
	
		 
	
		            Ezen a kpen a[z Anyagi-Testen kvli (= a hzon kvli, de az udvaron belli)] Tpllsi Gondoskods Megnyilvntsa Cljval Felptett Szemlyes-Tr-rsz a bal als sarokban barna sznnel jellt ’L’ ’Alap’ tr [T betvel is jellve].
	
		            A kvetkez kpen jelltem azt a Vltoztatst [Vlasztst], hogy ha a teremt Felvllalja a ’Gyermekek’ [Tpll] Gondozst, akkor a [barna alap] tr-rszben az ’L’ ’fels rsznl’ Bergzt a FLDANYA egy ’trol-szekrnyt’ [a megrtst-segt kp gy rzkeltette (keskeny srga terlettel jellve a tr-rsz kls hatrvonala mentn)]. Ez a ’szekrny’ lehet hasonl egy nagyobb s magasabb ’beptett (zrhat) szekrnyhez’, amelyben a teremtnek azok a ► Sajt Tapasztalatai [~ ’eszkzei’] rgzlnek be, amelyek a ’Gyermekek’ Gondozshoz hasznlhatak fel.
	
		            Rszleges megrtsem szerint ’ebben a szekrnyben’ rgzti be tovbb a FLDANYA azokat az ► ’Adott-Tudsokat’ is, amelyeket a gyermekeket gondozk szmra hozzfrhetv nyit. [Pontosabb taln gy a megfogalmazs, hogy ’innen’ nylhat Kzvetlen Hozzfrse a teremtnek az Anyagi-Testben / let-Alapjban a FLDANYA ltal Bergztett ’Adott-Tudshoz’ (?).]
	
		 
	
		
	
		 
	
		
	
		 
	
		            A kvetkez kp azt rzkelteti, hogy 
	
		amikor ez a teremt tnylegesen nekikezd egy gyermek gondozsnak,
	
		akkor a ’beptett szekrny’ ’ajtaja’ kinylik
	
		[1-es szmmal jelltem keskeny srga vzszintes tr-rszt megrajzolva], 
	
		s gy egy ’nll’ kis ’Vdettebb’ tr-rsz kerlt ’Megformlsra’
	
		az ’L’ Alap tr-rsz fels szrnl 
	
		[zld sznnel jelltem a kis Vdettebb tr-rszt, benne lila szn ’GY’ betvel].
	
		 
	
		 
            
	
		 
	
		            Jelzett az, hogy mivel ennek a Tpllsi Gondoskodshoz Felhasznlhat tr-rsznek ’j Rugalmas Alapja van’, ez a gyermekek gondozst lehetv tev tr-rsz ’nagyobb kiterjeds is lehet’ / ’kitgulhat / kitgthat’ [valsznleg akkor, ha egyszerre tbb gyermek gondozsa van folyamatban]:
	
		
	
		 
	
		             Felttelezem, hogy 
	
		lehetsges lehet tbb gyermek gondozsa
	
		(1)
	
		egy nagyobb tr-rszben
	
		(akkor, ha a gyermekek kzelsge nem zavarja meg ket 
	
		s/vagy akkor, amikor a trsakhoz-kzeledst kezdik megtanulni) (?)], 
	
		(2)
	
		vagy Fontos Okbl 
	
		akr tbb kisebb nll tr-rsz is Megformlsra kerlhet
	
		ezen a gyermekek gondozst lehetv tev tr-rszen bell:
	
		
	
		 
	
		20200908 [973.r.] 271. pont (6) [egy nagyobb szobban sok kisgyermekre kellett folyamatosan figyelni; a szomszdos kett nagyobb szobban felnttek ltek le tertett asztalokhoz] – elrhet ITT [ksbb ide-idzem]
	
		 20200908 [524-525.r.] 178. pont [a Tr-Hasznlat Jogossgban Meghatrozott Tr-Hasznlat fokozatosan pl fel az Anyagi-Testben; ’gyermeki let’ teremt Tr-Hasznlata: tbb csald rkezik egy ’szllodba’ (gondoskodsi tr-rszbe)] – elrhet ITT
 20200908 [524-525.r.] 178. pont [a Tr-Hasznlat Jogossgban Meghatrozott Tr-Hasznlat fokozatosan pl fel az Anyagi-Testben; ’gyermeki let’ teremt Tr-Hasznlata: tbb csald rkezik egy ’szllodba’ (gondoskodsi tr-rszbe)] – elrhet ITT
	
		 
	
		            A kp ezt kveten azt mutatta, hogy 
	
		a gyermekek gondozsa cljval Megformlt tr-rsz mellett
	
		tovbbi kett msik nll (!) tr-rsz rgzlt be
	
		[~ kerlt kialaktsra] 
	
		ebben a Szemlyes-Tr-rszben.
	
		 
	
		            A msodik [piros sznnel s ’F’ betvel jelzett] tr-rszben a ’Felnttek’ Gondozsa nyilvnul(hat) meg.
	
		
	
		 
	
		Jelentheti ez [valsznleg F Szablyknt (?)] azt, hogy 
	
		(1)
	
		a gondozott gyermekek szlei / hozztartozi is 
	
		valamilyen Gondoskodsban rszeslhetnek 
	
		a gyermekek gondozsnak tartamban (?) 
	
		[a gyermek Kzeli-Trsai is ’kzelebb hzdhatnak’ a gyermeket rint Gondoskodsi-Helyzethez,
	
		figyelemmel ksrhetik a Gondoskodst
	
		(esetleg azon Cllal, 
	
		hogy nhny egyszerbb Gondoskodst maguk is megfigyelhessenek / megtanulhassanak) (?)],
	
		s/vagy (2)
	
		ha a gyermekek gondozsval egyidejleg ms ’felnttek’ 
	
		[Szndk-Hasznlatra megfelelen kpes teremtk] 
	
		gondozst is teljesti a teremt, 
	
		akkor az ebben az nllv megformlt tr-rszben lehetsges.
	
		 
	
		            A kp azt mutatta, hogy a harmadik bergztett tr-rsz [kk sznnel s ’G’ betvel jelezve] 
	
		egy olyan tr-rsz, 
	
		amely a gyermekek s felnttek gondozst tnylegesen megnyilvnt teremtk szmra
	
		teszi lehetv 
	
		a gondoskodsok kzs ’Megtervezst’ / Elksztst 
	
		s/vagy ’Egyttes’ (kzs) megnyilvntst, 
	
		esetleg a Tapasztalatok kzs rtkelst:
	
		
	
		 
	
		            Azrt hogy FELISMERJEM azt, hogy a Tpllsi Gondoskodshoz kapcsold [Szemlyes] tr-rsz j jellemzjt mutatja a kp, a ’G’ betvel is jelzett trnl asztalokhoz ltem le n is olyan trsaim mell, akik a Felntteket gondoz (piros) tr-rszbl jttek ki egy rvidebb tartamra. Az ’asztalon’ klnbz ’teleket / stemnyeket’ lttam [mr inkbb csak a stemnyek ’maradkt’, a tbbi ’stemny / tel’ valsznleg a szomszdos szobban volt], s n magam pedig valamilyen ’saltt’ ’vittem’, azt ’ajnlottam fel’.
	
		            A Gyermekek Gondozst lehetv tev tr-rszben inkbb ’jtkokat’ ’ismertem fel’ [olyan ’trgyakat / eszkzket’, amelyekkel a gyermekek figyelme felkelthet, s amelyekkel a gyermekek rmmel ismerkedhetnek / jtszhatnak].
	
		 
	
		            A tbb teremt ltal ’egytt / kzsen’ teljesthet Gondoskods Lehetsgt korbbi rsban is emltettem.
	
		                Valsznnek tartom, hogy 
	
		a Gondoskods Megnyilvntsra kpes teremtk 
	
		a[z Anyagi-Testen kvli]  Szemlyes-Terk ’megfelel’ tr-rszvel
 Szemlyes-Terk ’megfelel’ tr-rszvel 
	
		(1)
	
		leggyakrabban taln a FLDANYA ltal Megformlt ► GONDOSKODSI-Helyzetekben
	
		kapcsoldhatnak ’tbben is’ ’egymshoz is’, 
	
		(2)
	
		vagy pedig valamilyen ► EGYEZTETSI-Trben kapcsoldhatnak egymshoz
	
		[a Gondoskods ’Megtervezsekor’ / ’rtkelsekor’ (?)],
	
		(3)
	
		vagy ilyen ’Megbeszls’ / ’Tapasztalat-csere’ cljbl 
	
		tbben is egymshoz-kapcsoldhatnak a ► ’Szemlyes-szigeteken’
	
		[(1467.r.) 380. pont – elrhet ITT].
	
		 
	
		            Lehetsgesnek tartom, hogy akr [rvidebb vagy hosszabb tartamban] (4) ► Egyttes-Klnleges-Megtapasztalst is Megformlhatnak a Klnleges / Specilis / Kml Gondoskods Megnyilvntsra kpes teremtk azon cllal, hogy ’Felkszljenek’ a Gondoskodsokra s/vagy kzsen nyilvnuljanak meg ms teremtk Gondozsban [(1276-1280.r.) 343. pont – elrhet ITT].
	
		            Majd a Tapasztalatok alapjn rthetjk meg teljesebben, hogy a Gondoskods Megnyilvntsra kpes teremtk mikor / milyen formban ’kapcsoldhatnak egymssal’ a Gondoskodsok Elksztse s/vagy Megnyilvntsa Cljval.
	
		 
	
		20200908 [1433-1434.r.] 374. pont (9) - elrhet ITT:
	
		„…Nha elfordulhat az is, 
	
		hogy egy ’sokakat rint’ [sokakra kiterjed] ’Tplls’,
	
		vagy egy ’sszetettebb gondoskodst Szksgess tev Tplls’
	
		(1) 
	
		’Elksztsben’ 
	
		(2)
	
		’Elksztsben’ 
	
		s/vagy (3)
	
		Megnyilvntsban
	
		akr TBB Tpllsra kpes teremt rszvtele is Szksges lehet
	
		[Szksges az, hogy tbb Tpllsi (vagy akr mellettk mg ms) Gondoskodsra kpes teremt vgezze 
	
		a Gondoskodsra Felkszlst 
	
		s/vagy akr magt a Gondoskods Megnyilvntst].
	
		 
	
		SZKSGES lehet az, 
	
		hogy tbb [Gondoskods megnyilvntsra kpes] teremt
	
		EGYTT s/vagy EGYMST SEGTVE vgezzen ’ADATGYJTST’
	
		[gy ’ismerkedjenek’ a helyzettel s az rintettekkel / az rintettek helyzetvel].
	
		 
	
		Nha Szksges lehet akr egy ’KITERJEDTEBB’ EGYTTMKDS is 
	
		(1)
	
		a Tpllsi Gondoskodsra kpes teremtk
	
		s (2) 
	
		ms Gondoskodsokra kpes teremtk 
	
		[pldul Gygytk, Tantk, Vdelmet-Megformlk] 
	
		kztt azon okbl, 
	
		hogy Pontosan Meghatrozhat legyen
	
		a Tpllsi Gondoskods CLJA
	
		s a Tpllsi Gondoskods Megnyilvntsnak ’FORMJA’.
	
		.
	
		 [A Tpllsi Gondoskodsnak 
	
		a Meghatrozott Cl irnyban lehetsges csak a megnyilvntsa.]
	
		 
	
		Nha Szksges lehet azt is [a Tpllsi Gondoskods megnyilvntst MEGELZEN] ELLENRIZNI,
	
		hogy Szksge van-e valamilyen ’Alapozsra’
	
		a nehezebb helyzetben lv teremtnek 
	
		[a Tpllssal egytt s/vagy azt megelzen / azt kveten].
	
		 
	
		Ma mr gyakran arra is kiterjed
	
		a Tpllst ’Elkszt-s-Elkszt’ GONDOSKODSA sorn az Ellenrzsvel a FLDANYA,
	
		hogy Szksges-e a Tplls Megnyilvntst [s Befejezst] kveten
	
		valamilyen [Irnyban-Tart (?)] ’ut-gondozs’
	
		[Ksrs (?)
	
		(pldul ersebben megnyilvnul „visszacsengsek” miatt,
	
		s/vagy azrt, mert a teremtnek nincsenek ersebb / jl mkd Kzeli-sszekapcsoldsai…], 
	
		vagy pedig a gondozott kpes a Tpllst kveten az nll megnyilvnulsra…”
	
		 
	
		2024.10.07.
	
		            Korbbi rs-rszekben emltettem, hogy 
	
		 gyakoriak lesznek majd a ’MEGBESZLSEK’ / EGYEZTETSEK
 gyakoriak lesznek majd a ’MEGBESZLSEK’ / EGYEZTETSEK
	
		(1) 
	
		az ALAPOZSOKAT vgz gondoskod teremtk 
	
		s (2) 
	
		azon gondoskodst vgz teremtk kztt, 
	
		akik az Alapozsokat befejezett teremtk Gondozst ’tveszik / tovbbfolytatjk’.
	
		 
	
		Ez [az EGYEZTETS, Megbeszls] Szksges lehet 
	
		(1)
	
		az ALAPOZ Gondozst vgz teremt szmra azrt, 
	
		hogy OLYAN IRNYBAN segtse az Alapozst megtapasztal teremtt, 
	
		hogy knnyebben ’beilleszkedjen’ majd az ’j Gondozjhoz’, 
	
		s (2) 
	
		termszetesen az ALAPOZS befejezst kveten a Gondozst tovbbfolytat szmra is 
	
		fontos lesz Megismerni / Megrteni 
	
		az Alapozs ADDIGI Tapasztalatait
	
		[van-e valamilyen ’egyedi’ rzkenysg a gondozott teremtben, 
	
		a Figyelem-Vezetsnek mely tjai hasznlhatak jl, 
	
		a Kzvetlen-rzkelsben van-e mg valamilyen „akadlyozottsga” a gondozottnak, 
	
		a Bizalma milyen irnyban „billeg”, 
	
		mennyiben rzi jl magt trsak kzelben, 
	
		illetve Szksge van-e nha ’egyedlltre’ stb].