A MAG-Trsam emltette a felvezet kpben azt, hogy nha bellrl ltta a hzat, nha kvlrl.
A ’sajt helyzetnket’ ltalban ’Bellrl’ tudjuk kzvetlen formban rzkelni.
A FLDANYA ► ’Helyzetek’ Megformlsval segti azt, hogy a sajt Jelenltnket / a Sajt helyzetnket ne csupn ’Bellrl’ tudjuk kzvetlenl rzkelni, hanem ’Kvlrl’ is legyen rltsunk a sajt letnkre.
A Megtapasztalsi [vagy Ellenrzsi / Gondoskodsi] ’Helyzetekben’ a ’krlttnk lv tr’ s annak ’Vltozsai’ kzvetlenl rzkelhetv vlnak a szmunkra.
Vannak olyan helyzetek, amelyek szinte ’tkrzik’ egy-egy olyan jellemznket / tulajdonsgunkat / megnyilvnulsunkat, amelyben nem vagyunk kellen Tudatosak [pldul valamit tlzsba visznk, vagy pedig ppen elhanyagolunk, nem fordtunk r kell figyelmet].
Kvlrl is kaphatunk informcit a sajt helyzetnkrl akkor, ha a kzelben lv trsunk [a kzttnk zajl kommunikci sorn] felhvja a figyelmnket egy ltala rzkelt / Felismert furcsasgra / vltozsra.
’Kvlrl’ [valamilyen msik nzpontbl] ’klnlegesebb’ formban is rzkelhetv vlhat egy-egy jellemznk akkor, ha ezt valamilyen mr mkd Klnleges / Specilis rzkels lehetv teszi.
A trsaink helyzett ltalban a ’megszemlls’ sorn [ket ’Kvlrl’ ltva] ismerhetjk meg.
A trsunk ’Bels’ meglseit / jellemzit akkor ismerhetjk meg ’kzvetlenl’, ha azt ’megmutatja’ ’magbl’ ’neknk’.
A kzs tevkenysgek sorn, illetve a kommunikci (ezek kztt a beszd) ’eszkzeivel’ olyan ’Bels’ jellemzk is Felismerhetv s Megrthetv vlhatnak, amelyek ’kvlrl’ [az egyszer szemlls sorn] nem lthatak.
A Klnleges Utat megnyitott teremtk szmra a FLDANYA a Klnleges Bels tjaikon [Fontos Okbl, s a Szksgessg mrtkhez igazodan] a trsak egyes ’Bels’ jellemzit is Felismerhetv teheti.
Az ’alaposabb’ Ellenrzst s Elkszleteket Szksgess tev Gondoskodsokra jellemz ma mr az, hogy az Ellenrzsbe vont trsat s helyzett ’tbb irnybl is Szksges megszemllni s Megrteni’. A htkznapi rzkelsek mellett [ha az lehetsges] fontos a trs Megrintse, s ha az lehetsges, a kzvetlen kommunikci sorn val ’megfigyels / megrts’.
Ha [abban a tartamban, ameddig egymshoz ’kzelebb’ voltak] a Gondoskodst vgz [vagy elkszt] teremt szmra nem vlt mg minden olyan rszlet pontosan Megrtett, amely Szksges ahhoz, hogy a Gondoskods valban letet-v s Irnyban-Tart legyen, a FLDANYA a Gondoskodst vgz trs mkd Bels-tjain ’Ad’ tovbbi Megrtseket [vezet a Megrtsben / tesz Megismerhetv mg hinyz rszleteket].
Ilyenkor a Gondoskods Pontos megnyilvntshoz Szksges ’Ismeretek’ ► egy rsze kzvetlenl a teremt Sajt Tapasztalatai ’Alapjn’ ’pl fel’ [amikor tnylegesen ’kzel’ van a nehezebb helyzetben lv trshoz], ► s nhny tovbbi rszletet a FLDANYA tesz ’Bels ton’ Megrthetv.
Szmomra a ’Bell’ s ’Kvl’ lv megfigyelse egy olyan jelentssel is br, amelyrl a Gondoskodsok ’illesztse’ kapcsn rtam bvebben [egy Gondoskodsi-Helyzetben (1) nem csak bell magamban kell azt Ellenrizni, hogy n megfelelen felkszlt vagyok-e a gondoskods megnyilvntsra, (2) hanem a ’kintet’ / a gondoskodst befogad trs ’felkszltsgt / llapott / illeszkedst’ is Szksges megfigyelni / Megrteni].
20200908 [788-789.r.] 228. pont [TvolsgTartsi / Illeszkedsi nehzsgek; ’Egyszerbb Illeszkedsek’ formld rendszere: (1) felismerni a Sajt Harmonit, (2) a FLDANYA egyre inkbb bels rzkelssel segti felismerni a Trs szmra megfelel Illeszkedsi helyzetet / irnyt] – elrhet ITT
20200908 [905-906-907.r.] 256. pont [a Gondoskodsokat OLYANN Szksges megformlni, hogy azt kpes legyen befogadni az aki fel irnyul] – elrhet ITT
20200908 [911.r.] 256. pont – elrhet ITT
20200908 [1050.r.] 295. pont (4) [tanuljuk az Illesztsek megformlst] – elrhet ITT
20200908 [1227.r.] 334. pont (3) [a FLDANYA megtant a gondoskodsok illeszkedv megformlsra] – elrhet ITT
Ugyancsak a ’kvlrl-s-bellrl’ tmjhoz kapcsoldik az, amirl a [1502.r.] 387. pont (2) alpontban is rtam (elrhet ITT).
A „bolyongs” / slyosabb tr-vesztettsg megszntetst kveten
az letet-GONDOZNAK AZONNAL be kell rgztenie az rintett teremt ’szemlyes’ terben a Nagyon-Fontos-Feljegyzst; a FLDANYA Kzssgben
ehhez ’hozzkapcsol(hat)ja’ a FLDANYA a teremt nmaga ltal ksztett rtkelst / Feljegyzst is; ezek EGYTT ’teljesebb megrtshez vezetnek’.
A SLYOSABB [= Tr-Vesztssel is jr] EL-Vltozsok Rendezst kveten a ► FLDANYA Bergzti az rintett teremt(k) let-Alapjban [’szemlyes’ terben] az ltala ksztett ’RTKELST’ [az EL-Vltozsrl, a Rendezs folyamatrl, a Meghatrozott Felelssgrl s Kvetkezmnyekrl stb] [(1508-1509.r.) 388. pont a FELJEGYZS / RTKELS tartalma (elrhet ITT)].
Ha a teremt mr kpes ► nmaga is rtkelni az addigi Tapasztalatait, a teremt ltal ksztett rtkelst / Feljegyzst is ’hozzkapcsolja’ a FLDANYA az ltala ksztett FELJEGYZSHEZ. gy ’Ugyanahhoz’ a Megtapasztalshoz tartozan (1) a FELJEGYZSEK egyik rsze ’kvlrl’ [a FLDANYA nzpontjbl] rtkel, (2) a msik rszkben pedig az szerepel, hogyan lte meg mindezt a teremt maga ’bell’…”
Az NNEPRL [20110802-i rs rszlete, szhasznlatban a jelenhez-igaztva]:
„…A FLD Kzssgben [s gy a Magyarsg letben is] elindult az a folyamat, amelynek sorn
a ’htkznapi’ / mindennapi meglsek letisztulsa s vltozsai hatsra
’megteremtdnek’ [megformldnak] az NNEP j napjai / j formi
[az nnepek j vagy megjult formikban megfelel j tartalommal tltdnek meg].
Az nnepeknek fontos rsze az ’emlkezs’, amikor a dics vagy pp a kevsb dics tettekre / meglsekre, az eldkre is emlkeznek, s ezltal egyfajta
folytonossg alakul ki (marad meg)
az sk, Eldk, a Gykerek irnyba is.
Az emlkezs a legtbb esetben
ma mg ’int / figyelmeztet / figyelmet-felhv’ plda is lehet arra,
hogy mitl (s mirt) szksges ’tvol maradni’,
miben szksges vltozni / vltoztatni akkor, ha a jobb s teljesebb let a cl.
az nnep Valdi Lnyege / Clja minden esetben
’a[zon] Jelen’ Megerstse,
amely elvezet a ’vgyott / Vlasztott jvbe’.
Az nnep ltalban MEGERSTI [’Megmutatja’] az let egy olyan rszt / rtkeit,
amely ’tovbbvitelre rdemes’
[amelyet fontos / rdemes tovbbfolytatni / Megjtani],
gy amelyben ELREMUTAT / elrevezet Plda vagy t [rtk, Mkds, Er] Van Jelen.
Az let / a Ltezs / a Jelenlt ’eredenden’ ’gy indult tjra’, hogy az az ’rm / Harmonia / Boldogsg / KiTeljeseds / Szpsg [s egyb Vlasztott rtkek] Felptse s Megtapasztalsa fel halad.
Itt a FLDANYA Kzssgben is
’abban az irnyban vezetjk / ptjk’ a Jelenltet,
hogy a mindennapok meglseiben,
valamint az nnepek Felptsben s Meglseiben
olyan irnyban Plda-Felmutat letet ’teremtsnk / ljnk’,
amelyben Megnyilvnul a ’kiTeljesed’ let,
[vagyis mindenki Felismerheti s Megtallhatja
a Jelenltnek azt a ’Sajt Harmnijt’,
amelyben a maga Boldogsgt / Teljessgt
a Kzsget is pt / Szpt / Gyarapt mdon kpes meglni].
Fontos, hogy olyan formban legyen jelen / nyilvnuljon meg a Jelenlt,
hogy minden ms Jelenlv lethez / ltezshez / kiteljesedshez val jogt is ismerje s elismerje
[s ha teheti, akkor a tle telheten a ’Harmonia’ megtapasztalsban a trsait is tmogassa /segtse].
’Termszetes’ folyamat az,
hogy a ’htkznapi’ megtapasztalsok ’plse’
a [kisebb s nagyobb] kzssgek letben ’tformlja’ az NNEPEKET is.
Bizonyos nnepek ’elhalvnyulnak’ [s gyakran ’elhalnak’],
ms Fontosnak rtkelt Tapasztalatokbl pedig
j nnepek [gy j Hagyomnyok] ’plnek fel’.
Az rs folytatdik az 1726. rszben, elrhet ITT