„ (folytatva a korbbi rs-rszt:…) mivel a LTEZSBEN az egymshoz val TOVBBI KZELEDS ’Alapja’
’MINDEN’ ’ma meglv’ LTEZS-RSZBEN (Tudatban)
korbban Harmoniaknt Bergztsre kerlt,
EZ ALAPOZZA meg azt,
hogy a RSZ-RAMLSS SZTVLT TR-RSZEK,
RSZ-RAMLSS sztvlt TR-RSZEKBEN bergztve lv TUDATOK
EGYMSHOZ KZELEDHESSENEK
s EGYEZ-Szndk esetn jra EGYMSHOZ KAPCSOLDHASSANAK
[olyan ’Alaprl’ s olyan kzel, amit Egyetrtsben meghatroztak].
Felttelezem, hogy ez az ’jra egyest’ LTEZSBELI Tapasztalat az alapja (kzvetlenl?) a YOSGBL „kiszakadt” FLDANYA s Kzssge Hazavezetsnek… a Birodalmuk LET-TERT „elvesztett” Angyalok Birodalma ’jjptsnek’ (?) stb.
A RSZ-RAMLSOK MEGFORMLSHOZ tartoz LTEZSBELI Tapasztalatnak teht
(1)
nem csupn olyan rsze / irnya van,
hogy a RSZ-ramlsokk Megformlt TR-RSZEK
egymstl HOGYAN TVOLODHATNAK EL / VLHATNAK SZT
[pldul hogyan lehet RSZ-ramlsok megformlsval olyan TR-RENDEZSEKET megnyilvntani,
amely sztbontja-s-sztvlasztja-eltvoltja a „knyszer” tjn bergzlt sszetapadst
vagy pedig levlaszt s visszabont szksgtelenn vlt tr-rszeket],
(2)
hanem olyan Tapasztalat is van,
hogy a RSZ-RAMLS megformlsa tjn egymstl EL-Tvolodott TR-RSZEKET / az egymstl eltvolodott TR-RSZEKBEN bergzlt LTEZS-Rszeket
[ha van erre irnyul Szndk]
hogyan lehet ’egymshoz visszavezetni’,
majd az rintettek EGYETRTSVEL
HOGYAN s MILYEN Kzvetlen ramlsok / Egyttes-Megtapasztalsok Nyithatak meg.
20200908 [1112-1114.r.] 309. pont (4) [J (IRGALMI Alap) SPECILIS GONDOSKODS: J EGYSG MEGFORMLSA] – elrhet ITT…”
20200908 [1032.r.] 288. pont – elrhet ITT:
„…az RZELEM
a ’MI’ LTEZSNKBEN
[a csaldjtl elszakadt ’legkisebb gyermekben’] ’Alapozdott meg’ [jonnan (?)]
(1)
elszr mint fontos BELS JELZ [Harmonit Jelz] Megnyilvnuls,
(2)
majd pedig ksbb erre alapulan a trsak fel irnyul (n)kifejezs / kommunikci fontos [Megrtst segt] rsze.
Rszleges megrtsem az, hogy
az ’rzelem’
azokban a LTEZS-RSZEKBEN [= Tudatokban] formldhat meg [JELZ s MEGRTST segt] Harmoniaknt,
amely LTEZS-RSZEK
a
KZVETLEN MEGRINTS Lehetsgt / ramlst
TNYLEGESEN elkezdtk egyms kztt MEGFORMLNI.
Az ’rzelem’ Jelz s Megrtst segt jellegre jellemz az,
(1)
hogy az rzelmi megnyilvnuls nem csak a ’kzelben lv trs’ szmra Jelez / segti Megrteni azt,
hogyan rzkel s rtelmez / rtkel a LTEZS ’egy helyzetet’,
(2)
hanem az rzelmet megforml / megnyilvnt szmra is nagyon fontos Megrtst segt / rtkel n-er az rzelme.
„…[Az ’ifj anya’ nzpontjbl:] Amikor korbban a legkisebb gyermeket ’Ellenriztem’ bent a hzban, nztem / megfigyeltem a gyermek ’arct’, s a ’szja szegletben’ egy ma mosolynak nevezett alig rzkelhet apr kis grbletet ismertem fel, amit a ’jl rzem magam’ jelzsnek is rtelmezhetnk. Akkor ez a LTEZSBEN mg nem jelentette az ’rzelmek’ megjelenst, de utlagos megrtsem szerint a[z LET TEREIBEN megtapasztalhat (Vlaszthat)] mai ’rzelmek’ abbl erednek, hogy ebben a legkisebb gyermekben megkezddtt az ifj anyjhoz val bels kzeledse. Lehetsges, hogy ’ez az j minta’ mg csak ebben a legkisebb gyermekben kezdett megformldni, ’nem volt jellemz’ addig ez az ifj anyra s a nagyobb gyermekre sem… Erre figyelemmel felttelezem, hogy a MINDENSG-FORRSA egy szmunkra nem rtelmezhet mdon ’rzelmesebb’, mint a ’korbban’ nllv vlt LTEZS-RSZEK [TUDATOK], taln ez a ’jellemzje’ mig ’teljesen egyedi’ LTEZSBELI jellege…
Amikor az ifj anya ’ltta’ a karjban nyugv legkisebb gyermekben a ’szja szlnek apr j grblett’, ’szpnek (szp-harmoninak) tallta’…”
Az rzelmekhez kapcsold egyik legutbbi [FLDANYAI] rtkels-rszlet:
20200908 [274.r.] 102. pont 4. alpont [az rzelmeknek nagyon fontos (!) Jelz s rtkel szerepe van; nem zrhatak el teljesen a Klnleges s Specilis megnyilvnulsok sorn sem; az rzelmek az nkifejezs teljesen egyedi mdjt teszik lehetv (segtik a Megrtst)] – elrhet ITT…”
2023.08.22-23.
A GONDOSKODS ’legrgebbi’ formja az, hogy az ’utbb’ lv Vlt Tudatot a ’korbban’ lv vlt Tudat MEGTANTJA a Sajt [mr Felplt] Tudsra. Ezt a ’Tantst’ s ’Tanulst’ a Tudatok s Szemlyes-Tereik kztt tnylegesen Felplt [Bizalmon s (a YOSG Birodalmban) a Megbecslsen / Tiszteleten alapulan Felplt] Szeretet-Forma [= KZVETLEN RAMLS] teszi lehetv.
A Tants mellett
mra a
GONDOSKODS ismert formi
a ’Tplls’,
valamint a srlt vagy legyenglt trs ’Gygytsa,
polsa,
Kmlse’ is.
ELV Szablyozza ma mr azt, hogy az letet-GONDOZK csak olyan teremt fel nyilvnulhatnak meg a Kzvetlen GONDOSKODSUKKAL, aki tnylegesen Bergzlt (!) egy olyan TRBEN, amelyet a MINDENSG-FORRSA a GONDOSKODHOZ Bergztett.
20200908 [614-615.r.] 192. pont (8) [azt a teremtt GONDOZHATJA Kzvetlenl a FLDANYA, aki bergztsre kerlt olyan TRBE, amely a FLDANYA KZVETLEN GONDOSKODSBA tartozik; egy teremt lethez (1) vagy Szemlyes let-Teret ad a FLDANYA, (2) vagy Gondoskodsi alap Teret; egy VLASZTSI-HELYZET nem vgtelen tartamban van nyitva] – elrhet ITT
20200908 [1141.r.] 316. pont (1) [a GONDOSKODS mindhrom szinten lehetsges a FLDANYA Kzssgben] – elrhet ITT
20200908 [171.r.] 69. pont II. [a YO RTKELSE a SZERETET F Irnyairl] – elrhet ITT:
„…A YOSGON bell (!)
a SZERETET
egy olyan TAPASZTALATOKBL Megformldott nagyon ’sokszn’ s Szabad ramls-rendszer,
amely a Lnyege-s-Clja szerint
a Teljesebb [a lehetsges legteljesebb] MEGRTS,
s gy kzvetlenl A-HARMONIA / TELJESSG MEGISMERSE s MEGRTSE, s ezekbl ered MEGNYILVNTSA fel ’vezet’ [ezt teszi Lehetv].
VLASZTSON alapulan
[a mr (n)Lnyegi / Anyagi TESTBEN is l teremt Tudatos Vlasztsra alapulan]
nagyon sokfle [s ma mr egyre gyakrabban ’Teljesen egyedi’] formja / Megnyilvnulsa van
(1)
a teremtk kztt Megformlhat KZELI-sszekapcsoldsoknak,
(2)
s gy a kzttk megformlhat s megformld BELS [Kzeli jelleg] [Szeretet alap] ramlsoknak.
A SZERETETNEK
a YOSGON bell
a [mr (n)Lnyegi / Anyagi TESTBEN is l (!)]
(1)
teremtk ’kztt’
s (2)
a mr TESTBEN is l teremt Megformlt-Testn BELLI olyan ramlsokat nevezzk,
amelyek KZVELEN CLJA
(1) a KZELI TRS
s (2) a SAJT-MEGFORMLT-LET MEGISMERSE s MEGRTSE.
’Nagyobb Tvlatokban’ [a LNYEGE / RTELME szerint]
ez magnak AZ-LETNEK,
s gy A-LTEZSNEK a MEGISMERSRE s MEGRTSRE is kzvetlenl irnyul.
A SZERETET egyes [’jabb’] formi
[amelyek nem ’csupn’ (nem kizrlagosan) a MEGISMERSRE s MEGRTSRE irnyulnak]
kpesek ma mr
(1) a Kzeli-Trs
s (2) a Sajt Megformlt-Val KZVETLEN Gondozsra.
A SZERETET
nem minden ’formja’ s ramlsa kpes
a KZVETLEN GONDOSKODS Megnyilvntsra.
Ez a kzvetlen oka annak,
hogy a YOSGON bell is volt / van olyan teremt,
akiben habr ERS s TISZTA, L a SZERETET,
de a Kzvetlen GONDOSKODS Megnyilvntsra mg nem kpes.
Van olyan ’formja’ [ramlsa] a SZERETETNEK,
amely a Lnyege-s-Clja-rtelme szerint
csak s kizrlag a MEGISMERSRE, kzvetlenl csak a MEGRTSRE Irnyul.
A SZERETETNEK ez a ’formja’ Az-Elkvetkezben is ’megmarad’,
VLASZTHAT MEGTAPASZTALS a YOSGON bell, a YOSG minden Kzssgben.
Ezt immr / Az-Elkvetkezben a SZERETET ’Szemlld’ [Megismer] formjnak nevezik.
Valjban ’Ez’ ’Az’,
amit a YO a KZELEDS s KZELI-SSZEKAPCSOLDSOK ALAPJAKNT Eredenden MEGFORMLT / VLASZTOTT
(1) mind NNN-VALJA szmra,
(2) mind a Birodalmn bell l teremtk szmra.
Ksbb a SZKSG [az EL-VLTOZS] Megformldsa eredmnyezte azt,
hogy ennek a ’Szemlld’ [a mai Mrtk szerint egy kiss ’tvolabbi’] SZERETET-Formnak
egyes rszeibl
a KZVETLEN Gondoskods olyan formi kezdtek el Megformldni,
amelyeknek a Lnyege-s-Clja-rtelme
mr a megformldott Nehzsgek s EL-VLTOZSOK OKAINAK a MEGRTSE ’IS’ volt ANNAK RDEKBEN,
hogy ezek az EL-VLTOZSOK MEGSZNTETHETEK (gy MEGELZHETEK) legyenek
[Az-let Harmoniban MEGTARTHAT legyen].
A SZERETET ezen ’formja’ is megmarad Az-Elkvetkezben a YOSGBAN,
ezt az ’OK-KERES’ SZERETETNEK nevezzk.
Ez az ’Ok-Keres’ SZERETET habr a Kzvetlen Gondoskods ’alapjt’ ’csrjban’ / LEHETSGKNT mr ’Megformlta’
[mert KPES a Nehzsgek / EL-VLTOZSOK (1) Jellegnek s (2) Oknak a MEGRTSRE is],
kevss alkalmas
(1) a Kzeli-TRS fel
s (2) a Sajt-Megformlt-Val (a TESTBEN l let) fel irnyul Kzvetlen Gondoskods Megnyilvntsra
[teht egy megformldott EL-VLTOZSBL a Harmoniba VISSZAVEZETSRE].
Az ’Ok-Keres’ SZERETET Alapjra ptette fel a YO a Birodalmn bell
a ’Kzvetlenl GONDOSKOD’ SZERETET azon
legels
formjt,
amely mr LEHETV TETTE
(1) a Kzeli-TRS
s (2) a Sajt Megformlt-Val ’Kzvetlen’ ’MEGRINTST’.
Ezt a ’MEGRINT SZERETETNEK’ nevezzk.
A SZERETET ezen formja mr nem csupn ’Szemlldtt’ s az ’Ok-Keress’ leginkbb ’Szemlld’ [Megismer] formjra volt kpes,
hanem olyan ’Bels’ (jabb) (1) ramlsok s (2) ’n-erk’ MEGFORMLSRA (!) is Irnyult [s arra Kpess vlt],
amelyek a Trs vagy a Sajt Megformlt-Val MEGRINTST is lehetv tettk.
A SZERETET ezen ’Kzvetlen Gondoskodst’ lehetv tev els formjt VLASZT teremtk
a YO [s a YOSG MEGTARTI-Teremtje] BELS tmutatsval
elkezdtk olyann MEGFORMLNI a TESTKET [Szemlyes-Terket],
amely a ’MEGRINTS’ VLASZTOTT Irnyt is lehetv teszi.
A-TEREMTETT-VALSG els olyan Birodalma volt a YOSG,
amelyben az egyedi teremtk kztt
Megnylt s Megformldott
a KZVETLEN [Test-s-Test-kztti] MEGRINTS lehetsge.
Lnyege-s-Clja-rtelme szerint [a mai fogalmakkal] a JOBBTS rdekben nylt meg ez a Megtapasztalsi Lehetsg a ’Szemlld’ s ’Ok-Keres’ SZERETETRE alapulan,
gy maga is SZERETET ’formban’ formldott meg.
Kezdetben a ’Jobbt’ [a Kzvetlen Megrintst lehetv tev] SZERETET csak nagyon kevs tnyleges Megrintsi formt ’ismert’ (nyitott meg).
A Tapasztalatok alapjn bvlt folyamatosan a Kzvetlen Gondoskodst [Megrintsi formban is] lehetv tev SZERETET.
Mostanra ebben a Kzvetlen GONDOSKODST lehetv tev SZERETETBEN
a Megnyilvnuls nagyon sokfle formja ltalnosan ismert.
Ide tartozik a ’Tants’ jelleg [Tapasztalatokat s a megformlt Tudst egyms szmra Megismerhetv s Megrthetv tev] SZERETET [a Kommunikci tjai, az nkifejezs formi, a Jelzsek s Figyelmeztetsek rendszerei, a Megrints / Tudatos ramoltats (Befogads, Kirads) forminak folyamatos bvtse…],
a Megformlt-Testet kzvetlenl Gondoz ’gygyts’ jelleg Kzvetlen Gondoskods,
s a Testen ’belli’ olyan EL-VLTOZSOK Gondozsa is, amely kls EL-VLTOZSBAN mg nem rzkelhet…
az lethez tartoz TR [a Kzs-Tr] kzvetlen Gondozsa [megtiszttsa, tformlsa…],
j Tr- s ramls-formk (pldul ’Vdelmek’) megformlsa EGYTT a GONDOZKKAL stb…”