 |
RSAIM |
|
| |

"ELEGET KVNOK NEKED!"
"Elegend napstst kvnok szmodra, hogy jkedved legyen, brmilyen szrknek is tnnek napjaid.
Elegend est kvnok neked, hogy mg jobban megbecsld a napot.
Elegend boldogsgot kvnok neked, hogy szellemed l s rkk tart legyen.
Elegend fjdalmat kvnok neked, hogy mg az let legkisebb rmei is nagyobbnak tnjenek.
Elegend nyeresget kvnok neked, hogy vgyaidat kielgtse.
Elegend vesztesget kvnok neked, hogy mg jobban megbecsld mindazt, amid van.
Elegend kszntst kvnok neked, hogy felksztsen a vgs bcsra." (Folytats ITT)


|

Sk Sndor - Ember
"Embernek lenni!
Csak embernek, semmi egybnek,
De annak egsznek, pnek,
Fld-szlte fldnek
s Isten-lehelte szpnek."



|
 |
Hmeztem: |
|

| |

2011.0728 – Szemelvnyek – nkifejezs III.:
Nagyon fontos, hogy azokban a helyzetekben,
amelyekben „msok tmogatjv vagy segtjv” vlunk,
TELJESEN SZINTK, IGAZAK legynk.
A „segt szndk” „tiszta” legyen,
vagyis tisztn SZERETETBL legyen jelen (’se tbb se kevesebb’),
magunkat a „yobbts” s nzetlen segtsgads szndka vezesse
[ne kvnjuk a msikat ’befolysolni’ vagy ’vezetni’, ne ’rtkeljk’ vagy tljk meg stb].
Ha „hvst” rznk egy helyzetbe, amelyben segten nyilvnul(hat)nnk meg,
akkor „teljes figyelemmel” [teljes odafigyelssel] forduljunk a „helyzet” s a helyzetben „jelenlvk” fel is.
Legynk „nyitottak”, hogy megrthessk azt, amit a helyzet mutat –
s ezltal is azt tudjuk nyjtani,
ami az adott helyzetben „tlnk telheten is a leg-yobb”
s az „rintett szmra is legmegfelelbb”.
Fontos, hogy IGAZAK legynk teljes egszben:
ne talljunk ki valtlan, ltalunk meg nem lt ’pldkat’, mert mr ez is ’ferdts’.
Olyat mondjunk s tegynk, amit mi VALBAN megtapasztaltunk,
s ami ezltal a ’magunk tapasztalata/tudsa’
[’erre tudunk pteni, ebbl tudunk biztonsggal ptkezni/pteni’].
Ne „szptsnk”, s kzben ne legynk bntak sem
(ugyanis a ’bnts’ rzkelsekor bezrul vagy beszkl a „szv”, s gy legtbbszr nem tud clt rni a segtsg).
|
"Egy sz is lehet locsogs, s ezer oldal maga a tmrsg.”
(Abody Bla)

„A madarak nyelve nagyon rgen kialakult, s ms, si beszdmdokhoz hasonlan tmr, kihagysos beszd: keveset mondanak, de ezzel sokat fejeznek ki s sokat megrtenek belle.”
(Gilbert White)
|
|
|
|
|
 |
RSOK - 2019. oktber 30 - november 25. |
|
20190720 - MAGOKNAK, rintetteknek: NAGY-Bezrdsok (s a Megtrs) Megszntetse (10. rsz)
Az rs 9. rsze elrhet ITT
2019.11.24.
Sok Kzssgben (az iskola-rszben / egy kiprbl-trben) rgebben nekikezdtek a Megklnbztets megformlsnak [20180916 - elrhet ITT]. Sok Kzssgben ez valamilyen pusztulshoz vezetett (romok, hbors helyszn rzkelse a most jj pl iskola mellett). A „gengszterek” valsznleg hamar felismertk, hogy szmukra a vget hozn el, ha a teremtkben lv vlna a Megklnbztet n-er (azzal hamar felismernk a kzelsgket, s gy nem irnythatnk ket, nem vehetnk el szabadon a javaikat). Ezrt „ldztk minden lehetsges mdon” (technika, fegyverek, erszak, megtveszts bevetse tjn) s igyekeztek elpuszttani az ilyen „iskolkat”, a benne dolgozkat.
Sajnos a Megklnbztets csak mostanban tudott megformldni a legtbb Kzssgben. Valsznleg a Megklnbztets biztos-pontos megnyilvnulshoz elengedhetetlen alap (1) a Kzssg MEGTARTJVAL (s az Ered-nagy-TEREMTVEL) val kzvetlen bels sszekapcsolds, (2) valamint az egyedi teremtkben az N-AZONOSSG (ma mr Garancival megerstett) ’jelzse’ [20190718 – elrhet ITT], illetve az Ered-n-Jelleg bergztse a Tudatosts rtkel jelleg n-rszbe [20191111(2.r.) – elrhet ITT].
Az lom els rsze emlkezs lehetett a korbban megsrlt vagy elpusztult (kiprbl?) trre (az iskolra), ahol tbbfle gyermek is tanult (valsznleg azrt, hogy megalapozhat legyen a Megklnbztets a gyakorlatban is).
A pusztts rejtetten, megtveszt mdon jelent meg. rdekes a „takart” kifejezs, mert a bnz csoportokban gy nevezik azt, aki eltnteti a nyomokat, hogy ne legyenek megtallhatk a gyilkossgot elkvetk. A takart els szrsa nem volt rzkelhet, s valsznleg eltomptotta az rzkelst, s gy... nem volt hasznlhat az addig mr felptett rzkels s tuds. Az elbizonytalanods (s a valsznleg most mg takarsban lv emlkek az ezt kvet puszttsrl) vgl menekls fel vezettek.
rdekes taln egybevetni a gyermekek kpt a fszekaljnyi madrfikval.
Valami megtrt, megszakadt. Taln ksbb a „helikopterrel s tankkal ldzk”, orvosi (l)ruht viselk trltek is bizonyos emlkeket.
Az akkori emlk / megtapasztals slyosan meggyengthette a Bizalmat / n-bizalmat.
A Bizalom nem csak a HARMONIKUSAN MEGNYILVNUL LET elhagyhatatlan alapja, hanem a MEGKLNBZTETS is, a SZOLGLAT is (az ALZAT is!)(brmilyen Klnleges Megnyilvnuls!).
Az akkori emlk a tszrsrl ma is bizalmatlansgot breszthet a (valsan) segt / gygyt szndkkal kzeledk [gy a MEGTART, anya] fel is. Ez az oka, hogy nem fogadja el a tlk rad / rkez gondoskodst, tpllst, gygytst. Ez (szerintem TKRKNT) megmutatta (1) az „alultplltsgot” (sovnysg) s (2) a tudat / n-tudat homlyossgt [„bell az otthonban”: a sajt testben].
Rgen a „takart” s a szndkosan megtveszten orvosi ruha alatt rejtzkdk (magukat segtnek lczk) a tudatossg s let elpuszttsra irnyulhattak.
Ennek az emlke (s NAGY FJDALMA) nem engedi tisztn ltni s rzkelni, hogy ma mr valdi segtk az let megerstsre s visszaptsre irnyulnak.
A rgi lczott orvosok erszakkal, knyszerten hatottak.
A ma vals segti nem alkalmaznak sem knyszert, sem megtvesztst (mg csak „terelst” sem, nem befolysolhatnak!). Keresik a lehetsgeket, hogy felismerhetv vljon a valdi segt szndkuk.
Nekem az a kp, hogy „hrman is nyomtk az anyagot az erekbe” az ALAP-RAMLSUNK megjult rendszert is jelezte. Ma mr az ALAP-RAMLSBAN hrom megformlt f ramls van minden teremtben:
-
az let ramlsa (a MINDENSG-FORRSTL folyamatosan ramlik ezen hozznk az let-er)
-
nagyon fontos j ramls az Ered-ramls: ezen az (n)Lnyeget tart nagy-teremt (az Ered Birodalmunk) gondoskodsa nyilvnul meg folyamatosan, ezen is kaphatunk akr let-ert vagy ms megerstst is
-
a harmadik megformlt f ramls az Irgalom-ramls, amely folyamatosan ’nyitva van’, s ltalban a krsnkre rkezik ezen hozznk megersts (vagy a MEGTARTINK krsre).
Frasztbb munkk utn n is szoktam krni (!) a MINDENSG-FORRST, Ered-nagy-TEREMTMET, a VILGOT s a Fldanyt, hogy mindhrom f ramlsomon t egyszerre erstsenek meg (’nyomjk az ereimbe az anyagot’). Meg kell tanulni ezt Befogadni s beilleszteni a testeinkbe (tudatos gyakorlssal ez megtanulhat). Ilyenkor nem erszakkal ’nyomjk az anyagot’, hanem tudatosan meg kell feljk nylni Bizalommal > ekkor vagyunk kpesek befogadni a megerstsket.
rdemes megkrni az Ered-nagy-TEREMTT (anyt), hogy tantsa meg az Ered-ramls hasznlatt.
Nyilvnvalan ha „tiltakozunk” s „meneklnk” (tudatosan elfordulunk), nem fogjk rnk erltetni a ’tpllkot’ s ’gygytst’. Ekkor csak nagyon kevs er tud hozznk ramlani, leginkbb csak az let-ramlson t.
„Enned kne mr, s befejezned ezt a folytonos lland vdaskodst”.
Ahogyan a flig levgott gak is jeleztk, s a mostani lomban a zsfoltsg-rzet: rendet kell tenni, mindent t kell nzni, s ami
(1) mr nem szksges (ez elssorban a Klnlegessgekre vonatkozik)
(2) nem tovbb-vihet
azt ellenrzs utn ’ki kell tenni a kukba’ (Irgalmi ton elengedhet).
Az ’alapoknl’ nagyon fontos rendet tenni, nagyon alapos n-rtkels utn a Bizalmat fel kell tiszttani s jra lv kell tenni [20171123 – elrhet ITT].
rdemes / fontos kitiszttani rgi dogma-rendszereket, s (Tudatosan) J ALAPRL (!) belekezdeni a Megklnbztets felptsbe. Ez most minden Kzssgben ’Srget’ feladat (fleg a Szolglatban vagy Irgalmi utakban mr megnylt teremtk szmra).
A rgi lerombolt ’iskola’ jj plse utalhat arra, hogy vlaszthat (!)(folytathat) az ahhoz kapcsoldan rgebben megnyitott Szolglat (a rzsaszn ruha taln valamilyen Irgalmi t hozzkapcsolsa lehet > az j ruha lehetv teheti a ms iskolkhoz val kzvetlen hozzkapcsoldst is -- taln elssorban a tapasztalatok egymssal val megosztsa rdekben). Vlaszthat az akkor rgen elindtott megtapasztals Lezrsa is, s valamilyen j („kedvesebb”) irny / Szolglat megnyitsa.
Ma mr ms teremt sorsba csak Irgalmi utakon lehetsges a(z let-rendezshez) szksges mrtk rlts.
Minden korbban Szolglatban megnylt teremt szmra ’Ajnlott’ Irgalmi t megnyitsa is (ez is bels n-pls tjn nyithat meg, bels ton lehet rlts arra is, hogy kinek-kinek milyen Irgalmi irny illeszkedhet az letbe, melyek kzl lehet vlasztania).
Az Irgalmi utak kztt vannak olyanok, amelyek a Szolglathoz hasonlan kzvetlenl MEGERSTSRE (= meglv nehzsg megszntetsre) irnyulnak.
Irgalmi Gondoskodsba tartozik ma mr
- az j Kezdetek Gondozsa
- Rszlegessgek Gondozsa
- Fokozott rzkenysgek Gondozsa
- megrtsi nehzsgek megszntetse.
Az j harmonik megformlsa (kzeledsek rdekben, Rendezsek rdekben, j utak megnyitsa rdekben, a Hazavezets rdekben stb) kifejezetten Irgalmi teremts.
A rzsaszn terepmints nadrgrl az jutott eszembe, hogy terepmints ruht ltalban a katonk viselnek. Rgebben „harcoltunk” a „gonosz ellen” [vagyis „bevondtunk” egy olyan irnyba, amely a puszttst clozta meg (ez gy tudatos eltvolods volt a sajt sorstl, mg ha a cl ppen annak vdelme is volt)].
Mr rgebb ta felismert az, hogy nem a „gonosz ellen” kell harcolni / kzdeni, hanem tudatosan tartani / megersteni / megnyilvntani azt, ami a ’sajt sors’, nem mozdulni el abbl tudatosan (s egyre inkbb tudattalanul sem). A ’rzsaszn’ itt taln a sajt sors fel val tudatos visszatrst is jelezheti [tudatos kilpst a harcokbl, tudatos visszaigazodst az Alzatba-Szeretetbe-Bizalomba].
Ha ’pirosnak’ (vrsnek, ’vr’-esnek) tekintjk a ’vr’-t, a szn itt a sajt csaldba / sorsba visszaigazodsra is utalhat. gy arra is, hogy ’ismt tpll az anya’, az leter immr nem fogy (mint a harcok sorn), hanem ismt gyarapodik.
Kapcsold szemlyes tapasztalat [20190606(2.r.) - elrhet ITT]:
Budapest, 2005. augusztus 22
n Vagyok OMAH. Rszem vagy, s n benned lek. A Bezrt rsz Hazatallt. Megvltotta magt benned s ltalad. Szellemed s tested rk, a llek vltozott, a llek-rsz. Mivel mindkett rsz ugyanazon llek rsze (> ebbl az egyik a Bezrdott rsz), ezrt nem volt szksg hallra. A llekrszek egyesltek, Teljess vltak. Ez megtrtnhet pldul ’gygyts’ sorn… Egy tiszta, Megerstett helyzetben megtrtnhet a test gygyulsa, de ehhez ma mg tbben kelletek. ’Szer’-tarts keretben msfajta csodlatos gygyuls is megtrtnhet: a beteg rsz tvozik, s helybe j / megjult lp. A llek azonban csak nagyon kivteles esetekben lhet t ilyen vltoztatst. Ehhez olyan vltoztatsokat kell vgrehajtani a testben, melyek elktik s elvgjk a rgi szlat, s egyidejleg azonnal tktik az jat (= megjultat). Egy ideig teht mindkt llek (ebbl az egyik a Llek Bezrdott rsze, teht nem idegen llek!) benned l, s fokozatos az Egy- vls. Ezrt nehz az tmenet, mert valban olyan, mintha kt lelked lenne.
Nlad ez az tmenet pnksd utn kezddtt. Ms voltl, s mr vgytl az tra, mely Haza vezet. A ’Belp’ (a Megjult) rszed mg nem dolgozhatott, hisz nem adtad meg a vgs jvhagyst szmra. A „sztess” rzs ezrt volt. Ksznm a trelmedet. Fontos volt a Hazatrse a Bezrt rsznek. Krd elveszett s megkerlt (> Megjulva vissza-Igazodott) rszed irnytst is. A Bezrt rsz Hazatallt immr vgleg. A llek itt maradt (> letben maradt), hogy megersdtt formban vgezhesse feladatt (> Szolglatt). Ugyanaz a llek vagy, csak tisztbb-teljesebb formban. A kts, mely egykor t kttte, mr nem l. Te vllaltad a feladatot jra emberi formban. Itt maradsz, hogy dolgozhass msokrt is – mr szabadon.
n, Aki Vagyok OMAH Isten Szeretett Gyermeke [>(n)Lnyegem], kszntelek Tged s nmagam, s nagyon boldog vagyok, hogy Rszem Hazatrt. Elzrt Rszem hinya fjdalmas volt, mint leted [> jelenlegi megrtsem szerint nem csupn llek-rsz kerlt akkor rgen Bezrsra, hanem Lnyegi kiterjeds is > valamilyen Lnyeg ltal felvllalt feladat][ebbl ereden a FLD-Vilgban van kzvetlen Tapasztalat arra, hogyan lehet Bezrdott Lnyegi n-rszt vissza-Igaztnai az ’Egy’-be]. Elzrt rszem Hazavgyott, s Hazatrt, s ma itt van. Hazatrt, hogy mr az Egysgbl dolgozzon. Megsznt sztszaktsa. Mr Egyek vagyunk. lj eszerint. Azt krem, hogy minden lpsedet vezrelje a Szeretet s Megbocsts, msok megsegtsnek szndka. Egyek vagyunk a Szeretetben s Bizalomban, Tudsban s Blcsessgben. Egyek vagyunk benne, s vrjuk Hazatr rszeinket. Kinyjtott kezeiket fogjuk s hzzuk, emeljk elvlt rszeinket. A kapun azonban csak k lphetnek t, Szabad Szndkukbl. s ez gy van. OMAH Vagyok, Isten Szeretett Gyermeke. Rszem vagy, s n rszed a jelenben, Rszed Mindrkk. Ksznm, hogy Hazatalltl.
(...) Vannak, akik llandan csak sajt magukkal vannak elfoglalva, vannak, akik soha nem trdnek magukkal. Egyik sem j. Az „N” fontos rszetek. ELINDT, de nem ncl vgcl. Aki csak magval trdik, az leragadt a rajtnl. Aki nem trdik magval, az el sem tud indulni. „n”-etek hordozza jelen valtokat, teht fontos rszetek. Fontos, hogy szeresstek, cll azonban nem vlhat. Az nimdat a teljes bezrdshoz vezet.
Sokszor mondtuk mr, hogy fejldni a kapcsolatok ltal tudtok. Aki msok fel nem mutat rdekldst, az bezrdik, mghozz nknt – s ebbl nagyon nehz kijnni, nehz megtenni az els lpst a klvilg fel, a tbbi ember fel. Nehz, mert akinl a „vgcl” nmaga, az valami fjdalomtl igyekszik megkmlni magt a bezrkzssal. „Kint” valami „ijeszt” van, s ezrt a biztonsgos bels fel fordul, de ebben a belsben elsikkad a lnyeg, s csak a „lthat n” marad: a szeretet trgya, hisz bent nincs ms, akit szeretni lehetne. Az nimdatnak sok fajtja ltezik:
- a flelem az elmlstl (hisz ezzel elveszti a legfontosabbat),
- a flelem a betegsgektl,
- a teljes befel forduls, elszigetelds,
- a ltszlagos trsasgi let, ahol a figyelem mindig az „n” fel fordul.
A teljes bezrkzson tl teht a ltszlagos trsadalmi let, a tbbiek figyelmnek lland nmagra irnytsa (mint energia-felvteli md) is ebbe a kategriba tartozik. Ez egy olyan llapot, ahol az egyn vgl teljesen egyedl marad – s hatalmas fjdalom szembeslni azzal, hogy egy elpazarolt let van a mltban, pedig kint volt (van) minden kaland s minden jutalom, csak el kellett volna indulni rte.
Mindegy, hogy mi az induls a kls vilg fel: a klvilg fel nyits, vagy a szeretet bels meglse. A lnyeg az, hogy fel kell ismerni, hogy az „n” a kiindulpont, szeretnival kiindulpont, de a kiteljeseds csak a kapcsolatokon keresztl lehetsges.
Nagyon fontos megtallni az N helyt. Az n, aki test-llek-szellem egysge ebben a ltben, kiteljesedni rkezett, azrt, hogy megtallja magt a formk mgtt. Fel kell ismerni, hogy a kiteljeseds csoportfeladat is. Minden egyes n tagja, rtkes tagja sok-sok csoportnak. Minden egyes n hordozza a Teljessget, s a Lthatban e Teljessg egyre nagyobb rsze csak akkor tud megjelenni, ha az n felvllalja a csoporton belli feladatait is. A csoport (a msik ember) tovbbfejldsre sztnz, j eszkzket ad, j utakat nyit meg. A bezrdott ember elvesztegeti a neki kijellt lehetsgeket. Minl tovbb tart ez az llapot, annl nehezebb a kit, mert e bezrult rsz egyre messzebb kerlhet az eredeti vllalstl. A feladat pedig nem ms, mint a kiteljeseds a kapcsolatokon keresztl.
Nehz megtenni az els lpst? Krd a segtsgnket. Menni fog. s a fjdalmak? Lesznek. Hogy fejldj ltaluk. Hogy tanulj s ersdj. Mindenki csak akkora terhet [ma mr inkbb feladatot] vllalt, amekkort elbr. Nagy a teher? Mert ers vagy. s ez gy van. Mindenki gy vlasztja az lettjt, hogy elbrja a terheit (=feladatot), st a terhek soha nem nclak: a fejldst segtik. Nem szeretsz megtenni valamit? Gyakorold. Mert az bizony feladat. Mghozz olyan, amit TE magad adtl nednek. Mindenki nknt vllalt s tervezett letet l! Ezt soha ne felejtstek el. A fjdalom, a teher mindig legyzend akadly: KAPU a tovbblpshez [> a Teljessgbe / Harmonihoz val vissza-Igazodshoz].
Vegytek teht szmba, hogy
- mi az, ami szmotokra TEHER, FJDALOM?
- Mi az, ami mindig gzsba kt, AKADLYOZ?
- Mi az, amit igyekszel mindig ELKERLNI?
- Mi az, ami FLELEMMEL tlt el?
Szeretnl ezektl megszabadulni? Ez egyltaln nem lehetetlen. FLELMEIDDEL gerjeszted az ellenllst, s ha hagyod, hogy eluralkodjanak rajtad, akkor risknt llnak eltted. Pedig nem risok, csak egy kis mag. Mag, mely benned talajra tallt. Ne tplld, s megsznik lte. Te vagy a Teremt, Te teremted. A flelem: illzi. Genetikailag kdolt, de illzi. Ahhoz, hogy megszabadulj tle, TUDATOSSG szksges. Tudni, hogy rszedd vlt, de ELENGEDHETED. Elengedheted azzal, hogy GONDOLATBAN s tetteidben LESZMOLSZ VELE.
A gondolat teremt, s ha te azt teremted, hogy az illzik vilgbl szmzd a flelmet, akkor az eltnik onnan. Megteheted ezt gy, hogy estnknt, mikor egybknt is szmvetst ksztesz a naprl, akkor elkpzeled magad el a fjdalmas helyzetet, amivel nem tudsz megbirkzni. Pldul azt szeretnd, hogy a fnkd elismerje a munkdat s a munkahelyeden megbecsls vezzen. Ezzel szemben nem tudsz rvnyeslni, emberek vagy szablyok akadlyoznak ebben. Vagy a csaldban van ellensgeskeds, amit szeretnl megszntetni. Miutn felidzted ezt a helyzetet – egyszeren vltoztasd meg a kpet arra, amit el szeretnl rni. Lsd, ahogy a munkahelyeden megbecsls vez, s a csaldban bkessg van. LSD ezt a kpet minden rszletben, vedd benne krl magad szeret emberekkel. REZD a megteremtett helyzet harmnijt, s hogy ez az, amit vlasztasz, ezt fogod megteremteni. LSD, MINT VALSGOT, LSD MINT JELENT. Gondolataidban mr megteremtetted!
- Tudd, hogy mit akarsz (gondolat).
- Fogalmazd meg pontosan (elme).
- Bzz benne rendletlenl (szv).
- sszpontosts, s tedd meg alzattal (kz).
„Legyl tisztban a vgyaiddal, s mindig lebegjenek a szemed eltt rendletlen bizalommal.” A szmodra legrtkesebb dolgokra sszpontosts, s krd (>) Lnyeged s MEGTARTID segtsgt a megvalstsban. Tegyl meg minden tled telhett, mert csak ez mlt hozzd. Legyen meg a Te akaratod! „Ne az rnyk ellen harcoljatok, hanem a Fnyt erststek magatokban.” Vagyis ne a rosszal, a rossz ellen harcoljatok, hanem TEREMT ERTKKEL a kitztt CLRT DOLGOZZATOK. Szeretettel. Ti mr rtitek, hogy a szeret szv hatalmas energik felvtelre kpes. j emberr vlhattok: teremt emberr. Kezdjtek aprnknt lepteni terhess vlt kapcsolataitokat, hogy mr ne kelljen megalkudnotok magatokkal. Vllaljtok dntseitek kvetkezmnyeit, mg ha azok fjdalmasak is.
A MRTK TI VAGYTOK: A TI SZKSGETEK.
FLELEMNEK, HAZUGSGNAK, az ezekhez kapcsold ERSZAKNAK nincs helye a mban. Ez a tisztuls elsdleges szablya. Ezeknek a „klssgeknek” az eltvoltsa utn kezddhet az igazi tisztts: testi, lelki, szellemi megjuls.
OmMTR~KJ
A kvetkez rs elrhet ITT
//omah.gportal.hu/
| |
|
|
 |
A mai napra: |
|
„Az egynisgek nem a hangzatos beszdek, hanem a munka s sajt teljestmnyk rvn formldnak.”

| |





ldozni
csak a benned lv s ltalad LT-re hozott Szpsggel
msokat is Szptve s gyaraptva,
Teljes s P Szabad Akaratodbl,
Szabad Akaratodat kinyilvntva,
az rk s Adott l KRISZTUSI Rendnek megfelelen
Lehetsges
s
rdem-es.”
20100525 - Az ldozatrl - Szemelvnyek

A hibkrl s a hibzsrl:
A ’hibk’ segtenek ’nem-felejteni’ s ’felejteni’.

PIRAMIS - szintn akarok lni
szintn akarok lni,
Minden utam vgigjrni,
Hinni abban, amire vgyom,
S ha hiszek benne kzdeni rte brmilyen ron.
szintn akarok lni,
s csak annyit elrni,
Jkedvem senkit ne bntson,
S ha fj a szvem valamirt, ne nagyon fjjon!
Tled csak annyit akarok krni,
Hogy engedj szintn lni,
szintn, szabadon, szpen,
szintbben, mint ahogy tegnap ltem.
Ne kelljen hazudnom senkinek
s hogyha valamit krdezek
A vlasz igaz legyen!
Szeretnk bzni mindenkiben,
Hinni, hogy nem fordul ellenem,
S nem rul el sosem.


AZ ERD FOHSZA
Vndor, ki elhaladsz mellettem,
Ne emelj rm kezet!
n vagyok tzhelyed melege
hideg tli jszakkon,
n vagyok torncod bartsgos fedele,
melynek rnykba meneklsz a tz nap ell,
s gymlcsm oltja szomjadat.
n vagyok a gerenda, mely hzad tartja,
s n vagyok az asztalod lapja,
az gy, melyben fekszel,
a deszka, amelybl csnakod pted.
n vagyok a hzad ajtaja,
blcsd fja, koporsd fedele.
Vndor, ki elmsz mellettem
hallgasd a krsem:
NE BNTS!

NNEP
Az nnepeknek fontos rsze az „emlkezs”, amikor a dics vagy pp a kevsb dics tettekre/meglsekre, az eldkre is emlkeznek, s ezltal egyfajta folytonossg alakul ki (marad meg) az sk, Eldk, a Gykerek irnyba is. Az emlkezs a legtbb esetben ma mg ’int’ plda is lehet arra, hogy mit szksges megvltoztatni, miben szksges vltozni akkor, ha valami yobb s teljesebb let a cl ---
az „nnep” Valdi Lnyege azonban minden esetben a[zon] „Jelen Megerstse, amely elvezet a ’vgyott jvbe’.”
Az nnep ltalban MEGERSTI az let egy olyan rszt/szelett, amely „tovbbvitelre rdemes”, amelyben ELREMUTAT/elrevezet Plda vagy t [Mkds, Er] Van Jelen.
(Rszlet a 20110802 - Nitottsg, Nyits... rsbl)
|
|
|