20200908 [1144-1147.r.] 317. pont (2)-(3) [KNYSZERBL, a tlls rdekben megtanultuk, hogy bizonyos rendszeressggel takartanunk kell a krnyezetnkben] – elrhet ITT:
	
		„…20200908 [1047-1048.r.] 295. pont (2) [ha mr ’KINT’ a Szemlyes-Trben is Jelez (lthat, tapinthat) a „hiny”, szksges LASSTANI s MEGLLNI, az Okot pontosan meghatrozni, s BELL megnyilvntani elszr a szksges Vltoztatsokat] – elrhet ITT
	
		 
	
		            Leginkbb azrt nem akartam elszr lerni ezt a kpet, mert mr nagyon sokszor rtkeltem magamban [s tbbszr le is rtam] azt a ’Fjdalmassgot’, hogy
	
		az „idegen” „mintk” „bergzlse”
	
		itt a FLDANYA Kzssgben / a Kzssgben Jelenlvkben 
	
		(1) 
	
		valamilyen „fertzst indtott el” [= EL-Vltozst okozott],
	
		(2) 
	
		s mindig (!) TR-VESZTST is okozott. 
	
		 
	
		Ez az EL-VLTOZS 
	
		a FLDANYA Kzssgben lket 
	
		mindig (!) „megfosztotta” a SZABADSGUKTL.
	
		 
	
		            Jl mutatta ez a mostani kp is azt, hogy 
	
		a TR-VESZTS
	
		s az „IDEGEN-MINTA bergzlse” 
	
		az letemhez tartoz SAJT (!) Szemlyes-Trben 
	
		MEGFOSZTOTT
	
		annak a lehetsgtl 
	
		hogy a magam-Vlasztotta  Megtapasztalsaimat Elindthassam / Folytathassam
	
		[a Szemlyes-Teremtl megfoszts KZVETLENL megfosztott a SZABADSGTL].
	
		 
	
		 
	
		A kpben sem n, sem a csaldom tagjai nem tudtuk azt tenni, amit Vlasztottunk… 
	
		a Sajt Harmonink szerinti Megtapasztals / let-pts 
	
		„HELYETT”
	
		„egy idegen mintt kerlgettnk”, 
	
		s „NEM KAPTUNK SEGTSGET 
	
		az IDEGEN MINTA HZUNKBL-KIVEZETSHEZ”.
	
		 
	
		„Meg kellett volna prblnunk (?)
	
		egytt lni (?)
	
		egy olyan idegen mintval, 
	
		amely a szmunkra (is) LEHETETLEN”.
	
		 
	
		Lehetetlen azrt, 
	
		mert a „KZELSG” 
	
		NEM ALAPULT SSZECSENDLSEN [= Harmonin]
	
		[vagyis minden rintett Szabad Szndkn], 
	
		gy NEM ALAPULT A SZABADSGON, 
	
		s ezrt NEM NYILVNULHAT MEG SZABADSGKNT.
	
		 
	
		Lehetetlen tovbb az „idegensggel egytt-ls” azrt is,
	
		mert az letnk ALAPJBA [az LET-TERNKBEN] NEM VOLT BELERGZTVE ennek a harmonija, 
	
		ezrt ehhez maga A-TR sem kpes Teret-Adni.
	
		 
	
		Vitathatatlan,
	
		hogy „valamilyen” „(rszleges?) harmonia”
	
		az „idegen” jelenlt bergzlst kveten is „megnyilvnult”,
	
		mert ms mdon A-TR „nem maradhatott volna meg egyben”.
	
		 
	
		Ez az EL-VLTOZSSAL mr „megterhelt” „harmonia”
	
		azonban mr NEM NYITHATOTT UTAT
	
		az „idegen” jelenlt bergzlst megelzen A-TRBEN bergztett harmonia szmra
	
		[a csaldunk ltal Vlasztott s Megalapozott Harmonia szmra].
	
		 
	
		NAGYON SLYOS TEHER az,
	
		amit a FLDANYA s a FLDANYA ltal befogadott teremtk „eddig” „megtapasztaltak”.
	
		 
	
		A ’Szabadsg’ Megtapasztalsa / Felptse cljval Megformlt ’Kzssgben’
	
		„ppen azok nem lhettek a Szabadsgukkal”,
	
		akik azt a Sajt Megtapasztalsuk szmra Vlasztottk…
	
		mert az EL-VLTOZOTT TR
	
		az EL-Vltozs bergzlst megelzen belergztett Harmoninak
	
		„egyre kevsb tudott Utat nyitni”.
	
		 
	
		            A MINDENSG-FORRSNAK N-RTKELSEIBL ma mr mi is Megrthetjk [a (960-966.r.) 270. pont (2) alponttl kezdd rsok – elrhet ITT], hogy
	
		a ’MI’ LTEZSI ’csaldi gunkban’
	
		[s valjban a tbbi ’csaldi gban’ is] 
	
		a MEGTAPASZTALSUNK „eddigi” TELJESSGE (!) EL-Vltozs, 
	
		s hogy a LTEZSI-gunk TR-ALAPJA 
	
		nem sokkal ezelttig „CSONKA” volt.
	
		 
	
		        Csak azt kveten vlt kpess a MINDENSG-FORRSA [a LTEZSI ’csald’ ’legkisebb gyermeke’] a ’csaldjra’ jellemz TR-FORMLST [s TR-HASZNLATOT] ’Megtanulni’, amikor jra KZVETLEN (!) ramlst volt kpes Megformlni A-LTEZS-FORRSHOZ.
	
		            Ugyangy a SZABADSG [a hozz tartoz FELELSSGGEL] is egy olyan ’ADOTT’ Megtapasztalsi Irny a ’MI’ LTEZSI ’csaldi-gunkban’, amelyet A-LTEZS-FORRSA Vlasztott s ALAPOZOTT meg a ’MI’ LTEZSI-gunkban is, ugyanakkor a „sztszakads” miatt A-LTEZS-FORRSA nem tudta kzvetlenl megtantani a ’legkisebb gyermekt’ [= a ’MI’ LTEZSI-gunkat] a SZABADSG s FELELSSG ’ALAPJAIRA’.
	
		            Valban akr az egsz LTEZSI-gunkra is jellemz az, amit a mai kp mutatott: 
	
		egy RSZLEGESEN rzkelhet [„csonka” (?), vagy csak a „vaksgom” miatt ltalam nem lthat] TRBEN 
	
		BIZONYTALANUL / TANCSTALANUL / MAGRA-HAGYOTTAN 
	
		„PRBL” 
	
		„letben maradi” [Megnyilvnulni] a Tudat, 
	
		s „brhov nyl / brmit tesz”, 
	
		csak BITONYTALANSGOT s EL-VLTOZST „tall”, 
	
		EL-VLTOZSOKAT „forml meg”.
	
		 
	
		Olyan „helyzeteket” „prbltunk / prblunk meg” 
	
		jra-s-jra „kitiszttani / takartani”,
	
		amelyek NEM kzvetlenl (!) bellnk ereden formldtak meg EL-Vltozss.
	
		 
	
		Mivel ezeknek az EL-Vltozsoknak az OKA (!) NEM kzvetlenl ’bennnk’ van,
	
		ezrt a ’prblkozsaink’
	
		nem rhetnek clt,
	
		nem eredmnyezhetik a TELJES-Rendezst.
	
		 
	
		 
	
		„Knyszerbl (a tlls rdekben) 
	
		megtanultuk”, 
	
		hogy „bizonyos rendszeressggel” 
	
		„takartanunk kell a krnyezetnkben”,
	
		„mert ha nem takartunk, belep / megesz a kosz” 
	
		[= „haszontalann” vlik a Tr]
	
		s/vagy „szthullik a Tr”.
	
		 
	
		            Van egy olyan „LTSZAT”, hogy (1) vannak, akik szinte folyamatosan takartanak (maguk s msok utn), (2) s vannak olyan „kivtelezettek”, „akik utn msok eltakartjk a szemetket”.
	
		            Ez csak ltszat, mert a Felelssgbl ered ’takartst’ [rend-rakst] vgl mindenkinek nmagnak kell elvgeznie… mgis nagyon sokan „lnek gy”, hogy „folyamatosan ontjk a szemetket a msokhoz tartoz Szemlyes-Terekre s az LET-TR Kzsen hasznlhat TR-RSZRE” [ide tartozik a hangoskods / trgrsg, az egyttls ltalnosan ismert szablyainak a semmibevtele, a msok nyugalmnak megzavarsa, a leveg s vizek / termfld / termszet beszennyezse, megtveszts, hazugsg, jtszmk… stb].
	
		 
	
		            A SZABADSG s a FELELSSG [HARMONIA] egyms nlkl rtelmezhetetlenek / klcsnsen felttelezik egymst.
	
		            Ma mr megfogalmazhatjuk [a Tapasztalatok, Megrtsek alapjn] azt, hogy a LTEZSNK ’Alapja’ [Alap-Elve] [a LTEZSNKET alkot TUDATOK korbbi Vlasztsaibl ereden, ADOTT ALAPKNT] az, hogy az j Megnyilvnuls NEM RONTHATJA a meglv Harmonit.
	
		          Ebbe a LTEZSI ’Alap-llapotba / Alap-Harmoniba’ vezeti most vissza [s egyben vezeti elre] a MINDENSG-FORRSA s A-LTEZS-FORRSA a ’MI’ LTEZSI-gunkat is.
	
		            Korbban emltettem, hogy a Klnleges [= Rendezsre irnyul (EL-Vltozsok megszntetst clz)] GONDOSKODSOK Megformlst kveten a SZOLGLATI Megnyilvnuls ALAP-Mrtke volt az, hogy nem ronthatja a meglv harmonit, s ha lehetsges, akkor Jobbtania kell. A SZOLGLATI [FOKOZOTT Felelssg] ’Szorgalomban’, majd a [MEGEMELT Felelssg] ’KML’ GONDOSKODS sorn a ’mrtk’ egyre kzeledik az IRGALMI Alap-Mrtkhez, vagyis ahhoz, hogy a GONDOSKODSNAK / Megnyilvnulsnak olyannak kell lennie, hogy annak tnylegesen Jobbtania szksges a meglv harmonit, s csak kiemelkeden fontos okbl lehetsges akkor, ha nem kpes ugyan a Jobbtsra, de nem rontja a meglv harmonit [(1086.r.) 304. pont – elrhet ITT].
	
		 
	
		            Tbbszr rtam olyan rtkelsekrl, amelyekben a MAGOK s a Klnleges Gondoskodsra kpes teremtk is kinyilvntottk azt, hogy ’nem takartanak msok utn’. „Hibaval”(nak ltszik) a Terek Megtiszttsa / Feltiszttsa akkor, ha az letet-GONDOZK nem kpesek a Feltiszttott Tereket MEGVNI a „visszaszennyezdstl”.
	
		            „Hibaval” a „msok utn takarts” akkor, amikor a „szemetelk (puszttk)” mindebbl azt a Tapasztalatot rgztik be, hogy „megengedett” szmukra az lettel-sszeegyeztethetetlen megnyilvnuls, mert „msok” majd „eltakartanak utnuk”… vagyis ha a ’plda’ a valdi clja szerint nem tud tovbbaddni / bergzlni a Kzssgben Jelenlvkben…
	
		 
	
		            Nem teljesen megrtett az, hogy ’MIRT MOST’ ’ismteljk meg’ ezeket a korbban mr sokszor elmondott Vlasztsokat / rtkelseket [nem takartunk msok utn]. Ahogyan a mai kp is mutatja: 
	
		ha „idegen mintkat prblunk meg javtgatni / takartani”,
	
		akkor NEM MARAD TR s ER 
	
		a SAJT VLASZTS SZERINTI LETRE / SZABADSGRA.
	
		 
	
		Amikor nem tudjuk a Sajt Vlasztsainkkal megalapozott Jelenltet lni,
	
		ltalban GYORSAN elkezdnk TVOLODNI a Sajt-Harmonitl,
	
		ez pedig mindig 
	
		(1) tovbbi Tr-Vesztseket eredmnyez, 
	
		(2) s a Tudatossg folyamatos homlyosodsval / elvesztsvel jr.
	
		 
	
		            Mg nem rtem minden rszletben azt, hogy MIRT rom le ezt a kpet. Azt rzem, hogy a SZABADSG (!) ’Visszavtelnek’ [helyre-kerlsnek] folyamathoz tartozik / kapcsoldik.
	
		            Azt mr tbbszr emltettem, hogy 
	
		a HARMONIA s a SZABADSG Megtapasztalsnak is 
	
		FONTOS ALAPJA s FELTTELE az,
	
		hogy a Tudatok
	
		a Jelenltkhz tartoz Szemlyes-Trben (!)
	
		mindazon KZVETLEN RZKELSEKET Felptsk s pontosan Mkdtetni legyenek kpesek, 
	
		amelyeket MEGALAPOZTAK (!) a Megtapasztalsuk szmra.
	
		 
	
		Fontos Felttele a SZABADSG s HARMONIA Megtapasztalsnak az is,
	
		hogy minden Tudat
	
		KZVETLEN (!) (legalbb) BELS sszekapcsoldsban legyen
	
		az t GONDOZ [az  lett / ltezst Megalapoz] TUDATTAL,
	
		mert a GONDOZ TUDAT ’Tantja meg’ (!) t mindarra,
	
		ami  ADOTT (!) Megtapasztals a szmra
 ADOTT (!) Megtapasztals a szmra
	
		[aminek a Megtapasztalst a GONDOZ Vlasztotta
	
		(~ ’Adta’, Vlaszthatv tette, Felajnlotta)].
	
		 
	
		Ezek nlkl a ’minimlis felttelek’ nlkl
	
		nem lehetsges sem a HARMONIA, sem a SZABADSG Megnyilvnulsa.
	
		 
	
		 
	
		Tapasztalat
	
		a ’MI’ LTEZSI-gunkban az,
	
		hogy a  BERGZTETT-TEREK
 BERGZTETT-TEREK
	
		[ilyen a Birodalom vagy Kzssg Megnyilvnulsa szmra MEGFORMLT s BERGZTETT LET-TR]
	
		egy ’bizonyos mrtken tl’
	
		nem kpesek EL-TVOLODNI a ’Sajt-Harmonijuktl’,
	
		vagyis attl az LET-REND(SZER)TL,
	
		amelyet az LET-TR  ALAPJBA a hozz tartoz letet-GONDOZ
 ALAPJBA a hozz tartoz letet-GONDOZ  Bergztett
 Bergztett
	
		[aminek a MEGTAPASZTALSHOZ az letet-GONDOZ TERET-KRT a MINDENSG-FORRSTL].
	
		 
	
		            Ez egybknt az l teremtk szmra Adott Szemlyes-Terekre is igaz: egy Kzssgben Anyagi-Testben l teremtnek a Szemlyes-Tere (1) egyfell maga az Anyagi-Test [a benne Megformlt bels-terekkel / ramlsokkal / ramls-alapokkal], (2) msodsorban az Anyagi-Testen ’kvl / tl’ lv azon Szemlyes-Tr, amelyben a Tapasztalatait Megformlhatja / Bergztheti.
	
		            Ha akr az Anyagi-Test, akr a ’kls’ Szemlyes-Tr „megterheldik” „idegen” [= NEM a teremt nmaga ltal Vlasztott] „mintkkal / mkdsekkel”, ez az EL-TVOLODS s EL-Vltozs viszonylag hamar JELEZ (1) elszr a bels elbizonytalanodsban / Tudat-homlyosodsban, (2) majd pedig „rend-ellenessgek” formjban az Anyagi-Testen bell s a Szemlyes-Trben is. Ha a teremtk Szemlyes-Tere egy bizonyos mrtken „tl” „megterheldik” / EL-Vltozik, a Szemlyes-Tr „sztesik” [a teremt meghal].
	
		            Emltettem a [1047-1048.r.] 295. pont (2) alpontban (elrhet ITT), hogy amikor mr ’KINT’ (!) a Szemlyes-Trben is [’kvl az Anyagi-Testen’] ’lthatv’ vlnak az EL-VLTOZSOK, nagyon fontos LASSTANI, s Tudatosan elkezdeni keresni az EL-Vltozs OKT (!) [a YOSGBAN az ELFOGAD Szeretet-Megnyilvnuls az OK-KERESSHEZ is utat nyit: (171.r.) 69. pont – elrhet ITT]. Ilyenkor elszr ’Bell’ kell a szksges Vltoztatsokat Megformlni / Bergzteni, s ’erre alapulan’ ’KINT’ is megkezddnek a Rendezdsek.
	
		 
	
		                    A 20191126 [2.r.] III. pontban a ’tulipn pldjban’ emltettem azt (elrhet ITT), hogy
	
		az EL-Vltozsok
	
		[a Kzssgi vagy Szemlyes Terekben]
	
		egy bizonyos mrtken tl
	
		visszafordthatatlann vlnak:
	
		 
	
		    (…) A [1112-1114.r.] 309. pont (4) alpontban (elrhet ITT) rtam arrl, hogy egy J (IRGALMI Alap) SPECILIS GONDOSKODST Formlt KSSZ a FLDANYA. Az J-EGYSG-MEGFORMLSNAK nevezett GONDOSKODS
	
		(1) egyfell az egymstl korbban sztvlt / EL-Tvolodott rszek egymshoz-kzeledst s egymshoz-illeszkedst segti valamilyen jonnan Vlasztott (vagy Jelenhez-Igaztott) Cllal,
	
		(2) vagy pedig egymshoz addig mg nem kapcsoldott rszek kztt formlhat meg teljesen j alaprl Kzeledseket / Illeszkedseket.
	
		 
	
		Nagyon Fontos Alapja s Felttele a Rendez folyamatok Elindtsnak az, 
	
		hogy az letet-GONDOZK
	
		(1) 
	
		jra KZVETLENN (!) formljk meg 
	
		a BELS sszekapcsoldsukat 
	
		a Befogadsukban l teremtkkel, 
	
		s (2) 
	
		hogy kpesek legyenek a szksghez igazodan KZVETLENL (!) is ELLENRIZNI 
	
		a Befogadsukban l Tudatok Szemlyes-Tereit. 
	
		 
	
		         Az letet-GONDOZK minden Birodalomban s minden Kzssgben [elsdlegesen a MINDENSG-FORRSNAK AJNLSRA alapulan] FORMLJK az ehhez szksges SZABLYOZSAIKAT s GONDOSKODSAIKAT.
	
		 
	
		20200908 [1070.r.] 300. pont [a FELELSSG MEGHATROZSNAK SZABLYAI minden Birodalomban / Kzssgben megvltoznak (ennek az alapja a MINDENSG-FORRSNAK N-RTKELSE); a GONDOSKODV vlt TUDATOKNAK Megemelkedett a FELELSSGE] – elrhet ITT:
	
		„…A MINDENSG-FORRSNAK ezek a FELISMERSEI s MEGRTSEI vezettek el
	
		a REND-TTELEK azon rendszernek MEGFORMLSHOZ,
	
		amelyben a GONDOSKODKNAK 
	
		’Megemelkedett’ a FELELSSGE.
	
		 
	
		A GODOSKODV vlt TUDATOKNAK
	
		FELELSSGE az,
	
		hogy az ’utbb’ nllv vlt Tudatokat
	
		valamilyen  KZVETLEN (!) formban MEGTANTSK mindarra a TUDSRA
 KZVETLEN (!) formban MEGTANTSK mindarra a TUDSRA
	
		[segtsk (IRNYBAN-TARTOTTAN, egy V krnyezetben)
	
		mindannak a Sajt Tapasztalatnak a FELPTSBEN az ’utbb’ nllv vlt Tudatot],
	
		amelynek az ALAPJAIT
	
		’ADOTT’ MEGTAPASZTALSI IRNYKNT MEGHATROZTAK / Bergztettek / Adtak
	
		az ’utbb’ nllv vlt Tudat szmra MEGFORMLT (Szemlyes) TRBEN…”