289.
2023.03.28.
MAGOKNAK, rintetteknek
Fjdalmassgot (is) rintek [csak a legszksgesebb mrtkben]
Korbban mr rintettem azt, hogy
a ’csakrk’ [ramoltatsi, kapcsoldst segt] rendszere
eredenden nem rsze a FLDANYA Kzssgben Anyagi-Testben lk Jelenltnek
[illetve a FLDANYA Kzssge LET-TERNEK].
A ’csakrk’ rendszere itt a FLDANYA Kzssgben egy olyan „idegen” „rendszer”
[= eredenden nem a FLDANYA ALAP-JELLEGN alapulan megformldott rendszer],
amelynek a „mra mg megmaradt / HASZNLHAT rsze”
olyan mrtkben / formban ’megtrt / megengedett’,
mint a [szksghez igazodan hasznlhat] ’mank’.
Jelenleg [mg] rszletesebben nem ismerhetjk meg azt, hogy a ’csakrk’ ramoltatsi-rendszere hogyan / milyen okbl / milyen cllal ’rgzlt hozz’ az Anyagi-Testi Jelenlthez, s a Bergztse ta milyen VLTOZSOKBAN [s sajnos EL-Vltozsokban] nyilvnult meg.
Rszleges megrtsem az, hogy
amikor olyan SLYOSABB TR-VESZTS formldott meg
a [VILG Klnleges Befogadsban lv] FLDANYA Kzssgben
[fontos:
magban az
LET-TRBEN formldott meg SLYOSABB TR-VESZTS (!)],
amely kzvetlen mdon Veszlyeztette az Anyagi-Testi Jelenlt Megtarthatsgt,
valamilyen ’kiegszlst segt / kisegt’ ’ramls-Rendszert’ ’formlt meg a VILG’ (?) [IRGALOM (?)]
s ’Ajnlott fel a FLDANYA (s Kzssge) szmra’.
Rszleges megrtsem szerint
ez a ’kiegszt / kisegt’ ramoltatsi-rendszer
eredenden is csak egy ’mank / kisegt-eszkz’ cllal kerlt Befogadsra s Bergztsre
(1)
az LET-TRBEN
s (2)
a FLDANYA ’Jelenltben’ (?)
s a FLDANYA Befogadsban lk Anyagi-Testben.
Csak kzelt ez a Megrtst segt kp: amikor valaki olyan slyos balesetet szenved, amely miatt valamelyik ’keringsi / keringet rendszere’ (rszben vagy teljesen) mkdskptelenn vlik, valamilyen ’gygyszati segdeszkz’ segtsgvel tarthat fenn a ’keringets’. Valamilyen ’egszsggyi intzmnyben’ egy olyan ’segd-eszkzt’ rgztenek hozz IDEIGLENESEN a megsrlt testhez / testrszhez, amely a ’teljes gygyulsig’ ’PTOL / SEGT’ bizonyos irny ramoltatst / n-gondoskodst.
Az ilyen [SLYOSABB srls utn hasznlhat] ’kisegt rendszer’ alkalmazsa sorn SZKSGES a srlt teremt / a srlt-rsz FOLYAMATOS figyelemmel ksrse / Ellenrzse.
Ha mr szksgtelen [= a termszetes let-mkdseket AKADLYOZ] ez a ’kisegt-rendszer’,
- azt ’hozzrtknek / szakrtknek’ ’kmletesen / szakszeren’ le kell vlasztania a testrl,
- s kzben a megfelel irny-mutatsokkal segteni szksges a ’gygyult’ is [segteni kell t annak megrtsben / megtanulsban, hogy mire szksges mg fokozottabban odafigyelnie, milyen irnyokban szksges kmlnie magt, milyen irnyokban lehet fokozott odafigyels mellett folyamatosan mr ’terhelni’ a testet].
Ugyancsak Megrtst segt kp az, hogy
amikor egy olyan akaratlan EL-Vltozs formldott meg az
Anyagi-Testi Jelenltekre kiterjeden,
amelynek a lnyege gy jellemezhet,
hogy az Anyagi-Test / Szemlyes-Tr ’gykr-terlete megsrlt
[= „akadlyozott vlt az
letet-GONDOZK Kzvetlen (!) GONDOSKODST lehetv tev bels ramoltats],
s az Anyagi-Test „felett (krl)” is „bergzlt” [ugyancsak EL-Vltozsknt] egy „plafon / zr-rteg”
[ez taln leginkbb a
Trsakkal val kzeledseket s sszekapcsoldsokat akadlyozta],
’mestersgesen megformlt ramoltatsi rendszer’ kerlt hozzkapcsolsra az Anyagi-Testekhez azrt,
hogy kpesek lehessenek letben-maradni
[az Anyagi-Testi Jelenlt megtartshoz szksges LEGFONTOSABB ramoltats egy olyan ’irnyban’ ’mkdkpes maradjon’,
amely (ideiglenes rendszer) alkalmas lehet a(z letet-GONDOZK ltali TR-RENDEZSEKET kveten) a termszetes let-rendszer (ebben a termszetes ramoltatsok) visszaptsre].
Mint minden ’rendszer’ [az LET-TERNK EL-VLTOZSBL ereden], ez a ’kisegt / kiegszt’ „csakra-rendszer” is tbbszr s tbb irnyban EL-Vltozott.
Maradva annl a megrtst segt kpnl, hogy a Slyosabban megsrlt teremtt a keringsi rendszere lellsa miatt valamilyen ’gygyulst segt gphez rgztettk hozz ideiglenesen’ [’llegeztet’-gphez, a szv-mkdst segt gphez stb], ez a ’[rszlegesen (?)] kvlrl’ az Anyagi-Testhez ideiglenesen hozzrgztett rendszer a szksges ERSEBB Vdelmek nlkl „visszalsekhez” is „utat nyithatott”. Ha olyan valaki „mkdtette” ezt a kisegt-rendszert, aki nem rtett hozz s/vagy figyelmetlen volt, esetleg olyan valaki kerlt „kzel” a rendszerhez, aki azt tudatosan rt clra akarta felhasznlni, az letet-v rendszer „mkdtetse” „tfordulhatott”, s akr le is vlaszthatta az letet az Anyagi-Testi Jelenltrl, vagy ms SLYOSABB „megrekedst / kztessgbe-kerlst” s tovbbi Tr-Vesztst okozhatott.
Mivel az ’let-mkds’ olyan SLYOSABB MEGSRLSE volt az alapja ezen ’kisegt rendszer’ Felptsnek, amely tovbbi OLYAN srls elhrtsra irnyult, amely mr magt a Jelenltet tette volna LEHETETLENN, a mai fogalmak szerint SPECILIS GONDOSKODSNAK rtkelhet a ’csakrk’ kisegt rendszere. Mint minden ’klnlegessg’ (specialits) megnyilvnulsa, ez is szigoran a
SZKSGESSG MRTKE szerint nyilvnulhat meg.
Rszleges megrtsem szerint ezt az letet-v [a mai fogalmakkal leginkbb Specilis] ’segt rendszert’ is tbbszr s tbb-irny „tmads” rte. Kezdetben inkbb csak „elpuszttani” „akartk” ezt a FLDANYA s Befogadott teremti Jelenltt (ideiglenesen) segt ’rendszert’, ksbb pedig voltak olyan [EL-terel] irnyok, amelyek az „letet gyengt irnyv talaktsn ksrleteztek”.
Rszleges megrtsem szerint voltak olyan [a Jelenlt meggyengtsre irnyul] „ksrletezsek”, amelyek az LET-TR egy-egy rszben l kisebb kzssg elpusztulshoz is vezettek.
„Manapsg” leginkbb a ’csakra-rendszert’ EL-Vltoztat „ksrletek” azon „eredmnyeit” „igyekeznek felhasznlni” egyes „rdek-csoportok”, amelyek a flelmek s fjdalmak / „kiszolgltatottsg”-rzet „felerstsre lehetnek kpesek”, a „hiny”-rzetet [akr mint „betegsget”] lehetnek kpesek „fokozni / felersteni”, valamint amelyek „jl hasznlhatak” a „szolgasg” „fenntartshoz” [a „szolgasg” olyan „hatalmi” „alapon” megformldott EL-Vltozs, amelyben a „msik teremt sorsrl val jogosulatlan / egyoldal rendelkezs” „mellett” olyan „tbblet-cl” is van, amely a msokhoz tartoz teret / javakat / erket / tuds stb igyekszik kzvetlen (vagy kzvetett) (rejtett vagy nylt) formban „EL-venni”].
Rszleges megrtsem az, hogy
’megfelelen VDETT krnyezetben’
a ’csakra’ rendszer egyes elemei
mg ma is hasznlhatak lehetnek
az let-pts egy bizonyos szakaszban
’mankknt / kisegt-eszkzknt’
[vagyis gy, ahogyan az eredeti clja szerint bergztsre kerlt a FLDANYA Kzssgben:
a szksghez igazodan ’kisegt’ rendszerknt].
Rszleges megrtsem az, hogy
az let-pts egyes ’rzkenyebb’ szakaszain tljutott teremtkrl
a FLDANYA ’levlasztja’ a ’mankknt’ hasznlt ’csakra’-mkdst,
s az Anyagi-Testi Jelenlt jra ’megtanulja / felpti’ az eredenden hozz-tartoz termszetes ramoltatst.
ltalban azok kpesek ezen ’kisegt’ ramoltatsi rendszer nlkl ’visszapteni / jjpteni’ a termszetes ramoltatsi rendszerket,
akikben a Bizalom s Szndk-Hasznlat legalbb egy ’alap-llapotban’ visszaplt
[mr nincsenek „gdrben”: (980-986.r.) 275. pont – elrhet ITT],
s kpesek
TUDATOSAN ’odafordulni (kzeledni)’ az letket-GONDOZK fel,
Tudatosan ptik vissza a Sajt-Harmonijuknak pontosan megfelel ’Jelenltket’.
Ma mr [mivel az letet-GONDOZK egyre tbb teremt fel irnyulan kpesek Megnyilvnulni {Kzvetlenl (!)} a SPECILIS (tovbb KLNLEGES / LTALNOS) GONDOSKODSUKKAL] jelentsen ’gyorsabb’ s ’knnyebb’ is lehet a Sajt-Harmoninak megfelel ramoltatsi-rendszer jj-ptse, mint ezt megelzen.
Emltettem, hogy a ’csakra’-rendszer [mint egy ideiglenes / kisegt-rendszer] „felkeltette” olyanok „rdekldst” is, akik elkezdtk „keresni” azt, milyen mdon lehetne ezt a rendszert „gyengt cllal” „hasznlni”.
Elisabeth Haich (Beavats) knyvbl korbban mr idztem egy rvid rszletet, amelyben errl is r. Mivel az
’ltalnos’ (srlt, beszklt) rzkelssel a kisegt ’csakra’-mkds nem lthat / nem rzkelhet, a ’csakra’ rendszert az ilyen megnyilvnulsa „alkalmass tette” a „rejtett” „kzeledsek / sszekapcsoldsok” (jogosulatlan megrints) megformlsra.
A „rejtett / rejtzkd” mdon Megformld s/vagy Tovbbterjed EL-Vltozsok ma mr NAGYON SLYOS LETTEL-SSZEEGYEZTETHETETLEN megjellsek [(970.r.) 270. pont (3) – elrhet ITT].
20190720 [5.r.] – elrhet ITT:
„…Elisabeth Haich: Beavats (I)(Zrich, 1954):
„…A legnagyobb meglepetsemre valami egszen ms trtnt, amire nem szmtottam. Mikzben a frjem mellett lltam, s egy gondolatra vrtam, egszen pontosan reztem – st, lttam! -, hogy gyomrnak tjkrl egy nyolc-tz centimter tmrj ramlat tr el, s testemet – ugyancsak a gyomrom tjkn – lasszknt krlleli. Ezt gy reztem, mintha a frjem testbl elbukkan ramlat nagyon fimon, sr kdhz hasonl, de mgis fizikailag ltez anyagbl llt volna. Miutn teljesen krllelt ez az anyagszer sugr, jl rzkelheten az egyik irnyba kezdett hzni, gyhogy knytelen voltam egy lpst tenni. Azutn egyre csak vonszolt valamerre. Valahnyszor rossz irnyba lptem, rezhet ervel visszarntott, s a megfelel irnyba terelt. gy jutottam el az ablakhoz, ahol a frjem materializldott akarata meglltott. Ekkor jabb meglepets rt: a szoksos mdon lefel csgg szabad karom hirtelen a magasba lendlt, slytalann vlt! Addig egyltaln nem gondolkoztam el azon, hogy a karom a Fld ltal kifejtett nehzsgi er miatt lg lefel, hiba tanultam az iskolban a gravitcirl. De ott, az ablak mellett kzvetlenl rzkeltem, hogy a karom elveszti a slyt, s a Fld vonzerejtl megszabadulva, magtl felemelkedik. Mikzben a levegbe emelkedett, a fggnyt is fellebbentette. Egyetlen izmomat sem fesztettem meg, gy tetszett, mintha a frjem napfonatbl (plexus solaris) kiraml massza tmasztan al a karomat. Ez a massza azutn elrenyomta a fejemet, gyhogy az orrom az akaratomtl fggetlenl az ablakveghez nyomdott. Ebben a pillanatban elvlt a massza a testemtl, n pedig megint szabadon tudtam mozogni.
Egymsra nztnk. Mindkettnk arcra kilt az izgatottsg. Rm egszen megrz hats gyakorolt az j lmny, az, hogy az emberi akarat a napfonatbl kiramolva sz szerint egy msik ember testre tapadhat, polipkarknt tlelheti, mg a nehzsgi er ellenben is hathat. Ez az „anyag” olyan benyomst keltett bennem, mintha az gbolton tvel Tejthoz hasonlan mirirdnyi kdszemcsbl llna, amelyek szorosan egymshoz kapcsoldva mind egy irnyban ramlanak.
Frjem is izgatott vlt, mivel nem rtette, hogyan lehetsges, hogy robotknt hajtottam vgre sszes gondolatt – azt, hogy az ablakhoz menjek, megemeljem a fggnyt, s kinzzek az ablakvegen. Elmondtam, hogy napfonatbl egy ltalam anyagszernek rzett ramls bukkant el. Rgtn hozztettem azonban, hogy szubjektv megtls krdse, hogy mit tekintnk anyagnak. Valamilyen er rvn alakul ki bennnk az az rzs, mintha anyaggal kerltnk volna kapcsolatba. (…)
Csaldunk minden vasrnap egybegylt a szleim otthonban, gy aznap odamentnk. Elmesltem, mit tapasztaltunk, mire termszetesen az egsz csald azonnal ksrletbe akart kezdeni. Elszr mamval egytt lltam fl. A tbbiek sri csndben hallgattak, s megprbltak semmire sem gondolni, mivel ebben a felfokozott tudati llapotban olyan rzkeny voltam a jelenlvk gondolataira, hogy knnyen megzavarhattk volna a ksrletet.
Mamval megint j lmnyben volt rszem. Az ltala kibocstott ram gyengbb, finomabb s jval kisebb tmrj volt, mint frjem. Aztn ugyanezt a ksrletet megismteltem a klnbz nagybcsikkal, nagynnikkel s egyb rokonokkal… Volt egy nagybcsim, aki ltalban nehezen sszpontostott, s sokszor ttovzott a dntseiben. Nos, az „rama” vastag s ers volt, de az ram sszetev rszecski nem ugyanabba az irnyba ramoltak, hanem vletlenszeren ide-oda csapongtak, ami meglehetsen kaotikus hatst keltett. Igen nehz volt rjnni, mit is akar tulajdonkppen. Az egyik nagynnm fell nagyon vkony, de szrs, igen les, merev, kemny drtra emlkeztet ramot rzkeltem. ltalban nagyon agresszv volt. Hasonlkppen figyeltem meg az sszes tbbi rsztvevnl a csak r jellemz akaratkiramlst.
j vilg nylt elttem! j jelensgeket kezdtem megrteni, amelyeket korbban csak reztem, sejtettem, vagy szre sem vettem. Egy pillanat alatt vilgoss vlt, mirt rezheti magt az ember egy szbrbaj utn olyan fradtnak, mintha testileg birkzott volna. Azt is megrtettem, hogy lehet, hogy a msokkal val egyttlt nha teljesen kifraszthat, mskor pedig felfrisst, s ert ad. Kzzel foghatv vlt, mi a szimptia s az antiptia: adakoz, illetve elnyel kisugrzs. Az elbbi ert sugroz, az utbbi polipkarknt tapad az emberre, s ert szv el tle. Az ilyen emberek a ksrletek sorn annyira elgyengtettek, hogy reszket trddel, teljesen kimerlten kellett lelnm, s csak bizonyos id elteltvel tudtam magamat annyira sszeszedni, hogy folytassam a ksrletezst. (…) Ekkor olyan tnyt is megismertem, amelyen emberi akarat nem vltoztathat, nevezetesen, hogy a kimvelt, magukon uralkodni kpes emberek egszen ms sugrzst bocstanak ki magukbl, mint az alacsony ignyekkel rendelkez, nuralom nlkli, csak a primitv vgyak kielgtsre trekv szemlyek. Ez a jelensg termszetesen fggetlen az egyn trsadalmi helyzettl! Erdben vagy hegyoldalban magnyosan l, a civilizcit gyakran egyltaln nem ismer embereknl nha tisztbb s magasabb rend rezgst rzkeltem, mint nhny magas kpzettsg, olvasott, de teljesen egoista belltottsg szemlynl. Ezeket a kisugrzsokat lehetetlen elrejteni, letagadni vagy meghamistani. Rgtn elruljk, kivel van dolga az embernek.
A ksrletek sorn mg egy rdekes megfigyelst tettem. Ha valaki olyasmit akart tlem, ami a neveltetsemnek ellentmondott, akkor neveltetsem falknt llt kettnk akarata kz, s csak a legnagyobb erfeszts rn tudtam vgl ezt a falat valsggal trobbantani.
Ezek a ksrletek mindig nagyon kifrasztottak, ugyanis mg ha pozitv belltottsg szemlyekkel vgeztem is ket, elszr ki kellett rteni a tudatomat, hogy a msik akaratt tvehessem, vagyis hogy azt magamban tudatoss tehessem, s a rezgseket ilyen mdon a sajt idegrendszerembe vezessem, a sajt kisugrzsom lehet legnagyobb mrtk elfojtsval. Ez jelenti a legnehezebb feladatot. Idegrendszernk a sajt rezgseinkre lltdott be, ellenllereje a sajt letramunkhoz igazodott. Minden vltozs megerlteti az idegeket, mivel olyan thangols kvetkezik be, amely akr lefel, akr felfel irnyul, mindig megviseli az idegrendszert. Mr az is nagyon kros, ha magunkban lnk t ilyen thangoldst, legyen sz ijedelemrl, rzelemkitrsrl, vagy akr rendkvli rmrzsrl. rthet, hogy ha idegeink egszen idegen rezgsekre hangoldnak r, amelyek nem csak rezgsszmban, hanem egyb sajtossgaikban is alapvet eltrseket mutatnak a minktl, elfradunk, vagy akr krosodsnak is kitehetjk magunkat. A rezgs jellegnek nagy eltrsei esetn slyos krosodssal, idegi jelleg megbetegedsekkel, tlzott ingerlkenysggel vagy ideggyulladssal lehet szmolni. gy rthetv vlik, mirt betegednek meg bizonyos tlrzkeny emberek rejtlyes mdon jra meg jra egy adott krnyezetben. Emellett szembe kell mg nzni egy egszen nagy veszllyel, amely minden mdiumot fenyeget, st az esetek tbbsgben elkerlhetetlenl be is kvetkezik, nevezetesen azzal, hogy a mdium elveszti a sajt egynisgt. Minden rezgst tvesz, ha azonban azokat nem tudja feldolgozni, a magv tenni, akkor maga is zavarodott, megbzhatatlann, gyenge akaratv vlik! Jtkbl senki ne prblkozzon ilyennel! Egsz knyvtrakat lehetne sszelltani olyan szomor trtnetekbl, amelyekben klnbz mdiumok mindenfle benyomsoknak engedelmesked, akarat nlkli robotokk vltak, ellenllkpessgket elvesztettk, s vgl szlhmosknt „leplezdtek le”. Nem is csoda! ppen mdiumi kpessgeik kvetkeztben vesztettk el akaraterejket, s vltak nzik jtkszerv. Magam is tanja voltam, hogy egy rendkvli kpessgekkel rendelkez s kezdetben valdi jelensgeket produkl asszony idvel egyre tbbet vesztett sajt egynisgbl, az emberek kvnsgainak kptelen volt ellenllni, s olyan nagy volt benne a szereplsi vgy, hogy amikor az ismeretlen er nem jelentkezett, csalshoz folyamodott. Mkdsnek risi botrny vetett vget. A tudatlanok gyzelmi mmorban sztak, s azt lltottk, hogy az sszes jelensg kezdettl fogva csals volt. Nem! Nem volt minden csals. Az asszony ppen igazi mdiumi tulajdonsgai miatt vlt annyira egynisg nlkliv s akaratgyengv, hogy vgl szlhmos lett. Sajt magamon is megfigyeltem ezeket a hatsokat. Magamat nem akartam becsapni, az igazsgra voltam kvncsi, de kzben tapasztaltam a ksretek kros kvetkezmnyeit. A krdshez kell tudatossggal lltam hozz, s az akaraterm is kellen ers volt ahhoz, hogy az idegen rezgseket legyzzem, s minden egyes ksrlet utn jra visszatrjek „sajt magamhoz”. Azonban ezeknek – s ksbb az sszes spiritiszta ksrletnek – ppen azrt vetettem vget, mert az idegen hatsok lekzdsre tett erfesztseim tlsgosan kimertettek s felzaklattak. (…) Ksrleteim sorn meggyzdtem arrl, hogy az ember ppgy „tveheti” rzkelheti s kinyilvnthatja a sajt akaratt a tudatalattijnak valamilyen rejtett tartomnybl, mint egy idegen lnyt. (…)
Gondoljuk csak el: ha egyetlen ember akarata elegend ahhoz, hogy egy msik ember karja a levegbe emelkedjen, vagyis hogy a Fld nehzsgi erejt legyzze, akkor hol hzdik a lehetsgek hatra? Amikor megismertem ezeket a tnyeket, megrtettem a nlunk, Nyugaton „levitcinak” nevezett jelensget, amelyet Tibet bizonyos kolostoraiban rendszeres gyakorlssal mg ma is megvalstanak. Anlkl, hogy brmit is hallottam volna ezekrl a tibeti gyakorlatokrl, ksrleteim ugyanezekhez az eredmnyekhez vezettek. Itt Eurpban is ismert ez a jelensg, s megbzhat forrsok szerint Avilai Szent Terz, Keresztes Szent Jnos s Assisi Szent Ferenc nem is egyszer, hanem tbb alkalommal, nha akr rkig is a levegben lebegtek. Tudom, hogy ez lehetsges, mivel a sajt akaratunk ugyangy fejti ki a hatst, mint egy idegen. Nagy akaratervel pedig mg a nehzsgi er is lekzdhet bizonyos idre.
Velem is megtrtnt mr, hogy egy ksrlet sorn kptelen voltam valakinek az akaratt magamban tudatostani, s akkor a gondolatt sem sikerlt megvalstanom. Ilyen esetekben az a bizonyos masszaszer jelensg slyknt nehezedett a mellkasomra, nehezen tudtam llegezni, s gy nygtem, mintha a hallomon lennk. Megkrtem, prbljon jobban koncentrlni. Amint felismertem s vgrehajtottam az akaratt, megknnyebblten llegeztem fel, a nyoms egy csapsra megsznt! Ennek nyomn az a meggyzds alakult ki bennem, hogy az asztma sok esetben nem ms, mint egy msik ember lthatatlan akarata, amely slyos teherknt nehezedik a betegre. Ez a lthatatlan, meg nem valstott akarat az ember tudatalattijbl is szrmazhat, s betegsgeket okozhat anlkl, hogy a beteg tudn, a sajt akarata felels az llapotrt.
Az let ilyen lthatatlan kzdelmekbl ll, amelyek sorn egyszer alulmaradunk, mskor fellkerekedhetnk a nehzsgeken.
Ezek a ksrletek s az ltaluk szerzett tapasztalatok kivl iskolt jelentettek a szmomra. Lehetsget teremtettek arra, hogy alapos betekintst nyerjek az ember tudatalattijba, s komoly n-, valamint emberismeretre tegyek szert. Bebizonyosodott elttem, hogy lehetsges ms llny gondolatainak tvtele, de az is nyilvnvalv vlt, hogy ez milyen hihetetlen nehzsgekkel jr. (…) A legklnflbb krkben eltlttt sok-sok v alatt szmtalan katasztrfnak, rgeszmnek, ngyilkossgnak, idegsszeomlsnak, slyos lelki betegsgnek voltam tanja, amelyeket a spiritizmusnak nevezett feleltlen jtszadozs vltott ki. Jszndk s becsletes, de teljesen tudatlan s a pszicholgiban jratlan emberek vettek rszt a szenszokon! A tudatlan szemlyek olyan erket hvnak letre, amelyeket egyltaln nem ismernek, s azt sem tudjk, honnan szrmaznak. Nincs is hatalmuk az ilyen erk fltt, teljesen kiszolgltatottak velk szemben. Spiritizmussal csak olyanoknak szabadna foglalkozni, akik nem hagyjk befolysolni magukat, alapos pszicholgiai ismeretekkel s nagy tapasztalattal rendelkeznek, s rendkvli tudatos akarater, valamint nuralom jellemzi ket…”