5.
2024.09.11.
MAGOKNAK
Gondolatok folytatsa [a LEZRSHOZ / ELENGEDSHEZ (s gy a MEGJULSHOZ) kapcsold nehzsgekrl]
Rszleges megrtsem szerint a MAG-Trsam ltal emltett „folyamatosan emlkeztetnem kellett magam” kifejezs nagyjbl azt jelenti, amit az 1566. rszben (elrhet ITT) gy fogalmaztam meg:
„…Hogy vagy... ez egy ers ht…
Hogy brod?...”
Olyan rzsem volt sokszor, hogy
nagyon ersen figyelek befel-kifel... mintha valamilyen [Specilis] Ellenrzs lenne, vagy azt kellene figyelni, hogy jelez-e valamilyen veszly...
Nha ’folyamatosan’ ’ilyen ersen figyel Jelenltet’ tapasztaltam meg [br azt nem tudtam pontosan meghatrozni, hogy ’mire’ ’figyelnk’ (akkor ppen)].
(…) Egy olyan rvid Megrtst segt kpet rzkeltem, amely szerint a TR [s/vagy inkbb a ’Sajt rzkels’] egy kiss ’sszemosdv’, ’hullmzv’ [’folykonny’ / ’kplkenyebb’ / ’nehezebben megragadhatv’] kezdett megformldni.
’Ilyen krlmnyek kztt’ valban
ERTELJESEBBEN irnytott figyelem-fkusszal szksges arra irnyulni,
amit ppen vgznk.
A „sztszrtabb” vl ’figyelem’
[akr a ’nincsen-kedvem-semmihez’ rzet megtapasztalsa sorn],
illetve az egyes irnyokban bizonytalanabb vl rzkels
fleg azokban a Helyzetekben / azon Tevkenysgek sorn ignyli a ’cl-irnyos’ figyelmet,
amikor a figyelmetlensgnkkel msokat is veszlybe sodorhatunk / msoknak is krt okozhatunk
(msokhoz ppen kzelebb vagyunk,
msok fel irnyul gondoskodst nyilvntunk meg)…”
2024.09.11.
Levl-rszletek
„…Folyamatosan emlkeztetnem kellett magam, hogy ne rezzem a cserbenhagyst…
…Nem egyszer tudatosan megengeden viszonyulni olyan helyzetekhez, amikben rgebben csak magamra szmtottam s egyedl voltam.
Egyedl bizonyos szempontbl knyelmes… de kapcsolatban lenni nagyon sok tudatos munkt ignyel… a robotpilta zemmdot el kell felejteni.
gy belegondolva ez a magrahagyottsg gygyulsi folyamata. Minden alkalommal amikor nem tapasztalunk ’jelenltet’ (mint a csecsem amikor jelzi a szksgleteit), akkor visszazrdunk a magra hagyott llapotba s bekapcsol a rgi minta. Az egyedl.
Folyamat, amg ez rendezdik bennnk, s mint a kisgyereknl, sokszor a sajt srsunktl nem halljuk hogy van ott valaki aki vigyz rnk…”
„…Vajon MIRT tapasztaltad meg [lted meg] amirl rtl? Ez a krds motoszkl bennem tegnap ta.
Teljesen nem rtem, de gy rzem, hogy ’van rajtad (= a sajt leteden) tlmutat oka s clja is’.
Olyan rzsem van,
mintha ’modelleztl’ volna (?) valamit...
taln azt,
hogy ’itt-s-most-ebben-a-meglv-helyzetben-amiben-vagyunk’
hogyan lehet megvni / megrizni
„bizonyos nehezt helyzetekben”
[akr „csapda”-mkds felersdse tartamban (?)],
vagy akr egy „vratlan” helyzetben
[egy olyan helyzetben, amelyre nem tudtunk tudatosan felkszlni]
(1)
’sajt magunkat’
s (2)
a ’megtarthatt / tovbbvihett’.
Milyen tudsunkat s eszkzeinket
[s meglv / mkd (= felptett) szeretet-kapcsoldsainkat]
lehetsges / fontos
[st, SZKSGES (!)]
[ksedelem nlkl,
ugyanakkor ’Megfontoltan’]
jl felhasznlni ilyen helyzetekben
(1)
> nem csak a sajt Jelenltnk Megvsa s Irnyban-Tartsa rdekben,
(2)
hanem msokra kiterjeden is
[ms ’kzelben lvket’ is segtve,
azokat is segtve, akiknek arra szksge van].
Mintha minden mr felptett ’eszkzdet’ egyenknt is Ellenrizted volna. Hogyan kell hasznlni
- az n-ellenrzst / n-rtkelst
- a helyzet [= a Felismertek / Megrtettek] jelzst a Kzeli-Trsaknak / letet-GONDOZKNAK
- a bizonytalansg helyzetben a trstl val olyan szksges nagyobb tvolsgtartst (mint ’vd-teret’), amellyel megelzhet a tudatos vagy akaratlan „bnts”
- trsaktl segtsgkrst / egytt-gondolkodst
- a mr felptett s mkd ’Erssget’ stb...”
[Itt visszautalok az 1567. rszben lertakra (elrhet ITT):
Lehetsges, hogy
mg a tudatosabb s kiegyenslyozottabb teremtktl is
nagy odafigyelst ignyel
az ilyen „ellenrzst” „felnagyt” „csapda / akadlyozs” ►kzelben
val jelenlt,
nagy odafigyelssel
s a sajt felptett Tapasztalatokban / biztossgban megkapaszkods
tudja megtartani a kiegyenslyozottsgot.]
20200908 [1202.r.] 330. pont (2) [a ’modellezs’ (= SPECILIS KIPRBLS) FBB JELLEMZI; Specilis-Garancibl pl fel (!) a modellez-helyzet az Anyagi-Testben / Szemlyes-Trben; kezdetben nehezebb a Visszabontott Kiprbl-Tr Anyagi-Testbl kivezetse; a legtbbszr csak a modellezs befejezdst kveten (az RTKELS sorn) rtjk meg azt, hogy modellezsben vettnk rszt; a MAGOK krtk, hogy teljesebben megrthessk a modellezs Lnyegt-Cljt mr a modellezs sorn… ez azonban valsznleg befolysoln a kiprblst] – elrhet ITT
20200908 [913.r.] 257. pont [ELLENRIZTE a FLDANYA az Erssgek llapott] – elrhet ITT:
„…[► 2022.11.14.]
Rszleges megrtsem az, hogy mindannyiunkban folyamatban van
(1) az let-Alapok [GONDOSKODK ltali] Teljes-Rendezse
(2) s a mg elttnk lv megtapasztalsoknak ’Teret Ad’ [szksges] j Szemlyes-Tr-rszek s Szemlyes VD-Terek BERGZTSE / BEILLESZKEDSE a ’szemlyes’ trben.
Sajt tapasztalatom az, hogy ’nagyobb bels csndet’ akkor tapasztalunk meg, ha a bels-tereink trendezdse van folyamatban, vagy pedig ha olyan Vltozs nyilvnul meg bennnk, amely TELJES Takars mellett [KNNYTSKNT] nyilvnul meg.
Rszleges vagy ’majdnem teljes’ ’Bels csndet’ megtapasztalhatunk akkor is,
ha (rgi fogalom-hasznlattal) ’beavatsi’ helyzetben vagyunk.
Ilyenkor egy [’Tovbblpshez Szksges / Tovbblpshez kzvetlen utat nyit(hat)’
(jelentsebb)] RTKEL / MR helyzet formldik meg az letnkben,
amelyben
(1)
mi magunk
s (2)
az letnket GONDOZK is
RTKELJK azt,
hogy mi az a (felplt) Tapasztalat s Tuds,
amelyet mr biztosan s tudatosan kpesek vagyunk megnyilvntani,
mely rszeink hasznlatra vagyunk kpesek ’nagyobb nllsggal’,
mely rszeinket szksges mg ’ELLENRZS mellett’
[az letnket GONDOZK FOKOZOTTABB Odafigyelse mellett] hasznlni.
Az ilyen (’jelentsebb’) RTKEL Helyzeteknek FONTOS rsze az,
hogy a teremt nmaga is RTKELJE
’az lete MINDAZON addigi Tapasztalatt
[ebben a ’Jelen-Helyzett’],
amelyre kpes a Tudatossgval kiterjedni’.
Nagyon gyakori az,
hogy a FLDANYA [letet-GONDOZ] a Befogadsban lv teremtt
’olyan helyzetekhez vezeti’
(1) ’kzel’
s/vagy (2) ’kzvetlenl-kzel’,
amelyekben
az letet-GONDOZK
s maga a teremt is
’TAPASZTALAT TJN’ kpes Ellenrizni / rtkelni
az addig Felplt Tudst,
s ebben kiemelkeden fontosan azt,
hogy a Kzvetlen rzkelsi [s erre alapul Megrtsi] tjai
milyenn pltek fel,
hogyan hasznlja ezeket
(A)
a ’mindennapokban’
s (B)
a FokozottABB-Figyelmet ignyl helyzetekben,
mennyire kpes egy GONDOSKODST [akr Jelzst / rtkelst] szksgess tev helyzetben
’ms Gondoskodsra kpes teremtkkel is egyttmkdni’,
mennyire Tudatosan hasznlja a Sajt Tudst,
az lethez tartoz Szemlyes-Tereket s ramlsokat…
Az elmlt napokban tbb olyan ’NAGYOBB’ (n)RTKELST is megfogalmaztam [ms MAG-Trsaimhoz hasonlan], amelyben nem csupn (1) az ’eddigi megtapasztalsokat’ s (2) a Jelen-Helyzetet rtkeltem, hanem (3) ’Elremutatan’ azt is megfogalmaztam, hogy ’milyen Vltoztatsokat Vlasztok’ megtapasztalni a ’szemlyes let-utamban’.
Voltak olyan RTKEL Helyzetek az elmlt napokban, amelyek [a rgebbi beavatsokhoz hasonlan] tnylegesen ’hozzkapcsolsra kerltek’ valamilyen „nehzsget” felmutat helyzethez [valamilyen Fokozottabb-Odafigyelst / Kzvetlen Gondoskodst ignyl helyzethez].
Mg a korbbi ’beavatsok’ szinte mindig olyan ’mestersgesen megformlt’ helyzetek voltak,
amelyeket a ’mesterek’ ’formltak meg / hatroztak meg’ a ’tantvny’ Tudsnak rtkelse cljval,
a mostani RTKEL Helyzetekben
nem az RTKELST lehetv tev cllal ’formlt meg’ egy nehzsget felmutat helyzetet a FLDANYA,
hanem egy a ’kzelben’ tnylegesen megformldott nehzsget felmutat / Gondoskods SZKSGESSGT felmutat helyzethez
’vezette oda’ azokat,
akiknek FOLYAMATBAN VOLT RTKELS az letkben.
Rszleges megrtsem az, hogy
a TISZTELET s az ELFOGADS [s egyb Szeretet-formk felpltsgt s] jelen-llapott
[a teremt ltali gyakorlatban val megnyilvntst]
minden teremtben [Tartsabban (!) is] ELLENRIZTE [ELLENRZI] s RTKELTE a FLDANYA.
rtkelte a FLDANYA a teremtkben az ’Erssgk’ ’llapott’.
Az ’Erssg’
(1)
rszben az let ’gykereihez’ val hozzkapcsoldst is jelli,
(2)
ugyanakkor pedig minden teremtben
egy olyan ltala tudatosan Felptett / Megformlt s Mkdtetett
bels n-er
(Tuds / Sajt Tapasztalat),
amely egy
’megingathatatlansgknt’ is megnevezhet.
Vltoz [minden teremtben egyedi] az,
hogy melyik n-ereje pl fel az letben ’erssgv’,
s ma mr az is,
hogy egy vagy akr tbb [illetve tbb rszbl egy nagyobb egysgg megformlt] ilyen [SAJT (!) Tapasztalatokbl (!) felplt] ’erssge’ van-e…”
20200908 [935.r.] 265. pont [mkdkpes erssg szksges ahhoz, hogy a figyelem fkuszt olyan helyzetre is irnythassuk, amelyet addig mg nem tapasztaltunk meg] – elrhet ITT
20200908 [947.r.] 268. pont (2) [a FLDANYA szemlyhez igazod mdon segti a teremt ltal korbban mr felptett ’erssg’ felismerst (s a tudatos hasznlat megtanulst)] – elrhet ITT