 |
RSAIM |
|
| |

"ELEGET KVNOK NEKED!"
"Elegend napstst kvnok szmodra, hogy jkedved legyen, brmilyen szrknek is tnnek napjaid.
Elegend est kvnok neked, hogy mg jobban megbecsld a napot.
Elegend boldogsgot kvnok neked, hogy szellemed l s rkk tart legyen.
Elegend fjdalmat kvnok neked, hogy mg az let legkisebb rmei is nagyobbnak tnjenek.
Elegend nyeresget kvnok neked, hogy vgyaidat kielgtse.
Elegend vesztesget kvnok neked, hogy mg jobban megbecsld mindazt, amid van.
Elegend kszntst kvnok neked, hogy felksztsen a vgs bcsra." (Folytats ITT)


|

Sk Sndor - Ember
"Embernek lenni!
Csak embernek, semmi egybnek,
De annak egsznek, pnek,
Fld-szlte fldnek
s Isten-lehelte szpnek."



|
 |
Hmeztem: |
|

| |

2011.0728 – Szemelvnyek – nkifejezs III.:
Nagyon fontos, hogy azokban a helyzetekben,
amelyekben „msok tmogatjv vagy segtjv” vlunk,
TELJESEN SZINTK, IGAZAK legynk.
A „segt szndk” „tiszta” legyen,
vagyis tisztn SZERETETBL legyen jelen (’se tbb se kevesebb’),
magunkat a „yobbts” s nzetlen segtsgads szndka vezesse
[ne kvnjuk a msikat ’befolysolni’ vagy ’vezetni’, ne ’rtkeljk’ vagy tljk meg stb].
Ha „hvst” rznk egy helyzetbe, amelyben segten nyilvnul(hat)nnk meg,
akkor „teljes figyelemmel” [teljes odafigyelssel] forduljunk a „helyzet” s a helyzetben „jelenlvk” fel is.
Legynk „nyitottak”, hogy megrthessk azt, amit a helyzet mutat –
s ezltal is azt tudjuk nyjtani,
ami az adott helyzetben „tlnk telheten is a leg-yobb”
s az „rintett szmra is legmegfelelbb”.
Fontos, hogy IGAZAK legynk teljes egszben:
ne talljunk ki valtlan, ltalunk meg nem lt ’pldkat’, mert mr ez is ’ferdts’.
Olyat mondjunk s tegynk, amit mi VALBAN megtapasztaltunk,
s ami ezltal a ’magunk tapasztalata/tudsa’
[’erre tudunk pteni, ebbl tudunk biztonsggal ptkezni/pteni’].
Ne „szptsnk”, s kzben ne legynk bntak sem
(ugyanis a ’bnts’ rzkelsekor bezrul vagy beszkl a „szv”, s gy legtbbszr nem tud clt rni a segtsg).
|
"Egy sz is lehet locsogs, s ezer oldal maga a tmrsg.”
(Abody Bla)

„A madarak nyelve nagyon rgen kialakult, s ms, si beszdmdokhoz hasonlan tmr, kihagysos beszd: keveset mondanak, de ezzel sokat fejeznek ki s sokat megrtenek belle.”
(Gilbert White)
|
|
|
|
|
 |
RSOK 2020 szeptember 8 (45) 868-887 |
|
20200908 - Formld J MEGTARTI-GONDOSKODSOKRL (868.r.)
Az rs 867. rsze elrhet ITT
3.
2022.09.22.
Megrtst segt kp
Egy ’tbb helyisgbl’ [tbb klnll szobbl] ll nagyobb hzat rzkelek. Egy kis-test fehres [taln kiss „megviselt, csapzott”] kutya van velem [nem rzem a sajtomnak, inkbb mintha vigyznk r]. Keresem a helyt, azt, hogy hol helyezhetnm el a kutyt [ebben a hzban (?), vagy ha ez nem megfelel, akkor egy msik hzba kellene tvinni (?)]. Lehetsges, hogy ez a ’hely-keress’ azt is jelzi kzvetlenl, hogy mg nem lehet pontosan meghatrozni azt, hogy ’HONNAN’ szakadt ki ez az let [pontosan hov tartozik].
’Mg nem rtem a kutyt’. Valsznleg „szomor” s „fradt”, „lesovnyodott / csont-s-br” [taln „alig l”]. Mg nem tudtam kellen kzel hzdni hozz, nem tudtam mg pontosan Ellenrizni az llapott. Mg nem ismerem annyira, hogy pontosan rtsem a helyzett [s azt, hogy mit Jelez a meglv llapota (gy csak a sajt meglv eddigi tapasztalataimra alapozhatom a Gondoskodsomat)]. Mg nem tudok vele kommuniklni, gy nem rtem, hogy ’ki ’ s ’mire lenne szksge’ [azon tl termszetesen, hogy valamilyen sajt trre / elhelyezsre van legelszr szksge].
Mikzben gy a hz szobiban mozgok egytt a kutyval, szreveszem, hogy a kutya vratlanul szlni kezd. Valsznleg ismert volt az llapota, de valamilyen okbl hamarabb kezddtt meg a szls. Valaki biztonsgba helyezi a megszletett klykket [tbbfle nagysg s klnbz szn kiskutykat ltok]. Ezutn tovbb haladok a hzon bell a kutyval, mg mindig keresem a helyet / teret ahov bergzlhetne. Nem haladhatok tl gyorsan, figyelemmel kell lennem a kutya llapotra. Nem sokkal ksbb megint megszl nhny kis letet a kutya. Ezeket a klykket is ’ott ahol megszlettek’ ’biztonsgba helyezte valaki’. Elindulok kifel a mama-kutyval a hzbl [rzkelem, hogy nem megfelel a szmra ez a hz (?)]. ’Kint’ a hz elszoba rszben jabb kiskutykat szl meg. Ekkor azt rzkeltem, hogy valamilyen ’eszkzzel’ [valamilyen (’orvosi’) ’fogssal’] prbltak segteni a kutynak [azzal a cllal, hogy ne vesztsen el tbb gyermeket, addig ne szljn tbbet, ameddig bergzl a megfelel trbe]. A legutbb megszletett klykk kztt voltak egszen aprk, s nagyobbak-fejlettebbek is. Minden megszletett klykt azonnal gondozsba vontak, hogy ne pusztuljanak el. Els rnzsre nem lehetett pontosan meghatrozni, hogy minden klyk letkpes-e, vagy halva szletett.
Ksbb [valsznleg akkor, amikor az ’Anya’ is mr biztonsgban (egy szmra megfelel trben bergztve) volt], visszanztem ebbe a hzba s azokba a szobkba, ahol a kiskutyk megszlettek. Azt lttam, hogy a kiskutyk szpen fejldtek / nvekedtek s vidmak (lettel teltek) voltak. Azt nem tudtam meghatrozni, hogy ’menyiben fejldnek majd ezek a kiskutyk mskppen’ (1) ezekben a Tr-Rszekben s (2) ennyire tvol az ’Anyjuktl’, mint azok, akik egytt lehetnek az ’Anyjukkal’. Mindenkppen figyelemmel kell ksrni azt, hogy az ’Anyjuk’ hogyan gondozza a megmaradt klykeit [kzvetlenl arra kell alapozni ezeknek a tvolabb fejld kutyknak a gondozst is], s az ’Anya’ szmra is meg kell teremteni azokat a helyzeteket, amelyek a tle tvolabb l gyermekeit Gondoz Tr-Rszben olyan helyzetek, amit az ott l klykk ismernek s szeretnek.
Lehetsgesnek tartom azt, hogy ez a megrtst segt kp azt mutathatja, hogy a VILG egy ’Oltalmba’ bevont [a sajt LET-TERTL elszakadt] let szmra kereste azt a megfelel GONDOSKODSI alap TR-RSZT, ahov ideiglenesen bergzthetn az letet.
A ’vrandssga’ az letnek akr arra is utalhat, hogy egy Teret-Vesztett MEGTARTI-Teremt szmra keresi azt a TR-RSZT a VILG, amelybe bergzthetn.
Valsznleg a TERET-VESZTETTSG lehet az oka annak, hogy „korn / korbban” elkezdtek „kiszakadni” az ’Anya’ Gondoskodsbl a ’gyermekei’ [az ’Anya’ nem volt kpes a TR „elvesztse” miatt Gondozni / Magnl-Megtartani a hozz mr bergzlt leteket]. Az ’Anyrl’ „leszakadt” leteket ’ott ahol leszakadtak’ meg kellett prblni bergzteni a TRBEN, mert [MEGTARTI Gondoskods / TR nlkl] azonnal semmiv vltak volna.
Felttelezem, hogy amikor felismertt vlt az, hogy az ’Anya’ szmra nem megfelel a ’Hzon’ bell addig megformlt szobk / Tr-rszek egyike sem, s ezrt az ’elszobba’ mr kivezetsre kerlt, akkor kapcsoldhatott be maga az IRGALOM az ’Anya’ (s megmaradt gyermekei) Gondozsba. Felttelezsem szerint ekkor egy msik GONDOSKODSI-TERET formlt meg a VILG s az IRGALOM az ’Anya’ szmra
A kp mutathatja azt, hogy egy a VILG Klnleges GONDOSKODSBA Befogadott MEGTARTI-Teremthz eredetileg tartoz letek ’eddig’ akr a VILGON bell megformlt Klnbz GONDOSKODSI-TEREKBE is lehettek bergztve. Nem csak az ’Anya’ [MEGTARTI-Teremt] szmra volt ez fjdalmas [mert nem tudta kvetlenl visszafogadni a hozz tartoz leteket], hanem az egyedi letek / ’gyermekek’ szmra is, akik valsznleg nem csak a ’szljk’ „Hinyt” rzkeltk, hanem a ’trsaik’ „hinyt” is. Az ’Anytl’ „elszakadt” teremtket a VILG [VILGI s/vagy IRGALMI MEGTARTI-Teremt] ’ahhoz nagyban hasonl mdon igyekeztek Gondozni’, ahogyan az ’Anya’ [a szmra megfelel GONDOSKODSI TRBE bergzts utn] maga Gondozta a ’megmaradt gyermekeit’.
A megrtst segt kp valsznleg egy olyan FELJEGYZS rszlete lehet, amely azt teszi megrthetv, hogy a FLDANYA Kzssgnek LET-TERBEN eddig megformlva volt egyik (VILGI) RSZ-RAMLSBAN milyen leteket GONDOZOTT a VILG, s ezek az letek milyen ton s milyen okbl „sodrdtak be” a FLD Kzssgnek LET-TERBE „egy Kzelsgi helyzetbl ereden”.
Rszleges megrtsem szerint ebben az RTKELT esetben valsznleg nem eredeztethet kzvetlenl EL-Vltozs megformldsa a FLD Kzssgnek LET-TERN bell bergztett [VILGI] RSZ-RAMLSBAN bergztett ’mintkbl’ [gy az ’Anynak’ (?) nincsen Jvtteli Felelssge]…
...az ugyanakkor lehetsges, hogy a „kiszakadt gyermekek” (specilis, Teljesen Takart) bergzltsge az LET-TRBEN eredmnyezhette azt, hogy a FLDANYA olyan Harmonikat [akr let-formkat (?)] formlt meg, amelyekben egy-egy rsz-elem eredhet ezen ms ALAP-JELLEG ’mintk’ ’kzelsgbl’.
Felttelezsem szerint ez abbl eredhet, hogy a FLDANYT a VILGBELI Befogadottsga tartamban a MINDENSG-FORRSA megtantotta a KITERJEDT Harmonik megformlsra [(817-818.r.) 234. pont - elrhet ITT], s gy olyan Harmonit is megformlt erre a Tudsra alapulan a FLDANYA, amely ’akr’ a [kp szerinti] ’kutya-klykk’ kzvetlen gondoskodsra is alkalmas lehetett volna. Ezek a FLDANYA ltal megformlt Harmonik maradktalanul Illeszkedek a FLDANYA ALAP-JELLEGHEZ.
Rszleges megrtsem az, hogy a FLDANYA Kzssgnek LET-TERBEN bergzlt VILGI RSZ-RAMLSBAN [a VILG / IRGALMI MEGTARTI-Teremt ltal] GONDOZOTT ’kutykat’ a FLDANYA nem Gondozta, nem rinthette meg, nem hzdhatott kzel hozzjuk’. Valsznleg megformlt azonban a FLDANYA olyan KITERJEDT Harmonit [GONDOSKODST], amely ’akr’ a szmra megrinthetetlen LET-TR-RSZBEN bergzlt letek Gondozsra is ’alkalmas lehetett volna’. Felttelezsem szerint az ltalunk kutyaknt / farkasknt (?) ismert let-formt ekkor formlta meg a FLDANYA. A FLD Kzssgben ltalunk ismert farkas s kutya let-forma teht NEM AZONOS a FLDANYA ltal megrinthetetlen VILGI RSZ-RAMLSBAN bergztett letekkel, csupn ’egyes rszeiben hasonl jellegek’.
Az rs folytatdik a 869. rszben, elrhet ITT
| |
|
|
 |
A mai napra: |
|
„Minden prbattel s minden nehzsg, amivel tallkozunk, arrl szl, hogy az ember, ha magba tekint, felismerhesse, hogy milyen er irnytja, mi motivlja cselekedeteiben.”

| |





ldozni
csak a benned lv s ltalad LT-re hozott Szpsggel
msokat is Szptve s gyaraptva,
Teljes s P Szabad Akaratodbl,
Szabad Akaratodat kinyilvntva,
az rk s Adott l KRISZTUSI Rendnek megfelelen
Lehetsges
s
rdem-es.”
20100525 - Az ldozatrl - Szemelvnyek

A hibkrl s a hibzsrl:
A ’hibk’ segtenek ’nem-felejteni’ s ’felejteni’.

PIRAMIS - szintn akarok lni
szintn akarok lni,
Minden utam vgigjrni,
Hinni abban, amire vgyom,
S ha hiszek benne kzdeni rte brmilyen ron.
szintn akarok lni,
s csak annyit elrni,
Jkedvem senkit ne bntson,
S ha fj a szvem valamirt, ne nagyon fjjon!
Tled csak annyit akarok krni,
Hogy engedj szintn lni,
szintn, szabadon, szpen,
szintbben, mint ahogy tegnap ltem.
Ne kelljen hazudnom senkinek
s hogyha valamit krdezek
A vlasz igaz legyen!
Szeretnk bzni mindenkiben,
Hinni, hogy nem fordul ellenem,
S nem rul el sosem.


AZ ERD FOHSZA
Vndor, ki elhaladsz mellettem,
Ne emelj rm kezet!
n vagyok tzhelyed melege
hideg tli jszakkon,
n vagyok torncod bartsgos fedele,
melynek rnykba meneklsz a tz nap ell,
s gymlcsm oltja szomjadat.
n vagyok a gerenda, mely hzad tartja,
s n vagyok az asztalod lapja,
az gy, melyben fekszel,
a deszka, amelybl csnakod pted.
n vagyok a hzad ajtaja,
blcsd fja, koporsd fedele.
Vndor, ki elmsz mellettem
hallgasd a krsem:
NE BNTS!

NNEP
Az nnepeknek fontos rsze az „emlkezs”, amikor a dics vagy pp a kevsb dics tettekre/meglsekre, az eldkre is emlkeznek, s ezltal egyfajta folytonossg alakul ki (marad meg) az sk, Eldk, a Gykerek irnyba is. Az emlkezs a legtbb esetben ma mg ’int’ plda is lehet arra, hogy mit szksges megvltoztatni, miben szksges vltozni akkor, ha valami yobb s teljesebb let a cl ---
az „nnep” Valdi Lnyege azonban minden esetben a[zon] „Jelen Megerstse, amely elvezet a ’vgyott jvbe’.”
Az nnep ltalban MEGERSTI az let egy olyan rszt/szelett, amely „tovbbvitelre rdemes”, amelyben ELREMUTAT/elrevezet Plda vagy t [Mkds, Er] Van Jelen.
(Rszlet a 20110802 - Nitottsg, Nyits... rsbl)
|
|
|