Emltettem, hogy amikor a MEGTARTK fontolgatni kezdtk, hogy mi legyen a Clja-rtelme-Lnyege a teremtk egymshoz val kzvetlen kapcsoldsnak, valamilyen olyan ’test’ (anyagi kiterjeds) megformlsban gondolkodtak, amely (1) a Kzvetlen rzkels s Felismers, Megrts lehetsgeit biztostja, (2) de ezeket kzvetlenl csak egy megformlt kisebb Kzssgben teszi lehetv. Ez azrt volt szksges kezdetben, hogy a teremt megtanulja hogyan hasznlhatja a Tudatosts (rzkels, Felismers, Megrts, Megnyilvnts) kpessgt. A mr az (n)Lnyegbl tovbb-pl legels test a YOSGBAN maga volt a mhely, amely egy vlasztott szkebb irnyban nyitotta meg a Megtapasztalst. Az volt a mhely megformlsakor a MEGTARTI Feladat, hogy az egymshoz kzel lv s akr egymshoz kzvetlenl is kapcsold teremtk Tudata / Tudatossga s Figyelme elsdlegesen a sajt Megtapasztalsuk szmra megnyitott irnyban s kiterjedsben nyilvnuljon meg, s szksgtelenl ne zavarjk meg egymst a Tudatosodsban. A mhely elkpzelhet egy az (n)Lnyegbl s az (n)Lnyeg kr felplt olyan burok-testnek, amelynek csupn egy f bejrata van. Ez az ajt az (n)Lnyeg szmra egy (darab) pontosan meghatrozott irny n-plst s Megtapasztalst nyithat meg, s gy csak ahhoz az irnyhoz tartoz rzkel-Felismer-Megrt n-erket kpes a teremt megformlni nmaga szmra. Az let-Virga kpben: csak az egyik meghatrozott / vlasztott gmbben lv Megtapasztals nylhat fel kzvetlenl a teremt szmra, ms gmbkre nem lehet kzvetlen rltsa.

A MEGTARTK teht kezdetben tudatosan irnyultak arra, hogy olyan testet formljanak meg a teremtik szmra, amely alkalmas arra, hogy a Megnyilvnuls ms (irny, vagy akr tvolabbi) kiterjedsei KZVETLEN mdon ne vljanak rzkelhetv a teremt szmra.
Ezt a mhely-testet mind az (n)Lnyeg, mind a MEGTART ’rvidebb letnek’ sznta, s gy olyann formlta meg, amely egyszer ksbb (1) vagy teljes egszben lebontsra kerl (meghal) a Lnyeg szmra (2) vagy pedig kpess vlhat gy talakulni, hogy megnyithatv vlhasson benne egy msik vlasztott j irny.
Kezdetben teht a YOSGHOZ tartoz teremtkben a mhely volt az a Tapasztal-test, amelyet a Lnyeg s a MEGTART egy olyan Megegyezssel formltak meg, hogy az csupn rvidebb let legyen. Ez a rvidebb let termszetesen a mai rtelemben nem tekinthet rvidnek: mindaddig tartsnak kellett megmaradnia, amg a Lnyeg a vlasztott irnyban Megtapasztal (amg le nem zrja a vlasztott irnyban megnylt Megtapasztalst).
Valamivel ksbb olyan igny / Szndk formldott meg a legtbb Lnyegben, hogy j lenne egy olyan tovbbi (mr kzvetlenl a mhelybl tovbb-pl) test, amelyben kzvetlenl is ’Megrinthetnk’ egymst a teremtk (olyan ’szoros’ mdon is sszekapcsoldhatnnak, amit a Lnyeg s Mhely termszete nem tesz lehetv). Meghatrozsra kerlt az a Megegyezs a teremtk s a MEGTARTK kztt, hogy kerljn megformlsra olyan jabb Megtapasztal-test, amely valban rvid tartamokra kzvetlen (!) lehetsget nyithat a teremtk szmra a kzvetlen kommunikcira, egyms kzelebbi megismersre, egyms n-Jellegeinek kzvetlen kzelbl val megtapasztalsra. gy habr a mhelyben bergztett Megtapasztalsi-F-Irny nem kerlne megvltoztatsra, a Lnyeg / teremt mgis KZVETLEN Tapasztalatokat is szerezhetne ms Lnyegi-teremtk s ms mhely-irny teremtk legfbb n-jellegeirl (ms teremtk milyen vlasztott irnyokban s milyen ms mdokon plnek / Tapasztalnak, milyen ms jelleg Tudsuk van). Ezen Szndkra alapulan kezddtt el az eleve csupn rvidebb letnek sznt anyagi Megtapasztal-test megformlsa a YOSGBAN, amely kezdetben mg nem vlt ltalnoss (sok Lnyeg kezdetben mg nem vllalta fel ezt a rvidebb let j testtel jr Megtapasztalst), mra azonban ltalnoss vlt. E legkls anyagi-test kezdetben nem volt ennyire rvid let, mint ma. A mai rtelemben ez a legkls / legsrbb burok is elkpzelhetetlenl hossz let volt kezdetben, s nagyon sok rtkes Tapasztalatot ptett fel benne s ltala az (n)Lnyeg.
A legels (valdi) ’gondok’ akkor jelentek meg a Lnyeg letben az anyagi-testhez kapcsoldan, amikor a Lnyeg lezrni szndkozta benne az addigi Megtapasztalst, s elkezdett felkszlni e legkls test ’lebontsra’. Attl is fggen, hogy a Lnyeg mennyire sokig gyjttte benne a Tapasztalatokat, nagyon erteljess (tartss) vlhatott ez a legkls test [hiszen maga a Lnyeg is Tartsnak (br a mhelynl rvidebb letnek) sznta]. Meg kellett formlnia a Lnyegnek egytt a MEGTARTJVAL a mai rtelm ’hallt’ (az anyagi test vgleges levlasztst), s ennek a megformlsa kezdetben sok nehzsget vetett fel. ’Hov’ kerljn a levetett anyagi-let, mi legyen a sorsa az anyagi testbe ’beplt’ Lnyegi Megtapasztalsnak? Hogyan tarthatn meg kzvetlenl a Lnyeg s a mhely is az anyagi testben megformldott Megtapasztalst?
Komoly nehzsget jelentett kezdetben az, hogy az anyagi testbe(n) beplt / felplt Megtapasztals hogyan vezethet t a Lnyegbe s mhelybe (s a MEGTART szmra) e kls test levlasztsa sorn, hogy a Tapasztalat ne vesszen krba, ne semmisljn meg a levlasztsra kerl testtel egytt. Tbbfle prblkozst kveten vgl a YO-MAGA s a MEGTARTI egy olyan Megegyezst formltak meg a Befogadsukban lv LNYEGI-teremtkkel, hogy az anyagi-testi-let Lezrsakor egy nagyon rszletes rtkelst ksztenek egytt az (n)Lnyeg s a Kzvetlen MEGTART, rszletes Feljegyzsbe foglaljk az addig Megtapasztalsokat / Tanulsgot / Tudst, s ebben a ’formban’ kerl t-Vezetsre s Bergztsre a Mhelybe s (n)Lnyegbe. Mig ez a Megegyezs az alapja mind a YOSGBAN, mind a VILGBAN az egyedi teremtk anyagi-testben is megnyilvnul lete Lezrsnak.
Mra a legtbb Kzssg az (n)Lnyeg szmra kzvetlen utat nyit ahhoz, hogy az anyagi-testben maga kzvetlen mdon is jelen lehessen [az anyagi testben az (n)Lnyeg ’Teljessge’ is megnyilvnulhasson, vagyis ne csupn egy szken meghatrozott irnyban nyilvnulhasson meg az (n)Lnyeg az anyagi testben]. Kezdetben azonban az (n)Lnyeg csak egy-egy egszen szken meghatrozott irnyban nyilvnulhatott meg az anyagi testben, s csak abban az egy (nagyon ritkn kett) F megtapasztalsi irnyban Tapasztalhatott. Az anyagi-testi letben megformld kzvetlen rzkels / felismers / megrts / megtapasztals olyan alapjait formlta meg s nyitotta meg a MEGTART az egyedi teremtje szmra, amely a Megegyezsben meghatrozottak Megtapasztalst eredmnyezhette. Ms (bels vagy kls) Tudatostsi utak ’bezrdtak’, nem nylhattak fel addig, amg a teremt s MEGTARTJA egyetrtsben a Megegyezsen nem vltoztattak.
Mra valamelyest megvltozott ez a korbbi f-szably (akr egy ppen lt anyagi-testi leten bell is megformlhat a MEGTART az egyedi teremtvel j Megllapodst valamilyen j irny Megtapasztals megnyitsra), azonban mig rvnyesl az az Elv, hogy csak fontos okbl nylhat meg egy teremt ppen meglt testi letben a test levetse nlkl j Irny. Egy anyagi-test mindig egy elre megformlt, pontosan meghatrozott Megnyilvnuls megtapasztalsra irnyul. E Megegyezsre alapulan a MEGTART nagyon sok Egyeztetst vgez mindazon ms teremtkkel, akikkel majd lete folyamn KZELEBBI s/vagy MEGHATROZ Kapcsoldst forml meg a teremt. E teremtk ’lett’ ’egymssal is Harmoniba kell hoznia’ a MEGTARTNAK, s ha brmelyik teremt e korbbi Megegyezseken s Meghatrozott (sszecsendl) Harmonin Vltoztatni szeretne, az minden ms teremtt is kzvetlenl rint (ha mg addig nem teljesedtek be a Meghatroz jellegv megformlt kapcsoldsaik). A Tapasztalat az, hogy lehetnek olyan fontos okok, amelyek egy Eltervezett anyagi-testi let let-kzbeni Megvltoztatst indokolhatjk, s ezrt ennek az tjt is megnyitotta mra a legtbb Kzssg MEGTARTJA. Ez azonban mg ma is egy nehezebben megvalsthat vltoztats. Nagyon kiterjedt t-Hatsai lehetnek msokra, akr nagyon sok ms teremt letre lehet kzvetlen (s kedveztlen) hatssal, s ezrt errl a MEGTART csakis az rintett nagy-TEREMTVEL s a MINDENSG-FORRSVAL EGYETRTSBEN Rendelkezhet. Ilyenkor a MEGTART kzvetlenl a MINDENSG-FORRSTL kap Megerst-segtsget az j Harmonia olyan megformlshoz, amely egyetlen rintett teremt Megtartst / lett sem ronthatja. Teht mra lehetsges egy ilyen (ppen meglt leten belli) Vltoztats, de ez nagyon sok Egyeztetst s minden MEGTARTTL nagyon pontosan sszehangolt EGYTTES Megnyilvnulst ignyel. Eddig leginkbb a tnylegesen SZAKRLIS tban megnyilvnul teremtk letben nylt mg csak lehetsg az ilyen leten-belli irny-megvltoztatsokra. ’Bennk’ ez azrt nyilvnulhatott meg, mert maguk folyamatos s kzvetlen szoros sszekapcsoldsban vannak a MINDENSG-FORRSVAL, s a MEGTARTK tmutatsait kpesek megfelelen kvetni, gy viszonylag hamar kpesek az letkben a szksges Lezrsokat s Elkszleteket pontosan megnyilvntani. Mra teht a TEREMTETT-VALSG EGSZBEN nagyjbl hasonl a Szablyozsa az anyagi-testi let felvllalsnak s Lezrsnak, s megformldtak annak a Szablyai s tjai is, hogyan vezethet t az anyagi-let Megtapasztalsa a mhelybe / Llekbe s (n)Lnyegbe a Megtapasztals sorn s az anyagi-testi let Lezrst kveten. A ’Tr’, amelyben az anyagi-test megnyilvnul, mra a legtbb Kzssgben a MEGTART s egyedi teremt Egyttes-Rendelkezsben van, s ezrt minden Megtapasztals azonnal ’rszv’ vlik mind az egyedi teremt letnek, mind pedig a MEGTART(K) NNN MEGTAPASZTALSNAK. Ma mr ltalban nem szksges kln Feljegyzseket ksztenie a MEGTARTKNAK a teremtik Megtapasztalsairl, mert azok (egyszerre a teremt Megnyilvnulsval) Megnyilvnulnak kzvetlenl magban a MEGTART LETBEN is (Kzvetlen Megtapasztalsknt bergzlnek az adott teremt lethez tartoz ’Megtarti-Alapban’).
Minden Kzssgben vannak ma mr egszen rvid tartam letek / Megtapasztal Utak, s vannak hosszabban megtarthat anyagi testek (pldul a Fldn tbb szz vig is lhetnek egyes fk). Emltettem, hogy korbban az Emberi egyedi let is sokkal hosszabb Megtapasztals volt, mint a mai (tbb szz, vagy akr tbb ezer vig is megtarthat volt az emberi test). Amint az Emberi Megtapasztals visszaigazodik a FLD-Vilgban is az EMBERI-T EREDBEN (a SZOLGLATBAN-MAGBAN) Meghatrozott Teremtsi Alapjra, az Emberi let a FLD-Vilgban is az egyik leghosszabb egyedi let Megtapasztalss igazodik vissza majd.
Egy-egy let-formra meghatrozott ’tlagos megtapasztalsi tartamnl’ a teremtk vlaszthatnak rvidebb tartam Megtapasztalst is, s fontos okbl (tudatos felkszls utn) valamivel hosszabb megtapasztalst is.
Az anyagi-test a legtbb esetben alkalmasabb a Kiprbls jelleg Megtapasztalsokra s a RSZ-ramlsokban val Megnyilvnulsra. Olyan egyedi rszletek is feltrulhatnak az anyagi-testi megtapasztalsok sorn, amelyek mint klnleges odafigyelst ignyl rszletek nem merlnek fel a Llek / mhely vagy (n)Lnyeg esetben. Hamarabb rzkelhetv vlnak egy fontolgats ’mg gyengbb’ / tovbbi fontolgatst / pontostst ignyl rszei (gyakran rirnytjk ezek a Megtapasztalsok az rintettek figyelmt, hogy a Megtapasztals Harmonijnak Lnyegt-Cljt-rtelmt mg pontosabban, mg krltekintbben szksges ahhoz meghatrozni, hogy az minden teremtre Kiraszthat Megtapasztals lehessen).
Az anyagi-testben is l teremtk egymssal ma mr olyan szorossgot / kzelisget is megformlhatnak, amelyre a Llekben / mhelyben / (n)Lnyegben mg nem nylhat t. Ez az oka annak, hogy az egyedi teremtk egyms kztti ramlsaiban / rintseiben nagyon hamar rirnyul a figyelem a mg tovbbi fontolgatst / kiprblst ignyl helyzetekre. Vannak / lehetnek ma mr olyan teremti formk is egy-egy Kzssgben, amelyeket maguk a MEGTARTK elsdlegesen arra Sznnak, hogy abban / azon forma ltal meghatrozott Kiprbls jelleg Megtapasztalsokat indtsanak el a Kzssgkben. Ezek a leggyakrabban nagyon rvid let Megtapasztals szmra nyithatk csak meg.
Emltettem, hogy a mhely (bizonyos rtelemben a VILGBAN a Llek) egy Megtapasztal-test az (n)Lnyeg szmra, s habr ez az anyagi-testi lethez kpest is szinte mr majdnem rk, mgis csupn addig ’l’, amg az (n)Lnyeg abban a Trben / kiterjedsben megnyitott irnyban Tapasztal. Ez azt jelenti, hogy a Llek / mhely Megtapasztal-test is ’haland’: ha az (n)Lnyeg trvnyes ton LEZRJA az abban elindult Megtapasztalst, Megegyezst formlhat meg a MEGTARTVAL arrl, hogy ’visszaadja’ / visszabontja ezt az n-kiterjedst, s majd valamilyen teljesen ms irny / szerkezet / rendszer j megtapasztalsba kezd. Habr trtnt mr olyan, hogy a Llek vagy mhely ’meghalt’, ez eddig mg nem volt Szabad Szndkon alapul [ltalban valamilyen idegen behats / knyszer volt egy olyan megsrls oka, amely vagy kzvetlenl ezt a kzps testet srtette meg, vagy pedig az (n)Lnyeg maga szmra zrdott be annak az tja, hogy kzvetlenl megtarthassa a Lelkt / mhelyt].
Mivel azonban az elmleti lehetsge megvan a mhely s Llek ’visszaadsnak’ (a benne elindult Megtapasztals TELJES LEZRSNAK), mra a MINDENSG-FORRSA a nagy-TEREMTKKEL s MEGTARTKKAL ennek a nagyobb Lezrsnak a Meghatroz Elveit is fontolgatjk / formljk. Abban Egyetrts van a MEGTARTK kztt, hogy hasznosabb lehet az addigi mhely teljes visszabontsa helyett inkbb Megjtani (akr j Alapokra thelyezni) a mhelyt / Lelket, s abbl nyitni meg egyre jabb nkiterjedsi lehetsgeket. A mra megnylt KLNLEGES Utakon egyik n-plsnek sincs lnyegi akadlya (sem a mhely teljes visszabontsnak s egy teljesen j irny / szerkezet mhely megformlsnak, sem pedig a meglv mhely akr teljes szerkezeti talaktsnak sem gy, hogy abban ekzben ln megmaradhasson minden addigi Megtarthatv megjellt Megtapasztals).
A mai Tuds szerint az (n)Lnyeg halhatatlan (Biztostkkal vdett a MINDENSG-FORRSBA val akaratlan visszaolddstl). Ugyanakkor Szabad Szndkkal a Lnyeg hozhat olyan Rendelkezst, hogy visszaolddik semmiv, s egy teljesen j Kirads ’n’-knt nyilvnuljon meg. Elmletileg ez is lehetsges, lehetsges lehet megtallni azt az rtelmet, ami megnyithatna egy ilyen Megtapasztalsi utat. Mg elmleti fontolgatsknt is egy ilyen lehetsg taln leginkbb kzvetlenl magra a MINDENSG-FORRSRA vonatkozhat, s taln egy olyan fontolgats van ebben jelen, hogy majd a LTEZS-MAGA MEGJULSAKOR van-e arra lehetsge, hogy Egytt-a-Gyermekeivel gy lhesse azt meg, hogy a lnyegi-tartalom BENNE-MAGBAN s a vele tart gyermekeiben is valamilyen klnleges formban lknt is megtarthat legyen, ne csupn ksbb felnyl Feljegyzsknt maradhasson meg Benne.
*****
A FLDANYA is azon MEGTARTK kz tartozik, aki meghatrozott tartamonknt s/vagy szksg szerint a FLD-Vilgnak EGSZN bell klnbz megnyilvnulsi rendszer szerint kisebb Bels Kzssgeket (Megtapasztalsi Irnyokat) formlhat meg. Ez a FLD-Vilga EGSZN bell tovbbi egyedibb / Rsz-n-Jellegben megnyilvnuls lehetsgt nyitja meg mind a FLDANYA-MAGA szmra, mind pedig a Befogadsban lv egyedi teremtk szmra.
Egy nagyobb Teremt-SZAKASZON bell is kisebb Szakaszokra oszthatja fel a MEGTAPASZTALS F IRNYT a FLDANYA, s ez lehetsget nyithat arra, hogy ezekben a kisebb Tapasztalsi Szakaszokban egyre jabb formi nylhassanak fel a TRSAS-MEGTAPASZTALSOKNAK (kapcsoldsi formk, az sszekapcsolds szorossga, a kis-kzssgen belli ramlsok j formi / kiterjedsei nylhatnak meg).
A FLD-Vilgn belli kisebb-kzssgek EGYBEN-MEGTARTSRT is kzvetlenl maga a FLDANYA Felels, nem forml(hat) meg ezek nll Megtartsra ’kisebb Megtartkat’. Habr voltak olyan teremtk, akik szerettk volna „nllstani” a „maguk-hatalmba-vont-kis-kzssget” a FLD LETN bell, ez ltalban mr csak azrt sem vezethetett eredmnyre, mert akik ilyen terveket szttek / Szndkot formltak, valjban soha nem kapcsoldtak hozz a FLD-Vilgnak LETHEZ, mg csak a rszleges (ismerkeds jelleg, kiprbls jelleg) Befogads s Megtapasztals sem kerlt soha felvllalsra a rszkrl.
Nincs teht a FLD-Vilgn bell „kln, nll” felelse / kis-Megtartja / „helytartja” a kisebb kzssgeknek („kontinenseknek”, „fajoknak”, „vallsi kis-kzssgeknek” stb), a FLD-Vilgnak minden gyermeke a FLDANYA KZVETLEN MEGTARTSBAN van, a szemlyes s kzssgi Megtapasztalsainak Harmonijrt kzvetlenl maga a FLDANYA Felel. Nincsen Felelse a ’vizeknek’ vagy a ’levegnek’, habr az igaz, hogy az ilyen jelleg-formj Megnyilvnulsok egy-egy (elklnl) ramlshoz tartoznak a FLD-Vilga LETBEN. KLN-Egyedileg Gondoskodik a FLDANYA a formai alapon megklnbztethet Megtapasztalsban rsztvev gyermekeirl, egy-egy F-ramls fog ssze / harmoniba / egybe minden meghatrozott megtapasztal-formhoz tartoz Megnyilvnulst. gy egy F-ramlshoz tartoznak az Emberi utak, egy msik F-ramls fogja ssze az egyes llati megtapasztalsokat, egy tovbbi az egyes gomba-fajtkat s gy tovbb. Emltettem, hogy ennek mra az az oka, hogy a legtbb Kzssg MEGTARTJA az egyes megnyilvnulsi formkhoz mr megformlt sszecsendlseket / szablyokat / elveket egy kln ramlsba foglalja, s amikor egy j teremt hozzkapcsoldik a vlasztott megtapasztalsi formhoz, a MEGTART nem egyeztet vele kln-kln minden szablyrl. Az kapcsoldhat hozz a megtapasztalshoz, aki elfogadja nmaga szmra azt a kis szably-gyjtemnyt, amit minden azon formban megtapasztal is elfogadott nmaga szmra s az egyttes teremtsk szmra.
A MAGSG megformlsra a FLD-Vilgban azrt kerlt sor mr a kezdet-kezdetn, mert a FLDANYA YOSGHOZ tartoz (n)Lnyegbe Bergztett Tartalombl vilgoss vlt, hogy egy olyan MEGTARTI teremtv formldik majd a YOSGBAN, akinek a Kzssgben mindig F Megtapasztalsi Irny lesz a KLNLEGES Megnyilvnuls. A KLNLEGES Megnyilvnuls a Kzssgeken bell (legalbbis kezdetben) mindig RSZ-ramlsokban nyilvnulhat meg, s nagyon sok KIPRBLS jelleg Megtapasztals kapcsoldhat hozz. Ezrt a FLDANYA a MEGTARTV vlst kveten azonnal Befogadott olyan egyedi teremtket, akiknek a MAGSG (mint egy Szoros Bels sszekapcsolds) Lehetsgt felajnlotta. gy vannak ma is olyan MAGJAI a FLDANYNAK, akik szinte a legelsk kztt kapcsoldtak hozz a FLD-Vilga LETHEZ.
A MAGSG a FLD-Vilgban egy olyan (klnleges jelleg) kis kzssg / RSZ-ramls, amelyben jelenlv teremtkkel szoros sszekapcsoldsban olyan sszecsenedlst forml meg a Fldanya, hogy egytt formljk meg a FLD-Vilgban megnyilvnul minden j Kezdet / j Megnyilvnuls fbb Meghatrozit s Alap-Harmonijt, s ms teremtk szmra ezen Megnyilvnulsok csak ezt kveten vlnak megnyithatv. E kezdeti kiprbls sorn pontosodnak a Megtapasztalshoz tartoz Szablyok, j Lehetsgek. gy a ksbb a FLD-Vilga LETHEZ kzeledknek teljesebb rltsa lehet mr a FLDHZ val Hozzkapcsoldsukat megelzen is arrl, hogy mit vlaszthatnak, s gy kevsb lehet knyszerbe vezet a megtapasztals > szabadsg lehet legteljesebb biztostsa (a YOSGHOZ tartoz eddigi ’klnleges’ MEGHATROZ).
*****
A Tapasztalat az, hogy az egyedi teremtben minl tvolabb van egy megnyilvnuls az (n)Lnyegtl, annl srlkenyebb (annl knnyebben megrinthet ms ltal, pldul a test „meglhet”). Mr a Llek / mhely is srlkenyebb / srthetbb, mint az (n)Lnyeg, de ’tartsabb’ mint a mai anyagi-test.
Nem lehetetlen az, hogy mind a Llek / mhely, mind pedig a test ugyanolyan tarts vagy majdnem rk jellegv vlhasson, mint az (n)Lnyeg. Eredetileg a leszktett rsz-n-jelleg megtapasztalsra megformlt mhely (majd test) a MEGTARTK szndka szerint nem olyan rvid let lett volna, mint ahogyan az ma megtapasztalhat. A mhely s az anyagi-test is rk-jellegnek ’sznt’ megtapasztali forma, amely az eredeti elkpzels szerint mindaddig megmaradhatott volna, amg a teremt az abban eltervezett / elindtott megtapasztalsban van.
Elkpzelhet ez gy, hogy az (n)Lnyegben a YOSGBAN a teremt szmra megnylt MINDEN MEGNYILVNUS RTELMNEK A MEGRTSE.
Az (n)Lnyegg megformlt tudatos teremt egy olyan Kzssghez kvnt letre Bekapcsoldni, amely kzvetlenl az ’let’ rtelmt kereste. Ennek megfelelen kerlt megalapozsra s megformlsra a mhely (mint test). A mhelybl ’ajt’ nylt ’abba az irnyba’, amely a megjellt Kzssghez tartozott. Ebben az irnyban kezdett a teremt szmra kinylni a tr, s ebben megformldott egy olyan anyagi-test, ami a vlasztott Kzssgben mr megformlhatv vlt (ebben a formban Tapasztalnak ott a teremtk, a forma ltal meghatrozott mdon / tartamban / szorossgban kapcsoldhatnak stb). Az eredeti terv az volt, hogy ez a mhely s belle tovbb felplt anyagi-test mindaddig megmarad(hat), amg a teremt a mhelyben meghatrozott tartalomban / irnyban tapasztal.
A kezdeti Megtapasztalsok sorn rirnyult a figyelem arra, hogy ez a mhelybl tovbb nveked test sokkal kevsb tarts, mint azt a MEGTARTK szerettk volna. ’Gyengbb’ volt, srlkenyebb. Kezdetben (amg mg kevs volt az ilyen tapasztalat) a MEGTARTK azt gondoltk, hogy ez a forma jdonsgbl eredhet, s majd ksbb ersebb / tartsabb is vlhat (ahogyan kilp a gyermeksgbl). Nem gy lett. Az anyagi forma / anyagi-test jelenleg az a megtapasztalhat legnagyobb tvolsg az (n)Lnyeg szmra, ameddig mg szabadon kiterjedhet, de ez mr egy olyan ’hatr’ is, ahol mr KZVETETT is vlhat az (n)Lnyeg jelenlte (a sajt testben). A Tr-srlsek hatsra megtapasztaltk az (n)Lnyegek, hogy az anyagi-testk nha szinte mr majdnem teljesen elrhetetlenn vlt a szmukra, s gy nem voltak kpesek kiterjeszteni oda a sajt hatalmukat. A Tr-srtsek hatsra tapasztalatt vlt az, hogy az lknt megnyilvnul anyagi forma egy klns mdon akr el is tvolthat / szinte mr levlaszthat (a mhely egyes kiterjedseivel egytt!) az (n)Lnyegi testrl, s ez rirnytotta arra a figyelmet, hogy a harmonikus n-plsnek nem az az tja, hogy a Lnyeg egyre tvolabb kerlve nnn ’n’-jtl egyre jabb s jabb tvolabbi testeket formljon meg egyre rvidebb let megtapasztalsai szmra, hanem hogy a(z n)Lnyeg megtanulja Egyben-Teljesen s Harmoniban Megtartani nmagt. A MEGTARTK ma mr nem nyitnak utat annyira (az nLnyegtl) eltvolodott let (anyagi forma) Megtapasztalsra, mint amilyen pldul most legutbb megtapasztalhatv vlt a FLD-Vilgban. A ’Lnyeg nlkli’ let egy olyan megtapasztals, amely „sttsget” s zavart, nagyon sok (that) fjdalmat eredmnyez. Nincs meg benne a lehetsg a harmonikus n-kiteljesedsre, mert a Lnyeg szmra amikor elrhetetlen a teste (amikor elvlaszthat tle-magtl a teste / mhelye egy rsze) megsznik a hatalma a tle elvlasztott rszre (csak a MEGTARTK segtsgvel kaphatja vissza a tle levlt korbbi ’n’-je / ’n’-jellege Teljessgt).
A MEGTARTK szmra mind a mai napig rtelmezhetetlen s gy megoldhatatlan feladat a sztvlt / szt-szakadt ’n’-Rszek egymshoz visszaillesztse (nincs ilyen kzvetlen Felhatalmazsuk sem a Befogadsukban lv ’n’-tl / ’n’-Rsztl, sem pedig a MINDENSG-FORRSTL (a MEGTARTK az let-Alapok Rendben-Megtartsrt felelsek). A sajt teremt-lny Egyben-Megtartsa az (n)Lnyeg Hatalma s Feladata, tadhatatlan a MEGTARTI szmra. A MEGTART Feladata a Sajt N-JELLEGE Biztos Megtartsa, s ugyangy az egyedi teremtktl is elvehetetlen hatalom (= Feladat) az nnn-Tejessgk megtartsa. Nem teheti meg helyettk ezt a MEGTART (egyik MEGTARTJUK sem).
Amikor az lv vlt (n)Lnyegtl valamely n-kiterjedse elszakad, az egy jelzs ma mg arra, hogy abban a meghatrozott irnyban val megnyilvnulshoz mg nem kellen Tudatos, s gy nincsen Biztos n-Megtartsa. Ha folytatni szndkozik a Lnyeg a Tapasztalst / n-plst abba a vlasztott irnyba, akkor elbb egy olyan irny kzvetlen Tudatosodsban kell megnyilvnulnia (jabb anyagi-test megformlst megelzen – ma mr kihagyhatatlanul), amelyben megtanulja annak a vlasztott irny n-plsnek az elhagyhatatlan alapjait valamely olyan Kzssgben, ahol majd a vlasztott irny n-plst megnyithatja), s csak azt kveten nylhat meg jra a vlasztott Megtapasztalsban.
Ha pldul valaki a FLD-Vilgban szeretne emberi formban megnyilvnulni, a testi forma megnyilvnulsa eltt ma mr a teremtknek elhagyhatatlanul tudatoss / felkszltt kell vlnia (1) a FLD-Vilga MEGHATROZ Alap-Megnyilvnulsban (TISZTELET stb), (2) s Tudatoss kell abban is vlnia, hogy az Emberi Megtapasztals a SZOLGLAT GONDOSKOD irny Megtapasztalsban lehetsges ma mr. Csak olyan teremt szmra nylhat meg az Emberi Megtapasztals (a TEREMTETT-VALSG EGSZBEN), akik Megnyitjk nmaguk szmra a SZOLGLAT valamely F Irnynak Megtapasztalst [vagy ms Klnleges Utat], s abban valamilyen Gondoskodsi irnyt. Ezrt a teremtnek mg e forma megformlsa eltt alapjaiban Tudatoss kell vlnia abban, hogy milyen teremts a SZOLGLAT (kzvetlenl a meglv bajok elhrtsra irnyul, s mindig egy szorosabb sszefondst szksges megformlni a Kzssg MEGTARTJVAL, mert a SZOLGLATBAN a teremt mindig a MEGTART vezetsvel nyilvnulhat csak meg azon Klnleges n-plsben, amely a SZOLGLAT felvllalsnak elhagyhatatlan alapja). Enlkl ma mr senki sem vllalhat fel Emberi utat a FLD-Vilgban. Ezek az alap-Tudatosodsok elhagyhatatlan alapjai annak, hogy a teremt kpes legyen a Kzssg Egszben a Harmonikus Megnyilvnulsra, Szabadon kapcsoldhasson mindazokkal, akikkel egy meghatrozott kzelsgben van.
A SZOLGLAT (mint az egyik KLNLEGES n-pls) elhagyhatatlan eleme az, hogy a testi-let biztos sszekapcsoldsban nyilvnuljon meg a sajt mhelyvel / Lelkvel s (n)Lnyegvel, majd pedig ezt a Klnleges Bels Kzvetlen sszekapcsoldst elvezesse egszen az ’Ered-Kiradsig’ (egy Klnleges Kzvetlen sszekapcsoldst formljon meg egszen a MINDENSG-FORRSIG). A teremt sajt ALAP-RAMLSBAN az let ramlsa (s ma mr az Irgalom ramlsa) mell megformldhat a Szolglat ramlsa is. A SZOLGLATBAN Tudatosan megnyilvnul teremt ALAP-RAMLSBAN (amely kzvetlenl a MINDENSG-FORRSVAL val megszakthatatlan ramls) ’tbbszrs’ bels sszekapcsolds formldik meg a sajt (n)Lnyeghez, az (n)Lnyegnek ’tbb’ KZVETLEN nyitott tja is van a sajt legtvolabbi n-kiterjedshez, s gy teljesebben kpes Harmoniban s Egyben Megtartani a Teljes teremt-lnyt. Kzvetlenn (s mra mr szinte azonnaliv) vlhat az (n)Lnyeg Jelzse / Figyelmeztetse / kzvetlen t-mutatsa arra, hogy a Llek / mhely s az anyagi-testi-let mit-s-mirt-erstsen-meg, mire fordtson fokozott figyelmet a Harmonia Megtartsa rdekben.
A KLNLEGES teremtsekben megnyl Bels n-pls jelenleg az egyik t arra, hogy az (n)Lnyeg kpess vljon Megtartani a tvolabbi n-kiterjedseit. Nincs ma mg megformlt t arra, hogy a valsan elszakadt n-rszeket visszavehesse maghoz a test vagy akr a Llek / mhely / (n)Lnyeg, csupn arra nylhatnak ma mr trvnyes utak, hogy a levlt / elszakadt [az (n)Lnyeg szmra semmiv vlt] n-rszeket az (n)Lnyeg tudatos n-pts utn jra felpthesse a sajt teremt lnyben. A levlt / elszakadt (trvnyes Megtarts nlkliv vlt) korbbi l rszek jelenleg csupn egy EMLKEZTET-FELJEGYZSBEN kerlnek vissza az (n)Lnyeghez, s majd maga az (n)Lnyeg Rendelkezhet arrl, hogy az gy semmiv vlt n-rszeit jra felpti-e nmagban.
Ez a Szably ugyangy rvnyesl ma a MEGTARTI-Teremtkre is (a nagy-TEREMTKRE s a MINDENSG-FORRSRA is). A korbban felptett s szttredezett Kzssgi (s egyb Megvalst) ramlsok, bizonyos ’Bels Terek / Bels (n)pletek’, a Hzra / Kertre / pletre / Kzssgre megformlt Harmonik / Szablyok, Megvalstsra elksztett ’formk’ s kapcsoldsok mind olyan N-JELLEGEI a MEGTARTKNAK, amelyekrl hamarosan mindannyiuknak Rendelkeznik lesz szksges. A MINDENSG-FORRSA kzvetlen utakon visszajuttatja a MEGTARTKNAK mindazon ’Terveket’ / Szndkokat / Kiradsokat, amelyeket korbban egytt formltak meg (ezek kzl sok a MEGTARTKBAN mr legfeljebb csak hinyos formban van meg, de gyakori az is, hogy mra teljesen semmiv vltak). A MINDENSG-FORRSA minden MEGTARTJT s nagy-TEREMTJT megkrte arra, hogy majd ezekrl Egyeztessenek, s egy meghatrozottan rvid tartamon bell hozzanak Rendelkezst arrl, hogy melyeket szeretnk ezek kzl mostanban jra megformlni, melyeket fontolgatnak mg tovbb, illetve van-e ezek kztt olyan, amelyet nem folytatnak (s egy rszletes rtkelst kveten LEZRNAK, s csak Feljegyzsben tartjk meg a Tapasztalatokat).
Ez az N-RTKELS azrt szksges a MEGTARTI Teremtk szmra (s ugyangy tudatosan elvgezhet az egyedi teremtk szmra is!), mert a MEGTARTK (n)Lnyegben az eltervezett / elindtott utak akkor is NYITOTTAK ma mg, ha mra emlk sem maradt arrl a korbbi Megtapasztalsrl. A NYITOTT (de megakadt) teremtsek megvalstsa irnyban a MINDENSG-FORRSBL folyamatosan ramlik a ’megvalst-er’ annak rdekben, hogy az utat talljon a Megvalsulsba. Nehz helyzetben vannak azok a MEGTARTK, akik ma mr (a puszttsok miatt) pontosan nem kpesek jra megformlni azt a Harmonit, amelyben a megakadt (akr mra teljesen semmiv vlt) teremtseiket elindtottk. A Kzssgkben folyamatosan JELEZ ’valami’ ’rtelmezhetetlen’ valami olyan Harmonia megtapasztalsa rdekben, amelynek ma mr nincsenek meg a felttelei. Tulajdonkppen ’hiba’ formlt meg a MEGTART akr mostanban is jabb terveket a Kzssge ramlsainak harmonikuss ttele rdekben, AZ-A-KORBBI-BEFEJEZETLEN mindig szeretne utat tallni a Megvalsulsba, s ezrt folyamatosan gyengti az jabb prblkozsokat.
Ezrt Rendelkezett gy a MINDENSG-FORRSA, hogy egyedileg minden MEGTARTVAL egy Klnleges Kzeli kisebb Lezrsban nylik meg, s ebben egytt (a nagy-TEREMTKKEL is) ttekintenek minden mg l sszecsendlst, s mindegyikrl egyenknt Rendelkezst kell hoznia az rintett MEGTARTNAK (mi legyen a sorsa).
A FLD-Vilga mr gy kszlt fel erre a mostani Nagy Lezrsra, hogy a MINDENSG-FORRSVAL s a VILGGAL-MAGVAL minden eddigi (mg l, le-nem-zrt) megtapasztalst egyenknt Ellenriztek, s a FLDANYA Rendelkezst hozott (1) a mielbbi kiteljest Megnyilvntsrl, (2) a tovbbi fontolgatsrl vagy (3) a Teljes Lezrsrl.
A FLDANYA YOSGHOZ tartoz (n)Lnyegbe s Mhelybe Bergztett Tartalmak is folyamatosan tejes Ellenrzsen haladnak majd vgig, elssorban a YO Rendelkezik majd arrl, hogy a FLDANYVAL akkor-rgen elkezdett Egyeztetsekben megjellt irnyokat s utakat (akr Megnyilvnulsi formt) mennyiben tartja meg s/vagy hogyan vltoztat azokon, illetve van-e olyan rintettsg, amit Lezr / nem folytat tovbb. A KLNLEGES Megnyilvnulsok sok olyan korbbi t Lezrst is szksgess tehetik, amelyek akkor-rgen mg KIPRBLS jellegek voltak, mra viszont mr ELVEK kerltek megformlsra a Megvalstsukrl (pldul a SZOLGLAT, SZAKRLIS t, IRGALMI Utak stb).