380.
2024.06.04.
MAGOKNAK
Megrtst segt kp
Egy hosszabb kpbl csupn nhny rvid rszletre emlkszem. Utlagos megrtsem szerint azt rzkeltette a kp [nhny KLNLEGES Birodalombl ered teremtben taln sajt ’Emlk’], milyen [Elfogadsi, Befogadsi, Tudatossgi] llapotban voltak a „kiszakadst” kveten a FLDANYA Kzssgben [mr a VILG ’legszln’ Bergztett GONDOSKODSI-TRBEN] l [FLDANYVAL egytt „kiszakadt”] YOSGBL ered teremtk,
’honnan’ kellett kezdeni a Gondoskodsok / Rendez-Gondoskodsok Felptst.
Egy nagyobb vros [~ ’ptett’ Tr] rzett kelt TRBEN voltam [a Trnek csak egy kisebb rszt rzkeltem kzvetlenl]. A Tr majdnem stt (?) volt. Nem rzkeltem azt, hogy sok szemt lett volna, de nem reztem tisztnak, rendezettnek sem a Teret.
Egy szkebb s majdnem stt utcban haladtam / stltam [magamat ni formnak rzkeltem], s kett frfi-forma kzel kerlt hozzm. Az egyikk a bal kezvel megragadott, a jobb kezvel pedig elkezdte az vt s a nadrgjt kioldani... „egyrtelm” volt a szndk, mindketten erszakra kszltek.
Minden ermet sszeszedtem s igyekeztem kiszabadulni a frfi-forma szortsbl… mentem az utca vge fel, hztam magammal a fogvatartmat. Amikor kirtem egy vilgosabb trre, rzkeltem, hogy tbben is vannak a kzelemben [klnbz irnyokba tbben is haladtak stlva]. Kds / homlyos volt az rzkels, csak aki egszen kzel stlt el mellettem / mellettnk, azokat rzkeltem valamennyire tisztn. A kett frfi-forma mg mindig ott volt mellettem, s az egyikk fogta a kezem, nem engedett el. Prbltam mozdulattal s hanggal is segtsget krni a tbbiektl [krtem, hogy hvjanak segtsget, ’hvjanak rendrt’…], de nem igazn figyeltek rm, mg azok sem, akik rm-nztek.
Azt rtettem meg, hogy akik ott ltek, azok nem tudtk rtelmezni azt, hogy mi a segtsg-ads [gondoskods], s nem rtettk a krs jelentst sem. A legtbben egymstl bizonyos tvolsgot megtartva ltek / mozogtak… s taln nha a ’szaporods vgya’ ahhoz hasonlan mozgatta ket, ahogyan ma az llatok egy rszt.
Egy msik kp-foszlnybl utlag annyi emlkem maradt, hogy egy tgasabb [ugyancsak kds rzet] tr-rszben tbaigaztst prbltam krni, de itt is ugyanazt tapasztaltam: tovbbhaladt mellettem mindenki, senki nem figyelt fel a krsemre / krdsemre, nem tudtk, hogy mi a krs, mi a segtsg-ads.
Utlagos megrtsem szerint a kp rzkeltette azt, hogy amikor [mr a VILGBAN Bergztett GONDOSKODSI-TRBEN] a FLDANYA Kzssgben megkezddtt a FLDANYVAL egytt „kiszakadt” YOSGBL ered teremtk Anyagi-Testben val Jelenlte, jra meg kellett tantani ezeket a teremtket az Elfogads, a Krs-hasznlat, a segtsg felajnlsa, segtsg-ads, gondoskods-befogads ’Alapjaira’ (?). Mindez valamifle ’Bizalom-ptssel’ vette kezdett.
Emltettem, hogy vannak olyan MAGJAI a FLDANYNAK, akik a FLDANYA Kzssgben val tarts bergzlsket megelzen egy-kett letnyi tartamra Bergzlhettek a Kzssgbe [(1463-1464.r.) 379. pont – elrhet ITT].
Ennek sorn tudtk pontosabban ’feltrkpezni’ az akkor itt lk Tudatossgt s Elfogadsi kpessgeit [azt, hogy HONNAN KELL ELKEZDENIE nekik s a FLDANYNAK a GONDOSKODSOK Felptst].
Egy ksbbi kpben egy nagyobb sszejvetel rzett kelt helyzetben [Ellenrzsi-Helyzetben (?)] voltam. A TR itt sem volt teljesen vilgos, enyhn kds rzetet keltett [lehetsges, hogy a FLDANYA Kzssgben egy KSBBI Szakasz ELINDULSAKOR meglv helyzetet rzkeltetett ez a kp]. Nagyon sokan voltak itt [mint egy bcsban vagy mai rendezvnyen]. Egy sznes-br [hat-nyolc ves (?)] kisfi mellett guggoltam, aki egyedl volt [elsodrdott a csaldjtl (?)]. Felemeltem, prbltam megnyugtatni. Valaki mellettem ajnlotta, hogy adjak neki vizet. Egy pohrbl itattam a kisfit, aki nem sokkal ezutn megmondta a nevt. Tbben ezutn hanggal [a kisfi nevt mondva] elkezdtk keresni a kisfi szleit. Valamilyen hangosbemondhoz hasonl formban is ’tjkoztatst’ adtak ki (?), hogy a … nev (s milyen ruhban lv) kisfit hol talljk meg a szlei.
A korbbi kp-rszletekhez kpest az volt a klnbsg, hogy valsznleg a mr tartsan Bergzlt KLNLEGES Birodalombl ered teremtk (?) [elszr taln mg csak maguk] elkezdtk ’mkdtetni’ a ’Krst’ / ’Felajnlst’ / ’Egytt-mkdst’ / ’Keresst’, a segtsg-adst [teht mkdni kezdtek (1) a Gondoskodsok, s (2) Formldtak a Kzeledshez Szksges Alapok / Felttelek].
Az utbbi kpben is azt rzkeltem, hogy a legtbben mg nem kapcsoldtak be tevkenyen a nehz helyzetben lv teremtk fel irnyul Gondoskodsokba [a legtbb teremtben hinyzott mg az ehhez Szksges Tudatossg / Tuds].
A magra-maradt [csaldjtl elsodrdott] kisfi mutathatta taln a kpben azt, hogy valamennyire a krst / krdst a nehezebb helyzetben lvk is kpesek rtelmezni, bizonyos Gondoskodsokat [segtsg felajnlst / segtsg-adst] kpesek lehetnek Felismerni s Megrteni, Elfogadni / Befogadni, a figyelmet egy szk (letet-v) kiterjedsben lehetsges ’vezetni’ [elkezddhet a Tants (?)]. Felismerte a gyermek, hogy a segtk t nem akarjk bntani, s a tle telheten ’egyttmkdtt’ a segtkkel.
Az
’Alapozsok’
[= a Bizalom ptse,
a Tuds s Tudatossg ’Alapjainak’ ptse]
olyan ► GONDOSKODSOK,
amelyek NEM srgethetek.
Az egyedi teremt nzpontjbl
az ’Alapozs’ olyan ► Megtapasztals
[olyan Sajt Tapasztaltok Felptse],
amely NEM srgethet,
s amely Tapasztalatok Felptshez az letet-GONDOZNAK
[a mai fogalom-hasznlat szerint] ’VDETTEBB’ ’krnyezetet’
[a leggyakrabban ma mg SPECILIS ’Feltteleket’]
Szksges biztostania [Megformlnia, ’Adnia’].
Csak
a ► knyszertl s befolysolstl teljesen mentes ’Alapozsokra’
plhet fel ► az a Jelenlt,
amely Megtarthat Harmonikat / Megtarthat Tapasztalatokat eredmnyezhet.
A Bizalom felptse
[s a Kzeledsek elsegtse / meggyorstsa] rdekben sem lehetsges
a „megtveszts” vagy ms „befolysols” hasznlata
[errl ma mr ELV is rendelkezik].
Ehhez kapcsold rtkelsrl rtam a [521-522.r.] 177. pont (4) alpontban (elrhet ITT).
Rszleges az a megrtsem, hogy
a MAGJAIT
s AZOKAT a nagyobb Klnleges Gondoskodsi Tapasztalattal rendelkez teremtket,
akik az T-VEZETS mg elttnk lv rszben
[a VD-s-VDETT LET-TR-RSZBEN]
a trsaik fel irnyul GONDOSKODSOKBAN is Tevkenyen rsztvesznek,
a FLDANYA
’mr most is TANTJA’
azokra a legfontosabb
(1)
► Gondoskodsokra
s (2)
► ’jl hasznlhat Kzeledsi-Formkra,
amelyekkel a nehezebb helyzetben lv s/vagy bizonytalan teremtk
Biztonsg-rzete s Bizalma megersthet,
amelyekkel az ELFOGADS megersthet.
Ezek a [Kzeledsek s] Gondoskodsok
olyan ’ALAPOZSOK’,
amelyek a Harmonia [s Sajt-Harmonia]
Felismerse fel
s Megrtse fel
’kzvetlenl’ vezetnek,
s amely ’Alapozsok’ ahhoz Szksgesek,
hogy az ELFOGADSRA s BIZALOMRA alapulan
a ’Sajt letk’ [= a Sajt Vlasztsukon alapul Jelenltk] ptsbe
mielbb ’belekezdhessenek’ a FLDANYA Kzssgben lk.
20200908 [835-836.r.] 238. pont (2) [az ELFOGADSNAK (az Elfogad-Szeretetnek) nagyon letisztult Egyszer harmonia az alapja; a Harmonia (s Sajt-Harmonia) KZVETLEN rzkelsben / Felismersben / Megrtsben / Megformlsban vezet; az ELFOGADSNAK az Ered-Birodalomhoz is illeszked a FLD Kzssgn belli let-Alapja; egyedi formban ismerhetik fel a teremtk; a MR Anyagi-Testben megszletett let sajt Tapasztalatai hatrozzk meg az let-ptse Sajt-Harmonijt; kett irny ramoltatsra kpes] – elrhet ITT
Amikor az ELFOGADS kifejezst emltem,
az magtl rtetden
itt a FLDANYA Kzssgben
a YOSG Birodalmnak ALAP-JELLEGN [= a MEGBECSLSEN]
s a FLDANYA Kzssgnek ALP-JELLEGN [= a TISZTELETEN] ALAPUL (!)
[ezek maradktalan megnyilvntsn alapul].
20200908 [980-986.r.] 275. pont [a Rendezs ELS s MSODIK szakasza; az ELS szakasz addig tart, ameddig a BIZALOM (s erre alapulan a Szndk-Hasznlat) egy alap-llapotban felpl (ekkortl kezdve kpes a teremt mr a Sajt Vlasztsaival / Sajt Szndkaival irnyt adni a Jelenltnek] – elrhet ITT
20200908 [1051-1055.r.] 296. pont [KK-KPENY > j SPECILIS GONDOSKODS: a MAGOK Anyagi-Testi Jelenlthez RGZTHET HOZZ a FLDANYA olyan Szemlyess Megformlt Vdelmi-Teret, amely megakadlyozza a gondozott tvolodst / bezrdst; Kiprblsok els tapasztalatai] – elrhet ITT
20200908 [1086.r.] 304. pont [zavar lehet a Bizalom visszaptst megkezdett teremtk szmra olyan trs kzelsge, akinek msok a Meghatrozi] – elrhet ITT
Nagyon fontos lesz
az LET-TERNK J RSZ-RAMLSBAN val Bergzlstl kezdden az
[a VD-s-VDETT LET-TR-RSZBEN val Jelenlt tartamban]
[s valjban mr MOST is gy van ez],
hogy a ► Jelenlthez
[~ a TISZTELETHEZ]
s
a ► KZELEDSHEZ,
valamint a ► Kzeli-sszekapcsolds Megformlshoz s Mkdtetshez,
ezekbl ereden (!)
az ► ELFOGADSHOZ
Szksges ALAPOKAT
(1)
nagyon pontosan
Megtanuljk
s (2)
ezt a Tudst a Sajt Jelenltkben
[= a Tudatukban s a Tudatukhoz tartoz ’szemlyes’ trben]
jra Bergztsk
a FLDANYA Kzssgben lk
[a YOSGBL ered teremtk
s a KLNLEGES Birodalombl ered teremtk is].
Ezek azok az ’ALAPOK’, amelyek
(1)
a GONDOSKODSOK FELISMERSHEZ [MEGRTSHEZ]
s (2)
a GONDOSKODSOK ELFOGADSHOZ [Befogadshoz] is
’Utat Nyit(hat)nak.
A TR-HASZNLATOT itt kln nem emltettem,
mert a ► Tr-Hasznlathoz tartoz Tuds
a JELENLTHEZ Szksges Alapok elhagyhatatlan rsze.
Ezek azok a kihagyhatatlanul Felptend ALAPOK
minden ezen Kzssgben Jelenlv teremt szmra,
amelyekre a Sajt Vlasztson alapul let-pts
[ebbl ereden a SZABADSG
{ami a FLDANYA Kzssgben az let-pts egyik (FLDANYA ltal Vlasztott) F Irnya}]
Harmoniaknt
[= Megtarthat Megtapasztalst eredmnyez formban]
Felplhet.
20200409 [5.r.] 6. pont [Fontossg a Krs, Felajnls, Egyeztets, Egyetrts s sszecsendls megformlsra s (tudatos) hasznlatra megtantani az egyedi teremtket] – elrhet ITT
20200908 [25.r.] 18. pont [Kiradt a MINDENSG-FORRSBL az az Alap-Harmonia, amely az egyedi teremtk szmra is Tudatosthatv (Megrthetv s Felpthetv) teszi ezeket] – elrhet ITT
Kiemelkeden fontos lesz
az J RSZ-RAMLSBAN
a ► trsai fel irnyul Gondoskodsokban rsztvevk szmra
(1)
egyrszt a FLDANYA fell rkez Bels tmutatsok nagyon pontos kvetse,
(2)
msfell a kzs munkkban rsztvevk szmra
a Tapasztalatok / mr felptett Tudsok
klcsns megismertetse egymssal.
Emltettem, hogy
a VD-s-VDETT LET-TR-RSZBEN val ► Bergzls Folyamatban
(1)
az J RSZ-RAMLSHOZ tartoz TR-HASZNLAT Megtantsa mellett
(2)
’kiemelt jelentsg’ az a GONDOSKODS,
amely segti azt Megrteni / Megtanulni,
hogy a nehzsgek vagy bizonytalansgok helyzeteiben
kitl / hol / hogyan krhetnek segtsget a teremtk.
20200908 [1450-1451 / 1452.r.] 378. pont [folytatsa a HDRL-levezet kpnek (a VD-s-VDETT LET-TR-RSZ ’Bevezet’ Szakasza / Beilleszkedst-Bergzlst segt szakasza, amelyben a figyelmet clon tartja a FLDANYA; tisztn lehet ltni azt, ahov a figyelem odairnyuljon, a TR tbbi rsze homlyosan rzkelhet; milyen Gondoskodsok lehetsgesek itt; tisztlkod helyisgek, tplls; itt tanuljuk meg a TR-HASZNLAT j Alapjait s a legfontosabb MEGHATROZKAT; Megrthetik a teremtk, HOL / HOGYAN / KITL krhetnek segtsget)] – elrhet ITT:
„…ebben a [VDETT] TR-Rszben
azt is
MEGTANTJA a FLDANYA az itt-lvknek,
hogy ha brmilyen „nehzsg” Jelez bennk,
ha brmilyen Krsk / Krdsk van,
(1)
KIKHEZ s HOVA fordulhatnak,
KIKTL s HOL Krhetnek segtsget,
(2)
illetve MILYEN GONDOSKODSOK vannak,
MILYEN GONDOSKODSOKAT krhetnek,
HOL s HOGYAN rhetek el a GONDOSKODSOK.
Mint emltettem, jellemz volt az ezen VDETT TR-Rszben val Jelenlt sorn az, hogy az rzkels [akr ’lts’] egy ’szkebb’ tr-rszre terjedt ki. Olyan volt ez, hogy csak egy engem krbevev kisebb tr-rszt rzkeltem / lttam tisztn, az ezen ’tl’ lv TR-Rszt csak homlyosan rzkeltem. Az rzkels ezen formja azt segtheti, hogy ’knnyebben clon tarthassuk a figyelmnket’ [oda irnyuljunk a figyelmnkkel / Jelenltnkkel, amit tisztn rzkelnk].
Jellemz volt az ezen TR-Rszben Jelenlt sorn az, hogy
’legalbb’ ketten egytt haladtak,
nha pedig nhny fbl ll kisebb csoportokban voltak az itt-lvk.
Mg a ’tudatosabb’ teremtk is ltalban prokban mozogtak,
’ksrtk egymst’.
Utlagos megrtsem szerint
ennek az egyik clja az, hogy
a MEGRTSEIKET (Tapasztalataikat)
a teremtk kzvetlen formban [azonnal] megoszthassk egymssal:
akinek van mr sajt (felplt) Tapasztalata / Tudsa
a TR ’egyik rsznek hasznlatrl’,
az ezt a Tudst
(1) ’megmutassa’ [a gyakorlatban is]
s (2) megmagyarzza a trsnak,
s gy gyorsabban Felplhessen [Sajt Tapasztalatra alapulan] az J TR ’Ismerete’,
az J TRBEN mozgs / megnyilvnuls lehetsge minden teremtben.
Emltettem, hogy
ez az ltalam rzkelt TR-RSZ
mg nem egy ’termszeti’ krnyezet volt
[vagyis nem a VD-s-VDETT LET-TR-RSZ azon rsze,
amelyben az T-VEZETS TELJES Lezrsig maradunk],
hanem egy ’ptett’ TR volt.
Az ’ideiglenes’ jellegt mutathatta ennek az ’ptett TR-Rsznek’ az,
hogy az itteni ’pletek’ nem ’tarts’ ’anyagbl’ voltak felptve
[rzetre inkbb egy ’nagy, knny-szerkezetes csarnokhoz’ hasonltott (?)]…”