|
ÍRÁSAIM |
|
| |
"ELEGET KÍVÁNOK NEKED!"
"Elegendő napsütést kívánok számodra, hogy jókedved legyen, bármilyen szürkének is tűnnek napjaid.
Elegendő esőt kívánok neked, hogy még jobban megbecsüld a napot.
Elegendő boldogságot kívánok neked, hogy szellemed élő és örökké tartó legyen.
Elegendő fájdalmat kívánok neked, hogy még az élet legkisebb örömei is nagyobbnak tűnjenek.
Elegendő nyereséget kívánok neked, hogy vágyaidat kielégítse.
Elegendő veszteséget kívánok neked, hogy még jobban megbecsüld mindazt, amid van.
Elegendő köszöntést kívánok neked, hogy felkészítsen a végső búcsúra." (Folytatás ITT)
|
Sík Sándor - Ember
"Embernek lenni!
Csak embernek, semmi egyébnek,
De annak egésznek, épnek,
Föld-szülte földnek
És Isten-lehelte szépnek."
|
|
Hímeztem: |
|
| |
2011.0728 – Szemelvények – Önkifejezés III.:
Nagyon fontos, hogy azokban a helyzetekben,
amelyekben „mások támogatójává vagy segítőjévé” válunk,
TELJESEN ŐSZINTÉK, IGAZAK legyünk.
A „segítő szándék” „tiszta” legyen,
vagyis tisztán SZERETETBŐL legyen jelen (’se több se kevesebb’),
magunkat a „yobbítás” és önzetlen segítségadás szándéka vezesse
[ne kívánjuk a másikat ’befolyásolni’ vagy ’vezetni’, ne ’értékeljük’ vagy ítéljük meg stb].
Ha „hívást” érzünk egy helyzetbe, amelyben segítően nyilvánul(hat)nánk meg,
akkor „teljes figyelemmel” [teljes odafigyeléssel] forduljunk a „helyzet” és a helyzetben „jelenlévők” felé is.
Legyünk „nyitottak”, hogy megérthessük azt, amit a helyzet mutat –
és ezáltal is azt tudjuk nyújtani,
ami az adott helyzetben „tőlünk telhetően is a leg-yobb”
és az „érintett számára is legmegfelelőbb”.
Fontos, hogy IGAZAK legyünk teljes egészében:
ne találjunk ki valótlan, általunk meg nem élt ’példákat’, mert már ez is ’ferdítés’.
Olyat mondjunk és tegyünk, amit mi VALÓBAN megtapasztaltunk,
és ami ezáltal a ’magunk tapasztalata/tudása’
[’erre tudunk Építeni, ebből tudunk biztonsággal Építkezni/Építeni’].
Ne „szépítsünk”, és közben ne legyünk bántóak sem
(ugyanis a ’bántás’ érzékelésekor bezárul vagy beszűkül a „szív”, és így legtöbbször nem tud célt érni a segítség).
|
"Egy szó is lehet locsogás, s ezer oldal maga a tömörség.”
(Abody Béla)
„A madarak nyelve nagyon régen kialakult, és más, ősi beszédmódokhoz hasonlóan tömör, kihagyásos beszéd: keveset mondanak, de ezzel sokat fejeznek ki és sokat megértenek belőle.”
(Gilbert White)
|
|
|
|
|
|
ÍRÁSOK - 2015 szeptember 23 - 2016 március 16. |
|
20151001 - MAGOKNAK és Érintetteknek - a SZERETETRŐL és SZERELEMRŐL, a MEGBECSÜLÉSRŐL és TISZTELETRŐL
2015. október 1.
MAGOKNAK és a SZAKRÁLIS Útban Jelenlévőknek
Miben „több”, vagy miben „más” a TISZTELET FÖLDI Megnyilvánulása a YOSÁGBELI ’MEGBECSÜLÉSHEZ’ képest?
A YOSÁG a „Szeretetben” Tartja és éli meg azt az ’erőt’ / Megnyilvánulást, amely a MINDENHATÓBÓL eredően minden teremtettben adottan Van, így ami olyan ’közös’ rész minden megnyilvánult-teremtőben, amelyben / amely alapján (1) az egyéni teremtések kibontakozhatnak és (2) amelyben a [valamikor (a Teremtés kezdetén) EGY volt majd szétvált] teremtői részek újra egymáshoz kapcsolódhatnak.
A „Szeretetben” úgy is értelmezhető a MINDENHATÓBÓL való eredése minden teremtettnek és minden teremtésnek, hogy a MINDENHATÓ minden egyes megnyilvánuló egyedi teremtőbe „behelyezett magából” „egy magot / lángot / ön-részt”, és így mindenkiben [és minden teremtésben] „ott van” a MINDENHATÓ egy-egy darabja, és ebben a „közös” [mindenkiben meglévő] részben [az Azonosság miatt] a külön formában élő teremtők harmonikusan kapcsolódhatnak.
Úgy is értelmezhető a „Szeretet mint ’erő’, hogy ez a minden egyes teremtőben (és teremtésben) meglévő [elvehetetlenül meglévő] MINDENHATÓI ön-rész az alapja annak, hogy a teremtők egymáshoz kapcsolódhatnak [különféle áramlásokat formáznak meg és tartanak].
[Személyes meglátásom szerint a YOSÁGBAN az egyedi teremtők a saját lényükben ADOTTAN (tőlük elszakíthatatlanul) meglévő MINDENHATÓI magot / ön-részt ismerik fel „Szeretetként”, és ez a bennük adott „mag” indítja el őket az egymáshoz kapcsolódásban / áramlások kiépítésében, hiszen tudott, hogy ’ugyanilyen’ MINDENHATÓI ön-rész Van mindenki másban is és minden megnyilvánuló teremtésben is. Ez az alapja annak, hogy mindenki más és minden Megnyilvánulás / teremtés felé „szeretettel” fordulnak / irányulnak.]
A VILÁGBAN a ’SZERELEM’ [az ’EGY’] Megnyilvánulása az, ami „közös minden teremtőben”, vagyis (1) amely alapból megnyilvánulnak az egyéni kibontakozások, és (2) [megfelelő Egyetértések útján] alapja lehet a külön formákban megnyilvánuló teremtői részek újbóli összekapcsolódásának és így közös / együttes teremtések megnyitásának.
A VILÁGBAN az ’EGY’ [a mindenkiben és mindenben jelenlévő AZONOS EREDŐBŐL eredő ’teremtői önrész’ megléte mellett] oly módon is értelmezhető, hogy minden egyes teremtőt és minden egyes teremtői megnyilvánulást egy ’Öröktől fogva létező és soha meg nem szűnő’ „ÁRAMLÁS” „Tart EGYBEN”, és így mindenki minden egyes pillanatban egymáshoz kapcsolódik és minden teremtés hat minden más teremtőre és minden más teremtésre is. Ezen „állandó összekapcsolódottságban” való Tudatosodás egy különleges teremtői minőséget [mely hasonló a „felelősséghez”, de közelebbi fogalom mégis hozzá a „Tudatosság”] „ébreszt fel” és „épít fel”, amelyben tudatossá válik a teremtő a saját „hatalmában”: szabadságában-és-teremtéseiért-való-közvetlen-felelősségében. Tudatossá válik abban, hogy tudatos ön-megvalósítása / ön-kiteljesítései során teremtéseivel „építsen és gyarapítson” (és mi módon teheti / tegye ezt), és mások útjait / teremtéseit szükségtelenül ne nehezítse / ne rontsa. E tudatos teremtések során olyan „saját harmoniákat” ismer fel / talál / tudatosít a teremtő, amelyek ÖnLényegéből kibomlóan folyamatosan vezetik őt a megismerésben és kibontakozásban, és harmonikusan elvezetik minden olyan értékhez / minden olyan kapcsolódáshoz / minden olyan megtapasztaláshoz / ön-épüléshez, amelyet önnön lényének választ [amit szeretne megtapasztalni].
*****
A YOSÁGBAN a teremtőkben általánosan megnyilvánuló ’MEGBECSÜLÉS’ „szeretet-megnyilvánulás”. A YOSÁGBELI ’MEGBECSÜLÉS’ „sokban hasonló” a FÖLD TISZTELET Megnyilvánulásához, hiszen a FÖLDI TISZTELET [YOSÁGBELI] alapja ugyanaz [a YOSÁGBELI ÖNLÉNYEG], mint amelyből megnyilvánult erővé vált maga a ’MEGBECSÜLÉS’.
A ’MEGBECSÜLÉS’ minden teremtésben és minden teremtény felé megnyilvánuló általános irányulás a YOSÁGBAN. Sokszor [főleg a felismert családtagok irányában] „Kedvesség” jellegű is, figyelmes és odaadó.
A ’MEGBECSÜLÉSBEN’ „különlegesen (kiemelkedően) értékelt” a „szabadság”, a másik teremtő „egyéni színeinek / egyéni harmoniáinak / egyéni kibontakozásainak” a megbecsülése, amely (1) sokszor „valóságosan is támogatja az egyediségek kibontakozását”, (2) máskor pedig [egyfajta különleges (valamelyest a passzivitáshoz hasonlatosan, de mégsem a mi értelmezésünk szerinti passzivitásban) „megengedi” [néha „megtűri”] a kibomló egyedi jellegeket.
Az „elhajlások” [bizonyos értelmű különleges] „megtűrése” egyes esetekben ’gyengítően’ hathat arra a családra / házra / közösségre, amelyben kibomlik.
Kapcsolódó írás:20150923 - MAGOKNAK és Érintetteknek - ÉRTÉKELÉS-részletek (elérhető ITT)
A „megtűrés útján” az „elhajlás” [ténylegesen gyengítő / csorbító jellegű kibontakozása is] az egyén teremtéséből ’közösségivé’ válik [VILÁGI fogalmak szerint kiterjed az Áramlásokban], és az IGAZÍTÁS erőivel [a „megtűrés” miatt] sokszor nehezen állítható meg, és nehéz megtalálni azt az „összefogást”, amelyet minden (!) közvetlenül érintett elfogad és így együttesen mindannyian nekikezdenek a FelTisztításhoz szükséges ön-Igazodásokhoz.
A FÖLDI TISZTELET [mint a FÖLD Teremtéseinek Meghatározó (!) alap-értéke] [figyelemmel arra, hogy a FÖLD a VILÁGNAK is része és jelenleg Világként / Világi-ÚTON Nyilvánul meg] „SZERELEM” Megnyilvánulás [is], és „ebben / emiatt” „több” vagy ’más’ a YOSÁGBELI ’MEGBECSÜLÉSHEZ’ képest.
Ebből a különbözőségből [többletből (több ’Meghatározóhoz’ való közvetlen Igazodásból)] ered az, hogy a TISZTELET [a YOSÁGBELI ’MEGBECSÜLÉSHEZ’ képest] közvetlenül (!) erőteljesebb figyelmet fordít az ÁRAMLÁSOKBAN megnyilvánuló „harmonia” Megtartására, és közvetlen (!) (adottan meglévő!) ön-erőkkel is rendelkezik az Áramlások harmonikus Megtartására / Megerősítésére.
A TISZTELET Megnyilvánulását továbbá meghatározza az is, hogy MAGA-A-FÖLD [a YO és a VILÁG együttes elhatározásából] éppen milyen irányulásából / milyen teremtési céllal fogant meg és így VAN. A FÖLD-MAGA lényében [és így ÖNLÉNYEGÉBEN] EGY-ként-és-Együtt VILÁG-és-YO, és így a TISZTELET egyszerre irányul a egyéni színek és szabad teremtések megnyilvánítására és Megtartására, valamint a ’BOLDOGSÁG és TELJESSÉG’ kibontakoztatására [ebben az Áramlások harmoniában Megtartására is]. Erre figyelemmel a FÖLD-MAGA TISZTELETE „különleges módon irányul olyan harmoniák” megformálására és Megtartására [ezekben mind az egyéni teremtő utak, mind az összekapcsolódások és együttes teremtések harmoniájának a megformálására és megtartására], amelyben a teljességet valóságosan is csorbató „elhajlások” mielőbbi felismerése [Tudatosítása] és Tudatos IGAZÍTÁSA / RENDEZÉSE is fontos teremtői megnyilvánulás.
Különleges „Jelzések” és Különleges „Érzékenységek” Nyilvánulnak meg a TISZTELETBEN és a TISZTELET alapján Megnyilvánuló minden (!) FÖLDI Törvényes ERŐBEN a TELJESSÉG MEGTARTÁSA és így a BOLDOGSÁGOS, az egyéni színességek szabad kibontakoztatására is lehetőségeket adó teremtések megnyilvánulása érdekében [ebbe beletartozik az, hogy a teremtések sokféle szabad formában megnyilvánulhatnak és a különféle ’formák’ az újabb kapcsolódások során további új formákban folytatódhatnak] --- mindezt úgy, hogy olyan Különleges Tudatosítások is részei a teremtők útjainak, amelyekben elsajátítják „a teremtői harmoniák” „megformálását” és megtartását [az egyéni és együttes teremtésekben való olyan megnyilvánulást, amelyekben lényegesebb (veszélyeztető) „elhajlások” többé nem mutatkoznak meg, másokra többé szükségtelenül nem rónak terheket / nehézségeket].
A FÖLDANYA-MAGA nagyon fontosnak tartja azt, hogy a Tudatos Teremtéseik során a teremtők „minden (hozzájuk tartozó) Meghatározót” megismerjenek / Tudatosítsanak: ne „csupán” „éljék” a „harmoniát”, hanem ismerjék a (mélyebb) természetes összefüggéseket (is); ismerjék / tudják a teremtéseiket meghatározó alapokat és az egyetértésben megformált teremtői elveket; tudják azt, hogy hogyan vehetnek részt tudatos teremtő módján újabb teremtési irányok megformálásában [így hogyan nyithatnak a maguk és közösségük számára újabb kiteljesítő (Boldogságos, harmonikus) teremtéseket].
*****
A YOSÁGBAN a „Szeretet” „yo alap” [egyfajta ’biztosíték’ (lehet)] arra, hogy az egyéni szabad teremtések harmonikusak legyenek, ez „yo alap” arra, hogy harmonikus áramlást tartsanak fenn egymással a teremtők.
A VILÁGBAN a SZERELEM „harmoniában tartja” az Áramlásokat, amely „lyó alapja” [segítője, Megtartója] a harmonikus (és szabad) egyéni kiteljesedéseknek.
Ebben az írásban a „különbözőségek” „domborodnak ki”, a FÖLDBEN-MAGÁBAN azonban ezek ’harmoniában vannak’. Ami a FÖLDBEN-MAGÁBAN ’természetes harmonia’, az a VILÁG és/vagy YO egyes Megnyilvánulásai számára ma még Különlegesség és így közvetlenül nem Tudatosítható (nehezen értelmezhető).
OmMÁÁTRé~KJ
A következő írás elérhető ITT
Kapcsolódó írások:
A TISZTELET 'alap-érétkeinek' kiegészüléséről: 20160415 II (elérhető ITT)
20171107 - MAGOKNAK és Érintetteknek a YOSÁGHOZkapcsolódó Értékelésből (elérhető ITT)
2017114 - A VILÁG és a YOSÁG Főbb 'Meghatározói' (elérhető ITT)
és
'szemezgetés' az írásaimból:
| |
|
|
|
A mai napra: |
|
„A valóság nemcsak az, amit a szem lát, és nemcsak az, amit a fül hall és a kéz meg tud fogni, hanem az is, ami rejtve marad a szem és a tapogató ujjak elől, és csak annak fedi fel magát néha, egy-egy pillanatra, aki a lelki szemével keresi, aki belülről tud figyelni és hallani, és képes a gondolataival tapintani.”
| |
Áldozni
csak a benned lévő és általad LÉT-re hozott Szépséggel
másokat is SzÉpítve és gyarapítva,
Teljes és ÉP Szabad Akaratodból,
Szabad Akaratodat kinyilvánítva,
az Örök és Adott Élő KRISZTUSI Rendnek megfelelően
Lehetséges
és
Érdem-es.”
20100525 - Az Áldozatról - Szemelvények
A hibákról és a hibázásról:
A ’hibák’ segítenek ’nem-felejteni’ és ’felejteni’.
PIRAMIS - Őszintén akarok élni
Őszintén akarok élni,
Minden utam végigjárni,
Hinni abban, amire vágyom,
S ha hiszek benne küzdeni érte bármilyen áron.
Őszintén akarok élni,
És csak annyit elérni,
Jókedvem senkit ne bántson,
S ha fáj a szívem valamiért, ne nagyon fájjon!
Tőled csak annyit akarok kérni,
Hogy engedj őszintén élni,
Őszintén, szabadon, szépen,
Őszintébben, mint ahogy tegnap éltem.
Ne kelljen hazudnom senkinek
És hogyha valamit kérdezek
A válasz igaz legyen!
Szeretnék bízni mindenkiben,
Hinni, hogy nem fordul ellenem,
S nem árul el sosem.
AZ ERDŐ FOHÁSZA
Vándor, ki elhaladsz mellettem,
Ne emelj rám kezet!
Én vagyok tűzhelyed melege
hideg téli éjszakákon,
én vagyok tornácod barátságos fedele,
melynek árnyékába menekülsz a tűző nap elől,
és gyümölcsöm oltja szomjadat.
Én vagyok a gerenda, mely házad tartja,
és én vagyok az asztalod lapja,
az ágy, melyben fekszel,
a deszka, amelyből csónakod építed.
Én vagyok a házad ajtaja,
bölcsőd fája, koporsód fedele.
Vándor, ki elmész mellettem
hallgasd a kérésem:
NE BÁNTS!
ÜNNEP
Az Ünnepeknek fontos része az „emlékezés”, amikor a dicső vagy épp a kevésbé dicső tettekre/megélésekre, az elődökre is emlékeznek, és ezáltal egyfajta folytonosság alakul ki (marad meg) az Ősök, Elődök, a Gyökerek irányába is. Az emlékezés a legtöbb esetben ma még ’intő’ példa is lehet arra, hogy mit szükséges megváltoztatni, miben szükséges változni akkor, ha valami yobb és teljesebb Élet a cél ---
az „Ünnep” Valódi Lényege azonban minden esetben a[zon] „Jelen Megerősítése, amely elvezet a ’vágyott jövőbe’.”
Az Ünnep általában MEGERŐSÍTI az Élet egy olyan részét/szeletét, amely „továbbvitelre érdemes”, amelyben ELŐREMUTATÓ/előrevezető Példa vagy Út [Működés, Erő] Van Jelen.
(Részlet a 20110802 - Níitottság, Nyitás... írásból)
|
|
|