A 20191126 [2.r.] III. pontban a ’tulipn pldjban’ emltettem azt (elrhet ITT), hogy
az EL-Vltozsok
[a Kzssgi vagy Szemlyes Terekben]
egy bizonyos mrtken tl
visszafordthatatlann vlnak:
„…2019.11.27.
Sok munkban megjelenik feladatknt a frfi s ni forma harmonikus sszekapcsoldsnak jbli megformlsa. Nem csak az ppen meglt prkapcsolat szintjn, hanem ’A-Kzssg-Egszben’.
Jelenlegi megrtsem szerint ’nem rtelmezhet’ s nem is Rendezhet „kln-kln” ez az eredenden ’pross’ megformlt n-jelleg (a frfi s ni t / forma).
Mivel a Fldn a FRFI s NI FORMA EGYMSHOZ KAPCSOLDSNAK valsznleg MS az ALAPJA / CLJA (alap-harmonija) mint ms Kzssgekben [vagy akr a VILGBAN],
itt a Fldn
a FLDRE JELLEMZ HARMONIA SZERINT
TUDUNK RSZTVENNI
ENNEK AZ ALAP-KAPCSOLDSNAK A RENDEZSBEN.
Azt tudjuk itt Megtapasztalni s Megrteni, hogy
EBBEN a KZSSGBEN
hogyan lehet a frfi s ni formban lknek ’egymssal is’ harmoniban lnie.
Leginkbb a PRKAPCSOLATBAN s EGYES TEVKENYSGEK sorn van nagyobb (meghatroz!) jelentsge a vlasztott nemisgnek. letnk EZEN RSZEIBEN fontos, hogy megtalljuk a harmonit a prunkkal. A tbbi kapcsoldsunkban inkbb ’Az-letnkkel’ s egyb megtapasztalsra-vlasztott n-jellegnkkel vagyunk jelen, kevsb fontos a nemi jelleg.
Sokszor visszakszn gondolat az, hogy a prkapcsolatban [ez taln a vlaszthat egyik legszorosabb sszekapcsolds a Kzssgekben a gyermek-s-szl kapcsolat mellett] a nisg akkor tud igazn kibomlani / lv vlni, ha ’ott van’ a trs frfiknt (s termszetesen megfordtva is igaz ez). Valjban ekkor van ’rtelme’, s ekkor tud megnyilvnulni ez a nemi jelleg.
Ha a pr tagjai kzl valamelyik nincs a helyn, a msik is inkbb csak „takark-lngon” tud a vlasztott nemi jellegben megnyilvnulni.
Itt a Fldn a frfi jelleg elg hosszan egy „vrakoz” jellegbe „zrdott be” [20190720 (1.r.) – elrhet ITT]. Nemrgen elkezddtt ebbl a kioldds, s ez remnyt ad arra, hogy a frfi s ni alap-kapcsolds Rendezdse vgre az egyedi teremtk letben is elkezddhet.
Valszn, hogy a klnbz Kzssgekben [= a FLD Kzssgn kvli ms Kzssgekben]
- nem csak a frfi s ni sszekapcsolds ’alap-harmonija’ ms [milyen okokbl / clokrt, milyen formban, mennyire szorosan / mennyire tartsan kapcsoldhatnak egymshoz],
- hanem klnbz az az ’ered-ok’ is, ami miatt egymstl eltvolodtak.
Ezrt minden Kzssgben elszr azt kell nagyon pontosan meghatrozni, hogy
hol volt az a ’pont’ a Kzssg letben, amikor az ’alap-harmonia’ „megbomlott”. Az akkori (tudatos vagy tudattalan) „EL-Vltozst” kell nagyon alaposan rtkelni.
- Lehetsges, hogy magba az ’Alap-Harmoniba’ lesz szksges valamilyen jabb Egyetrtst (Szablyt?) belefoglalni a Rendezs rdekben [azrt, hogy a ni s frfi forma egyttlse harmonikuss lehessen].
- Ha „csak” valamilyen „idegen” rsz zavar behatsa nehezti a harmonikus pr-kapcsolds megnyilvntst (de nem szksges vltoztatni az ’Alap-Harmonin’), akkor meg kell ersteni a meggyenglt n-rszeket.
Zavar az, hogy a Fldn „idegen” (ms Kzssgekbl ered / ms Kzssgekre jellemz) nehzsgekkel is megterheldtt („keveredett”?) az itt l frfiakban s nkben megformldott sajt [a FLD Kzssgbl ered] srls. Ezt rtam gy, hogy „idegen szerepek” is neheztik annak a Felismerst, milyen a Fldn meglhet harmonia a frfi s n kztt.
„Kvlrl” („Kint”) olyan sok egymsnak is ellentmond vlemny van arrl, hogy milyennek is kellene lennie egy nnek [’isten(i)nnek’, ’csszrnnek’…] s egy frfinak, hogy ha brki is megprblna ezeknek megfelelni, az rvid idn bell ertlenn vlna (valsznleg valamely rsze tl-formlsa miatt, ami miatt egy msik fontos n-rszt elhanyagolja), vagy akr zavarodottsg is megformldhatna benne.
A „trsadalmi elvrsok” mra teljesen flrevezetek, leginkbb taln azt „tantjk”, hogyan legyen a frfi s n „munkaer, adfizet” s felels „szavaz”-„polgr”, s „csald-fenntart” a munkaer utnptls s „fizetkpes kereslet” biztostsa rdekben.
Csak
’bellrl’ lehet rltsunk arra, hogy ott-ahol-vagyunk-ppen (akr a csaldban, akr bartknt, trsknt) mit tudunk tenni a ni s frfi jelleg gygyulsrt. A csaldban megtanultakat, a ms pldjbl megtanultakat jl kell hasznlni: megtartani s tovbbadni / tovbbpteni ami rtk, s kijavtani a sajt (!) letnkben azt, amit jobb kell vagy lehet tenni.
Fontos, hogy egy Kzssgben mi a prkapcsolat Clja s Alapja.
A Fldn (s valsznleg a YOSGBAN) a prkapcsolat [mint minden Kzeli-sszekapcsolds] CLJA a teljesebb / mlyebb n-megismers s megismers. Ennek rdekben kerlnk (sok meglhet fokozatban) ’egymshoz kzelebb’. A kzelebb-kerls ALAPJA a Megbecsls [20190926 – elrhet ITT](ennek formja a Fldn a Tisztelet), s a tnyleges kzeledst a Szeretet [ELFOGADS] ramlsnak Megformlsa teszi lehetv. A Bizalom minden harmonikus megnyilvnuls alapja.
Taln elszr ezeket az ’alapokat’ szksges ► magukban a helyre tenni (a tartalmukat, lnyegket pontosan megrteni), hogy (itt a Fldn)(s a YOSGBAN?) elkezddjn a prossg Rendezse.
Ms Birodalmakban egszen biztosan ms a frfi-ni (vagy egyb) pr-kapcsolds megformlsnak az Alapja s Clja [a Birodalom / Kzssg sajt ALAP-JELLEGRE alapulan (!)]. Ott is valsznleg ennek az eredeti Alapnak s Clnak, valamint az ’EL-trls Pontjnak’ a Felismerse s Megrtse vezethet vissza a harmoniba. [A Srknyoknl a „Szolgasg” ok-forrsrl: 20191018 (1.r.) II. pont – elrhet ITT].
Csak pldaknt arra, hogy milyen jelleg „fertzsek” neheztik a prkapcsolatok Rendezst. Prkapcsolatnak vagy bartsgnak lczva olyanok is kzelednek a msik nem tagjaihoz, akik vagy csupn a meglv javaitl / hatalmtl akarjk megfosztani a msikat, vagy a megformlt tudst akarjk „megszerezni”, vagy tudatosan ki akarjk szaktani a csaldi s barti kzssgeibl / helyzeteibl… vagy csupn „hasznlni” / „birtokolni” akarjk a sajt cljaik elrse rdekben…
Amikor ezt utbb felismeri a megtvesztett / „hasznlt” trs, az akr jelentsen is meggyengtheti a bizalmt a trsas-kapcsoldsokban, s meggyengtheti az n-bizalmt is.
Ilyenkor (1) a SRLSEKET is el kell kezdeni gygytani… (2) s valahogyan az ALAPOKAT is fontos megersteni… A tapasztalatok szerint mindkett szksges.
Az is fontos lehet, hogy nem szabad a sajt Valnk teljessgt azonostani a frfi vagy ni ’formval’ (a megtapasztal nemi-jelleggel). Mert akkor az letnknek csupn egy kis (termszetesen fontos) rszvel azonostjuk magunkat. Ha „csak” erre a rszre (ezen rsznk Rendezsre) irnyul a figyelmnk, „zskutcba” kerlnk.
Tegnap (megint sta kzben) ez a kvetkez kpben mutatta meg magt (ez minden n-plsre vonatkozik / vonatkozhat).
Elszr ahhoz hasonltott a kp, mint a „tnyr-prgets”. Egy hossz plca tetejre egy kerek tnyr illeszkedett a kzepvel. Ahogyan egyre inkbb ’lnek’ mutatta magt a kp, inkbb egy virghoz kezdett el hasonltani a szmomra (n gy tudtam elkezdeni az rtelmezst).
Kpzeljnk el egy „virgot” (taln rdemes egy tulipnt, mert annak egy szra van, s azon egy virg). Az ers szra magasra n, s kinylik rajta a virg (megformljuk azt, amit szeretnnk megtapasztalni).
Ha a tulipn kpnl maradunk, a tulipnnak hat szirma van (bell kzpen a porzk s a term). A hat szirom az ppen (!) megtapasztalsra vlasztott letnk hat alapja / F-Irnya, s ezek kiegyenslyozottan plnek (ekkor marad meg harmoniban az letnk). Legyen az egyik szirom a vlasztott nemi jelleg, mondjuk ppen a ni formnk. [Teht a hatbl csak az egyik fontos n-jellegnk a nisg ebben a pldban.] Ha a ni jelleggel (vagy brmelyik msik szirommal) „azonostjuk” teljesen vagy tlzottan nmagunkat, akkor ez a szirom gyorsan nvekedik (hiszen az ert s figyelmet ehhez sszpontostjuk), mg a tbbi szirom lemarad a nvekedsben, egyesek taln el is sorvadnak.
Nyilvnvalan mg nagyobb figyelmet szksges fordtaniuk a vlasztott n-jellegeik kiegyenslyozott ptsre azoknak, akik pldul megnyitnak valamilyen Klnleges megtapasztalst is… s gy mg tbb (s Klnleges jelleg) ’Meghatrozra’ is figyelemmel szksges lennik…
I.
Mindig „van egy olyan pont”,
ameddig
visszafordthat az EL-Vltozs,
amg mg SAJT ERBL [= Igazodssal] jra kiegyenslyozott tudjuk tenni az letnket
[folyamatosan figyelmeztet is ennek rdekben a MEGTARTI-Teremt s a sajt (n)Lnyeg].
A figyelmnket az addig elhanyagolt rszeink fel fordtva
jra lettel tudjuk feltlteni a ’szirmokat’,
s
EKKOR KERLNK ABBA A HELYZETBE,
hogy
FELISMERJK
HOGYAN ILLESZKEDNEK EGYMSHOZ / EGYMSBA
AZ LETNK FONTOS (MEGTAPASZTALSRA VLASZTOTT!) ALAP-PILLREI.
Ekkor tudjuk jra a sajt harmoninkba visszaigaztani / visszavezetni az letnket.
II.
Ha ezt az (N)Igazodst [= Sajt Erbl (!)] nem tesszk meg, a ’virg’ ’feje’ a „tlslyos irnyba” elkezd ► „EL-hajlani”. Mg nyilvnvalbb (magt mg jobban megmutatv) vlik a veszly, a torzuls.
Ilyenkor
(1) vagy egy „nagy szheztrs” (feleszmls), ► nagyon tudatos visszaforduls a harmonia fel segthet,
(2) vagy egy ► tudatos egytt-dolgozs a MEGTARTI-Teremtvel a
Rendezs rdekben.
Ilyenkor ha kvetjk a belsbl rkez (sajt s/vagy MEGTARTI) vezetst, mg
Rendezhet (!) s Kiigazthat az „EL-Trls” [s gy a virgbl megformldhat a ’tovbbvezet mag’].[A formld rtkel Tudatostsi n-errl: 20191111 (1.r.) I. pont) – elrhet ITT].
III.
Ha nem kezddik el az „EL-HAJLS” Rendezse,
s az EL-TVOLODS a Sajt Vlasztsainktl elri azt a bizonyos „pontot”,
ahol / amikor
VISSZAFORDTHATATLANN VLIK az EL-Vltozs:
a megbillent egyensly virg-rsz (akr csak egy szirom, akr az sszes) LETRIK, LESZAKAD.
Akr a virg szra is [’alapja’, akr az (n)Lnyeg rtelemben is!] megtrhet.
Ilyenkor a teremt
(1) vagy vgleg elengedi (Lezrja) ezt a megtapasztalst,
(2) vagy n-Rendezst kveten jbl elkezdi felpteni.
A „LE”-trt n-rszt mr nem lehet ’vissza-igaztani’.
A teremtkben lv bels Megtrsek
nagyon sok esetben csupn
rszleges ’levlsok’
(flig levlt fagak)(mg idben Irgalmi gondoskodsba kerlt Alv-Kdok,
a MEGTARTI-Teremt ltal ’Rszlegesen-Altatott’ let-rszek),
s ezeket a teremtk (
ha azt vlasztjk) ► visszapthetik,
s harmoniba ► Rendezhetik az letkben.
Ha eltlozzuk a nisg jelentsgt, ha „kiemeljk” az letnk egyb fontos rszei kzl s „csak ezt” akarjuk rendbehozni, az valsznleg nem fog menni, mert a nemi jelleg a testi valnkban megtapasztalhat olyan rsznk, amely a prkapcsolatban tud a maga teljessgben felplni s kiteljesedni. A tbbi fontos meghatroz rsznkkel (a tbbi szirommal) egytt tudjuk ezt is ’egszsgess’ megformlni.
Valsznleg a ’prunk’ szmra is nehz, ha „eltlzott” vagy pp „nagyon gyenge” az a nemi n-jellegnk, ami a prkapcsoldsunk egyik meghatroz alapja. De a prkapcsolatban sem a nemisg az egyetlen kapocs, valamilyen (kzelebbi) megismersi cllal [s egy kzsen vlasztott irny megtapasztalsa cljval, pldul csald-alapts cljval] formltuk meg a prkapcsolatot.
Az is lehetsges, hogy egy prkapcsolatban l frfi s n „befejeztk” azt a Megismerst, ami miatt egy prr vltak. Ilyenkor vagy felbontjk (Lezrjk) a pros (szorosabb) sszekapcsoldst, vagy ma mr arra is lehetsg van, hogy valamilyen jabb ’kzs clt’ vlasszanak, s gy prknt ne egy kiresedett kapcsoldsban ljenek, hanem valami „j tartalom s rm” nyljon meg az letkben.
[2024.05.30.: Mg jabb Lehetsg az, hogy a „megakadt” Kzeli-sszekapcsoldsoknak ma mr az jra-Indtst is lehet Vlasztani: (1176.r.) 321. pont – elrhet ITT, (1224.r.) 334. pont (2) – elrhet ITT, (1272.r.) 342. pont (3) – elrhet ITT.]
Ha pldul a ni formt nzzk, sok ’bels tartalma’ is van. Megljk azt, hogy kislnya vagyunk a szleinknek, felesge a frjnek, desanyja a gyermeknknek, nagymamja az unokknak, bartnje a bartainknak, a ni utat megismer let… A ni t tapasztalatait sokflekppen hasznlhatjuk akr a krnyezet / nvnyek / llatok gondozsa sorn, a sportban, tudomnyban… mgis az letnknek csupn az egyik olyan rsze, amelyet meg kell tanulnunk harmonikus rszknt beilleszteni a megtapasztalsra vlasztott tbbi n-jellegnk mell…
Fontos Megrteni,
hogy az ppen lt letnkben
mirt vlasztottuk a frfi vagy ni formt,
melyik tartalmt / jellegt ptjk / tapasztaljuk (javtjuk?) ppen.
Ha a ’jelenben’ [s az adott Jelenltben] tnylegesen megtapasztalhat / felpthet n-jellegre fordtjuk tudatosan a figyelmet,
’rtelemmel tltdik fel’ a Jelenlt, s rm-teljess vlik…”
20200908 [1365-1366.r.] 365. pont (2) [az letet-GONDOZK EGYEZTETS sorn ELLENRZIK / RTKELIK az Illeszkedsi-Nehzsgben / Megrtsi-Nehzsgben / Veszly-Jelzsben Jelz helyzeteket; az EGYEZTETSHEZ hozzkapcsoldhattak azok, akikben korbban az EGYEZTETS tmjhoz kapcsoldan Jelzsek formldtak meg; Szablyozsok Pontostsa szksges lehet; Nyitott-Jvttel] – elrhet ITT
20200908 [1079.r.] 302. pont (1) [az Illeszkedsi-Nehzsg a „megakadt” helyzetek legenyhbb formja] – elrhet ITT
20200908 [905-907.r.] 256. pont [csak akkor nyilvnuljunk meg a Gondoskodsban, ha nincs bennnk bizonytalansg] – elrhet ITT
20200908 [1050.r.] 295. pont (4) [tanuljuk az Illesztsek megformlst] – elrhet ITT
20200908 [1345.r.] 358. pont [nagyban segti a Gondoskodsok Illeszkedv megformlst az rzelmi megnyilvnuls] – elrhet ITT
20200908 [992-993.r.] 277. pont [ha az Illeszkedsi-Nehzsgnek nem a FLD Kzssgben, hanem az Ered-Birodalomban / (n)Lnyegben van az OKA] – elrhet ITT