Megismtlem, mert fontos:
„…a Nagyboldogasszony napja
[a magyarsg letben (?)]
egy olyan nagyon fontos nap,
amikor az ’arats’ [s ehhez tartoz RTKELS] BEFEJEZDIK.
gy rtettem meg ennek a lnyegt,
hogy a jlius 2. s augusztus 15. napja kztti szakaszban
[az ’arats sorn’ s/vagy a ’mr learatott termsben’]
van egy LEHETSG ’Mg-Javtani’.
Ha nem tudtunk befejezni valamit, amit Vlasztottunk (felpteni),
ilyenkor MG VAN LEHETSG
(1)
JAVTANI / PTOLNI
[ehhez segtsget krni, s a segtsggel egytt Tudatosan megszntetni a hinyt / lemaradst],
(2)
vagy EGYEZTETST kveten (komoly Szndkkal) VLTOZTATNI
[FONTOS OKBL j Szerzdst megktni,
amelyben Lehetsg nylhat valamely Irny rszleges vagy teljes Lezrsra,
vagy egy j Irny Megnyitsval ’tovbbmaradni’ az Anyagi-Testben].
Augusztus 15. napja
[a magyarsg letben (ismt!)]
egy MRS:
(1)
mi vihet tovbb, mi FOLYTATHAT,
(2)
s minek a felptettsge olyan, amely tovbbi trelem nlkl LEZRSRA kell hogy kerljn.
(…) rdemes az augusztus 15. napjig mg elttnk lv napokban
FOKOZOTTAN Figyelni
a ’karnyjtsnyi tvolsgon bell’ Felismert / Jelz helyzetekben azt,
hogy ’megmozdul-e’ mg valahol fjdalom / flelem / ktsg / neheztels / harag…
s ezekre a JELZ let-rszekre
rdemes [a FLDANYTL s az letnket-GONDOZKTL] ELLENRZSEKET krni,
s segtsget / tmutatst krni a mg meglv nehzsgek megszntetshez.
Az rkez tmutatsokat fontos minl pontosabban Megrteni
[ha ez egyedl nem megy,
akkor ebben olyan trs segtsgt krni,
aki fel Bizalommal kpesek vagyunk megnylni],
s az tmutatst most nagyon pontosan (lpsrl lpsre) Tudatosan kvetni.
Fontos,
hogy az
ELFOGADST erstsk minden lehetsges formban.
Habr a sajt Szndkunkkal kzvetlen mdon nem terjedhetnk ki msokra
[nem vehetjk t ms teremt lete felett az irnytst],
akikkel LTALNOS alapon KZELEBB vagyunk egymshoz
[egyttes-tevkenysg, bartsg, csaldi kapcsolds, prkapcsolat],
azok fel jogosultak vagyunk ’gondoskodan’ megnyilvnulni…”
20200908 [1493-1494.r.] 385. pont (3) [az T-VEZETS fontos jellemzje az, hogy a teremtk FOKOZATOSAN ELENGEDIK az addig vgzett tevkenysgeiket, s elkezdenek nmaguk fel visszafordulni (Lelassulni); ma mg sokan „tlzottan aktvak”, „tlzottan kifel irnyulnak”, s sajnos lettel-sszeegyeztethetetlen mdon; TANULJUK / gyakoroljuk, mivel segthetjk majd a trsainkat; fontos segteni annak a Megrtst, hogy a
szemllds nem unatkozs / nem semmittevs; EGYEDL-LTET is lehetett Vlasztani (pihensnek)] – elrhet ITT:
„…Korbban olyan bels-kp rzkeltette ezt a [„tlzott aktivitsi” s „figyelem-sszpontostsi”] nehzsget, hogy haladtam egy keskenyebb mellk-ton, s nem messze tlem volt az a ’F’-t, amelyre vissza kellett trnem. Habr mr lassabban haladtam a mellk-ton, a keskeny trl a F-tra visszavezet ’felhajtk / feljrk / kanyarod svok’ kzl tbbet elvtettem: mg mindig „gyorsabban” haladtam annl, hogy ’kellen korn szre tudtam volna venni’ a F-thoz odavezet felhajtt, s arra biztonsgosan r tudtam volna kanyarodni.
Amikor elszr vettem szre azt, hogy ’ott van mellettem’ [’hozzm mr kzel’] a F-t, tbb ilyen ’felhajt’ mellett is elhaladtam gy, hogy szre sem vettem.
Amikor mr tudatosan lassabban haladtam, akkor szrevettem azt, hogy kzeledek egy felhajthoz, de mg gy is gyorsabban haladtam annl, mint amekkora sebessggel r tudtam volna hajtani… gy ugyancsak tbb lehetsg is „elment mellettem”… tovbb kellett lasstanom ahhoz, hogy a F-tra vissza tudjak trni.
Amikor mr biztonsgosan r tudtam lpni a F-tra visszavezet kanyarod kis tra, s biztoss vlt, hogy onnan bergzlk a F-tra, a mellk-ton val haladsomrl az ’Anya’ [az letet-GONDOZ] egy ’fnykpet’ [llapot-Kpet] ’ksztett’, s azt egy FELJEGYZSKNT ’tadta’.
Felttelezsem szerint
(1)
rszben az ’lom’-’munkk’ sorn,
(2)
rszben pedig a ’karnyjtsnyi tvolsgon bell’ megformlt [Gondoskodsi] Helyzetekben
[mr a tnyleges gyakorlsok sorn]
sokan ’tanuljk’ azt,
hogyan tudjk majd segteni a trsaikat
[s akr nmagukat]
a Szksges Irny-s-Mrtk ’Lelassulsban’
s ’Figyelem-sszpontostsban’,
milyen „feszlseket / feszltsget” (fjdalmakat) enyht / megszntet Gondoskodsokat lehetsges ma mr megnyilvntani,
milyen Gondoskodsokkal
[s milyen Vd-Terek Tudatos hasznlatval]
lehet segteni a Megrtsi-Nehzsgek / Bizonytalansg / Zavar megszntetst,
milyen Gondoskodsokkal lehet segteni
a Figyelem / a jelenlt ’visszahzst’ a Sajt Sorsra stb.
A Tapasztalatok alapjn (!)
rthetjk meg egyre teljesebben azt,
hogy a trsunkban [vagy akr sajt magunkban]
Felismert „nehzsget”
(1)
’mikor Szksges szv tenni’,
mikor Szksges a figyelemmel clzottan [erteljesebben] oda-irnyulni,
(2)
s mikor Szksges a figyelmet mr tudatosan tvolabb-vezetni
’egy ppen tvoz nehzsgrl’.
Rszleges megrtsem szerint
ha az letet-GONDOZK
SPECILIS-ALTATSBAN rgztenek be egy fjdalmas tapasztalatot
[SLYOSABB EL-Vltozs esetben Alv-Kdd formljk t,
Illeszkedsi-Nehzsg esetn vagy egy egyszerbben Rendezhet EL-Vltozs esetn RSZLEGES-Altatsban rgztik be],
akkor ma mg gyakran valamilyen rvidebb tartamban ’Jelz’ Fjdalom [bizonytalansg / zavar]
rzkelhetv vlhat a teremtben.
Ilyenkor a Jelz nehzsg megszntetsben
Szksges lehet Gondoskodssal (!) is segteni az ezen Vltozssal rintett trsat.
Ilyenkor NEM Szksges [s ezrt kros] keresni [s ’szv tenni’]
a Jelz nehzsg ’mlyebb’ ’okait’
[azt, hogy mely korbbi fjdalmas tapasztalat
akkor ppen mirt kerl SPECILIS-ALTATSBA],
hanem a Szksges Gondoskods az,
ami a teremt figyelmt segti visszahzni
a Jelen-Lehetsgeire,
a Szksges n-Gondoskodsra,
a meglv Sajt-Harmonira,
a Harmoniaknt / rmknt megnyilvnul Lehetsgekre,
a folyamatban lv ALAPOZSOKRA…
Szksges lehet
mind a korbban ► „tlzottan aktv”,
mind pedig a ► „vrakozst / tehetetlensget / ttlensget” „megtapasztal” teremtket
abban segteni,
hogy a ’szemllst / szemlldst’ ’ismt megtanuljk’.
Szksges lehet annak a Felismersben s Megrtsben segteni a trsainkat
[s nmagunkat],
hogy
a ’szemlls / szemllds’ nem azonos az „unatkozssal / semmit-tevssel”,
st,
(1) a ’Befel’ megnyilvnul
s (2) ’Kifel’ irnyul Szemlls
az ALAPJA
a MEGISMERSNEK
s a KZVETLEN RZKELSEN (!) ALAPUL (!) Megrtsek Felptsnek
[ebbl ereden a Szabadsg Megtapasztalsnak is].
Viszonylag kevs olyan tartam van az letnkben, amikor „szinte unatkozhatnnk”, amikor ppen-nincsen-semmi-fontos-tennival.
Ha ’kell figyelemmel’ [a Szksges Lelassulssal] tapasztalja meg valaki
ezeket a ltszlag ’res’ pillanatokat / rkat / napokat,
Tudatosan fel tudja ezeket hasznlni
a ’szemlyes’ tere ’pihentetsre’, gygytsra, megerstsre…
a ’Tudata’ ’megpihensre’.
Viszonylag ritkk s nagyon rtkesek ezek a pillanatok,
s
aki kpes ezeket ’jl hasznlni’,
azt nagyon sok J (!) Felismersre s Megrtsre ’vezetik’ ezek is…”
Az rs folytatdik az 1506. rszben, elrhet ITT