2025.02.19.
A TANTSI GONDOSKODSTL
az klnbzteti meg
az ’EMLKEZTETSES’ GONDOSKODST,
hogy a TANTS sorn
olyan ’ismereteket’ tesz ’kzvetlenl hozzfrhetv’ a FLDANYA (vagy ms Gondoskod),
amelyet a teremt akkor pt fel JONNAN a sajt Tudsv / Tapasztalatv.
Az ’EMLKEZTETS’ pedig olyan korbbi Tuds / Tapasztalat
[korbban meghozott Vlaszts stb]
FELISMERSRE irnyul,
amely a teremt ’sajtja’
[azt korbban mr Megtapasztalta / Megtanulta / Felptette / Hasznlta…].
Az ’EMLKEZTETSES’ GONDOSKODSNAK jelenleg az egyik nagyon fontos rsze a FIGYELEM-FELHVS.
A ’FIGYELEM-FELHVSOK’
olyan ’Emlkeztetk’,
amelyek a figyelmet
[(1) akr azonnal / egyszerre,
(2) akr fokozatokban / tbb szakaszban]
’oda-irnytjk / oda-vezetik’,
ahol FOKOZOTTABB [vagy akr NAGYOBB] ODAFIGYELS Szksges
(a) vagy azonnal,
(b) vagy ’hamarosan’.
A FIGYELEM-FELHVSOKBAN
egyre gyakrabban egy-egy [kzeli vagy tvolabbi]
[egy adott teremtt rint s/vagy sokakat / msokat is rint]
’Veszlyre’ hvja fel a figyelmet a FLDANYA
olyan formban,
hogy a FIGYELEM-FELHVSBL
a lehetsges mrtkben a Veszlyknt Jelz OK is Megrthetv vljon.
Nhny ltalam is lejegyzett FIGYELEM-FELHVST [csak a tmjt megjellve] ksbb felsorolok.
20200908 [1047.r.] 295. pont [FIGYELEM-FELHVSOKKAL igyekszik a FLDANYA fontos tmutatsokat (Irnyban-Tart tmutatsokat) adni; ha az ENYHBB JELZSEK nem elegek, VLTOZTAT a FLDANYA a Jelzsen; KIHAGYHATATLAN Jelz-Helyzet] – elrhet ITT
20200908 [1048.r.] 295. pont (2) [ha mr a Szemlyes-Trben is Jelez a „hiny”, szksges LASSTANI s MEGLLNI, az Okot pontosan meghatrozni, s BELL megnyilvntani elszr a szksges Vltoztatsokat] – elrhet ITT
20200908 [1078-1082.r.] 302. pont (1)-(2) [a „megakadt” helyzetekhez tartoz j SZABLYOZS; Szablyozsra kerlt, hogy mikor szksges egy Veszlyre / Fokozott-Odafigyelst ignyl helyzetre (1) csak az rintettek figyelmt felhvni, s (2) mikor szksges msok fel is a figyelem-felhvs / szlesebb kiterjedsben megnyilvntani a figyelem-felhvst] – elrhet ITT
20200908 [1693-1694.r.] 425. pont (2) [’folyamatosan / gyakran emlkezteti’ az rintetteket a FLDANYA arra, hogy az T-VEZETSRE Felkszls sorn egy bizonyos szakasztl kezdden mr csak azt vihetik tovbb magukban-magukkal, ami ’harmoniaknt’ BERGZLT ’a megformlt-testkben’ (’szemlyes’ terkben) / letkben (ruhtlannak, meztelennek rzkeljk a jelenltet); tbb nagyobb brnddel is fel lehet szllni a villamosra, a Vdettebb Tr-rszben segtsget kap a teremt arra, hogy ezeket sztvlogassa, megismerje, rtkelje, s j Vlasztsokat hozhasson; CLJA: NE PAZAROLJUNK ert egy TELJESEN J HELYZETBEN] – elrhet ITT
Minden teremt ltal ismert formja az ’Emlkeztetsnek’
a MESE
[s a ’Jtk’ nhny formja (?)]
[ez gyakran ’rintkezik’ a HAGYOMNNYAL (mint ’Emlkeztetvel’)
(vagy annak rsze)].
Sok olyan MVSZETI ’g’ is van
[szintn leggyakrabban (vagy a ’legerteljesebb’ formjban) a HAGYOMNY ’rszeknt],
amely
(1)
nha valamilyen ’mlandbb’
[= rvidebb let / a Szksges tartamban megnyilvnul] formban,
(2)
mskor ’nagyon tarts / maradandbb’ formban is kpes az ’EMLKEZTETSRE’.
Az ptszet, a kpzmvszet,
a hasznlati trgyakat ksztk,
rk, kltk, dalok szerzi, a tncok rzi
nagyon sok formban rsztvesznek
az Emlkek / Emlkezet Megvsban s ’Hagyomnyozsban’.
Fontos rsze az ’Emlkeztetsnek’ a HAGYOMNY.
20200908 [1671-1675.r.] 417. pont [HAGYOMNY lnyege s Clja; a CSALDokban TBBFLE Hagyomny is hagyomnyozdni kpes; TANTSHOZ kapcsold kiegsztsek; Tuds tovbbadsnak fontossgrl; hagyomny, hagyomnyozs] – elrhet ITT:
„…A ’Hagyomnyoknak’
ppen az volt [s jelenleg is az] a lnyege s legfontosabb CLJA,
hogy azokat a ’Tudsokat s Tapasztalatokat’ ’RGZTSE’
MEGRTHET
[Megismerhet s megtanthat / megtanulhat]
’formban’,
amelyek az ’egyni’ s a ’kzssgi’ let
[ebben a trsas kapcsoldsok]
minden fontos elemt rintik,
s ezrt amelyek a klnbz helyzetekben
TMUTATK / let-vezetk lehetnek.
A ’hagyomnyt’ leggyakrabban abban az rtelmben hasznljuk,
amely egy ’kzepes’ vagy ’nagyobb’ kzssg ’Tudst / Tapasztalatait’ foglalja ssze.
’Hagyomnya’ azonban lehet
a csaldi [kis-csaldi (a ’legszkebb’ csaldi)] sszekapcsoldsoknak is,
s akr egyes ’hivatsoknak’
[bizonyos pontosan meghatrozott ’szolglati’ irnyokban megtapasztalknak] is.
A ’csald’
egy olyan ’alap-egysge’ a kzssgeknek,
amelyekben ’TBBFLE’ (!) ’hagyomny’ is ’hagyomnyozdni’ kpes.
A csaldban lk
a beszlet tagjaiknak
(1)
nem csak a ’npcsoportra’ / ’tjegysgre’ jellemz ’hagyomnyokat’ ’mutathatjk meg’
[s gy tanthatjk meg, adhatjk tovbb],
(2)
hanem a csald tagjait jellemz ’egyb’ Felptett Tudsokat / Tapasztalatokat is.
A ’hagyomnyok’ [„knyszertl” mentes] ’TADSA’
[pldul egy szkebb vagy tgabb csaldban]
nagyon gyakran azt eredmnyezte,
hogy a csaldtagok kztt gyakran akadtak olyanok,
akik ’FOLYTATTK’ a ’hagyomnyokat’
[tovbbvittk a csaldi tudst,
s azt valamilyen ’j irnyban’ MEGJTOTTK].
Mostanban nagyon „megneheztette’ a csaldi [s kzssgi] Tuds / Tapasztalatok ’hagyomnyozdst’ az, hogy a gyermekek „korn kiszakadtak” / „korn kiemelsre kerltek” a csaldbl. A csald tagjai egyre kevesebb ’rtkes’ tartamot tltttek el egytt, s ekkor is inkbb „valahov msfel figyeltek” [nem pedig kzvetlenl egymsra / egyms fel].
Eszembe jutott errl a helyzetrl Michael Jacksonnak a ’Remember the time’ cm dala. Korbban mr lertam errl a dalrl a megrtseimet [20081011- elrhet ITT].
A kezd kpben a ’pr’ [(kori egyiptomi krnyezetben) a ’minta-ad’ (uralkodi) pr] tagjai egyms mellett lnek egymshoz trben nagyon kzel [a ’trnuson’], ugyanakkor mr alig fordulnak egyms fel [s ahelyett, hogy felelssggel ’kormnyoznnak’, „szrakozst keresnek”, s „szrakozsbl” „embereket letnek meg”].
A dal tbbi rsze [szmomra] arrl szl, hogyan lehetne az egymstl [s gy nmaguktl is] EL-Fordult s EL-Tvolodott teremtket abban segteni, hogy jra egyms fel [s nmaguk fel] ’visszaforduljanak’, jra KZVETLEN lehessen az sszekapcsoldsuk [„akadlyozktl” s „terhektl” mentes]… hogyan lehetne szmukra ’tadni’ a ’legfontosabb Tudst’ [’Felbreszteni’ s jra Felpteni az ELFOGADST / Szeretetet].
Ma mr azt is rtem, hogy a YOSG Birodalmba ppen most visszailleszked FLDANYA Kzssgben mirt az egyik LEGFONTOSABB ’feladat’ [tennival] azoknak a GONDOKODSOKNAK a MEGFORMLSA s MEGNYILVNTSA, amelyek [a TISZTELET s ELFOGADS Megerstse / jj-ptse mellett] a Kzeli-sszekapcsoldsok Megformlst s Mkdtetst [’meggygytst’, jj-ptst] segtik.
A YOSG Birodalmban [a YOSGBL ered teremtk szmra (!)] ’kiemelkeden’ fontos Megtapasztals az ELFOGADS s az ezen alapul Kzeli-sszekapcsoldsok Felptse s Megtapasztalsa…”
20200908 [1600.r.] 398. pont (1) [sokfle oka van a meg-nem-rtsnek; hagyomny nem tud megjulni > rtk-veszts] – elrhet ITT
20200908 [1667.r.] 415. pont [az Alapok (bizonyos Tapasztalatok / Tuds) hinya vdtelenn s kiszolgltatott tehet] – elrhet ITT
20200908 [1668.r.] 416. pont (1) [az „rtke-vesztsek” miatt „meggyengl(het)nek az let-gykerek” sokaknl mr olyan jelents mrtkben, hogy a tevkenysgkben „puszttv” vlnak (1) mind a ’krnyezetkre kiterjeden’, (2) mind pedig a sajt let-vezetskben] – elrhet ITT
20200908 [1673-1674.r.] 417. pont [egyre inkbb a FELELSSG rszv vlik a Felptett Tuds ’hagyomnyozsa’; KSZTETS (Szndk, Vlaszts) (a Tapasztalat tovbbadsra); a Ksztets a Ltezsnk Bels-Magjbl ered] – elrhet ITT
20200908 [1694.r.] 425. pont (3) [Specilis Kiprbls: hogyan lehetne knnyebb tenni a terhek lettelt; a legtbb hagyomny ’emlkeztet’ a fontosabb napokra / kegyelmi lehetsgekre, szent-helyekre stb] – elrhet ITT
20200908 [1355-1356.r.] 361. pont (1) [korn „LE”-trtem a megtervezett (f) utamrl (bolyongs); templomok s a vastlloms kztt parkban haladtam, egy pap-formval beszlgettem, elkezdtem emlkezni nmagamra; a ’fiammal’ ’ttrtnk’ a „megrekedtek tmegn”; fnykpeket (= a „bolyongsi” szakaszhoz tartoz Feljegyzseket) magamhoz vettem] – elrhet ITT
20200908 [1682-1683.r] 420. pont [hogyan GONDOZZA a FLDANYA a RSZLEGES-Altatsbl ’felbresztett’ let-rszt (ezt a teremt maga is Megismerheti akkortl kezdve {Fontos Okbl}, amikor a visszafogadott let-rsz maradktalanul beilleszkedett az Anyagi-Testi Jelenltbe); EMLKEZTETS (a hazatr s hazafogad) let-rszben is; FOKOZATOSNAK rzkelje a Vltozst az rintett let-rsz] – elrhet ITT
20200908 [1685.r.] 421. pont [ kp: kinyitottam a laksom bejrati ajtajt, s kett (hazatr) gyermekem csomagjt lttam az ajt eltt (SPECILISAN-Altatott let-rszek hazavezetse folyamatban van); TBB Specilisan-Altatott let-rsz hazavezetsre vonatkoz Szablyok (az letet-GONDOZ / IRGALOM ELLENRZIK, hogyan vezethetek vissza: egyszerre vagy bizonyos sorrendet megtartva, vagy sorrendisg s slyozs nlkl akkor, amikor felkszlt r a teremt); FOKOZATOSSG: a FLDANYA olyan ’rvidebb szakaszokat’ Forml meg a GONDOSKODSBAN (a ’hazafogad’ let-rsz s az ’ppen a Jelenlt ramlsaiba visszailleszked’ let-rsz szmra), amely ezt a ’hazatrst’ (srgets nlkli) FOKOZATOSAN rzkelhetv teszi, FOKOZATOSAN megnyilvnul Kzeledsknt teszi megtapasztalhatv; azt is ELLENRZI a FLDANYA, hogy Szksges-e ’msik irnybl’ (akr ’msik Alaprl’, msik GONDOSKODSSAL) ’megkezdeni’ vagy ’folytatni’ a ’hazavezetst’] – elrhet ITT
20161104 [I. s II. rsz] [az Emlk rtelme a FLDANYA Kzssgben] – elrhet ITT
Emlkek elvesztse, elhalvnyulsa:
20200908 [516.r.] 177. pont (1) – elrhet ITT
20200908 [638.r.] 197. pont (3) [Hittel-vagy-Hitel] – elrhet ITT
A Tr-veszts az emlkezet / emlkek elvesztst is eredmnyezi:
20200908 [516.r.] 177. pont (1) – elrhet ITT
20200908 [588.r.] 190. pont (6) – elrhet ITT
20200908 [639.r.] 197. pont (4) – elrhet ITT
Emlkeket / modellez helyzeteket (lmodst?) Kzvetlenl rzkelhetv s Megrthetv tev bels-tr formldik az j Anyagi-Testnkben:
20200908 [533.r.] 179. pont – elrhet ITT
20200908 [393.r.] 139. pont [az IRNYBAN-TARTS rdekben a FONTOS Tapasztalatok felidzdnek / emlkeztetnek, hogy ne vesszen el a Tapasztalat] – elrhet ITT
20200908 [1523-1524.r.] 391. pont [a „mrgezs” (valamint az let-Alap valamely meghatroz rsznek jelentsebb megcsonkulsa) oka lehet a Jzan Belts hinynak (az n-puszttsnak, msokat pusztt megnyilvnulsnak)] – elrhet ITT