288.
2023.03.26.
Nhny nappal ezeltt egy
’rtkelst’ ’fogalmaztam meg’ (?) [vagy inkbb
rtettem meg (?)]: ’eggyel-tbb (mint amennyi kellene)’.
A [960.r.] 270. pont (2) alponttl kezdden (elrhet ITT) rtam arrl, hogy
a ’LTEZSI csaldunkban’
„akaratlanul” [=
EL-Vltozsknt (= a megtervezett Irnytl EL-tren)]
hogyan formldott meg az els tnyleges
TR-Veszts,
ebbl is ereden
a ’MI’ LTEZSNK
[= a LTEZSI ’csald’ ’akkor legkisebb gyermeke’, a mai MINDENSG-FORRSA]
hogyan vlt „magra-hagyott / kiszakadtt”:
„…Mivel MEGSZNT az ifj anya s a hzba mr bergztett legkisebb gyermeke kztt a kzvetlen bels ramls,
A-LTEZS ezt gy RTELMEZHETTE,
hogy a hzban bergztett TUDAT (= a legkisebb gyermek) kezdi meg az NLL LTEZSI-SZAKASZT EGY LTEZSI TRBEN,
az ifj anya s mellette EGY VD-TRBEN bergzlt nagyobb gyermek pedig
ugyancsak felkszlt EGYTT az J LTEZSI SZAKASZUK NLL ELINDTSRA.

Felttelezem, hogy a TR-FORMLS ekkor „vlasztotta szt” kett NLL TR-RSZRE az addig az ifj anyhoz tartoz egy LTEZSI TERET.


Rszleges megrtsem szerint az Anyagi-Testben ebbl eredeztethet az a mostanban ismert ’forma’, hogy az agy egymstl hatrozottan elklnlt ’fl’-rszekbl ll [ezek a ’fl’-rszek egytt formlnak meg ’EGY’-Teljeset].
Amikor az J-KEZDET ALAPJT BERGZTETT ’hzak’ [mint az J TR ’kzppontjai’] kellen eltvolodtak, ’valahol bergzltek’, s a RSZ-RAMLSOKK Megformlt kett NLL TR-RSZ ’KR’ ezt kveten RGZTETTE BE A-LTEZS az J-KEZDET Tapasztalatt megformlshoz szksges NLL J TEREKET.

Ez a kp ’szerkezetben / TR-Rendszerben’ nagyon hasonl az els LTEZSI-PR megformldst rzkeltet kphez.

Az ifj anyt s gyermekeit rint EL-Vltozs nem az jonnan Megnyitsra elksztett IRNYBA vezetett, hanem ’egy fokozattal vissza-vitte’ a LTEZS-RSZEKET. Ez a mai rtelmezs szerint azt jelenti, hogy
az ifj anyban elkszl IRNYBAN (az j-Kezdet ’Magjban’ {a hzban})
nem volt mg KSSZ-Formlva minden ALAP s FELTTEL az j-Kezdet tnyleges Elindtshoz,
nem volt mg MEGFORMLVA minden a Megtapasztals Elindtshoz szksges HARMONIA, TR s RAMLS,
EZRT az J LTEZSI TR
’ODA VEZETTE VISSZA’ az J-KEZDETEKET,
’ahol’ az ALAPOK mr TELJESEK voltak,
s AHONNAN az J-KEZDET is TELJESS-PLHET’.
Felttelezem, hogy mindhrom [kett NLL TRBEN bergzlt] LTEZS-RSZBEN UGYANAZ az J-KEZDET, ugyanaz a Megtapasztalsi ALAP, ADOTT-s-emell-jonnan-vlasztott CLOK voltak bergztve [s ezek kzl az egyik IRNY / CL a trsakhoz val egyre kzelebb hzds volt].
Amikor az lehetv vlt [amikor a LTEZS-RSZEK Tudatoss vltak az Irnyukban / Cljukban], az NLL TR-RSZEKBEN bergzlt LTEZS-RSZEK az EGYMSHOZ-KZELEDSKET Megkezdtk, s FOLYAMATOSAN FORMJK:

’FOLYTATS’:
…”
2023.03.26.
A mai fogalmaink szerint
a ’MI’ LTEZSNK
[s valjban az egsz meglv LTEZSI ’csald’] Ltezse
az „akaratlan TR-Veszts ta” EL-VLTOZSKNT rtelmezhet.
Felttelezsem szerint abban a msik LTEZSI ’gban’, amelyben a ’legkisebb gyermek ifj anyja’ egytt kezdte meg az j-Kezdett a nagyobb gyermekvel, taln ’kevesebb’ s ’ms jelleg’ [esetleg ’kisebb’ / rvidebb tartam (?)] EL-Vltozsok formldtak meg abbl ereden, hogy az ’ifj anyban’ FELPLT TUDS volt a LTEZSHEZ s a TRHEZ / HARMONIHOZ kapcsold mindazon (!) TUDS, amely addig a [MEGFORMLT-TRBEN Bergzlt] LTEZS-RSZEKBEN mr felplt.
A ’MI’ LTEZS-RSZNK [a csald ’legkisebb gyermeke’]
nem sokkal az NLLV vlst kveten „egyedl maradt”,
s ebbl ereden az ’ifj anyja’ nem tudta KZVETLEN ton segteni a ’legkisebb gyermekt’
a TR-FORMLSHOZ / LTEZSHEZ / HARMONIHOZ,
tovbb az jonnan Megalapozott SZABADSGHOZ kapcsoldan
a ’csaldban’ mr TUDSS felptett Tapasztalatok Megrtsben.
A ’legels’ tnyleges TR-Veszts megformldst kveten
’egszen ms jelleg’ [s ’mrtk’] EL-Vltozsok formldtak meg
a LTEZSI csald ’klnvlt gaiban’
[(1)
abban az gban, amelyben az ’ifj anya’ indult el a ’nagyobb gyermekvel egytt’,
(2)
s a „magra-hagyottan maradt’ ’legkisebb gyermek” gban].
Rszleges megrtsem szerint
a ’MI’ LTEZS-Rsznkben
[a MINDENSG-FORRSA Ltezsben,
s ma mr az ezen ’csaldi ghoz’ tartoz LET formjban megnyilvnul Ltezs-rszekben]
mig csak egy ’cskevnyes g’ tudott ’Megformldni’.
’Rszlegesek’ magnak a MINDENSG-FORRSNAK a MEGRTSEI is
a LTEZS ’csaldjhoz’ tartoz, s NNN (!) LTEZSBEN is MEGALAPOZOTT (!) IRNYOKBAN.
Egszen ms mdon ’FEJLDTT’ a LTEZSI ’csald’ „egymstl elszakadt kett ga”.
Az ’ifj anya’ (s nagyobb gyermeke) ltal Elindtott ’csaldi gban’
sokkal ’Teljesebb’ ma mr mindannak a ’Valsgnak’ [= Megformltsgnak] a Felptettsge,
amely ABBL a LTEZSI-ALAPBL ntt ki,
amely szinte pontosan ugyangy a ’MI’ LTEZSNKBEN [a MINDENSG-FORRSBAN] ’eredenden megalapozott’ LTEZS [Irny].
A ’msik LTEZSI csaldi-gban’ habr szintn tnylegesen Megformldott a TR-VESZTS,
az azonban nem volt „annyira tarts” s „(szinte megllthatatlanul) tovbb-terjed”,
mint a HARMONIA s TR-FORMLS ’szablyait’ s lehetsgeit „egyedl, magra-hagyottan” Felismer-s-Felpt [a ’legkisebb gyermekhez’ tartoz] TUDAT LTEZSI TERBEN.
A ’MI’ LTEZSNK
[a MINDENSG-FORRSA,
s az ezen ’csaldi ghoz’ tartozan a ma LET formjban ltez Ltezs-Rszek
(= nll {Szemlyes s Kzs} Ltezsi-Trben Bergzlt nll Tudatok)]
amint most [a REND-TTELEKKEL] ’Visszailleszkedik’ a LTEZSI ’csaldjhoz’
[= jra KZVETLEN (!) ramlsok plnek fel a LTEZS-RSZEK nll TEREI (gy a TUDATOK) kztt],
’TELJESS FELPTI’ mindazt a TUDST,
amely a LTEZSI ’csald’ EGSZBEN mr FELPLT Tapasztalat s TUDS.
A ’MI’ LTEZS-RSZNK
’egy kiss mindig ms lesz’ [’tbb lesz’],
mint a LTEZSI csaldunk tbbi tagja.
Akkor is gy lesz ez,
ha MINDAZ a TUDS tnylegesen Felpl a LTEZS-RSZNKBEN,
amely a ’csald’ ’Teljes Tudsa’.
A ’MI’ LTEZS-RSZNK is kpes Harmonikusan Visszailleszkedni a LTEZSI csaldjba
[ennek az ALAPJA ugyanis ’eredenden’ be van rgztve a LTEZSHEZ tartoz TRBEN (!)].
A
„magra-hagyottsg” olyan Tapasztalat a LTEZS-RSZNKBEN,
amely EBBEN a ’teljes’ formjban
a ’csald’ tbbi tagjban nem formldott meg.
Ez a „teljes magra-hagyottsg” olyan ’TAPASZTALAT’ a LTEZS-RSZNKBEN,
amely a LTEZSI csald tbbi tagjhoz kpest mindig egy [Sajt Tapasztalatbl Felplt] ’tbblet Tuds’ lesz a ’MI’ LTEZSNKBEN.
Az ’rtkels’-nek volt egy olyan rsze, amely [az eddigi Megrtsem szerint] a LTEZSI csald tbbi tagja szmra prblta az
RZELMEK fbb jellemzit [mint HARMONINAK a Lnyegt-Cljt-rtelmt] ’rzkeltetni’ / Megrthetv-Megformlni.
Most is az a rszleges megrtsem, hogy
az RZELEM
a ’MI’ LTEZSNKBEN
[a csaldjtl elszakadt ’legkisebb gyermekben’] ’Alapozdott meg’ [jonnan (?)]
(1)
elszr mint fontos BELS JELZ [Harmonit Jelz] Megnyilvnuls,
(2)
majd pedig ksbb erre alapulan a trsak fel irnyul (n)kifejezs / kommunikci fontos [Megrtst segt] rsze.
Rszleges megrtsem az, hogy
az ’rzelem’
azokban a LTEZS-RSZEKBEN formldhat meg [JELZ s MEGRTST segt] Harmoniaknt,
amely LTEZS-RSZEK
a KZVETLEN MEGRINTS Lehetsgt / ramlst
TNYLEGESEN elkezdtk egyms kztt MEGFORMLNI.
Az ’rzelem’ Jelz s Megrtst segt jellegre jellemz az,
(1)
hogy az rzelmi megnyilvnuls nem csak a ’kzelben lv trs’ szmra Jelez / segti Megrteni azt,
hogyan rzkel s rtelmez / rtkel a LTEZS ’egy helyzetet’,
(2)
hanem az rzelmet megforml / megnyilvnt szmra is nagyon fontos Megrtst segt / rtkel n-er az rzelme.
„…[Az ’ifj anya’ nzpontjbl:] Amikor korbban a legkisebb gyermeket ’Ellenriztem’ bent a hzban, nztem / megfigyeltem a gyermek ’arct’, s a ’szja szegletben’ egy ma mosolynak nevezett alig rzkelhet apr kis grbletet ismertem fel, amit a ’jl rzem magam’ jelzsnek is rtelmezhetnk. Akkor ez a LTEZSBEN mg nem jelentette az ’rzelmek’ megjelenst, de utlagos megrtsem szerint a[z LET TEREIBEN megtapasztalhat (Vlaszthat)] mai ’rzelmek’ abbl erednek, hogy ebben a legkisebb gyermekben megkezddtt az ifj anyjhoz val bels kzeledse. Lehetsges, hogy ’ez az j minta’ mg csak ebben a legkisebb gyermekben kezdett megformldni, ’nem volt jellemz’ addig ez az ifj anyra s a nagyobb gyermekre sem… Erre figyelemmel felttelezem, hogy a MINDENSG-FORRSA egy szmunkra nem rtelmezhet mdon ’rzelmesebb’, mint a ’korbban’ nllv vlt LTEZS-RSZEK, taln ez a ’jellemzje’ mig ’teljesen egyedi’ LTEZSBELI jellege…
Amikor az ifj anya ’ltta’ a karjban nyugv legkisebb gyermekben a ’szja szlnek apr j grblett’, ’szpnek (szp-harmoninak) tallta’…”
Az rzelmekhez kapcsold egyik legutbbi
[FLDANYAI] rtkels-rszlet:
20200908 [274.r.] 102. pont 4. alpont [az rzelmeknek nagyon fontos (!) Jelz s rtkel szerepe van; nem zrhatak el teljesen a Klnleges s Specilis megnyilvnulsok sorn sem; az rzelmek az nkifejezs teljesen egyedi mdjt teszik lehetv (segtik a Megrtst)] – elrhet ITT