3.
2025.04.28.
A [1773.r.] 442. pont (1) alpontban rtam arrl (elrhet ITT), hogy az ers knyszer / a fggsg knyszere nehezebb teszi az Anyagi-Testi Jelenlt megtartst most is [a KISEBB Szakasz-Vlts sorn]: krdses (= bizonytalan) az ERS knyszert mkdtetkben az, hogy kpesek-e Bergzlni a metr-szerelvnyben, majd utna a villamoson.
Ma hajnalban az jelzett, hogy
egy msik „ERS knyszer”,
a „rejtzkds / menekls” is
lehet olyan „akadly”,
amely KRDSESS / BIZONYTALANN teszi / teheti
az Anyagi-Testi Jelenlt megtartst
a KISEBB Szakasz-Vlts sorn.
Arrl, hogy mennyire „Ers” „knyszer” lehet a „menekls” [~ „rejtzkds”, „meneklsi utak folyamatos gyrtsa”, „kibjs a felelssgvllals all” stb] a [1522-1525.r.] 391. pontban rtam (elrhet ITT).
> Egy stt [„rejtett”] jrat mindkett vge Lezrsra kerlt, a jratot egy sr folykony tr kezdte kitlteni. Egy „menekl” bka, majd egy harcias rk bergztsre kerlt egy ’rugalmas specilis vd-trbe’, amelyen bell egy semmi-tr is bergztsre kerlhet [a „tr-nlkliv” vl „meneklk” egy ’helyhez-rgzt’ Irgalmi Vd-Trben kerlnek Bergztsre addig, ameddig a Tovbbvezetsi tjukat Meghatrozza a FLDANYA].
A „menekls knyszert” „mkdtetkben”
a „knyszer” „erssge”
nem csak attl fgg,
hogy milyen hossz tartamban „rgzlt” bennk ez a „knyszer”
s mennyire mly fjdalom megtapasztalsa volt az alapja,
hanem nagyon lnyeges az is,
hogy „mennyire mlyen rgzlt be”:
elsdlegesen inkbb csak a ’szemlyes’ trben „mkdtette” a teremt,
vagy „mg mlyebben”, mr a Tudatban is „bergzlt” a „knyszer”.
Tapasztalat, hogy az „ERS knyszereket” „mkdtet” teremtkben korbban valamilyen Nagyon-Slyos Tr-Veszts [~ elviselhetetlen fjdalom] „rgzlt be” [Nagyon-Slyosan lettel-sszeegyeztethetetlen EL-Vltozst tapasztaltak meg]. Hasonl [ltalban „megtrst” okoz] folyamatot tapasztaltak meg, mint amirl a 117. pontban rtam.
20200908 [318.r.] 117. pont [„valami megszakadt bennem” (EL-Forduls, EL-Mozduls, EL-Tvolods); a gyermek leveszi a ruhit s lefekszik egy gyba (Alv-Kdd vlik az rtelmezhetetlen tapasztalat); ebben a kpben Felismerhet az, hogy milyen „megakadst” (st, akr SLYOSABB EL-Vltozst / tnyleges Tr-Vesztst) okoz az, ha a teremt „FELKSZLETLENL” tallkozik egy helyzettel; az ilyen „megakads” a legtbbszr sajnos csak a RENDEZS tjn (az letet-GONDOZK tevkeny kzremkdsvel, SPECILIS GONDOSKODSVAL) szntethet meg (a Tr-Veszts megformldsa esetn csak SPECILIS Gondoskodssal Rendezhet a Tapasztalat)] – elrhet ITT:
„…Megrtst segt kp:
Vagyok… „Valami megtrt bennem… megszakadt”…
Nem tudom pontosan mi okozta ezt… vagy inkbb nem akarom jra tlni azt ami ezt okozta, nem akarom a tudatomba beidzni… nem akarom a testemben jra a felsznre hozni… [Elkezddik egy EL-Forduls]…
Mr otthon vagyok a szeretteim / csaldtagjaim kztt… de mintha nem is n lennk… vagy mintha mr nem is k lennnek… [Tvolodom ’bell’]…
Ltom ket, ltom, hogy ott vannak a kzelemben / mellettem, beszlnek hozzm… Nem rtem amit mondanak… Nem akarom hallani amit mondanak (?)…
Nem akarok a kzelkben lenni… inkbb elmegyek valahova [dacossg elkezd megformldni (?)], >>> az EL-Fordulsbl s bels elcsavarodsbl [tvolodsbl] elkezd megformldni az let Kzppontjbl val EL-Mozduls, majd a tovbbi EL-Tvolods…
Elmegyek valamilyen „msik helyre”, tvolabb az otthonomtl [kezdek Bezrkzni / bezrdni]. Nem tudom hol vagyok… csak „vagyok valahol”…
Valahogyan megtallnak a csaldtagjaim, s valsznleg prblnak ’visszafordtani’…
’Azt hiszem egy gyermekemet is magammal hoztam’, aki kzben [hogy ne hallja a veszekedseket (?), vdaskodsokat (?)] egy tvolabbi (belsbb) szobba hzdott, ott levette a ruhit s befekdt egy gyba. Alszik. [A ’gyermek’ itt valsznleg maga a Tapasztalat.]
Amikor valaki egy olyan helyzetben tallta magt, amelyet „egyltaln” nem tudott beleilleszteni az letbe, az a lnyege szerint azt jelentette, hogy az a ’szmra’ lettel-sszeegyeztethetetlen. Egy ilyen megtapasztals nagyon gyakran okozott valamilyen „bels szakadst / bels megtrst”. Gyakran ez olyan formban mutatta magt, hogy
(1) ’Az-let’ „egy rsze” [a megsrlt-rsze / a fjdalommal-megrintett-rsze] azonnal, vagy egy rvidebb folyamat sorn „leszakadt” [elvlt, tnylegesen semmiv vlt] [ez is tnyleges Tr-Veszts],
(2) mskor pedig ’Az-let’ egy rsze a Test / az let valamely belsbb-terbe hzdott vissza.
A kpnek az a rsze, amikor „tvolabbra hzdtam az otthonomtl / csaldtagjaimtl”, az let ’Kzppontjtl’ val EL-Tvolods megkezdse. Ez az letben egy tovbbi bels FESZLST indt el [ezzel tovbb terheli a mr megformldott fjdalmat / EL-Vltozst]. Ennek az j „bels tvolsgnak” a megformldsa a „sajt letben” szinte azonnal jl lthatan megmutatta magt a KZELI-sszekapcsoldsban lv trsakhoz val viszonyulsban [a TVOLODS az n szmomra s az szmukra is hamar rzkelhetv s Felismerhetv vlt].
Fleg a Klnleges Gondoskodsban mr tapasztaltabbak [vagy a(z Elfogad) Szeretet Gondoskod formjt mr az letkben felptett teremtk] ilyenkor azonnal megprblnak KZELEBB HZDNI a srlt trsukhoz, hogy MEGRTHESSK a Vltozs okt:
- olyan oka van-e a Tvolodsnak, amikor pldul egy bels Fontolgatst egyedl akar meglni a teremt, s ilyenkor egy kicsit el kell tvolodni tle [mert ez a Harmonia, ez a Szksges],
- vagy pedig olyan oka van a Vltozsnak, amikor azonnal egy v-Megerst Gondoskodssal kell segteni abban, hogy minl elbb jra vissza tudjon igazodni a Kzppontjba [meg kell akadlyozni, hogy „kiszakadjon” a Kzppontjbl].
Lehetsges, hogy a srls valban olyan slyos [kzvetlenl lettel-sszeegyeztethetetlen megtapasztals az OKA], amikor csak SPECILIS GONDOSKODSSAL [SPECILIS Kzelebb-Hzdssal] lehet megakadlyozni azt, hogy egy mg slyosabb „bels szakads” formldjon meg.
Amg nem volt elrhet az letet Kzvetlenl GONDOZK SPECILIS [NAGYON ERS] IRNYBAN-TARTSA [akr az letet Kzvetlenl GONDOZK egyttes ’krbenllsa’ / sszetart-Jelleg-Egyttes-v-Megerstse], legfeljebb olyan Megerstsek voltak lehetsgesek, amelyek a megsrlt rszt Alv-Kdd formltk, s IRGALMI Gondoskodsban az let tovbbi Visszabomlsa / srlse megllthatv vlt.
A kpben amikor a ’gyermek’ egy belsbb szobba visszahzdva elkezdte levenni a ruhit, az azt jelentette, hogy ennek a Fokozottan-rzkenny vlt [valsznleg srlt] let-rsznek az addigi megformltsga elkezdett visszabomlani. Amikor a ’ruhitl’ [addig megformlt-valjtl] megvlt a gyermek, egy ’gyba’ fekdt, ez azt jelenti, hogy a megmaradt let-rsz Alv-Kdd [vagy jabban akr RSZLEGESEN-Altatott] vlt, azaz egy olyan Irgalmi alap Gondoskodsi-Trbe kerlt bergztsre, amely
MEGAKADLYOZTA
a semmibe-sodrdst / teljes-visszabomlst
[gy MEGAKADLYOZTA azt,
hogy az azon ’gyermekben’ (J-KEZDETBEN)
a megsrls eltt HARMONIAKNT megformldott Tapasztalat
teljesen elvesszen a teremt szmra,
s gy soha tbb abban a formjban mr ne pthesse vissza]…”
NAGYON FONTOS:
20200908 [1145.r.] 317. pont (2) [a BERGZTETT TEREK egy bizonyos mrtken tl nem kpesek EL-Tvolodni a Sajt Harmonijuktl] – elrhet ITT:
„…Tapasztalat
a ’MI’ LTEZSI-gunkban az,
hogy
a BERGZTETT-TEREK
[ilyen a Birodalom vagy Kzssg Megnyilvnulsa szmra MEGFORMLT s BERGZTETT LET-TR]
egy ’bizonyos mrtken tl’
nem kpesek EL-TVOLODNI a ’Sajt-Harmonijuktl’,
vagyis attl az LET-REND(SZER)TL,
amelyet
az LET-TR ► ALAPJBA
a hozz tartoz letet-GONDOZ ► Bergztett
[aminek a MEGTAPASZTALSHOZ az letet-GONDOZ TERET-KRT a MINDENSG-FORRSTL].
Ez egybknt
az l teremtk szmra Adott ’szemlyes’ Terekre is igaz: egy Kzssgben Anyagi-Testben l teremtnek a ’szemlyes’ Tere (1) egyfell maga az Anyagi-Test [a benne Megformlt bels-terekkel / ramlsokkal / ramls-alapokkal], (2) msodsorban az Anyagi-Testen ’kvl / tl’ lv azon Szemlyes-Tr, amelyben a Tapasztalatait Megformlhatja / Bergztheti.
Ha akr az Anyagi-Test,
akr a ’kls’ Szemlyes-Tr
„megterheldik” „idegen”
[= NEM a teremt nmaga ltal Vlasztott]
„mintkkal / mkdsekkel”,
ez az EL-TVOLODS s EL-Vltozs
viszonylag hamar JELEZ
(1)
elszr a bels elbizonytalanodsban / Tudat-homlyosodsban,
(2)
majd pedig „rend-ellenessgek” formjban
az Anyagi-Testen bell s a kls Szemlyes-Trben is.
Ha a teremtk ’szemlyes’ Tere
egy bizonyos mrtken „tl”
„megterheldik” / EL-Vltozik,
a ’szemlyes’ Tr „sztesik”
[a teremt meghal].
Emltettem a [1047-1048.r.] 295. pont (2) alpontban (elrhet ITT), hogy amikor mr ’KINT’ (!) a Szemlyes-Trben is [’kvl az Anyagi-Testen’] ’lthatv’ vlnak az EL-VLTOZSOK, nagyon fontos LASSTANI, s Tudatosan elkezdeni keresni az EL-Vltozs OKT (!) [a YOSGBAN az ELFOGAD Szeretet-Megnyilvnuls az OK-KERESSHEZ is utat nyit: (171.r.) 69. pont – elrhet ITT]. Ilyenkor elszr ’Bell’ kell a szksges Vltoztatsokat Megformlni / Bergzteni, s ’erre alapulan’ ’KINT’ is megkezddnek a Rendezdsek.
A 20191126 [2.r.] III. pontban a ’tulipn pldjban’ emltettem azt (elrhet ITT), hogy
az EL-Vltozsok
[a Kzssgi vagy Szemlyes Terekben]
egy bizonyos mrtken tl
visszafordthatatlann
vlnak:
(…) Ha a tulipn kpnl maradunk, a tulipnnak hat szirma van (bell kzpen a porzk s a term). A hat szirom az ppen (!) megtapasztalsra vlasztott letnk hat alapja / F-Irnya, s ezek kiegyenslyozottan plnek (ekkor marad meg harmoniban az letnk). Legyen az egyik szirom a vlasztott nemi jelleg, mondjuk ppen a ni formnk. [Teht a hatbl csak az egyik fontos n-jellegnk a nisg ebben a pldban.] Ha a ni jelleggel (vagy brmelyik msik szirommal) „azonostjuk” teljesen vagy tlzottan nmagunkat, akkor ez a szirom gyorsan nvekedik (hiszen az ert s figyelmet ehhez sszpontostjuk), mg a tbbi szirom lemarad a nvekedsben, egyesek taln el is sorvadnak.
Nyilvnvalan mg nagyobb figyelmet szksges fordtaniuk a vlasztott n-jellegeik kiegyenslyozott ptsre azoknak, akik pldul megnyitnak valamilyen Klnleges megtapasztalst is… s gy mg tbb (s Klnleges jelleg) ’Meghatrozra’ is figyelemmel szksges lennik…
Mindig „van egy olyan pont”,
ameddig visszafordthat az EL-Vltozs,
amg mg SAJT ERBL
jra kiegyenslyozott tudjuk tenni az letnket
[folyamatosan figyelmeztet is ennek rdekben a MEGTARTI-Teremt s a sajt (n)Lnyeg].
A figyelmnket az addig elhanyagolt rszeink fel fordtva
jra lettel tudjuk feltlteni a ’szirmokat’,
s
EKKOR KERLNK ABBA A HELYZETBE,
hogy FELISMERJK
HOGYAN ILLESZKEDNEK EGYMSHOZ / EGYMSBA
AZ LETNK FONTOS (MEGTAPASZTALSRA VLASZTOTT!) ALAP-PILLREI.
Ekkor tudjuk jra a sajt harmoninkba visszaigaztani / visszavezetni az letnket.
Ha ezt az (N)Igazodst [= Sajt Erbl (!)] nem tesszk meg, a ’virg’ ’feje’ a „tlslyos irnyba” elkezd „EL-hajlani”. Mg nyilvnvalbb (magt mg jobban megmutatv) vlik a veszly, a torzuls. Ilyenkor
(1) vagy egy „nagy szheztrs” (feleszmls), nagyon tudatos visszaforduls a harmonia fel segthet,
(2) vagy egy tudatos egytt-dolgozs a MEGTARTI-Teremtvel a Rendezs rdekben.
Ilyenkor ha kvetjk a belsbl rkez (sajt s/vagy MEGTARTI) vezetst, mg Rendezhet (!) s Kiigazthat az „EL-Trls” [s gy a virgbl megformldhat a ’tovbbvezet mag’].
Ha nem kezddik el az „EL-HAJLS” Rendezse,
s az EL-TVOLODS a Sajt Vlasztsainktl
elri azt a bizonyos „pontot”,
ahol / amikor VISSZAFORDTHATATLANN VLIK az EL-Vltozs:
a megbillent egyensly virg-rsz (akr csak egy szirom, akr az sszes) LETRIK, LESZAKAD.
Akr a virg szra is [’alapja’, akr az (n)Lnyeg rtelemben is!] MEGTRHET
[az EL-Vltozs „helyrehozhatatlann” vlik].
Ilyenkor a teremt
(1) vagy vgleg elengedi (Lezrja) ezt a megtapasztalst,
(2) vagy n-Rendezst kveten jbl elkezdi felpteni.
A „LE”-trt n-rszt mr nem lehet ’vissza-igaztani’.
A teremtkben lv bels Megtrsek
nagyon sok esetben csupn rszleges ’levlsok’
(flig levlt fagak)(mg idben Irgalmi gondoskodsba kerlt Alv-Kdok,
a MEGTARTI-Teremt ltal ’RSZLEGESEN-Altatott’ let-rszek),
s ezeket a teremtk (ha azt vlasztjk) visszapthetik,
s harmoniba Rendezhetik az letkben…”
20200908 [1147-1148-1149.r.] 317. pont (3) [„idegen” minta bergzlse MEGGYENGTI a TR BERGZTETTSGT a Kzppontjhoz; Msok-rdekben-vgzett-rendraks (TAKARTS) (Szolglat) a TR Kzppontjhoz val Bergztettsgt megerstette; ha nagy-mrtkben elszaporodtak az EL-Vltozsok, az letet-GONDOZ KISEBB Szakasz-Lezrs sorn vgezte el a TR Feltiszttst] – elrhet ITT
20200908 [1586.r.] 396. pont (1) [’kisebb termet’ teremt „tvton halad”] – elrhet ITT
20200908 [1618-1621.r.] 403. pont [az udvar srn tele volt ltetve vkony trzs magas fkkal (olyan kiterjedtt / „knyszerv / knyszertv” vlt a Vdekezs, amely jelentsen akadlyozza a teremtt az egyb megtapasztalsaiban s az nfelismersben); lemaradottak Gondozsa (az ’j vrosrszben’ maradk Gondozsa)] – elrhet ITT