5.
	
		2024.09.11.
	
		 
	
		MAGOKNAK
	
		Gondolatok folytatsa [a LEZRSHOZ / ELENGEDSHEZ (s gy a MEGJULSHOZ) kapcsold nehzsgekrl]
	
		 
	
		            Rszleges megrtsem szerint a MAG-Trsam ltal emltett „folyamatosan emlkeztetnem kellett magam” kifejezs nagyjbl azt jelenti, amit az 1566. rszben (elrhet ITT) gy fogalmaztam meg:
	
		„…Hogy vagy... ez egy ers ht…
	
		Hogy brod?...”
	
		 
	
		        Olyan rzsem volt sokszor, hogy  nagyon ersen figyelek befel-kifel... mintha valamilyen [Specilis] Ellenrzs lenne, vagy azt kellene figyelni, hogy jelez-e valamilyen veszly...
 nagyon ersen figyelek befel-kifel... mintha valamilyen [Specilis] Ellenrzs lenne, vagy azt kellene figyelni, hogy jelez-e valamilyen veszly...
	
		       Nha ’folyamatosan’ ’ilyen ersen figyel Jelenltet’ tapasztaltam meg [br azt nem tudtam pontosan meghatrozni, hogy ’mire’ ’figyelnk’ (akkor ppen)].
	
		            (…) Egy olyan rvid Megrtst segt kpet rzkeltem, amely szerint a TR [s/vagy inkbb a ’Sajt rzkels’] egy kiss ’sszemosdv’, ’hullmzv’ [’folykonny’ / ’kplkenyebb’ / ’nehezebben megragadhatv’] kezdett megformldni.
	
		        ’Ilyen krlmnyek kztt’ valban 
	
		ERTELJESEBBEN irnytott figyelem-fkusszal szksges arra irnyulni, 
	
		amit ppen vgznk.
	
		 
	
		A „sztszrtabb” vl ’figyelem’ 
	
		[akr a ’nincsen-kedvem-semmihez’ rzet megtapasztalsa sorn],
	
		illetve az egyes irnyokban bizonytalanabb vl rzkels 
	
		fleg azokban a Helyzetekben / azon Tevkenysgek sorn ignyli a ’cl-irnyos’ figyelmet, 
	
		amikor a figyelmetlensgnkkel msokat is veszlybe sodorhatunk / msoknak is krt okozhatunk
	
		(msokhoz ppen kzelebb vagyunk, 
	
		msok fel irnyul gondoskodst nyilvntunk meg)…”
	
		 
	
		 
	
		2024.09.11.
	
		Levl-rszletek
	
		 „…Folyamatosan emlkeztetnem kellett magam, hogy ne rezzem a cserbenhagyst…
	
		…Nem egyszer tudatosan megengeden viszonyulni olyan helyzetekhez, amikben rgebben csak magamra szmtottam s egyedl voltam.
	
		Egyedl bizonyos szempontbl knyelmes… de kapcsolatban lenni nagyon sok tudatos munkt ignyel… a robotpilta zemmdot el kell felejteni.
	
		gy belegondolva ez a magrahagyottsg gygyulsi folyamata. Minden alkalommal amikor nem tapasztalunk ’jelenltet’ (mint a csecsem amikor jelzi a szksgleteit), akkor visszazrdunk a magra hagyott llapotba s bekapcsol a rgi minta. Az egyedl.
	
		Folyamat, amg ez rendezdik bennnk, s mint a kisgyereknl, sokszor a sajt srsunktl nem halljuk hogy van ott valaki aki vigyz rnk…”
	
		 
	
		 
	
		       „…Vajon MIRT tapasztaltad meg [lted meg] amirl rtl? Ez a krds motoszkl bennem tegnap ta.
	
		        Teljesen nem rtem, de gy rzem, hogy ’van rajtad (= a sajt leteden) tlmutat oka s clja is’.
	
		        Olyan rzsem van, 
	
		mintha ’modelleztl’ volna (?) valamit... 
	
		taln azt, 
	
		hogy ’itt-s-most-ebben-a-meglv-helyzetben-amiben-vagyunk’
	
		hogyan lehet megvni / megrizni
	
		„bizonyos nehezt helyzetekben” 
	
		[akr „csapda”-mkds felersdse tartamban (?)],
	
		vagy akr egy „vratlan” helyzetben
	
		[egy olyan helyzetben, amelyre nem tudtunk tudatosan felkszlni]
	
		 (1) 
	
		’sajt magunkat’
	
		s (2) 
	
		a ’megtarthatt / tovbbvihett’.
	
		 
	
		Milyen tudsunkat s eszkzeinket 
	
		[s meglv / mkd (= felptett) szeretet-kapcsoldsainkat] 
	
		lehetsges / fontos 
	
		[st, SZKSGES (!)]
	
		[ksedelem nlkl, 
	
		ugyanakkor ’Megfontoltan’]
	
		jl felhasznlni ilyen helyzetekben
	
		(1)
	
		> nem csak a sajt Jelenltnk Megvsa s Irnyban-Tartsa rdekben, 
	
		(2)
	
		hanem msokra kiterjeden is
	
		[ms ’kzelben lvket’ is segtve,
	
		azokat is segtve, akiknek arra szksge van].
	
		 
	
		       Mintha minden mr felptett ’eszkzdet’ egyenknt is Ellenrizted volna. Hogyan kell hasznlni
	
		- az n-ellenrzst / n-rtkelst
	
		- a helyzet [= a Felismertek / Megrtettek] jelzst a Kzeli-Trsaknak / letet-GONDOZKNAK
	
		- a bizonytalansg helyzetben a trstl val olyan szksges nagyobb tvolsgtartst (mint ’vd-teret’), amellyel megelzhet a tudatos vagy akaratlan „bnts”
	
		- trsaktl segtsgkrst / egytt-gondolkodst 
	
		- a mr felptett s mkd ’Erssget’ stb...”
	
		 
	
		[Itt visszautalok az 1567. rszben lertakra (elrhet ITT):
	
		Lehetsges, hogy
	
		mg a tudatosabb s kiegyenslyozottabb teremtktl is
	
		nagy odafigyelst ignyel 
	
		az ilyen „ellenrzst” „felnagyt” „csapda / akadlyozs” ►kzelben
	
		val jelenlt, 
	
		 nagy odafigyelssel
 nagy odafigyelssel 
	
		s a sajt felptett Tapasztalatokban / biztossgban megkapaszkods 
	
		tudja megtartani a kiegyenslyozottsgot.]
	
		 
	
		20200908 [1202.r.] 330. pont (2) [a ’modellezs’ (= SPECILIS KIPRBLS) FBB JELLEMZI; Specilis-Garancibl pl fel (!) a modellez-helyzet az Anyagi-Testben / Szemlyes-Trben; kezdetben nehezebb a Visszabontott Kiprbl-Tr Anyagi-Testbl kivezetse; a legtbbszr csak a modellezs befejezdst kveten (az RTKELS sorn) rtjk meg azt, hogy modellezsben vettnk rszt; a MAGOK krtk, hogy teljesebben megrthessk a modellezs Lnyegt-Cljt mr a modellezs sorn… ez azonban valsznleg befolysoln a kiprblst] – elrhet ITT
	
		 
	
		 
	
		20200908 [913.r.] 257. pont [ELLENRIZTE a FLDANYA az Erssgek llapott] – elrhet ITT:
	
		        „…[► 2022.11.14.]
	
		            Rszleges megrtsem az, hogy mindannyiunkban folyamatban van
	
		(1) az let-Alapok [GONDOSKODK ltali] Teljes-Rendezse
	
		(2) s a mg elttnk lv megtapasztalsoknak ’Teret Ad’ [szksges] j Szemlyes-Tr-rszek s Szemlyes VD-Terek BERGZTSE / BEILLESZKEDSE a ’szemlyes’ trben.
	
		 
	
		            Sajt tapasztalatom az, hogy ’nagyobb bels csndet’ akkor tapasztalunk meg, ha a bels-tereink trendezdse van folyamatban, vagy pedig ha olyan Vltozs nyilvnul meg bennnk, amely TELJES Takars mellett [KNNYTSKNT] nyilvnul meg.
	
		 
	
		Rszleges vagy ’majdnem teljes’ ’Bels csndet’ megtapasztalhatunk akkor is,
	
		ha (rgi fogalom-hasznlattal) ’beavatsi’ helyzetben vagyunk. 
	
		 
	
		Ilyenkor egy [’Tovbblpshez Szksges / Tovbblpshez kzvetlen utat nyit(hat)’ 
	
		(jelentsebb)] RTKEL / MR helyzet formldik meg az letnkben,
	
		amelyben 
	
		(1) 
	
		mi magunk
	
		s (2) 
	
		az letnket GONDOZK is 
	
		RTKELJK azt, 
	
		hogy mi az a (felplt) Tapasztalat s Tuds, 
	
		amelyet mr biztosan s tudatosan kpesek vagyunk megnyilvntani, 
	
		mely rszeink hasznlatra vagyunk kpesek ’nagyobb nllsggal’, 
	
		mely rszeinket szksges mg ’ELLENRZS mellett’
	
		[az letnket GONDOZK FOKOZOTTABB Odafigyelse mellett] hasznlni.
	
		 
	
		Az ilyen (’jelentsebb’) RTKEL Helyzeteknek FONTOS rsze az, 
	
		hogy a teremt nmaga is RTKELJE 
	
		’az lete MINDAZON addigi Tapasztalatt
	
		[ebben a ’Jelen-Helyzett’],
	
		 amelyre kpes a Tudatossgval kiterjedni’.
	
		 
	
		Nagyon gyakori az, 
	
		hogy a FLDANYA [letet-GONDOZ] a Befogadsban lv teremtt
	
		’olyan helyzetekhez vezeti’
	
		(1) ’kzel’
	
		s/vagy (2) ’kzvetlenl-kzel’, 
	
		amelyekben 
	
		az letet-GONDOZK 
	
		s maga a teremt is 
	
		’TAPASZTALAT TJN’ kpes Ellenrizni / rtkelni
	
		az addig Felplt Tudst,
	
		s ebben kiemelkeden fontosan azt, 
	
		hogy a Kzvetlen rzkelsi [s erre alapul Megrtsi] tjai
	
		milyenn pltek fel,
	
		hogyan hasznlja ezeket 
	
		(A) 
	
		a ’mindennapokban’ 
	
		s (B) 
	
		a FokozottABB-Figyelmet ignyl helyzetekben, 
	
		mennyire kpes egy GONDOSKODST [akr Jelzst / rtkelst] szksgess tev helyzetben 
	
		’ms Gondoskodsra kpes teremtkkel is egyttmkdni’, 
	
		mennyire Tudatosan hasznlja a Sajt Tudst, 
	
		az lethez tartoz Szemlyes-Tereket s ramlsokat…
	
		 
	
		            Az elmlt napokban tbb olyan ’NAGYOBB’ (n)RTKELST is megfogalmaztam [ms MAG-Trsaimhoz hasonlan], amelyben nem csupn (1) az ’eddigi megtapasztalsokat’ s (2) a Jelen-Helyzetet rtkeltem, hanem (3) ’Elremutatan’ azt is megfogalmaztam, hogy ’milyen Vltoztatsokat Vlasztok’ megtapasztalni a ’szemlyes let-utamban’.
	
		            Voltak olyan RTKEL Helyzetek az elmlt napokban, amelyek [a rgebbi beavatsokhoz hasonlan] tnylegesen ’hozzkapcsolsra kerltek’ valamilyen „nehzsget” felmutat helyzethez [valamilyen Fokozottabb-Odafigyelst / Kzvetlen Gondoskodst ignyl helyzethez]. 
	
		 
	
		Mg a korbbi ’beavatsok’ szinte mindig olyan ’mestersgesen megformlt’ helyzetek voltak, 
	
		amelyeket a ’mesterek’ ’formltak meg / hatroztak meg’ a ’tantvny’ Tudsnak rtkelse cljval, 
	
		a mostani RTKEL Helyzetekben 
	
		nem az RTKELST lehetv tev cllal ’formlt meg’ egy nehzsget felmutat helyzetet a FLDANYA, 
	
		hanem egy a ’kzelben’ tnylegesen megformldott nehzsget felmutat / Gondoskods SZKSGESSGT felmutat helyzethez 
	
		’vezette oda’ azokat, 
	
		akiknek FOLYAMATBAN VOLT RTKELS az letkben.
	
		 
	
		            Rszleges megrtsem az, hogy 
	
		a TISZTELET s az ELFOGADS [s egyb Szeretet-formk felpltsgt s] jelen-llapott
	
		[a teremt ltali gyakorlatban val megnyilvntst]
	
		minden teremtben [Tartsabban (!) is] ELLENRIZTE [ELLENRZI] s RTKELTE a FLDANYA.
	
		 
	
		rtkelte a FLDANYA a teremtkben az ’Erssgk’ ’llapott’. 
	
		 
	
		Az ’Erssg’ 
	
		(1)
	
		rszben az let ’gykereihez’ val hozzkapcsoldst is jelli,
	
		(2)
	
		ugyanakkor pedig minden teremtben 
	
		egy olyan ltala tudatosan Felptett / Megformlt s Mkdtetett 
	
		bels n-er 
	
		(Tuds / Sajt Tapasztalat), 
	
		amely egy  ’megingathatatlansgknt’ is megnevezhet.
 ’megingathatatlansgknt’ is megnevezhet.
	
		 
	
		Vltoz [minden teremtben egyedi] az, 
	
		hogy melyik n-ereje pl fel az letben ’erssgv’,
	
		s ma mr az is, 
	
		hogy egy vagy akr tbb [illetve tbb rszbl egy nagyobb egysgg megformlt] ilyen [SAJT (!) Tapasztalatokbl (!) felplt] ’erssge’ van-e…”
	
		 
	
		 
	
		20200908 [935.r.] 265. pont [mkdkpes erssg szksges ahhoz, hogy a figyelem fkuszt olyan helyzetre is irnythassuk, amelyet addig mg nem tapasztaltunk meg] – elrhet ITT
	
		20200908 [947.r.] 268. pont (2) [a FLDANYA szemlyhez igazod mdon segti a teremt ltal korbban mr felptett ’erssg’ felismerst (s a tudatos hasznlat megtanulst)] – elrhet ITT