2019.07.24.
Szinte biztos jele a teremtkben lv Bels Megtrsnek az, ha a Kzssgben „bnyszs”, s fleg ha a fmes jelleg Bels-Megtarts „kitermelse” folyik (netn ezek mell mg ms mdon is „robbantsok” trtnnek az letet Megtart Tr felsznn vagy mlyebb kiterjedseiben).
A fmes jelleg s egyb ms Bels-Megtart-Tr-Rszek a Kzssg letben nagyon fontosak
-
mind az egyedi teremtk ’Teljes’ (hiny-mentes, nll, szabad) lethez,
-
mind a ’Kommunikcihoz’ (a Belsben, s a trsak egyms kztti ’kiradsaiban’ is).
Amely Kzssgekben (mindig idegen behatsra) megkezddik a „bnyszat”, majd erre rplve gyorsan a pusztt eszkzk / fegyverek s egyb „gpek” „gyrtsa”, az mindig az ott lk Termszetes n-Megtartsnak s Tudatossgnak NAGYON GYORS leplshez vezet (s egyre szembetlbb vlnak a krnyezetet krost kihatsok), mert ezek a NAGYON DURVA ERSZKOS behatsok szinte AZONNAL Megtrik a teremtk kztti (Bels s egyb kirad) Termszetes sszekapcsoldsokat / Kommunikcit.
„…Fontos tudni, hogy Megtrs nem csak let-Megsrtsbl eredhet [az letet Megsrtben, s abban, akinek megsrlt az lete (mindkettjkben)]. (2) Sok olyan teremt van, akiben valamilyen ’Nagyobb Eltvolods’ az oka a Bels Megtrsnek.
Nhny jellemz Nagyobb Eltvolods:
-
erszak (kifejtse vagy eltrse) hatsra eltvolods / elszakads valamely [Eredben Meghatrozott vagy ksbb Vlasztott] N-Jellegtl [akr az N-Azonossgtl] > ez sokszor mr szinte hatros az let-srtssel
-
Tveds / Megtveszts / Figyelmetlensg (’vatlansg’) miatti Eltvolodsok
-
idegen behatsra megzavarods > ebbl ered brmilyen Eltvolods
-
Keveredettsg [20180921 (elrhet ITT): ’Keveredsnek’ a VILGBAN azokat az ’rintkezseket’ jellik, amik megnylsnak nincs megfelel egyetrtsbl megformlt trvnyes alapja, s ezrt egyetlen rintett szmra sem eredmnyezhetnek megtarthat teremtseket (pusztulssal, ervesztsekkel jrnak >>> az ilyen teremtsek Tapasztalatai jellemzen az rintett MEGTARTKBAN ’Feljegyzsknt’ vlhatnak megtarthatv). A Keveredsek zavart okoznak mind az egyedi teremtk lnyben, mind a Kzssgek ramlsaiban. Nha olyan slyos zavarokhoz is vezethetnek, amik mr a Teremtsi Alapok torzulst vagy akr rszleges vagy teljes bezrdst is eredmnyezhetik (>>> az egsz kzssg teljes pusztulst okozhatjk).]
-
(amely Kzssgben van ilyen:) ’nemi n-jellegtl’ val Eltvolods, Szorosabb sszekapcsoldsbl (csaldi, barti Trsas-sgbl) val kiszakads stb..”
A „megzavarods” valamivel lassabban nyilvnul meg azon Kzssgekben, ahol a teremtk kpesek mr tbb Tapasztalatot / Tudst Bergzteni a Kzps s anyagi testkbe [20190529 – elrhet ITT][gy tbb lehetsgk nylhat e romls Elhrtsra], de a Tudatossg leplse s az let-er rohamos cskkense itt is szinte megllthatatlan volt eddig.
A Tudatossg leplse szinte azonnali azon Kzssgekben, ahol a MEGTART elsdlegesen az ramlsokba rgzti be (s gy teszi elrhetv) a Tapasztalatokat, s a teremtk mg csak kevss kpesek ezeket bergzteni az anyagi testkbe [ez volt a helyzet az EGYEDISG Birodalmban: 20181017 – elrhet ITT]. Rszben ez a Tapasztalat indtott arra minden nagy-TEREMTT s Kzvetlen MEGTARTT, hogy j Harmonit formljanak meg a Kzssgkben megformlhat testekre (s ramlsokra) vonatkozan [a teremt pontosan mit / milyen felttelekkel / milyen mdokon ’emelhet be’ s rgzthet be a Testbe az ramlsokban bergztett Tapasztalatokbl --- ezeket milyen tartamonknt szksges rtkelni s Ellenrizni / Rendezni / ’rendbe tenni’ --- milyen j lehetsgek nylnak az jonnan megnyl Klnleges Megtapasztalsok tjn > pldul kzvetlenn vlhat a FORRS-TRBEN bergztett Tapasztalatokhoz a hozzfrs, s ezek mennyiben rgzthetk be a teremtk (Lnyegi / Kzps / Harmadik) Testbe stb].
A Megtart-Tr „Belsejnek” Tudatos (s erszakos, durva) megsrtse („tformlsa”), a bels s felszni ramlsok mielbbi szttrse / tszerelse [mestersges hatrokkal a termszetes kzssgek feldarabolsa / sztvlasztsa, termszetes utak jrhatatlann-ttele / az tjrhatsg ellenrzshez ktse] szinte biztos jele annak, hogy a Kzssg valsznleg minden tagjban Bels Megtrs is van.
Azrt
’knnyebb’ ma mg a Kisebb vagy Nagyobb Szakasz-Lezrsok s az T-VEZETS sorn a Megtrsek Kiigaztsa,
mert ilyenkor nem csupn az egyedi teremtkrl GONDOSKODNAK klnleges vagy klnlegesEBB mdon a MEGTARTK,
hanem maga az letet Megtart TR is minden esetben KIIGAZTSRA kerl.
A Tapasztalatok szerint
az letet Megtart TR KIIGAZTSA nlkl
legfeljebb csak „rvid let” lehet a teremtk lnyben megnyilvnul minden N-Igazods s Rendezs.
A FLD Megjul Vilgban
a Tr Bels Megtart Rszeinek a Gondozsa
nll Szolglati-s-Irgalmi (s ksbb LTR jelleg) Klnleges Teremtsi Irnny nylik meg / nylt meg.
A TR e nagyon fontos Bels Megtart Rszei
a FLD-Vilgban
jelenleg
NAGYON KLNLEGES MEGRINTHETSGBE kerltek,
s csak azon MAGOK szmra vlhatnak ezek ’megrinthetv’,
akik trvnyes ton megnyitjk az ehhez tartoz Klnleges Gondoskodst.
A MAGJAI szmra a FLDANYA Kirasztotta ennek az j Klnleges Teremtsi Irnynak a Megnyithatsgt.
Amely MAGOK megnylnak az ilyen irny Klnleges Tudatosodsban,
azokat a FLDANYA azonnal elindtja egy olyan Bels n-plsben (s alapoz Tudatosodsban),
amelyben feltrja szmukra e Bels Tr-elemek pontos lnyegt s a bellk felplt j Rendszer (= j Harmonia) lnyegt.
E mg Kiprbls jellegben megnyithat Tudatosodst kveten hozhatnak majd a MAGOK olyan Rendelkezst,
hogy ’Elktelezdnek’-e ebben a ma mg Nagyon (!) Klnleges Tudatosodsban,
amely csakis a FLDANYVAL megformlt ’Kt’-Szorossgban nyilvnulhat meg.
*****
Megrtst segt nhny gondolat:
„…Klns behatsra teht ezen ltezk „gykere” / Befogad-Alapja megsrtsre / megvltoztatsra kerlt azrt, hogy kpess vljanak egy akkor „mestersgesen megformlt j szervezet” (nem l Kzssg!) „hatalma al beigazodni”. E Vltoztats hatsra let-erejkben / Termszetes n-megtartsukban ezen teremtk jelentsen meggyengltek, s mivel az ALAP-RAMLSUKBL immr alig voltak kpesek let-erhz jutni, „letk” ezt kveten mr csak gy volt „megtarthat”, hogy „megtanultk” „msoktl elvenni” mindazt, ami az „lethez kell” (msokra „ktseket tettek”, amelyeken t „let-erejk” egy rszt folyamatosan magukhoz tvontk). E Vltoztats ELTVOLTOTTA ket AZ-LETTL, m ezt kezdetben mg nem ismertk fel. ELTVOLODVA a MEGTARTIK Termszetes Gondoskodstl „letk” mr nem volt „valdi let” >>> s ezrt jelenleg nagyon alapos RTKELST ignyel az, hogy az ezen „let-szer” megtapasztalsukbl van-e brmilyen Megtarthat Tapasztalat, amit ln tovbb-vihetnnek [mivel maga az „t” „amin elindultak” „sszeegyeztethetetlen az lettel” > emiatt a Megtapasztalsaik nagy valsznsggel csak Feljegyzsek formjban maradhatnak meg].
Megismtlem, mert fontos: ezen teremtk Tapasztalatai nagyon fontosak s rtkesek A-LTEZS-EGSZE szmra. Rvilgtottak arra, hogy akr egy teremt (vagy egy kisebb Kzssg) „nmaga-ellen-irnyulsa” / nnn-lnynek let-ellenes megsrtse is milyen slyos, tbb Birodalomra is kiterjed NAGYON KEDVEZTLEN Vltozsokat (slyos Megtrseket / Bezrdsokat) eredmnyezhet, s gy mennyire fontos a (MEGTARTI s egyedi) teremtben olyan Biztos n-Megtarts s ehhez kapcsoldan az Eltvolodsokat / Veszlyeket mr nagyon korai szakaszban pontosan Jelz (bels s kls) rendszer / Harmonia felptse, amely biztosan tjt llhatja az letet ront / srt megnyilvnulsoknak. Nagyon fontos, hogy az ilyen irny Tapasztalatokbl megformlsra kerl RTKELSEK minden rintett szmra kzvetlen ton elrhetv vljanak. gy habr e teremtk Tapasztalatai a sajt teremt-lnykben Val formjban nem vlnak megtarthatv, FELJEGYZSEKBEN a szmukra s msok szmra is megtartottak maradnak…”
A „Szervezetek” ltrehozsa az elindtk rszrl tudatos teremts volt, s valsznleg sem a ksbbi „tantk” (kikpzk), sem a tantvnyok nem voltak kezdetben tudatban annak, hogy milyen slyos kvetkezmnyekkel jr ez az nmagukon megkezdett Kiprbls (ksrlet) [vagyis az, hogy TUDATOSAN „levlasztjk magukat” „Az-letrl” (= a trvnyes MEGTARTJUKRL) annak rdekben, hogy egy jellemzen nhny szemly ltal megformlt „AKARAT” „irnytsa” ket].
Ez a Kzvetlen MEGTARTTL (s gy az Ered-nagy-TEREMTTL!) val (let-ellenes) Eltvolods volt eddig ezen teremtken a kzvetlen oka annak, hogy mg akkor sem tudtk nnn lnykben megnyitni a Szolglatot, ha eredenden olyan Birodalomhoz tartoztak, amely Birodalomban mra valsan megnyithatv vlhattak a Klnleges Teremtsek. Mivel „fellazult” (leginkbb kzvetett vlt) a kzvetlen sszekapcsolds az Ered-nagy-TEREMTVEL, a teremt nem tudta az (n)Lnyegben „bergzteni” (s/vagy abbl tovbb-vezetni) a Klnleges Teremts Megnyitst.
Mr maga ez az n-megtartst meggyengt ksrlet is slyos krokat [s mostanig, a FORRS-TR megformlsig kiigazthatatlan Megtrseket s Bezrdsokat!] eredmnyezett >>> az igazn nagy baj viszont az volt, hogy TUDATOSAN KILPTEK A KSRLETHEZ MEGFORMLT TRBL (a „Szervezetbl”), s olyan ms Trre / Kzssgekre / ltezkre is KIRASZTOTTK ezeket a ksrleti megnyilvnulsokat, akik ebbe tudatosan nem egyeztek bele [mert fel sem trtk elttk, hogy „mit zdtanak rjuk”]. Ez a kevereds tipikus esete, amely a Tapasztalatok szerint MINDIG MEGTRST EREDMNYEZ az rintettekben:
>>> ’Keveredsnek’ a VILGBAN azokat az ’rintkezseket’ jellik, amik megnylsnak nincs megfelel egyetrtsbl megformlt trvnyes alapja, s ezrt egyetlen rintett szmra sem eredmnyezhetnek megtarthat teremtseket (pusztulssal, ervesztsekkel jrnak >>> az ilyen teremtsek Tapasztalatai jellemzen az rintett MEGTARTKBAN (csupn) ’FELJEGYZSKNT’ vlhatnak megtarthatv). A Keveredsek zavart okoznak mind az egyedi teremtk lnyben, mind a Kzssgek ramlsaiban. Nha olyan slyos zavarokhoz is vezethetnek, amik mr a Teremtsi Alapok torzulst vagy akr rszleges vagy teljes bezrdst is eredmnyezhetik (>>> az egsz kzssg teljes pusztulst okozhatjk).]
20090830 II. (elrhet ITT):
„…Korbban a Napfonat terlett sokan egyfajta „harchoz” [tllsi harchoz] rendeltk: az eredend kapcsoldsok helyt „energia-elszv” szerepv tettk. Ennek oka az volt, hogy a testben l Llek a Fldhz kapcsol legals csakritl le volt vlasztva, gy gyakran megesett, hogy feladatai teljestshez nem jutott nMaGn keresztl kell fld-energikhoz, s ezrt az egybknt kapcsoldsokra rendelt alsbb terletvel (Napfonat) prblt meg rkapcsoldni msok energiira. Ezek kezdetben csak „vatos tapogatzsok” voltak, amelyek azt voltak hivatottak biztostani, hogy kapcsolatok ltestse ltal biztosthat legyen egy-egy feladat elltsa s megtapasztalsa. Idvel egyesek tudatosan erstettk ezt a kapcsol-kpessgket a „maguk akarata ltal irnytottan msok rovsra”… Ma mr ilyen jelleg elszv kapcsoldsok a Napfonat terletrl s terletn (s mshol sem) nem mkdhetnek, mert az ilyen msok energijt elvon mkds a Fldanya „tilt listjn” szerepel, s aki ilyen mdon prblna mg ma is energikhoz jutni, azokhoz a Fldanya kldi a megfelel „Lebont” energikat.
Elisabeth Haich: Beavats (I)(Zrich, 1954):
„…A legnagyobb meglepetsemre valami egszen ms trtnt, amire nem szmtottam. Mikzben a frjem mellett lltam, s egy gondolatra vrtam, egszen pontosan reztem – st, lttam! -, hogy gyomrnak tjkrl egy nyolc-tz centimter tmrj ramlat tr el, s testemet – ugyancsak a gyomrom tjkn – lasszknt krlleli. Ezt gy reztem, mintha a frjem testbl elbukkan ramlat nagyon fimon, sr kdhz hasonl, de mgis fizikailag ltez anyagbl llt volna. Miutn teljesen krllelt ez az anyagszer sugr, jl rzkelheten az egyik irnyba kezdett hzni, gyhogy knytelen voltam egy lpst tenni. Azutn egyre csak vonszolt valamerre. Valahnyszor rossz irnyba lptem, rezhet ervel visszarntott, s a megfelel irnyba terelt. gy jutottam el az ablakhoz, ahol a frjem materializldott akarata meglltott. Ekkor jabb meglepets rt: a szoksos mdon lefel csgg szabad karom hirtelen a magasba lendlt, slytalann vlt! Addig egyltaln nem gondolkoztam el azon, hogy a karom a Fld ltal kifejtett nehzsgi er miatt lg lefel, hiba tanultam az iskolban a gravitcirl. De ott, az ablak mellett kzvetlenl rzkeltem, hogy a karom elveszti a slyt, s a Fld vonzerejtl megszabadulva, magtl felemelkedik. Mikzben a levegbe emelkedett, a fggnyt is fellebbentette. Egyetlen izmomat sem fesztettem meg, gy tetszett, mintha a frjem napfonatbl (plexus solaris) kiraml massza tmasztan al a karomat. Ez a massza azutn elrenyomta a fejemet, gyhogy az orrom az akaratomtl fggetlenl az ablakveghez nyomdott. Ebben a pillanatban elvlt a massza a testemtl, n pedig megint szabadon tudtam mozogni.
Egymsra nztnk. Mindkettnk arcra kilt az izgatottsg. Rm egszen megrz hats gyakorolt az j lmny, az, hogy az emberi akarat a napfonatbl kiramolva sz szerint egy msik ember testre tapadhat, polipkarknt tlelheti, mg a nehzsgi er ellenben is hathat. Ez az „anyag” olyan benyomst keltett bennem, mintha az gbolton tvel Tejthoz hasonlan mirirdnyi kdszemcsbl llna, amelyek szorosan egymshoz kapcsoldva mind egy irnyban ramlanak.
Frjem is izgatott vlt, mivel nem rtette, hogyan lehetsges, hogy robotknt hajtottam vgre sszes gondolatt – azt, hogy az ablakhoz menjek, megemeljem a fggnyt, s kinzzek az ablakvegen. Elmondtam, hogy napfonatbl egy ltalam anyagszernek rzett ramls bukkant el. Rgtn hozztettem azonban, hogy szubjektv megtls krdse, hogy mit tekintnk anyagnak. Valamilyen er rvn alakul ki bennnk az az rzs, mintha anyaggal kerltnk volna kapcsolatba. (…)
Csaldunk minden vasrnap egybegylt a szleim otthonban, gy aznap odamentnk. Elmesltem, mit tapasztaltunk, mire termszetesen az egsz csald azonnal ksrletbe akart kezdeni. Elszr mamval egytt lltam fl. A tbbiek sri csndben hallgattak, s megprbltak semmire sem gondolni, mivel ebben a felfokozott tudati llapotban olyan rzkeny voltam a jelenlvk gondolataira, hogy knnyen megzavarhattk volna a ksrletet.
Mamval megint j lmnyben volt rszem. Az ltala kibocstott ram gyengbb, finomabb s jval kisebb tmrj volt, mint frjem. Aztn ugyanezt a ksrletet megismteltem a klnbz nagybcsikkal, nagynnikkel s egyb rokonokkal… Volt egy nagybcsim, aki ltalban nehezen sszpontostott, s sokszor ttovzott a dntseiben. Nos, az „rama” vastag s ers volt, de az ram sszetev rszecski nem ugyanabba az irnyba ramoltak, hanem vletlenszeren ide-oda csapongtak, ami meglehetsen kaotikus hatst keltett. Igen nehz volt rjnni, mit is akar tulajdonkppen. Az egyik nagynnm fell nagyon vkony, de szrs, igen les, merev, kemny drtra emlkeztet ramot rzkeltem. ltalban nagyon agresszv volt. Hasonlkppen figyeltem meg az sszes tbbi rsztvevnl a csak r jellemz akaratkiramlst.
j vilg nylt elttem! j jelensgeket kezdtem megrteni, amelyeket korbban csak reztem, sejtettem, vagy szre sem vettem. Egy pillanat alatt vilgoss vlt, mirt rezheti magt az ember egy szbrbaj utn olyan fradtnak, mintha testileg birkzott volna. Azt is megrtettem, hogy lehet, hogy a msokkal val egyttlt nha teljesen kifraszthat, mskor pedig felfrisst, s ert ad. Kzzel foghatv vlt, mi a szimptia s az antiptia: adakoz, illetve elnyel kisugrzs. Az elbbi ert sugroz, az utbbi polipkarknt tapad az emberre, s ert szv el tle. Az ilyen emberek a ksrletek sorn annyira elgyengtettek, hogy reszket trddel, teljesen kimerlten kellett lelnm, s csak bizonyos id elteltvel tudtam magamat annyira sszeszedni, hogy folytassam a ksrletezst. (…) Ekkor olyan tnyt is megismertem, amelyen emberi akarat nem vltoztathat, nevezetesen, hogy a kimvelt, magukon uralkodni kpes emberek egszen ms sugrzst bocstanak ki magukbl, mint az alacsony ignyekkel rendelkez, nuralom nlkli, csak a primitv vgyak kielgtsre trekv szemlyek. Ez a jelensg termszetesen fggetlen az egyn trsadalmi helyzettl! Erdben vagy hegyoldalban magnyosan l, a civilizcit gyakran egyltaln nem ismer embereknl nha tisztbb s magasabb rend rezgst rzkeltem, mint nhny magas kpzettsg, olvasott, de teljesen egoista belltottsg szemlynl. Ezeket a kisugrzsokat lehetetlen elrejteni, letagadni vagy meghamistani. Rgtn elruljk, kivel van dolga az embernek.
A ksrletek sorn mg egy rdekes megfigyelst tettem. Ha valaki olyasmit akart tlem, ami a neveltetsemnek ellentmondott, akkor neveltetsem falknt llt kettnk akarata kz, s csak a legnagyobb erfeszts rn tudtam vgl ezt a falat valsggal trobbantani.
Ezek a ksrletek mindig nagyon kifrasztottak, ugyanis mg ha pozitv belltottsg szemlyekkel vgeztem is ket, elszr ki kellett rteni a tudatomat, hogy a msik akaratt tvehessem, vagyis hogy azt magamban tudatoss tehessem, s a rezgseket ilyen mdon a sajt idegrendszerembe vezessem, a sajt kisugrzsom lehet legnagyobb mrtk elfojtsval. Ez jelenti a legnehezebb feladatot. Idegrendszernk a sajt rezgseinkre lltdott be, ellenllereje a sajt letramunkhoz igazodott. Minden vltozs megerlteti az idegeket, mivel olyan thangols kvetkezik be, amely akr lefel, akr felfel irnyul, mindig megviseli az idegrendszert. Mr az is nagyon kros, ha magunkban lnk t ilyen thangoldst, legyen sz ijedelemrl, rzelemkitrsrl, vagy akr rendkvli rmrzsrl. rthet, hogy ha idegeink egszen idegen rezgsekre hangoldnak r, amelyek nem csak rezgsszmban, hanem egyb sajtossgaikban is alapvet eltrseket mutatnak a minktl, elfradunk, vagy akr krosodsnak is kitehetjk magunkat. A rezgs jellegnek nagy eltrsei esetn slyos krosodssal, idegi jelleg megbetegedsekkel, tlzott ingerlkenysggel vagy ideggyulladssal lehet szmolni. gy rthetv vlik, mirt betegednek meg bizonyos tlrzkeny emberek rejtlyes mdon jra meg jra egy adott krnyezetben. Emellett szembe kell mg nzni egy egszen nagy veszllyel, amely minden mdiumot fenyeget, st az esetek tbbsgben elkerlhetetlenl be is kvetkezik, nevezetesen azzal, hogy a mdium elveszti a sajt egynisgt. Minden rezgst tvesz, ha azonban azokat nem tudja feldolgozni, a magv tenni, akkor maga is zavarodott, megbzhatatlann, gyenge akaratv vlik! Jtkbl senki ne prblkozzon ilyennel! Egsz knyvtrakat lehetne sszelltani olyan szomor trtnetekbl, amelyekben klnbz mdiumok mindenfle benyomsoknak engedelmesked, akarat nlkli robotokk vltak, ellenllkpessgket elvesztettk, s vgl szlhmosknt „leplezdtek le”. Nem is csoda! ppen mdiumi kpessgeik kvetkeztben vesztettk el akaraterejket, s vltak nzik jtkszerv. Magam is tanja voltam, hogy egy rendkvli kpessgekkel rendelkez s kezdetben valdi jelensgeket produkl asszony idvel egyre tbbet vesztett sajt egynisgbl, az emberek kvnsgainak kptelen volt ellenllni, s olyan nagy volt benne a szereplsi vgy, hogy amikor az ismeretlen er nem jelentkezett, csalshoz folyamodott. Mkdsnek risi botrny vetett vget. A tudatlanok gyzelmi mmorban sztak, s azt lltottk, hogy az sszes jelensg kezdettl fogva csals volt. Nem! Nem volt minden csals. Az asszony ppen igazi mdiumi tulajdonsgai miatt vlt annyira egynisg nlkliv s akaratgyengv, hogy vgl szlhmos lett. Sajt magamon is megfigyeltem ezeket a hatsokat. Magamat nem akartam becsapni, az igazsgra voltam kvncsi, de kzben tapasztaltam a ksretek kros kvetkezmnyeit. A krdshez kell tudatossggal lltam hozz, s az akaraterm is kellen ers volt ahhoz, hogy az idegen rezgseket legyzzem, s minden egyes ksrlet utn jra visszatrjek „sajt magamhoz”. Azonban ezeknek – s ksbb az sszes spiritiszta ksrletnek – ppen azrt vetettem vget, mert az idegen hatsok lekzdsre tett erfesztseim tlsgosan kimertettek s felzaklattak. (…) Ksrleteim sorn meggyzdtem arrl, hogy az ember ppgy „tveheti” rzkelheti s kinyilvnthatja a sajt akaratt a tudatalattijnak valamilyen rejtett tartomnybl, mint egy idegen lnyt. (…)
Gondoljuk csak el: ha egyetlen ember akarata elegend ahhoz, hogy egy msik ember karja a levegbe emelkedjen, vagyis hogy a Fld nehzsgi erejt legyzze, akkor hol hzdik a lehetsgek hatra? Amikor megismertem ezeket a tnyeket, megrtettem a nlunk, Nyugaton „levitcinak” nevezett jelensget, amelyet Tibet bizonyos kolostoraiban rendszeres gyakorlssal mg ma is megvalstanak. Anlkl, hogy brmit is hallottam volna ezekrl a tibeti gyakorlatokrl, ksrleteim ugyanezekhez az eredmnyekhez vezettek. Itt Eurpban is ismert ez a jelensg, s megbzhat forrsok szerint Avilai Szent Terz, Keresztes Szent Jnos s Assisi Szent Ferenc nem is egyszer, hanem tbb alkalommal, nha akr rkig is a levegben lebegtek. Tudom, hogy ez lehetsges, mivel a sajt akaratunk ugyangy fejti ki a hatst, mint egy idegen. Nagy akaratervel pedig mg a nehzsgi er is lekzdhet bizonyos idre.
Velem is megtrtnt mr, hogy egy ksrlet sorn kptelen voltam valakinek az akaratt magamban tudatostani, s akkor a gondolatt sem sikerlt megvalstanom. Ilyen esetekben az a bizonyos masszaszer jelensg slyknt nehezedett a mellkasomra, nehezen tudtam llegezni, s gy nygtem, mintha a hallomon lennk. Megkrtem, prbljon jobban koncentrlni. Amint felismertem s vgrehajtottam az akaratt, megknnyebblten llegeztem fel, a nyoms egy csapsra megsznt! Ennek nyomn az a meggyzds alakult ki bennem, hogy az asztma sok esetben nem ms, mint egy msik ember lthatatlan akarata, amely slyos teherknt nehezedik a betegre. Ez a lthatatlan, meg nem valstott akarat az ember tudatalattijbl is szrmazhat, s betegsgeket okozhat anlkl, hogy a beteg tudn, a sajt akarata felels az llapotrt.
Az let ilyen lthatatlan kzdelmekbl ll, amelyek sorn egyszer alulmaradunk, mskor fellkerekedhetnk a nehzsgeken.
Ezek a ksrletek s az ltaluk szerzett tapasztalatok kivl iskolt jelentettek a szmomra. Lehetsget teremtettek arra, hogy alapos betekintst nyerjek az ember tudatalattijba, s komoly n-, valamint emberismeretre tegyek szert. Bebizonyosodott elttem, hogy lehetsges ms llny gondolatainak tvtele, de az is nyilvnvalv vlt, hogy ez milyen hihetetlen nehzsgekkel jr. (…) A legklnflbb krkben eltlttt sok-sok v alatt szmtalan katasztrfnak, rgeszmnek, ngyilkossgnak, idegsszeomlsnak, slyos lelki betegsgnek voltam tanja, amelyeket a spiritizmusnak nevezett feleltlen jtszadozs vltott ki. Jszndk s becsletes, de teljesen tudatlan s a pszicholgiban jratlan emberek vettek rszt a szenszokon! A tudatlan szemlyek olyan erket hvnak letre, amelyeket egyltaln nem ismernek, s azt sem tudjk, honnan szrmaznak. Nincs is hatalmuk az ilyen erk fltt, teljesen kiszolgltatottak velk szemben. Spiritizmussal csak olyanoknak szabadna foglalkozni, akik nem hagyjk befolysolni magukat, alapos pszicholgiai ismeretekkel s nagy tapasztalattal rendelkeznek, s rendkvli tudatos akarater, valamint nuralom jellemzi ket…”
Az rs folytatdik a 6. rszben, elrhet ITT