe vezeti a Lelket,
ahol „megtanulhatja” felpteni Magban a Kegyelem Kpessgt s Erejt.
Vagyis a Kegyelem Erejt s Kpessgt a FLDN
a Lelkek a Fldanya „KEGYELEM EREJVEL” val tnyleges [Szabad] Egyttmkds sorn tanuljk meg Magukban Felpteni s Megtartani,
vagyis nMagukat a Kegyelem-Teljessg (mint egy sajtos SZERELEM-Minsg) llapotban megtartani/meglni.
A Kegyelem kpessge teht egy olyan kpessg [majd teljes kifejldse utn mr ADOTTSG, amit a Llek letrl letre tovbbvisz l tudsknt s erknt!],
amelynek egyfell a Llek Szvben val meggykerezshez is meghatrozott Szakrlis s rdemes cselekedetek szksgesek,
majd pedig ahhoz, hogy ez a meggykerezett mag tnyleges Erv is vljon,
egy sajtos [= Klnleges] tanul-(teremt)folyamat szksges,
amelyben a Llek hosszan (a maga vlasztsa szerint) Egyttmkdik a Fldanya MAGA „KEGYELEM” EREJVEL.
[Itt nem „Szeretet-minsget” „tanul” a Llek, hanem SZERELEM-Minsget l meg s ’tanul’!]
Az Egyttmkds sorn
mind a FLD-MAGA „KEGYELEM” EREJE „n tudsban s erben”,
mind pedig a Llek-Maga,
aki a Kegyelem-Magot Magban l mdon pti s hordozza.
A FLD-MAGA „KEGYELEM” EREJE rendszeresen „Egyttes munkra” hvja a Kegyelem-magot nvel s hordoz Lelket,
s ezen [’szemlyes’!] Egyttes teremtsek sorn a „KEGYELEM” EREJE nagyon sok tudst ad t „szemlyesen” s „szemlyhez igazodan” annak a Lleknek, akivel Egytt-Hatsban van.
Ezrt a FLD-MAGA „KEGYELEM” EREJNEK van egy olyan sajtos jellemzje
[a tbbi SZERELEM-ER kzl taln ma leginkbb csak az „IRGALOM” s a „SZP ER” rendelkezik ilyen jellegzetessggel – br ez a jellemz nem hinyzik termszetesen a tbbi SZERELEM-ERBL sem, hiszen EGY-Lnyegek!],
hogy „egyedileg” s „egynileg” foglalkozik „hosszan” a hozz kapcsold Lelkekkel,
s ezen szemlyes egyttmkdsek sorn
nagyon sok egyedi jellegzetessget ismer fel a Lelkekben (tanul meg a Lelkektl),
s ez a tuds termszetesen megjelenik a „KEGYELEMMEL” Egyttmkd Lelkekben is a Maguk Kegyelem-Ereje ltal
[vagyis nagyon sokfle egyni sznt s minsget lt s lttat meg /ismer fel a „KEGYELEM”/Kegyelem mind a Lelkekben, mind a FLD tbbi ltezjben,
s egy sajtos egyni ltsmd s rzkenysg alakul ki emiatt bennk,
amely ltsmd egyfell „pontosan tkrzi a sajt szemlyisgket”,
msfell pedig megtanuljk nagyon jl felismerni a klnbz Lelkek jellegzetessgeit
(egyfajta sajtos megrzs s rrzs alakul ki bennk a krnyezetkben jelenlvk irnyban s egybknt is megtanuljk rzkelni s rtelmezni a krnyezet legkisebb vltozsait is)].
A „KEGYELEM” EREJE teht
kzvetlenl
csak azokkal kpes „Egyttmkdni”
[Klnleges „EGY-SZV-Kapcsolds” szksges mr a Kapcsolds kialaktshoz is!],
akik hajlandak s kpesek a kzssgrt [trsaikrt is] nzetlenl s/vagy Szabad ldozat ltal tenni,
velk viszont „nagyon hosszan” Egytt-mkdik ha a Llek azt vlasztja,
s nagyon sok „egyedi” tudst s rzkenysget ismertethet meg a Llekkel az Egyttes munkk sorn.
A Lelkek s a „KEGYELEM” EREJE ltal vgzett Egyttes munkk sorn
„nvekszik” MAGA a „KEGYELEM” EREJE is,
s errl az ERRL [ami MAGBAN a „KEGYELEM” ERBEN jelenik meg s Van Jelen]
mindig a Fldanya MAGA Hatrozza meg,
hogy kinek/minek a megsegtsre,
milyen FONTOSSG megvalstsra szksges a FLDN [nha a VILGBAN] felhasznlni.
Az rs folytatdik a II. rszben. A II. rsz elrhet ITT
|