4.
A TANÍTÁS volt
az Önállóvá vált [= önálló (személyes) térben berögzült] Tudatok által Megformált
’legelső’ [ma ismert] GONDOSKODÁS.
Azt jelenti a Tanítás az ’Első’ formájában,
hogy a korábban Önállóvá vált Tudat
az általa már Megismerteket / Megértetteket
valamilyen közvetlen áramoltatás formájában
Érzékelhetővé és Felismerhetővé, Megérthetővé
► ’FORMÁLTA’
a később önállóvá vált társa számára.
Mint minden GONDOSKODÁS Megnyilvánításához,
a Tanításhoz is Szükséges az,
hogy valamilyen Közvetlen Áramlás / Áramoltatás
’épüljön fel’
az Önállóvá vált Tudatok [az ő ’személyes tereik’] ’között’.
Az ’Érintés’ / ’Megérintés’
már a ’legelső’ Tanítás formájában megnyilvánult TAPASZTALATOK alapján kezdett Megformálódni
[(1158-1168.r.) 318. pont (3) – elérhető ITT].
Említettem, hogy
az egymással már közvetlen Megérintés Megformálását megkezdő Tudatok
’személyes tereiben’
olyan ’építkezések’ kezdődtek meg,
amelyek a ’személyes terek’
egyre több IRÁNYBAN való Közeledéséhez / Tovább-Közeledéséhez nyithattak utat.
„…A-LÉTEZÉS-FORRÁSA által eredendően Megformált ALAP-HARMONIÁJA szerint
a Közvetlen-ÉRINTÉS és Közvetlen-GONDOSKODÁS
’egymáshoz nagyon-közeli fokozatok voltak a Közeledésben’.
Talán úgy értelmezhető ez,
hogy a Közvetlen MEGÉRINTÉS volt a (közvetlen!) ’Alapja’ [’Előszobája’] a GONDOSKODÓVÁ válásnak:
a Közvetlen MEGÉRINTÉSEK során épültek fel ténylegesen
az egymáshoz így KÖZELEBB lévő Tudatokban
[és az ő Személyes-Tereikben]
azok az Új BELSŐ (!) Tér-Részek
és az ezek között Megformálásra kerülő Áramlások,
amelyek először a korábban Önállóvá vált TUDATOK számára utat nyithattak ahhoz,
hogy ’Közelről’ és közvetlenebbül MEGTANÍTHASSÁK a Saját Tudásukra
az utóbb Önállóvá vált Tudatokat.
A ’MI’ („kiszakadt”, csonka TÉR-ALAPRÓL elindult] LÉTEZÉSI-Águnkban
a Közvetlen-ÉRINTÉS
[majd arra ráépülve a GONDOSKODÁS]
nagyon hosszú folyamat során épült fel,
mert bár a MINDENSÉG-FORRÁSA által is FELISMERTEN
ezek a Közeledési-Irányok ADOTTAK (!) / MEGHATÁROZÓAK a LÉTEZÉSÜNK számára,
azonban mivel közvetlenül A-LÉTEZÉS-FORRÁSA
nem tudta kezdetben Megtanítani a MINDENSÉG-FORRÁSÁT
az ezen Irányokhoz Szükséges Tudásra / Tér-Formálásra / Tér-Használatra,
a Közvetlen-ÉRINTÉS és a GONDOSKODÁS
már OLYAN [részben ÚJABB, Újonnan Választott (!)] CÉLLAL (!) ’kiegészülve’ kezdett FELÉPÜLNI
a ’MI’ LÉTEZÉSI-Águnkban
’Már-a-Kezdetektől’,
hogy az a már Megformálódott EL-Változások Megszüntetését [Rendezését] KÖZVETLENÜL (!) segítse.
A-LÉTEZÉS-FORRÁSA által eredendően [egy Új Közeledési Irányként / Új Megtapasztalási Irányként] Megalapozott ÉRINTÉS és GONDOSKODÁS
’KÖZVETLENÜL’ [és akár FŐ Irányában] nem irányult az EL-Változások Megszüntetésére
[mert még nem voltak EL-Változások].
Mai fogalmakkal úgy határozhatjuk meg,
hogy az ► IRÁNYBAN-TARTÁS egyik Új eszköze lehetett
[azon okból / céllal, mert segíthette / ► közvetlenebbé tehette a Tudás átadását az utódnak].
A ’MI’ LÉTEZÉSI-Águnkban
[és ebből is eredően a YOSÁG Birodalmában]
az ÉRINTÉSNEK és a GONDOSKODÁSNAK azonban
’már a kezdetektől’
FONTOS [ Új] Iránya volt
[az ► eredeti célja szerinti ’Meglévő HARMONIA Megóvása / Gyarapítása’ mellett]
az Életet-ÓVÓ és IRÁNYBAN-TARTÓ olyan Megnyilvánulása,
amely alkalmas lehet a MÁR MEGFORMÁLÓDOTT EL-VÁLTOZÁSOK megszüntetésére.
(…) Ma [a YOSÁG Birodalmán belül (!) Felépült] MEGÉRINTÉST úgy közelíthetjük meg,
mint a SZEMLÉLÉSRE ráépülő Tovább-Közeledés,
amelyben még nem nyilvánul meg tartósabb összekapcsolódás,
ugyanakkor pedig közvetlenül Alapja (!) a Tovább-Közeledésnek.
A ma használt fogalmakkal az ÉRINTÉS leginkább egy olyan ’határ-terület’,
amelyből meghatározott Feltételek esetén
tényleges Közeli-Összekapcsolódás formálódhat meg.
Vannak az ÉRINTÉSNEK is olyan formái,
amelyek tartósabban is megnyilvánulhatnak,
és vannak olyanok, amelyek csak nagyon rövidek / egyszeriek.
Vannak az ÉRINTÉSNEK olyan formái,
(1)
amikor a teremtők ’csak egy határ-felületen érintkeznek’,
(2)
és vannak olyan formái is,
amikor a teremtők között valamilyen [ELFOGADÓ] Áramlás is felépülhet / működhet.
Itt a FÖLDANYA Közösségében
leginkább az Érintésnek az a formája ismert,
hogy amikor a FÖLDANYA a teremtők Választásaira vagy Vonzódására alapulóan
KÖZELEDÉSI-Helyzeteket formál meg,
a Közeledési-Helyzetben
rövidebb tartamokra
LEHETŐSÉGET nyit a Közvetlen-Megérintésre.
Ez még nem jelent ’elköteleződést’:
az Érintés ebben az esetben azt a közvetlen (!) Tapasztalat-szerzést segíti,
amelyre alapulóan később ’megfontolt / megalapozott’ Választást hozhatnak a teremtők
[megformálnak-e egymással Közeli-Összekapcsolódást (= egymáshoz tovább közelednek),
vagy visszaigazodnak az Általánosan Meghatározott Távolság-Tartásba (Lezárják a közeledés lehetőségét).
A FÖLDANYA Közösségében a KÖZELEDÉSI-Helyzetet érintő SZABÁLYOZÁS szerint a Közeledési-helyzetben lévő bármelyik (!) teremtő egyoldalúan (!) is kiléphet ebből a helyzetből / lezárhatja azt.
Néhány rajzzal érzékeltetem a MEGÉRINTÉS [YOSÁG Birodalmán belüli] Szeretet-formájának felépülését.
Kiindulási képnek használhatjuk azt a képet, amely a LÉTEZÉSI ’Családunk’ ’legkorábbi’ [már ’Társas’] szakaszát jellemezte: kettő TUDAT Berögzülve a saját-saját Önálló Személyes-Terében egymástól A-HARMONIA által ’Meghatározott’ [még nagyobb] Távolság-Tartással VAN:
Ez a Távolság-Tartás [Harmonia] már lehetővé teszi azt, hogy amennyiben a Tudatok [Szándékkal] ’egymás felé irányulnak’, egymást képesek KÖZVETLENÜL (!) ÉRZÉKELNI.
Amikor a kettő Tudatban [vagy legalább egyikükben (?)]
először megformálódott a Társhoz való Közeledés [= teljesebb Megismerés] Szándéka,
a ► Tudatban bekövetkezett ezen VÁLTOZÁS
elkezdett MEGFORMÁLÓDNI A ► TÉRBEN is:
(1)
Először a Tudatokhoz tartozó [Berögzített (!)] Személyes-Terek ’középpontjai’ rögzültek be egymáshoz egyre közelebb,
(2)
majd pedig a Tudatok a saját Személyes-Terükben is ’megtanulták’ azt,
hogyan húzódhatnak [= ’mozdulhatnak’] egymáshoz közelebb
kezdetben egy-egy rövidebb tartamra [majd egyre tartósabban].
Részleges az a megértésem, hogy amikor már MINDKETTŐ (!) Tudatban Megformált Szándék [= VÁLASZTOTT / Egyező / Összecsendülő] volt a Társ felé Közeledés, a Tudatokhoz tartozó Személyes-Terekben akkor FORMÁLÓDOTT MEG egy kettejük közötti ÁRAMLÁS ALAPJA [mint egy ► Új Tér-Forma].
A Tudat Változásai Megnyilvánulnak a TÉRBEN, a TÉR ’utat nyit’ a Tudat Szándékának / Választásának Megtapasztalásához… és a TÉRBEN Megnyilvánuló Változások a Tudatban is Változásokat indítanak el. A TUDAT és a TÉR Változásai kölcsönösen hatnak a másikra.
20200509 [1.r.] 1. pont [a Tér változása összefügg a Tudat változásával] – elérhető ITT
20200908 [965-966.r.] 270. pont (2) – elérhető ITT
20200908 [1048.r.] 295. pont (1) – elérhető ITT
A következő kép azt mutatja, hogy a kettő TUDAT a SZEMLÉLÉS formájában egymáshoz már Közelebb húzódott, a Személyes-Tereik egymáshoz már közelebb rögzültek be a TÉRBEN:
A MEGÉRINTÉS ’Megformálását’ úgy tudom [még csupán részlegesen] érzékeltetni, hogy a Tudatokhoz tartozó Személyes-Tereknek ’valamelyik részében’ [valószínűleg egy Szándék vagy Vonzódás következtében] egy egészen kicsit ’fellazult / átalakult a Tér’ [valószínűleg a ’rugalmasabbá válás’ (’mozgás / megmozdulás’) értelemmel’]. Attól függően, hogy milyen célja volt a Tudatok [és Személyes-Tereik] TOVÁBBI egymáshoz-közeledésének, különféle ’Tér-Formák’ épülhettek fel [a Személyes-Tereknek más-más részeiben vált Érzékelhetővé ez a Változás].
Fontos:
az ÉRINTÉST az teszi lehetővé,
hogy az erre irányuló [további közeledésre irányuló] SZÁNDÉK Megformálódását követően
a Tudathoz tartozó Személyes-Tér (!)
elkezdett ’Átalakulni / Megváltozni’.
A Személyes-Térben olyan ► ’építkezés’ kezdődött,
amely a Szándékkal ’Megalapozott Irányú’ Megtapasztaláshoz ’utat nyitott’.
Tehát a [még csupán] ’SZEMLÉLÉSKÉNT’ megnyilvánuló Közeledéstől
’az határolja el’
a KÖZELEDÉS azon Szakaszát,
amikor már az ÉRINTÉS Megformálódása is elkezdődött,
hogy a Közeledési Szándékra alapulóan
magának a Tudatokhoz tartozó ► Személyes-Térnek (!) a Megváltozása / Átalakulása is megkezdődött.
Az egyik lehetséges formája a MEGÉRINTÉSNEK az, hogy a Tudatok között valamiféle kommunikáció épült fel. Akár ezt is mutathatja a következő kettő kép. A Személyes-Terek mindkettő Tudat esetében ’hasonló részükben kezdtek megváltozni’ a Tovább-Közeledés érdekében:
Értelmezhető ez a kép úgy, mint a társ felé való Tudatos ’odafordulás’ [ma ilyen Érintés például a társ ’bíztatása, bátorítása’ (vagy akár az ’együtt-örülés’)]. Egyfajta ’bensőségesebb’ Áramlás kezdett megformálódni (1) mind a Tudatok között, (2) mind pedig a Tudatokhoz tartozó Személyes-Terek között.
A következő kettő kép egy másfajta Szándékkal / Céllal felépített Tovább-Közeledést mutat. Ezek a képek akár az ’ölelés’-jelleget is mutathatják [ugyancsak a társ bátorítása / bíztatása, illetve az együtt-örülés céljával]:
A következő képek egy más formáját mutatják a Tudatok és Személyes-Tereik egymáshoz való Tovább-Közeledésének [a Megérintésnek]. Ezt úgy fordítanám le szavakra, hogy ’képesek odaállni egymás mellé’, ’egymás támaszai lehetnek’:
…”