178.
2021.11.25.
Rszleges megrtsem szerint egyik rszben a Tr-Hasznlat Szablyaihoz kapcsoldhat az egyik rzkelt [’modellez’ jelleg (?)] tVilgt helyzet.
Egy [’j nev’] ’szllodba’ rkeztem [rgebben (?) a ’legjobb’ ’szllodk’ kz tartozott, de mostanra mintha mr ’a fnye megfogyatkozott volna’].
A ’szlloda’ [mint ideiglenes szlls] jelenthet egy GONDOSKODSI-TERET [vagyis egy olyan Klnleges KZSSGET, amelyben Anyagi-Testben is megtesteslhetnek (mr?) az egyedi teremtk (?)].
A ’szlloda’ egy kiss rgebbinek ltsz [vagy ppen Megjul (?)] ’llapota’ utalhat arra, hogy
az JABB GONDOSKODSI TEREK
(1)
’Alapulnak’ (kzvetlenl alapulnak (!)]
az eddigi [VILGON belli] GONDOSKODSI-TEREKBEN megformldott Tapasztalatokra
[a Kiprblt s bevlt, jl hasznlhat ALAPOK s ESZKZK ’beptsre’ kerlnek az J GONDOSKODSI-TEREKBEN is]…
(2)
ugyanakkor ezekbe a Klnleges s Specilis Gondoskodsokban mr Tapasztalattal rendelkez [nagy-TEREMTI / MEGTARTI-Teremti / egyedi] teremtk JABB JAVASLATAI is BEPTHETEK lehetnek.
Rszleges az a megrtsem, hogy ’mostantl’ a GONDOSKODSI-TEREK mindegyike J TR-ALAP LET-TR lesz [’jobb anyagbl kszl’].
Ez azt is jelenti, hogy azok a teremtk kerl(het)nek a GONDOSKODSI-TEREKBE Befogadsra, akiknek az (n)Lnyegi-Teste Teljesen-Megjult.
Ez azt jelenti [a mostani megrtsem szerint], hogy
(1) nem csak a Gondoskodsi Feladatokat teljest [leginkbb a VILGBL s a KLNLEGES Birodalmakbl ered] egyedi teremtk lesznek itt jelen Teljesen Megjult (n)Lnyegi-Testben [amely jelentsen knnyebb teszi pldul a SPECILIS Kzvetlen Gondoskodsok megnyilvntst],
(2) hanem amikor a Hazavezetsket megkezd [vagy ms okbl ott Gondoskodsban rszesl] teremtk Befogadsa megkezddik egy GONDOSKODSI-TRBE, akkor az Ered-nagy-TEREMTNEK az rintett teremt (n)Lnyegi-Testt Teljesen meg kell jtania. Ez azt is jelenti, hogy az ilyen teremtk letre [minden megformlt Testre] a MINDENSG-FORRSA Kiterjeszti a TELJES-ELLENRZST, a teremt MINDEN ADDIGI TAPASZTALATA RTKELSRE kerl az lett GONDOZK ltal, s Meghatrozsra kerl mindazon Tapasztalat is, amely valamilyen Rendezst ignyel [s emiatt ltalban Alv-Kdd is vlik]. Ez ma mr jelentsen knnyebb teszi a Hazavezetst megkezd teremt szmra az lete Rendezst / jj-ptst, mert a Rendezst ignyl Tapasztalatai „mr nem mlenek r egyszerre s rtelmezhetetlenl”, hanem a teremt s az lett Kzvetlenl GONDOZK sszecsendlsei hatrozzk meg azt, mikor s milyen formban ’emelkedjenek be’ a Rendezst ignyl Tapasztalatok a teremt letbe, mikor s milyen KNNYTSEK segtsk az let jj-ptst.
Rszleges az a megrtsem, hogy ’mostantl’ kett f formja lesz a GONDOSKODSI-TEREKNEK.
Az egyik GONDOSKODSI-TR hasonl lesz egy ’gyakorl iskolhoz’, amelyben
(1) tnylegesen Befogadsra kerlnek (kisebb szmban) olyan egyedi teremtk is, akiknek Klnleges vagy Specilis Kzvetlen Gondoskodsra van szksge,
(2) itt mgis inkbb a Klnleges s Specilis Utat mr megnyitott s [kisebb vagy nagyobb] Gondoskodsi-Tapasztalattal rendelkez egyedi teremtk KSZLNEK FEL ARRA, hogy majd egy olyan GONDOSKODSI-TRBE Krhessk a Befogadsukat, amelyben a Hazavezetsket megkezdett teremtk lnek [vagy olyan Kzssgbe Krhessk a Befogadsukat, ahol a MEGTARTI-Teremtnek szksge van Gondoskodsi-Tapasztalattal rendelkez teremtkre].
Ezekben a ’gyakorl iskolkban’ tanuljk meg a gyakorlatban ezek a Klnleges Szolglatot / Gondoskodst Felvllal teremtk azt, hogy
- milyen tnyleges Gondoskodsra van szksge a teremtknek abban a GONDOSKODSI-TRBEN / Kzssgben, amelybe majd kr(het)ik a Befogadsukat,
- illetve pontosan MILYEN tovbbi n-plsben / let-ptsben szksges segteni az ottani teremtket,
- ehhez pontosan milyen Gondoskodsokat (eszkzket) hasznlhatnak,
- milyen Meghatrozkat szksges az letkbe bergzteni [milyen Meghatrozkra alapulan nyilvnulhatnak meg a Kvetlen Klnleges Gondoskodsukkal].
Rszleges az a megrtsem, hogy az ilyen ’gyakorl iskola’ jelleg GONDOSKODSI-TEREK
- ma mg (szinte) mind a VILG Birodalmn bell kerlnek megformlsra [a VILG Birodalmn bell ADOTT ehhez TERET a MINDENSG-FORRSA, a VILG ezzel a FELAJNLSVAL is rszt vesz most a KLNLEGES / SPECILIS GONDOSKODSOKBAN],
- illetve van nhny olyan ’gyakorl iskola’ jelleg [GONDOSKODSI (jelleg)] TR, amely az IRGALOM Birodalmn bell van, s csak egy rvidebb tartamban ’tanulhatnak’ itt a Klnleges Utat megnyitott teremtk [ma mg leginkbb taln a SPECILIS Jelleg Gondoskods Megalapozst s Megnyilvntst (?)].
A GONDOSKODSI-TEREK msik f formja maga a ’HAZAVEZET’ GONDOSKODSI-TR.
Ma mr ezek a GONDOSKODSI-TEREK kzvetlenl azon Birodalmon bell kerlnek megformlsra, amelybl ered teremtk Hazavezetse megkezddtt.
A korbbi [VILGON bell megformlt] GONDOSKODSI-TEREKHEZ kpest ezeknek az a nagy elnye, hogy ezekben a sajt letktl EL-Tvolodott teremtk AZONNAL az Ered-nagy-TEREMTJK Kzvetlen GONDOSKODSBA kerlnek, s ez az Ered-n-Jellegkben val Tudatoss vlsukat nagyon megknnyti.
Emltettem, hogy ma mg minden [HAZAVEZETSRE irnyul, illetve a ’gyakrol iskola jelleg’] GONDOSKODSI-TRBEN a Kzvetlen [GONDOSKODST megnyilvnt] MEGTARTI-Teremt az IRGALOM Birodalmhoz tartoz MEGTARTI-Teremt. a F FELELSE az ezekben megnyilvnul minden GONDOSKODSNAK.
20200908 [399-400.r.] 142. pont [a GONDOSKODSI-TRBEN az IRGALOM Birodalmbl ered MEGTARTI-Teremt FELELSSGE az let-Rendszer Megformlsa s Mkdtetse] – elrhet ITT
Amint az lehetsges, az IRGALOM Birodalmbl ered MEGTARTI-Teremtvel ’EGYTT’ nyilvntja meg a Kzvetlen GONDOSKODST az a MEGTARTI-Teremt, akinek a Kzssgbe Hazavezetsre kerlnek a GONDOSKODSI-TRBEN l egyedi teremtk.
Ez az ’Egyttes’ GONDOSKODS azrt nagyon fontos, mert
- a HAZAFOGAD MEGTARTI-Teremt is ’megtanulja’, hogy milyen Kzvetlen GONDOZSA SZKSGES ezeknek a teremtknek (1) a Hazavezets sorn s (2) a Hazavezets sorn s a Hazavezetst kveten az letk IRNYBAN-TARTSHOZ.
- Az IRGALOM Birodalmbl ered MEGTARTI-Teremt a HAZAFOGAD MEGTARTI-Teremtvel val ilyen ’Egyttes’ GONDOSKODS sorn a HAZAFOGAD MEGTARTI-Teremt Krsre vagy Javaslatra figyelemmel maga is folyamatosan ’hangolhatja’ / pontosthatja a Kzvetlen GONDOSKODST [mg teljesebben hozzigazthatja az egyedi teremtk (1) SZKSGLETEIHEZ s (2) Az-Elkvetkezre meghozott Vlasztsaihoz a Kzvetlen GONDOSKODST].
- Az ilyen ’Egyttes’ (Kzvetlen!) GONDOSKODS sorn (1) mind a GONDOSKODSI-TRBEN, (2) mind a HAZAFOGAD Kzssgben ’prhuzamosan’ formlhatnak meg olyan ’KRNYZETET’ [Tr-rendszert, ramlsokat, Szablyozst] az IRGALOM Birodalmbl ered MEGTARTI-Teremt s a HAZAFOGD MEGTARTI-Teremt, amely nagyban knnyebb teszi majd a Hazafogad Kzssgbe val tnyleges Visszaigazodst / Beilleszkedst a teremtknek.
Rszleges az a megrtsem, hogy a HAZAVEZETNEK megjellt GONDOSKODSI-TEREKBEN nem csak olyan teremtk Kzvetlen Gondozsa nyilvnulhat meg, (1) akik valamilyen okbl mg nem kpesek kzvetlenl visszaigazodni az Anyagi-Testi letket megalapozott Kzssgbe, (2) hanem egy rvidebb tartamra [akr egy pontosan meghatrozott Alv-Kd Visszafogadsnak s Teljes-Rendezsnek a tartamra] olyan Anyagi-Testben l teremtk is, akiknek a Kzssgben mg nincsen megformlva az a[z akr SPECILIS] GONDOSKODS, amely szksges lenne az ppen soron kvetkez rendezend Tapasztalat Teljes-Rendezshez.
Ilyenkor ha az egyedi teremt szmra fontos, hogy egy Tapasztalatt mielbb Rendezhesse, ennek rdekben EGYEZTETST Kezdemnyezhet olyan GONDOSKODSI-TRBE val Befogadsrl, amelyben ezt a Vlasztott Irny Sors-Rendezst megnyilvnthatja. Ilyenkor is termszetesen csak sszecsendls lehet az alapja a teremt GONDOSKODSI-TRBE val Befogadsnak, s ez a Befogads csak a pontosan meghatrozott Tapasztalat megformlsnak a tartamban lehetsges.
Visszatrve az ltalam rzkelt tVilgt helyzethez: ’tbb csald’ rkezett ide a ’szllodba’, szlk a gyermekeikkel. A gyermekek ’letkora’ (fejlettsge) leginkbb az ltalnos iskola als tagozatnak felelt meg.
A ’tbb csald’ jelentheti azt is, hogy tbb Birodalombl ered teremt is lhet itt egyms mellett [azon Birodalombl ered (a Sajt Kzssgktl valamilyen okbl EL-Tvolodott) teremtk mell a KLNLEGES Birodalmak egyedi teremti is Befogadsra kerlhetnek a Klnleges Kzssgben]. A ’tbb csald’ jelentheti azt is, hogy az egy Birodalomhoz tartoz, de a Birodalmon bell klnbz Kzssgekben l [klnbz MEGTARTI-Teremtk kzvetlen GONDOSKODSBAN l] teremtk szmra formldott meg ez a GONDOSKODSI-TR.
’n’ a csaldokkal egytt rkeztem, de nem vagyok ezen csaldok tagja. ’Meghvtak’, ’nem vagyok az alkalmazottjuk’ [valamilyen Megbecslst is jelent az, hogy itt lehetek velk, bznak bennem (?)]. gy rzkelem, hogy ’feladataim’ is vannak [vagy inkbb ’lehetnek’ feladataim, ’ha gy alakul a helyzet / ha azt Vlasztom] [leginkbb taln a gyermekek felgyelethez / kisebb gondozshoz kapcsold kisebb gondoskodsokra kszltem fel (?)] [vagy a gyermekek Befogadshoz szksges TELJES-ELLENRZS sorn lehetnek feladataim?].
Teht nem tartozom a ’szlloda’ [’lland’ (?)] ’szemlyzethez’ [taln a VILGBL ered teremtk lehetnek most itt leginkbb az ’lland’ (tartsabb) jelleg Felvllalsukra figyelemmel (?), s mellettk azok a KLNLEGES Birodalombl ered teremtk, akik itt vllaltak fel Kzvetlen Gondoskodsi Feladatokat].
Taln ’nekem’ most az a Lehetsgem nylhat meg, hogy akr ebben a GONDOSKODSI-Trben is Felvllalhatok tartsabb Jelenltet, akr pedig olyan msik GONDOSKODSI-TRBE val Befogadsomat is megalapozhatom, amelybe az itt lv ’gyermekek’ Hazavezetse megkezddik hamarosan.
Nem tartozom kzvetlenl az ide rkezett csaldokhoz sem, a csaldok ’hvtak magukkal’, a csaldok biztostjk a szllsomat is.
A ’csaldoknak’ lehet olyan rtelme is, hogy egy-egy HAZAFOGAD MEGTARTI-Teremt lehet egy-egy csaldban a ’szl’, a ’gyermekeik’ pedig azok az egyedi teremtk, akiknek a Hazafogadsa mr megkezddik.
Amikor a ’szllsomra’ mentem [az egyik szobba], azt tapasztaltam, hogy a szoba nincsen kitakartva [mintha a szemlyzet (akiknek ez a feladata)(?) nem takartotta volna ki a szobt (Teret) az ’elz lakk utn’] [egy j Teremt-Szakasz Elindtsakor / Elindtst kveten nem sokkal (szemt jelleg?) (rendezetlen, Rendezst ignyl) „maradvnyok” vannak az j Trben (?)].
Furcsa volt ez, csodlkoztam, hogyan lehetsges ez. Mintha toll-maradvnyok [szolglathoz kapcsold rendezetlenl maradt tapasztalat-rszek (?)] lennnek a padln mindenhol (!) „porcica” jellegben. A szobban talltam egy nagyobb mret ’porszvt’ (Knnyts?). Nem voltam biztos benne, hogy mkdkpes-e, illetve mennyire lehet tele a ’porzsk”. Be tudtam kapcsolni a porszvt, s tbb rszletben ki tudtam vele takartani a szobt.
Felttelezsem szerint a ’szobm’ ’llapota’ a Kzssg MEGTARTI-Teremtjnek a ’FELAJNLST’ mutathatta a ’szmomra’. A ’szoba’ ’llapota’ azt mutathatta, hogy milyen jelleg let-ptsben SZKSGES (most hamarosan) segteni az itt l [mg ’gyermeki’ jelleg Tr-Hasznlatra jogosult, az letk nll Irnyban-Tartsra mg nem kpes] teremtket.
A ’szoba’ ’llapota’ s ’berendezettsge’ ’modellezte’ az itt l teremtk Anyagi-Testnek s Szemlyes let-Ternek ’alap-rendszert’, s azt is ’megmutatta’, hogy az let-ptsknek melyik szakasza kezddik most.
Az tVilgt [vagy ’modellez’ (?)] helyzet alapjn felttelezem, hogy az itt lkben [a ’kis-iskols fejlettsg gyermekekben’] az let-ptsk azon szakasza kezddik el, amikor (1) Felpl bennk annak a Tudatossga, hogyan tarthatjk rendben [N-Gondoskodssal] az letket, s (2) gy hogyan alapozhatjk meg azt, hogy majd ms teremtkkel (klcsns vonzdson) alapulan Kzeledseket kezdemnyezhessenek, s ksbb sszecsendlssel jabb kzvetlen ramlsokat formlhassanak meg ms teremtkkel is.
Az let [s az lethez tartoz Anyagi-Test s Szemlyes let-Tr] rendszeres [vagy a szksghez igazod] Ellenrzse s rtkelse, a Lezrsok (takarts) s Fontolgatsok megnyilvntshoz tartoz Tuds felptsnek segtse lehet az egyik FELVLLALHAT [a MEGTARTI-Teremt ltal FELAJNLOTT] GONDOSKODS azon teremt szmra, akinek ’szobt’ [Befogadott letet] Ajnl fel a MEGTARTI-Teremt.
A ’szobban’ (habr jobban mg nem nztem szt) csak ezt a ’porszvt’ ismertem fel (Knnytst) (mint olyan eszkzt, amellyel a felhalmozdott rendezetlensg megszntethet).
Lehetsgesnek tartom, hogy ha IRGALOM Birodalmbl ered Klnleges Utat megnyitott teremt szmra nyilvnult meg ’Gondoskodsi irny’ Befogads FELAJNLSA, akkor az azt is jelentheti, hogy ennek az IRGALOM Birodalmbl ered egyedi teremtnek abban lenne szksges elsdlegesen segtenie a HAZAFOGAD MEGTARTI-Teremtt, (1) hogyan alapozza meg / formlja meg az egyedi teremtk szmra a Bels-Tereik Ellenrzsnek lehetsgt, a Fontolgatsok s Lezrsok j rendszert, a trsakhoz val Kzeleds [EGYEZTETSEK, Fontolgatsok, sszecsendls megformlsnak] rendszert, (2) s hogy mindezeket a VLASZTSI Lehetsgeket az ott l egyedi teremtk Anyagi-Testbe hogyan lehet Harmoniaknt bergzteni.
Felttelezsem szerint ebben az esetben a MEGTARTI-Teremt FELAJNLSA kifejezetten j GONDOSKODSOK ALAP-HARMONIJNAK a Megformlsban val kzvetlen rszvtel lehetsgre irnyul [olyan ’eszkzk’ megformlsra, amelyekkel a mg nagyrszt res szoba ’berendezhet’], ezrt van szksge Irgalom-maggal rendelkez egyedi teremtre. Az IRGALOM Birodalmbl ered teremtk Klnleges Gondoskodsa elsdlegesen a teremtk egymshoz val Kzeledsnek s kzvetlen sszekapcsoldsnak ’elksztsre’, az Illeszkedsek megformlshoz szksges Alap-Harmonik Megformlsra irnyul [ennek sorn pldul arra, hogy egy jonnan megnyitsra kerl Teremtsi Irny (akr GONDOSKODS) hogyan Illeszkedhet Harmoniaknt a tbbi Teremtsi-Irnyhoz (vagy a teremtben addig mr megnyitott Tudatosodshoz)]. Ma mr kifejezetten IRGALMI alap Gondoskods a KZVETTS is.
Rszleges megrtsem szerint emiatt egy EGYEZTETSI folyamat Elindulsnak [Elindtsa Elksztsnek (?)] kpe lehet ez a ’modellezs’ [vagy tVilgt helyzet]. Az EGYEZTETS sorn a MEGTARTI-Teremt FELAJNLSA [az letre-Befogadsra] irnyulhat azon teremtk fel,
(1) akik ’gyermekknt’ [gyermeki jelleg Tr-Hasznlat biztostsa mellett] felpthetik az N-Gondoskods ezen mr ’iskolsok’ szmra Vlaszthat jabb szintjt,
(2) s irnyulhat a FELAJNLS olyan Klnleges Gondoskodsokban mr Tapasztalattal rendelkez teremtk szmra is, akik a Kzvetlen Gondoskodsukkal segthetik ebben a ’gyermekeket’.
A ’szoba’ ’berendezse’ mutatja azt, hogy az itt l teremtkben milyen Tapasztalatok plhetnek fel (1) kihagyhatatlanul s (2) Szabad Vlasztsra alapulan.
Rszleges megrtsem szerint a ’porszv’ [bent a szobban] egy olyan KLNLEGES vagy SPECILIS GONDOSKODSI Lehetsgre utalhat, hogy ha az itt l teremtknek [’gyermekeknek’] arra szksge van, a MEGTARTI-Teremt mr KNNYTSEK tjn is kpes segteni az letk Teljes-Rendezsben [REND-TTELBEN] (?).
A ’modellez’ [vagy tVilgt] helyzetnek a ’szmomra’ [mint aki szmra a MEGTARTI-Teremt a Klnleges vagy Specilis Gondoskodsban val rszvtel VLASZTHATSGT (mindenfle knyszer s srgets nlkl) Felajnlotta] olyan rtelme is volt, hogy
’ELLENRIZHETTEM, RTKELHETTEM’ azt, hogy (1) a Kzssgben mr MEGFORMLT [megnyilvnthat] GONDOSKODSOKHOZ (2) a Sajt Tapasztalataimra / Tudsomra alapulan ’mit tudok n magam hozztenni’… esetleg milyen jabb olyan Javaslataim vannak, amelyek a mr meglv GONDOSKODSOK hatkonyabb ttelt vagy kibvtst eredmnyezhetik… s ’kiprblhattam’, hogy n magam tudom-e hasznlni (azonnal) ezeket a meglv eszkzket (Gondoskodsokat)…
Fontos megemlteni azt is, hogy a gyermekek [habr a felplt Tudatossguk mg klnbz szint volt] EGSZSGESEK voltak [nem voltak mr betegek vagy torzultak (azaz az let-Alapjaikat a Kzvetlen GONDOZIK mr Kiigaztottk)].
Mint emltettem, az J GONDOSKODSI-TEREKBE mr Teljesen-Megjult (n)Lnyegi-Testtel kerlnek a teremtk Befogadsra, ez pedig az let-Alapjuk Teljes Kiigaztst is magban foglalja, minden bennk addig megformldott Tr-Vesztettsg maradktalanul megszntetsre kerlt.
Ezek a gyermekek kis-iskols s kicsit nagyobb gyermekeknek ltszottak, ez azt is mutatta, hogy [ha a FLD Kzssgre vettjk] a Tisztelet [a Kzssg ALAP-JELLEGE (!)] Alapjait mr megtanultk / felptettk az letkben, s a szeretet-ramoltats valamilyen formjra is kpesek mr [legalbb a szemllds formjban > ez elhagyhatatlan alapja annak, hogy a ’tudst / tapasztalatot’ felptsk s BERGZTSK az letkben].
Utlagos megrtsem szerint teht a ’szobm’ kpe / llapota ’mutatta’ [’modellezte’] azt, hogy az ezen ’szllodban’ [GONDOSKODSI-TRBEN (?)] lk
N-Gondoskodsi kpessge s mr felplt Tudatossga milyen llapot.
Az, hogy a ’szobban’ [Szemlyes let-Trben] „nem volt kitakartva”, azt mutathatta, hogy az itt lk mg ’gyermeki’ jellegek, mg nem Tudatosak abban, hogyan tarthatjk rendben-rendezetten az letket [az Anyagi-Testket s a Szemlyes let-Terket, a kzvetlen ramlsaikat], s emiatt Kzvetlen Gondoskodst ignyelnek [az letk Megvsa s Irnyban-Tartsa rdekben].
Attl is fggen, hogy milyen „hinyossgaik” vannak, lehetnek, akiknek SPECILIS IRNYBAN-TARTSRA is szksge lehet, akikben pedig nincsen jelentsebb rendezni-val, azok szmra a Klnleges Gondoskods is kpes biztostani az letk Irnyban-Tartst.
gy rzkeltem, mintha a csaldokbl a ’szlk’ [a MEGTARTI-Teremtk?, a mr Tudatosabb teremtk?] ’kln foglalkozsokra jrnnak’. ’n’ ezt kveten leginkbb a gyermekeket rzkeltem. A tbb csald gyermekei [’napkzben’] ltalban egy nagyobb Trben voltak egytt.
Az els ilyen ’kzs egyttlt’ sorn (?) azt tapasztaltam, hogy a gyermekek hangosan (s nha hevesen) „vitatkoztak”. Olyan rzsem volt, hogy leginkbb mindenki csak mondta a sajt vlemnyt [vagy azt, hogy mit szeretne tenni / kapni / elrni], nem figyeltek egymsra [a msik jelenlte taln nhnyukban egyre inkbb zavarv is vlt (s emiatt elkezdtek „befel fordulni”)]. ’Jl lthatan s hallhatan’ ’mutatta’ ez a helyzet, hogy habr az egymshoz Kzeledsk alapjai mr bergzltek az letkben, de mg nincsenek kssz formlt ’eszkzeik’ (tjaik) arra, hogyan ’figyeljenek’ ’egymsra’, hogyan ’Egyeztethetnek’, mit jelent a ’Fontolgats, rtkels’, hogyan Kezdemnyezhetnek / Krhetnek…
Valami olyasmit mondtam a gyermekeknek, hogy az els tallkozs (az els benyoms) ’meghatroz lehet’ abban, hogy ki fel kezdenek el ’vonzdni’, de a ’Bartsg’ [egy szorosabb, kzvetlenebb sszekapcsolds] majd csak akkor tud megformldni, ha mr jobban megismertk egymst. A Tapasztalataik s a szabadon (knyszertl mentesen) megformlt Vlasztsuk lehet majd csak az alapja annak, hogy a trsaikkal kzelebbi sszekapcsoldst is megformlhassanak. Senki nem srgeti ket ebben. Ha valamit nem rtenek, vagy ha valami bntja ket, akkor krjenek segtsget ’az itt dolgozktl’. Ez ’megnyugtatta’ (?) a gyermekeket.
Az rzkelsem szerint a klnbz csaldokbl szrmaz gyermekek mindegyike ’rtelmes’ volt, a tantst ’szvesen fogadtk’ [mr kpesek voltak a Szemlldsre, s ebbl ereden a Megrtsre], a ’szablyok / Meghatrozk’ Megismerse s Megrtse ’eligaztotta’ [megnyugtatta] ket.
A gyermekek egy nagyobb (nagy terem jelleg) Kzsen hasznlhat Trben ezt kveten egymstl kisebb-nagyobb tvolsgban ’rendezdtek el’ (maguk, ahogyan jl reztk magukat), ebben nem vezettk vagy befolysoltk ket a kzelben lv ’Gondoskodk’. A ’Gondoskodk’ is leginkbb figyeltk / szemlltk a gyermekeket, ha lehetsgk volt r, akkor kzelebb hzdtak hozzjuk, beszlgetst kezdemnyeztek velk [azrt, hogy Megrtsk, hogy a gyermekek figyelmt mi kelti fel, mi okoz rmt a szmukra, esetleg mi bntja ket, mi hinyzik nekik…].
rzkeltem azt, hogy a ’szlloda’ ’alkalmazottjai’ [vagy akr a ’szlk’ (a httrbl)] klnfle olyan ’HASZNOS’ [rdekes, tanulsgos] ’foglalkozsokat’ vagy ’elfoglaltsgokat’ ksztettek el, amelyek megfelelek voltak a gyermekekben mr felismert ’vonzdsokhoz’. Amikor leltem az egyik (res) ’kanapra’ [itt egyms mell is lhetnnek a gyermekek, de mg erre nincsenek kszen], szrevettem, hogy szp sznes kristlyok vannak az egyik szlnl. szrevettem, hogy a kanap mellett egy ’fotelben’ [egy ’biztonsgot ad’, egyedl hasznlhat kis trben] egy gyermek volt, aki ilyen sznes kristlyokkal foglalatoskodott. Felajnlottam neki, hogy a mellettem lv kristlyokbl is vlaszthat. rlt ennek a lehetsgnek, s leginkbb a zld szn kristlyokat fogadta el, azokat nzegette / tanulmnyozta…