
Ezen a kpen a[z Anyagi-Testen kvli (= a hzon kvli, de az udvaron belli)] Tpllsi Gondoskods Megnyilvntsa Cljval Felptett Szemlyes-Tr-rsz a bal als sarokban barna sznnel jellt ’L’ ’Alap’ tr [T betvel is jellve].
A kvetkez kpen jelltem azt a Vltoztatst [Vlasztst], hogy ha a teremt Felvllalja a ’Gyermekek’ [Tpll] Gondozst, akkor a [barna alap] tr-rszben az ’L’ ’fels rsznl’ Bergzt a FLDANYA egy ’trol-szekrnyt’ [a megrtst-segt kp gy rzkeltette (keskeny srga terlettel jellve a tr-rsz kls hatrvonala mentn)]. Ez a ’szekrny’ lehet hasonl egy nagyobb s magasabb ’beptett (zrhat) szekrnyhez’, amelyben a teremtnek azok a ► Sajt Tapasztalatai [~ ’eszkzei’] rgzlnek be, amelyek a ’Gyermekek’ Gondozshoz hasznlhatak fel.
Rszleges megrtsem szerint ’ebben a szekrnyben’ rgzti be tovbb a FLDANYA azokat az ► ’Adott-Tudsokat’ is, amelyeket a gyermekeket gondozk szmra hozzfrhetv nyit. [Pontosabb taln gy a megfogalmazs, hogy ’innen’ nylhat Kzvetlen Hozzfrse a teremtnek az Anyagi-Testben / let-Alapjban a FLDANYA ltal Bergztett ’Adott-Tudshoz’ (?).]


A kvetkez kp azt rzkelteti, hogy
amikor ez a teremt tnylegesen nekikezd egy gyermek gondozsnak,
akkor a ’beptett szekrny’ ’ajtaja’ kinylik
[1-es szmmal jelltem keskeny srga vzszintes tr-rszt megrajzolva],
s gy egy ’nll’ kis ’Vdettebb’ tr-rsz kerlt ’Megformlsra’
az ’L’ Alap tr-rsz fels szrnl
[zld sznnel jelltem a kis Vdettebb tr-rszt, benne lila szn ’GY’ betvel].

Jelzett az, hogy mivel ennek a Tpllsi Gondoskodshoz Felhasznlhat tr-rsznek ’j Rugalmas Alapja van’, ez a gyermekek gondozst lehetv tev tr-rsz ’nagyobb kiterjeds is lehet’ / ’kitgulhat / kitgthat’ [valsznleg akkor, ha egyszerre tbb gyermek gondozsa van folyamatban]:

Felttelezem, hogy
lehetsges lehet tbb gyermek gondozsa
(1)
egy nagyobb tr-rszben
(akkor, ha a gyermekek kzelsge nem zavarja meg ket
s/vagy akkor, amikor a trsakhoz-kzeledst kezdik megtanulni) (?)],
(2)
vagy Fontos Okbl
akr tbb kisebb nll tr-rsz is Megformlsra kerlhet
ezen a gyermekek gondozst lehetv tev tr-rszen bell:

20200908 [973.r.] 271. pont (6) [egy nagyobb szobban sok kisgyermekre kellett folyamatosan figyelni; a szomszdos kett nagyobb szobban felnttek ltek le tertett asztalokhoz] – elrhet ITT [ksbb ide-idzem]
20200908 [524-525.r.] 178. pont [a Tr-Hasznlat Jogossgban Meghatrozott Tr-Hasznlat fokozatosan pl fel az Anyagi-Testben; ’gyermeki let’ teremt Tr-Hasznlata: tbb csald rkezik egy ’szllodba’ (gondoskodsi tr-rszbe)] – elrhet ITT
A kp ezt kveten azt mutatta, hogy
a gyermekek gondozsa cljval Megformlt tr-rsz mellett
tovbbi kett msik nll (!) tr-rsz rgzlt be
[~ kerlt kialaktsra]
ebben a Szemlyes-Tr-rszben.
A msodik [piros sznnel s ’F’ betvel jelzett] tr-rszben a ’Felnttek’ Gondozsa nyilvnul(hat) meg.

Jelentheti ez [valsznleg F Szablyknt (?)] azt, hogy
(1)
a gondozott gyermekek szlei / hozztartozi is
valamilyen Gondoskodsban rszeslhetnek
a gyermekek gondozsnak tartamban (?)
[a gyermek Kzeli-Trsai is ’kzelebb hzdhatnak’ a gyermeket rint Gondoskodsi-Helyzethez,
figyelemmel ksrhetik a Gondoskodst
(esetleg azon Cllal,
hogy nhny egyszerbb Gondoskodst maguk is megfigyelhessenek / megtanulhassanak) (?)],
s/vagy (2)
ha a gyermekek gondozsval egyidejleg ms ’felnttek’
[Szndk-Hasznlatra megfelelen kpes teremtk]
gondozst is teljesti a teremt,
akkor az ebben az nllv megformlt tr-rszben lehetsges.
A kp azt mutatta, hogy a harmadik bergztett tr-rsz [kk sznnel s ’G’ betvel jelezve]
egy olyan tr-rsz,
amely a gyermekek s felnttek gondozst tnylegesen megnyilvnt teremtk szmra
teszi lehetv
a gondoskodsok kzs ’Megtervezst’ / Elksztst
s/vagy ’Egyttes’ (kzs) megnyilvntst,
esetleg a Tapasztalatok kzs rtkelst:

Azrt hogy FELISMERJEM azt, hogy a Tpllsi Gondoskodshoz kapcsold [Szemlyes] tr-rsz j jellemzjt mutatja a kp, a ’G’ betvel is jelzett trnl asztalokhoz ltem le n is olyan trsaim mell, akik a Felntteket gondoz (piros) tr-rszbl jttek ki egy rvidebb tartamra. Az ’asztalon’ klnbz ’teleket / stemnyeket’ lttam [mr inkbb csak a stemnyek ’maradkt’, a tbbi ’stemny / tel’ valsznleg a szomszdos szobban volt], s n magam pedig valamilyen ’saltt’ ’vittem’, azt ’ajnlottam fel’.
A Gyermekek Gondozst lehetv tev tr-rszben inkbb ’jtkokat’ ’ismertem fel’ [olyan ’trgyakat / eszkzket’, amelyekkel a gyermekek figyelme felkelthet, s amelyekkel a gyermekek rmmel ismerkedhetnek / jtszhatnak].
A tbb teremt ltal ’egytt / kzsen’ teljesthet Gondoskods Lehetsgt korbbi rsban is emltettem.
Valsznnek tartom, hogy
a Gondoskods Megnyilvntsra kpes teremtk
a[z Anyagi-Testen kvli]
Szemlyes-Terk ’megfelel’ tr-rszvel
(1)
leggyakrabban taln a FLDANYA ltal Megformlt ► GONDOSKODSI-Helyzetekben
kapcsoldhatnak ’tbben is’ ’egymshoz is’,
(2)
vagy pedig valamilyen ► EGYEZTETSI-Trben kapcsoldhatnak egymshoz
[a Gondoskods ’Megtervezsekor’ / ’rtkelsekor’ (?)],
(3)
vagy ilyen ’Megbeszls’ / ’Tapasztalat-csere’ cljbl
tbben is egymshoz-kapcsoldhatnak a ► ’Szemlyes-szigeteken’
[(1467.r.) 380. pont – elrhet ITT].
Lehetsgesnek tartom, hogy akr [rvidebb vagy hosszabb tartamban] (4) ► Egyttes-Klnleges-Megtapasztalst is Megformlhatnak a Klnleges / Specilis / Kml Gondoskods Megnyilvntsra kpes teremtk azon cllal, hogy ’Felkszljenek’ a Gondoskodsokra s/vagy kzsen nyilvnuljanak meg ms teremtk Gondozsban [(1276-1280.r.) 343. pont – elrhet ITT].
Majd a Tapasztalatok alapjn rthetjk meg teljesebben, hogy a Gondoskods Megnyilvntsra kpes teremtk mikor / milyen formban ’kapcsoldhatnak egymssal’ a Gondoskodsok Elksztse s/vagy Megnyilvntsa Cljval.
20200908 [1433-1434.r.] 374. pont (9) - elrhet ITT:
„…Nha elfordulhat az is,
hogy egy ’sokakat rint’ [sokakra kiterjed] ’Tplls’,
vagy egy ’sszetettebb gondoskodst Szksgess tev Tplls’
(1)
’Elksztsben’
(2)
’Elksztsben’
s/vagy (3)
Megnyilvntsban
akr TBB Tpllsra kpes teremt rszvtele is Szksges lehet
[Szksges az, hogy tbb Tpllsi (vagy akr mellettk mg ms) Gondoskodsra kpes teremt vgezze
a Gondoskodsra Felkszlst
s/vagy akr magt a Gondoskods Megnyilvntst].
SZKSGES lehet az,
hogy tbb [Gondoskods megnyilvntsra kpes] teremt
EGYTT s/vagy EGYMST SEGTVE vgezzen ’ADATGYJTST’
[gy ’ismerkedjenek’ a helyzettel s az rintettekkel / az rintettek helyzetvel].
Nha Szksges lehet akr egy ’KITERJEDTEBB’ EGYTTMKDS is
(1)
a Tpllsi Gondoskodsra kpes teremtk
s (2)
ms Gondoskodsokra kpes teremtk
[pldul Gygytk, Tantk, Vdelmet-Megformlk]
kztt azon okbl,
hogy Pontosan Meghatrozhat legyen
a Tpllsi Gondoskods CLJA
s a Tpllsi Gondoskods Megnyilvntsnak ’FORMJA’.
.
[A Tpllsi Gondoskodsnak
a Meghatrozott Cl irnyban lehetsges csak a megnyilvntsa.]
Nha Szksges lehet azt is [a Tpllsi Gondoskods megnyilvntst MEGELZEN] ELLENRIZNI,
hogy Szksge van-e valamilyen ’Alapozsra’
a nehezebb helyzetben lv teremtnek
[a Tpllssal egytt s/vagy azt megelzen / azt kveten].
Ma mr gyakran arra is kiterjed
a Tpllst ’Elkszt-s-Elkszt’ GONDOSKODSA sorn az Ellenrzsvel a FLDANYA,
hogy Szksges-e a Tplls Megnyilvntst [s Befejezst] kveten
valamilyen [Irnyban-Tart (?)] ’ut-gondozs’
[Ksrs (?)
(pldul ersebben megnyilvnul „visszacsengsek” miatt,
s/vagy azrt, mert a teremtnek nincsenek ersebb / jl mkd Kzeli-sszekapcsoldsai…],
vagy pedig a gondozott kpes a Tpllst kveten az nll megnyilvnulsra…”
2024.10.07.
Korbbi rs-rszekben emltettem, hogy
gyakoriak lesznek majd a ’MEGBESZLSEK’ / EGYEZTETSEK
(1)
az ALAPOZSOKAT vgz gondoskod teremtk
s (2)
azon gondoskodst vgz teremtk kztt,
akik az Alapozsokat befejezett teremtk Gondozst ’tveszik / tovbbfolytatjk’.
Ez [az EGYEZTETS, Megbeszls] Szksges lehet
(1)
az ALAPOZ Gondozst vgz teremt szmra azrt,
hogy OLYAN IRNYBAN segtse az Alapozst megtapasztal teremtt,
hogy knnyebben ’beilleszkedjen’ majd az ’j Gondozjhoz’,
s (2)
termszetesen az ALAPOZS befejezst kveten a Gondozst tovbbfolytat szmra is
fontos lesz Megismerni / Megrteni
az Alapozs ADDIGI Tapasztalatait
[van-e valamilyen ’egyedi’ rzkenysg a gondozott teremtben,
a Figyelem-Vezetsnek mely tjai hasznlhatak jl,
a Kzvetlen-rzkelsben van-e mg valamilyen „akadlyozottsga” a gondozottnak,
a Bizalma milyen irnyban „billeg”,
mennyiben rzi jl magt trsak kzelben,
illetve Szksge van-e nha ’egyedlltre’ stb].