7.
2022.06.04-05.
’rdekessge, j jellege’ a FLD Kzssgben kszthet ’llapot-kpnek’ az,
hogy nem csupn egy [Ellenrztt] ’Pillanatot’ kpes rgzteni,
hanem egy (rvidebb) FOLYAMATOT is.
Ez a ’film’-szer ’llapot-kp’ kszts / rgzts
AZ-LET TEREIBEN (minden Birodalomban) jdonsg,
az ezt lehetv tev Tr-Formt csak nem sokkal ezeltt rasztotta ki a MINDENSG-FORRSA AZ-LET TEREIBEN.
Tovbbi jdonsga az ’llapot-kp’ ksztsnek az, hogy
mind a FLDANYA,
mind az egyedi teremt
egy ’mr mgttnk lv pillanatrl vagy helyzetrl’ is kszthetnek SPECILIS-FELJEGYZST.
gy rtelmezhet ez a szmunkra,
hogy mr tnylegesen megltnk / megtapasztaltunk egy helyzetet
[(1) akr magunkban / a sajt letnkben, (2) akr kls helyzetknt],
s ’utlag’ ’tekintnk vissza’ ezzel a SPECILIS GONDOSKODSSAL arra az let-helyzetre.
Jelenlegi megrtsem szerint
Pontosodik mg a Szablyozsa annak,
hogy mikor s milyen Clbl Lehetsges / Szksges az ilyen ’visszatekint’ ’llapot-kp’-kszts
[= SPECILIS-FELJEGYZS ksztse].
Termszetesen az ilyen ’llapot-kp’ pontosan megjelli a bergztett formjban,
(1)
hogy ’utlag’, ’visszatekints’ formjban formldott meg,
(2)
s azt is, milyen Fontos Cl tette szksgess a megformlst.
(1)
Lehetv teszi az ilyen ’visszatekint’ ’llapot-kp’ ksztst az, amikor mg ’friss’ az lmny / a tapasztalat [a tnylegesen megtapasztalt helyzettl mg nem tvolodtunk el (rviddel azt megelzen tapasztaltuk meg)].
(2)
Lehetsges az ilyen ’visszatekint’ ’llapot-kp’ ksztse akkor, amikor egy helyzetre ’ersen odairnyult a teremt a figyelme-fkuszval’ [pldul a FLDANYA ’rirnytotta’ a figyelmt egy helyzetre, de a helyzet megtapasztalsakor a teremt nem ismerte fel a helyzet fontossgt… esetleg csak akkor ismerte fel a megtapasztalt helyzet fontossgt a teremt, amikor egy msik nagyban hasonl helyzettel (az ’ismtldssel’) is rirnytotta a figyelmt a FLDANYA]. Jelenlegi megrtsem szerint ilyenkor lehetsges egy olyan korbbi megtapasztalsrl is ’llapot-kpet’ kszteni, amelytl mr ’egy kiss tvolabb van’ a teremt. Ebben az esetben az utlagos SPECILIS-FELJEGYZS ksztst az teszi lehetv, hogy ’korbban’ arra a teremt a figyelme fkuszval ERTELJESEN rirnyul, ezrt a Tapasztalata ’ersebben (klnlegesebben)’ bergzlt az Anyagi-Testben.
(3)
Lehetv teszi ’llapot-kp’ ’visszatekint’ (utlagos) elksztst az is, hogy habr a teremt egy korbban megtapasztalt helyzetre nem irnyult r a szoksosnl ersebb figyelem-fkusszal, azonban amiatt rgzlt be a Tapasztalat ersebben az Anyagi-Testben, mert erteljesebb rzelmet vltott ki benne a megtapasztals, s ezzel az erteljesebb ’nyomatkkal’ rgzlt be a Tapasztalata.
A Kiprblsok eddigi Tapasztalata az, hogy ha a Tapasztalat akr a figyelem fkusznak erteljesebb oda-irnyulsval, akr egy ersebb rzelmi-nyomatk megformldsa okn rgzl be ’erteljesebben’ az Anyagi-Testben, ’utlag’ is ’nagyon pontos’ ’llapot-kp’ megformlst teszi lehetv [jellemzen akkor, ha a teremt tudatosan is kereste a megtapasztalsa mlyebb rtelmt].
A ’visszatekint’ (utlagos) SPECILIS-FELJEGYZS ksztst az teszi lehetv, hogy a FLD Kzssgben Anyagi-Testben l teremtk
’t’ formban ptik az letket.
Az El-Testben l let-rsz Szemlyes let-t-Formlsrl a (596.r.) 191. pont (6) alpontban rtam (elrhet ITT), a (600.r.) 191. pont (8) alpontban (elrhet ITT) pedig azt emltettem, hogy a FLDANYA a ’Szabadsg-Gondoskodsval’ hogyan segtheti a mr Anyagi-Testben l let-rszt az eltervezett s elindtott / folyamatban lv let-ptse teljesebb Megrtsben.
A TR-ptsnek [let-ptsnek] az ’id’ s az ’t’ rendszerei kztti klnbsgt nagyon rviden rintettem a 20200509 [4.r.] 4. pontban (elrhet ITT):
„…TR / ID / T
Az „id” jelleg Tr-Megvltoztatsok [Tr-Vltozsok] A-TRNEK [A-LTEZS-EGSZBEN megnyilvnul TRNEK] csupn egyes pontosan meghatrozott forminl rvnyeslnek.
Az ezen Tr-Formt / ramls-formt megforml Birodalmak s Kzssgek oly mdon Rendelkeztek mg nagyon rgen a Tr-Megvltoztatsrl, hogy viszonylag gyakran „trlik / kitrlik / feltiszttjk” a Teret [s gy az LETET] „az-addig-megtapasztaltaktl” azrt, hogy a korbbi Tapasztalatok ne legyenek ’kzvetlenl Meghatrozak’ a megnyl j Megtapasztalsok szmra. rtkelhet ez a SZABADSG egyik korai rtelmezsnek.
A ’Jelen-Pont’, a ’Jelen-Pillanat’ az id jelleggel vltoz(tathat) Terekben az, amiben a ’Hatalom’ [az Er, a Jelenlt, a Megnyilvnuls] ’Teljessge’ van sszesrtve.
Kezdetben az volt a gyengesge ennek az „id”-knt vltoztathat Trnek, hogy nem tette lehetv a benne tapasztal teremtknek a korbbi Megtapasztalsaik ’sszesrtett eszenciinak’ [tanulsgainak, a tapasztalatok lnyegnek] a tovbbvitelt [a teremtk (n)Lnyegbe val bergztst azrt, hogy abbl j tapasztalatok nylhassanak meg Szabad Szndkra alapulan], s ezrt viszonylag korn elkezddtt ennek az id jelleg Tr-Megvltoztatsnak a MEGTARTHATSG fel vezetse oly mdon, hogy mgis legyenek Tovbbfolytathat rszek a Megjul Terekben.
Mig ’sajtossga’ [egyedisge, egyes kiterjedseiben Nehzsge] az id jelleg Teret mg megtartott leteknek az, hogy kevss teszi tlthatv / megrthetv a teremtk szmra a Megtapasztalsaik okt annak ellenre, hogy mra a legtbb id-alapon mkd Trben van Tovbbvihetv megformlhat Tapasztalat >>> mivel a MINDENSG-FORRSA Rendelkezett arrl A-LTEZS-EGSZE (azaz NNN-LNYE s a KIRADT-VALSG) szmra megnyilvnult KIRADSBAN, hogy a MEGMARADAN-MEGJUL MEGTAPASZTALS fel vezeti / pti / formlja a tovbbiakban A-LTEZST s gy Az-LETET.
Ezt a KIRADST akkor formlta meg NNN-LNYE szmra a MINDENSG-FORRSA, amikor Rendelkezett arrl, hogy SZABADSGOT ad nmagnak annak megvlasztshoz, hogy A-LTEZSE ELZ SZAKASZBAN (az NMAGA szmra adott SZABADSGRA alapulan) Tovbbvihetv megformlt Bels-Tartalmai kzl mit – mikor – milyen formban stb Folytat tovbb / jt meg, illetve mit mirt nem tart meg / mit zr le stb.
Ezzel az NMAGA szmra is MEGHATROZV megformlt ELVVEL kezdetben [alapjaiban] sszeegyeztethet volt az id jelleg Tr-formls s Megtapasztals, mert a Vlaszts Szabadsgn alapult. A Tapasztalatok azonban azt mutattk, hogy az ilyen Tr-Alapon l teremtknek kezdetben egyltaln nem volt lehetsge lni a Szabadsgukkal, ugyanis sem ’sszecsomagolni’ nem voltak kpesek a Tapasztalataikat azrt hogy tovbbvigyk, sem pedig semmit nem tudtak felhasznlni a Megjulsokat kveten az addigi tapasztalataikbl. Tapasztalatt vlt a „krbe-krbe-jrs” „mindig megjul Trben / szinteken”, s ezrt az ilyen id jelleg Tr-Formban lk is viszonylag korn elkezdtk ’Krni’, hogy legyen Tovbbvihet Tapasztalat az ilyen Tr-formban lk szmra is. A Tovbbvihetv megformlhat Tapasztalatokbl formldott meg a ’mlt’ s egyben a ’jv’ jelleg Tr-Forma, amely mr lehetv tett nmi ’visszatekintst’ s Az-Elkvetkez szk-irny Fontolgatst is.
Ksbb, illetve egyes Birodalmakban s Kzssgekben mr eredenden is a Tr-Megformls olyan mdjt vlasztottk a nagy-TEREMT / MEGTARTI-Teremt, amit ma T-knt rtelmeznk.
Az T
egy olyan FOLYAMATOS, egyfajta llandsgra is alapul,
s mgis [szakaszosan] Vltoz / Megjul Megtapasztals,
amelyben a teremtknek kzvetlen bels tja van
minden Megtartott megformlt korbbi tapasztalatuk ’felidzsre’ / rtelme megismersre
[akr nagyon rszletes rtkelsre, Ellenrzsre] is.
Ma mr a VILG s YOSG minden Kzssge ezen az T Tr-Alapon nyilvntja meg a Teremtseket.
Ugyanakkor a KIRPBL (jellemzen Klnleges jelleg) Tr egyes elemei ’eredeztethetek’ a korbbi id alap Tr-Megvltoztatsbl.
A KIPRBL Tereknek is tbb formja ltezik ma mr.
Vannak olyan jelleg Kiprbl Terek, amelyek a Megtapasztalsok ’maradktalan’ visszabontst is lehetv tehetik, s a visszabontott Tapasztalatok csupn Garancikkal hozzfrhet FELJEGYZS formjban maradhatnak meg.
Ilyen jelleg KIPRBL Tereket akkor raszt ki ma mr a MINDENSG-FORRSA, amikor valamilyen ’vals veszlye’ van annak, hogy egy teljesen j [kezdetben ezrt minden Meghatrozjban mg nem Megrtett] megnyilvnuls valamilyen kedveztlen irny hatsban is megnyilvnulhat. Az ilyen maradktalan visszabontst is lehetv tev KIPRBL TR azt a clt szolglja, hogy a legnagyobb gondossggal elksztett megnyilvnuls sorn egy esetlegesen [akaratlanul, vratlanul] bekvetkez Nehzsg ne nyilvnulhasson meg ’sehol-mshol-azon-a-Tren-kvl’, s ha arrl EGYETRTS szletik, a teljes Megtapasztals maradktalanul visszabontsra kerlhessen anlkl, hogy vals lenyomatot hagyhatna A-LTEZS-s-LET-EGSZBEN.
A MINDENSG-FORRSA ezt a SPECILIS Kiprbl-Teret a YOSGBAN megformldott ’legels SLYOS srls’ Tapasztalatai alapjn formlta meg azrt, hogy soha tbb ne formldhasson meg olyan jelleg Nehzsg, amely a Megtapasztalssal nem rintett teremtk / Kzssgek / Birodalmak Sorst is kedveztlen (sszecsendlssel nem szablyozott) irnyba terelhetn el.
Valjban az OLTALOM-Trben Van ennek a SPECILIS Kiprbl-Trnek az alap-mintja megformltan bergztve, s az OLTALOM-Trbl radhat ki Vdett-Trknt / valamely Vdett megformlt (akr Kzssgi) Trben. Nagyon szigor szablyai vannak annak, hogy ki s milyen Felttelek meglte esetn kezdhet bele olyan Kiprblsba, amely a Vdelem / Oltalom ezen ma ’legszigorbban meghatrozott Feltteleit’ ignyli.
A Kiprbl-Terek legtbbje olyan viszonylag rvidebb (pontosan meghatrozott) tartamra (pontosan meghatrozott Felttelek bekvetkeztig) Kirasztott Tr, amelyben csakis az sszecsendlsben meghatrozott Lnyeg-Cl-rtelem szerinti megnyilvnuls lehetsges (semmi ms).
Valjban ez a szably ma mr minden Trre / letre vonatkozik, csupn a Kiprbl-Terekre tovbbi KIEGSZT Szablyozs is vonatkozik:
- a Tr-Megvltoztats alapja s Felttelei az egyb ltalnos jelleg Terekhez kpest sokkal szigorbbak s szkebbek,
- az letet-GONDOZK [s akr a MINDENSG-FORRSA] FOLYAMATOS (!) s KZVETLEN ELLENRZ [s akr MEGERST] Jelenlte kihagyhatatlanul megnyilvnul a Kiprbl-Terekben.
Nagyon rszletesen szablyozott mra az is, hogy a Kiprbl-Terekben megformld Tapasztalatok milyen mdon kerljenek rtkelsre, milyen Specilis (!) Szablyok szerint formlhat meg a Tapasztalatokbl MEGTARTHATSG [azaz egy j Megnyilvnuls Alap-Harmonija].
A Kiprbl Megtapasztalsok Lezrst kveten a Kiprbl-Terek azonnal maradktalanul visszabontsra kerlnek. A mai Szablyozs szerint
Kiprbl-Trbl ’KZVETLENL’ nem nylhat meg Tarts jellegben megmarad(hat) Megtapasztals.
A Kiprblsok Lezrdst kveten ha J HARMONIA formldik meg a Kiprbls Tovbbvihetnek rtkelt Tapasztalataibl,
az j Harmonia Megtapasztalst vlaszt Kzssgek / teremtk letben ’Tarts’ Alap j Tr nylik meg az (sszecsendlssel vlasztott) j Megtapasztals szmra.
A Kiprblsi-Terek
Klnleges / Klnleges jelleg Tereknek tekinthetek
(1)
nem csak akkor, ha kifejezetten valamilyen Megersts megformlsra irnyul a Kiprbls,
(2)
hanem akkor is,
amikor kifejezetten az LTALNOS MEGTAPASZTALS rszv formldik valamilyen j Harmonia.
Kiprbl-Terek
(1)
nem csak a Klnleges Utat megnyitott teremtk Kiprblsai szmra nylhatnak meg,
(2)
hanem szigoran meghatrozott Felttelekkel olyan teremtkben is,
akik mg nem nyitottk meg a Klnleges Megtapasztalst.
k valamilyen vlasztott j Harmonia megformlsa rdekben kaphatnak Lehetsget egy rvidebb tartam olyan Megtapasztalsra,
amelyben Lehetsgk lehet a meghatrozott irny Tapasztalatok maradktalan visszabontsra is
[teht a Kiprbls vlasztsa nem KTI be tartsan a teremtt a Vlasztsa szerinti irnyba,
Lehetsget kap a tovbbi Fontolgatsra anlkl, hogy azzal tartsabban is j irnyt nyitna meg az letben].
Jelenlegi megrtsem szerint vannak / lehetnek olyan Kzssgek, amelyekben az id jelleg Tr-Megformls egyes elemei Tovbbvihetv is megformlhatv vlhatnak, ha a nagy-TEREMT / MEGTARTI-Teremt / ott l teremtk errl sszecsendlst formlnak meg.
A MINDENSG-FORRSA „nem knyszerti, nem knyszertheti” az ott lket arra, hogy belthat idn bell trjenek t az T alap Tr-Megformlsra, s ezrt kzvetlenl nem is Ajnlja ezt a szmukra. Ha az id alapon lk kpesek olyan mdon Megjtani az letk Harmonijt, hogy az ezen Tr-Alappal egytt is illeszkedv vljon A-LTEZS-S-LET minden teremtre kihagyhatatlanul rvnyesl ELVEIVEL, Tovbbvihetv vlhat az id-alap Tr-Megvltoztatsi forma is.
Ha HARMOINIA kpes megnyilvnulni benne / ltala, akkor MEGTARTHATV / TOVBBVIHETV vlhat > jelenleg ez A-LTEZS egyik Meghatroz Alap-Elve. A HARMONIA ebben az esetben (is) azt jelenti, hogy olyan megnyilvnuls, amely A-LTEZS-EGSZE HARMONIJT nem rontja / nem gyengti semmilyen formban > teht Illeszked ms Megnyilvnulsokhoz…”
(2022.06.04-05.)
Mi itt a FLD Kzssgben
az ’T’ alap let-pts s Tr-pts / Tr-Hasznlat szerint nyilvnulunk meg.
Ez azt jelenti, hogy a ’Jelenltnk-Pillanatban’ tnylegesen ’elrhet / l’ Tapasztalat a szmunkra mindaz,
(1)
ami ’mr mgttnk van’
[amit mr megtapasztaltunk, ami bergzlt tapasztalatknt a Szemlyes let-Utunkban],
(2)
s az is, ami mg ’elttnk van’
[abbl ereden, hogy annak a Megtapasztalsrl mr sszecsendlst formltunk meg az letnket GONDOZKKAL,
ezrt K annak a Megtapasztalshoz mr Teret ’Adtak’ / Teret ’Adnak’:
a megtapasztals Tr-Alapja mr be van rgztve az let-Utunkhoz,
mr VLASZTOTTUNK Meghatrozkat azon mg elttnk lv Megtapasztalshoz,
s az a korbbi Vlasztsunk IRNYT AD az let-ptsnk (t-ptsnk, tr-hasznlatunk) szmra].
Mivel ’amit mr tnylegesen megtapasztaltunk’
az az ’T’ alap-mintja szerint pl Birodalomban / Kzssgben
NEM „(mr) elrhetetlen mlt”,
hanem tnylegesen megformlt Tapasztalat s (Szemlyes) Tr az ltnkben,
brmikor odairnyulhatunk r a figyelmnkkel,
rtkelhetjk, Fontolgathatjuk az jabb irnyokban val folytatst (megismerst).
Ez a kzvetlen alapja annak,
hogy itt a FLD Kzssgben Fontos Okbl [s szigoran a Szksghez igazodva]
bizonyos Felttelekkel LEHETSGES a SPECILIS-FELJEGYZS [’llapot-kp’] ’visszatekint’ megformlsa is.
Emltettem, hogy a FLDANYA [a folyamatban lv Kiprblsok s mr nem Kiprbls-jelleg Tapasztalatok alapjn]
formlja a pontos Szablyozst annak,
mikor LEHETSGES / mikor SZKSGES (Clszer) ilyen ’visszetekint’ formj SPECILIS-FELJEGYZS ksztse.
Eszembe jutott egy nagyon rgi lejegyzs-rszlet [amikor elszr ’ismerkedtem’ az ’T’ let-pts / tr-pts fbb jellemzivel (20190227 – elrhet ITT)]:
„…Az ’T’ Minsge szerinti letvitelrl / let-ptsrl korbbi lejegyzsben:

„…Olyan ez, mint amikor egy kis papr-darabkra rajzoltok valamit,
s amikor a papr-darabka mr megtelt a rajzokkal, akkor leteszitek,
mell tesztek egy msik lapot s arra folytatjtok a rajzolst s gy tovbb -
s minden papr-darabkt szpen sorban egyms mell tesztek.
Ha egy rgebben rajzolt rszletrl ’elfeledkeztek’,
vagy azt valami miatt pontosabban szemgyre akarjtok venni hogy azt egy rszletesebb / nagyobb rajzon is elkszthesstek,
brmikor visszanzhettek a korbbi rajzok meghatrozott kpre / rszre,
brmikor felidzhetitek, hogy hogyan, milyen mozdulattal rajzolttok meg a vonalat, milyen szneket hasznltatok,
hogyan kszltek el azok a sznek,
milyen rzs volt megrajzolni a vonalakat,
milyen gondolatok futottak t akkor ppen a szveteken / elmteken stb,
vagyis
a TELJES [=’MINDEN’] KORBBI MEGTAPASZTALS
L TUDSKNT s ERKNT ELRHET MINDAZOK SZMRA,
AKIK TRVNYES BEFOGADSBAN VANNAK JELEN A FLDN.
A ’mr megtapasztalt’ nem „elrhetetlen mlt”,
hanem tnylegesen jelenlv L s ELRHET, MEGISMERHET TUDS s ER,
s a Fldanya minden TRVNYESEN [= sszecsendlssel] hozzkapcsold Lleknek / Gyermeknek
’n-MAGA Lnybl’ ’tadja’ egy SZABAD KAPCSOLDS keretben
azokat az ’let-Alapokat’ s ’Erket’,
amikkel a Befogadsban jelenlv Llek
’elolvasni’, ’megismerni’, ’megtanulni’ tudja
ezt a MR LETT / TT LETT FLDI LETET…”