|
ÍRÁSAIM |
|
| |
"ELEGET KÍVÁNOK NEKED!"
"Elegendő napsütést kívánok számodra, hogy jókedved legyen, bármilyen szürkének is tűnnek napjaid.
Elegendő esőt kívánok neked, hogy még jobban megbecsüld a napot.
Elegendő boldogságot kívánok neked, hogy szellemed élő és örökké tartó legyen.
Elegendő fájdalmat kívánok neked, hogy még az élet legkisebb örömei is nagyobbnak tűnjenek.
Elegendő nyereséget kívánok neked, hogy vágyaidat kielégítse.
Elegendő veszteséget kívánok neked, hogy még jobban megbecsüld mindazt, amid van.
Elegendő köszöntést kívánok neked, hogy felkészítsen a végső búcsúra." (Folytatás ITT)
|
Sík Sándor - Ember
"Embernek lenni!
Csak embernek, semmi egyébnek,
De annak egésznek, épnek,
Föld-szülte földnek
És Isten-lehelte szépnek."
|
|
Hímeztem: |
|
| |
2011.0728 – Szemelvények – Önkifejezés III.:
Nagyon fontos, hogy azokban a helyzetekben,
amelyekben „mások támogatójává vagy segítőjévé” válunk,
TELJESEN ŐSZINTÉK, IGAZAK legyünk.
A „segítő szándék” „tiszta” legyen,
vagyis tisztán SZERETETBŐL legyen jelen (’se több se kevesebb’),
magunkat a „yobbítás” és önzetlen segítségadás szándéka vezesse
[ne kívánjuk a másikat ’befolyásolni’ vagy ’vezetni’, ne ’értékeljük’ vagy ítéljük meg stb].
Ha „hívást” érzünk egy helyzetbe, amelyben segítően nyilvánul(hat)nánk meg,
akkor „teljes figyelemmel” [teljes odafigyeléssel] forduljunk a „helyzet” és a helyzetben „jelenlévők” felé is.
Legyünk „nyitottak”, hogy megérthessük azt, amit a helyzet mutat –
és ezáltal is azt tudjuk nyújtani,
ami az adott helyzetben „tőlünk telhetően is a leg-yobb”
és az „érintett számára is legmegfelelőbb”.
Fontos, hogy IGAZAK legyünk teljes egészében:
ne találjunk ki valótlan, általunk meg nem élt ’példákat’, mert már ez is ’ferdítés’.
Olyat mondjunk és tegyünk, amit mi VALÓBAN megtapasztaltunk,
és ami ezáltal a ’magunk tapasztalata/tudása’
[’erre tudunk Építeni, ebből tudunk biztonsággal Építkezni/Építeni’].
Ne „szépítsünk”, és közben ne legyünk bántóak sem
(ugyanis a ’bántás’ érzékelésekor bezárul vagy beszűkül a „szív”, és így legtöbbször nem tud célt érni a segítség).
|
"Egy szó is lehet locsogás, s ezer oldal maga a tömörség.”
(Abody Béla)
„A madarak nyelve nagyon régen kialakult, és más, ősi beszédmódokhoz hasonlóan tömör, kihagyásos beszéd: keveset mondanak, de ezzel sokat fejeznek ki és sokat megértenek belőle.”
(Gilbert White)
|
|
|
|
|
|
ÍRÁSOK 2020 szeptember 8 (81) 1588-1607 |
|
20200908 - Formálódó ÚJ MEGTARTÓI-GONDOSKODÁSOKRÓL (1589.r.)
Az írás 1588. része elérhető ITT
(2)
Ha valamilyen erőteljesebb fájdalom vagy más erősebb ’Érzékenység-Jelzés’ miatt
nem lehetséges [akár akadályozó lenne] a figyelem visszahúzása (közvetlenül) a Saját-Sorsra,
akkor lehet a FÖLDANYA Belső-Vezetését követve
valamilyen ► más [fájdalmat enyhítő / megszüntető irányba,
Bizalmat / Elfogadást erősítő] irányba (helyzet felé)
’vezetni a figyelmet’.
Az ilyen ’más irányba’ vezetése’ a figyelemnek / megnyilvánulásnak
ma már nem lehet a Saját-Harmoniától „távolabbra vezető”:
nem nyilvánulhat meg megtévesztésben,
és nem lehet egy meglévő tévedésben „megtartás” sem.
[A YOSÁG Birodalmának ALAP-JELLEGÉBE nemrégiben berögzített IRÁNYBAN-TARTÁSI FELELŐSSÉG az alapja ennek a Meghatározónak.]
A ’figyelem vezetésének’
[mint GONDOSKODÁSNAK (!)]
közvetlen (!) módon ’közelebb’ kell vezetnie a Saját-Harmoniához.
Ez azt jelenti,
hogy az Irgalmi Alap-Mértéket rögzítette be / határozta meg a FÖLDANYA ehhez a GONDOSKODÁSÁHOZ,
ebből eredően
a társa felé ilyen Gondoskodást megnyilvánító teremtőnek
NAGYON PONTOSAN követnie Szükséges
a FÖLDANYA Belső-Útmutatását.
Az Irgalmi Alap-Mérték azt jelenti, hogy
(1)
a Gondoskodás akkor és úgy nyilvánulhat meg,
amely a meglévő helyzetet ténylegesen Javítja,
és (2)
csak Különlegesen Fontos Okból lehetséges akkor,
amikor a Gondoskodás nem képes Javítani a helyzeten,
de a meglévő helyzetet nem rontja.
Elsődlegesen olyan irányba / olyan tevékenység felé Szükséges a ’figyelem vezetésével’ vezetni a teremtő figyelmét,
amely az olyan Ön-Gondoskodását (!) erősíti meg / erősítheti fel,
amely segíti őt visszatérni a Saját Harmoniájához
[olyan tevékenység megnyilvánítása felé kell segíteni a teremtő haladását,
amely tevékenységet szívesen / örömmel végez,
ezért az ilyen tevékenység (közvetlenül) segíti azt,
hogy a teremtő mielőbb visszatérhessen a Saját Harmoniájához]…”
20200908 [934.r.] 265. pont – elérhető ITT:
„…[a régi kapaszkodók keresése
(az Új Közösségi / Személyes TÉRBEN való berögzülést követően)
akadályozza
az Új lehetőségek Felismerését és Megértését
(szemét megformálódása / felhalmozódása jelezheti
a Figyelem EL-Fordulását a Jelentől)]
20200908 [751.r.] 214. pont [ha szeméttel teli az ÉLET-TÉR, felerősítheti a hiány-érzetet és a fokozott-érzékenységet, veszteség-érzet formálódhat meg, és nehezebbé teszi a megkezdett Sors-Rendezést] – elérhető ITT
20200908 [929.r.] 263. pont (1) [ha a belső tér elérhetetlenné vagy haszontalanná válik, egyre nehezebb közvetlenül Érzékelni és Megérteni azt, hogy milyen céllal került megformálásra / milyen tapasztalat számára nyit utat] – elérhető ITT
20200908 [1002.r.] 278. pont (5) [ha nem a saját harmonia szerinti tapasztalatokkal telik meg a Személyes-Tér, az elfedi / elrejti a saját-valót, AKADÁLYOZZA, majd egy bizonyos mérték felett LEHETETLENNÉ TESZI az ön-erejű Ön-Felismerést] – elérhető ITT
20200908 [1048.r.] 295. pont (2) [szemét megjelenése (elsivatagosodás) JELEZHETI „rejtett” „idegenség” közeledését vagy jelenlétét] – elérhető ITT…”
Az írás új lejegyzéssel folytatódik a 1590. részben, elérhető ITT
| |
|
|
|
A mai napra: |
|
„A valóság nemcsak az, amit a szem lát, és nemcsak az, amit a fül hall és a kéz meg tud fogni, hanem az is, ami rejtve marad a szem és a tapogató ujjak elől, és csak annak fedi fel magát néha, egy-egy pillanatra, aki a lelki szemével keresi, aki belülről tud figyelni és hallani, és képes a gondolataival tapintani.”
| |
Áldozni
csak a benned lévő és általad LÉT-re hozott Szépséggel
másokat is SzÉpítve és gyarapítva,
Teljes és ÉP Szabad Akaratodból,
Szabad Akaratodat kinyilvánítva,
az Örök és Adott Élő KRISZTUSI Rendnek megfelelően
Lehetséges
és
Érdem-es.”
20100525 - Az Áldozatról - Szemelvények
A hibákról és a hibázásról:
A ’hibák’ segítenek ’nem-felejteni’ és ’felejteni’.
PIRAMIS - Őszintén akarok élni
Őszintén akarok élni,
Minden utam végigjárni,
Hinni abban, amire vágyom,
S ha hiszek benne küzdeni érte bármilyen áron.
Őszintén akarok élni,
És csak annyit elérni,
Jókedvem senkit ne bántson,
S ha fáj a szívem valamiért, ne nagyon fájjon!
Tőled csak annyit akarok kérni,
Hogy engedj őszintén élni,
Őszintén, szabadon, szépen,
Őszintébben, mint ahogy tegnap éltem.
Ne kelljen hazudnom senkinek
És hogyha valamit kérdezek
A válasz igaz legyen!
Szeretnék bízni mindenkiben,
Hinni, hogy nem fordul ellenem,
S nem árul el sosem.
AZ ERDŐ FOHÁSZA
Vándor, ki elhaladsz mellettem,
Ne emelj rám kezet!
Én vagyok tűzhelyed melege
hideg téli éjszakákon,
én vagyok tornácod barátságos fedele,
melynek árnyékába menekülsz a tűző nap elől,
és gyümölcsöm oltja szomjadat.
Én vagyok a gerenda, mely házad tartja,
és én vagyok az asztalod lapja,
az ágy, melyben fekszel,
a deszka, amelyből csónakod építed.
Én vagyok a házad ajtaja,
bölcsőd fája, koporsód fedele.
Vándor, ki elmész mellettem
hallgasd a kérésem:
NE BÁNTS!
ÜNNEP
Az Ünnepeknek fontos része az „emlékezés”, amikor a dicső vagy épp a kevésbé dicső tettekre/megélésekre, az elődökre is emlékeznek, és ezáltal egyfajta folytonosság alakul ki (marad meg) az Ősök, Elődök, a Gyökerek irányába is. Az emlékezés a legtöbb esetben ma még ’intő’ példa is lehet arra, hogy mit szükséges megváltoztatni, miben szükséges változni akkor, ha valami yobb és teljesebb Élet a cél ---
az „Ünnep” Valódi Lényege azonban minden esetben a[zon] „Jelen Megerősítése, amely elvezet a ’vágyott jövőbe’.”
Az Ünnep általában MEGERŐSÍTI az Élet egy olyan részét/szeletét, amely „továbbvitelre érdemes”, amelyben ELŐREMUTATÓ/előrevezető Példa vagy Út [Működés, Erő] Van Jelen.
(Részlet a 20110802 - Níitottság, Nyitás... írásból)
|
|
|