3.
2024.08.23.
A TPLLSI Gondoskodshoz kapcsold Megrtsek folytatsa
A ma hajnalban rzkelt kpet utlag egy Megrtst-segt-kpnek rtkelem. A megrtst-segt-kpeket mindig a FLDANYA ’formlja meg’ a Sajt Tapasztalataibl.
20200908 [909.r.] 256. pont [az tVilgt kp s Megrtst segt kp fogalma / klnbsge] – elrhet ITT
20200908 [912.r.] 256. pont [ugyanazon kpbl tbb irnyban is felplhet Fontos Megrts] – elrhet ITT
20200908 [1236.r.] 336. pont (6) [ez a kp-alkots fontos GONDOSKODSA a FLDANYNAK] – elrhet ITT
rzkeltem egy teremt ’szemlyes’ tert: egy gondosan krbekertett udvaron [(’kls’) Szemlyes-Tren] bell a hzat [az Anyagi-Testet].

Elszr ’Ellenriztk’ a hatrol kerts llapott. A kerts rgebbi ptsnek ltszott, tbbnyire ers anyagbl kszlt [’jl tartott’]. A kerts ’rgi’ [~ ’ismert anyagbl, ismert formban felplt] jellege valsznleg a most meglv ’szemlyes’ trre utal.
A kerts egyik rsznl egy kisebb „megbontst” [„hinyt”] rzkeltem, ott a „hiny” kijavtsa megnyilvnult.
Ez az udvar / kert [kzepn a hzzal] jelen esetben az let-pts ’Alap’ [= ltalnos] szintjt mutatta. A hznak [ebben a kpben] LEGELSZR a ’fldszinti’ [~ ’felszni’] rszt rzkeltem. Ez azt jelentette, hogy a ’hz’ s a krltte lv udvar / kert azt a ’szemlyes’ tr-rszt rzkeltette, amelyben az let-pts ltalnos rszben Vlasztott Megtapasztalsait lheti meg / ptheti fel a[z Anyagi-Testben mr megszletett] let.

A hz Alap-Szintjnek ezen a kpen jellt j rendszerrl a [1389.r.] 369. pont (2) alpontban rtam (elrhet ITT):

A [fels kpen a] hz [’fldszinti’ rsze (a felsznen kzvetlenl lthat rsze)] krl lv ’udvarnak / kertnek’ a legnagyobb rsze olyan ’szemlyes’ tr, amelyet ’a teremt maga’ tlthet be [~ nllan, msoktl fggetlenl] a sajt tapasztalataival [(1)] [fellnzetbl nzve a ’szemlyes’ teret].
Van [az Anyagi-Testen kvli] Szemlyes-trnek egy ugyancsak jelentsebb olyan tr-rsze is itt, amelyet a teremt a Kzeli-sszekapcsoldsban lv trsaival ’kzs’ megtapasztalsokhoz hasznlhat fel (2).
Ezt gy rzkeltem a kpben, hogy a 2-es szmmal jellt tr-rszben az egyik csaldtagommal beszlgettem, s kzben azt mutatta meg nekem, hogy milyen j dolgokkal kezdett el ismerkedni… kzben rzkeltem, hogy tvolabb tlem ms csaldtagjaim is ’kzelednek’.
Emltettem, hogy
azon teremtk Anyagi-Testn bell
s
az Anyagi-Testn kvli Szemlyes-Terben
mr folyamatban vannak ’j ptkezsek’,
akik az T-VEZETS mg elttnk lv rszben
a trsaik fel irnyulan rsztvehetnek a TPLLSI irny Gondoskodsokban.
Az elz pontokban emltettem, hogy a trsak fel irnyul Tpllst megtanul teremtk [Anyagi-Testen KVLI] Szemlyes-terben Az-Elkvetkezben egy nagyban hasonl Szemlyes-tr-rsz ’pl fel’.
„…a TPLLSI Gondoskodst ’Megtanul’ / Felvllal teremtk
Szemlyes-Terben
ezt kveten is
[Tudatosan megnyilvntott Tevkeny ’ptkezssel’]
a teremt a FLDANYA Bels-tmutatst kvetve
MEGFORML (!) majd
[kisebb vagy nagyobb,
nha csak ideiglenesen / rvidebb tartamokban felhasznlhat,
mskor akr tartsabban / folyamatosan is ’mkd(tethet)’]
olyan [Anyagi-Testen kvli] Szemlyes tr-rszt,
amellyel ez a teremt kpes lesz / kpes lehet
ms nehz helyzetben lv trst
(1)
elszr (kzvetlenl) ’MEGRINTENI’
[ez mr lehetv teszi
a Szksges Ellenrzsek
s
egyb legszksgesebb letet-v s Irnyban-Tart Kzvetlen GONDOSKODSOK Megnyilvntst
a FLDANYA s a Gondoskod teremt szmra],
(2)
majd pedig a Szksges Gondoskods
[jelen esetben elsdlegesen a Szksges Tplls]
megnyilvntst.
Ms ’jelleg’, ms ’tartalm’ / ’formj’
s ms ’tartam’ / ’folyamatossg’ Tpllst ignyel
egy csaldjbl „kiszakadt” [„rvn maradt”] kisgyermek,
mint egy ’ppen gygyul’ teremt,
vagy valamilyen ’Kmlet’ formjban segtett teremt,
esetleg egy SLYOSABB EL-Vltozsnak megszntetst kveten az let-Alapjait ppen jj-pt teremt…
Rszleges megrtsem szerint
a TPLLSI Gondoskods Megnyilvntst Felvllal teremtk
Szemlyes-Terben
lesz majd
(1)
egy mindannyiukban
nagyban hasonl ’Alap / Formj’
[nagyban hasonl Kzvetlen Gondoskodst lehetv tev
(a leggyakrabban Szksges, a legismertebb Tpllsi Gondoskodsokat lehetv tev)]
ltaluk Tudatosan felptett / Megformlt tr-rsz,
(2)
s a mr nagyobb Klnleges / Specilis / Kml Gondoskodsi Tapasztalattal rendelkezk
Szemlyes-Terben
[taln kicsit a Szabad-Trhez vagy a Megbocsts-Trhez, az Irgalmi Vdelmi-Terekhez hasonl]
’egyedi / egynre-szabott’ (specilisabb) Gondoskodsokat lehetv tev tr-rsz is (?)…
Rszleges az a megrtsem, hogy
a [mr nagyobb Klnleges Gondoskodsi Tapasztalattal rendelkez] azon teremtkben,
akik itt ► az T-VEZETS mg elttnk lv rszben
a msok fel irnyul Gondoskodsuk sorn
TPLL irny Gondoskodsokat is megnyilvnthatnak,
azokban MR FOLYAMATBAN VAN
[’ppen most folyamatban van’ (?)]
a Szemlyes-Terk rintett tr-rsznek
Szksges ’mrtk’ s ’irny’ ’tformlsa / Megformlsa’…”
A mai megrtst-segt-kpben gy rzkeltem ennek a Tpllsi Gondoskodst lehetv tev [az Anyagi-Testen (= a hzon) KVLI] kisebb Szemlyes-tr-rsznek a Megformlst [jelen esetben Felptst], hogy
az ’udvaron’
’kzvetlenl kzel az udvar bejrati kapujhoz’
[teht az Anyagi-Testen kvli Szemlyes-tr ’legszln’]
egy ’krbekertett’
[= hatrozottan felismerhet hatrral megjellt]
kisebb tr-rszt rzkeltem
(3-a szmmal jellve).

Emltettem az elz pontokban, hogy
a TPLLSI Gondoskodst lehetv tev
(A)
Anyagi-Testen BELLI [= a hzban bent lv (’Elkszt’)] trnek
s (B)
az Anyagi-Testen KVLI [az udvaron lv]
Gondoskods Megnyilvntsa Cljval Felptett Szemlyes-tr-rsznek
[ez utbbit jelltem a legutbbi kpen 3-as szmmal]
(a) mind az ALAPJA,
(b) mind a ’Felptettsge s rendszere’
egy ’j formban’ RUGALMAS.
Ezt a ’rugalmasabban vltoztathat’ jellegt gy rzkeltem ennek a Tpllsi Gondoskods megnyilvntsa rdekben megformlt [’kls’, a kpen 3-as szmmal jellt] tr-rsznek, hogy ez a tr akr tbb kisebb (elklnl) tr-rszre is feloszthat, vagy ha az Szksges, akkor egy nagy nyitott trr is talakthat:

Ilyen ’L’ ’alak’ tr-rsszel tallkoztam korbban a [603.r.] 192. pont (1) alpontban (elrhet ITT). Egy msik rgi kpben egy ELLENRZS s Tplls cljval megformlt (Specilis) Teret ugyancsak olyan ’formjnak’ rzkeltem, amely [az ’Elkszt’ (’konyha’) rsz MELLETT] kett egymsba-nyl tr-rszbl llt, s valjban az ’L’ alap elrendezst utlag abban is fel tudom ismerni [(648.r.) 197. pont (7) – elrhet ITT].
’L’ ’alap’ [’elrendezs’] ’szemlyes’ tr-rszrl [egy korbban visszabomlott / bezrdott (?) tr-rsszel kapcsolatban] rtam a [775-777.r.] 222. pontban (elrhet ITT).
Azt rzem, hogy ’jelentsge’ van a tr-rsz ilyen ’L’-hez hasonl ’formjnak’.
Jelenleg mg azt is lehetsgesnek tartom, hogy a kpen a nagyobb tglalappal jellt tr-rszt ptik fel a Klnleges Utat megnyitott teremtk, s a kett egyms mellett lv kisebb tglalap alap tr-rszt a MAGOK pthetik fel (?)… gy teht ha ’L’ ’Alapja’ van a Tpllsi Gondoskodst Lehetv tev [Anyagi-Testen KVLI] Szemlyes trnek, az ’mutatja / jelzi’, hogy a MAGSGOT is Felvllalta a teremt [s gy a mr meglv Tudshoz s erejhez mrten rsztvesz a ’nehezebb / legnehezebb helyzetben lv’ trsak Gondozsban is] (?)…
A MAGOK esetben azt felttelezem, hogy ez a ’Rugalmasan’ Vltoztathat [akr tbb nll kis tr-rssz is megformlhat] tr-rsz lehetv teheti azt is, hogy egyszerre [egyms mellett prhuzamosan] TBB klnbz Tpll Gondoskodst is megnyilvnthassanak (?).
A megrtst-segt-kpben [azrt, hogy Felismerjem azt, hogy a kp a Tpllsi Gondoskodshoz tartoz jonnan felptett (Anyagi-Testen kvl, azaz az udvaron felptett)] Szemlyes-tr-rszt mutatja, rzkeltem, hogy valamilyen ’tterem’ jellege (is) van ennek az j kis tr-rsznek.
Ugyancsak a megrtst segtette a kpben az, hogy ezt az j kis tr-rszt [kzvetlenl kzel az udvar kapujhoz] teljesen sttnek rzkeltem. Emltettem a korbbi pontokban, hogy a TPLLSI Gondoskods megnyilvntsa cljval Felptett Szemlyes tr-rszt ’rszlegesen takartnak’ [~ ’rnykosabbanak’, nem tl vilgosnak (ms esetben teljesen sttnek)] rzkeltem. Azt is jeleztem a korbbi rs-rszekben, hogy a ’Takars’ [= a Vdelem] ’Erteljessge’ Vltoztathat ebben a Szemlyes tr-rszben:
„…A ’fogad-szoba’ kapcsn emltettem,
hogy a
’megvilgtsa’
inkbb a Rszlegesen-Takart Vdettebb terekre emlkeztetett.
(1)
Lehetsges, hogy vannak olyanok,
akik gy ptik fel / gy Formljk meg
ezt az Anyagi-Testen KVLI [Tpllsi Gondoskods megnyilvntsra alkalmas] ’szemlyes’ tr-rszt,
hogy eleve olyan tr-rszeket [TBB tr-rszt] ’rgztenek be’,
amelyekben a Vdelmi-Takarsok klnbz ’erteljessgt’ ’rgztik be’.
Van teht ennek a Szemlyes tr-rsznek
’lland jelleggel’ Megformltan
’erebben’ Takart rsze,
s van olyan tr-rsze, amelyben csak egszen enyhe a Takars.
[Pldul hrom egymshoz kapcsold ’szobt’ alakt ki a teremt,
mindhromban egymstl klnbz a ’fny-er’ / a vdelem erteljessge.]
(2)
Ms teremtk taln inkbb azt Vlasztjk,
hogy a ’fogad-szobjuk’ olyan ’egy-terv’ pljn fel,
amelyet a Gondoskods sorn kpesek ersebb vagy enyhbb Takarsba bergzteni
[teht amely tr-rszben ’Szablyozni’ / Megvltoztatni kpesek a megnyilvnul Vdelem ’erteljessgt’]…”