|
ÍRÁSAIM |
|
| |
"ELEGET KÍVÁNOK NEKED!"
"Elegendő napsütést kívánok számodra, hogy jókedved legyen, bármilyen szürkének is tűnnek napjaid.
Elegendő esőt kívánok neked, hogy még jobban megbecsüld a napot.
Elegendő boldogságot kívánok neked, hogy szellemed élő és örökké tartó legyen.
Elegendő fájdalmat kívánok neked, hogy még az élet legkisebb örömei is nagyobbnak tűnjenek.
Elegendő nyereséget kívánok neked, hogy vágyaidat kielégítse.
Elegendő veszteséget kívánok neked, hogy még jobban megbecsüld mindazt, amid van.
Elegendő köszöntést kívánok neked, hogy felkészítsen a végső búcsúra." (Folytatás ITT)
|
Sík Sándor - Ember
"Embernek lenni!
Csak embernek, semmi egyébnek,
De annak egésznek, épnek,
Föld-szülte földnek
És Isten-lehelte szépnek."
|
|
Hímeztem: |
|
| |
2011.0728 – Szemelvények – Önkifejezés III.:
Nagyon fontos, hogy azokban a helyzetekben,
amelyekben „mások támogatójává vagy segítőjévé” válunk,
TELJESEN ŐSZINTÉK, IGAZAK legyünk.
A „segítő szándék” „tiszta” legyen,
vagyis tisztán SZERETETBŐL legyen jelen (’se több se kevesebb’),
magunkat a „yobbítás” és önzetlen segítségadás szándéka vezesse
[ne kívánjuk a másikat ’befolyásolni’ vagy ’vezetni’, ne ’értékeljük’ vagy ítéljük meg stb].
Ha „hívást” érzünk egy helyzetbe, amelyben segítően nyilvánul(hat)nánk meg,
akkor „teljes figyelemmel” [teljes odafigyeléssel] forduljunk a „helyzet” és a helyzetben „jelenlévők” felé is.
Legyünk „nyitottak”, hogy megérthessük azt, amit a helyzet mutat –
és ezáltal is azt tudjuk nyújtani,
ami az adott helyzetben „tőlünk telhetően is a leg-yobb”
és az „érintett számára is legmegfelelőbb”.
Fontos, hogy IGAZAK legyünk teljes egészében:
ne találjunk ki valótlan, általunk meg nem élt ’példákat’, mert már ez is ’ferdítés’.
Olyat mondjunk és tegyünk, amit mi VALÓBAN megtapasztaltunk,
és ami ezáltal a ’magunk tapasztalata/tudása’
[’erre tudunk Építeni, ebből tudunk biztonsággal Építkezni/Építeni’].
Ne „szépítsünk”, és közben ne legyünk bántóak sem
(ugyanis a ’bántás’ érzékelésekor bezárul vagy beszűkül a „szív”, és így legtöbbször nem tud célt érni a segítség).
|
"Egy szó is lehet locsogás, s ezer oldal maga a tömörség.”
(Abody Béla)
„A madarak nyelve nagyon régen kialakult, és más, ősi beszédmódokhoz hasonlóan tömör, kihagyásos beszéd: keveset mondanak, de ezzel sokat fejeznek ki és sokat megértenek belőle.”
(Gilbert White)
|
|
|
|
|
|
SPECIÁLIS / KÍMÉLŐ 2 |
|
SPECIÁLIS / KÍMÉLŐ GONDOSKODÁS - 27.
A 26. rész elérhető ITT
TANÍTÁS
|
bölcsőde, óvoda, iskola, egyetem
(játszótér)
tankönyvek, füzetek
’pedagógus’ vagy más ’mester’
kisgyermek…
|
20200908 [765.r.] 218. pont [mester és tanítvány (nagyban hasonló belső-tér és szeretet-áramoltatási forma épülhet fel az egymáshoz közelebb lévő teremtőkben)] – elérhető ITT
20200908 [936.r.] 266. pont [egy polcon új füzeteket / tanszereket rendezgettünk] – elérhető ITT
|
TÁPLÁLÁS
|
éléskamra, konyha
élelmiszer
élelmiszerbolt, étterem
étkezés
szálloda, szanatórium, (ideiglenes szálláshely, segítheti a megerősödést, pihenést)
ruha
(pénz?)
egészen kicsi gyermek karokban tartása
|
20200908 [157.r.] 65. pont [’konyhában’ a gáztűzhely lángját nem tudom meggyújtani (akadályozott az élet-erő áramlása)] – elérhető ITT
20200908 [1038-1039.r.] 291.pont [’élés-kamra’] – elérhető ITT
20200908 [1270.r.] 342. pont (2) [a társaimmal együtt mentem egy többszintes épülethez, ott szétváltunk, és nem találtunk vissza egymáshoz; kerestem a visszautat; egy élelmiszerboltnál egy újszerű telefont a segítők működésbe hozták, és tudtam beszélni az álmos-hangú társammal, mondta, hogy várjam meg ott ahol vagyok] – elérhető ITT
|
GYÓGYÍTÁS
|
orvosi rendelő, kórház,
szanatórium,
gyógyszertár
betegágy
orvos, ápoló
|
20200908 [959.r.] 270. pont (1) [NAGYOBB-NYUGALOMBA helyezést lehetővé tevő Védő-Tér (intenzív-osztály, nyitott kórházi osztály, járóbeteg rendelés); egy-ágyas vagy többágyas szobák] – elérhető ITT
20200908 [980-981.r.] 275. pont [kórházi teremhez hasonló világos, ébredező szoba (ágyakban berögzítve, lábuk nincsen)(sötét-szoba, szűrt-fényű szoba)(alapozó élet-építés szükséges vagy választható)] – elérhető ITT
|
ÁPOLÁS
|
|
|
KÍMÉLET
|
|
|
ELLENŐRZÉS
|
házban, szobában, folyosón, kertben, szekrényben, táskában, bőröndben, autóban, buszon, vonaton, állomáson
bíróság(i tárgyalás)
|
ház (Anyagi-Test, ’személyes’ tér)
kert, udvar (Anyagi-Testen kívüli Személyes-Tér)
társasház (kisebb vagy nagyobb közösség)
kerítés (a használható ’személyes’ tér ’külső határa’)
táska, bőrönd (’személyes’ tér, Folytatható Tapasztalat, Lezárt Tapasztalat)
folyosó, út, utca, levegő, vízfolyás (áramlás)
járművön utazás (áramlás)
ajtó, kapu (kapcsolódás lehetősége)
busz (Védettebb-Tér)(KISEBB Tér-Változásra felkészülést is jelentheti)
vonat [Védettebb-Tér, amely átvisz vagy egy másik életbe (halállal élet-lezárás), vagy például a KISEBB Szakasz-Váltás során az ÉLET-TÉREN belül egy Új RÉSZ-ÁRAMLÁSBA visz át halál nélkül]
hajó (Speciális áramlás, átvisz egy másik Térbe; ritkán a már meghalt társat viszi ’távolabbra’; általában egy ÚJ TÉRBE visz át egy NAGYOBB Szakasz-Váltás során; az „otthonától nagyon távolra került” életet is hazaviheti)
villamos (troli?) (erősebben irányban-tartott változás; lehet Könnyítés-jellege is)
kép, könyv, füzet (korábbi megtapasztalás vagy arról készült Feljegyzés)
szekrény, polc, ágy (korábbi tapasztalat)
ágy (Élet-Alap)
teljesen sötét tér / érzet (nagyon erős Védő-Takarásban van az a tér-rész)
lépcső (áramlás, mozgás a különböző élet-építési szintek között)
lift, repülőgépen utazás, repülés gép nélkül (áramlás, Különleges / Speciális tér-használat lehetősége)
híd (átvezet egy TÉR-Változáson az Anyagi-Test megtartásával)
otthagyott (gazdátlan) ruha (Lezárt Tapasztalat vagy „idegenség” leválasztását követően ott-maradt „lenyomat / maradvány”; ma már ezt is a FÖLDANYA távolítja el a ’személyes’ terekből)
|
TAKARÍTÁS
|
takarítás, mosás, porszívózás…
|
20200614 [18.r.] 22. pont [öntudatára ébredező SZOLGÁLAT Birodalmából eredő (?) teremtő, takarítani kezd (akár a FÖLDANYÁRA is vonatkozhat a kép)] – elérhető ITT
20200908 [421.r.] 148. pont [kanapén ül a teremtő, mellette segítő takarítja a személyes-terét] – elérhető ITT
20200908 [1270.r.] 342. pont (2) [a társaimmal együtt mentem egy többszintes épülethez, ott szétváltunk, és nem találtunk vissza egymáshoz; keresés közben láttam, hogy segítők takarítják a tér egyik részét] – elérhető ITT
20200908 [1351-1352.r.] 360. pont [a Tudatos / félig-Tudatos / Tudat-Alatti belső-terek Rendezése; Tudat-Alatti tér-részben „idegenek” voltak] – elérhető ITT
|
RENDEZÉS, REND-TÉTEL
|
takarítás, mosás
átépítés
építkezés (tér-rész kinyitása vagy lezárása)
visszabontás
megbeszélés (egyeztetés a Rendezés további irányáról)
|
-„-
20200908 [945.r.] 268. pont (1) [régóta nem takarítottam (vizet kiöntöttem, kisebb kárt okozó helyzet indítja el a tevékeny rendezést)] – elérhető ITT
|
20200908 [934.r.] 265. pont – elérhető ITT
[ a régi kapaszkodók keresése
(az Új Közösségi / Személyes TÉRBEN való berögzülést követően)
akadályozza az Új lehetőségek Felismerését és Megértését
(szemét megformálódása / felhalmozódása jelezheti a Figyelem EL-Fordulását a Jelentől)]
20200908 [751.r.] 214. pont [ha szeméttel teli az ÉLET-TÉR, felerősítheti a hiány-érzetet és a fokozott-érzékenységet, veszteség-érzet formálódhat meg, és nehezebbé teszi a megkezdett sors-rendezést] – elérhető ITT
20200908 [929.r.] 263. pont (1) [ha a belső tér elérhetetlenné vagy haszontalanná válik, egyre nehezebb közvetlenül Érzékelni és Megérteni azt, hogy milyen céllal került megformálásra / milyen tapasztalat számára nyit utat] – elérhető ITT
20200908 [1002.r.] 278. pont (5) [ha nem a saját harmonia szerinti tapasztalatokkal telik meg a Személyes-Tér, az elfedi / elrejti a saját-valót, AKADÁLYOZZA, majd egy bizonyos mérték felett LEHETETLENNÉ TESZI az ön-erejű Ön-Felismerést] – elérhető ITT
20200908 [1048.r.] 295. pont (2) [szemét megjelenése (elsivatagosodás) JELEZHETI „rejtett” „idegenség” közeledését vagy jelenlétét] – elérhető ITT
20200908 [1305.r.] 351. pont (elérhető ITT):
"... A ’kisgyermekség’ ’ezen állapota’ ’mutathatja’ azt a korábbi MEGÉRTÉSÉT [és erre alapozott VÁLASZTÁSÁT] a MAG-Társamnak, hogy amikor az Eredő-Birodalmából elindult a FÖLDANYA nagyon súlyosan sérült Közössége felé [azért, hogy Anyagi-Testi Jelenlétet Felvállaljon], a FÖLDANYA Közösségében Anyagi-Testben is élő nagyon súlyosan sérült YOSÁGBÓL eredő teremtők ’állapota / tényleges helyzete’ olyan Közvetlen Gondoskodást tett szükségessé, mint amire a nem sokkal ezelőtt megszületett kisgyermekeknek van szüksége.
Tanítani, Táplálni, sőt, akár Gyógyítani is szükséges őket, és folyamatos (!) [amennyire lehetséges Közeli] Figyelemmel-kísérést [Ellenőrzést] is Szükségessé tesz az ’állapotuk’.
Ma már azt is értjük, hogy nem elég csak ’távolabbról’ ’figyelni / megfigyelni / ellenőrizni’ a YOSÁGBÓL eredő teremtőket, hanem ’egészen közel (közvetlenül-közel) kell lenni hozzájuk’, és ’olyan-fajta’ Szabadság is szükséges a fejlődésükhöz, amely teret ad a ’mozgás’ [ebben az ’együttes-mozgás’] számára [(1092-1094.r.) 305. pont (3) – elérhető ITT].
(...) Említettem, hogy a Rendezéseknek ma már KETTŐ [egymástól lényegileg is különböző] FŐ Szakasza van [(1086-1087.r.) 304. pont – elérhető ITT].
Az ELSŐ Szakasz azokra terjed ki, akik nem képesek még az Önálló és Felelősségteljes Megnyilvánulásra [akikben még nem épült teljessé a Bizalom, akikben még nem épült fel az a Tudás / Tudatosság és Ön-Ismeret (Felelősségi állapot), amely képessé tenné őket a Szándék-használatra]. A Tapasztalatok alapján nem képesek az Önálló Megnyilvánulásra azok sem, akiknek a Jelenlétében még valamilyen Tér-Vesztettség van berögzülve.
A Megértést-segítő-képekben
a Rendezés ELSŐ Szakaszához [vagy annak a ’Határ-területéhez’] tartozó GONDOSKODÁS Szükségességét
vagy az egészen kicsi gyermek képe mutatja,
vagy pedig a kórházi ágyon berögzített helyzet
(még mozgásképtelen, önálló megnyilvánulásra még képtelen állapot).
Őbennük [a Megformált-Jelenlétükben] még olyan „hiány” van,
amely csak az Életet-GONDOZÓ
[és a már SPECIÁLIS / KÍMÉLŐ Gondoskodásra képes társak]
speciális közelebb-húzódása mellett szüntethető meg.
Ezt a „hiányt” néha olyan kép is érzékeltetheti,
hogy „még a gödörben van”,
„még az Alap-Szint ALATT van” a Jelenlét állapota
[például egy „sötét vagy félhomályos barlangban vagy pincében van” stb].
A „gödörben” [a „súlyosabb hiány állapotában”] lévő teremtő
SPECIÁLIS / KÍMÉLŐ Gondozása során
[ha az lehetséges az Anyagi-Testi Jelenlét megtartásával]
olyan GONDOZÁSA szükséges a teremtőnek,
amelyet a FÖLDANYA (!) [és a Közeli-Társak]
jellemzően a MAGZATI (!) növekedési-szakaszban nyilvánítanak meg,
vagy akár még a magzati szakasz ELŐTT,
akkor, amikor a teremtőnek még csupán ’Elő-Teste’ van.
Az ELSŐ és MÁSODIK Rendezési-Szakasz ’határ-területén’
ugyancsak olyan MÉG FOKOZOTTABB [és akár folyamatos] FIGYELEMMEL-KÍSÉRÉST Szükségessé tevő Gondoskodások nyilvánulnak meg,
amelyeket a már Önállóvá ’megszületett’ ’kisgyermek’ felé nyilvánítanak meg a hozzá ’egészen közel lévők’ [a szülők és más családtagok].
Ilyenkor TANULJA MEG a gyakorlatban a teremtő azt,
(1)
hogyan használhatja a TERET
[az ÉLET-TERET és a ’személyes’ terét],
(2)
hogyan kerülhet közelebb a társaihoz
[ekkor kezdi felépíteni a Közeli-Társakhoz a közvetlen szeretet-áramlásokat].
(3)
Ilyenkor TANÍTJÁK MEG a Közeli-Társak a bennük már felépült legfontosabb ’tudásukat’
a családjukba újonnan befogadott társuknak..."
FOLYTATÁS a 28. részben, elérhető ITT
| |
|
|
|
A mai napra: |
|
„A valóság nemcsak az, amit a szem lát, és nemcsak az, amit a fül hall és a kéz meg tud fogni, hanem az is, ami rejtve marad a szem és a tapogató ujjak elől, és csak annak fedi fel magát néha, egy-egy pillanatra, aki a lelki szemével keresi, aki belülről tud figyelni és hallani, és képes a gondolataival tapintani.”
| |
Áldozni
csak a benned lévő és általad LÉT-re hozott Szépséggel
másokat is SzÉpítve és gyarapítva,
Teljes és ÉP Szabad Akaratodból,
Szabad Akaratodat kinyilvánítva,
az Örök és Adott Élő KRISZTUSI Rendnek megfelelően
Lehetséges
és
Érdem-es.”
20100525 - Az Áldozatról - Szemelvények
A hibákról és a hibázásról:
A ’hibák’ segítenek ’nem-felejteni’ és ’felejteni’.
PIRAMIS - Őszintén akarok élni
Őszintén akarok élni,
Minden utam végigjárni,
Hinni abban, amire vágyom,
S ha hiszek benne küzdeni érte bármilyen áron.
Őszintén akarok élni,
És csak annyit elérni,
Jókedvem senkit ne bántson,
S ha fáj a szívem valamiért, ne nagyon fájjon!
Tőled csak annyit akarok kérni,
Hogy engedj őszintén élni,
Őszintén, szabadon, szépen,
Őszintébben, mint ahogy tegnap éltem.
Ne kelljen hazudnom senkinek
És hogyha valamit kérdezek
A válasz igaz legyen!
Szeretnék bízni mindenkiben,
Hinni, hogy nem fordul ellenem,
S nem árul el sosem.
AZ ERDŐ FOHÁSZA
Vándor, ki elhaladsz mellettem,
Ne emelj rám kezet!
Én vagyok tűzhelyed melege
hideg téli éjszakákon,
én vagyok tornácod barátságos fedele,
melynek árnyékába menekülsz a tűző nap elől,
és gyümölcsöm oltja szomjadat.
Én vagyok a gerenda, mely házad tartja,
és én vagyok az asztalod lapja,
az ágy, melyben fekszel,
a deszka, amelyből csónakod építed.
Én vagyok a házad ajtaja,
bölcsőd fája, koporsód fedele.
Vándor, ki elmész mellettem
hallgasd a kérésem:
NE BÁNTS!
ÜNNEP
Az Ünnepeknek fontos része az „emlékezés”, amikor a dicső vagy épp a kevésbé dicső tettekre/megélésekre, az elődökre is emlékeznek, és ezáltal egyfajta folytonosság alakul ki (marad meg) az Ősök, Elődök, a Gyökerek irányába is. Az emlékezés a legtöbb esetben ma még ’intő’ példa is lehet arra, hogy mit szükséges megváltoztatni, miben szükséges változni akkor, ha valami yobb és teljesebb Élet a cél ---
az „Ünnep” Valódi Lényege azonban minden esetben a[zon] „Jelen Megerősítése, amely elvezet a ’vágyott jövőbe’.”
Az Ünnep általában MEGERŐSÍTI az Élet egy olyan részét/szeletét, amely „továbbvitelre érdemes”, amelyben ELŐREMUTATÓ/előrevezető Példa vagy Út [Működés, Erő] Van Jelen.
(Részlet a 20110802 - Níitottság, Nyitás... írásból)
|
|
|