4.
2022.05.24.
A Tkrzs [mint kzvetts] s a kzvetlen Valsg-rzkels klnbsge
A Tkrzst / Tkrtartst sokan sokflekppen rtelmezik. n az rsaimban Tkrzsnek / Tkrtartsnak a ’Klnleges-Megnyilvnulsknt’ megformlt (Tudatostst s) Gondoskodst nevezem.
Van tbb olyan Megnyilvnuls itt a FLD Kzssgben is, amelyet eredetileg a Klnleges Utat [Szolglatot] megnyitott teremtk formltak meg [Jobbt / Megerst-Gondoskods cljval], ksbb azonban ezeknek a Klnlegessgeknek egy rsze olyan mdon ’belesimult / beleilleszkedett’ az LET LTALNOS Megnyilvnulsai kz, hogy mostanra ebben a rszben ’ltalnosan ismert’, s a Klnleges Utat meg NEM nyitott teremtk szmra is Vlaszthat / Felpthet / Megtapasztalhat. Ilyen pldul a ’Kedvessg’, s korbban [a VILGBELI jelenltben (?)] ilyen lehetett a Tkrzs egy rsze is. A ’tkr-mutats’ ebben az rtelemben a teremtk egyms fel irnyul Jelzse, a (kzvetlen) kommunikci egy formja / eszkze.
A Tkrzs [a Klnlegessgknt (!) felplt formjban] itt a FLD Kzssgben is egy ’kzvett jelleg’ megtapasztals. ltalban akkor formlta meg a FLDANYA, amikor egy teremtben valamelyik bels tja akadlyozott volt [nem mkdtt, bizonytalan mkdsv vlt]. Tbbszr emltettem, hogy eredenden a Tkrz-Helyzet csak azon teremt ltal volt rzkelhet kzvetlenl, aki fel ez a Megersts irnyult. ltalban megllapthat, hogy amikor a Tkrz-Helyzetek „nem rintettek” ltal is rzkelhetv vltak, s gy a „nem rintett” teremtk rtelmezsei / rezgsei is „hozzaddtak” a tkrzshez, ez a Megerst-t egyre inkbb SRLKENNY vlt [pontatlann vlt / homlyoss vlt a tkrzs, vagy az „idegen rezgsek” kvetkeztben akr az akaratlan vagy tudatos EL-Terelsek eszkzv is vlhatott]. Ez az oka annak, hogy a Tkrzses Megerstst [teht amely Klnleges Megerstsknt, Klnleges GONDOSKODSKNT nyilvnul meg] a korbban ismert formjban maradktalanul Lezrta a FLDANYA (is), s ezt a Megerst Gondoskodst J ALAPRL lehet felpteni itt a FLD Kzssgben is.
tkrzsrl, tkrtartsrl korbbi rsokban:
20131123 – elrhet ITT
20131213 – elrhet ITT
20140204 – elrhet ITT
20161104 – elrhet ITT
20190628 [2.r.] (jtk) – elrhet ITT
20191125 [jbl megnyitsa a Fldn] – elrhet ITT
20191213 [2.r.] 7. pont – elrhet ITT
20200306 [5.r.] 10. pont [a YOSGBAN mg csak formldik az Alap-Harmonija (nem kerlt Kirasztsra Kiprbls jellegben sem!)] – elrhet ITT
20200503 [1.r.] 2. pont – elrhet ITT
20200908 [21.r.] 14. pont [jra megnylt a YOSGON bell] – elrhet ITT
20200908 [388.r.] 139. pont – elrhet ITT
20200908 [418.r.] 147. pont (1.) [(megtarthatatlan, srlt) tkrk visszabontsa egy NAGY-GONDOSKODS sorn] – elrhet ITT
20200908 [419.r.] 147. pont (1.) [tapasztalatok] – elrhet ITT
20200908 [429.r.] 149. pont [hasznltak tkrket / tkrzst csapdk megformlshoz] – elrhet ITT
20200908 [513.r.] 176. pont (3) [az j Tkrzs jellegeket a FLDANYA vatosan elkezdte hasznlni; vannak, akikben ez zavart okozott; a Tkrzs ma mg csak SPECILIS Gondoskodsknt nyilvnulhat meg] – elrhet ITT
20200908 [570.r.] 187. pont [vatosan indtja el a FLDANYA a tkrzs j tjait; kett f irnya mr felismerhet] – elrhet ITT
20200908 [578.r.] 189. pont (2) [azokban, akiknek „lyukat tttek az letbe”] – elrhet ITT
20200908 [686.r.] 204. pont (1) [a YOSGBL ered eredenden a FLDANYA Kzssghez tartoz teremtkben zavart okoz a tkrzs, az tjr-TRBEN a SZEMLYES Vd-Terkben nem nyilvnulhat meg tkrz jelleg Megersts; a YO ELLENRZI az (n)Lnyegi-Testben az let-alapokat, amelyekbl szablytalanul megnyltak tkrz-jellegek; a MSOLS jelleg tkrzs a tovbbiakban az let ltalnos s Klnleges rszben NEM NYITHAT MEG, mert slyosan EL-Terel megnyilvnuls] – elrhet ITT
20200908 [702.r.] 208. pont (3) [tkrzs az ikerlng megtapasztalst vlasztottakban] – elrhet ITT
20200908 [708.r.] 208. pont (4) [ikerlng Fontos-Feljegyzsben] – elrhet ITT
Ismt megemltem: amit az rsaimban Tkrzsknt nevezek, az egy Megerst [Klnleges] Gondoskods. Kzvetlenl (!) a FLDANYA (!) formlja meg a Tkrz Helyzetet az rintett teremt szmra. Ma elsdlegesen MAGOK segthetnek abban, hogy egy-egy tkrz helyzetet Felismerni s Megrteni legyen kpes az, aki fel ez a Megersts irnyul. Ha ma mr nem is minsl Kzvettsnek a Tkrzs, mgis van egy Kzvett jellege. Mivel a KLNLEGES Megnyilvnulsnak (Gondoskodsnak) nagyon szigoran Igazodnia kell a SZKSGESSGHEZ, ez a Kzvett jelleg megnyilvnuls FONTOS OKBL s a SZKSGESSG mrtke szerint nyilvnulhat meg. Ha van valamilyen kzvetlen / egyenes t a Megersts megnyilvntsa rdekben, elsdlegesen azt a kzvetlenebb utat nyilvntja meg a FLDANYA.
Mivel ma a FLD Kzssgben mg csak a MAGOK [= a SPECILIS let-ptst mr megnyitott] teremtk szmra Vlaszthat ennek a Gondoskodsnak a megtanulsa, majd a Tapasztalatok alapjn rtjk meg egyre teljesebben, hogy az j Alaprl megnyitott Tkrzs mikor s milyen formban nyilvnul meg, s mi egyedi teremtk mikor s hogyan segthetjk egymst a tkrzs rtelmezsben (?).
Sokan a tkrzs szt nem ebben a Klnleges Gondoskods rtelemben hasznljk, hanem sokkal tgabb / ltalnosabb rtelemben.
Mi L teremtk mindannyian A-LTEZSBL [a MINDENSG-FORRSBL] erednk, s ’ALAPJAIBAN’ ’GY’ ptjk az letnket, ahogyan azt [mint RZKELST, MEGISMERST, MEGRTST, MEGNYILVNULST] a MINDENSG-FORRSA ’Tantani’ kezdte a legels lv vlt teremtk [a mai nagy-TEREMTK s MEGTARTI-Teremtk] szmra. ket a MINDENSG-FORRSA mg kzvetlenl Tantotta. A Tants ’tja’ ebbl a ’legels’ ’szl’ s ’gyermeke’ megtapasztalsbl ered [a ’trsak’ egymshoz kzelsgbl ered], s a [knyszertl s srgetstl mentes] ’pldamutats, pldaads’ az alapja. A ’szl’ [illetve a kzelebb lv trsak] ’pldaadsa’ az, amely a szljvel s kzeli-trsaival kzvetlen (!) sszekapcsoldsban [ramlsban (a YOSGON bell szeretet-alap-ramlsban)] lv ’gyermek’ / trs szmra egy ’felmutatott / felajnlott’ Vlaszthat (let-ptsi) t. A ’gyermek’ ’utnzs’-jelleggel kezdi megismerni / megtapasztalni a szmra felajnlott lehetsgeket. Ez valamelyest hasonl a mai tkrzshez [a tkrzs jelleg Megersts (= Klnlegessg) erre az eredenden ltez tantsi / pldaadsi / megmutatsi harmonira alapul].
Amikor Anyagi-Testben lnk egy Kzssg LET-TERBEN [a FLDANYA Kzvetlen GONDOSKODSBAN], az Anyagi-Testben l Jelenltnk az LET-TR [s az LET-TRBEN Jelenlvk] azon rszt rzkeli s Tapasztalja meg Valsgknt, amelyhez kzvetlen ramls kapcsol hozz bennnket.
A megformlt [kifel s befel irnyul] RZKELSEINKTL fgg az, hogy a ’Kint’ [s ’Bent’] lv Valsgbl mit vagyunk kpesek Felismerni s Megrteni [kzvetlenl Megtapasztalni], illetve milyen Tevkeny mdon vagyunk kpesek megnyilvnulni az LET-TRBEN.
A ’Kinti’ Valsgot magt is sokan egy ’nagy tkrnek’ tekintik, s ebbl a ’Kinti’ Valsgbl [akr a Megtapasztals Helyzeteibl] mindenki azt kpes Felismerni / Megrteni, ami ’benne-magban’ mr tnyleges Tapasztalat.
Az Anyagi-Testben l letek a Kzssg LET-TERBEN egymshoz mr kzvetlen (!) ramlsokkal is kapcsoldhatnak, gy nem csak magt az LET-TERET [s a Szemlyes-Terket] ismerhetik meg, hanem a kzelebb lv trsaikat is.
[A YOSGON bell] az egymssal kzvetlen [szeretet-]ramlst mkdtet teremtk a SZEMLLDSEN alapulva egyre jabb MEGRTSEKET formlnak meg mind nmagukrl, mind a trsaikrl [gy a ’Kinti’ s ’Benti’ Valsg ltaluk kzvetlenl megrinthet / megtapasztalhat rszrl].
Az egymssal kzvetlen ramlsban lv teremtk a ’kapcsoldsukban’ pontosan kpesek rzkelni azt, hogy ’harmoniban’ vannak-e egymssal, vagy esetleg valamilyen nehzsget tapasztal meg egyikk. Ennek az rzkelst s Felismerst a trsak kztt megformlt kzvetlen (!) ramls [a szeretet-ramls] teszi lehetv. A Kzvetlen sszekapcsolds az alapja annak, hogy a trsak Felismerik a trsuk ’viselkedsbl, helyzetbl’ ’nmaguk helyzett’ is. Nem az ltalam hasznlt rtelm tkrzs ez, hanem a felptett RZKELSEN alapul Valsg-rzkels. Ez kzvetlen (!) rzkels, ezrt nem azonos a Klnlegessgknt megformlt (kzvett jelleg, megerst cl) Tkrzssel].
A Valsg-rzkels [mint a Kzvetlen rzkelsen alapul Jelenlt] clja a ’tanuls’ [a Megrts megformlsa (a Tudatosods)], s emellett a Szabadsg biztostsa [a Vlasztsi Lehetsgek Felismerse s Megrtse, s erre alapulan a Megnyilvnuls Lehetsge]. A ’Tkr alaptrvnyeiknt’ is ismert tuds / tmutats a Klnlegessgknt is megnyilvnul Tkrzs rtelmezse sorn is hasznland irnymutats, de alapjban minden let-helyzetben felhasznlhat rtkels / Fontolgats [akr kommunikci] fontos alapjait rgzti. A kzvetlenl (!) rzkelt [’kinti’ s ’Benti’] Valsg ilyen Tudatos (!) (n) rtkelse fontos alapja a Tudatos let-ptsnek.
20200908 [570.r.] 187. pont (elrhet ITT):
A TKR TRVNYEI
1.
Minden, ami msokban dhss tesz, zavar, „n jobban csinlnm”,
megvltoztatnm stb., az nmagamban van. Minden teht, amit n kritizlok a
msikban, ami ellen harcolok - bennem van.
2.
Mindaz, amit a msik szemly rajtam kritizl, harcol ellene, meg akar vltoztatni -, s ha ez engem srt, bnt, rint stb - az nincs megoldva bennem. Ilyenkor az nkpem srl, nehezemre esik szembeslni vele.
3.
Minden, amit a tbbiek kritizlnak bennem, harcolnak ellene, meg akarjk vltoztatni, de ha ez engem nem rint, akkor az az problmjuk, feldolgozatlansguk, tkletlensgk, melyet kivettenek rm, mert nmaguk nem tudnak, nem mernek vagy nem akarnak szembenzni vele.
4.
Minden, amit n a msikban szeretek, magamban van meg, magamban szeretem, mert felismerem magam a msik szemlyben, mivel az egylnyegsgnk mutatkozik meg.
Szemlyes vlemnyem az, hogy a most ’nagyon ersen a felsznen lv’ Tkrzshez kapcsold tantsok
ezt a Termszetes [s LTALNOS] Valsg-rzkelst s Valsg-rtelmezst segtik jj-pteni [nem pedig a Klnleges alap Tkrzs felptst segtik (ez utbbi csak a FLDANYA kzvetlen bels tmutatsa alapjn lehetsges)].
Ahogyan
(1)
az Anyagi-Testbl s a Szemlyes let-Trbl,
(2)
valamint az egyedi teremtk szmra megrinthet TR-Rszekbl [ezek kztt az ramlsokbl]
kitisztsra kerlnek az eddigi Akadlyozk,
a Kzvetlen (Valsg-)RZKELS egyre pontosabb vlik minden teremtben.
Az Anyagi-Test olyan bels-terei (s ramlsai) is jra kzvetlenl elrhetv / mkdv / lv vlnak,
amelyek eddig bezrtak / hinyosak / elrhetetlenek voltak.
Mindez azt jelenti,
hogy ’tbb’ s ’egyre pontosabb’ lesz a kzvetlen (!) RZKELS,
s ezeket az j ’informcikat’ / Felismerseket jra meg kell TANULNIA RTKELNI / MEGRTENI a teremtknek.
Kzvetlen segtsget kapnak ehhez nem csak a feltisztul bels tjaikon
[a FLDANYTL s a Sajt (n)Lnyegtl],
hanem azoktl a mr Tudatosabb Trsaiktl is,
akikhez kpesek kzvetlen-ramlssal kapcsoldni.
A FLD Kzssgben az Anyagi-Testben l teremtk kett alapon kapcsoldhatnak egymshoz kzvetlen ramlssal.
1.
Az letk LTALNOS rszben a teremtk sszecsendlseket formlhatnak meg egymssal Kzeli-sszekapcsolds tartsabb vagy rvidebb tartam megtapasztalsrl. Az ilyen szeretet-ramlst ELFOGAD szeretetknt rtelmezzk ma mr, s a kzvetlen sszekapcsoldst az egyttes-tevkenysg, bartsg, csaldi kapcsolds s prkapcsolat formjban teszi lehetv. Ezekben a kzvetlen ramoltatsokban egymssal ’egy szinten’ lv teremtk kapcsoldhatnak ssze. Ezekben a kapcsoldsi helyzetekben is lehetsges az, hogy az egyik teremtnek bizonyos tartamokban / helyzetekben ’Nagyobb’ a Felelssge a trsnl [pldul a szlnek a gyermeke fel, vagy egy Gondoskodsra szorul fel a Gondoskodnak].
2.
Ms jelleg sszecsendls lehet az alapja azoknak a kzvetlen sszekapcsoldsoknak, amelyeket a FLDANYA KLNLEGES OKBL forml meg. ltalban az ilyen sszekapcsoldshoz nem szksges az, hogy a (Klnleges) Gondoskodsra kpes teremt sszecsendlst formljon meg azzal, aki fel a (Klnleges) Gondoskodsa irnyul. Az ilyen KLNLEGES OKON alapulan megformlsra kerl GONDOSKODSI HELYZETEKNEK (Kzvetlen sszekapcsoldsoknak) az Alapja az, hogy a Klnleges Utat megnyit teremt a FLDANYVAL forml meg sszecsendlst a Klnleges let-pts megnyitsakor, s ebben Vlasztja azt, hogy a SZKSG helyzeteiben a FLDANYA tmutatsa szerint a trsai fel is megnyilvnul Megerst cl Kzvetlen Gondoskodsban.
A KLNLEGES OKON alapul Gondoskodsi Helyzetben nem az ELFOGAD-Szeretethez tartoz (bels s kls) Tereket s ramlsokat hasznlja a FLDANYA / a Gondoskod-Teremt, hanem a Klnleges vagy Specilis Kzvetlen GONDOSKODSOK megnyilvntsa szmra megformlt TR-Rszeket [az NZETLEN-Szeretetet, a MEGFONTOLT-Szeretetet]. A Gondoskod s a Gondozott ilyenkor nem egy szinten vannak, a Gondoskodnak FOKOZOTT vagy MEGEMELT Felelssge van a Gondoskodsi-Helyzetben.

Szemlyes vlemnyem az, hogy amikor sokan tkrzsrl beszlnek [a kls valsg tkrzi a belst (s/vagy fordtva)], annak taln a pontosabb megnevezse a Valsg-rzkels / Valsg-rtelmezs. A ’Kls-Valsg’ nem ’tkrz’ ilyenkor, hanem kzvetlenl rzkelhet. jra meg kell tanulnia mindenkinek, hogy a szmra kzvetlenl rzkelhetv vl Helyzetek a szmra Vlasztsi Lehetsget jelentenek. A teremt a Szabadsgval s a Vlasztsi-Helyzet ltal felmutatott / felajnlott Lehetsgekkel akkor kpes lni, ha Megrti a Lehetsgeit, ha Tudatosan rtelmezi mindazt, amit [’Kint’ s ’Bent’] kzvetlenl (!) rzkel. Ilyenkor nem valdi ’kzvettsrl’ (tkrzsrl) van teht sz, hanem a kzvetlen bels Megrtsi utak Tudatos hasznlatrl [a Tudatos hasznlatnak az jjptsrl].
A Klnleges Utat megnyitott teremtket a FLDANYA nagyon gyakran vezette be tVilgt Helyzetekbe. Az tVilgt-Helyzet sem ’tkrzs’, hanem a Kzvetlen (!) RZKELS egy KLNLEGES tja.
20200908 [518.r.] 177. pont (2) – elrhet ITT:
„…Az tVilgt Helyzeteket a FLDANYA formlta meg, valjban a SAJT Tapasztalatt s Megrtseit / RTKELSEIT tette ilyenkor kzvetlenl Megismerhetv a MAGJAI szmra. Az tVilgt Helyzetbe belehelyezked MAG gy ’rzkelte’ az tVilgtott Helyzetet, mintha kzvetlenl benne lenne (a megmutatott helyzetben), s az tVilgtssal rintett teremt rzseit / gondolatait / rzelmeit pontosan rzkelte (mintha az a sajtja lenne).
Az tVilgt Helyzetek megformlsval a FLDANYA arra irnyult, hogy a MAGJAI Kzvetlen (!) Tapasztalatokra alapulan ismerjenek meg s rtsenek meg egy-egy fontos Helyzetet / Jellemzt / Meghatrozt…
Fontos: az tVilgt Helyzetben a FLDANYA elsdlegesen a SAJT Tapasztalatt s RTKELST / Megrtst ’mutatta meg’ [tette Megrthetv] a MAGJAI szmra…”
20200908 [550.r.] 182. pont – elrhet ITT:
„…Emltettem, hogy a ’modellez’ jelleg Kiprbls ms, mint amit eddig tVilgt Helyzetknt ismertnk. Az tVilgts sorn elsdlegesen a FLDANYA Tapasztalatait / Megrtseit ismerhettk meg valamilyen kzvetlen bels ton. Ezt is gy rzkeltk, mintha sajt magunk benne lennnk abban a helyzetben, amit a FLDANYA Megismerhetv nyitott a szmunkra, mgis inkbb az lomhoz / emlkhez / bels-munkhoz volt leginkbb hasonl. Az tVilgt helyzeteket a FLDANYA gy formlja meg, hogy a helyzetben ’kidomborodjon’ az a rsz, amelyet fontos Megrteni, s gy rzkeljk a helyzetet, hogy minden fontos rszlet pontosan RZKELHET s MEGRTHET legyen.
A ’modellez’ Kiprblsrl emltettem, hogy ms Kiprblsokhoz kpest ma mg lassabban formldik meg / pl fel a Kiprblsi-Tr / Kiprblsi-Helyzet, s a Kiprbls Lezrst kveten ltalban lassbb [s tbb szakaszban nyilvnul meg] a Kiprbl-Tr Visszabontsa az Anyagi-Testbl. Emiatt ez a ’modellez’ Kiprbls ma mg az Anyagi-Test szmra a ’nehezebb’ / megterhelbb Kiprblsok kz tartozik. Az Anyagi-Testen bell (!) [ez nagyon fontos: tnylegesen az Anyagi-Testen bell] ’felpt’ a FLDANYA valamelyik bels-trben egy ’szimulcis helyzetet’. Amikor elkezddik a Kiprbls, nem csak egy ’emlket’ vagy ’lmot’ / bels-munkt tapasztalunk meg, hanem tnylegesen meglnk egy helyzetet / vgighaladunk egy Megrtend folyamaton…”
A Klnleges-Kzelsg [pldul az ’ikerlng’-megtapasztals] kapcsn is gyakran emltik, hogy az egyes (klnleges) bels-terkkel is kzvetlen ramlst mkdtet teremtk ’tkrznek egyms szmra’.
Szemlyes vlemnyem az, hogy itt sem a valdi ’tkrzsrl’ [kzvettsrl] van sz a legtbb esetben, hanem arrl, hogy ’egyms kzelben’ az ’egyms fel’ val klnlegesebb megnylsuk a KZVETLEN RZKELS olyan j lehetsgeit is megformlhatja, amely msok szmra megtapasztalhatatlan. Lehetsges ugyanakkor az is, hogy a Klnleges-Kzelsget megformlk [mivel szabadon hatrozhatjk meg azt, hogy pontosan mit szndkoznak ’szorosabban-egytt’ megtapasztalni], akr Tkrz jellegeket is bepthetnek az egyms fel irnyul ’Jelz’ Megnyilvnulsaikba [ez termszetesen akkor lehetsges, ha a Tkrzs klnleges tja mindkettjk letben meg van alapozva].