339.
	
		2023.11.30.
	
		 
	
		1.
	
		            A „tveds” jelleg EL-Vltozsok Rendezsrl nhny gondolatot lertam a [1240-1241.r.] 336. pont (4) alpontban (elrhet ITT). Emltettem, hogy
	
		 
	
		„…Nagyon „sokszn”
	
		s [> az LET-TR EL-Vltozott jellegbl ereden] nagyon kiterjedt
	
		a „tveds” mint nehzsg / EL-Vltozs, 
	
		erre figyelemmel  a RENDEZS lehetsgei is
 a RENDEZS lehetsgei is 
	
		nagyon klnbzek lehetnek.
	
		 
	
		(…) Csak rszleges megrtseim vannak pldul arrl, 
	
		hogy az Anyagi-Test bels-tereiben bergzlt „tvedseket”
	
		[FELJEGYZS ksztse mellett]
	
		vagy Visszabontja a FLDANYA a bels-trbl [KNNYTSSEL ’kitakartja’ a bels-teret a FLDANYA],
	
		ha pedig ez nem lehetsges, 
	
		akr le is zrhatja a „Helyrehozhatatlanul” EL-Vltozott bels-teret a FLDANYA 
	
		s azt maradktalanul Visszabontja…”
	
		 
	
		            Emltettem, hogy 
	
		„ameddig a tveds bell marad az Anyagi-Testen” 
	
		[s nem trsul hozz valamilyen „bels mreg”], 
	
		a leggyakrabban Megrtsi-Nehzsgnek [Illeszkedsi nehzsgnek] tekinthet, 
	
		amely akr KISEBB VLTOZTATSSAL [a szksges Megrts Felptsvel] megszntethet.
	
		 
	
		Ha azonban valamilyen „bels-mreg” is „trsult” a tvedshez, 
	
		vagy akr az mr „kiradt az Anyagi-Testbl”, 
	
		az gy „megformlt” „Tr-Veszts” mr csak (!)  SPECILIS GONDOSKODSSAL Rendezhet.
 SPECILIS GONDOSKODSSAL Rendezhet.
	
		 
	
		            Ma ’hajnalban’ egy rvid kpet rzkeltem. Utlagos megrtsem az, hogy taln [a FLDANYA Kzssgben Megformldott] „tveds”-jelleg [egyik (?) – taln ppen most Rendezsben lv (?)] OK-Forrsra (?) mutatott r a kp.
	
		            A kezd-kp nagyon hasonl volt egy MAG-Trsam ltal korbban rzkelt kphez [(1171.r.) 320. pont (1) – elrhet ITT]:
	
		            „…Egy [rgebbi pts, szpen rendben-tartott, tbbszintes] ’szllodban’ rzkelte a jelenltt, ahol sok ms teremtvel egytt valamilyen ’tanfolyamon’ vagy ’tovbbkpzsen’ vett rszt.
	
		            Amikor vgetrt a tanfolyam, mindenki sszecsomagolt s elment. A MAG-Trsam nem kezdett el sszecsomagolni, nyugodt volt s ’ders’, s tudta azt, hogy szmra hamarosan kezddik egy msik tanfolyam (folytatja a tanfolyamot). Csupn abban volt bizonytalan, hogy az addigi szobjban marad-e, vagy majd t kell jelentkezni egy msik szobba…”
	
		 
	
		            A ma hajnalban rzkelt kp els rszben egy ’nagyobb’ (?) teremben gyltnk ssze tbben. Nhny sorban szkek voltak itt letve, azokra ltnk le. 
	
		          Utlagos megrtsem szerint ’tanultunk’ itt valamit, s/vagy a trsaink el trhattuk azt, hogy milyen nehzsgeket tapasztaltunk meg [s milyen Megrtsek pltek fel bennnk: milyen jabban (vagy akr mr rgebben) megformldott nehzsgek vannak, ezeknek milyen okait rtettk meg, mirt fontos mielbb valamilyen Rendezsi Utat megformlni (krni) ezekhez…].
	
		            Felismertem a ’tanfolyam’ [Egyeztets] egyik Tmjaknt az „Elengedsi-nehzsgek” „fokozdst”, vagyis 
	
		(1)  nem csak az Elengedsi-nehzsg egyre gyakoribb vlst, egyre tbbeket rint jellegt,
	
		(2) hanem azt is, hogy „egyre mlyl”, egyre inkbb SLYOSABB (vagy akr HELYREHOZHATATLAN), tnylegesen Tr-Vesztst okoz  EL-Vltozss formldik, 
	
		(3) st, egyre gyakrabban „rejtett / rejtzkdv” vlik, ami miatt egyre nehezebb a Felismerse / beazonostsa].
	
		20200908 [856.r.] 242. pont (1) [hogyan lehet fjdalommentes a Lezrs s Elengeds (gy valjban a Megjuls / Vltoztats / Vltozs) folyamata; (kp: lps); sokaknak van olyan Tapasztalata, hogy amit megtervezett s elindtott, az „vratlanul megszakadt, befejezhetetlenn vlt”, vagyis nem tudta a szoksos mdon lezrni a megnyitott utat; >>> egyre tbb „lezratlansg”, „befejezetlensg, befejezhetetlensg” formldott meg; >>> ezek megszntetse csak a RENDEZS tjn lehetsges (ha tr-veszts is megformldott, akkor SPECILIS GONDOSKODSSAL)] – elrhet ITT
	
		 
	
		            rdekessge / furcsasga volt a ’tanfolyamnak’ az, hogy a jelenlvk mindegyikhez tartozott egy ’szk’. A tanfolyam sorn ’lelhettnk’ a mshoz tartoz ’szkekre’ is, s ’ott / abban’ [valamilyen kzvetlen formban] az azon ’szkhez’ tartoz trsunk Tapasztalatait teljesebben (akr rszleteiben is) megismerhettk (?) [valamelyest ahhoz hasonlan, mint amit ma mr az llapot-kp tesz lehetv. Emltettem, hogy a FLDANYA ltal llapot-kpben rgztett Tapasztalat nagyon jl hasznlhat pldul az Egyeztetsek sorn:
	
		20200908 [742-743.r.] 212. pont (5) – elrhet ITT
	
		20200908 [744-745.r.] 212. pont (7) – elrhet ITT].
	
		 
	
		            Amikor ez a[z els] ’tanfolyam’ [vagy Egyeztets] vget rt, a legtbben elmentek, csupn nhnyan maradtunk ebben a ’teremben’. Nem sokkal ksbb jabb trsak rkeztek, s a szkek ismt megteltek.
	
		            Ez a rsz egy ’sznhzi eladshoz’ ’berendezett tr rzett keltette: mi, akik egy kicsit lentebb ltnk a szkeken, mi voltunk a ’nzk’, s egy (jszer) kis ’tvolsg’ ’beillesztsvel’ ’elttnk volt a sznpad’, amin egy szni-elads kezddtt.
	
		            Csak kevss emlkszem magra az ’eladsra’… mintha lett volna benne valamilyen ’eskvi jelenet’ [mintha az ’eladsnak’ (mint egyfajta lehetsges tantsi formnak) ezt a rszt ’tbbszr s tbb irnybl is megnztem volna’]. Valsznnek tartom, hogy meglv Harmonikat vagy nehzsgeket ’mutatott fel’ (formlt Megrthetv) az ’elads’, s esetleg ’megoldsi javaslatokat ajnlhatott’ nhny nehzsghez kapcsoldan.
	
		            Az ’elads’ kzben a ’sznpadrl’ egy ’kellk / darab’ [„szrevtlenl” (?)] leesett a sznpad eltti rszre, viszonylag kzel az n szkemhez. [Utlagos megrtsem szerint ez (a Vltozs / EL-Vltozs) ennek a ’tantsi tnak’ egy veszlyre (leginkbb egy Jelz Illeszkedsi-Nehzsgre) irnytotta r a figyelmet.]
	
		            A vkony ’hrtya’ vagy ’vkony furcsa paprhoz’ hasonl kis ’trgy’ „lent a fldn” [kzel az n szkemhez] egy furcsa „rezgsbe” kezdett, s egyre ersebb „zavar hangot (rezgst) produklt”.
	
		            Azrt, hogy ez a „furcsa zaj” („j nehzsg”) ne zavarja az ’eladst’ [s a nzket], a kt kezemmel (nhny ujjammal) ’lergztettem a talajra’. Nem sznt meg teljesen a „zavar hang / rezgs”, de jelentsen lecskkent.
	
		            Nem sokkal ezt kveten az egyik ’sznsz’ [vagy rendez (?)] „megszaktotta” az eladst, felm fordult a sznpadrl, s arra szltott fel, hogy mivel „a trsaimmal beszlgettem” (az elads alatt), „hagyjam el a helyisget”.
	
		            Ekkor mg az eredeti ’tvolsg’ volt kzttnk: n lent a nztren ltem a szken,  pedig fent volt a sznpadon. 
	
		           Utlagos megrtsem az, hogy ez a  ’tvolsg’ „a Szksgesnl NAGYOBB volt”, rszben ezt Jelezte a „kzttnk lv trre leesett” „darab” [s a kp ksbbi rszben az, hogy
 ’tvolsg’ „a Szksgesnl NAGYOBB volt”, rszben ezt Jelezte a „kzttnk lv trre leesett” „darab” [s a kp ksbbi rszben az, hogy  „nem tudtunk egymshoz kellen kzel kerlni”, „nem tudtuk megszntetni a nehzsget / tvedst”].
 „nem tudtunk egymshoz kellen kzel kerlni”, „nem tudtuk megszntetni a nehzsget / tvedst”].
	
		 
	
		A „Szksgesnl NAGYOBB” 
	
		(= a Szksgessg mrtkhez NEM igazod) Tvolsg-Tarts 
	
		(1)
	
		egyfell annak a veszlyt hordozza, 
	
		hogy az ’informci / zenet’ nem jut el [vagy nem a teljes formjban jut el] az rintettekhez,
	
		(2)
	
		msfell pedig olyanokhoz is eljuthat, akiket az nem rint.
	
		 
	
		            Mondtam az engem „tvozsra felszltnak”, hogy nem beszlgettem a mellettem lkkel [akiket egybknt nem is ismertem kzelebbrl], csupn a „zavar hangot / rezgst kiad” „valamit” prbltam ’lefogni’. Megmutattam neki a „lefogott trgyat”, s azt a ’kzmozdulatot’ is, amellyel ’lefogtam’. „Nem hitte el [nem rtette (?)] amit mondtam”.
	
		        Nem sokkal ksbb lejtt a sznpadrl [kznk nzk kz], de ott is valamilyen „fensbbsg-rzetet mutatva” viselkedett [~ nem volt Elfogad, „itt (mr kzttnk is) tartotta a nagyobb tvolsgtartst”].
	
		        HATROZOTTAN [ERTELJESEBBEN] MONDTAM s MUTATTAM az ’igazam’, de gy lttam, hogy [az  ltalam hasznlhat figyelem-felhvsokkal] nem rtem clt nla.
 ltalam hasznlhat figyelem-felhvsokkal] nem rtem clt nla. 
	
		              Utlagos megrtsem szerint ez ugyancsak valamilyen „furcsa” [mg nem szablyozott (?)] „tvolsg” „megformldsnak veszlyt” mutatta: egy olyan j veszlyre hvta fel a figyelmet, amely „jelentsebben is akadlyozhatja”, st, akr lehetetlenn is teheti az egyszerbb Megrtsi-nehzsgek (akr tveds, egyb illeszkedsi-nehzsgek) gyors megszntetst.
	
		           Megfordult a fejemben, hogy kimegyek a terembl, de utbb mgis maradtam [azt vlasztottam, hogy ’bebizonytom az igazamat’]. Ksbb a sznsz (vagy rendez) visszajtt a ’fnkvel’ [’apjval’], vele beszltem a tovbbiakban. 
	
		 
	
		       Lehetsgesnek tartom, hogy a kp ezen rsze arra utalt, hogy mg a VILGBELI Klnleges Befogadottsg tartamban a VILG egy msik Kzssgben ’jl hasznlhat’ ’tant t’ ’bemutatsa’ volt ez a FLDANYNAK / MAGOKNAK. A ’sznpadon’ lv ’fensbbsge’ nem egy „hierarchikus” jelleget mutatott, hanem utlag inkbb ahhoz hasonltanm, mintha a tapasztaltabb regek tantank a mg tapasztalatlan gyermekeket.
	
		      Amit utlag a ’fensbbsgben’ az Elfogads hinyaknt rtelmeztem, az azt mutatta, hogy a FLDANYA Kzssgben az ELFOGADS [merthogy az a YOSG ALAP-JELLEGRE (is) alapul] ’kiterjedtebb’ vagy ’ms rtelm’, mint a VILG msik Kzssgeiben. A FLDANYA Kzssgben az ELFOGADS [MEGBECSLSEN / TISZTELETEN alapul (!)] Megnyilvntsa azrt KIEMELKEDEN (!) fontos, mert a ’Sajt Harmonia’ Felismersben KZVETLENL (!)  vezet [(1228.r.) 334. pont (5) – elrhet ITT].
	
		       Mr tbbszr jelzett bennem az, hogy a FLDANYA ltal [a Sajt ALAP-JELLEGBEN] MEGFORMLT / FELPTETT ELFOGADS ’nagyban hasonl’ az IRGALOM Birodalmnak egyik ’jellemzjhez’. Az IRGALOM Birodalma kapcsn emltettem, hogy olyan HARMONIKAT [akr Kzeledsi-Harmonikat] formlnak meg a[z Irgalom-maggal rendelkez] teremtk, amelyek  A-LTEZS-EGSZHEZ (
 A-LTEZS-EGSZHEZ ( kzvetlenl) Illeszkedek. Leegyszerstve ez azt jelenti, hogy ha kett TR vagy LET kztt formlnak meg Kzeledst [vagy ket rinten GONDOSKODST], akkor annak az
 kzvetlenl) Illeszkedek. Leegyszerstve ez azt jelenti, hogy ha kett TR vagy LET kztt formlnak meg Kzeledst [vagy ket rinten GONDOSKODST], akkor annak az  ALAP-HARMONIJA (!) nem csak ezen kett TRHEZ s LETHEZ lesz ILLESZKED KZVETLENL (!), hanem A-LTEZSNK Egszhez [pldul ksbb ugyanezen ALAP-HARMONIRA ’Alapulva’ ’Tovbbpthet’ lesz a Kzeleds vagy GONDOSKODS ms (sszecsendlssel megalapozott!) irnyokban is].
 ALAP-HARMONIJA (!) nem csak ezen kett TRHEZ s LETHEZ lesz ILLESZKED KZVETLENL (!), hanem A-LTEZSNK Egszhez [pldul ksbb ugyanezen ALAP-HARMONIRA ’Alapulva’ ’Tovbbpthet’ lesz a Kzeleds vagy GONDOSKODS ms (sszecsendlssel megalapozott!) irnyokban is].
	
		       A FLDANYA kapcsn emltettem, hogy t mr a MEGTARTI-Teremtv vlsa sorn Megtantotta a MINDENSG-FORRSA [rszben az IRGALOM (?)] nem csak az ’SSZETETT (~ Klnleges) Harmonik’, hanem a ’KITERJEDT ( SPECILIS) Harmonik’ Megformlsnak ALAPJAIRA (!) is [(818.r.) 234. pont – elrhet ITT].
 SPECILIS) Harmonik’ Megformlsnak ALAPJAIRA (!) is [(818.r.) 234. pont – elrhet ITT].
	
		      Ez azt jelenti, hogy olyan ALAP-Harmonikat is kpes a FLDANYA Megformlni, amelyek (1) nem csak a YOSG ALAP-JELLEGHEZ s (2) a Sajt MEGTARTI ALAP-JELEGHEZ pontosan Illeszkedek, (3) hanem egyb ms olyan MEGHATROZ(K)HOZ is, amelyeket a FLDANYA szmra a MINDENSG-FORRSA ’Megtantott’. Ez kihagyhatatlanul Szksges ahhoz, hogy a FLDANYA a Kzssgben KLNLEGES Birodalombl ered teremtket is Befogadhasson / GONDOZHASSON.
	
		       Rszleges megrtsem szerint ’erre az Alap-Tudsra’ ’Alapulan’ Formlta Kssz a FLDANYA az ELFOGADS Alap-Harmonijt a Kzssgben. Taln mig egyedi jellemzje ez a FLDANYNAK [a MEGTARTI-Teremtk kztt].
	
		       Az ELFOGADS olyan Alap-Harmonia, amelyet ha egy teremt ’jl mkdv’ Tudatosan Felpt a Sajt Anyagi-Testi Jelenltben, az azt jelenti, hogy amikor az ELFOGADSRA alapulva rzkelhetv vlik a teremt szmra a Sajt-Harmonia, az [taln nem tlzs gy fogalmazni, hogy] Kzvetlenl (!) mutatja az Illeszkedst A-LTEZS-HARMONIJHOZ. Rszleges megrtsem szerint ezt fejezi ki az, hogy egy ’jl mkd ELFOGADS’ kpes lehet KZVETLENL (!) brmilyen (!) Irnyhoz Kzvetlen Illeszkedst (!) Megformlni. Ha egy teremt az Anyagi-Testi [= a FLDANYA Kzssgn belli] Jelenltben Felismeri a Sajt-Harmonijt, az pontosan Jelzi azt, hogy a Vlasztsa Illeszked ’A-Ltezse-s-lete-Egszhez’ [= az (n)Lnyegben lv Meghatrozihoz, s az  lett GONDOZK MEGHATROZIHOZ is].
	
		 
	
		          Ugyancsak OKA lehetett az Illeszkedsi-nehzsg Jelzsnek az is, amirl a [1092-1094.r.] 305. pont (3) alpontban rtam (elrhet ITT) [mirt fontos az let-pts kezdetn (ugyangy a Rendezsek Elindtsakor, st akr a Nagyobb Vltozsok kezdetn is) a YOSGBL ered teremtkben (gy a FLDANYA Kzssgben) a szoros kzelsg / Kzvetlen RINTS megformlsa, s a MOZGS / MOZGATS].
 Ugyancsak OKA lehetett az Illeszkedsi-nehzsg Jelzsnek az is, amirl a [1092-1094.r.] 305. pont (3) alpontban rtam (elrhet ITT) [mirt fontos az let-pts kezdetn (ugyangy a Rendezsek Elindtsakor, st akr a Nagyobb Vltozsok kezdetn is) a YOSGBL ered teremtkben (gy a FLDANYA Kzssgben) a szoros kzelsg / Kzvetlen RINTS megformlsa, s a MOZGS / MOZGATS].
	
		       Ez a korbbi kp a YOSG Birodalma  nagy-TEREMTJE ltal eredenden Megformlt [MEGBECSLSEN s ELFOGADSON alapul] Kzvetlen GONDOSKODST rzkelteti: a GONDOSKOD [ahogyan a csaldokban a szl / csaldtag] nem ’tvolabbrl’ s ’fentrl’ figyeli s vezeti a gyermeket, hanem gyakran kzel hzdik hozz, maghoz leli, felemeli (’maghoz fel-emeli’), egytt mozog / egytt jr vele, krbevezeti a trben.
 nagy-TEREMTJE ltal eredenden Megformlt [MEGBECSLSEN s ELFOGADSON alapul] Kzvetlen GONDOSKODST rzkelteti: a GONDOSKOD [ahogyan a csaldokban a szl / csaldtag] nem ’tvolabbrl’ s ’fentrl’ figyeli s vezeti a gyermeket, hanem gyakran kzel hzdik hozz, maghoz leli, felemeli (’maghoz fel-emeli’), egytt mozog / egytt jr vele, krbevezeti a trben.
	
		        A ’sznpad’ s nztr kztti ’hatrsv’, vagy a nztr s sznpad kztti ’szint-klnbsg’, a nztren l (helyhez-rgztett) helyzet valsznleg pontosan illeszked Gondoskodsi-forma lehetett a VILG egy msik Kzssgben, de a Tantsnak a kpben mutatott formja ’alapjban’ nem volt illeszked a FLDANYA MEGTARTI ALAP-JELLEGHEZ. 
	
		       Ma mr [a KLNLEGES s SPECILIS let-ptsi ’szinteknek’ az LET-TRBEN val Felptst kveten] jobban rtelmezhet a ’sznhzi elads’ formjban megmutatott Tanti t, de a FLDANYA a KLNLEGES s SPECILIS GONDOSKODSOK sorn is olyan Gondoskodsi-helyzeteket forml meg, amelyekben a legtbbszr lehetsges / megnyilvnul a Kzvetlen (!) Megrints / Gondoskods. [mghozz ’interaktvan’, vagyis kett-irny ramlst biztostva]. Ezekben a Gondoskodsi-Helyzetekben a Gondoskod a FOKOZOTT vagy MEGEMELT FELELSSG Szablyai szerint nyilvnul meg, vagyis a Gondoskod Felelssge ’Figyelni’ arra, hogy a SZKSGES mrtkben kzel hzdjon, KZVETLEN legyen a Gondoskodsa, illetve figyelje azt is, hogy mikor van Szksge a trsnak nagyobb tvolsgtartsra.
	
		 
	
		 
	
		            Utbb Felismertem a „tvedst” [a „tveds megformldst”] az ’engem’ a terembl „kiutastani akar” [fent a] „sznpadon” lvben.
	
		       Mint emltettem, valsznnek tartom, hogy egy OK-Forrst tett megrthetv a kp.
	
		      Egy akkor jszer ’Tvolsg’ volt a sznpad s a nztr kztt, s a „sznpadrl” „leesett darab” szmomra „zavar zajknt / rezgsknt” [= „oda-nem-illeszkedknt”] rzkelhetv vlt „zavar hatsa” lehetett az oka annak, hogy a „fent a sznpadon lvben” valamilyen „tveds” [jl rzkelhet Illeszkedsi-nehzsg / Megrtsi-nehzsg] formldott meg.
	
		        A „tvedsen” alapul „megltsa” viszonylag gyorsan „kiradt” ’A-Trben’ azon formban, hogy egy kzelben lvt „megvdolt” „igaz-talansggal” [~ nagyon gyorsan JELZSS formlta meg a benne rzkelhetv vlt elbizonytalanodst]. Valsznnek tartom azt is, hogy a ’sznpadon lv’ valamilyen ’finomabb kzvetlen rzkelsvel’ azt is Felismerte, hogy (a kpben) a „zavar Jelzs a leesett trgy kapcsn” ’bennem vlt rzkeltt’.
	
		      [Mivel n zavar zajknt” azonostottam a magam szmra a Jelzst, valsznleg a ’fent a sznpadon lv’ ezt nmaga szmra gy rtelmezte, hogy „n adtam ki valamilyen zavar hangot, zavar megnyilvnulst”.
	
		        Mivel n „lefogtam” a „zavar hangot kiad ismeretlen trgyat” (prbltam megszntetni a furcsa rezgst s zajt), a ’sznpadon fent lv’ is a legegyszerbb mdon „vget akart vetni a rend-zavarsnak”.]
	
		         Felismerhet a kpben a Tr-Veszts Veszlye: „ki akart engem kldeni onnan, ahol jogosan (s fontos okbl) voltam jelen”, s „teret vett el” (az letembl) azzal is, hogy „engem magyarzkodsra knyszertett”. Mivel a tbbi ’nzt’ is „akadlyozta” abban a Tevkenysgben, amirt ’abban a teremben voltak’, a Tr-Veszts Veszlye ket rinten is ’valsgos veszly’ volt.
	
		 
	
		            Emltettem, hogy 
	
		„…Nagyon gyakori itt a FLDANYA Kzssgben az,
	
		hogy a „tvedsek” „nem maradnak meg az Anyagi-Testen bell”,
	
		s a „tvedsen” „ALAPUL” megnyilvnulsok „kiradnak” a teremtbl.
	
		 
	
		Eredenden a „tveds” „kiradsnak” az a  Jobbt Clja,
 Jobbt Clja, 
	
		hogy a „tvedst” [azt, hogy a teremtben „tveds” jelez / „tveds” rgzlt be] 
	
		(1) a teremt kzelben lvk (a trsai)
	
		s (2) az letet-GONDOZ Felismerjk,
	
		s gy segteni tudjk a „tvedsben lvt” egy olyan NEHZSG megszntetsben, 
	
		amelyet -maga nem volt kpes Felismerni s megszntetni.
	
		 
	
		Ma is ez a Jobbts fel vezet clja a „tveds” ’felsznre kerlsnek’,
	
		azonban az LET-TR EL-Vltozott jellegbl ereden
	
		az ’ramlsok’ 
	
		a „tvedsek” „nagyon szertegaz” s akr gyors „szt-terjesztshez” is „utat nyit(hat)nak”…”
	
		 
	
		            Az LET-TERNK EL-Vltozott [bizonytalanul megnyilvnul] jellegbl eredhet az, hogy az ’elads’ [a tants] egy (fontos vagy kevsb fontos) ’darabja’ „olyan Tr-rszre hullott”, ami kicsit „senki-fldje jelleg” volt.
	
		 
	
		A CLJA szerint 
	
		a Fontos Okbl Tvolsgot-Megforml / Tvolsgot-Megtart (Vd) Tr
	
		egy EL-Vltozsokkal „terhelt” LET-TRBEN 
	
		a tapasztalatok szerint 
	
		lehetv teheti a „bekeldst”, 
	
		a „rejtzkdst” / „rejtettsg” megformlst,
	
		s a ms teremtkhz tartoz Tr-rszekre „rtelepedst” 
	
		[= a jogosulatlan tr-hasznlatot].
	
		 
	
		            A „sznpadon lv” „megmutatta nekem” [s a teremben lv mindenki msnak is] a „tvedst”. 
	
		 
	
		Mivel „felm irnyult” az „igaztalansggal”,
	
		(a kpben) n voltam az, 
	
		aki kzvetlenl tudtam segteni a tvedse megszntetsben
	
		[s legfeljebb mg a kzvetlenl mellettem lk, akik ’tanstani tudtk’, hogy a „vd” „igaztalan” 
	
		(mert nem beszlgettem velk az elads alatt)].
	
		 
	
		A tbbi [nztren (vagy akr a sznpadon)] jelenlvt
	
		a „tveds kiradsa” ugyancsak „zavaran megrintette”:
	
		olyan informcik jutottak el hozzjuk, 
	
		amelyek ket kzvetlenl nem rintettk, 
	
		s amelyeknek a valsgtartalmt maguk nem tudtk kzvetlenl ellenrizni 
	
		(egy-egy „llts” „llt egymssal szemben”)].
	
		 
	
		            Utlagos rszleges megrtsem az, hogy ebben a [„tveds” OK-Forrst Megrthetv tev (?)] kpben [valsznleg mint Megrtst segt kpben] mr azt is Felismerhetv tette a FLDANYA, hogy mirt lehet akr  NAGYON SLYOS (!) EL-Vltozs a „tveds”, s mirt szksges mr a kisebb „tvedseket” s Megrtsi-Nehzsgeket is ’nagyon komolyan venni’.
 NAGYON SLYOS (!) EL-Vltozs a „tveds”, s mirt szksges mr a kisebb „tvedseket” s Megrtsi-Nehzsgeket is ’nagyon komolyan venni’.
	
		         A kp pontosan mutatja, hogy az  LET-TERNK EL-Vltozott jellege miatt egy „adott helyen” bergzlt „tveds” egyszerre akr sok irnyban is tovbbterjedhet. A kpben ezt az rzkelteti, hogy az „egsz nzkznsg” (s akr a tbbi sznsz) is „tanja volt a tveds megnyilvnulsnak”.
 LET-TERNK EL-Vltozott jellege miatt egy „adott helyen” bergzlt „tveds” egyszerre akr sok irnyban is tovbbterjedhet. A kpben ezt az rzkelteti, hogy az „egsz nzkznsg” (s akr a tbbi sznsz) is „tanja volt a tveds megnyilvnulsnak”.
	
		       Ugyancsak a NAGYON SLYOS EL-Vltozsok kz sorolja a „tveds” legtbb formjt az, hogy kpes rejtetten megformldni, kpes a rejtett tovbbterjedsre [(970.r.) 270. pont (3) – elrhet ITT].
	
		 
	
		 
	
		A ’sznjtszs’ [ugyangy a ’krnika-rs’ (knyv-rs), rszben a versels]
	
		[mint  KLNLEGESSG / Klnleges Gondoskods]
 KLNLEGESSG / Klnleges Gondoskods]
	
		eredenden tbbfle cllal formldott meg. 
	
		 
	
		(1)
	
		Az egyik [Vlasztott] Clja lehetett
	
		valamilyen mltbeli fontos tapasztalat legfbb jellemzinek a megrzse
	
		[az ’Emlkezet’ ln-tartsa egy fontos irnyban],
	
		(2)
	
		s lehetett Clja a Figyelem Felhvsa valamilyen sokakat rint [vagy j] nehzsgre, 
	
		vagy egy sokak szmra jl hasznlhat (jobbt) pldra
	
		[egy jonnan hasznlhatv vlt Gondoskodsra, 
	
		egy megnylt j Vlasztsi Lehetsgre, 
	
		egy hamarosan elkezdd Vltozsra stb].
	
		 
	
		Ma mr a „kznsg” „ignyeit” „keres” s „kielgt” „fantziknak” s „kitalciknak”
	
		[’ a „szrakoztat-iparnak”]
	
		„nagyon kevs kze van a valsghoz”,
	
		nagyon kevss irnyul arra, 
	
		hogy utat / pldt mutasson 
 abban az irnyban,
 abban az irnyban, 
	
		hogyan / mitl vlhat szebb / jobb [mindannyiunk szmra] az let.
	
		 
	
		Termszetesen ma is vannak olyan ’szerzk’ vagy ’eladk’, 
	
		akik a sajt bels tjukat kvetve 
	
		valdi rtkeket mutatnak fel msok eltt. 
	
		k [mostanban / eddig] egyre kevsb kaptak ehhez kls tmogatst / segtsget
	
		(ebben az EL-Vltozott LET-TRBEN).