4.
TÉR / IDŐ / ÚT
Az „idő” jellegű Tér-Megváltoztatások [Tér-Változások] A-TÉRNEK [A-LÉTEZÉS-EGÉSZÉBEN megnyilvánuló TÉRNEK] csupán egyes pontosan meghatározott formáinál érvényesülnek.
Az ezen Tér-Formát / Áramlás-formát megformáló Birodalmak és Közösségek oly módon Rendelkeztek még nagyon régen a Tér-Megváltoztatásról, hogy viszonylag gyakran „törlik / kitörlik / feltisztítják” a Teret [és így az ÉLETET] „az-addig-megtapasztaltaktól” azért, hogy a korábbi Tapasztalatok ne legyenek ’közvetlenül Meghatározóak’ a megnyíló Új Megtapasztalások számára. Értékelhető ez a SZABADSÁG egyik korai Értelmezésének.
A ’Jelen-Pont’, a ’Jelen-Pillanat’ az idő jelleggel változ(tathat)ó Terekben az, amiben a ’Hatalom’ [az Erő, a Jelenlét, a Megnyilvánulás] ’Teljessége’ van összesűrítve.
Kezdetben az volt a gyengesége ennek az "idő"-ként változtatható Térnek, hogy nem tette lehetővé a benne tapasztaló teremtőknek a korábbi Megtapasztalásaik ’összesűrített eszenciáinak’ [tanulságainak, a tapasztalatok lényegének] a továbbvitelét [a teremtők (Ön)Lényegbe való berögzítését azért, hogy abból új tapasztalatok nyílhassanak meg Szabad Szándékra alapulóan], és ezért viszonylag korán elkezdődött ennek az idő jellegű Tér-Megváltoztatásnak a MEGTARTHATÓSÁG felé vezetése oly módon, hogy mégis legyenek Továbbfolytatható részek a Megújuló Terekben.
Máig ’sajátossága’ [egyedisége, egyes kiterjedéseiben Nehézsége] az idő jellegű Teret még megtartott Életeknek az, hogy kevéssé teszi átláthatóvá / megérthetővé a teremtők számára a Megtapasztalásaik okát annak ellenére, hogy mára a legtöbb idő-alapon működő Térben van Továbbvihetővé megformálható Tapasztalat >>> mivel a MINDENSÉG-FORRÁSA Rendelkezett arról A-LÉTEZÉS-EGÉSZE (azaz ÖNNÖN-LÉNYE és a KIÁRADT-VALÓSÁG) számára megnyilvánult KIÁRADÁSÁBAN, hogy a MEGMARADÓAN-MEGÚJULÓ MEGTAPASZTALÁS felé vezeti / építi / formálja a továbbiakban A-LÉTEZÉST és így Az-ÉLETET.
Ezt a KIÁRADÁSÁT akkor formálta meg ÖNNÖN-LÉNYE számára a MINDENSÉG-FORRÁSA, amikor Rendelkezett arról, hogy SZABADSÁGOT ad önmagának annak megválasztásához, hogy A-LÉTEZÉSE ELŐZŐ SZAKASZÁBAN (az ÖNMAGA számára adott SZABADSÁGÁRA alapulóan) Továbbvihetővé megformált Belső-Tartalmai közül mit – mikor – milyen formában stb Folytat tovább / újít meg, illetve mit miért nem tart meg / mit zár le stb.
Ezzel az ÖNMAGA számára is MEGHATÁROZÓVÁ megformált ELVVEL kezdetben [alapjaiban] összeegyeztethető volt az idő jellegű Tér-formálás és Megtapasztalás, mert a Választás Szabadságán alapult. A Tapasztalatok azonban azt mutatták, hogy az ilyen Tér-Alapon élő teremtőknek kezdetben egyáltalán nem volt lehetősége élni a Szabadságukkal, ugyanis sem ’összecsomagolni’ nem voltak képesek a Tapasztalataikat azért hogy továbbvigyék, sem pedig semmit nem tudtak felhasználni a Megújulásokat követően az addigi tapasztalataikból. Tapasztalattá vált a „körbe-körbe-járás” „mindig megújuló Térben / szinteken”, és ezért az ilyen idő jellegű Tér-Formában élők is viszonylag korán elkezdték ’Kérni’, hogy legyen Továbbvihető Tapasztalat az ilyen Tér-formában élők számára is. A Továbbvihetővé megformálható Tapasztalatokból formálódott meg a ’múlt’ és egyben a ’jövő’ jellegű Tér-Forma, amely már lehetővé tett némi ’visszatekintést’ és Az-Elkövetkező szűk-irányú Fontolgatását is.
Később, illetve egyes Birodalmakban és Közösségekben már eredendően is a Tér-Megformálás olyan módját választották a nagy-TEREMTŐ / MEGTARTÓK, amit ma ÚT-ként értelmezünk.
Az ÚT
egy olyan FOLYAMATOS, egyfajta Állandóságra is alapuló,
és mégis [szakaszosan] Változó / Megújuló Megtapasztalás,
amelyben a teremtőknek közvetlen belső útja van
minden Megtartottá megformált korábbi tapasztalatuk ’felidézésére’ / Értelme megismerésére
[akár nagyon részletes Értékelésére, Ellenőrzésére] is.
Ma már a VILÁG és YOSÁG minden Közössége ezen az ÚT Tér-Alapon nyilvánítja meg a Teremtéseket.
Ugyanakkor a KIRPÓBÁLÓ (jellemzően Különleges jellegű) Tér egyes elemei ’eredeztethetőek’ a korábbi idő alapú Tér-Megváltoztatásból.
A KIPRÓBÁLÓ Tereknek is több formája létezik ma már.
Vannak olyan jellegű Kipróbáló Terek, amelyek a Megtapasztalások ’maradéktalan’ visszabontását is lehetővé tehetik, és a visszabontott Tapasztalatok csupán Garanciákkal hozzáférhető Feljegyzés formájában maradhatnak meg.
Ilyen jellegű KIPRÓBÁLÓ Tereket akkor Áraszt ki ma már a MINDENSÉG-FORRÁSA, amikor valamilyen ’valós veszélye’ van annak, hogy egy teljesen új [kezdetben ezért minden Meghatározójában még nem Megértett] megnyilvánulás valamilyen kedvezőtlen irányú hatásban is megnyilvánulhat. Az ilyen maradéktalan visszabontást is lehetővé tevő KIPRÓBÁLÓ TÉR azt a célt szolgálja, hogy a legnagyobb gondossággal előkészített megnyilvánulás során egy esetlegesen [akaratlanul, váratlanul] bekövetkező Nehézség ne nyilvánulhasson meg ’sehol-máshol-azon-a-Téren-kívül’, és ha arról EGYETÉRTÉS születik, a teljes Megtapasztalás maradéktalanul visszabontásra kerülhessen anélkül, hogy valós lenyomatot hagyhatna A-LÉTEZÉS-EGÉSZÉBEN.
A MINDENSÉG-FORRÁSA ezt a SPECIÁLIS Kipróbáló-Teret a YOSÁGBAN megformálódott ’legelső SÚLYOS sérülés’ Tapasztalatai alapján formálta meg azért, hogy soha többé ne formálódhasson meg olyan jelegű Nehézség, amely a Megtapasztalással nem érintett teremtők / Közösségek / Birodalmak Sorsát is kedvezőtlen (Összecsendüléssel nem szabályozott) irányba terelhetné el.
Valójában az OLTALOM-Térben Van ennek a SPECIÁLIS Kipróbáló-Térnek az alap-mintája megformáltan berögzítve, és az OLTALOM-Térből áradhat ki Védett-Térként / valamely Védetté megformált (akár Közösségi) Térben. Nagyon szigorú szabályai vannak annak, hogy ki és milyen Feltételek megléte esetén kezdhet bele olyan Kipróbálásba, amely a Védelem / Oltalom ezen ma ’legszigorúbban meghatározott Feltételeit’ igényli.
A Kirpóbáló-Terek legtöbbje olyan viszonylag rövidebb (pontosan meghatározott) tartamra (pontosan meghatározott Feltételek bekövetkeztéig) Kiárasztott Tér, amelyben csakis az Összecsendülésben meghatározott Lényeg-Cél-Értelem szerinti megnyilvánulás lehetséges (semmi más).
Valójában ez a szabály ma már minden Térre / Életre vonatkozik, csupán a Kipróbáló-Terekre további KIEGÉSZÍTŐ Szabályozás is vonatkozik:
-
a Tér-Megváltoztatás alapja és Feltételei az egyéb Általános jellegű Terekhez képest sokkal szigorúbbak és szűkebbek,
-
a MEGTARTÓK [és akár a MINDENSÉG-FORRÁSA] FOLYAMATOS (!) és KÖZVETLEN ELLENŐRZŐ [és akár MEGERŐSÍTŐ] Jelenléte kihagyhatatlanul megnyilvánul a Kipróbáló-Terekben.
Nagyon részletesen szabályozott mára az is, hogy a Kipróbáló-Terekben megformálódó Tapasztalatok milyen módon kerüljenek Értékelésre, milyen Speciális (!) Szabályok szerint formálható meg a Tapasztalatokból MEGTARTHATÓSÁG [azaz egy Új Megnyilvánulás Alap-Harmoniája].
A Kipróbáló Megtapasztalások Lezárását követően a Kipróbáló-Terek azonnal maradéktalanul visszabontásra kerülnek. A mai Szabályozás szerint
Kipróbáló-Térből
’KÖZVETLENÜL’
nem nyílhat meg Tartós jellegben megmarad(hat)ó Megtapasztalás.
A Kipróbálások Lezáródását követően ha ÚJ HARMONIA formálódik meg a Kipróbálás Továbbvihetőnek Értékelt Tapasztalataiból,
az Új Harmonia Megtapasztalását választó Közösségek / teremtők Életében ’Tartós’ Alapú Új Tér nyílik meg az (Összecsendüléssel választott) Új Megtapasztalás számára.
A Kipróbálási-Terek
Különleges / Különleges jellegű Tereknek tekinthetőek
(1)
nem csak akkor, ha kifejezetten valamilyen Megerősítés megformálására irányul a Kipróbálás,
(2)
hanem akkor is,
amikor kifejezetten az ÁLTALÁNOS MEGTAPASZTALÁS részévé formálódik valamilyen Új Harmonia.
Kipróbáló-Terek
(1)
nem csak a Különleges Utat megnyitott teremtők Kipróbálásai számára nyílhatnak meg,
(2)
hanem szigorúan meghatározott Feltételekkel olyan teremtőkben is,
akik még nem nyitották meg a Különleges Megtapasztalást.
Ők valamilyen választott Új Harmonia megformálása érdekében kaphatnak Lehetőséget egy rövidebb tartamú olyan Megtapasztalásra,
amelyben Lehetőségük lehet a meghatározott irányú Tapasztalatok maradéktalan visszabontására is
[tehát a Kipróbálás választása nem KÖTI be tartósan a teremtőt a Választása szerinti irányba,
Lehetőséget kap a további Fontolgatásra anélkül, hogy azzal tartósabban is új irányt nyitna meg az Életében].
Jelenlegi megértésem szerint vannak / lehetnek olyan Közösségek, amelyekben az idő jellegű Tér-Megformálás egyes elemei Továbbvihetővé is megformálhatóvá válhatnak, ha a nagy-TEREMTŐ / MEGTARTÓ / ott élő teremtők erről Összecsendülést formálnak meg.
A MINDENSÉG-FORRÁSA „nem kényszeríti, nem kényszerítheti” az ott élőket arra, hogy belátható időn belül térjenek át az ÚT alapú Tér-Megformálásra, és ezért közvetlenül nem is Ajánlja ezt a számukra. Ha az idő alapon élők képesek olyan módon Megújítani az Életük Harmoniáját, hogy az ezen Tér-Alappal együtt is illeszkedővé váljon A-LÉTEZÉS-ÉS-ÉLET minden teremtőre kihagyhatatlanul érvényesülő ELVEIVEL, Továbbvihetővé válhat az idő-alapú Tér-Megváltoztatási forma is.
Ha HARMOINIA képes megnyilvánulni benne / általa, akkor MEGTARTHATÓVÁ / TOVÁBBVIHETŐVÉ válhat > jelenleg ez A-LÉTEZÉS egyik Meghatározó Alap-Elve. A HARMONIA ebben az esetben (is) azt jelenti, hogy olyan megnyilvánulás, amely A-LÉTEZÉS-EGÉSZE HARMONIÁJÁT nem rontja / nem gyengíti semmilyen formában > tehát Illeszkedő más Megnyilvánulásokhoz.
5.
Gondolatok (hazáról, magyarságról)
2020.05.09.
[Ezeket a mondatokat most „sugallat” alapján írtam „engedéllyel”.]
Ha jól emlékszem az Arvisura úgy jelölte meg a magyarokat, hogy a[z egyistenhívő] ’jó emberek’ közössége. Értelme szerint talán ez azt jelentette, hogy a ’Jó’ Isten rendelése szerint a szeretetet, békességet élték meg, a harmoniát keresték. A Hatalom azt jelentette, hogy aki arra rátermett / érdemes volt, több feladatot vállalhatott a közös-jó érdekében, a közösség rendje megóvásában… de ettől nem volt több vagy más, mint a többiek, mindenkinek helye és feladata volt a közösségben.
Valószínűleg elegendő időt adott a Jóisten (Istenanya, Nagyasszony) ahhoz, hogy ’felkészüljenek a feladatra’… mert bizony már gyorsan terjedt mindenhol néhány „Nehézség”. Mostanában úgy jelölik ezeket a nehézségeket, hogy
-
mások irányítás alá vonása
-
mások sorsáról való jogosulatlan rendelkezés
-
szolgaság.
Írnom is nehéz most erről.
A Szolgálat azért van, hogy segítsen megszüntetni a meglévő nehézségeket.
Az a tipikus útja a Szolgálatnak, hogy a felkészülés után ’belehelyezkedünk a nehézségbe’, hogy abból a saját sorsunkkal (együtt a társainkkal) megformáljuk a kivezető utat / a sors-rendezés olyan lehetőségét, amely azok számára is megnyílhat, akik maguk nem képesek a kivezető út megformálására… segíteni kell nekik a kezdő lépések megtételében ’haza’.
Emlékeztek a Jézus Krisztus szupersztár azon jelenetére, amikor a vacsora után Jézus „megy fel a hegyre” és kéri az útmutatást, hogy mit tehet?… és amikor megérti a Mit és a MIÉRTET, térdet hajt, felvállalja a fájdalmas utat másokért is… a szeretteiért és mindazokért, akiket nem is ismer…
Kicsit I. (Szent) István és mások (elődök és kor-társai) térdhajtása / főhajtása is hasonló lehetett a hosszas mérlegelés-fontolgatás után... És a nehézség, aminek a Rend-Tételi útja megformálásában a részvételt felvállalták, bekopogtatott az ajtón, majd bejött az új hazába [20190720 (1.r., 2.r.) - elérhető ITT]. Testvér testvért, szülő gyermeket, gyermek szülőt ölt meg. Sorsok törtek meg pillanatok alatt… nemzetségek / Házak roppantak össze a terhek alatt… és máris ott volt a választott fájdalmas sors.
Hogyan lehet békességet hozni oda, ahol… a szívek is megtörtek… ahol már alig van hit és bizalom… és már sehol sincs a régi tudás.
Biztosan tudom (bent a szívemben), hogy a nehézségek hamarosan megszűnnek, a sorsok kiigazodnak, mindenkiben a saját érdemeire / tetteire alapulóan. Egyre többekben újra megnyílnak a régen lezárt (lepecsételt?) belső utak, és a régi tudás már a jelenhez igazodva formálja a szeretetből megnyíló és szeretetből-és-tudásból épülő új utat.
Néha csak „túlélni” lehetett, máskor csak rejtőzve lehetett életben maradni… Olyan kiutat kell(ett) megformálni [a ’szellemi hazában’ és az anyagi formában élő élet számára is], amely ’elvehetetlen’ és ’nem fordítható át pusztításra’… és hogy az „értékek, kincsek” után kutakodók „ne ismerjenek rá” mint „elvehetőre / pénzzé-tehetőre”… vagy olyan veszélyeztetőre, amely miatt a hordozókat írmagostól ki kell irtani.
Nem (könnyen felismerhető)('kiválasztott') próféta fogja hozni a megoldást… hanem a nehéz helyzetekben igazán / őszintén (nem csak látszatra, a média vagy reklám kedvéért) megmozduló és összetartó szeretet. Nagyon meg fognak erősödni hamarosan azok, akikben már felébredt vagy most ébredezik a szeretet (kis tettek útján… egymás mellett, egymást is erősítve… csendben… tettekkel amikor az tényleg szükséges)… elvehetetlenül… megállíthatatlanul… ráismerve önmagunkra és a bármikor elveszített szeretteinkre.
Az előbb egy elég „nehézkesen kibomló” [sokáig (!) homályos, értelmezhetetlen] képet érzékeltem – utólag már értem, miért „nehezen vált láthatóvá”. Türelemmel és bizakodással kivártam, amíg elkezdett kitisztulni a kép.
„Ijesztő” [bár békésnek (beletörődőnek?) látszó] formákat érzékeltem (hasonlóak voltak, mint a busó-járás során „beöltözők”), volt közöttük olyan, akinek erős nagy szarvai is voltak (mint a pusztákon élő marháknak).
Utóbb (a feltisztulásnál?)(egy védett térben kivetkőzésnél / levetkőzésnél) kiderült, hogy ezek csupán (önvédelemből?) felvett maszkok / takarások / öltözetek voltak. Az egyik takarás alatt végül láthatóvá vált, hogy korábban megvakították a „férfit”. Eszembe jutott a „fülembe forró ólmot öntsetek”, és utóbb az is, hogy néha a nyelvét is kivágták egyeseknek… nem részletezem.
Az előbb említett nehézségek mellett még a KITASZÍTÁS az, ami otthontalanná tehette az embert még a saját hazájában / otthonában / családjában is. Ma is létezik még a kitaszítottság (társadalmi megkülönböztetés vagy más ítélkezés stb formájában)… nem figyelünk oda eléggé egymásra… nem látjuk meg a lényeget az elcsúfult test alatt… mert a színjátékokba már belefáradtunk… talán közönyössé is válhattunk (?).
A magyarok között viszonylag sokan vannak olyanok, akiknek korábban valósan elvették a szeme világát / hallását / beszéd-képességét / önfenntartási képességét. Ezek súlyos sebekként vagy fájdalmas lenyomatokként ott vannak mind az anyagi testben, mint a finomabb-anyagú testekben.
Korábban a magyarok között nagyon sokan voltak, akiknek ha nem is volt ’teljes’ a látása / érzékelése, de tiszta és erős volt. Ezért vakítottak meg sokakat közülük.
Az ilyen csonkítások minden esetben a Közösségből való KITASZÍTÁST is eredményeztek, és sokakban máig érzékelhető megbélyegzést hagytak [nagyon beszűkítették a kapcsolódási lehetőségeket].
A mostani megértésem szerint a Kitaszítottság Rendezése az érintettekben folyamatban van, ez egy speciális rendezési úton fog megnyilvánulni (kérés nélkül) minden érintettben
>>> mert a Kitaszítás (1) a személyes sorsban és (2) a közösség életében is „tér-vesztésként” nyilvánult meg, annak kiigazítására pedig csak a MINDENSÉG-FORRÁSÁNAK van Hatalma.
A testeken belüli „jogosulatlan” „tér-vesztések” (mint erőszak hatására például a látástól megfosztás) kiigazítása is elkezdődik. Ez fontos alapja annak, hogy az Érzékeléseinkben is újra teljessé válhassunk, és így a kapcsolódásainkat és sérüléseinket is könnyebben rendezhessük.
Az írás 1. pontjából (elérhető ITT):
"...Eddig a tér-vesztések / tér-megsérülések miatt ’meglazult’ a megszakíthatatlan alap-kapcsolódás Az-Élet és A-Tér között, és emiatt a Térnek (ahogyan az Életnek is) a teremtők leginkább csak egy egyre szűkülő szeletét / részét válhattak képessé megérteni / megismerni.
Ahogyan az Élet-Alapok (Tér-jellegű és egyéb jellegű Rendező] Kiigazításai megnyilvánulnak,
az egyedi teremtőkben is jelentősen megváltozik mind a Tér, mind pedig az Élet ÉRZÉKELÉSE és így Értelmezése..."
Eszembe jutott ez a vers. Csak a költőről készült festmény után tudatosodott bennem, hogy a költőnek is megsérült a szeme (valószínűleg fekete himlőből eredően, amely vírus akkoriban pusztított).
HIMNUSZ
A magyar nép zivataros századaiból.
Isten, áldd meg a magyart
Jó kedvvel, bőséggel,
Nyújts feléje védő kart,
Ha küzd ellenséggel;
Bal sors, akit régen tép,
Hozz rá víg esztendőt,
Megbünhödte már e nép
A multat s jövendőt!
Őseinket felhozád
Kárpát szent bércére,
Általad nyert szép hazát
Bendegúznak vére.
S merre zúgnak habjai
Tiszának, Dunának,
Árpád hős magzatjai
Felvirágozának.
Értünk Kunság mezein
Ért kalászt lengettél,
Tokaj szőlővesszein
Nektárt csepegtettél.
Zászlónk gyakran plántálád
Vad török sáncára,
S nyögte Mátyás bús hadát
Bécsnek büszke vára.
Hajh, de bűneink miatt
Gyúlt harag kebledben,
S elsújtád villámidat
Dörgő fellegedben:
Most rabló mongol nyilát
Zúgattad felettünk,
Majd töröktől rabigát
Vállainkra vettünk.
Hányszor zengett ajkain
Ozmán vad népének
Vert hadunk csonthalmain
Győzedelmi ének!
Hányszor támadt tenfiad
Szép hazám, kebledre,
S lettél magzatod miatt
Magzatod hamvvedre!
Bújt az üldözött s felé
Kard nyúl barlangjában,
Szerte nézett, s nem lelé
Honját a hazában.
Bércre hág, és völgybe száll,
Bú s kétség mellette,
Vérözön lábainál,
S lángtenger felette.
Vár állott, most kőhalom;
Kedv s öröm röpkedtek:
Halálhörgés, siralom
Zajlik már helyettek.
S ah, szabadság nem virúl
A holtnak véréből,
Kínzó rabság könnye hull
Árvánk hő szemébõl
Szánd meg, Isten, a magyart,
Kit vészek hányának,
Nyújts feléje védő kart
Tengerén kínjának.
Bal sors akit régen tép,
Hozz rá víg esztendőt,
Megbünhödte már e nép
A múltat s jövendőt!
Cseke, 1823. január 22.
Éppen a lejegyzés napján tettem fel "mai napi" idézetként:
Ady Endre: Az Értől az Oceánig
Az Ér nagy, álmos, furcsa árok,
Pocsolyás víz, sás, káka lakják.
De Kraszna, Szamos, Tisza, Duna
Oceánig hordják a habját.
S ha rám dől a szittya magasság,
Ha száz átok fogja a vérem,
Ha gátat túr föl ezer vakond,
Az Oceánt mégis elérem.
Akarom, mert ez bús merészség,
Akarom, mert világ csodája:
Valaki az Értől indul el
S befut a szent, nagy Oceánba.
Az írás folytatódik az 5. részben, elérhető ITT