2025.01.01-02.
	
		 
	
		Fontos Megrteni, hogy 
	
		a YOSG Birodalmban
	
		[s gy a FLDANYA Kzssgben] 
	
		a ► KZELEDSEKHEZ 
	
		s 
	
		a ► KZELI-sszekapcsoldsokhoz kapcsold
	
		[letet-GONDOZ ltal Megformlt] ’SZABLYOK’
	
		 ’Hagyomny-jellegek’,
 ’Hagyomny-jellegek’,
	
		elsdlegesen [nhny kivteltl eltekintve] s KZVETLENL (!)
	
		 a Birodalomban s Kzssgben LK
 a Birodalomban s Kzssgben LK 
	
		addig Felplt Tapasztalatain s Tudsn ALAPULNAK.
	
		 
	
		A SZABLYOK Megformlsa sorn 
	
		az letet-GONDOZK 
	
		ma mr kihagyhatatlanul FIGYELEMBE VESZIK azt is,
	
		hogy a Befogadsukban Jelenlvk
	
		 MILYEN ELREMUTAT VLASZTSOKAT formltak meg
 MILYEN ELREMUTAT VLASZTSOKAT formltak meg
	
		[milyen Vlasztsokat hoztak meg arrl, 
	
		hogy Az-Elkvetkezben milyen Tapasztalatokat ptenek fel].
	
		 
	
		            A legtbb [ezen szablyozsi terlethez tartoz] Szably AJNLS jelleg, s mint emltettem, IRNY-MUTAT, illetve a ’Nagyobb’ vagy ’Fokozott’ Odafigyelst Szksgess tev helyzetekre hvjk fel a figyelmet.
	
		 
	
		            A mostani rs elejn emltett 
	
		azon ’Szably’ is ’csupn’ Irny-Mutat, hogy 
	
		a teremtk egy bizonyos ’rettsg’ [Tuds] FELPTST kveten 
	
		lehetsg szerint 
	
		’legalbb egy’ trsuknak 
	
		’tantsk meg’ [’adjk tovbb’] 
	
		a Tudsukat / Fontosabb Tapasztalataikat.
	
		 
	
		            Ez nem ’ktelessg’… azaz akr olyan let-t is Vlaszthat / Megtapasztalhat a FLDANYA Kzssgben, amikor a teremt a trsaitl valamivel ’tvolabb’ l [azon cllal, hogy valamit nmaga szmra Felptsen (’kiprbljon’)], s KZVETLEN formban msok szmra a Tapasztalatait / Tudst nem teszi [mg] Megismerhetv. 
	
		            Ilyenkor sincsen „bntetse” annak, hogy kzvetlen formban a Tudst nem tette msok szmra Megismerhetv.
	
		          A ’kvetkezmnye’ egy ilyen let-tnak az, hogy a teremt hallt kveten az ltala Felptett Tuds [akr ’t’] nem tud ’l’ formban megmaradni [’hagyomnyozdni’] a Kzssgben, ugyanakkor a Tapasztalat mgis ’rsze marad’ a Kzssgnek.
	
		            Ez ltalban azt jelenti, hogy a FLDANYA FELAJNLHATJA ms teremtknek is azt, hogy a sajt letkben ’egszen az Alapoktl’ Felptsk a[z l formban sajnos nem ’hagyomnyozdott’] Tapasztalatot.
	
		 
	
		Nem „ktelez” teht a sajt sorsban Felptett Tuds Megismertetse msokkal…
	
		ugyanakkor 
	
		a Tudatossghoz [s ’rettsghez’] ’igazodan’
	
		egyre inkbb 
	
		 a FELELSSG rszv vlik
 a FELELSSG rszv vlik
	
		a Tuds ’hagyomnyozsa’
	
		[a ’lehetsges letben-tarts’ Cljval].
	
		 
	
		Aki az lete [Anyagi-Testi Jelenlte] sorn 
	
		(1)
	
		akr ms trsaktl ’hagyomnyozdott’ (szmra tovbbadott) Tudst hasznl s pt tovbb, 
	
		(2)
	
		akr ’nllan’ [jonnan] Felpt valamilyen ’j’ / Fontos ’Tudst’, 
	
		azont teremtkben 
	
		ltalban az a  ’bels ksztets’ is ’Felpl’ [~ ’Megnylik’]
 ’bels ksztets’ is ’Felpl’ [~ ’Megnylik’]
	
		[itt a FLDANYA Kzssgben (ma mr)],
	
		hogy OLYANN is MEGFORMLJK a sajt Tudsukat,
	
		 hogy az msok szmra KZVETLEN formban Megismerhet s Megrthet legyen… 
	
		vagyis ’tovbbadhassk’ a Tapasztalatukat msok szmra.
	
		 
	
		            A KLNLEGES let-ptst mr megnyitott teremtket rinten emltettem azt a [ma mr SZABLYOZOTT (!)] LEHETSGET, amely a ’Tants’ ’megtanulst’ teszi knnyebb [(1141.r.) 316. pont (1) – elrhet ITT]. Ez a [legalbb FOKOZOTT Felelssg] ’tanulsi’ folyamat is minden „knyszertl” mentes (!):
	
		„…JDONSG a YOSG Birodalmn bell
	
		annak a LEHETSGE, 
	
		hogy amikor egy KLNLEGES vagy SPECILIS let-ptst
	
		[a sajt addigi Kiprbl Tapasztalataira is alapulan] TARTS (!) jelleggel is Megalapoz / Megnyit az letben egy teremt,
	
		a legtbb Irnyban [amelyben a FLDANYA FELAJNLJA (!)] 
	
		VLASZTHATJA azt is a teremt, 
	
		hogy ’GY TANULJA MEG’ az adott Irnyt, 
	
		hogy ksbb ’KPES LEGYEN AZT 
	
		MSOKNAK MEGTANTANI’.
	
		 
	
		(1)
	
		Lehet ilyen Vlasztst hozni akr mr egy j [Klnleges / Specilis / Kml] Irny TARTS jelleg Megnyitsnak Vlasztsval egyszerre, 
	
		s (2) 
	
		lehet ilyen Vlasztst meghozni ksbb is brmikor.
	
		 
	
		A ’msok tantsnak’ LEHETSGE [amelyik Klnleges / Specilis / Kml let-pts sorn ez lehetsges] 
	
		egy ’tbblet-Lehetsg’
	
		[vagy ’kiegszt’ –Lehetsg].
	
		 
	
		Egy Klnleges vagy Specilis / Kml let-ptsi Irny Megnyitsnak VLASZTSAKOR 
	
		NEM KTELEZ Vlasztani azt,
	
		hogy azt gy tantsa meg a teremt szmra a FLDANYA, 
	
		hogy a teremt ksbb azt majd TANTHASSA is a trsainak.
	
		 
	
		Ha egy teremt VLASZTJA egy Klnleges / Specilis / Kml let-pts TARTS Megnyitsakor azt, 
	
		hogy azt szmra gy tantsa meg a FLDANYA, 
	
		hogy azt ksbb majd a trsainak is tanthassa, 
	
		nmagban ez sem jelent ktelezettsget arra,
	
		 hogy ksbb tantsa is azt a teremt.
	
		 
	
		Egy Klnleges / Specilis / Kml [mr TARTS jelleggel Megalapozott] let-pts sorn 
	
		ha a teremt gy tanulja meg a Vlasztott Irnyt,
	
		hogy ksbb azt maga kpes legyen Tantani is a trsainak, 
	
		a Tants minden esetben csak egy LEHETSG.
	
		 
	
		Ha a teremt VLASZTOTTA egy
	
		[mr Tartsan Megalapozott Klnleges vagy Specilis / Kml] 
	
		let-ptsi Irnya kapcsn azt, 
	
		hogy szmra azt gy tantsa meg a FLDANYA, 
	
		hogy ksbb maga azt tanthassa is a trsainak, 
	
		akkor ehhez a ’tbblet Vlasztshoz’ is Teret-Ad a FLDANYA az let-ptsben.
	
		 
	
		Az ’Alap-Ismeretek’ megtanulst kveten 
	
		olyan Tapasztal-Helyzeteket forml meg a FLDANYA, 
	
		amelyekben a teremt ► Megismerheti s gyakorolhatja azt,
	
		HOGYAN s KIKNEK Szksges (!) 
	
		az azon irnyhoz tartoz Alap-Ismeretek ’tantsa’.
	
		 
	
		Egy-egy konkrt Tapasztal-Helyzetben
	
		minden esetben maga a teremt dnt arrl, 
	
		hogy VLASZTJA-E / Felvllalja-e a trsai fel annak a Tudsnak a ’Tantst’,
	
		amelyet GY (!) tantott meg szmra a FLDANYA, 
	
		hogy azt majd ksbb [a szksghez igazodan (!),
	
		a FLDANYA ltal Megformlt Gondoskodsi-Helyzetekben] 
	
		Tanthassa.
	
		 
	
		Ebben az rs-rszben arra igyekeztem rirnytani a figyelmet, 
	
		hogy amikor most Vlasztst hoztok meg egy mr Tarts jelleggel Megalapozott Klnleges vagy [Irgalmi Alap] Specilis / [Szolglati Alap] Kml Gondoskods ’megtanulsrl’ [vagy folytatsrl],
	
		ma mr HOZHAT OLYAN VLASZTS,
	
		hogy azt a FLDANYA OLYAN FORMBAN TANTSA MEG a szmotokra, 
	
		hogy KSBB AZT KPESEK LEGYETEK TANTANI IS.
	
		 
	
		EZ csak egy LEHETSG.
	
		 
	
		A Vlaszts Meghozsa [s Kinyilvntsa] sorn rdemes Megfontolni / RTKELNI ezt a LEHETSGET is…”
	
		 
	
		 
	
		20200908 [1411.r. – 1135.r.] 374. pont (1) – (9) [SSZEFOGLAL a GONDOSKODS F Irnyairl] – elrhet ITT
	
		20200908 [1422-1423.r.] 374. pont (4) [a TANTSI GONDOSKODSRL] – elrhet ITT
	
		20200908 [1428.r.] 374. pont (9) [a Gondoskodsi Tuds / Er gy pl fel… a FLDANYA HATROZZA MEG azt, milyen Gondoskodsok Szksgesek; a Gondoskodsokat gy tanuljk meg a teremtk, hogy kpesek legyenek (1) a meglv nehzsgek megszntetsben tevkenyen / kzvetlenl rsztvenni, (2) s a megtervezett ksbbi folyamatokban segtknt rsztvenni] – elrhet ITT
	
		 
	
		20200908 [1141.r.] 316. pont (1) – elrhet ITT:
	
		          „…[2023.08.09.] Korbbi rs-rszekben emltettem, hogy a FLDANYA Kzssgben a F-Szably szerint olyan egyedi teremtk krhetik az letre-Befogadsukat, akik legalbb Kiprbl jelleggel Vlasztjk a Klnleges let-pts / Klnleges-Tudatosods Megnyitst.
	
		 
	
		20200908 [828.r.] 236. pont (1) [YOSGBELI J SZABLYOZS KIEGSZT IRNY: a YO-s-a-FLDANYA egyttes-megengedsvel Klnleges Utat meg nem nyit teremt is befogadhat Fontos Okbl] – elrhet ITT
	
		 
	
		A FLDANYA Kzssge is olyan Kzssg, 
	
		amelyben a GONDOSKODS Lehetsge
	
		az let-pts mindhrom szintjn 
	
		[az ltalnos, Klnleges, Specilis formjban is] 
	
		’Megtanulhat’ / Megnyilvnul.
	
		 
	
		
	
		 
	
		            A Klnleges [s erre rplve (!)] a Specilis let-pts sorn jellemz az, hogy a teremtk a FLDANYA Bels Vezetse / tmutatsa szerint msok fel irnyul Gondoskodsokat is megtanulnak, s a FLDANYA ltal MEGFORMLT ► Gondoskodsi-Helyzetekben msok fel [letet-v s Irnyban-Tart] Gondoskodsokat meg is nyilvntanak.
	
		               
	
		            Az let-pts ltalnos rszben [az Alap-Szinten] a csaldba Befogadott [beszlet] teremtket ltalban a kzvetlen csaldtagjaik tantjk meg az ► N-Gondoskods Alapjaira, s a gyermekben felpl Szeretet-ramlsok a gyermek szmra a ► Kzeli-Trsak fel irnyul Gondoskodsok [a csaldban mr] felplt forminak megtanulst / begyakorlst / megnyilvntst is lehetv tehetik [ezt az egymssal Kzeli-sszekapcsoldsban lv teremtk szmra (a FLDANYA ltal) Adott Szemlyes-Tr s a Kzeli-Trsak kztt tnylegesen FELPLT (!) Szeretet-ramls teszi lehetv].
	
		            Mint emltettem, az egymssal Kzeli-sszekapcsoldst (sszecsendlsen, Szabad-Vlasztson alapulan) Megforml teremtk KZELEBB (!) vannak egymshoz, mint a [TISZTELETEN alapul] ’ltalnosan-Megformlt-Tvolsgtarts’, s ’kzttk’ ez teszi lehetv azt, hogy egyms fel irnyulan GONDOSKODAN (!) is megnyilvnulhassanak.
	
		 
	
		20200908 [786.r.] 227. pont – elrhet ITT:
	
		„…A MIDENSG-FORRSA 
	
		’A-HARMONIT’ s a MEGTARTHAT-Teremtst
	
		[s a Szabadsg Megtapasztalst is] 
	
		’ALAPJAIBAN’ arra a Tvolsg-Tartsra Alapozta, 
	
		amelyet LTALNOSAN MEGHATROZOTT TVOLSGTARTSNAK neveznk.
	
		 
	
		Ez az a Tvolsg [s egyben Kzelsg] AZ-LET TEREIBEN,
	
		amely lehetv teszi pldul az egyedi teremtk szmra is azt,
	
		hogy egymst ’tvolabbrl’ [KZVETENL] ’megfigyeljk’ 
	
		[ennek az rtelme / Clja a KZVETLEN (!) RZKELS], 
	
		ugyanakkor mg kzvetlenl nem rinthetik meg egymst.
	
		 
	
		Az LTALNOSAN Meghatrozott TvolsgTarts 
	
		(1)
	
		LEHETSGET nyit a Kzeledsi-Helyzetek megformlsra / megtapasztalsra, 
	
		(2)
	
		de mg nem nyit meg tartsan kzvetlen ramlst 
	
		[nem nyitja meg az ’egytt-teremts’ lehetsgt] 
	
		a teremtk kztt.
	
		 
	
		(…) A Tapasztalatok alapjn 
	
		 fontos minden Birodalomban / minden Kzssgben
 fontos minden Birodalomban / minden Kzssgben 
	
		annak a nagyon rszletes SZABLYOZSA, 
	
		hogy az egyedi teremtk hogyan kerlhetnek egymshoz KZELEBB
	
		az ltalnosan Meghatrozott Tvolsgtartsnl.
	
		 
	
		Fontos ennek a pontos Szablyozsa 
	
		(1)
	
		nem csak a Klnleges let-ptst mr megnyitott teremtkre kiterjeden, 
	
		(2)
	
		hanem az let-pts LTALNOS rszben is.
	
		 
	
		Tapasztalatok alapjn 
	
		csak kiemelkeden FONTOS OKBL Szksges s Lehetsges
	
		az ltalnosan Meghatrozott TvolsgTartsnl NAGYOBB (!) Tvolsgot Megformlni az LET TEREIBEN.
	
		 
	
		Tapasztalatok alapjn csak SPECILIS (!) GONDOSKODS mellett lehet
	
		[a lehet legrvidebb tartamban, a lehet legkisebb ’plusz’ tvolsgtartssal] 
	
		NAGYOBB TvolsgTartst megformlni az l teremtk szmra, 
	
		mert SPECILIS KZVETLEN (!) GONDOSKODS nlkl
	
		az ilyen megtapasztals a MAGRA-HAGYOTTSG Tapasztalatt [s ers (lettel-sszeegyeztethetetlen) fjdalmt] formlja meg az l teremtkben, 
	
		s ez nagyon gyakran mr a Tr-Veszts megformldsnak kzvetlen Veszlyt is magban hordozza.
	
		 
	
		[Ma mg az egyedi teremtk
	
		 nem kpesek ’nllan’ ’Teret Megformlni’ / ’ramlst Megformlni’, 
	
		s gy nem kpesek ’n-Erbl’ (!) visszaigazodni 
	
		egy NAGYOBB TvolsgTartsbl 
	
		az ltalnosan Meghatrozott Tvolsgtartsba, 
	
		amely az letk ’Alap-Harmonija, 
	
		s minden (!) Megtarthat teremts alapja.]…”
	
		 
	
		20200908 [965-966.r.] 270. pont (2) [TR jonnan val MEGFORMLSRA csak a LTEZS kpes] – elrhet ITT
	
		20200908 [1046.r.] 294. pont [az L teremtk nem kpesek J TR MEG-Formlsra] – elrhet ITT