4.
TR / ID / T
Az „id” jelleg Tr-Megvltoztatsok [Tr-Vltozsok] A-TRNEK [A-LTEZS-EGSZBEN megnyilvnul TRNEK] csupn egyes pontosan meghatrozott forminl rvnyeslnek.
Az ezen Tr-Formt / ramls-formt megforml Birodalmak s Kzssgek oly mdon Rendelkeztek mg nagyon rgen a Tr-Megvltoztatsrl, hogy viszonylag gyakran „trlik / kitrlik / feltiszttjk” a Teret [s gy az LETET] „az-addig-megtapasztaltaktl” azrt, hogy a korbbi Tapasztalatok ne legyenek ’kzvetlenl Meghatrozak’ a megnyl j Megtapasztalsok szmra. rtkelhet ez a SZABADSG egyik korai rtelmezsnek.
A ’Jelen-Pont’, a ’Jelen-Pillanat’ az id jelleggel vltoz(tathat) Terekben az, amiben a ’Hatalom’ [az Er, a Jelenlt, a Megnyilvnuls] ’Teljessge’ van sszesrtve.
Kezdetben az volt a gyengesge ennek az "id"-knt vltoztathat Trnek, hogy nem tette lehetv a benne tapasztal teremtknek a korbbi Megtapasztalsaik ’sszesrtett eszenciinak’ [tanulsgainak, a tapasztalatok lnyegnek] a tovbbvitelt [a teremtk (n)Lnyegbe val bergztst azrt, hogy abbl j tapasztalatok nylhassanak meg Szabad Szndkra alapulan], s ezrt viszonylag korn elkezddtt ennek az id jelleg Tr-Megvltoztatsnak a MEGTARTHATSG fel vezetse oly mdon, hogy mgis legyenek Tovbbfolytathat rszek a Megjul Terekben.
Mig ’sajtossga’ [egyedisge, egyes kiterjedseiben Nehzsge] az id jelleg Teret mg megtartott leteknek az, hogy kevss teszi tlthatv / megrthetv a teremtk szmra a Megtapasztalsaik okt annak ellenre, hogy mra a legtbb id-alapon mkd Trben van Tovbbvihetv megformlhat Tapasztalat >>> mivel a MINDENSG-FORRSA Rendelkezett arrl A-LTEZS-EGSZE (azaz NNN-LNYE s a KIRADT-VALSG) szmra megnyilvnult KIRADSBAN, hogy a MEGMARADAN-MEGJUL MEGTAPASZTALS fel vezeti / pti / formlja a tovbbiakban A-LTEZST s gy Az-LETET.
Ezt a KIRADST akkor formlta meg NNN-LNYE szmra a MINDENSG-FORRSA, amikor Rendelkezett arrl, hogy SZABADSGOT ad nmagnak annak megvlasztshoz, hogy A-LTEZSE ELZ SZAKASZBAN (az NMAGA szmra adott SZABADSGRA alapulan) Tovbbvihetv megformlt Bels-Tartalmai kzl mit – mikor – milyen formban stb Folytat tovbb / jt meg, illetve mit mirt nem tart meg / mit zr le stb.
Ezzel az NMAGA szmra is MEGHATROZV megformlt ELVVEL kezdetben [alapjaiban] sszeegyeztethet volt az id jelleg Tr-formls s Megtapasztals, mert a Vlaszts Szabadsgn alapult. A Tapasztalatok azonban azt mutattk, hogy az ilyen Tr-Alapon l teremtknek kezdetben egyltaln nem volt lehetsge lni a Szabadsgukkal, ugyanis sem ’sszecsomagolni’ nem voltak kpesek a Tapasztalataikat azrt hogy tovbbvigyk, sem pedig semmit nem tudtak felhasznlni a Megjulsokat kveten az addigi tapasztalataikbl. Tapasztalatt vlt a „krbe-krbe-jrs” „mindig megjul Trben / szinteken”, s ezrt az ilyen id jelleg Tr-Formban lk is viszonylag korn elkezdtk ’Krni’, hogy legyen Tovbbvihet Tapasztalat az ilyen Tr-formban lk szmra is. A Tovbbvihetv megformlhat Tapasztalatokbl formldott meg a ’mlt’ s egyben a ’jv’ jelleg Tr-Forma, amely mr lehetv tett nmi ’visszatekintst’ s Az-Elkvetkez szk-irny Fontolgatst is.
Ksbb, illetve egyes Birodalmakban s Kzssgekben mr eredenden is a Tr-Megformls olyan mdjt vlasztottk a nagy-TEREMT / MEGTARTK, amit ma T-knt rtelmeznk.
Az T
egy olyan FOLYAMATOS, egyfajta llandsgra is alapul,
s mgis [szakaszosan] Vltoz / Megjul Megtapasztals,
amelyben a teremtknek kzvetlen bels tja van
minden Megtartott megformlt korbbi tapasztalatuk ’felidzsre’ / rtelme megismersre
[akr nagyon rszletes rtkelsre, Ellenrzsre] is.
Ma mr a VILG s YOSG minden Kzssge ezen az T Tr-Alapon nyilvntja meg a Teremtseket.
Ugyanakkor a KIRPBL (jellemzen Klnleges jelleg) Tr egyes elemei ’eredeztethetek’ a korbbi id alap Tr-Megvltoztatsbl.
A KIPRBL Tereknek is tbb formja ltezik ma mr.
Vannak olyan jelleg Kiprbl Terek, amelyek a Megtapasztalsok ’maradktalan’ visszabontst is lehetv tehetik, s a visszabontott Tapasztalatok csupn Garancikkal hozzfrhet Feljegyzs formjban maradhatnak meg.
Ilyen jelleg KIPRBL Tereket akkor raszt ki ma mr a MINDENSG-FORRSA, amikor valamilyen ’vals veszlye’ van annak, hogy egy teljesen j [kezdetben ezrt minden Meghatrozjban mg nem Megrtett] megnyilvnuls valamilyen kedveztlen irny hatsban is megnyilvnulhat. Az ilyen maradktalan visszabontst is lehetv tev KIPRBL TR azt a clt szolglja, hogy a legnagyobb gondossggal elksztett megnyilvnuls sorn egy esetlegesen [akaratlanul, vratlanul] bekvetkez Nehzsg ne nyilvnulhasson meg ’sehol-mshol-azon-a-Tren-kvl’, s ha arrl EGYETRTS szletik, a teljes Megtapasztals maradktalanul visszabontsra kerlhessen anlkl, hogy vals lenyomatot hagyhatna A-LTEZS-EGSZBEN.
A MINDENSG-FORRSA ezt a SPECILIS Kiprbl-Teret a YOSGBAN megformldott ’legels SLYOS srls’ Tapasztalatai alapjn formlta meg azrt, hogy soha tbb ne formldhasson meg olyan jeleg Nehzsg, amely a Megtapasztalssal nem rintett teremtk / Kzssgek / Birodalmak Sorst is kedveztlen (sszecsendlssel nem szablyozott) irnyba terelhetn el.
Valjban az OLTALOM-Trben Van ennek a SPECILIS Kiprbl-Trnek az alap-mintja megformltan bergztve, s az OLTALOM-Trbl radhat ki Vdett-Trknt / valamely Vdett megformlt (akr Kzssgi) Trben. Nagyon szigor szablyai vannak annak, hogy ki s milyen Felttelek meglte esetn kezdhet bele olyan Kiprblsba, amely a Vdelem / Oltalom ezen ma ’legszigorbban meghatrozott Feltteleit’ ignyli.
A Kirpbl-Terek legtbbje olyan viszonylag rvidebb (pontosan meghatrozott) tartamra (pontosan meghatrozott Felttelek bekvetkeztig) Kirasztott Tr, amelyben csakis az sszecsendlsben meghatrozott Lnyeg-Cl-rtelem szerinti megnyilvnuls lehetsges (semmi ms).
Valjban ez a szably ma mr minden Trre / letre vonatkozik, csupn a Kiprbl-Terekre tovbbi KIEGSZT Szablyozs is vonatkozik:
-
a Tr-Megvltoztats alapja s Felttelei az egyb ltalnos jelleg Terekhez kpest sokkal szigorbbak s szkebbek,
-
a MEGTARTK [s akr a MINDENSG-FORRSA] FOLYAMATOS (!) s KZVETLEN ELLENRZ [s akr MEGERST] Jelenlte kihagyhatatlanul megnyilvnul a Kiprbl-Terekben.
Nagyon rszletesen szablyozott mra az is, hogy a Kiprbl-Terekben megformld Tapasztalatok milyen mdon kerljenek rtkelsre, milyen Specilis (!) Szablyok szerint formlhat meg a Tapasztalatokbl MEGTARTHATSG [azaz egy j Megnyilvnuls Alap-Harmonija].
A Kiprbl Megtapasztalsok Lezrst kveten a Kiprbl-Terek azonnal maradktalanul visszabontsra kerlnek. A mai Szablyozs szerint
Kiprbl-Trbl
’KZVETLENL’
nem nylhat meg Tarts jellegben megmarad(hat) Megtapasztals.
A Kiprblsok Lezrdst kveten ha J HARMONIA formldik meg a Kiprbls Tovbbvihetnek rtkelt Tapasztalataibl,
az j Harmonia Megtapasztalst vlaszt Kzssgek / teremtk letben ’Tarts’ Alap j Tr nylik meg az (sszecsendlssel vlasztott) j Megtapasztals szmra.
A Kiprblsi-Terek
Klnleges / Klnleges jelleg Tereknek tekinthetek
(1)
nem csak akkor, ha kifejezetten valamilyen Megersts megformlsra irnyul a Kiprbls,
(2)
hanem akkor is,
amikor kifejezetten az LTALNOS MEGTAPASZTALS rszv formldik valamilyen j Harmonia.
Kiprbl-Terek
(1)
nem csak a Klnleges Utat megnyitott teremtk Kiprblsai szmra nylhatnak meg,
(2)
hanem szigoran meghatrozott Felttelekkel olyan teremtkben is,
akik mg nem nyitottk meg a Klnleges Megtapasztalst.
k valamilyen vlasztott j Harmonia megformlsa rdekben kaphatnak Lehetsget egy rvidebb tartam olyan Megtapasztalsra,
amelyben Lehetsgk lehet a meghatrozott irny Tapasztalatok maradktalan visszabontsra is
[teht a Kiprbls vlasztsa nem KTI be tartsan a teremtt a Vlasztsa szerinti irnyba,
Lehetsget kap a tovbbi Fontolgatsra anlkl, hogy azzal tartsabban is j irnyt nyitna meg az letben].
Jelenlegi megrtsem szerint vannak / lehetnek olyan Kzssgek, amelyekben az id jelleg Tr-Megformls egyes elemei Tovbbvihetv is megformlhatv vlhatnak, ha a nagy-TEREMT / MEGTART / ott l teremtk errl sszecsendlst formlnak meg.
A MINDENSG-FORRSA „nem knyszerti, nem knyszertheti” az ott lket arra, hogy belthat idn bell trjenek t az T alap Tr-Megformlsra, s ezrt kzvetlenl nem is Ajnlja ezt a szmukra. Ha az id alapon lk kpesek olyan mdon Megjtani az letk Harmonijt, hogy az ezen Tr-Alappal egytt is illeszkedv vljon A-LTEZS-S-LET minden teremtre kihagyhatatlanul rvnyesl ELVEIVEL, Tovbbvihetv vlhat az id-alap Tr-Megvltoztatsi forma is.
Ha HARMOINIA kpes megnyilvnulni benne / ltala, akkor MEGTARTHATV / TOVBBVIHETV vlhat > jelenleg ez A-LTEZS egyik Meghatroz Alap-Elve. A HARMONIA ebben az esetben (is) azt jelenti, hogy olyan megnyilvnuls, amely A-LTEZS-EGSZE HARMONIJT nem rontja / nem gyengti semmilyen formban > teht Illeszked ms Megnyilvnulsokhoz.
5.
Gondolatok (hazrl, magyarsgrl)
2020.05.09.
[Ezeket a mondatokat most „sugallat” alapjn rtam „engedllyel”.]
Ha jl emlkszem az Arvisura gy jellte meg a magyarokat, hogy a[z egyistenhv] ’j emberek’ kzssge. rtelme szerint taln ez azt jelentette, hogy a ’J’ Isten rendelse szerint a szeretetet, bkessget ltk meg, a harmonit kerestk. A Hatalom azt jelentette, hogy aki arra rtermett / rdemes volt, tbb feladatot vllalhatott a kzs-j rdekben, a kzssg rendje megvsban… de ettl nem volt tbb vagy ms, mint a tbbiek, mindenkinek helye s feladata volt a kzssgben.
Valsznleg elegend idt adott a Jisten (Istenanya, Nagyasszony) ahhoz, hogy ’felkszljenek a feladatra’… mert bizony mr gyorsan terjedt mindenhol nhny „Nehzsg”. Mostanban gy jellik ezeket a nehzsgeket, hogy
-
msok irnyts al vonsa
-
msok sorsrl val jogosulatlan rendelkezs
-
szolgasg.
rnom is nehz most errl.
A Szolglat azrt van, hogy segtsen megszntetni a meglv nehzsgeket.
Az a tipikus tja a Szolglatnak, hogy a felkszls utn ’belehelyezkednk a nehzsgbe’, hogy abbl a sajt sorsunkkal (egytt a trsainkkal) megformljuk a kivezet utat / a sors-rendezs olyan lehetsgt, amely azok szmra is megnylhat, akik maguk nem kpesek a kivezet t megformlsra… segteni kell nekik a kezd lpsek megttelben ’haza’.
Emlkeztek a Jzus Krisztus szupersztr azon jelenetre, amikor a vacsora utn Jzus „megy fel a hegyre” s kri az tmutatst, hogy mit tehet?… s amikor megrti a Mit s a MIRTET, trdet hajt, felvllalja a fjdalmas utat msokrt is… a szeretteirt s mindazokrt, akiket nem is ismer…
Kicsit I. (Szent) Istvn s msok (eldk s kor-trsai) trdhajtsa / fhajtsa is hasonl lehetett a hosszas mrlegels-fontolgats utn... s a nehzsg, aminek a Rend-Tteli tja megformlsban a rszvtelt felvllaltk, bekopogtatott az ajtn, majd bejtt az j hazba [20190720 (1.r., 2.r.) - elrhet ITT]. Testvr testvrt, szl gyermeket, gyermek szlt lt meg. Sorsok trtek meg pillanatok alatt… nemzetsgek / Hzak roppantak ssze a terhek alatt… s mris ott volt a vlasztott fjdalmas sors.
Hogyan lehet bkessget hozni oda, ahol… a szvek is megtrtek… ahol mr alig van hit s bizalom… s mr sehol sincs a rgi tuds.
Biztosan tudom (bent a szvemben), hogy a nehzsgek hamarosan megsznnek, a sorsok kiigazodnak, mindenkiben a sajt rdemeire / tetteire alapulan. Egyre tbbekben jra megnylnak a rgen lezrt (lepecstelt?) bels utak, s a rgi tuds mr a jelenhez igazodva formlja a szeretetbl megnyl s szeretetbl-s-tudsbl pl j utat.
Nha csak „tllni” lehetett, mskor csak rejtzve lehetett letben maradni… Olyan kiutat kell(ett) megformlni [a ’szellemi hazban’ s az anyagi formban l let szmra is], amely ’elvehetetlen’ s ’nem fordthat t puszttsra’… s hogy az „rtkek, kincsek” utn kutakodk „ne ismerjenek r” mint „elvehetre / pnzz-tehetre”… vagy olyan veszlyeztetre, amely miatt a hordozkat rmagostl ki kell irtani.
Nem (knnyen felismerhet)('kivlasztott') prfta fogja hozni a megoldst… hanem a nehz helyzetekben igazn / szintn (nem csak ltszatra, a mdia vagy reklm kedvrt) megmozdul s sszetart szeretet. Nagyon meg fognak ersdni hamarosan azok, akikben mr felbredt vagy most bredezik a szeretet (kis tettek tjn… egyms mellett, egymst is erstve… csendben… tettekkel amikor az tnyleg szksges)… elvehetetlenl… megllthatatlanul… rismerve nmagunkra s a brmikor elvesztett szeretteinkre.
Az elbb egy elg „nehzkesen kiboml” [sokig (!) homlyos, rtelmezhetetlen] kpet rzkeltem – utlag mr rtem, mirt „nehezen vlt lthatv”. Trelemmel s bizakodssal kivrtam, amg elkezdett kitisztulni a kp.
„Ijeszt” [br bksnek (beletrdnek?) ltsz] formkat rzkeltem (hasonlak voltak, mint a bus-jrs sorn „beltzk”), volt kzttk olyan, akinek ers nagy szarvai is voltak (mint a pusztkon l marhknak).
Utbb (a feltisztulsnl?)(egy vdett trben kivetkzsnl / levetkzsnl) kiderlt, hogy ezek csupn (nvdelembl?) felvett maszkok / takarsok / ltzetek voltak. Az egyik takars alatt vgl lthatv vlt, hogy korbban megvaktottk a „frfit”. Eszembe jutott a „flembe forr lmot ntsetek”, s utbb az is, hogy nha a nyelvt is kivgtk egyeseknek… nem rszletezem.
Az elbb emltett nehzsgek mellett mg a KITASZTS az, ami otthontalann tehette az embert mg a sajt hazjban / otthonban / csaldjban is. Ma is ltezik mg a kitasztottsg (trsadalmi megklnbztets vagy ms tlkezs stb formjban)… nem figyelnk oda elgg egymsra… nem ltjuk meg a lnyeget az elcsfult test alatt… mert a sznjtkokba mr belefradtunk… taln kznyss is vlhattunk (?).
A magyarok kztt viszonylag sokan vannak olyanok, akiknek korbban valsan elvettk a szeme vilgt / hallst / beszd-kpessgt / nfenntartsi kpessgt. Ezek slyos sebekknt vagy fjdalmas lenyomatokknt ott vannak mind az anyagi testben, mint a finomabb-anyag testekben.
Korbban a magyarok kztt nagyon sokan voltak, akiknek ha nem is volt ’teljes’ a ltsa / rzkelse, de tiszta s ers volt. Ezrt vaktottak meg sokakat kzlk.
Az ilyen csonktsok minden esetben a Kzssgbl val KITASZTST is eredmnyeztek, s sokakban mig rzkelhet megblyegzst hagytak [nagyon beszktettk a kapcsoldsi lehetsgeket].
A mostani megrtsem szerint a Kitasztottsg Rendezse az rintettekben folyamatban van, ez egy specilis rendezsi ton fog megnyilvnulni (krs nlkl) minden rintettben
>>> mert a Kitaszts (1) a szemlyes sorsban s (2) a kzssg letben is „tr-vesztsknt” nyilvnult meg, annak kiigaztsra pedig csak a MINDENSG-FORRSNAK van Hatalma.
A testeken belli „jogosulatlan” „tr-vesztsek” (mint erszak hatsra pldul a ltstl megfoszts) kiigaztsa is elkezddik. Ez fontos alapja annak, hogy az rzkelseinkben is jra teljess vlhassunk, s gy a kapcsoldsainkat s srlseinket is knnyebben rendezhessk.
Az rs 1. pontjbl (elrhet ITT):
"...Eddig a tr-vesztsek / tr-megsrlsek miatt ’meglazult’ a megszakthatatlan alap-kapcsolds Az-let s A-Tr kztt, s emiatt a Trnek (ahogyan az letnek is) a teremtk leginkbb csak egy egyre szkl szelett / rszt vlhattak kpess megrteni / megismerni.
Ahogyan az let-Alapok (Tr-jelleg s egyb jelleg Rendez] Kiigaztsai megnyilvnulnak,
az egyedi teremtkben is jelentsen megvltozik mind a Tr, mind pedig az let RZKELSE s gy rtelmezse..."
Eszembe jutott ez a vers. Csak a kltrl kszlt festmny utn tudatosodott bennem, hogy a kltnek is megsrlt a szeme (valsznleg fekete himlbl ereden, amely vrus akkoriban puszttott).

HIMNUSZ
A magyar np zivataros szzadaibl.
Isten, ldd meg a magyart
J kedvvel, bsggel,
Nyjts felje vd kart,
Ha kzd ellensggel;
Bal sors, akit rgen tp,
Hozz r vg esztendt,
Megbnhdte mr e np
A multat s jvendt!
seinket felhozd
Krpt szent brcre,
ltalad nyert szp hazt
Bendegznak vre.
S merre zgnak habjai
Tisznak, Dunnak,
rpd hs magzatjai
Felvirgoznak.
rtnk Kunsg mezein
rt kalszt lengettl,
Tokaj szlvesszein
Nektrt csepegtettl.
Zszlnk gyakran plntld
Vad trk sncra,
S nygte Mtys bs hadt
Bcsnek bszke vra.
Hajh, de bneink miatt
Gylt harag kebledben,
S elsjtd villmidat
Drg fellegedben:
Most rabl mongol nyilt
Zgattad felettnk,
Majd trktl rabigt
Vllainkra vettnk.
Hnyszor zengett ajkain
Ozmn vad npnek
Vert hadunk csonthalmain
Gyzedelmi nek!
Hnyszor tmadt tenfiad
Szp hazm, kebledre,
S lettl magzatod miatt
Magzatod hamvvedre!
Bjt az ldztt s fel
Kard nyl barlangjban,
Szerte nzett, s nem lel
Honjt a hazban.
Brcre hg, s vlgybe szll,
B s ktsg mellette,
Vrzn lbainl,
S lngtenger felette.
Vr llott, most khalom;
Kedv s rm rpkedtek:
Hallhrgs, siralom
Zajlik mr helyettek.
S ah, szabadsg nem virl
A holtnak vrbl,
Knz rabsg knnye hull
rvnk h szembõl
Sznd meg, Isten, a magyart,
Kit vszek hnynak,
Nyjts felje vd kart
Tengern knjnak.
Bal sors akit rgen tp,
Hozz r vg esztendt,
Megbnhdte mr e np
A mltat s jvendt!
Cseke, 1823. janur 22.
ppen a lejegyzs napjn tettem fel "mai napi" idzetknt:
Ady Endre: Az rtl az Ocenig
Az r nagy, lmos, furcsa rok,
Pocsolys vz, ss, kka lakjk.
De Kraszna, Szamos, Tisza, Duna
Ocenig hordjk a habjt.
S ha rm dl a szittya magassg,
Ha szz tok fogja a vrem,
Ha gtat tr fl ezer vakond,
Az Ocent mgis elrem.
Akarom, mert ez bs merszsg,
Akarom, mert vilg csodja:
Valaki az rtl indul el
S befut a szent, nagy Ocenba.
Az rs folytatdik az 5. rszben, elrhet ITT