3.
	
		2025.04.28.
	
		 
	
		        A [1773.r.] 442. pont (1) alpontban rtam arrl (elrhet ITT), hogy az ers knyszer / a fggsg knyszere nehezebb teszi az Anyagi-Testi Jelenlt megtartst most is [a KISEBB Szakasz-Vlts sorn]: krdses (= bizonytalan) az ERS knyszert mkdtetkben az, hogy kpesek-e Bergzlni a metr-szerelvnyben, majd utna a villamoson.
	
		            Ma hajnalban az jelzett, hogy 
	
		egy msik „ERS knyszer”, 
	
		a „rejtzkds / menekls” is 
	
		lehet olyan „akadly”, 
	
		amely KRDSESS / BIZONYTALANN teszi / teheti 
	
		az Anyagi-Testi Jelenlt megtartst 
	
		a KISEBB Szakasz-Vlts sorn.
	
		 
	
		       Arrl, hogy mennyire „Ers” „knyszer” lehet a „menekls” [~ „rejtzkds”, „meneklsi utak folyamatos gyrtsa”, „kibjs a felelssgvllals all” stb] a [1522-1525.r.] 391. pontban rtam (elrhet ITT).
	
		        >  Egy stt [„rejtett”] jrat mindkett vge Lezrsra kerlt, a jratot egy sr folykony tr kezdte kitlteni. Egy „menekl” bka, majd egy harcias rk bergztsre kerlt egy ’rugalmas specilis vd-trbe’, amelyen bell egy semmi-tr is bergztsre kerlhet [a „tr-nlkliv” vl „meneklk” egy ’helyhez-rgzt’ Irgalmi Vd-Trben kerlnek Bergztsre addig, ameddig a Tovbbvezetsi tjukat Meghatrozza a FLDANYA].
	
		 
	
		A „menekls knyszert” „mkdtetkben” 
	
		a „knyszer” „erssge”
	
		nem csak attl fgg, 
	
		hogy milyen hossz tartamban „rgzlt” bennk ez a „knyszer”
	
		s mennyire mly fjdalom megtapasztalsa volt az alapja,
	
		hanem nagyon lnyeges az is, 
	
		hogy „mennyire mlyen rgzlt be”:
	
		elsdlegesen inkbb csak a ’szemlyes’ trben „mkdtette” a teremt,
	
		vagy „mg mlyebben”, mr a Tudatban is „bergzlt” a „knyszer”.
	
		 
	
		        Tapasztalat, hogy az „ERS knyszereket” „mkdtet” teremtkben korbban valamilyen Nagyon-Slyos Tr-Veszts [~ elviselhetetlen fjdalom] „rgzlt be” [Nagyon-Slyosan lettel-sszeegyeztethetetlen EL-Vltozst tapasztaltak meg]. Hasonl [ltalban „megtrst” okoz] folyamatot tapasztaltak meg, mint amirl a 117. pontban rtam.
	
		20200908 [318.r.] 117. pont [„valami megszakadt bennem” (EL-Forduls, EL-Mozduls, EL-Tvolods); a gyermek leveszi a ruhit s lefekszik egy gyba (Alv-Kdd vlik az rtelmezhetetlen tapasztalat); ebben a kpben Felismerhet az, hogy milyen „megakadst” (st, akr SLYOSABB EL-Vltozst / tnyleges Tr-Vesztst) okoz az, ha a teremt „FELKSZLETLENL” tallkozik egy helyzettel; az ilyen „megakads” a legtbbszr sajnos csak a RENDEZS tjn (az letet-GONDOZK tevkeny kzremkdsvel, SPECILIS GONDOSKODSVAL) szntethet meg (a Tr-Veszts megformldsa esetn csak SPECILIS Gondoskodssal Rendezhet a Tapasztalat)] – elrhet ITT:
	
		            „…Megrtst segt kp:
	
		            Vagyok… „Valami megtrt bennem… megszakadt”… 
	
		            Nem tudom pontosan mi okozta ezt… vagy inkbb nem akarom jra tlni azt ami ezt okozta, nem akarom a tudatomba beidzni… nem akarom a testemben jra a felsznre hozni… [Elkezddik egy EL-Forduls]…
	
		            Mr otthon vagyok a szeretteim / csaldtagjaim kztt… de mintha nem is n lennk… vagy mintha mr nem is k lennnek… [Tvolodom ’bell’]…
	
		        Ltom ket, ltom, hogy ott vannak a kzelemben / mellettem, beszlnek hozzm… Nem rtem amit mondanak… Nem akarom hallani amit mondanak (?)… 
	
		           Nem akarok a kzelkben lenni… inkbb elmegyek valahova [dacossg elkezd megformldni (?)], >>> az EL-Fordulsbl s bels elcsavarodsbl [tvolodsbl] elkezd megformldni az let Kzppontjbl val EL-Mozduls, majd a tovbbi EL-Tvolods…
	
		            Elmegyek valamilyen „msik helyre”, tvolabb az otthonomtl [kezdek Bezrkzni / bezrdni]. Nem tudom hol vagyok… csak „vagyok valahol”…
	
		            Valahogyan megtallnak a csaldtagjaim, s valsznleg prblnak ’visszafordtani’…
	
		            ’Azt hiszem egy gyermekemet is magammal hoztam’, aki kzben [hogy ne hallja a veszekedseket (?), vdaskodsokat (?)] egy tvolabbi (belsbb) szobba hzdott, ott levette a ruhit s befekdt egy gyba. Alszik. [A ’gyermek’ itt valsznleg maga a Tapasztalat.]
	
		 
	
		            Amikor valaki egy olyan helyzetben tallta magt, amelyet „egyltaln” nem tudott beleilleszteni az letbe, az a lnyege szerint azt jelentette, hogy az a ’szmra’ lettel-sszeegyeztethetetlen. Egy ilyen megtapasztals nagyon gyakran okozott valamilyen „bels szakadst / bels megtrst”. Gyakran ez olyan formban mutatta magt, hogy
	
		(1) ’Az-let’ „egy rsze” [a megsrlt-rsze / a fjdalommal-megrintett-rsze] azonnal, vagy egy rvidebb folyamat sorn „leszakadt” [elvlt, tnylegesen semmiv vlt] [ez is tnyleges Tr-Veszts], 
	
		(2) mskor pedig ’Az-let’ egy rsze a Test / az let valamely belsbb-terbe hzdott vissza.
	
		 
	
		            A kpnek az a rsze, amikor „tvolabbra hzdtam az otthonomtl / csaldtagjaimtl”, az let ’Kzppontjtl’ val EL-Tvolods megkezdse. Ez az letben egy tovbbi bels FESZLST indt el [ezzel tovbb terheli a mr megformldott fjdalmat / EL-Vltozst]. Ennek az j „bels tvolsgnak” a megformldsa a „sajt letben” szinte azonnal jl lthatan megmutatta magt a KZELI-sszekapcsoldsban lv trsakhoz val viszonyulsban [a TVOLODS az n szmomra s az  szmukra is hamar rzkelhetv s Felismerhetv vlt].
	
		         Fleg a Klnleges Gondoskodsban mr tapasztaltabbak [vagy a(z Elfogad) Szeretet Gondoskod formjt mr az letkben felptett teremtk] ilyenkor azonnal megprblnak KZELEBB HZDNI a srlt trsukhoz, hogy MEGRTHESSK a Vltozs okt:
	
		- olyan oka van-e a Tvolodsnak, amikor pldul egy bels Fontolgatst egyedl akar meglni a teremt, s ilyenkor egy kicsit el kell tvolodni tle [mert ez a Harmonia, ez a Szksges],
	
		- vagy pedig olyan oka van a Vltozsnak, amikor azonnal egy v-Megerst Gondoskodssal kell segteni abban, hogy minl elbb jra vissza tudjon igazodni a Kzppontjba [meg kell akadlyozni, hogy „kiszakadjon” a Kzppontjbl].
	
		 
	
		            Lehetsges, hogy a srls valban olyan slyos [kzvetlenl lettel-sszeegyeztethetetlen megtapasztals az OKA], amikor csak SPECILIS GONDOSKODSSAL [SPECILIS Kzelebb-Hzdssal] lehet megakadlyozni azt, hogy egy mg slyosabb „bels szakads” formldjon meg.
	
		       Amg nem volt elrhet az letet Kzvetlenl GONDOZK SPECILIS [NAGYON ERS] IRNYBAN-TARTSA [akr az letet Kzvetlenl GONDOZK egyttes ’krbenllsa’ / sszetart-Jelleg-Egyttes-v-Megerstse], legfeljebb olyan Megerstsek voltak lehetsgesek, amelyek a megsrlt rszt Alv-Kdd formltk, s IRGALMI Gondoskodsban az let tovbbi Visszabomlsa / srlse megllthatv vlt. 
	
		       A kpben amikor a ’gyermek’ egy belsbb szobba visszahzdva elkezdte levenni a ruhit, az azt jelentette, hogy ennek a Fokozottan-rzkenny vlt [valsznleg srlt] let-rsznek az addigi megformltsga elkezdett visszabomlani. Amikor a ’ruhitl’ [addig megformlt-valjtl] megvlt a gyermek, egy ’gyba’ fekdt, ez azt jelenti, hogy a megmaradt let-rsz Alv-Kdd [vagy jabban akr RSZLEGESEN-Altatott] vlt, azaz egy olyan Irgalmi alap Gondoskodsi-Trbe kerlt bergztsre, amely
	
		MEGAKADLYOZTA
	
		a semmibe-sodrdst / teljes-visszabomlst
	
		[gy MEGAKADLYOZTA azt, 
	
		hogy az azon ’gyermekben’ (J-KEZDETBEN) 
	
		a megsrls eltt HARMONIAKNT megformldott Tapasztalat
	
		teljesen elvesszen a teremt szmra, 
	
		s gy soha tbb abban a formjban mr ne pthesse vissza]…”
	
		 
	
		NAGYON FONTOS:
	
		20200908 [1145.r.] 317. pont (2) [a BERGZTETT TEREK egy bizonyos mrtken tl nem kpesek EL-Tvolodni a Sajt Harmonijuktl] – elrhet ITT:
	
		„…Tapasztalat
	
		a ’MI’ LTEZSI-gunkban az, 
	
		hogy  a BERGZTETT-TEREK
 a BERGZTETT-TEREK
	
		[ilyen a Birodalom vagy Kzssg Megnyilvnulsa szmra MEGFORMLT s BERGZTETT LET-TR] 
	
		egy ’bizonyos mrtken tl’ 
	
		nem kpesek EL-TVOLODNI a ’Sajt-Harmonijuktl’, 
	
		vagyis attl az LET-REND(SZER)TL, 
	
		amelyet 
	
		az LET-TR ► ALAPJBA
	
		a hozz tartoz letet-GONDOZ ► Bergztett
	
		[aminek a MEGTAPASZTALSHOZ az letet-GONDOZ TERET-KRT a MINDENSG-FORRSTL].
	
		 
	
		            Ez egybknt  az l teremtk szmra Adott ’szemlyes’ Terekre is igaz: egy Kzssgben Anyagi-Testben l teremtnek a ’szemlyes’ Tere (1) egyfell maga az Anyagi-Test [a benne Megformlt bels-terekkel / ramlsokkal / ramls-alapokkal], (2) msodsorban az Anyagi-Testen ’kvl / tl’ lv azon Szemlyes-Tr, amelyben a Tapasztalatait Megformlhatja / Bergztheti.
 az l teremtk szmra Adott ’szemlyes’ Terekre is igaz: egy Kzssgben Anyagi-Testben l teremtnek a ’szemlyes’ Tere (1) egyfell maga az Anyagi-Test [a benne Megformlt bels-terekkel / ramlsokkal / ramls-alapokkal], (2) msodsorban az Anyagi-Testen ’kvl / tl’ lv azon Szemlyes-Tr, amelyben a Tapasztalatait Megformlhatja / Bergztheti. 
	
		 
	
		Ha akr az Anyagi-Test, 
	
		akr a ’kls’ Szemlyes-Tr 
	
		„megterheldik” „idegen” 
	
		[= NEM a teremt nmaga ltal Vlasztott] 
	
		„mintkkal / mkdsekkel”, 
	
		ez az EL-TVOLODS s EL-Vltozs
	
		viszonylag hamar JELEZ
	
		(1) 
	
		elszr a bels elbizonytalanodsban / Tudat-homlyosodsban,
	
		(2) 
	
		majd pedig „rend-ellenessgek” formjban 
	
		az Anyagi-Testen bell s a kls Szemlyes-Trben is. 
	
		 
	
		Ha a teremtk ’szemlyes’ Tere 
	
		egy bizonyos mrtken „tl”
	
		„megterheldik” / EL-Vltozik, 
	
		a ’szemlyes’ Tr „sztesik” 
	
		[a teremt meghal].
	
		 
	
		            Emltettem a [1047-1048.r.] 295. pont (2) alpontban (elrhet ITT), hogy amikor mr ’KINT’ (!) a Szemlyes-Trben is [’kvl az Anyagi-Testen’] ’lthatv’ vlnak az EL-VLTOZSOK, nagyon fontos LASSTANI, s Tudatosan elkezdeni keresni az EL-Vltozs OKT (!) [a YOSGBAN az ELFOGAD Szeretet-Megnyilvnuls az OK-KERESSHEZ is utat nyit: (171.r.) 69. pont – elrhet ITT]. Ilyenkor elszr ’Bell’ kell a szksges Vltoztatsokat Megformlni / Bergzteni, s ’erre alapulan’ ’KINT’ is megkezddnek a Rendezdsek.
	
		           
	
		 
	
		            A 20191126 [2.r.] III. pontban a ’tulipn pldjban’ emltettem azt (elrhet ITT), hogy
	
		az EL-Vltozsok 
	
		[a Kzssgi vagy Szemlyes Terekben] 
	
		egy bizonyos mrtken tl 
	
		visszafordthatatlann 
	
		vlnak:
	
		 
	
		       (…) Ha a tulipn kpnl maradunk, a tulipnnak hat szirma van (bell kzpen a porzk s a term). A hat szirom az ppen (!) megtapasztalsra vlasztott letnk hat alapja / F-Irnya, s ezek kiegyenslyozottan plnek (ekkor marad meg harmoniban az letnk). Legyen az egyik szirom a vlasztott nemi jelleg, mondjuk ppen a ni formnk. [Teht a hatbl csak az egyik fontos n-jellegnk a nisg ebben a pldban.] Ha a ni jelleggel (vagy brmelyik msik szirommal) „azonostjuk” teljesen vagy tlzottan nmagunkat, akkor ez a szirom gyorsan nvekedik (hiszen az ert s figyelmet ehhez sszpontostjuk), mg a tbbi szirom lemarad a nvekedsben, egyesek taln el is sorvadnak. 
	
		          Nyilvnvalan mg nagyobb figyelmet szksges fordtaniuk a vlasztott n-jellegeik kiegyenslyozott ptsre azoknak, akik pldul megnyitnak valamilyen Klnleges megtapasztalst is… s gy mg tbb (s Klnleges jelleg) ’Meghatrozra’ is figyelemmel szksges lennik…
	
		 
	
		Mindig „van egy olyan pont”, 
	
		ameddig visszafordthat az EL-Vltozs, 
	
		amg mg SAJT ERBL
	
		jra kiegyenslyozott tudjuk tenni az letnket
	
		[folyamatosan figyelmeztet is ennek rdekben a MEGTARTI-Teremt s a sajt (n)Lnyeg]. 
	
		 
	
		A figyelmnket az addig elhanyagolt rszeink fel fordtva
	
		jra lettel tudjuk feltlteni a ’szirmokat’, 
	
		s 
	
		EKKOR KERLNK ABBA A HELYZETBE, 
	
		hogy FELISMERJK
	
		HOGYAN ILLESZKEDNEK EGYMSHOZ / EGYMSBA 
	
		AZ LETNK FONTOS (MEGTAPASZTALSRA VLASZTOTT!) ALAP-PILLREI. 
	
		Ekkor tudjuk jra a sajt harmoninkba visszaigaztani / visszavezetni az letnket.
	
		 
	
		            Ha ezt az (N)Igazodst [= Sajt Erbl (!)] nem tesszk meg, a ’virg’ ’feje’ a „tlslyos irnyba” elkezd „EL-hajlani”. Mg nyilvnvalbb (magt mg jobban megmutatv) vlik a veszly, a torzuls. Ilyenkor 
	
		(1) vagy egy „nagy szheztrs” (feleszmls), nagyon tudatos visszaforduls a harmonia fel segthet, 
	
		(2) vagy egy tudatos egytt-dolgozs a MEGTARTI-Teremtvel a Rendezs rdekben. 
	
		 
	
		        Ilyenkor ha kvetjk a belsbl rkez (sajt s/vagy MEGTARTI) vezetst, mg Rendezhet (!) s Kiigazthat az „EL-Trls” [s gy a virgbl megformldhat a ’tovbbvezet mag’].
	
		 
	
		Ha nem kezddik el az „EL-HAJLS” Rendezse, 
	
		s az EL-TVOLODS a Sajt Vlasztsainktl
	
		elri azt a bizonyos „pontot”, 
	
		ahol / amikor VISSZAFORDTHATATLANN VLIK az EL-Vltozs:
	
		a megbillent egyensly virg-rsz (akr csak egy szirom, akr az sszes) LETRIK, LESZAKAD.
	
		Akr a virg szra is [’alapja’, akr az (n)Lnyeg rtelemben is!] MEGTRHET
	
		[az EL-Vltozs „helyrehozhatatlann” vlik].
	
		 
	
		Ilyenkor a teremt 
	
		(1) vagy vgleg elengedi (Lezrja) ezt a megtapasztalst,
	
		(2) vagy n-Rendezst kveten jbl elkezdi felpteni.
	
		A „LE”-trt n-rszt mr nem lehet ’vissza-igaztani’.
	
		 
	
		A teremtkben lv bels Megtrsek
	
		nagyon sok esetben csupn rszleges ’levlsok’ 
	
		(flig levlt fagak)(mg idben Irgalmi gondoskodsba kerlt Alv-Kdok,
	
		a MEGTARTI-Teremt ltal ’RSZLEGESEN-Altatott’ let-rszek), 
	
		s ezeket a teremtk (ha azt vlasztjk) visszapthetik, 
	
		s harmoniba Rendezhetik az letkben…”
	
		 
	
		 
	
		20200908 [1147-1148-1149.r.] 317. pont (3) [„idegen” minta bergzlse MEGGYENGTI a TR BERGZTETTSGT a Kzppontjhoz; Msok-rdekben-vgzett-rendraks (TAKARTS) (Szolglat) a TR Kzppontjhoz val Bergztettsgt megerstette; ha nagy-mrtkben elszaporodtak az EL-Vltozsok, az letet-GONDOZ KISEBB Szakasz-Lezrs sorn vgezte el a TR Feltiszttst] – elrhet ITT
	
		 
	
		20200908 [1586.r.] 396. pont (1) [’kisebb termet’ teremt „tvton halad”] – elrhet ITT
	
		 
	
		20200908 [1618-1621.r.] 403. pont [az udvar srn tele volt ltetve vkony trzs magas fkkal (olyan kiterjedtt / „knyszerv / knyszertv” vlt a Vdekezs, amely jelentsen akadlyozza a teremtt az egyb megtapasztalsaiban s az nfelismersben); lemaradottak Gondozsa (az ’j vrosrszben’ maradk Gondozsa)] – elrhet ITT