2024.09.09.
4.
Gondolatok
Sokan megtapasztalnak most ’nagyobb Lezrsokat’
[egy (hosszabb vagy rvidebb) let-t-szakasz Lezrst].
[’lomban’ vagy akr valsgosan is ’elbcszhatnak’
(1) valamilyen addig vgzett tevkenysgtl
s/vagy (2) egy Kzeli-Trstl.]
Vannak sokan,
akiknl ez a Lezrs
[szinte azonnal]
egy j let-t-szakasz MEGNYITSVAL is egyttjr
[ahogyan a megrtst-segt-kpben rtam:
a ’(nehezen mozg) desanya’ (= a befejezett / lezrt) ’htramarad’,
’n’ pedig tovbbhaladok valamilyen Vlasztott-j fel ’a karomban tartott jszlttel’].
Levl-rszletek:
„…Taln vget rt az a szakasz, amiben valamilyen formban tudttok egymst klcsnsen segteni (egymst klcsnsen tsegteni egy-egy szakaszon)...
Elgg ’ersek’ a ’jelzsek’ (megtapasztalsok), amikrl rtl.
Igen, egy nagy megbeszls mg elttetek ll, s ezt fontos lenne minl elbb megejteni... (res ktba / feneketlen ktba nem szabad tbb ert belelni).
Majd ha kicsit eltvolodtl ettl a helyzettl, taln rthetbb vlik, hogy ’mit is adtatok egymsnak’, ’mire volt ez j’ szmodra.
Kitartst!...”
„…nvizsglok
Ez a helyzet azt is mutatja megint, hogy mennyire bzom (nknt) a frfiban…”
„... s mennyire BZOL sajt magadban...
nmagunkban meg kell tanulnunk bzni, ez minden j Lehetsgnk alapja.
Bzni a msikban?
Ez tapasztalatra alapulan pl fel... mrmint a trsban val olyan megbzs, amelyre mindketten pthetnk.
Az ELFOGADS a fontos, arra alapulva (a kzs tapasztalatokra alapulva) plhet fel a Bizalomnak az a formja / szintje, amelyre LEHET KZS jelent-jvt alaptani...”
MAGOK
[s KLNLEGES Gondoskodsra mr kpes teremtk]
kzl sokakat rint az,
hogy
PPEN MOST JELENHEZ-IGAZTJK
az ’let-tjukat’
s/vagy a Gondoskodsi-Irny Felvllalsaikat
[korbbi Vlasztsaikat].
Fontos megrteni,
hogy amikor ebben a most-lt Anyagi-Testi Jelenltnkben ’megszlettnk’,
jelentsen msok voltak
a VLASZTHAT Gondoskodsi Irnyok
s let-ptsi Lehetsgek,
mint ma.
A JELENTSEBB VLTOZS
rszben abbl ered,
hogy a FLDANYA s Kzssge
ma mr NEM a VILG ltal Gondozott GONDOSKODSI-TRBEN van BERGZLVE,
hanem az LET-TR [s ezltal az LET-TRBEN Bergzlt letek] GONDOZSBAN
KZVETLEN formban a YOSG Birodalmnak nagy-TEREMTJE is rszt vesz.
Nagy Vltozs a GONDOSKODS Lehetsgeiben az,
hogy egy ’j Szint’ nylt meg a FLDANYA Kzssgben azltal,
hogy a FLDANYA tnylegesen megkezdte
a SPECILIS s KML [= ERTELJESEBBEN letet-v s Irnyban-Tart] GONDOSKODSAIT FELPTENI,
s egyre tbb SPECILIS s KML GONDOSKODST mra OLYANN Formlta meg
[az ilyen irny Kiprblsokban rsztvevkkel egytt],
amelyet egyre teljesebben MEGNYILVNTANI is kpes a Kzssgben
[(1) az LET-TRRE kiterjeden
s (2) a Befogadott teremtk Szemlyes-Tereiben].
Ebbl ered az,
hogy a MAGSGOT mr Felvllalt teremti szmra
egyre tbb SPECILIS s KML Megtapasztalsi Irny Megnyitst VLASZTHATV teszi a FLDANYA.
A SPECILIS s KML Megtapasztalsok Vlaszthatv nyitsa
a KLNLEGES let-pts Lehetsgeit is jelentsebben ’tformlta / tformlja’:
(1)
egyes korbbi Klnleges Megtapasztalsi Irnyok LEZRSRA kerltek,
(2)
s a Jelen Megtapasztalsaihoz illeszkeden
[= a most meglv nehzsgekhez, az ppen folyamatban lv Rendezsekhez illeszkeden]
j Klnleges Megtapasztalsi Irnyok nylnak meg folyamatosan.
Mindenki,
aki a trsak fel irnyul Gondoskodsban val Tevkeny rszvtelt is VLASZTOTTA / Megnyitotta itt a FLDANYA Kzssgben
[= az Anyagi-Testi Jelenltben],
’mostanban’ EGYEZTETSEKET folytatott a FLDANYVAL arrl,
► milyen Irnyokban LEHETSGES [vagy akr Szksges] a VLTOZTATS
a megszletst megelzen Felvllalt Megtapasztalsi Irnyokon:
(1)
hol / miben / milyen irnyban SZKSGES a Vltoztats
(pldul egy Felismert Illeszkedsi-Nehzsg megszntetse rdekben),
illetve (2)
hol / miben LEHETSGES a Vltoztats
[milyen j Megtapasztalsi Irnyok lehetnek Megnyithatak / Beilleszthetek a teremt mr meglv Vlasztsai mell].
Ma beszlgettem azzal a trsammal, aki egy httel ezeltt meslte el azt, hogy egy ’raktrban’ vlogatott az ott-lv gynemk s ruhanemk kztt (elrhet ITT).
Ma elmeslte, hogy mr huszont ve volt egy kp az egyik szobjban, s az a kp rszben egy nagyon fjdalmas helyzetre emlkeztette (egy Kzeli-Trsa elvesztsre).
Nhny napja egy jszaka ez a kp ’magtl’ ’leesett’ a helyrl, s (nagy zajt csapva) beesett a kanap mg. Amikor a kpet a kezbe vette, nem rtette, hogyan eshetett le (az a rsz, ami ’tartotta’, nem srlt meg).
Visszatette a kpet a helyre, majd ugyancsak ’nagyon furcsa mdon’ a kp nem sokkal ksbb ismt leesett.
A ’kp’ ltal ’mutatott’ helyzet rszben az, amirl ebben az rs-rszben rtam:
KNNYTSSEL valami
[valamilyen korbbi VLASZTS / Megtapasztalsi-Irny
(vagy egy BETELJESTHETETLENN vlt Kzs-Megtapasztals)]
LEZRSRA kerlt…
s
’valami’ AMI ADDIG OTT VOLT,
MA MR NINCSEN OTT.
Fel kell ismerni,
meg kell rteni,
hogy VALAMI AMI-AKI FONTOS VOLT,
’ma mr nincsen ott’,
LEZRSRA kerlt valami.
Fontos azt is megrteni,
hogy
ami LEZRSRA kerlt,
az mint TAPASZTALAT tovbbra is rsze marad a teremt letnek
[brmikor visszanzhet a megtapasztalsra (ha az Fontos Okbl Szksges),
brmikor Ellenrizheti / rtkelheti],
ugyanakkor a LEZRS (!) egyrtelmen JELZI,
hogy az a Megtapasztals JELENLEG NEM FOLYTATHAT
[’jelenleg nem folytatom’].
[A Tapasztalatok ilyen ’megtarthatsgt’ az teszi lehetv, hogy az let-ptsnek s Tr-Hasznlatnak ’T’ ALAPJA van a YOSG Birodalmn bell is: (1183.r.) 324. pont (2) - elrhet ITT.]
Rszleges megrtsem az, hogy ez a trsam az egyik Klnleges Gondoskodsi Irnyknt azt Vlasztotta mg a megszletst megelzen, hogy segtsget nyjt a hall-kapun thaladknak.
Rszleges az a megrtsem, hogy amikor fiatalkorban hirtelen elvesztette az egyik legkzelebbi csaldtagjt, az olyan mly fjdalmat okozott szmra, amely miatt rszlegesen (?) elrhetetlenn vltak olyan bels (s akr kls szemlyes) tr-rszei, amelyek Szksgesek lettek volna ahhoz, hogy segtsget tudjon adni a haldoklknak.
Nhnyan megkerestk ilyen irny krseikkel is a mgttnk lv vekben [a gygytshoz / tpllshoz tartoz irnyban tevkenyebb vlt trsamat], s habr helytllt ezekben is, mg mindig nem volt teljes az ’illeszkedse’ az ezen irnyhoz tartoz let-alap-rszvel [csak ha nem volt ms lehetsg, akkor vllalt fel ilyen segt-munkt (s a nem-teljes illeszkeds miatt nagyon megterhel volt ez a szmra)].
Arrl beszlgettnk ma, hogy ma mr a nehezebb helyzetben lvk ’Ksrse’ ppen egy nll Gondoskodsi Irnny pl fel, tovbb nem csak a hall-kapun ’tsegts’ lehet szmra ismt felvllalhat Gondoskods [egy Szksgszer Jelenhez-Igaztst kveten], hanem
egyre tbb JABB formja is megformldik folyamatosan a KSRSNEK.
20200908 [1421.r.] 374. pont (2) – elrhet ITT:
„…A KSRS [mint GONDOSKODS] egy jabban Megformlt [s ► mg formld] Gondoskods.
Ma [mg (?)] nem tekinthet nll Gondoskodsnak. Leginkbb ma a KMLETHEZ s/vagy az POLSHOZ, ELLENRZSHEZ sorolhat.
A KSRS sorn
nagyon sokfle Gondoskods megnyilvntsra lehet Szksg.
(1)
Elsdlegesen a mr nagyobb (Klnleges) Gondoskodsi Tapasztalattal rendelkez teremtk vehetnek rszt a Ksrsben,
(2)
s vannak olyan GONDOSKODSI-HELYZETEK,
amelyekben MAGOK Ksr Jelenlte ma mg kihagyhatatlanul Szksges.
Ha MAG Ksr Jelenlte Szksges,
annak ltalban az az oka,
hogy vagy egy J GONDOSKODST nyilvnt meg a FLDANYA
[s a MAGNAK ilyenkor az ’Ellenrz’ Jelenlte Szksges:
20200908 (827.r.) 235. pont (6) – elrhet ITT],
vagy pedig egy [rvidebb vagy folyamatos] Figyelemmel-Ksrs Fontos Okbl Szksges.
Ebbl ereden a KSRS
az ELLENRZ GONDOSKODSOKHOZ is rendelkezik ’hatr-terlettel’.
A KSRS gy jellemezhet a leginkbb,
hogy akkor Szksges,
ha valamilyen
’bizonytalansg’
ismerhet fel,
s/vagy
ha egy teremtben / helyzetben meglv „akadly / hiny”
FOKOZOTT-ODAFIGYELST,
FOKOZOTT FIGYELEMMEL-KSRST tesz Szksgess.
Megnyilvnulhat a KSRS
(1)
ms Gondoskodsokkal egytt
s/vagy (2)
ms Gondoskodsok megnyilvntst kveten,
(3)
s egyre gyakrabban lehetsges lesz az nll Megnyilvntsa is.
Ma mg ’kiegszt’ [ms Gondoskodsokat ’kisegt] Gondoskodsnak tekinthet a KSRS
[’mg formldik, Pontosodik az ALAP-HARMONIJA],
azonban valsznleg hamarosan NLL Gondoskodss vlik
[olyan ’egyedi’ jellegeket / MEGHATROZKAT FORML MEG ezen Gondoskods szmra a FLDANYA,
amelyek ms Gondoskodsoktl jl felismerheten Megklnbztethetv teszik]…”
A korbbi rs-rsz ide-idzse utn folytatdik az j lejegyzs.
20200908 [1428.r.] 374. pont (9) [a Gondoskodsi Tuds / Er gy pl fel…] – elrhet ITT:
„…Minden ’Gondoskodsi Tuds / Gondoskodsi Kpessg’ s ’Er’
gy ’plhet’ fel
(1)
egy ’TUDATBAN’
s (2)
a hozz-tartoz ’szemlyes’ terben,
hogy miutn VLASZTOTTA s Megnyitotta azt a Megtapasztalsi-Irnyt,
az lett-GONDOZ
a Tudathoz tartoz ’szemlyes’ trben
’Teret Ad’ a Megtapasztalshoz
[itt a FLDANYA Kzssgben
(1) az let-Alapban (= Befogadsi-Alapban)
s (2) az Anyagi-Teste egy Bels-Terben,
(3) valamint egy megfelel mret jabb (Anyagi-Testen kvli) Szemlyes-Tr-rsz bergztsvel].
Ezt kveten a FLDANYA
olyan HELYZETEKET forml meg a teremt szmra,
amelyekben kzelebb kerlhet [rintkezhet, akr tartsabban is kapcsoldhat] olyan ms teremtkhz,
akiknek abban a Gondoskodsi / Megtapasztalsi Irnyban
mr Van Felptett Sajt Tudsa / Tapasztalata.
Ezekben a ’Helyzetekben’ a teremt
(1)
’ismerkedik’ a Vlasztott Megtapasztalsi Irnnyal
[az ahhoz tartoz MEGHATROZKKAL, FELELSSGGEL],
(2)
s tapasztalati ton ’gyakorolhatja, megtanulhatja’
egyebek mellett a msokrl val (vlasztott irny) Gondoskodst.
A legtbb Gondoskods megnyilvntshoz ’elg’ az
[a FLDANYA ltal Megformlt Gondoskodsi-Helyzetben],
hogy a teremt az Anyagi-Testben
[magban az Anyagi-Testben / az Anyagi-Testen bell]
Felpti a ’Szksges Sajt Tapasztalatot / Tudst’
[~ magt az Anyagi-Testet ’Formlja’ ’olyann’,
amely t alkalmass teszi a Gondoskods Megnyilvntsra].
Rszleges az a megrtsem, hogy
a TPLLS
[s nhny ’Ersebb’ VDELEM]
MEGNYILVNTSRA jellemz az,
hogy a Gondoskodsra val kpessg [SAJT (!) Tuds s Er] Felptse sorn
(1)
nem csupn ’bell’ az Anyagi-Testben SZKSGES a ’szemlyes’ tr FORMLSA
[Szndkkal, Tanulssal, ’gyakorlssal’, ramoltatssal stb],
(2)
hanem az Anyagi-Testen KVLI Szemlyes-Trben (!) is Szksges a teremtnek
[az letet-GONDOZ ltal ezen Clbl Adott tr-rszbl]
MEGFORMLNIA (Felptenie)
egy ’klnleges / specilis (~ Gondoskodsra felhasznlhat) tr-rszt’.