„ (folytatva a korábbi írás-részt:…) mivel a LÉTEZÉSBEN az egymáshoz való TOVÁBBI KÖZELEDÉS ’Alapja’
’MINDEN’ ’ma meglévő’ LÉTEZÉS-RÉSZBEN (Tudatban)
korábban Harmoniaként Berögzítésre került,
EZ ALAPOZZA meg azt,
hogy a RÉSZ-ÁRAMLÁSSÁ SZÉTVÁLT TÉR-RÉSZEK,
RÉSZ-ÁRAMLÁSSÁ szétvált TÉR-RÉSZEKBEN berögzítve lévő TUDATOK
EGYMÁSHOZ KÖZELEDHESSENEK
és EGYEZŐ-Szándék esetén újra EGYMÁSHOZ KAPCSOLÓDHASSANAK
[olyan ’Alapról’ és olyan közel, amit Egyetértésben meghatároztak].
Feltételezem, hogy ez az ’újra egyesítő’ LÉTEZÉSBELI Tapasztalat az alapja (közvetlenül?) a YOSÁGBÓL „kiszakadt” FÖLDANYA és Közössége Hazavezetésének… a Birodalmuk ÉLET-TERÉT „elveszített” Angyalok Birodalma ’újjáépítésének’ (?) stb.
A RÉSZ-ÁRAMLÁSOK MEGFORMÁLÁSÁHOZ tartozó LÉTEZÉSBELI Tapasztalatnak tehát
(1)
nem csupán olyan része / iránya van,
hogy a RÉSZ-Áramlásokká Megformált TÉR-RÉSZEK
egymástól HOGYAN TÁVOLODHATNAK EL / VÁLHATNAK SZÉT
[például hogyan lehet RÉSZ-Áramlások megformálásával olyan TÉR-RENDEZÉSEKET megnyilvánítani,
amely szétbontja-és-szétválasztja-eltávolítja a „kényszer” útján berögzült összetapadást
vagy pedig leválaszt és visszabont szükségtelenné vált tér-részeket],
(2)
hanem olyan Tapasztalat is van,
hogy a RÉSZ-ÁRAMLÁS megformálása útján egymástól EL-Távolodott TÉR-RÉSZEKET / az egymástól eltávolodott TÉR-RÉSZEKBEN berögzült LÉTEZÉS-Részeket
[ha van erre irányuló Szándék]
hogyan lehet ’egymáshoz visszavezetni’,
majd az érintettek EGYETÉRTÉSÉVEL
HOGYAN és MILYEN Közvetlen Áramlások / Együttes-Megtapasztalások Nyithatóak meg.
20200908 [1112-1114.r.] 309. pont (4) [ÚJ (IRGALMI Alapú) SPECIÁLIS GONDOSKODÁS: ÚJ EGYSÉG MEGFORMÁLÁSA] – elérhető ITT…”
20200908 [1032.r.] 288. pont – elérhető ITT:
„…az ÉRZELEM
a ’MI’ LÉTEZÉSÜNKBEN
[a családjától elszakadt ’legkisebb gyermekben’] ’Alapozódott meg’ [Újonnan (?)]
(1)
először mint fontos BELSŐ JELZŐ [Harmoniát Jelző] Megnyilvánulás,
(2)
majd pedig később erre alapulóan a társak felé irányuló (ön)kifejezés / kommunikáció fontos [Megértést segítő] része.
Részleges megértésem az, hogy
az ’Érzelem’
azokban a LÉTEZÉS-RÉSZEKBEN [= Tudatokban] formálódhat meg [JELZŐ és MEGÉRTÉST segítő] Harmoniaként,
amely LÉTEZÉS-RÉSZEK
a KÖZVETLEN MEGÉRINTÉS Lehetőségét / Áramlását
TÉNYLEGESEN elkezdték egymás között MEGFORMÁLNI.
Az ’Érzelem’ Jelző és Megértést segítő jellegére jellemző az,
(1)
hogy az Érzelmi megnyilvánulás nem csak a ’közelben lévő társ’ számára Jelez / segíti Megérteni azt,
hogyan Érzékel és Értelmez / Értékel a LÉTEZÉS ’egy helyzetet’,
(2)
hanem az Érzelmet megformáló / megnyilvánító számára is nagyon fontos Megértést segítő / Értékelő ön-erő az Érzelme.
„…[Az ’ifjú anya’ nézőpontjából:] Amikor korábban a legkisebb gyermeket ’Ellenőriztem’ bent a házban, néztem / megfigyeltem a gyermek ’arcát’, és a ’szája szegletében’ egy ma mosolynak nevezett alig érzékelhető apró kis görbületet ismertem fel, amit a ’jól érzem magam’ jelzésének is értelmezhetünk. Akkor ez a LÉTEZÉSBEN még nem jelentette az ’érzelmek’ megjelenését, de utólagos megértésem szerint a[z ÉLET TEREIBEN megtapasztalható (Választható)] mai ’érzelmek’ abból erednek, hogy ebben a legkisebb gyermekben megkezdődött az ifjú anyjához való belső közeledése. Lehetséges, hogy ’ez az új minta’ még csak ebben a legkisebb gyermekben kezdett megformálódni, ’nem volt jellemző’ addig ez az ifjú anyára és a nagyobb gyermekre sem… Erre figyelemmel feltételezem, hogy a MINDENSÉG-FORRÁSA egy számunkra nem értelmezhető módon ’érzelmesebb’, mint a ’korábban’ Önállóvá vált LÉTEZÉS-RÉSZEK [TUDATOK], talán ez a ’jellemzője’ máig ’teljesen egyedi’ LÉTEZÉSBELI jellege…
Amikor az ifjú anya ’látta’ a karjában nyugvó legkisebb gyermekben a ’szája szélének apró új görbületét’, ’szépnek (szép-harmoniának) találta’…”
Az Érzelmekhez kapcsolódó egyik legutóbbi [FÖLDANYAI] Értékelés-részlet:
20200908 [274.r.] 102. pont 4. alpont [az Érzelmeknek nagyon fontos (!) Jelző és Értékelő szerepe van; nem zárhatóak el teljesen a Különleges és Speciális megnyilvánulások során sem; az Érzelmek az önkifejezés teljesen egyedi módját teszik lehetővé (segítik a Megértést)] – elérhető ITT…”
2023.08.22-23.
A GONDOSKODÁS ’legrégebbi’ formája az, hogy az ’utóbb’ Élővé Vált Tudatot a ’korábban’ Élővé vált Tudat MEGTANÍTJA a Saját [már Felépült] Tudására. Ezt a ’Tanítást’ és ’Tanulást’ a Tudatok és Személyes-Tereik között ténylegesen Felépült [Bizalmon és (a YOSÁG Birodalmában) a Megbecsülésen / Tiszteleten alapulóan Felépült] Szeretet-Forma [= KÖZVETLEN ÁRAMLÁS] teszi lehetővé.
A Tanítás mellett
mára a GONDOSKODÁS ismert formái
a ’Táplálás’,
valamint a sérült vagy legyengült társ ’Gyógyítása,
Ápolása,
Kímélése’ is.
ELV Szabályozza ma már azt, hogy az Életet-GONDOZÓK csak olyan teremtő felé nyilvánulhatnak meg a Közvetlen GONDOSKODÁSUKKAL, aki ténylegesen Berögzült (!) egy olyan TÉRBEN, amelyet a MINDENSÉG-FORRÁSA a GONDOSKODÓHOZ Berögzített.
20200908 [614-615.r.] 192. pont (8) [azt a teremtőt GONDOZHATJA Közvetlenül a FÖLDANYA, aki berögzítésre került olyan TÉRBE, amely a FÖLDANYA KÖZVETLEN GONDOSKODÁSÁBA tartozik; egy teremtő életéhez (1) vagy Személyes Élet-Teret ad a FÖLDANYA, (2) vagy Gondoskodási alapú Teret; egy VÁLASZTÁSI-HELYZET nem végtelen tartamban van nyitva] – elérhető ITT
20200908 [1141.r.] 316. pont (1) [a GONDOSKODÁS mindhárom szinten lehetséges a FÖLDANYA Közösségében] – elérhető ITT
20200908 [171.r.] 69. pont II. [a YO ÉRTÉKELÉSE a SZERETET Fő Irányairól] – elérhető ITT:
„…A YOSÁGON belül (!)
a SZERETET
egy olyan TAPASZTALATOKBÓL Megformálódott nagyon ’sokszínű’ és Szabad Áramlás-rendszer,
amely a Lényege-és-Célja szerint
a Teljesebb [a lehetséges legteljesebb] MEGÉRTÉS,
és így közvetlenül A-HARMONIA / TELJESSÉG MEGISMERÉSE és MEGÉRTÉSE, és ezekből eredő MEGNYILVÁNÍTÁSA felé ’vezet’ [ezt teszi Lehetővé].
VÁLASZTÁSON alapulóan
[a már (Ön)Lényegi / Anyagi TESTBEN is Élő teremtő Tudatos Választására alapulóan]
nagyon sokféle [és ma már egyre gyakrabban ’Teljesen egyedi’] formája / Megnyilvánulása van
(1)
a teremtők között Megformálható KÖZELI-Összekapcsolódásoknak,
(2)
és így a közöttük megformálható és megformálódó BELSŐ [Közeli jellegű] [Szeretet alapú] Áramlásoknak.
A SZERETETNEK
a YOSÁGON belül
a [már (Ön)Lényegi / Anyagi TESTBEN is Élő (!)]
(1)
teremtők ’között’
és (2)
a már TESTBEN is Élő teremtő Megformált-Testén BELÜLI olyan Áramlásokat nevezzük,
amelyek KÖZVELEN CÉLJA
(1) a KÖZELI TÁRS
és (2) a SAJÁT-MEGFORMÁLT-ÉLET MEGISMERÉSE és MEGÉRTÉSE.
’Nagyobb Távlatokban’ [a LÉNYEGE / ÉRTELME szerint]
ez magának AZ-ÉLETNEK,
és így A-LÉTEZÉSNEK a MEGISMERÉSÉRE és MEGÉRTÉSÉRE is közvetlenül irányul.
A SZERETET egyes [’újabb’] formái
[amelyek nem ’csupán’ (nem kizárólagosan) a MEGISMERÉSRE és MEGÉRTÉSRE irányulnak]
képesek ma már
(1) a Közeli-Társ
és (2) a Saját Megformált-Való KÖZVETLEN Gondozására.
A SZERETET
nem minden ’formája’ és Áramlása képes
a KÖZVETLEN GONDOSKODÁS Megnyilvánítására.
Ez a közvetlen oka annak,
hogy a YOSÁGON belül is volt / van olyan teremtő,
akiben habár ERŐS és TISZTA, ÉLŐ a SZERETET,
de a Közvetlen GONDOSKODÁS Megnyilvánítására még nem képes.
Van olyan ’formája’ [Áramlása] a SZERETETNEK,
amely a Lényege-és-Célja-Értelme szerint
csak és kizárólag a MEGISMERÉSRE, közvetlenül csak a MEGÉRTÉSRE Irányul.
A SZERETETNEK ez a ’formája’ Az-Elkövetkezőben is ’megmarad’,
VÁLASZTHATÓ MEGTAPASZTALÁS a YOSÁGON belül, a YOSÁG minden Közösségében.
Ezt immár / Az-Elkövetkezőben a SZERETET ’Szemlélődő’ [Megismerő] formájának nevezik.
Valójában ’Ez’ ’Az’,
amit a YO a KÖZELEDÉS és KÖZELI-ÖSSZEKAPCSOLÓDÁSOK ALAPJAKÉNT Eredendően MEGFORMÁLT / VÁLASZTOTT
(1) mind ÖNNÖN-VALÓJA számára,
(2) mind a Birodalmán belül Élő teremtők számára.
Később a SZÜKSÉG [az EL-VÁLTOZÁS] Megformálódása eredményezte azt,
hogy ennek a ’Szemlélődő’ [a mai Mérték szerint egy kissé ’távolabbi’] SZERETET-Formának
egyes részeiből
a KÖZVETLEN Gondoskodás olyan formái kezdtek el Megformálódni,
amelyeknek a Lényege-és-Célja-Értelme
már a megformálódott Nehézségek és EL-VÁLTOZÁSOK OKAINAK a MEGÉRTÉSE ’IS’ volt ANNAK ÉRDEKÉBEN,
hogy ezek az EL-VÁLTOZÁSOK MEGSZÜNTETHETŐEK (így MEGELŐZHETŐEK) legyenek
[Az-Élet Harmoniában MEGTARTHATÓ legyen].
A SZERETET ezen ’formája’ is megmarad Az-Elkövetkezőben a YOSÁGBAN,
ezt az ’OK-KERESŐ’ SZERETETNEK nevezzük.
Ez az ’Ok-Kereső’ SZERETET habár a Közvetlen Gondoskodás ’alapját’ ’csírájában’ / LEHETŐSÉGKÉNT már ’Megformálta’
[mert KÉPES a Nehézségek / EL-VÁLTOZÁSOK (1) Jellegének és (2) Okának a MEGÉRTÉSÉRE is],
kevéssé alkalmas
(1) a Közeli-TÁRS felé
és (2) a Saját-Megformált-Való (a TESTBEN élő Élet) felé irányuló Közvetlen Gondoskodás Megnyilvánítására
[tehát egy megformálódott EL-VÁLTOZÁSBÓL a Harmoniába VISSZAVEZETÉSRE].
Az ’Ok-Kereső’ SZERETET Alapjára építette fel a YO a Birodalmán belül
a ’Közvetlenül GONDOSKODÓ’ SZERETET azon
legelső
formáját,
amely már LEHETŐVÉ TETTE
(1) a Közeli-TÁRS
és (2) a Saját Megformált-Való ’Közvetlen’ ’MEGÉRINTÉSÉT’.
Ezt a ’MEGÉRINTŐ SZERETETNEK’ nevezzük.
A SZERETET ezen formája már nem csupán ’Szemlélődött’ és az ’Ok-Keresés’ leginkább ’Szemlélődő’ [Megismerő] formájára volt képes,
hanem olyan ’Belső’ (újabb) (1) Áramlások és (2) ’ön-erők’ MEGFORMÁLÁSÁRA (!) is Irányult [és arra Képessé vált],
amelyek a Társ vagy a Saját Megformált-Való MEGÉRINTÉSÉT is lehetővé tették.
A SZERETET ezen ’Közvetlen Gondoskodást’ lehetővé tevő első formáját VÁLASZTÓ teremtők
a YO [és a YOSÁG MEGTARTÓI-Teremtője] BELSŐ útmutatásával
elkezdték olyanná MEGFORMÁLNI a TESTÜKET [Személyes-Terüket],
amely a ’MEGÉRINTÉS’ VÁLASZTOTT Irányát is lehetővé teszi.
A-TEREMTETT-VALÓSÁG első olyan Birodalma volt a YOSÁG,
amelyben az egyedi teremtők között
Megnyílt és Megformálódott
a KÖZVETLEN [Test-és-Test-közötti] MEGÉRINTÉS lehetősége.
Lényege-és-Célja-Értelme szerint [a mai fogalmakkal] a JOBBÍTÁS érdekében nyílt meg ez a Megtapasztalási Lehetőség a ’Szemlélődő’ és ’Ok-Kereső’ SZERETETRE alapulóan,
így maga is SZERETET ’formában’ formálódott meg.
Kezdetben a ’Jobbító’ [a Közvetlen Megérintést lehetővé tevő] SZERETET csak nagyon kevés tényleges Megérintési formát ’ismert’ (nyitott meg).
A Tapasztalatok alapján bővült folyamatosan a Közvetlen Gondoskodást [Megérintési formában is] lehetővé tevő SZERETET.
Mostanra ebben a Közvetlen GONDOSKODÁST lehetővé tevő SZERETETBEN
a Megnyilvánulás nagyon sokféle formája általánosan ismert.
Ide tartozik a ’Tanítás’ jellegű [Tapasztalatokat és a megformált Tudást egymás számára Megismerhetővé és Megérthetővé tevő] SZERETET [a Kommunikáció Útjai, az Önkifejezés formái, a Jelzések és Figyelmeztetések rendszerei, a Megérintés / Tudatos Áramoltatás (Befogadás, Kiáradás) formáinak folyamatos bővítése…],
a Megformált-Testet közvetlenül Gondozó ’gyógyítás’ jellegű Közvetlen Gondoskodás,
és a Testen ’belüli’ olyan EL-VÁLTOZÁSOK Gondozása is, amely külső EL-VÁLTOZÁSBAN még nem érzékelhető…
az Élethez tartozó TÉR [a Közös-Tér] közvetlen Gondozása [megtisztítása, átformálása…],
új Tér- és Áramlás-formák (például ’Védelmek’) megformálása EGYÜTT a GONDOZÓKKAL stb…”