339.
2023.11.30.
1.
A „tveds” jelleg EL-Vltozsok Rendezsrl nhny gondolatot lertam a [1240-1241.r.] 336. pont (4) alpontban (elrhet ITT). Emltettem, hogy
„…Nagyon „sokszn”
s [> az LET-TR EL-Vltozott jellegbl ereden] nagyon kiterjedt
a „tveds” mint nehzsg / EL-Vltozs,
erre figyelemmel
a RENDEZS lehetsgei is
nagyon klnbzek lehetnek.
(…) Csak rszleges megrtseim vannak pldul arrl,
hogy az Anyagi-Test bels-tereiben bergzlt „tvedseket”
[FELJEGYZS ksztse mellett]
vagy Visszabontja a FLDANYA a bels-trbl [KNNYTSSEL ’kitakartja’ a bels-teret a FLDANYA],
ha pedig ez nem lehetsges,
akr le is zrhatja a „Helyrehozhatatlanul” EL-Vltozott bels-teret a FLDANYA
s azt maradktalanul Visszabontja…”
Emltettem, hogy
„ameddig a tveds bell marad az Anyagi-Testen”
[s nem trsul hozz valamilyen „bels mreg”],
a leggyakrabban Megrtsi-Nehzsgnek [Illeszkedsi nehzsgnek] tekinthet,
amely akr KISEBB VLTOZTATSSAL [a szksges Megrts Felptsvel] megszntethet.
Ha azonban valamilyen „bels-mreg” is „trsult” a tvedshez,
vagy akr az mr „kiradt az Anyagi-Testbl”,
az gy „megformlt” „Tr-Veszts” mr csak (!)
SPECILIS GONDOSKODSSAL Rendezhet.
Ma ’hajnalban’ egy rvid kpet rzkeltem. Utlagos megrtsem az, hogy taln [a FLDANYA Kzssgben Megformldott] „tveds”-jelleg [egyik (?) – taln ppen most Rendezsben lv (?)] OK-Forrsra (?) mutatott r a kp.
A kezd-kp nagyon hasonl volt egy MAG-Trsam ltal korbban rzkelt kphez [(1171.r.) 320. pont (1) – elrhet ITT]:
„…Egy [rgebbi pts, szpen rendben-tartott, tbbszintes] ’szllodban’ rzkelte a jelenltt, ahol sok ms teremtvel egytt valamilyen ’tanfolyamon’ vagy ’tovbbkpzsen’ vett rszt.
Amikor vgetrt a tanfolyam, mindenki sszecsomagolt s elment. A MAG-Trsam nem kezdett el sszecsomagolni, nyugodt volt s ’ders’, s tudta azt, hogy szmra hamarosan kezddik egy msik tanfolyam (folytatja a tanfolyamot). Csupn abban volt bizonytalan, hogy az addigi szobjban marad-e, vagy majd t kell jelentkezni egy msik szobba…”
A ma hajnalban rzkelt kp els rszben egy ’nagyobb’ (?) teremben gyltnk ssze tbben. Nhny sorban szkek voltak itt letve, azokra ltnk le.
Utlagos megrtsem szerint ’tanultunk’ itt valamit, s/vagy a trsaink el trhattuk azt, hogy milyen nehzsgeket tapasztaltunk meg [s milyen Megrtsek pltek fel bennnk: milyen jabban (vagy akr mr rgebben) megformldott nehzsgek vannak, ezeknek milyen okait rtettk meg, mirt fontos mielbb valamilyen Rendezsi Utat megformlni (krni) ezekhez…].
Felismertem a ’tanfolyam’ [Egyeztets] egyik Tmjaknt az „Elengedsi-nehzsgek” „fokozdst”, vagyis
(1) nem csak az Elengedsi-nehzsg egyre gyakoribb vlst, egyre tbbeket rint jellegt,
(2) hanem azt is, hogy „egyre mlyl”, egyre inkbb SLYOSABB (vagy akr HELYREHOZHATATLAN), tnylegesen Tr-Vesztst okoz EL-Vltozss formldik,
(3) st, egyre gyakrabban „rejtett / rejtzkdv” vlik, ami miatt egyre nehezebb a Felismerse / beazonostsa].
20200908 [856.r.] 242. pont (1) [hogyan lehet fjdalommentes a Lezrs s Elengeds (gy valjban a Megjuls / Vltoztats / Vltozs) folyamata; (kp: lps); sokaknak van olyan Tapasztalata, hogy amit megtervezett s elindtott, az „vratlanul megszakadt, befejezhetetlenn vlt”, vagyis nem tudta a szoksos mdon lezrni a megnyitott utat; >>> egyre tbb „lezratlansg”, „befejezetlensg, befejezhetetlensg” formldott meg; >>> ezek megszntetse csak a RENDEZS tjn lehetsges (ha tr-veszts is megformldott, akkor SPECILIS GONDOSKODSSAL)] – elrhet ITT
rdekessge / furcsasga volt a ’tanfolyamnak’ az, hogy a jelenlvk mindegyikhez tartozott egy ’szk’. A tanfolyam sorn ’lelhettnk’ a mshoz tartoz ’szkekre’ is, s ’ott / abban’ [valamilyen kzvetlen formban] az azon ’szkhez’ tartoz trsunk Tapasztalatait teljesebben (akr rszleteiben is) megismerhettk (?) [valamelyest ahhoz hasonlan, mint amit ma mr az llapot-kp tesz lehetv. Emltettem, hogy a FLDANYA ltal llapot-kpben rgztett Tapasztalat nagyon jl hasznlhat pldul az Egyeztetsek sorn:
20200908 [742-743.r.] 212. pont (5) – elrhet ITT
20200908 [744-745.r.] 212. pont (7) – elrhet ITT].
Amikor ez a[z els] ’tanfolyam’ [vagy Egyeztets] vget rt, a legtbben elmentek, csupn nhnyan maradtunk ebben a ’teremben’. Nem sokkal ksbb jabb trsak rkeztek, s a szkek ismt megteltek.
Ez a rsz egy ’sznhzi eladshoz’ ’berendezett tr rzett keltette: mi, akik egy kicsit lentebb ltnk a szkeken, mi voltunk a ’nzk’, s egy (jszer) kis ’tvolsg’ ’beillesztsvel’ ’elttnk volt a sznpad’, amin egy szni-elads kezddtt.
Csak kevss emlkszem magra az ’eladsra’… mintha lett volna benne valamilyen ’eskvi jelenet’ [mintha az ’eladsnak’ (mint egyfajta lehetsges tantsi formnak) ezt a rszt ’tbbszr s tbb irnybl is megnztem volna’]. Valsznnek tartom, hogy meglv Harmonikat vagy nehzsgeket ’mutatott fel’ (formlt Megrthetv) az ’elads’, s esetleg ’megoldsi javaslatokat ajnlhatott’ nhny nehzsghez kapcsoldan.
Az ’elads’ kzben a ’sznpadrl’ egy ’kellk / darab’ [„szrevtlenl” (?)] leesett a sznpad eltti rszre, viszonylag kzel az n szkemhez. [Utlagos megrtsem szerint ez (a Vltozs / EL-Vltozs) ennek a ’tantsi tnak’ egy veszlyre (leginkbb egy Jelz Illeszkedsi-Nehzsgre) irnytotta r a figyelmet.]
A vkony ’hrtya’ vagy ’vkony furcsa paprhoz’ hasonl kis ’trgy’ „lent a fldn” [kzel az n szkemhez] egy furcsa „rezgsbe” kezdett, s egyre ersebb „zavar hangot (rezgst) produklt”.
Azrt, hogy ez a „furcsa zaj” („j nehzsg”) ne zavarja az ’eladst’ [s a nzket], a kt kezemmel (nhny ujjammal) ’lergztettem a talajra’. Nem sznt meg teljesen a „zavar hang / rezgs”, de jelentsen lecskkent.
Nem sokkal ezt kveten az egyik ’sznsz’ [vagy rendez (?)] „megszaktotta” az eladst, felm fordult a sznpadrl, s arra szltott fel, hogy mivel „a trsaimmal beszlgettem” (az elads alatt), „hagyjam el a helyisget”.
Ekkor mg az eredeti ’tvolsg’ volt kzttnk: n lent a nztren ltem a szken, pedig fent volt a sznpadon.
Utlagos megrtsem az, hogy ez a
’tvolsg’ „a Szksgesnl NAGYOBB volt”, rszben ezt Jelezte a „kzttnk lv trre leesett” „darab” [s a kp ksbbi rszben az, hogy
„nem tudtunk egymshoz kellen kzel kerlni”, „nem tudtuk megszntetni a nehzsget / tvedst”].
A „Szksgesnl NAGYOBB”
(= a Szksgessg mrtkhez NEM igazod) Tvolsg-Tarts
(1)
egyfell annak a veszlyt hordozza,
hogy az ’informci / zenet’ nem jut el [vagy nem a teljes formjban jut el] az rintettekhez,
(2)
msfell pedig olyanokhoz is eljuthat, akiket az nem rint.
Mondtam az engem „tvozsra felszltnak”, hogy nem beszlgettem a mellettem lkkel [akiket egybknt nem is ismertem kzelebbrl], csupn a „zavar hangot / rezgst kiad” „valamit” prbltam ’lefogni’. Megmutattam neki a „lefogott trgyat”, s azt a ’kzmozdulatot’ is, amellyel ’lefogtam’. „Nem hitte el [nem rtette (?)] amit mondtam”.
Nem sokkal ksbb lejtt a sznpadrl [kznk nzk kz], de ott is valamilyen „fensbbsg-rzetet mutatva” viselkedett [~ nem volt Elfogad, „itt (mr kzttnk is) tartotta a nagyobb tvolsgtartst”].
HATROZOTTAN [ERTELJESEBBEN] MONDTAM s MUTATTAM az ’igazam’, de gy lttam, hogy [az
ltalam hasznlhat figyelem-felhvsokkal] nem rtem clt nla.
Utlagos megrtsem szerint ez ugyancsak valamilyen „furcsa” [mg nem szablyozott (?)] „tvolsg” „megformldsnak veszlyt” mutatta: egy olyan j veszlyre hvta fel a figyelmet, amely „jelentsebben is akadlyozhatja”, st, akr lehetetlenn is teheti az egyszerbb Megrtsi-nehzsgek (akr tveds, egyb illeszkedsi-nehzsgek) gyors megszntetst.
Megfordult a fejemben, hogy kimegyek a terembl, de utbb mgis maradtam [azt vlasztottam, hogy ’bebizonytom az igazamat’]. Ksbb a sznsz (vagy rendez) visszajtt a ’fnkvel’ [’apjval’], vele beszltem a tovbbiakban.
Lehetsgesnek tartom, hogy a kp ezen rsze arra utalt, hogy mg a VILGBELI Klnleges Befogadottsg tartamban a VILG egy msik Kzssgben ’jl hasznlhat’ ’tant t’ ’bemutatsa’ volt ez a FLDANYNAK / MAGOKNAK. A ’sznpadon’ lv ’fensbbsge’ nem egy „hierarchikus” jelleget mutatott, hanem utlag inkbb ahhoz hasonltanm, mintha a tapasztaltabb regek tantank a mg tapasztalatlan gyermekeket.
Amit utlag a ’fensbbsgben’ az Elfogads hinyaknt rtelmeztem, az azt mutatta, hogy a FLDANYA Kzssgben az ELFOGADS [merthogy az a YOSG ALAP-JELLEGRE (is) alapul] ’kiterjedtebb’ vagy ’ms rtelm’, mint a VILG msik Kzssgeiben. A FLDANYA Kzssgben az ELFOGADS [MEGBECSLSEN / TISZTELETEN alapul (!)] Megnyilvntsa azrt KIEMELKEDEN (!) fontos, mert a ’Sajt Harmonia’ Felismersben KZVETLENL (!) vezet [(1228.r.) 334. pont (5) – elrhet ITT].
Mr tbbszr jelzett bennem az, hogy a FLDANYA ltal [a Sajt ALAP-JELLEGBEN] MEGFORMLT / FELPTETT ELFOGADS ’nagyban hasonl’ az IRGALOM Birodalmnak egyik ’jellemzjhez’. Az IRGALOM Birodalma kapcsn emltettem, hogy olyan HARMONIKAT [akr Kzeledsi-Harmonikat] formlnak meg a[z Irgalom-maggal rendelkez] teremtk, amelyek
A-LTEZS-EGSZHEZ (
kzvetlenl) Illeszkedek. Leegyszerstve ez azt jelenti, hogy ha kett TR vagy LET kztt formlnak meg Kzeledst [vagy ket rinten GONDOSKODST], akkor annak az
ALAP-HARMONIJA (!) nem csak ezen kett TRHEZ s LETHEZ lesz ILLESZKED KZVETLENL (!), hanem A-LTEZSNK Egszhez [pldul ksbb ugyanezen ALAP-HARMONIRA ’Alapulva’ ’Tovbbpthet’ lesz a Kzeleds vagy GONDOSKODS ms (sszecsendlssel megalapozott!) irnyokban is].
A FLDANYA kapcsn emltettem, hogy t mr a MEGTARTI-Teremtv vlsa sorn Megtantotta a MINDENSG-FORRSA [rszben az IRGALOM (?)] nem csak az ’SSZETETT (~ Klnleges) Harmonik’, hanem a ’KITERJEDT (
SPECILIS) Harmonik’ Megformlsnak ALAPJAIRA (!) is [(818.r.) 234. pont – elrhet ITT].
Ez azt jelenti, hogy olyan ALAP-Harmonikat is kpes a FLDANYA Megformlni, amelyek (1) nem csak a YOSG ALAP-JELLEGHEZ s (2) a Sajt MEGTARTI ALAP-JELEGHEZ pontosan Illeszkedek, (3) hanem egyb ms olyan MEGHATROZ(K)HOZ is, amelyeket a FLDANYA szmra a MINDENSG-FORRSA ’Megtantott’. Ez kihagyhatatlanul Szksges ahhoz, hogy a FLDANYA a Kzssgben KLNLEGES Birodalombl ered teremtket is Befogadhasson / GONDOZHASSON.
Rszleges megrtsem szerint ’erre az Alap-Tudsra’ ’Alapulan’ Formlta Kssz a FLDANYA az ELFOGADS Alap-Harmonijt a Kzssgben. Taln mig egyedi jellemzje ez a FLDANYNAK [a MEGTARTI-Teremtk kztt].
Az ELFOGADS olyan Alap-Harmonia, amelyet ha egy teremt ’jl mkdv’ Tudatosan Felpt a Sajt Anyagi-Testi Jelenltben, az azt jelenti, hogy amikor az ELFOGADSRA alapulva rzkelhetv vlik a teremt szmra a Sajt-Harmonia, az [taln nem tlzs gy fogalmazni, hogy] Kzvetlenl (!) mutatja az Illeszkedst A-LTEZS-HARMONIJHOZ. Rszleges megrtsem szerint ezt fejezi ki az, hogy egy ’jl mkd ELFOGADS’ kpes lehet KZVETLENL (!) brmilyen (!) Irnyhoz Kzvetlen Illeszkedst (!) Megformlni. Ha egy teremt az Anyagi-Testi [= a FLDANYA Kzssgn belli] Jelenltben Felismeri a Sajt-Harmonijt, az pontosan Jelzi azt, hogy a Vlasztsa Illeszked ’A-Ltezse-s-lete-Egszhez’ [= az (n)Lnyegben lv Meghatrozihoz, s az lett GONDOZK MEGHATROZIHOZ is].
Ugyancsak OKA lehetett az Illeszkedsi-nehzsg Jelzsnek az is, amirl a [1092-1094.r.] 305. pont (3) alpontban rtam (elrhet ITT) [mirt fontos az let-pts kezdetn (ugyangy a Rendezsek Elindtsakor, st akr a Nagyobb Vltozsok kezdetn is) a YOSGBL ered teremtkben (gy a FLDANYA Kzssgben) a szoros kzelsg / Kzvetlen RINTS megformlsa, s a MOZGS / MOZGATS].
Ez a korbbi kp a YOSG Birodalma
nagy-TEREMTJE ltal eredenden Megformlt [MEGBECSLSEN s ELFOGADSON alapul] Kzvetlen GONDOSKODST rzkelteti: a GONDOSKOD [ahogyan a csaldokban a szl / csaldtag] nem ’tvolabbrl’ s ’fentrl’ figyeli s vezeti a gyermeket, hanem gyakran kzel hzdik hozz, maghoz leli, felemeli (’maghoz fel-emeli’), egytt mozog / egytt jr vele, krbevezeti a trben.
A ’sznpad’ s nztr kztti ’hatrsv’, vagy a nztr s sznpad kztti ’szint-klnbsg’, a nztren l (helyhez-rgztett) helyzet valsznleg pontosan illeszked Gondoskodsi-forma lehetett a VILG egy msik Kzssgben, de a Tantsnak a kpben mutatott formja ’alapjban’ nem volt illeszked a FLDANYA MEGTARTI ALAP-JELLEGHEZ.
Ma mr [a KLNLEGES s SPECILIS let-ptsi ’szinteknek’ az LET-TRBEN val Felptst kveten] jobban rtelmezhet a ’sznhzi elads’ formjban megmutatott Tanti t, de a FLDANYA a KLNLEGES s SPECILIS GONDOSKODSOK sorn is olyan Gondoskodsi-helyzeteket forml meg, amelyekben a legtbbszr lehetsges / megnyilvnul a Kzvetlen (!) Megrints / Gondoskods. [mghozz ’interaktvan’, vagyis kett-irny ramlst biztostva]. Ezekben a Gondoskodsi-Helyzetekben a Gondoskod a FOKOZOTT vagy MEGEMELT FELELSSG Szablyai szerint nyilvnul meg, vagyis a Gondoskod Felelssge ’Figyelni’ arra, hogy a SZKSGES mrtkben kzel hzdjon, KZVETLEN legyen a Gondoskodsa, illetve figyelje azt is, hogy mikor van Szksge a trsnak nagyobb tvolsgtartsra.
Utbb Felismertem a „tvedst” [a „tveds megformldst”] az ’engem’ a terembl „kiutastani akar” [fent a] „sznpadon” lvben.
Mint emltettem, valsznnek tartom, hogy egy OK-Forrst tett megrthetv a kp.
Egy akkor jszer ’Tvolsg’ volt a sznpad s a nztr kztt, s a „sznpadrl” „leesett darab” szmomra „zavar zajknt / rezgsknt” [= „oda-nem-illeszkedknt”] rzkelhetv vlt „zavar hatsa” lehetett az oka annak, hogy a „fent a sznpadon lvben” valamilyen „tveds” [jl rzkelhet Illeszkedsi-nehzsg / Megrtsi-nehzsg] formldott meg.
A „tvedsen” alapul „megltsa” viszonylag gyorsan „kiradt” ’A-Trben’ azon formban, hogy egy kzelben lvt „megvdolt” „igaz-talansggal” [~ nagyon gyorsan JELZSS formlta meg a benne rzkelhetv vlt elbizonytalanodst]. Valsznnek tartom azt is, hogy a ’sznpadon lv’ valamilyen ’finomabb kzvetlen rzkelsvel’ azt is Felismerte, hogy (a kpben) a „zavar Jelzs a leesett trgy kapcsn” ’bennem vlt rzkeltt’.
[Mivel n zavar zajknt” azonostottam a magam szmra a Jelzst, valsznleg a ’fent a sznpadon lv’ ezt nmaga szmra gy rtelmezte, hogy „n adtam ki valamilyen zavar hangot, zavar megnyilvnulst”.
Mivel n „lefogtam” a „zavar hangot kiad ismeretlen trgyat” (prbltam megszntetni a furcsa rezgst s zajt), a ’sznpadon fent lv’ is a legegyszerbb mdon „vget akart vetni a rend-zavarsnak”.]
Felismerhet a kpben a Tr-Veszts Veszlye: „ki akart engem kldeni onnan, ahol jogosan (s fontos okbl) voltam jelen”, s „teret vett el” (az letembl) azzal is, hogy „engem magyarzkodsra knyszertett”. Mivel a tbbi ’nzt’ is „akadlyozta” abban a Tevkenysgben, amirt ’abban a teremben voltak’, a Tr-Veszts Veszlye ket rinten is ’valsgos veszly’ volt.
Emltettem, hogy
„…Nagyon gyakori itt a FLDANYA Kzssgben az,
hogy a „tvedsek” „nem maradnak meg az Anyagi-Testen bell”,
s a „tvedsen” „ALAPUL” megnyilvnulsok „kiradnak” a teremtbl.
Eredenden a „tveds” „kiradsnak” az a
Jobbt Clja,
hogy a „tvedst” [azt, hogy a teremtben „tveds” jelez / „tveds” rgzlt be]
(1) a teremt kzelben lvk (a trsai)
s (2) az letet-GONDOZ Felismerjk,
s gy segteni tudjk a „tvedsben lvt” egy olyan NEHZSG megszntetsben,
amelyet -maga nem volt kpes Felismerni s megszntetni.
Ma is ez a Jobbts fel vezet clja a „tveds” ’felsznre kerlsnek’,
azonban az LET-TR EL-Vltozott jellegbl ereden
az ’ramlsok’
a „tvedsek” „nagyon szertegaz” s akr gyors „szt-terjesztshez” is „utat nyit(hat)nak”…”
Az LET-TERNK EL-Vltozott [bizonytalanul megnyilvnul] jellegbl eredhet az, hogy az ’elads’ [a tants] egy (fontos vagy kevsb fontos) ’darabja’ „olyan Tr-rszre hullott”, ami kicsit „senki-fldje jelleg” volt.
A CLJA szerint
a Fontos Okbl Tvolsgot-Megforml / Tvolsgot-Megtart (Vd) Tr
egy EL-Vltozsokkal „terhelt” LET-TRBEN
a tapasztalatok szerint
lehetv teheti a „bekeldst”,
a „rejtzkdst” / „rejtettsg” megformlst,
s a ms teremtkhz tartoz Tr-rszekre „rtelepedst”
[= a jogosulatlan tr-hasznlatot].
A „sznpadon lv” „megmutatta nekem” [s a teremben lv mindenki msnak is] a „tvedst”.
Mivel „felm irnyult” az „igaztalansggal”,
(a kpben) n voltam az,
aki kzvetlenl tudtam segteni a tvedse megszntetsben
[s legfeljebb mg a kzvetlenl mellettem lk, akik ’tanstani tudtk’, hogy a „vd” „igaztalan”
(mert nem beszlgettem velk az elads alatt)].
A tbbi [nztren (vagy akr a sznpadon)] jelenlvt
a „tveds kiradsa” ugyancsak „zavaran megrintette”:
olyan informcik jutottak el hozzjuk,
amelyek ket kzvetlenl nem rintettk,
s amelyeknek a valsgtartalmt maguk nem tudtk kzvetlenl ellenrizni
(egy-egy „llts” „llt egymssal szemben”)].
Utlagos rszleges megrtsem az, hogy ebben a [„tveds” OK-Forrst Megrthetv tev (?)] kpben [valsznleg mint Megrtst segt kpben] mr azt is Felismerhetv tette a FLDANYA, hogy mirt lehet akr
NAGYON SLYOS (!) EL-Vltozs a „tveds”, s mirt szksges mr a kisebb „tvedseket” s Megrtsi-Nehzsgeket is ’nagyon komolyan venni’.
A kp pontosan mutatja, hogy az
LET-TERNK EL-Vltozott jellege miatt egy „adott helyen” bergzlt „tveds” egyszerre akr sok irnyban is tovbbterjedhet. A kpben ezt az rzkelteti, hogy az „egsz nzkznsg” (s akr a tbbi sznsz) is „tanja volt a tveds megnyilvnulsnak”.
Ugyancsak a NAGYON SLYOS EL-Vltozsok kz sorolja a „tveds” legtbb formjt az, hogy kpes rejtetten megformldni, kpes a rejtett tovbbterjedsre [(970.r.) 270. pont (3) – elrhet ITT].
A ’sznjtszs’ [ugyangy a ’krnika-rs’ (knyv-rs), rszben a versels]
[mint
KLNLEGESSG / Klnleges Gondoskods]
eredenden tbbfle cllal formldott meg.
(1)
Az egyik [Vlasztott] Clja lehetett
valamilyen mltbeli fontos tapasztalat legfbb jellemzinek a megrzse
[az ’Emlkezet’ ln-tartsa egy fontos irnyban],
(2)
s lehetett Clja a Figyelem Felhvsa valamilyen sokakat rint [vagy j] nehzsgre,
vagy egy sokak szmra jl hasznlhat (jobbt) pldra
[egy jonnan hasznlhatv vlt Gondoskodsra,
egy megnylt j Vlasztsi Lehetsgre,
egy hamarosan elkezdd Vltozsra stb].
Ma mr a „kznsg” „ignyeit” „keres” s „kielgt” „fantziknak” s „kitalciknak”
[’ a „szrakoztat-iparnak”]
„nagyon kevs kze van a valsghoz”,
nagyon kevss irnyul arra,
hogy utat / pldt mutasson 
abban az irnyban,
hogyan / mitl vlhat szebb / jobb [mindannyiunk szmra] az let.
Termszetesen ma is vannak olyan ’szerzk’ vagy ’eladk’,
akik a sajt bels tjukat kvetve
valdi rtkeket mutatnak fel msok eltt.
k [mostanban / eddig] egyre kevsb kaptak ehhez kls tmogatst / segtsget
(ebben az EL-Vltozott LET-TRBEN).