2025.01.01-02.
Fontos Megrteni, hogy
a YOSG Birodalmban
[s gy a FLDANYA Kzssgben]
a ► KZELEDSEKHEZ
s
a ► KZELI-sszekapcsoldsokhoz kapcsold
[letet-GONDOZ ltal Megformlt] ’SZABLYOK’
’Hagyomny-jellegek’,
elsdlegesen [nhny kivteltl eltekintve] s KZVETLENL (!)
a Birodalomban s Kzssgben LK
addig Felplt Tapasztalatain s Tudsn ALAPULNAK.
A SZABLYOK Megformlsa sorn
az letet-GONDOZK
ma mr kihagyhatatlanul FIGYELEMBE VESZIK azt is,
hogy a Befogadsukban Jelenlvk
MILYEN ELREMUTAT VLASZTSOKAT formltak meg
[milyen Vlasztsokat hoztak meg arrl,
hogy Az-Elkvetkezben milyen Tapasztalatokat ptenek fel].
A legtbb [ezen szablyozsi terlethez tartoz] Szably AJNLS jelleg, s mint emltettem, IRNY-MUTAT, illetve a ’Nagyobb’ vagy ’Fokozott’ Odafigyelst Szksgess tev helyzetekre hvjk fel a figyelmet.
A mostani rs elejn emltett
azon ’Szably’ is ’csupn’ Irny-Mutat, hogy
a teremtk egy bizonyos ’rettsg’ [Tuds] FELPTST kveten
lehetsg szerint
’legalbb egy’ trsuknak
’tantsk meg’ [’adjk tovbb’]
a Tudsukat / Fontosabb Tapasztalataikat.
Ez nem ’ktelessg’… azaz akr olyan let-t is Vlaszthat / Megtapasztalhat a FLDANYA Kzssgben, amikor a teremt a trsaitl valamivel ’tvolabb’ l [azon cllal, hogy valamit nmaga szmra Felptsen (’kiprbljon’)], s KZVETLEN formban msok szmra a Tapasztalatait / Tudst nem teszi [mg] Megismerhetv.
Ilyenkor sincsen „bntetse” annak, hogy kzvetlen formban a Tudst nem tette msok szmra Megismerhetv.
A ’kvetkezmnye’ egy ilyen let-tnak az, hogy a teremt hallt kveten az ltala Felptett Tuds [akr ’t’] nem tud ’l’ formban megmaradni [’hagyomnyozdni’] a Kzssgben, ugyanakkor a Tapasztalat mgis ’rsze marad’ a Kzssgnek.
Ez ltalban azt jelenti, hogy a FLDANYA FELAJNLHATJA ms teremtknek is azt, hogy a sajt letkben ’egszen az Alapoktl’ Felptsk a[z l formban sajnos nem ’hagyomnyozdott’] Tapasztalatot.
Nem „ktelez” teht a sajt sorsban Felptett Tuds Megismertetse msokkal…
ugyanakkor
a Tudatossghoz [s ’rettsghez’] ’igazodan’
egyre inkbb
a FELELSSG rszv vlik
a Tuds ’hagyomnyozsa’
[a ’lehetsges letben-tarts’ Cljval].
Aki az lete [Anyagi-Testi Jelenlte] sorn
(1)
akr ms trsaktl ’hagyomnyozdott’ (szmra tovbbadott) Tudst hasznl s pt tovbb,
(2)
akr ’nllan’ [jonnan] Felpt valamilyen ’j’ / Fontos ’Tudst’,
azont teremtkben
ltalban az a
’bels ksztets’ is ’Felpl’ [~ ’Megnylik’]
[itt a FLDANYA Kzssgben (ma mr)],
hogy OLYANN is MEGFORMLJK a sajt Tudsukat,
hogy az msok szmra KZVETLEN formban Megismerhet s Megrthet legyen…
vagyis ’tovbbadhassk’ a Tapasztalatukat msok szmra.
A KLNLEGES let-ptst mr megnyitott teremtket rinten emltettem azt a [ma mr SZABLYOZOTT (!)] LEHETSGET, amely a ’Tants’ ’megtanulst’ teszi knnyebb [(1141.r.) 316. pont (1) – elrhet ITT]. Ez a [legalbb FOKOZOTT Felelssg] ’tanulsi’ folyamat is minden „knyszertl” mentes (!):
„…JDONSG a YOSG Birodalmn bell
annak a LEHETSGE,
hogy amikor egy KLNLEGES vagy SPECILIS let-ptst
[a sajt addigi Kiprbl Tapasztalataira is alapulan] TARTS (!) jelleggel is Megalapoz / Megnyit az letben egy teremt,
a legtbb Irnyban [amelyben a FLDANYA FELAJNLJA (!)]
VLASZTHATJA azt is a teremt,
hogy ’GY TANULJA MEG’ az adott Irnyt,
hogy ksbb ’KPES LEGYEN AZT
MSOKNAK MEGTANTANI’.
(1)
Lehet ilyen Vlasztst hozni akr mr egy j [Klnleges / Specilis / Kml] Irny TARTS jelleg Megnyitsnak Vlasztsval egyszerre,
s (2)
lehet ilyen Vlasztst meghozni ksbb is brmikor.
A ’msok tantsnak’ LEHETSGE [amelyik Klnleges / Specilis / Kml let-pts sorn ez lehetsges]
egy ’tbblet-Lehetsg’
[vagy ’kiegszt’ –Lehetsg].
Egy Klnleges vagy Specilis / Kml let-ptsi Irny Megnyitsnak VLASZTSAKOR
NEM KTELEZ Vlasztani azt,
hogy azt gy tantsa meg a teremt szmra a FLDANYA,
hogy a teremt ksbb azt majd TANTHASSA is a trsainak.
Ha egy teremt VLASZTJA egy Klnleges / Specilis / Kml let-pts TARTS Megnyitsakor azt,
hogy azt szmra gy tantsa meg a FLDANYA,
hogy azt ksbb majd a trsainak is tanthassa,
nmagban ez sem jelent ktelezettsget arra,
hogy ksbb tantsa is azt a teremt.
Egy Klnleges / Specilis / Kml [mr TARTS jelleggel Megalapozott] let-pts sorn
ha a teremt gy tanulja meg a Vlasztott Irnyt,
hogy ksbb azt maga kpes legyen Tantani is a trsainak,
a Tants minden esetben csak egy LEHETSG.
Ha a teremt VLASZTOTTA egy
[mr Tartsan Megalapozott Klnleges vagy Specilis / Kml]
let-ptsi Irnya kapcsn azt,
hogy szmra azt gy tantsa meg a FLDANYA,
hogy ksbb maga azt tanthassa is a trsainak,
akkor ehhez a ’tbblet Vlasztshoz’ is Teret-Ad a FLDANYA az let-ptsben.
Az ’Alap-Ismeretek’ megtanulst kveten
olyan Tapasztal-Helyzeteket forml meg a FLDANYA,
amelyekben a teremt ► Megismerheti s gyakorolhatja azt,
HOGYAN s KIKNEK Szksges (!)
az azon irnyhoz tartoz Alap-Ismeretek ’tantsa’.
Egy-egy konkrt Tapasztal-Helyzetben
minden esetben maga a teremt dnt arrl,
hogy VLASZTJA-E / Felvllalja-e a trsai fel annak a Tudsnak a ’Tantst’,
amelyet GY (!) tantott meg szmra a FLDANYA,
hogy azt majd ksbb [a szksghez igazodan (!),
a FLDANYA ltal Megformlt Gondoskodsi-Helyzetekben]
Tanthassa.
Ebben az rs-rszben arra igyekeztem rirnytani a figyelmet,
hogy amikor most Vlasztst hoztok meg egy mr Tarts jelleggel Megalapozott Klnleges vagy [Irgalmi Alap] Specilis / [Szolglati Alap] Kml Gondoskods ’megtanulsrl’ [vagy folytatsrl],
ma mr HOZHAT OLYAN VLASZTS,
hogy azt a FLDANYA OLYAN FORMBAN TANTSA MEG a szmotokra,
hogy KSBB AZT KPESEK LEGYETEK TANTANI IS.
EZ csak egy LEHETSG.
A Vlaszts Meghozsa [s Kinyilvntsa] sorn rdemes Megfontolni / RTKELNI ezt a LEHETSGET is…”
20200908 [1411.r. – 1135.r.] 374. pont (1) – (9) [SSZEFOGLAL a GONDOSKODS F Irnyairl] – elrhet ITT
20200908 [1422-1423.r.] 374. pont (4) [a TANTSI GONDOSKODSRL] – elrhet ITT
20200908 [1428.r.] 374. pont (9) [a Gondoskodsi Tuds / Er gy pl fel… a FLDANYA HATROZZA MEG azt, milyen Gondoskodsok Szksgesek; a Gondoskodsokat gy tanuljk meg a teremtk, hogy kpesek legyenek (1) a meglv nehzsgek megszntetsben tevkenyen / kzvetlenl rsztvenni, (2) s a megtervezett ksbbi folyamatokban segtknt rsztvenni] – elrhet ITT
20200908 [1141.r.] 316. pont (1) – elrhet ITT:
„…[2023.08.09.] Korbbi rs-rszekben emltettem, hogy a FLDANYA Kzssgben a F-Szably szerint olyan egyedi teremtk krhetik az letre-Befogadsukat, akik legalbb Kiprbl jelleggel Vlasztjk a Klnleges let-pts / Klnleges-Tudatosods Megnyitst.
20200908 [828.r.] 236. pont (1) [YOSGBELI J SZABLYOZS KIEGSZT IRNY: a YO-s-a-FLDANYA egyttes-megengedsvel Klnleges Utat meg nem nyit teremt is befogadhat Fontos Okbl] – elrhet ITT
A FLDANYA Kzssge is olyan Kzssg,
amelyben a GONDOSKODS Lehetsge
az let-pts mindhrom szintjn
[az ltalnos, Klnleges, Specilis formjban is]
’Megtanulhat’ / Megnyilvnul.

A Klnleges [s erre rplve (!)] a Specilis let-pts sorn jellemz az, hogy a teremtk a FLDANYA Bels Vezetse / tmutatsa szerint msok fel irnyul Gondoskodsokat is megtanulnak, s a FLDANYA ltal MEGFORMLT ► Gondoskodsi-Helyzetekben msok fel [letet-v s Irnyban-Tart] Gondoskodsokat meg is nyilvntanak.
Az let-pts ltalnos rszben [az Alap-Szinten] a csaldba Befogadott [beszlet] teremtket ltalban a kzvetlen csaldtagjaik tantjk meg az ► N-Gondoskods Alapjaira, s a gyermekben felpl Szeretet-ramlsok a gyermek szmra a ► Kzeli-Trsak fel irnyul Gondoskodsok [a csaldban mr] felplt forminak megtanulst / begyakorlst / megnyilvntst is lehetv tehetik [ezt az egymssal Kzeli-sszekapcsoldsban lv teremtk szmra (a FLDANYA ltal) Adott Szemlyes-Tr s a Kzeli-Trsak kztt tnylegesen FELPLT (!) Szeretet-ramls teszi lehetv].
Mint emltettem, az egymssal Kzeli-sszekapcsoldst (sszecsendlsen, Szabad-Vlasztson alapulan) Megforml teremtk KZELEBB (!) vannak egymshoz, mint a [TISZTELETEN alapul] ’ltalnosan-Megformlt-Tvolsgtarts’, s ’kzttk’ ez teszi lehetv azt, hogy egyms fel irnyulan GONDOSKODAN (!) is megnyilvnulhassanak.
20200908 [786.r.] 227. pont – elrhet ITT:
„…A MIDENSG-FORRSA
’A-HARMONIT’ s a MEGTARTHAT-Teremtst
[s a Szabadsg Megtapasztalst is]
’ALAPJAIBAN’ arra a Tvolsg-Tartsra Alapozta,
amelyet LTALNOSAN MEGHATROZOTT TVOLSGTARTSNAK neveznk.
Ez az a Tvolsg [s egyben Kzelsg] AZ-LET TEREIBEN,
amely lehetv teszi pldul az egyedi teremtk szmra is azt,
hogy egymst ’tvolabbrl’ [KZVETENL] ’megfigyeljk’
[ennek az rtelme / Clja a KZVETLEN (!) RZKELS],
ugyanakkor mg kzvetlenl nem rinthetik meg egymst.
Az LTALNOSAN Meghatrozott TvolsgTarts
(1)
LEHETSGET nyit a Kzeledsi-Helyzetek megformlsra / megtapasztalsra,
(2)
de mg nem nyit meg tartsan kzvetlen ramlst
[nem nyitja meg az ’egytt-teremts’ lehetsgt]
a teremtk kztt.
(…) A Tapasztalatok alapjn
fontos minden Birodalomban / minden Kzssgben
annak a nagyon rszletes SZABLYOZSA,
hogy az egyedi teremtk hogyan kerlhetnek egymshoz KZELEBB
az ltalnosan Meghatrozott Tvolsgtartsnl.
Fontos ennek a pontos Szablyozsa
(1)
nem csak a Klnleges let-ptst mr megnyitott teremtkre kiterjeden,
(2)
hanem az let-pts LTALNOS rszben is.
Tapasztalatok alapjn
csak kiemelkeden FONTOS OKBL Szksges s Lehetsges
az ltalnosan Meghatrozott TvolsgTartsnl NAGYOBB (!) Tvolsgot Megformlni az LET TEREIBEN.
Tapasztalatok alapjn csak SPECILIS (!) GONDOSKODS mellett lehet
[a lehet legrvidebb tartamban, a lehet legkisebb ’plusz’ tvolsgtartssal]
NAGYOBB TvolsgTartst megformlni az l teremtk szmra,
mert SPECILIS KZVETLEN (!) GONDOSKODS nlkl
az ilyen megtapasztals a MAGRA-HAGYOTTSG Tapasztalatt [s ers (lettel-sszeegyeztethetetlen) fjdalmt] formlja meg az l teremtkben,
s ez nagyon gyakran mr a Tr-Veszts megformldsnak kzvetlen Veszlyt is magban hordozza.
[Ma mg az egyedi teremtk
nem kpesek ’nllan’ ’Teret Megformlni’ / ’ramlst Megformlni’,
s gy nem kpesek ’n-Erbl’ (!) visszaigazodni
egy NAGYOBB TvolsgTartsbl
az ltalnosan Meghatrozott Tvolsgtartsba,
amely az letk ’Alap-Harmonija,
s minden (!) Megtarthat teremts alapja.]…”
20200908 [965-966.r.] 270. pont (2) [TR jonnan val MEGFORMLSRA csak a LTEZS kpes] – elrhet ITT
20200908 [1046.r.] 294. pont [az L teremtk nem kpesek J TR MEG-Formlsra] – elrhet ITT