A [980-981.r.] 275. pontban (elrhet ITT) emltettem, hogy (legalbb kett esetben)
VLASZTHATV is teszi a FLDANYA az Alapoz let-ptsen vgig-vezetst.
VLASZTHAT [
KRHET Fontos Okbl] az Alapoz let-ptsen vgig-vezets akkor,
(1)
ha a teremtben a Szndk-Hasznlatban s/vagy a Bizalmban „bizonytalansg / billegs” ismerhet fel,
(2)
valamint ha a SLYOS vagy NAGYON-SLYOS TR-VESZTETTSG megszntetst kveten
[az let-Alapok Teljes-Rendezst kveten]
valamilyen FJDALMAS (!) Visszacsengs tnylegesen megformldott a teremtben.
A „visszacsengs”
a „dacossg” [slyosabb Elutasts („magba-beforduls”)]
[valamilyen „egyedi” Fokozott-rzkenysg]
megszntetst kveten
ma mg sok teremtben JELEZHET
[(276.r.) 103. pont 1. alpont – elrhet ITT].
A „dacossgbl” ’kigygyul’ teremtnek meg kell tanulnia
[Tevkeny gyakorls sorn,
segtk gondoskodsa mellett] azt,
hogy a „visszacsengs” tartamban
(1)
milyen TUDATOS (!) N-Gondoskodssal SZKSGES nmaga fel fordulnia,
(2)
s hogy mikor szksges AZONNAL segtsget krnie a Trsaitl.
A karok ’sszekulcsolt’ jellegnek lehet egy olyan jelentse is, amely egy msik Megrtst segt kpben „hossz krmk” formjban mutatta magt [(980-981.r.) 275. pontban (elrhet ITT)]:
„…a pr napja rzkelt gondoskodsi-helyzetben tbb teremt volt egy nem tlzottan nagy ’szobban’ bergztve, s ez a szoba inkbb ’krhzi terem’ rzett keltette. Vilgos volt a szoba, s ’gyakban’ voltak ’bergztve’ a teremtk.
Rszleges megrtsem szerint NAGYON SLYOS [vagy legalbb SLYOS (= slyosabb Tr-Vesztettsg) jelleg] EL-Vltozsaik voltak, s valsznleg KNNYTSEKET nyilvnt meg feljk irnyulan az letet-GONDOZ ebben a VDETTEBB TR-Rszben.
rzetre olyan volt, mintha ’derktl / csptl felfel’ lett volna csak testk [a lbuk „hinyzott”]. Fekdtek vagy ltek az gyukban [mr bergztve (!) valamilyen kisebb Szemlyes-Trben]. Akiket ebben a szobban rzkeltem, azok (az emlkeim szerint) vagy mr ’bren voltak’ (n-tudatuknl voltak), vagy ppen ’bredeztek’. Valsznnek tartom, hogy egy msik [stt vagy szrt-fny] ’teremben’ lehettek azok, akiket mg ’altatni’ szksges. Az ezen vilgosabb szobban BERGZTETTEKET fiatalnak vagy felnttnek rzkeltem.
Ebben az ’bredez szobban’ olyanok voltak, akiket az ’bredsk’ sorn / utn az ’alapokra’ szksges ’megtantani’. Az Kzvetlen GONDOZSUK mg teljes egszben IRGALMI alapon nyilvnul meg [mert mg nem kpesek az nll sors-vezetsre].
(…) A Megrtst segt kpben az egyik ’gyon’ egy olyan (tudatosabbnak rzkelt) teremt volt, aki nem sokkal korbban mg egy olyan msik [ugyancsak tbb-gyas] VILGOS (!) szobban volt bergztve, amelyben az ’ELLENRZSE’ folyt [furcsa is volt a szmomra az, hogy mirt kerlt vgl ebbe a szobba, ahol nla sokkal slyosabban srlt teremtk voltak]. A korbbi ELLENRZSEK sorn nem volt mg elszr pontosan meghatrozhat, hogy a „srlsei” mennyire kiterjedtek / mennyire rintik az ’Alapokat’ [s gy annak az ELLENRZSE folyt, hogy kpes-e a Sors-Rendezst (akr SZOLGLATI alap KML GONDOSKODS mellett) ’nagyobb nllsggal’ megkezdeni, vagy pedig a Sors-Rendezs ELS (IRGALMI alap) Szakaszhoz kapcsoldjon-e].
Rszleges megrtsem szerint
a Sors-Rendezseket ELKSZT [TELJES] ELLENRZSEK sorn
MEGHATROZHATJK azt az letet-GONDOZK,
hogy a teremt csak gy vezethet vissza a Sajt-Harmonijba [’biztonsgosan’],
ha elbb az ’Alapjai’ jjptsn tudatosan jra vgig-halad.
A Megrtst segt kpben ezt mutathatta az, hogy az ezen ’krhzi teremben’ egy-egy nll Szemlyes-Trben [gyban] BERGZTETT leteknek ’nem volt lba’ [hinyoztak („visszabomlottak”, rszben bezrdtak) bennk olyan ’Alapok’, amelyek az ’nll’ (!) Megnyilvnulshoz szksgesek].
Valsznleg
(1) a FLDANYA Kzssghez tartoz MEGHATROZK ’Megtanulsa’ szksges a szmukra [a TISZTELET milyen alap-rtkekbl ll, a Trsakhoz val Kzeleds a Szeretet formjban lehetsges stb],
(2) s emellett pedig ezeknek a teremtknek Tudatoss kell vlniuk a ’Sajt-letk’ [ADOTT s VLASZTOTT] Meghatroziban is [melyik az Ered-Birodalmuk, mi az Ered-Birodalmukban adott ’n-Jellegk’, mirt (milyen cllal, milyen ’vonzdssal’) Vlasztottk a FLDANYA Kzssgben val Jelenltet, mi az Oka a slyosabban megsrlt helyzetknek, milyen Vlasztsi Lehetsgeik vannak ’Most’ stb].
(…) Felttelezem, hogy az ’bredezk [teljesen vilgos] szobjban’ azokat rgzti be a FLDANYA, akikben egy ’alap-kiegyenslyozottsg’ bergzlt, s az llapotukbl felttelezhet az, hogy jelentsebb fjdalmak nlkl elkezdhetik jra felpteni az Anyagi-Testi Jelenltk ’Alapjait’.
Mint emltettem, az ’bredezk szobjban’ az egyik ’gyon’ egy olyan Tudatosabb (!) Jelenltet rzkeltem, aki valsznleg maga KRTE, hogy Tudatosan jra vgighaladhasson az ’Alapoz’ let-ptsen. ’lt’ az gyban, figyelmes volt [’rdekld’], jl lehetett kommuniklni vele.
Egy msik ’gyban’ egy olyan ’bredezt’ rzkeltem, aki nem volt mg kpes ’nllan fellni’ [nem volt mg teljesen az n-tudatban]. Valamilyen segtsget kapott ahhoz, hogy egy rvid tartamra ’felljn’. A ’kezeit’ felemelte (felemeltk?) az arca el, s azt lttam, hogy nagyon hossz (10-20 cm-es) krmei voltak. A krmket egy segt vatosan levgta [ezt valamennyire valsznleg rzkel(het)te (’ltta’) maga a teremt is]. A Jelenltt valban csak ’bredeznek’ rzkeltem [nem volt mr teljesen tudattalan, de mg nem volt igazn n-tudatos sem].
Utlag olyan megrts kapcsoldott a kphez, hogy a „szokatlanul hossz krmk” azt jeleztk, hogy ez a teremt [akaratlanul (?) vagy tudatosan (?)] „rtott” nmagnak s/vagy msoknak. Lehetsges, hogy a „szokatlanul hossz krmk” jeleztk azt, hogy sem nmaga fel, sem a trsai fel nem tudott gy ’kzelteni’, hogy az ne okozzon fjdalmat vagy srlst (?). Taln a „krmk” „hosszsga” azt is mutathatta [a Gondoskodst vgznek], hogy „mennyire hossz tartamban” [
mennyire „ersen”] volt bergzlve egy olyan „AKADLY / Nehezt / EL-Vltozs” ebben a teremtben, amely miatt az a TAPASZTALAT RGZLT BE az Anyagi-Testben, hogy „nem hzdhat kzel msokhoz”, „tvolsgot kell tartani tudatosan msoktl s nmagtl”, mert csak gy tudja megvni magt a tovbbi fjdalmaktl…”
A „szorosan a mellkas eltt sszekulcsolt karoknak” is lehet olyan rtelme,
hogy ERSEBBEN bergzlt
egy olyan fjdalom s tapasztalat a teremtben,
hogy „egy bizonyos mrtken tl”
{(1) akr bizonyos Tartamon tl,
(2) akr egy bizonyos Kzelsgnl kzelebb}
nem hzdhat kzel msokhoz / nem maradhat kzel msokhoz,
mert azzal nmagnak s/vagy msoknak „rthat”.
A mr ’tiszta s vilgos’ (Szemlyes) Vdelmi-Trben bergztett let-rsz
Tovbbi (!) ELLENRZSE sorn hatrozhat meg pontosan,
hogy milyen tovbbi
(1)
KNNYTSEKKEL
s/vagy (2)
Rendez irny Kzvetlen GONDOSKODSOKKAL tudjk a teremtt segteni / vezetni az lett-GONDOZK ezen srlt Tapasztalata Rendezsben.
Ha a teremt kpes a Szndk-Hasznlatra [s a Bizalma sem srlt mr jelentsebben],
az lett-GONDOZK VLASZTHAT Lehetsgeket AJNLANAK FEL
[EGYEZTETST nyitnak meg a Rendezs sorn Vlaszthat Lehetsgekrl].
jdonsg a YOSG Birodalmn bell az,
hogy rvidebb KIPRBLSOK Lehetsgt is FELAJNLHATJA a FLDANYA,
s a teremt a Kiprbls sorn rtheti meg a Lehetsg pontos tartalmt
[egy olyan j GONDOSKODSI Lehetsget, amelyet addig mg nem tapasztalt meg]
[(1048.r.) 295. pont (1) – elrhet ITT].
Az rs folytatdik az 1062. rszben, elrhet ITT