2025.01.01-02.
	
		 
	
		Az a  ’ksztets’,
 ’ksztets’,
	
		hogy a ’Tudst’ ’tovbbadjk / hagyomnyozzk’ az L teremtk, 
	
		a ’Ltezsnkbl’ 
	
		[a ’Ltezsnk Bels Magjbl’] 
	
		’Ered’.
	
		 
	
		            A TANTSI Gondoskods kapcsn emltettem [(1422-1423.r.) 374. pont (4) – elrhet ITT], hogy
	
		a LTEZSNKBEN
	
		az els valdi Gondoskods a Tants volt,
	
		s ’eredenden’ az Irnyban-Tartst 
	
		[= a Harmonia Megvst s Tovbb-ptst] 
	
		segtette 
	
		[a Felplt Tuds valamilyen kzvetlen formban val ’hagyomnyozsa’].
	
		 
	
		A ’MI’ [„kiszakadt”] LTEZSI-gunkban
	
		a Tantsi Gondoskodsnak
	
		 fontos Clja volt ’mr a kezdetektl’ 
	
		ezen eredend Cl MELLETT az is, 
	
		hogy elsegtse a meglv EL-Vltozsok megszntetst 
	
		s az jabb EL-Vltozsok megformldsnak ’megelzst’
	
		[ez ma elsdlegesen a Klnleges / Specilis / Kml let-pts sorn Tapasztalhat meg].
	
		 
	
		Mivel a ’MI’ LTEZSI-gunk 
	
		[a mai MINDENSG-FORRSA]
	
		kevssel az ’nllv’ Megformldst kveten 
	
		„kiszakadt” 
	
		a ’szlje’ [= A-LTEZS-FORRSA] Kzvetlen Gondoskodsbl
	
		[= Teret-Veszett vlt,
	
		EL-Vltozott „helyzetbe” kerlt], 
	
		nem Tapasztalhatta meg 
	
		a LTEZSBEN mr korbban Felplt Tantsi formj Gondoskodst, 
	
		s gy 
	
		a LTEZS ADDIGI TAPASZTALATA 
	
		nem tudott ’hagyomnyozdni’ a szmra
	
		[nem volt lehetsges a Tuds kzvetlen formban val tadsa].
	
		 
	
		Fontos: 
	
		A-LTEZS-FORRSA
	
		[amikor elkezdte a Felkszlst egy j Teremt-Szakasz Megnyitsra]
	
		’ADOTT’ MEGTAPASZTALSI-Irnyknt
	
		BERGZTETTE
	
		a ’MI LTEZSI-gunk’ ALAPJBA
	
		mindazokat az ’ptsi F Irnyokat’,
	
		amelyek ADDIG
	
		MEGTARTHATV s FOLYTATHATV pltek fel A-LTEZSBEN.
	
		 
	
		Ugyanakkor a „kiszakadsunk” miatt
	
		 nem tudott ’hagyomnyozdni’ az a LTEZSBELI Tuds,
 nem tudott ’hagyomnyozdni’ az a LTEZSBELI Tuds,
	
		amelyen ’ALAPULT’ az j Szakasz.
	
		 
	
		Az gy ’Bergztett’ ’ADOTT-ALAP’
	
		MEGHATROZTA (!)
	
		a MEGTAPASZTALS F IRNYAIT
	
		a ’MI LTEZSI-gunkban’ is,
	
		azonban nem sokkal ezelttig
	
		A-LTEZS-FORRSA 
	
		a ’MI LTEZSI-gunk’ szmra
	
		[elszr kzvetlenl a mai MINDENSG-FORRSA szmra]
	
		nem tudta ’tadni’,
	
		nem tudta Megismerhetv-Megrthetv tenni
	
		mindazt a korbban Felplt Tudst s tapasztalatot,
	
		amely 
	
		A-HARMONIA
	
		s A-SZABADSG 
	
		[ebben a TR-FORMLS, TR-HASZNLAT,
	
		SZNDK-HASZNLAT,
	
		KZELEDS,
	
		KZVETLEN GONDOSKODS]
	
		Felptshez s Magtapasztalshoz
	
		SZKSGES volt.
	
		 
	
		A ’MI’ LTEZSI-gunkban 
	
		 TAPASZTALATI ton plt fel
 TAPASZTALATI ton plt fel
	
		jra annak a Tudsa,
	
		HOGYAN lehetsges a TANTS
	
		[s egyb GONDOSKODSOK], 
	
		s MIRT FONTOS 
	
		a mr Felplt Tapasztalatok s Tuds 
	
		Tants formjban val KZVETLEN (!) Tovbbadsa… 
	
		s ugyangy mindazon Tuds
	
		MEGISMERHETV MEGFORMLSA
	
		[s MEGISMERSE],
	
		amely a TR-FORMLS s TR-HASZNLAT, 
	
		SZNDK-HASZNLAT, 
	
		KZELEDS,
	
		FELELSSG 
	
		s SZABADSG, 
	
		a HARMONIA ’ADOTT’ Alapja
	
		[vagyis a LTEZSNKBEN 
	
		korbban ltezett TUDATOK ltal VLASZTOTT s FELPTETT MEGHATROZ].
	
		 
	
		’Ma mr’
	
		fleg a KLNLEGES Birodalombl ered teremtkben, 
	
		illetve a KLNLEGES let-ptst mr Megnyitott teremtkben 
	
		vlik egyre ’hatrozottabb / erteljesebb’ ’ksztetss’ az, hogy
	
		(1) 
	
		mind a ’bennk’ [msoktl] ’hagyomnyozott Tudst,
	
		(2) 
	
		mind az -magukban jonnan Felplt Tapasztalatokat
	
		’msok szmra Megismerhetv s Megrthetv FORMLJK,
	
		s valamilyen KZVETLEN (!) formban ’Tovbb-adhassk’.
	
		 
	
		Mint emltettem, ennek az a CLJA,
	
		hogy LN (!) Megmaradhasson
	
		[s gy ’hagyomnyozdhasson’]
	
		a Kzssgben mr FELPLT Tapasztalat s Tuds
	
		[s gy ne legyen Szksges jra azt valaki msnak 
	
		az ’Alapoktl kezdve’ Felpteni azrt, 
	
		hogy ’hasznlhat’ (= l) Tudss vlhasson].
	
		 
	
		’Ma mr’ akikben ’felbred / felpl’ a ’ksztets’ 
	
		[s vgl ’Vlasztss’ ’rik meg bennk az ilyen irny Szndk],
	
		nmaguk Tudatosan VLASZTHATJK azt, hogy
	
		(1) 
	
		akr a ’bennk’ ’hagyomnyozdott’ (addigi) Tapasztalatokat, 
	
		(2) 
	
		akr az letk [Anyagi-Testi Jelenltk] sorn bennk jonnan Felplt Tapasztalataikat 
	
		OLYANN IS MEGFORMLHASSK, 
	
		hogy azt msok szmra ’hagyomnyozni / tadni’ legyenek kpesek.
	
		 
	
		            Mint emltettem,
	
		ez ekkor sem vlik olyan „ktelezettsgg”, 
	
		amely ha nem teljesl be, 
	
		akkor valamilyen „bntetst” 
	
		[„htrnyos kvetkezmnyt” vagy „megakadst”] 
	
		eredmnyezne. 
	
		 
	
		Ma inkbb a FELELSSG ’rszeknt’ rtelmezhet az az ’Irny’
	
		[Vlaszts], 
	
		ha a teremtben az lete [’rse’] egy bizonyos pontjn ’felbred’ az a ’ksztets’,
	
		hogy a Tapasztalatait kzvetlen (!) formban Megismerhetv / Megrthetv 
	
		[akr megtanulhatv] 
	
		tehesse msok szmra.
	
		 
	
		A Tudatossg PLSNEK bizonyos ’szakaszaiban’
	
		ez a ’ksztets’
	
		a legtbb teremtben 
	
		[a ’Ltezse’ (!) ’Bels-Magjbl’ ’ereden’]
	
		’FELNYLIK’,
	
		egyre ’tisztbb’ s ’teljesebb / hatrozottabb’ vlik, 
	
		s EBBL EREDEN 
	
		az let
	
		[’Bellrl-Magbl’ is (!)]
	
		a Tuds ’tadsnak’
	
		egyre jabb FORMIT
	
		[tjait / Lehetsgeit] 
	
		ISMERI FEL 
	
		s PTI FEL 
	
		[~ pti jj]
	
		(1) 
	
		nmagban
	
		s (2) 
	
		nmaga ltal.
	
		 
	
		Ebbl a ’Bels ptkezsbl’ ered az, hogy
	
		[itt a FLDANYA Kzssgben is] 
	
		egyre tbbekben pl fel a TUDATOSSGNAK az a formja s mrtke, 
	
		amikor egyre ’hatrozottabb s tisztbb’ vlik 
	
		az a [’Ltezsnk’ ’Magjbl’ ’ered’] ’ksztets’
	
		[majd Szndk, Vlaszts],
	
		hogy TEVKENYEN s KZVETLEN (!) formban rsztvehessen
	
		a Tapasztalatok / Felplt Tuds ’Tovbbadsban’.
	
		 
	
		Miutn itt a FLDANYA Kzssgben is
	
		sokakban ’ersdik’ ez a ’Vlaszts’, 
	
		ezrt FORMLT MEG SZABLYOZST a FLDANYA arrl,
	
		hogy a ’TANTS’ legfontosabb [eddigi Tapasztalatokon alapul] ’szablyaival / formival’ 
	
		MEGISMERTESSE azokat, 
	
		akik EZT VLASZTJK.
	
		 
	
		Akiket 
	
		(1) 
	
		a FLDANYA 
	
		s/vagy (2) 
	
		a Kzeli-Trsa
	
		’Megtantja’ a ’Tantsra’
	
		[a sajt Felplt Tudsnak s Tapasztalatnak 
	
		OLYANN MEGFORMLSRA, 
	
		amely lehetv teszi azt, 
	
		hogy azt msok Kzvetlenl is Megismerhessk / Megrthessk], 
	
		azok 
	
		(A) 
	
		a ’Helyzetknek’ megfelelen
	
		[s a kzelkben lv ms teremtk helyzetnek s llapotnak megfelelen]
	
		s (B) 
	
		a tnylegesen meglv Szksghez is (!) igazodan / illeszkeden 
	
		a Tantsnak / Tuds-tadsnak 
	
		 OLYAN JABB Formit is Megformlhatjk / Felpthetik,
 OLYAN JABB Formit is Megformlhatjk / Felpthetik,
	
		 amelyekkel akr ’Clzottan / Clirnyosan’ is lehetsges 
	
		az let Megvshoz s Irnyban-Tartshoz SZKSGES legfontosabb ismeretek tovbbadsa.
	
		 
	
		A ’Tuds’ ’Tovbbadsnak’ LEHETSGE 
	
		(1)
	
		nem csak ahhoz ’igazodik’,
	
		hogy a teremtk maguk mennyiben vlnak kpess 
	
		a bennk ’hagyomnyozdott’ s/vagy jonnan Felptett Tapasztalatok 
	
		msok szmra Megismerhetv Megformlsra, 
	
		(2)
	
		hanem ahhoz is igazodik, 
	
		’MIT s MENNYI Tudst kpesek Befogadni’
	
		[Elfogadni, Megrteni, sajt Tapasztalatt-Felpteni] 
	
		a Kzssgben Jelenlvk.
	
		 
	
		Egszen ms ’Befogadsi s Megrtsi’ kpessggel 
	
		[Lehetsggel] 
	
		rendelkeznek
	
		(1)
	
		azok a teremtk, 
	
		akik mg valamilyen ALAPOZST Tapasztalnak meg,
	
		(2)
	
		s msok a Lehetsgei az let-pts Alap-Szintjn ptkezknek,
	
		(3)
	
		s megint msok a Lehetsgek a Klnleges [vagy akr mr Specilis / Kml] let-ptst Megnyitott
	
		[nagyobb gondoskodsi Tapasztalattal rendelkez]
	
		teremtk esetben.
	
		 
	
		Mivel a TANTS [~ a Tuds ’Tovbbadsa’] is  GONDOSKODS,
 GONDOSKODS,
	
		a Tants is ’olyan Mrtkben’ 
	
		s ’olyan Irny(ok)ban’ 
	
		Lehetsges, 
	
		amely az let Megvshoz s Irnyban-Tartshoz SZKSGES.
	
		 
	
		Ezt nagyon fontos Felismernie s Megrtenie 
	
		az ilyen irny Gondoskodst Felvllal teremtknek.
	
		 
	
		A TANTS is 
	
		’TRELMET’
	
		[a mg jelentsebb „hinyokkal” kszkd, 
	
		elsdlegesen valamilyen ALAPOZST megtapasztal teremtk esetben 
	
		’Nagy Trelmet’]
	
		s FOKOZOTT ODAFIGYELST tesz Szksgess
	
		a Gondoskodst vgz teremt rszrl. 
	
		 
	
		NEM „srgethet” a Tants sem 
	
		[a Clirnyos let-ptst Vlasztott teremtk esetben sem (!)].