 |
RSAIM |
|
| |

"ELEGET KVNOK NEKED!"
"Elegend napstst kvnok szmodra, hogy jkedved legyen, brmilyen szrknek is tnnek napjaid.
Elegend est kvnok neked, hogy mg jobban megbecsld a napot.
Elegend boldogsgot kvnok neked, hogy szellemed l s rkk tart legyen.
Elegend fjdalmat kvnok neked, hogy mg az let legkisebb rmei is nagyobbnak tnjenek.
Elegend nyeresget kvnok neked, hogy vgyaidat kielgtse.
Elegend vesztesget kvnok neked, hogy mg jobban megbecsld mindazt, amid van.
Elegend kszntst kvnok neked, hogy felksztsen a vgs bcsra." (Folytats ITT)


|

Sk Sndor - Ember
"Embernek lenni!
Csak embernek, semmi egybnek,
De annak egsznek, pnek,
Fld-szlte fldnek
s Isten-lehelte szpnek."



|
 |
Hmeztem: |
|

| |

2011.0728 – Szemelvnyek – nkifejezs III.:
Nagyon fontos, hogy azokban a helyzetekben,
amelyekben „msok tmogatjv vagy segtjv” vlunk,
TELJESEN SZINTK, IGAZAK legynk.
A „segt szndk” „tiszta” legyen,
vagyis tisztn SZERETETBL legyen jelen (’se tbb se kevesebb’),
magunkat a „yobbts” s nzetlen segtsgads szndka vezesse
[ne kvnjuk a msikat ’befolysolni’ vagy ’vezetni’, ne ’rtkeljk’ vagy tljk meg stb].
Ha „hvst” rznk egy helyzetbe, amelyben segten nyilvnul(hat)nnk meg,
akkor „teljes figyelemmel” [teljes odafigyelssel] forduljunk a „helyzet” s a helyzetben „jelenlvk” fel is.
Legynk „nyitottak”, hogy megrthessk azt, amit a helyzet mutat –
s ezltal is azt tudjuk nyjtani,
ami az adott helyzetben „tlnk telheten is a leg-yobb”
s az „rintett szmra is legmegfelelbb”.
Fontos, hogy IGAZAK legynk teljes egszben:
ne talljunk ki valtlan, ltalunk meg nem lt ’pldkat’, mert mr ez is ’ferdts’.
Olyat mondjunk s tegynk, amit mi VALBAN megtapasztaltunk,
s ami ezltal a ’magunk tapasztalata/tudsa’
[’erre tudunk pteni, ebbl tudunk biztonsggal ptkezni/pteni’].
Ne „szptsnk”, s kzben ne legynk bntak sem
(ugyanis a ’bnts’ rzkelsekor bezrul vagy beszkl a „szv”, s gy legtbbszr nem tud clt rni a segtsg).
|
"Egy sz is lehet locsogs, s ezer oldal maga a tmrsg.”
(Abody Bla)

„A madarak nyelve nagyon rgen kialakult, s ms, si beszdmdokhoz hasonlan tmr, kihagysos beszd: keveset mondanak, de ezzel sokat fejeznek ki s sokat megrtenek belle.”
(Gilbert White)
|
|
|
|
|
 |
SPECILIS / KML 2 |
|
SPECILIS / KML GONDOSKODS - 27.
A 26. rsz elrhet ITT
TANTS
|
blcsde, voda, iskola, egyetem
(jtsztr)
tanknyvek, fzetek
’pedaggus’ vagy ms ’mester’
kisgyermek…
|
20200908 [765.r.] 218. pont [mester s tantvny (nagyban hasonl bels-tr s szeretet-ramoltatsi forma plhet fel az egymshoz kzelebb lv teremtkben)] – elrhet ITT
20200908 [936.r.] 266. pont [egy polcon j fzeteket / tanszereket rendezgettnk] – elrhet ITT
|
TPLLS
|
lskamra, konyha
lelmiszer
lelmiszerbolt, tterem
tkezs
szlloda, szanatrium, (ideiglenes szllshely, segtheti a megersdst, pihenst)
ruha
(pnz?)
egszen kicsi gyermek karokban tartsa
|
20200908 [157.r.] 65. pont [’konyhban’ a gztzhely lngjt nem tudom meggyjtani (akadlyozott az let-er ramlsa)] – elrhet ITT
20200908 [1038-1039.r.] 291.pont [’ls-kamra’] – elrhet ITT
20200908 [1270.r.] 342. pont (2) [a trsaimmal egytt mentem egy tbbszintes plethez, ott sztvltunk, s nem talltunk vissza egymshoz; kerestem a visszautat; egy lelmiszerboltnl egy jszer telefont a segtk mkdsbe hoztk, s tudtam beszlni az lmos-hang trsammal, mondta, hogy vrjam meg ott ahol vagyok] – elrhet ITT
|
GYGYTS
|
orvosi rendel, krhz,
szanatrium,
gygyszertr
beteggy
orvos, pol
|
20200908 [959.r.] 270. pont (1) [NAGYOBB-NYUGALOMBA helyezst lehetv tev Vd-Tr (intenzv-osztly, nyitott krhzi osztly, jrbeteg rendels); egy-gyas vagy tbbgyas szobk] – elrhet ITT
20200908 [980-981.r.] 275. pont [krhzi teremhez hasonl vilgos, bredez szoba (gyakban bergztve, lbuk nincsen)(stt-szoba, szrt-fny szoba)(alapoz let-pts szksges vagy vlaszthat)] – elrhet ITT
|
POLS
|
|
|
KMLET
|
|
|
ELLENRZS
|
hzban, szobban, folyosn, kertben, szekrnyben, tskban, brndben, autban, buszon, vonaton, llomson
brsg(i trgyals)
|
hz (Anyagi-Test, ’szemlyes’ tr)
kert, udvar (Anyagi-Testen kvli Szemlyes-Tr)
trsashz (kisebb vagy nagyobb kzssg)
kerts (a hasznlhat ’szemlyes’ tr ’kls hatra’)
tska, brnd (’szemlyes’ tr, Folytathat Tapasztalat, Lezrt Tapasztalat)
folyos, t, utca, leveg, vzfolys (ramls)
jrmvn utazs (ramls)
ajt, kapu (kapcsolds lehetsge)
busz (Vdettebb-Tr)(KISEBB Tr-Vltozsra felkszlst is jelentheti)
vonat [Vdettebb-Tr, amely tvisz vagy egy msik letbe (halllal let-lezrs), vagy pldul a KISEBB Szakasz-Vlts sorn az LET-TREN bell egy j RSZ-RAMLSBA visz t hall nlkl]
haj (Specilis ramls, tvisz egy msik Trbe; ritkn a mr meghalt trsat viszi ’tvolabbra’; ltalban egy J TRBE visz t egy NAGYOBB Szakasz-Vlts sorn; az „otthontl nagyon tvolra kerlt” letet is hazaviheti)
villamos (troli?) (ersebben irnyban-tartott vltozs; lehet Knnyts-jellege is)
kp, knyv, fzet (korbbi megtapasztals vagy arrl kszlt Feljegyzs)
szekrny, polc, gy (korbbi tapasztalat)
gy (let-Alap)
teljesen stt tr / rzet (nagyon ers Vd-Takarsban van az a tr-rsz)
lpcs (ramls, mozgs a klnbz let-ptsi szintek kztt)
lift, replgpen utazs, repls gp nlkl (ramls, Klnleges / Specilis tr-hasznlat lehetsge)
hd (tvezet egy TR-Vltozson az Anyagi-Test megtartsval)
otthagyott (gazdtlan) ruha (Lezrt Tapasztalat vagy „idegensg” levlasztst kveten ott-maradt „lenyomat / maradvny”; ma mr ezt is a FLDANYA tvoltja el a ’szemlyes’ terekbl)
|
TAKARTS
|
takarts, moss, porszvzs…
|
20200614 [18.r.] 22. pont [ntudatra bredez SZOLGLAT Birodalmbl ered (?) teremt, takartani kezd (akr a FLDANYRA is vonatkozhat a kp)] – elrhet ITT
20200908 [421.r.] 148. pont [kanapn l a teremt, mellette segt takartja a szemlyes-tert] – elrhet ITT
20200908 [1270.r.] 342. pont (2) [a trsaimmal egytt mentem egy tbbszintes plethez, ott sztvltunk, s nem talltunk vissza egymshoz; keress kzben lttam, hogy segtk takartjk a tr egyik rszt] – elrhet ITT
20200908 [1351-1352.r.] 360. pont [a Tudatos / flig-Tudatos / Tudat-Alatti bels-terek Rendezse; Tudat-Alatti tr-rszben „idegenek” voltak] – elrhet ITT
|
RENDEZS, REND-TTEL
|
takarts, moss
tpts
ptkezs (tr-rsz kinyitsa vagy lezrsa)
visszabonts
megbeszls (egyeztets a Rendezs tovbbi irnyrl)
|
-„-
20200908 [945.r.] 268. pont (1) [rgta nem takartottam (vizet kintttem, kisebb krt okoz helyzet indtja el a tevkeny rendezst)] – elrhet ITT
|
20200908 [934.r.] 265. pont – elrhet ITT
[ a rgi kapaszkodk keresse
(az j Kzssgi / Szemlyes TRBEN val bergzlst kveten)
akadlyozza az j lehetsgek Felismerst s Megrtst
(szemt megformldsa / felhalmozdsa jelezheti a Figyelem EL-Fordulst a Jelentl)]
20200908 [751.r.] 214. pont [ha szemttel teli az LET-TR, felerstheti a hiny-rzetet s a fokozott-rzkenysget, vesztesg-rzet formldhat meg, s nehezebb teszi a megkezdett sors-rendezst] – elrhet ITT
20200908 [929.r.] 263. pont (1) [ha a bels tr elrhetetlenn vagy haszontalann vlik, egyre nehezebb kzvetlenl rzkelni s Megrteni azt, hogy milyen cllal kerlt megformlsra / milyen tapasztalat szmra nyit utat] – elrhet ITT
20200908 [1002.r.] 278. pont (5) [ha nem a sajt harmonia szerinti tapasztalatokkal telik meg a Szemlyes-Tr, az elfedi / elrejti a sajt-valt, AKADLYOZZA, majd egy bizonyos mrtk felett LEHETETLENN TESZI az n-erej n-Felismerst] – elrhet ITT
20200908 [1048.r.] 295. pont (2) [szemt megjelense (elsivatagosods) JELEZHETI „rejtett” „idegensg” kzeledst vagy jelenltt] – elrhet ITT
20200908 [1305.r.] 351. pont (elrhet ITT):
"... A ’kisgyermeksg’ ’ezen llapota’ ’mutathatja’ azt a korbbi MEGRTST [s erre alapozott VLASZTST] a MAG-Trsamnak, hogy amikor az Ered-Birodalmbl elindult a FLDANYA nagyon slyosan srlt Kzssge fel [azrt, hogy Anyagi-Testi Jelenltet Felvllaljon], a FLDANYA Kzssgben Anyagi-Testben is l nagyon slyosan srlt YOSGBL ered teremtk ’llapota / tnyleges helyzete’ olyan Kzvetlen Gondoskodst tett szksgess, mint amire a nem sokkal ezeltt megszletett kisgyermekeknek van szksge.
Tantani, Tpllni, st, akr Gygytani is szksges ket, s folyamatos (!) [amennyire lehetsges Kzeli] Figyelemmel-ksrst [Ellenrzst] is Szksgess tesz az ’llapotuk’.
Ma mr azt is rtjk, hogy nem elg csak ’tvolabbrl’ ’figyelni / megfigyelni / ellenrizni’ a YOSGBL ered teremtket, hanem ’egszen kzel (kzvetlenl-kzel) kell lenni hozzjuk’, s ’olyan-fajta’ Szabadsg is szksges a fejldskhz, amely teret ad a ’mozgs’ [ebben az ’egyttes-mozgs’] szmra [(1092-1094.r.) 305. pont (3) – elrhet ITT].
(...) Emltettem, hogy a Rendezseknek ma mr KETT [egymstl lnyegileg is klnbz] F Szakasza van [(1086-1087.r.) 304. pont – elrhet ITT].
Az ELS Szakasz azokra terjed ki, akik nem kpesek mg az nll s Felelssgteljes Megnyilvnulsra [akikben mg nem plt teljess a Bizalom, akikben mg nem plt fel az a Tuds / Tudatossg s n-Ismeret (Felelssgi llapot), amely kpess tenn ket a Szndk-hasznlatra]. A Tapasztalatok alapjn nem kpesek az nll Megnyilvnulsra azok sem, akiknek a Jelenltben mg valamilyen Tr-Vesztettsg van bergzlve.
A Megrtst-segt-kpekben
a Rendezs ELS Szakaszhoz [vagy annak a ’Hatr-terlethez’] tartoz GONDOSKODS Szksgessgt
vagy az egszen kicsi gyermek kpe mutatja,
vagy pedig a krhzi gyon bergztett helyzet
(mg mozgskptelen, nll megnyilvnulsra mg kptelen llapot).
bennk [a Megformlt-Jelenltkben] mg olyan „hiny” van,
amely csak az letet-GONDOZ
[s a mr SPECILIS / KML Gondoskodsra kpes trsak]
specilis kzelebb-hzdsa mellett szntethet meg.
Ezt a „hinyt” nha olyan kp is rzkeltetheti,
hogy „mg a gdrben van”,
„mg az Alap-Szint ALATT van” a Jelenlt llapota
[pldul egy „stt vagy flhomlyos barlangban vagy pincben van” stb].
A „gdrben” [a „slyosabb hiny llapotban”] lv teremt
SPECILIS / KML Gondozsa sorn
[ha az lehetsges az Anyagi-Testi Jelenlt megtartsval]
olyan GONDOZSA szksges a teremtnek,
amelyet a FLDANYA (!) [s a Kzeli-Trsak]
jellemzen a MAGZATI (!) nvekedsi-szakaszban nyilvntanak meg,
vagy akr mg a magzati szakasz ELTT,
akkor, amikor a teremtnek mg csupn ’El-Teste’ van.
Az ELS s MSODIK Rendezsi-Szakasz ’hatr-terletn’
ugyancsak olyan MG FOKOZOTTABB [s akr folyamatos] FIGYELEMMEL-KSRST Szksgess tev Gondoskodsok nyilvnulnak meg,
amelyeket a mr nllv ’megszletett’ ’kisgyermek’ fel nyilvntanak meg a hozz ’egszen kzel lvk’ [a szlk s ms csaldtagok].
Ilyenkor TANULJA MEG a gyakorlatban a teremt azt,
(1)
hogyan hasznlhatja a TERET
[az LET-TERET s a ’szemlyes’ tert],
(2)
hogyan kerlhet kzelebb a trsaihoz
[ekkor kezdi felpteni a Kzeli-Trsakhoz a kzvetlen szeretet-ramlsokat].
(3)
Ilyenkor TANTJK MEG a Kzeli-Trsak a bennk mr felplt legfontosabb ’tudsukat’
a csaldjukba jonnan befogadott trsuknak..."
FOLYTATS a 28. rszben, elrhet ITT
| |
|
|
 |
A mai napra: |
|
„Minden prbattel s minden nehzsg, amivel tallkozunk, arrl szl, hogy az ember, ha magba tekint, felismerhesse, hogy milyen er irnytja, mi motivlja cselekedeteiben.”

| |





ldozni
csak a benned lv s ltalad LT-re hozott Szpsggel
msokat is Szptve s gyaraptva,
Teljes s P Szabad Akaratodbl,
Szabad Akaratodat kinyilvntva,
az rk s Adott l KRISZTUSI Rendnek megfelelen
Lehetsges
s
rdem-es.”
20100525 - Az ldozatrl - Szemelvnyek

A hibkrl s a hibzsrl:
A ’hibk’ segtenek ’nem-felejteni’ s ’felejteni’.

PIRAMIS - szintn akarok lni
szintn akarok lni,
Minden utam vgigjrni,
Hinni abban, amire vgyom,
S ha hiszek benne kzdeni rte brmilyen ron.
szintn akarok lni,
s csak annyit elrni,
Jkedvem senkit ne bntson,
S ha fj a szvem valamirt, ne nagyon fjjon!
Tled csak annyit akarok krni,
Hogy engedj szintn lni,
szintn, szabadon, szpen,
szintbben, mint ahogy tegnap ltem.
Ne kelljen hazudnom senkinek
s hogyha valamit krdezek
A vlasz igaz legyen!
Szeretnk bzni mindenkiben,
Hinni, hogy nem fordul ellenem,
S nem rul el sosem.


AZ ERD FOHSZA
Vndor, ki elhaladsz mellettem,
Ne emelj rm kezet!
n vagyok tzhelyed melege
hideg tli jszakkon,
n vagyok torncod bartsgos fedele,
melynek rnykba meneklsz a tz nap ell,
s gymlcsm oltja szomjadat.
n vagyok a gerenda, mely hzad tartja,
s n vagyok az asztalod lapja,
az gy, melyben fekszel,
a deszka, amelybl csnakod pted.
n vagyok a hzad ajtaja,
blcsd fja, koporsd fedele.
Vndor, ki elmsz mellettem
hallgasd a krsem:
NE BNTS!

NNEP
Az nnepeknek fontos rsze az „emlkezs”, amikor a dics vagy pp a kevsb dics tettekre/meglsekre, az eldkre is emlkeznek, s ezltal egyfajta folytonossg alakul ki (marad meg) az sk, Eldk, a Gykerek irnyba is. Az emlkezs a legtbb esetben ma mg ’int’ plda is lehet arra, hogy mit szksges megvltoztatni, miben szksges vltozni akkor, ha valami yobb s teljesebb let a cl ---
az „nnep” Valdi Lnyege azonban minden esetben a[zon] „Jelen Megerstse, amely elvezet a ’vgyott jvbe’.”
Az nnep ltalban MEGERSTI az let egy olyan rszt/szelett, amely „tovbbvitelre rdemes”, amelyben ELREMUTAT/elrevezet Plda vagy t [Mkds, Er] Van Jelen.
(Rszlet a 20110802 - Nitottsg, Nyits... rsbl)
|
|
|