20181026 II - Kpek, pldabeszdek
2018. oktber 26.
A Hierarchival foglalkoz utbbi rsok kapcsn tbbszr kopogtatott a gondolat: (a ’tnyszer’ rtkelsek mellett) az rintettek fel irnyul figyelem-felhvsokban ’rdekes-furcsa’ kpeket hasznltam. Valsznnek tartottam, hogy akiknek az rs szlhat, szvesen hasznlnak ilyen kpeket, vagy pedig jobban rtik az ilyen „pldabeszdet” (taln mostanban gy kommuniklnak egymssal).
Voltak ezen rsokban is olyan ismertetett kpek (pldul a lepusztult-romos kp, vagy a bcs-rintses pldabeszd), amely kpeket tVilgt jelleggel rzkeltem, s ’dolgozni kellett velk’, amg ki tudtam bontani az rtelmket.
Ms kpi kifejezs (pldul trjenek LHALLBAN haza) csupn az rs kzben ’jtt’, erteljes rzet kapcsoldott hozz, gy rzkeltem, hogy valami fontos jelentse vagy jelzse lehet.
A FLDANYA sokszor felhvta a figyelmet arra, hogy egy mstl ered kp / pldabeszd hasznlata „terel / flrevezet” is lehet [gyakran valamilyen irnybl-rdekbl megszri az informcit], s ezrt csak olyan kpek-meglsek tovbbadsa lehetsges, ami sajt megtapasztalson (=a sajt Valsgon) alapul.
(2011. jlius 28.) „…Nagyon fontos, hogy azokban a helyzetekben,
amelyekben ’msok tmogatjv vagy segtjv’ vlunk,
TELJESEN SZINTK, IGAZAK legynk.
A ’segt szndk’ ’tiszta’ legyen,
vagyis tisztn SZERETETBL legyen jelen (’se tbb se kevesebb’),
magunkat a ’yobbts’ s nzetlen segtsgads szndka vezesse
[ne kvnjuk a msikat „befolysolni” vagy „vezetni”, ne „rtkeljk” vagy tljk meg stb].
Ha ’hvst’ rznk egy helyzetbe, amelyben segten nyilvnul(hat)nnk meg,
akkor ’teljes figyelemmel’ [teljes odafigyelssel] forduljunk a ’helyzet’ s a helyzetben jelenlvk fel is.
Legynk ’nyitottak’, hogy megrthessk azt, amit a helyzet mutat –
s ezltal is azt tudjuk nyjtani,
ami az adott helyzetben ’tlnk telheten is a leg-yobb’
s az ’rintett szmra is legmegfelelbb’.
Fontos, hogy IGAZAK legynk teljes egszben:
ne talljunk ki valtlan, ltalunk meg nem lt „pldkat”, mert mr ez is „ferdts”.
Olyat mondjunk s tegynk, amit mi VALBAN megtapasztaltunk,
s ami ezltal a ’magunk tapasztalata/tudsa’
[’erre tudunk pteni, ebbl tudunk biztonsggal ptkezni/pteni’].
Ne „szptsnk”, s kzben ne legynk bntak sem
(ugyanis a „bnts” rzkelsekor bezrul vagy beszkl a ’szv’, s gy legtbbszr nem tud clt rni a segtsg)…”
Ha a Hierarchia lnyei valban vonzdnak a kitallt pldabeszdekhez / nem a sajt kzvetlen meglskn alapul (ki-tudja-honnan-ered)(ki-tudja-igaz-e) tant-trtnetekhez, az akr a Birodalmukba befogadott „idegen lnyeg” hatsa is lehet (Valsg hjn valamivel terelni volt szksges a Hierarchia lnyeit). Az ilyen kitalcik akr fegyverr / irnytsi eszkzz is vlhattak (pontosan megfigyelhet ez sajnos jelenleg is a FLD-Vilgban / a FLD-Vilga egy meghatrozott Kzelsgben --- pldul a vallsi hit vagy a politikai jelleg beavatsok „dogminl”).
Pldabeszd s pldabeszd kztt is nagy lehet a klnbsg.
1./
Amikor a kp vagy trtnet egy sajt szemlyes tlsen s annak rtkelsn alapul, az vals megtapasztals, s a kpben-trtnetben a megtapasztals letisztult lnyege jelenik meg. Az ilyen megls valamilyen formban a teremt minden kiterjedsben megnyilvnul (lehetsges, hogy a szellemi-lelki megls az erteljesebb, s a fizikai-anyagi meglsben csak egszen enyhe megtapasztalsknt jelenik meg --- vagy pp fordtva). Ezt mint sajt megtapasztalst hasznos is lehet megosztani a trsakkal.
Hasonl megtls al eshet egyes Kzssgekben a Kzssg tagjai ltal korbban megltek tanulsgainak emlkeztetkbe befoglalsa (versekbe, kpekbe, meskbe beszvse), s azok tovbbadsa az ifjaknak. Ezek az emlkeztetk valamirt fontosak azon Kzssg tagjai szmra, s ezrt ’hagyomnyozdnak’. Ezeknek is mindig Vals megtapasztals az alapja.
Az ilyen ’hagyomny’ nem csak a tapasztalat ’felsznvel’, hanem annak vals mlysgvel is rendelkezik. A Kzssg tagjai (amikor szksgk van r) kpesek kibontani az ilyen ’hagyomny’ tbb-rteg rtelmbl azt, ami adottan-fontos tanulsg a szmukra.
2./
A msik pldabeszd a „kitalci” (kitallt trtnet), amely mindig terelni szndkozik valami fel. Nha szjba-rgja a tanulsgot, hogy biztosan ne tvessze el a hallgat. Az ilyen pldabeszd veszlyes, s akr srt is lehet. „rdek” van benne (ennek megfelelen befolysol s terel), s a „vals mlysg” gyakran nem rhet el az rintettek ltal, csupn az rdek „felett” lv „(terel) felszn”.
Ami a sajt meglsen alapul, aminek az rtelmt magunk talljuk meg (nyilvn a MEGTARTINK vezetsvel is), az Valsg, s abban azt ltjuk (s msok szmra is taln azt tudjuk megmutatni) ami-adottan-ppen-fontos a szmunkra s taln msok szmra is.
Az, hogy mit ltunk meg egy kpben, jelezheti azt is, hogy minek a megvalstsra vagyunk mr kszen (vagy ppen mivel foglalkozunk), s mi az, amit nem tudunk megltni (s gy nincs itt az ideje azzal foglalkozni).
A mai Irgalomhoz kapcsold rs vgre (elrhet ITT) nhny korbbi lejegyzs rszlett is oda-idztem. Sok vvel ezeltti rsok, akkor is tbb hnapon keresztl foglalkoztam az Irgalom megrtsvel. Akkor addig lehetett eljutnom.
A VILGBAN (s valsznleg a YOSG egyes Hzaiban is) a kpi megrts nagyon erteljes (lehet).
Itt a VILGBAN az tVilgtsokat sajt meglsknt tapasztaljuk meg, helyzetek / kpek segtik a pontos megrtst.
Sok megrts letisztult lnyege gyakran egy nagyon egyszer kpi (vagy fogalmi) megjelensben is megformldik. Taln innen ered a kpek hasznlata s szeretete. Innen ered, hogy ha kpben rkezik az informci, azt ki kell bontani, nha rlelgetni-tovbbpteni szksges. A FELPLS s a KIBONTS is sajt munka / tapasztalat eredmnye.
A sajt tapasztalaton alapul kpek hasznlata ’j t lehet’ a megr(te)tshez --- akkor, ha az megfelel letisztuls utn adatik tovbb msoknak (mert az a Sajt Valsg).
Ajnlom ismt tolvassra:
20180916 - a Megklnbztets leg-lnyegrl (elrhet ITT)
OmMTR~KJ
A kvetkez rs elrhet ITT
Csaldom egyik tagjnak sajt meglsn alapul rvid rsa: 
. 
'szemezgets' az rsaimbl ( folyamatosan bvtem):

//omah.gportal.hu/
|