352.
2024.02.04.
Gondolatok
OKA s CLJA van annak, amit megtapasztalunk.
Nha [’mr’] azt ljk, amit Vlasztottunk,
mskor pedig azok az ’Elkszletek’ vannak folyamatban bennnk,
amelyek ’odavezetnek’ a Vlasztott Megtapasztalshoz.
Nem knny, st, nha kifejezetten nehz [
’ert prbl’] az,
’amiben ppen haladunk’, ’amit ppen megtapasztalunk’.
Nha nehz az, hogy egy testi vagy ms bels fjdalom „olyan mrtk / olyan kiterjedt”,
hogy „szinte semmi msra nem engedi odafordulni a figyelmet”
[„szinte mindent betlt a fjdalom”].
Nha az nagyon nehz,
hogy habr ott vagyunk a trsainkhoz kzel,
mgsem tudunk rdemben segteni a trsunknak
egy-egy nehezebb szakaszon val vgighalads sorn.
Ltjuk a trsunk fjdalmt s azt, hogy a fjdalom „mit hoz ki belle”,
s legfeljebb csak a ’kzelsgnkkel’ segthetnk,
azzal, hogy ’ott vagyunk mellette’, ’nem hagyjuk magra’, biztatjuk…
Magam is tbbszr megtapasztaltam azt, hogy egy-egy „fjdalmat felidz” [legtbbszr a fjdalmat elenged (?) / Rendez] megtapasztalson ’vgig kellett haladni’. Semmilyen ismert mdon nem tudtam a fjdalmat enyhteni, s ’csak magamban megkapaszkodva’ ’egyik lpst a msik utn tettem, bztam abban, hogy hamarosan ’kirek az alagtbl a fnyre’.
[’Mostanban’] Akr gyakrabban is kvethetik egymst olyan szakaszok sokak letben,
amelyek ► ’rtkel’ s ’Ellenrz’ szakaszok [(illeszkedst) ’mr-pontok / kapuk’].
Rgebben ’beavatsoknak’ is neveztk az ilyen szakaszokat / ’mr-pontokat’:
’egy helyzetben’ ’kls segtsg nlkl’ ’pontosan megmutatjuk’,
hogy addig mit tanultunk meg,
s a tapasztalatainkbl mi az, ami FELPLT a ’Sajt-Harmoninknak megfelelen’
[vagyis ’megtarthatv rett’,
’biztos Alapjv ► plt fel’ a Vlasztott irny Tovbblpsnek].
Van aki ezt gy fogalmazta meg, hogy ilyenkor megmutatja magt az, hogy ’mi k a talpunk alatt, s mi homok’.
A bbjbl ppen-kikel pillang [mint ’tant-mese’] ugyancsak az ilyen Ellenrz s Mr / rtkel szakaszok legfontosabb jellemzit mutatja: csak az a pillang lesz kpes letben maradni a bb-llapota utn, aki maga [’a sajt erejbl’] kpes volt ezen a[z t]vltozson vgighaladni.
Erfesztseket ignyel(het) ez az ► ’ert prbl’ szakasz…
nha pedig [ha sikerl jl felkszlni a Vltozsra s az Illeszkedst Megforml Helyzet is ’pontos’]
habr ► ’teljes odafigyelst / teljes sszpontostst ignyel’,
’grdlkenyen’ halad vgig a Vltozson a teremt…
Emltettem, hogy az ilyen rtkel / Mr / Ellenrz szakaszokban gyakori megtapasztals egyfajta ’nagyobb bels csend’. Ltszlag olyan, mintha akr az letet-GONDOZK, akr a Kzeli-Trsak ilyenkor egy kiss tvolabb hzdnnak azrt, hogy a Jelenltk vagy ’kzelsgk’ ne legyen „akadlyoz” [„befolysol”]… s ez a ’Vd’ Tvolsg-megtarts valban megnyilvnul. Ugyanakkor nem marad ilyenkor sem egyedl [magra-hagyottan] az let, s a SZKSGES (!) [letet-v s Irnyban-Tart] GONDOSKODSOK maradktalanul megnyilvnulnak…
A ’Vd-Tvolsg’ ► ’Teret enged’ ahhoz,
hogy a teremt pontosan ’felmrhesse’ [Megrthesse] azt,
hogy a Tapasztalataibl FELPLT Sajt Tudsa
’akkor-ppen’ milyen Irnyok Megnyitshoz / Folytatshoz ’Ad biztos ALAPOT’.
20200908 [1091.r.] 305. pont (2) – elrhet ITT:
„…Mivel ERSEBB TAKARSOK vjk ’az elkszl Vltozsokat’, valsznleg ismt majd csak ’utlag’ [a Vltozs Megtapasztalst kveten] kaphatunk teljesebb Megrtst arrl, hogy ’most’ ppen milyen Vltozsban vagyunk… vagy milyen Vltozs fel haladunk.
Az ilyen ’nagyobb csend’ megtapasztalst mr korbbi rs-rszben is emltettem. A MAGOK ltalban akkor tapasztaljk ezt meg, amikor az Anyagi-Testkben / Szemlyes-Terkben nagyobb ’bels tptsek / trendezdsek’ vannak folyamatban [pldul hasznlatba vesznek egy jonnan megformlt bels tr-rszt vagy ramlst…]. Nha oka lehet a nagyobb bels csendnek az is, ha ppen a FLDANYA nyilvnt meg a SAJT LETBEN egy Bels-Vltoztatst.
Szemlyes tapasztalatom [MAG-Trsaimhoz hasonlan] az, hogy nha egy bels trendezds miatti ’nagyobb bels csend’ miatt kevss lehet egyes folyamatokra pontosabb rltsunk / megrtsnk, m ha valamilyen Klnleges vagy Specilis Gondoskodsban Srgsen szksges rsztvennnk, a FLDANYA kzvetlenl s azonnal kpes ’hozzrgzteni’ a Gondoskodsi Helyzethez, s nagyon pontos bels tmutatssal vezet ilyenkor is.
A MAGOKBAN tbb olyan (klnleges / specilis) bels tr van, amelyekben a FLDANYA kpes akr ’azonnali’ ’illeszkedseket’ is megformlni. Ilyen bels-tr pldul a Szabad-Tr [amelynek mr a ’Msodik fokozata’ is felpthet a MAGOK szmra: (915.r.) 258. pont – elrhet ITT], illetve amely MAGOK mr Formljk a Szemlyes Alap-Harmonijukat, az ahhoz tartoz (ma mg specilis) bels-tr is jl hasznlhat akkor, ha ’azonnal’ szksges valamilyen Gondoskodshoz hozzkapcsoldnia a MAGNAK [(1045-1046.r.) 294. pont – elrhet ITT].
20200908 [913.r.] 257. pont – elrhet ITT:
„…[2022.11.14.:]
Az utols ngy hnap lejegyzseit (is) tolvastam az elmlt napokban… nhol vltoztattam a kiemelsen, nhol rvid jabb megrtseket illesztettem be.
Rszleges megrtsem az, hogy mindannyiunkban folyamatban van
(1) az let-Alapok [GONDOSKODK ltali] Teljes-Rendezse
(2) s a mg elttnk lv megtapasztalsoknak ’Teret Ad’ [szksges] Szemlyes-Terek s Szemlyes VD-Terek BERGZTSE / BEILLESZKEDSE.
Sajt tapasztalatom az, hogy ’nagyobb bels csndet’ akkor tapasztalunk meg, ha a bels-tereink trendezdse van folyamatban, vagy pedig ha olyan Vltozs nyilvnul meg bennnk, amely TELJES Takars mellett [KNNYTSKNT] nyilvnul meg.
20200908 [1058.r.] 297. pont (3) [ami a KNNYTSEK nagy ELNYE, az a NEHZSGE is (a TAKARSOK miatt nehezen rthet meg a Vltozs)] – elrhet ITT
Rszleges vagy ’majdnem teljes’ ’Bels csndet’ megtapasztalhatunk akkor is,
ha (rgi fogalom-hasznlattal) ’beavatsi’ helyzetben vagyunk.
Ilyenkor egy [’Tovbblpshez Szksges / Tovbblpshez kzvetlen utat nyit(hat)’ (jelentsebb)] RTKEL / MR helyzet formldik meg az letnkben,
amelyben
(1) mi magunk
s (2) az letnket GONDOZK is
► RTKELJK azt,
hogy mi az a (felplt) Tapasztalat s Tuds,
amelyet mr biztosan s tudatosan kpesek vagyunk megnyilvntani,
mely rszeink hasznlatra vagyunk kpesek ’nagyobb nllsggal’,
mely rszeinket szksges mg ’ELLENRZS mellett’ [az letnket GONDOZK FOKOZOTTABB odafigyelse mellett] hasznlni.
Az ilyen (’jelentsebb’) RTKEL Helyzeteknek FONTOS rsze az,
hogy
maga a teremt is RTKELJE
’az lete MINDAZON addigi Tapasztalatt
[ebben a ’Jelen-Helyzett’],
amelyre kpes a Tudatossgval kiterjedni’.
Nagyon gyakori az,
hogy a FLDANYA [letet-GONDOZ] a Befogadsban lv teremtt
’olyan helyzetekhez vezeti’
(1) ’kzel’
s/vagy (2) ’kzvetlenl-kzel’,
amelyekben
az letet-GONDOZK
s maga a teremt is
’TAPASZTALAT TJN’ kpes Ellenrizni / rtkelni
az addig Felplt Tudst,
s ebben kiemelkeden fontosan azt,
hogy a ► Kzvetlen rzkelsi [s erre alapul Megrtsi] tjai milyenn pltek fel,
hogyan hasznlja ezeket
(A) a ’mindennapokban’
s (B) a FokozottABB-Figyelmet ignyl helyzetekben,
mennyire kpes egy GONDOSKODST [akr Jelzst / rtkelst] szksgess tev helyzetben ’ms Gondoskodsra kpes teremtkkel is egyttmkdni’,
mennyire Tudatosan hasznlja
a Sajt Tudst,
az lethez tartoz Szemlyes-Tereket [Vd-Tereket] s ramlsokat…”
2024.02.04.
Nem mkdik ma mg [ebben a Slyosabban is EL-Vltozott LET-TR-RSZBEN] minden olyan Kzvetlen rzkelsnk,
amelyekkel teljesebben Megrthetnnk
a [►korbban, vagy akr ►jabban Specilis formban] Meghozott Vlasztsainkat.
Nha rszlegesen mkdnek ezek
(’mg plnek’, vagy ppen Rendezdnek).
Ebbl ereden
sokszor csak ► sok bels munkval lehet Megrteni
a[z ppen fjdalmasabb] Megtapasztalsaink Okt s Cljt,
valamint azt, hogy egy-egy Vltozsunkban [akr Rendez-folyamatban] ’ppen hol tartunk’.
Ebbl ereden nha „magra-hagyottnak” rZkelhetjk s rTkelhetjk a Jelenltet…
Csak a tnylegesen meglt Tapasztalatainkbl Felplt Tudsunkkal tudjuk
(1)
’megtartani nmagunkat’
s (2)
segteni a hozznk kzelebb lv trsainkat.
Azrt vannak a mr FELPTETT (!) Tapasztalataink s Tudsunk,
hogy azokat Hasznljuk [s Jl Hasznljuk],
segtsk vele nmagunkat egy-egy nehezebb / kihvst jelent helyzetben,
s segtsk vele a trsainkat…
Elfogadssal, Bizalommal, Tisztelettel, Szeretettel… a Szeret-Jelenltnkkel.
A legtbb „nehezebb” [valamilyen fjdalommal is jr] [Fokozott-Odafigyelst Szksgess tev] helyzetet megtapasztal teremtre igaz az, hogy
OLYAN [ltala Vlasztott] [ma mr RENDEZ irny] ► Megtapasztalsi-Helyzeteket Forml meg szmra a FLDANYA,
amely Megtapasztalsokon
’kpes vgighaladni’:
megvan benne az a Felplt Tuds s n-er
[lehet ez mg kisebb (’gyermekeibb’),
vagy lehet akr mr ’magasabb szint’ sajt Tuds / Tudatossg],
amelyet ’HA JL HASZNL’,
az ’kpes odavezetni’ az ltala Vlasztott kvetkez ’llomshoz’ [megtapasztalshoz].
Mostanban viszonylag gyakran forml meg olyan ► ILLESZKEDSI Helyzeteket a FLDANYA,
amelyekben nem csupn egy ’kapu’ vagy ’tjr’ van,
hanem akr ’ugyanazon a szinten’ ’egyms mellett kett-hrom vlasztsi lehetsg is van’,
st, akr ’egyms fltti szinteken’ is ’Elkszt(het)’ a FLDANYA tbb Tovbblpsi Lehetsget.
Ez utbbi gyakran jellemz olyan teremtk esetben,
akik a ’HTHA’-helyzet EL-Vltozsuk Rendezst megkezdtk
[(1079.r.) 302. pont (1) – elrhet ITT].
Az esetkben nem csak valamilyen ► ’FONTOS OK’ az alapja az EL-Vltozsuk ’HTHA’ [~ remnyt ad] rtkelsnek,
hanem az is, hogy az ilyen teremtkben ► VAN valamilyen korbban mr felptett [s helyrehozhatatlanul meg NEM srlt] [Ersebb] let-Alap vagy egyb Tapasztalat,
amely
’kedvez felttelek mellett’
NAGYON GYORSAN jj-plhet / Mkdv vlhat.
Az ERSSGEK kapcsn tbbszr emltettem, hogy jelenleg itt a FLDANYA Kzssgben is az egyik „Fontossg’ az, hogy a FLDANYA [s a sajt (n)Lnyeg] segtse a teremtket a mr korbban Felptett Erssgket FELISMERNI, majd a hasznlatt megtanulni s jra teljesen Tudatosan hasznlni.
Vannak, akik valamilyen bels tmutats alapjn kpesek a maguk ltal megformlt ’megnevezssel’ pontosan megjellni az Erssgket, ennek ellenre ’bell magukban’ „nehezen ismerik fel, nehezebben rtik meg azt, hogy (1) pontosan milyen rszekbl s (2) pontosan hogyan ptettk fel [rgztettk be a sajt letkben] az Erssgket.
ERSSGEKRL:
20200908 [935.r.] 265. pont [mkdkpes erssg szksges ahhoz, hogy a figyelem fkuszt olyan helyzetre is irnythassuk, amelyet addig mg nem tapasztaltunk meg] – elrhet ITT
20200908 [947.r.] 268. pont (2) [szemlyhez igazod mdon segti a FLDANYA a korbban felptett Erssg felismerst] – elrhet ITT
20200908 [1056-1057.r.] 297. pont (1) [Erssg llapott is Ellenrizte a FLDANYA (mindenkiben, akiben van); elhagyhatatlan rsze a Bizalom Teljessge, s teljesen egyedi, hogy ehhez milyen ms rtkek plnek hozz] – elrhet ITT
Az a kp is jelzett bennem, hogy sokan ► „korbban elvesztettk a sajt arcukat” [nem tudtk Felpteni a Vlasztott egyedi tjukat / jellegeiket, „meggyenglt az n-Azonossguk”] [(178.r.) 70. pont – elrhet ITT], s ’most folyamatban van a ’sajt arculat megszlse / megszletse’ [az eddig ’alv / altatott’ ’sajt jellegek felsznre emelkedse’].
Lehetnek olyanok, akikben [a korbbi sajt tapasztalatukra alapulan] flelem s fjdalmak is „neheztik” ezt a folyamatot… vagy a Kzeli-Trsaik valamilyen „tragikus vget rt” tapasztalatai akadlyozzk ket abban, hogy ’bzzanak nmagukban’, s ’erre alapozva’ ’teljes bizalommal odaforduljanak a hozzjuk mr kzelebb lv letet-GONDOZJUKHOZ’, s Tle Elfogadjk / Befogadjk a Vltozsaikat segt / knnyt GONDOSKODST.
Egyfell
egyre ersebb bennk annak a ’Tudsa’, hogy az ’egyedisgk’ Felpthet [s ez a folyamat mr a kezdett vette], msfell ► valamilyen korbbi fjdalmas megtapasztals „akadlyt kpezi annak, hogy ► tadjk magukat a Vltozsnak”… Ehhez kapcsold korbbi megrtst segt kp:
20200908 [910-911.r.] 256. pont [hatrhoz kzeli faluban vagyok, haza akarok jutni, ugyanakkor folyamatosan rejtzkdk is (ez utbbi tnyleges akadlya a hazatrsnek)] – elrhet ITT:
„…2022.10.31. – 11.01.
Megrtst segt kp – 5.
Kapcsoldhat a 2. megrtst segt kphez [minek a ► MEGRTSBEN / minek a ► GYAKORLSBAN segthetik egymst a MAGOK s Klnleges Utat megnyitott teremtk (azon fontos okbl is, hogy a msok fel irnyul Gondoskodsok sorn egymst is sokkal hatkonyabban tudjk segteni, jobban tudjk mkdtetni a ’munkamegosztst’)].
Egy ’hatrhoz’ ’legkzelebbi’ kis lakott-trben [faluban (?)] vagyok. rzkelem, hogy „nem ez az otthonom”, s Szndkomban van a hatr tloldalra tjutni [(gy rzem?) valsznleg ’ott’ vagyok otthon]. Teljesen egyrtelm / hatrozott bennem a ’hazajuts’ Szndka. Minden tevkenysgemben ezen cl vezrel. Magam krl csak nagyon kis kiterjedsben rzkelem a teret, ltalban azt is nagyon homlyosan.
’n’ s ’egy trsam’ (?) kett (nagyobb) raklaphoz hasonl (egyms mellett a fldn fekv) alapon kezdnk el dolgozni.
Az egyikre a trsam (?) kelt-tsztbl kszlt nagyon szp s finom teleket helyez el szpen egyms mell (teljesen betltik a nagy alapot). [Ez valsznleg egy rgi (rtkes) tuds (gondoskodsi kpessg?) megltt (’tpllsi’ gondoskodsi irny megalapozottsgt) mutatja.]
A msik raklap-szer ’alap’ szln krben srn gak / plck vannak bergztve [mint a kosrfonsnl], s az gak kz hossz-szr (vgott) (margarthoz hasonl) virgokat kezdek el kisebb csokronkt bergzteni / befzni.
[Az tVilgtshoz hasonlan gy rzkeltem a helyzetet, mintha n magam tapasztalnm / tennm mindezt.]
rzkeltem [mr rtkeltem is], hogy ’aki kszti ezeket’ a klsre is szp, rtkes anyagok s sajt munka felhasznlsval kszl (cljban nehezen beazonosthat) ’termkeket’, olyan clbl / Szndkkal (is) formlja, hogy azok majd a ’hatron val tjuts sorn’ valahogyan segtsk (1) hazajutni s/vagy (2) „elrejteni” t [elszr szinte megklnbztethetetlen volt a cl, utbb ersebb vlt a „rejtzkdsi” Szndk]. Taln valamilyen („rejtzkdst” segt) „vdelmi” „pajzs” egyik rsznek / rtegnek „sznja” a „munkjt” (?). „Itt az idegenben” [„tvolabb az otthontl” (?)] amennyire csak lehet igyekezett „rejtettsgben” maradni [a figyelmet magra nem felhvni] „az akit rzkeltem”.
Valsznnek tartom, hogy egy Anyagi-Testben l teremtre vonatkozott az rzkels, s a „kettssg” [az, hogy „ketten vannak”] vagy egy n-vdelem volt, amivel a magra-hagyottsgt prblta meg enyhteni, vagy a hatrozottan felismerhet „rejtzkdst” segtette ez a „ltszat” / tudatos megtveszts… vagy a benne l kett Szndkot mutathatta (?)…