312.
	
		2023.07.18.
	
		 
	
		1.
	
		            Tl vagyunk a FELAJNLSOS-Munka ktharmadn, mg tz nap van elttnk.
	
		            rdekes tapasztalat az, hogyan ’pl’ ’bennem’ [’ltalam’] ez a [Felvllalt] ’munka’.
	
		            Emltettem, hogy az els napon egy ’j fzetbe’ rtam azokat az imkat / krseket, amelyeket mindennap (!) elmondok a munka rszeknt. Emellett azokat a Krseket is elmondom, amelyek ’bennem jeleznek’ [a csaldi s nemzeti sszetartozs Megerstse rdekben].
	
		            ’rdekessge’ (szmomra) ebben a munkban annak a megtapasztalsa, hogy valban csak ’dl’ krl ’tudok’ ’hozzkapcsoldni’ [’dl krl’ ’foglalkozom intenzven’ ’ezzel az irnnyal’, mskor nem]. 
	
		            A ’munkhoz’ hozztartozik (bennem / ltalam) az is, hogy amikor a Krsek megfogalmazsn s az imk felolvassn tlvagyok, azzal fejezem be a ’munkt’, hogy a ’fzetemben’ a belert imk mell ’rajzolok’ [mikor tbbet, mikor csak egy virgot]. A ’rajzok’ elksztse [bergztse] a ’munkm’ ’befejez rsze’ [s egyben egy ’tanstsa’ is a teljestett munknak]. Valsznleg ez a rajzols [gyermekkoromban nagyon szerettem rajzolni] is segti azt, hogy ’bennem-s-ltalam’ (is) folyamatosan ’pl’ a ’munka’.
	
		            A legtbb (rvid) imt ma mr gy mondom el [’teszem’], hogy egy-egy ’nll’ (kisebb / nagyobb) [Vd?] Tr ’kapcsoldik hozz’. 
	
		            A honlapon is elrhetv tettem azokat az imkat, amelyeket ezen munka sorn mindennap elmondok (elrhet ITT). Szvegben is vltozott nhny ima az elmlt hetek folyamn, s az imk mell / kz beillesztett kpek is.
	
		            Az egyik imban az a megfogalmazs szerepel, hogy [a mindenkire megfogalmazott krs utn] „segts meg engem s a csaldomat is”. Amikor ezeket a szavakat kimondom, egy olyan ’Trbe’ ’helyezkedem’ Tudatosan [egy olyan Tr nylik meg], amelyben a csaldtagjaimmal sszekapcsoldst rzkelem [s gy azt, hogy mindannyiunkra kiterjed(het) ilyenkor valamilyen (elksztett, sszecsendlsen alapul) Gondoskods].
	
		            Van egy olyan ima, amelynek az els versben a ’magyarok Istent’ szltom meg, a msodik versben pedig a ’magyarok Asszonyt’. Ehhez az imhoz ma mr egy olyan ’Tr’ nylik bennem, amelyben elszr azt a (gondoskod) ’frfi’ [s atyai] ’minsget’ ’hvom s krem’, amely a FLDANYA Kzssgben a pros-kapcsolds / (szereteten alapul) egymst-kiegsztsg egyik ’ALAPJA’. 
	
		 
       
	
		             A msodik versben ennek a ’prjt’, a (gondoskod) ni / asszonyi / anyai ’minsget s ert’ ’hvom s krem’, a harmadik versben pedig azt ’rzkelem’, hogy magam is hozzkapcsoldom ezekhez az ’Alap-Minsgekhez’, s ’Egytt’ ’Teremtnk’ [ez a cl].
	
		            A [magyar plos rendet megalapt] Boldog zsbhez szl fohszt a megszlts utn kiegsztem azzal, hogy mindazok segtsgt krem a magyarsg ’felemelsben’, akik JELENLEG (!) [Egytt a FLDANYVAL] segthetik a npnket. Ennl az imnl olyan Teret rzkelek, amelyben ezek a ’Segtink’ mindannyian ’hozznk-kapcsold(hat)nak’, s a szmukra lehetsges [maguk vlasztotta] formban Tevkenyen (!) Jelen lehetnek a magyarsg Megjulst segt folyamatokban.
	
		            Az egyik ima a ’Szzanyt’ szltja meg, a legutols pedig Jzust. A Szzanyt / a Boldogasszonyt mg az llamalapt kirly ’Krte meg’ arra, hogy vja ezt a nemzetet, Jzust pedig a magyarknt lk egy rsze ’Vlasztotta’ Oltalmazjaknt.
	
		 
	
		            Inkbb csak rdekessgknt rtam le azt, hogyan ’pl’ ’bennem-s-ltalam’ a ’Munka’, s
	
		mirt FONTOS
	
		nem csak a FELAJNLSOS-Munkban [ha valaki vlasztotta], 
	
		hanem valjban minden Tevkenyen vgzett Megnyilvnulsunkban
	
		’teljes szvvel / teljes odaadssal / teljes figyelemmel JELEN-LENNI /  ott-lenni’
	
		[vagyis nem csak „felsznesen” vagy „mechanikusan” „tenni”]. 
	
		 
	
		Amit ’szvbl / szeretettel’ tesznk, azzal 
	
		(1) 
	
		nmagunkat is PTJK, 
	
		(2) 
	
		s (ezltal is) jellemzen ’msok szmra is pldt adhatunk / msok szmra is hasznoss vlhat az amit tesznk…
	
		 
	
		 
	
		2.
	
		            Emltettem, hogy a [mai naptr szerint] jnius 26. napjn ’(kzvetlenl) elrhet’ [termszetes sszetartozst megerst / Megjt, Az-Elkvetkez egyttes-teremtseket elkszt] ’erk s mintk’ TUDATOS BEFOGADSNAK s MEGNNEPLSNEK hagyomnya elsdlegesen a magyarsgra volt jellemz, illetve egy valamivel nagyobb [nemzetekbl ll] ’csaldra’.
	
		 
	
		            A mai naptr szerint kett nagyon fontos BOLDOGASSZONY-nnep ’kveti’ a ’szv nnept’.
	
		            Jlius 2-n Sarls Boldogasszony nnepe van, amely egyben az ’arats’ KEZDETT is jellte. MEGKEZDDIK (!) az ’arats’.
	
		            Augusztus 15-n NAGYBOLDOGASSZONY nnepe van. 
	
		„…Augusztus 15-e Nagyboldogasszony, azaz Szz Mria mennybevtelnek napja, egyben Magyarorszg patrnjnak nnepe. Napjainkban az nnep Jzus desanyja mellett tgabb rtelemben minden desanynak, minden nnek szl, akik a nisg mltsgt viselik…”
	
		 
	
		           Nem idzek ide msoktl rsokat arrl, hogy a hagyomny szerint ilyenkor mit s hogyan nnepeltek. Az utbbi vekben azt rtettem meg, hogy
	
		a Nagyboldogasszony napja 
	
		[a magyarsg letben (?)]
	
		egy olyan nagyon fontos nap, 
	
		amikor az ’arats’ [s ehhez tartoz RTKELS] BEFEJEZDIK.
	
		 
	
		gy rtettem meg ennek a lnyegt, 
	
		hogy a jlius 2. s augusztus 15. napja kztti szakaszban
	
		[az ’arats sorn’ s/vagy a ’mr learatott termsben’] 
	
		van egy LEHETSG ’Mg-Javtani’.
	
		 
	
		Ha nem tudtunk befejezni valamit, amit Vlasztottunk (felpteni), 
	
		ilyenkor MG VAN LEHETSG
	
		(1) 
	
		JAVTANI / PTOLNI
	
		[ehhez segtsget krni, s a segtsggel egytt Tudatosan megszntetni a hinyt / lemaradst],
	
		(2) 
	
		vagy EGYEZTETST kveten (komoly Szndkkal) VLTOZTATNI
	
		[FONTOS OKBL j Szerzdst megktni,
	
		amelyben Lehetsg nylhat valamely Irny rszleges vagy teljes Lezrsra, 
	
		vagy egy j Irny Megnyitsval ’tovbbmaradni’ az Anyagi-Testben].
	
		 
	
		Augusztus 15. napja
	
		[a magyarsg letben (ismt!)]
	
		egy MRS:
	
		 (1) 
	
		mi vihet tovbb, mi FOLYTATHAT, 
	
		(2) 
	
		s minek a felptettsge olyan, amely tovbbi trelem nlkl LEZRSRA kell hogy kerljn.
	
		 
	
		„…Sarls Boldogasszony
	
		       A keresztnysg a XIII. szzadtl jlius 2-n a „nehzkes” Mrinak, a Jzussal terhes Szznek Erzsbetnl, Keresztel Szent Jnos jvend anyjnl tett ltogatst (latinul Visitatio) nnepelte. Az nnepnap megvlasztsba egy kis hiba csszott. A szban forg esemny idejn az evanglium szerint Erzsbet a szls eltt llt (Lk 1,39–56), fia szletst azonban mr az segyhz 8 nappal korbban, jnius 24-n megnnepelte. Ez lehet az oka, hogy a XVII. szzad derektl az nnepet trltk a hivatalos rmai naptrbl, de mivel a nap az arats kezdetre esik, a kzelmltig jelents dtum maradt, persze nem eredeti tartalma szerint, hanem aratnnepknt. Nlunk, hogy a tbbi Mria – (’smagyarul’ Boldogasszony) – nneptl megklnbztessk, a Sarls Boldogasszony nevet kapta. Npnk nem Pter-Plkor kezdte az aratst, ahogy a kalendrium elrta volt, hanem e Boldogasszony-nnep msnapjn.
	
		        Az nnep hiedelem- s hagyomnykincse nagyon gazdag. Virgszentels, szegnyek istpolsa, anyasg, de legfkpp az arats a trgya. Az ezen a napon szedett fszernvnyek s persze a gabonaflk szentnek szmtottak, varzsert tulajdontottak nekik. E napon csak jelkpesen dolgoztak, a szerszmokat megldattk a pappal, a bzbl koszornak, szentelmnynek, szobadsznek valt szedtek. Az aratst msnap szent rtushoz ill htattal kezdtk. Tiszta fehr gyolcsruhban, levett kalappal a bza el trdepeltek s imt mondtak. A munkt a fld szent, keleti sarkban kezdtk (napkelet!), az els kt kvt keresztbe raktk. Mindez az „letet” jelent j kenyrnek szlt, s benne tudvn tudatlan a sarl, kasza alatt elhull gabonaistennek, akinek kultusza Jzus Krisztus testnek, a szent ostynak tiszteletben napjainkig tretlenl tovbb l. Rgi gyakorlat s hagyomny szerint sarlval az asszonynp aratott, s nyomukban jrva a frfiak ktztk a kvt. Kzvetlenl ebbl ered, hogy a np szimbolikus szemlletben a Szzanya arat; Fira hagyja, hogy gyjtsn, s a bzt a konkolytl elvlassza…”
	
		 
	
		            Ez a megrts azrt formldott meg bennem, mert volt olyan csaldtagom, aki a Felvllalsaival / a Megjulsa elksztsvel „nem tudott elkszlni” [mg 2007-ben, egy szmra ’sors-fordt / sors-dnt’ vben] a Nagyboldogasszony-napig, s emiatt el kellett kezdenie a[z Anyagi-Testi] Jelenlte Lezrst. Nagyjbl ’egy hnapot’ ’kapott’, s szeptember kzepn meghalt. Taln emltettem korbban, hogy a halla eltt taln kett nappal egy jszaka ’llekben elbcszott tlem’, ’megmutatta’, hogy egy hatrhoz kzeli vrosban felszll a ’villamosra’, s azzal a nhny megllnyira lv ’vastllomsra’ megy. Nem rtettem akkor a kpet, csak a nhny nap mlva bekvetkez hallhrekor ismertem fel a bcszst. Nagyon fjdalmas hallt halt ez a volt-csaldtagom, s nekem nagy segtsg volt a hallhre utn az, hogy ’megmutatta’ nekem azt, hogy ’jl van’, ’mennie kellett’.
	
		 
	
		rdemes az augusztus 15. napjig mg elttnk lv napokban
	
		FOKOZOTTAN Figyelni 
	
		a ’karnyjtsnyi tvolsgon bell’ Felismert / Jelz helyzetekben azt, 
	
		hogy ’megmozdul-e’ mg valahol fjdalom / flelem / ktsg / neheztels / harag… 
	
		s ezekre a JELZ let-rszekre
	
		rdemes [a FLDANYTL s az letnket-GONDOZKTL] ELLENRZSEKET krni, 
	
		s segtsget / tmutatst krni a mg meglv nehzsgek megszntetshez.
	
		 
	
		Az rkez tmutatsokat fontos minl pontosabban Megrteni
	
		[ha ez egyedl nem megy, 
	
		akkor ebben olyan trs segtsgt krni, 
	
		aki fel Bizalommal kpesek vagyunk megnylni], 
	
		s az tmutatst most nagyon pontosan (lpsrl lpsre) Tudatosan kvetni.
	
		 
	
		Fontos, hogy az 
 ELFOGADST erstsk minden lehetsges formban.
 ELFOGADST erstsk minden lehetsges formban.
	
		 
	
		 
	
		 Habr a sajt Szndkunkkal kzvetlen mdon nem terjedhetnk ki msokra
 Habr a sajt Szndkunkkal kzvetlen mdon nem terjedhetnk ki msokra
	
		[nem vehetjk t ms teremt lete felett az irnytst], 
	
		akikkel LTALNOS alapon KZELEBB vagyunk egymshoz
	
		[egyttes-tevkenysg, bartsg, csaldi kapcsolds, prkapcsolat], 
	
		azok fel jogosultak vagyunk ’gondoskodan’ megnyilvnulni.
	
		 
	
		Ez magban foglalja azt is, 
	
		hogy ha Felismerjk a trsunk egy nehzsgt
	
		[Jelzi / ’megmutatja’ neknk a trsunk egy olyan nehzsgt, 
	
		amellyel nem tud mit kezdeni 
	
		(nem rti az okt, nem rti a nehzsgben szmra Jelz Vltoztatsi Lehetsget stb)], 
	
		KRHETNK a szmra Ellenrzst / Megerst-Gondoskodst.
	
		 
	
		Az ilyen Krssel nem avatkozunk be kretlenl a trsunk sorsba,
	
		hiszen a Krs csak arra irnyulhat, 
	
		hogy az lett-GONDOZK segtsk t ABBAN AZ IRNYBAN, 
	
		amelyet  maga alapozott meg a korbbi (mg l) Vlasztsaival.
	
		 
	
		Az rs folytatdik az 1026. rszben, elrhet ITT