(...) A ’fel-lelkeslshez’ kapcsoldan mr tbb alkalommal jelzett egy Figyelem-Felhvs:
A ’fel-lelkesls’ / ’fel-induls’ [rtelme szerint tbb bels er rzkelse / megnyilvnulsa] jelzse esetn
szksges az vatossg.
Az vatossg nem azt jelenti, hogy „el kellene nyomni” a ’fel-lelkeslst’,
csupn annyit jelent,
hogy ilyen helyzetben
Fokozott Figyelem szksges ahhoz,
hogy a ’szksgszer hatrokat’ ne lpje tl a teremt.
Gyakori az, hogy a ’fel-lelkeslsekor’ a termszetes [s gyakran szksges] ’kiterjedskor’ „tl akar terjeszkedni a szksgszer hatrain a teremt”.
Msok szmra ez gy vlhat rzkelhetv, hogy „tl sok” [az amit mond / az amit s ahogyan tesz], s olyan mshoz tartoz Szemlyes (!) Trre is akaratlanul (vagy akr tudatosan / tvedsbl) „kiterjedne”, amelyhez nincsen jogos hozzfrse.
Nha ez gy mutatja magt, hogy „olyan kzelsget forml meg olyan ms teremtvel, akivel ltalnos alapon nincsen sszecsendlssel megalapozott kzelsge”, mintha Kzeli-sszekapcsoldsban lennnek egymssal [ez a msik teremt Szemlyes-Terbe val (akaratlan vagy tudatos) „behatols”]. Egy Klnleges Utat megnyitott teremt esetben ilyen helyzet az, amikor „vatlansgbl / figyelmetlensgbl” ms teremt fel olyan gondoskod-mdon nyilvnul meg, amelyhez nem formlt meg gondoskodsi-helyzetet a FLDANYA.
Ha egy jonnan visszafogadott [jonnan az ramlsaink rszv vlt] szemlyes-ternk
a ’fel-lelkesls’ rzetvel jelez,
Fokozott-Figyelemmel szksges irnyulni
a ’szksgszer hatrok betartsra’.
Odafigyelssel s tudatos gyakorlssal
[s a ’fel-lelkesls’ „letrse” nlkl]
[bizonytalansg esetn a FLDANYA s a Kzeli-Trsak segtsgt is krve]
behangolhat / megtallhat az az ’j egyenslyi helyzet’,
amelyben a ’tbblet-er / a tbblet-lehetsg’ a Clja szerint / Harmoniaknt nyilvnul meg.
Nem csak magnak az Anyagi-Testnek szksges ’beillesztenie’ a sajt ramls-rendszerbe a visszafogadott [vagy jonnan felplt] szemlyes-teret,
hanem neknk magunknak is
[
gyakorls sorn (!), a tevkenysgeink vgzse kzben]
meg kell tanulnunk ’helyesen, a clja szerint hasznlni’ ezt az j rsznket.
A ’folyamatosan tgul’ (Szemlyes) Tr-Hasznlat mr SZABLYOZOTT [= tnylegesen GONDOSKODSS Megformlt (!)] lehetsgeirl rtam a [897.r.] 254. pont (10) alpontban (elrhet ITT).
20200908 [777.r.] 222. pont (elrhet ITT):
„…Tapasztalatom szerint ► sok pihensre (tbb alvsra) van szksg a KNNYTSSEL megnyilvnul Rend-Tteli folyamatok sorn. ’rzkenysg’ s megbillens is Jelezhet > felttelezsem szerint ez felhvhatja a figyelmet arra, hogy bizonyos tevkenysgektl [vagy a ’trsas rintkezsektl’] egy kiss maradjunk tvolabb.
A folyamatos befel (is) figyels mellett
hasznos lehet
az ’rzkenyebben’
[fjdalomban, szomorsgban, felindulsban]
jelz ► helyzeteket is
egy kis bels tvolsg-tartssal figyelni
[nem erltetni az azonnali Megrtst].
Valsznleg hasznos lehet
egy kiss eltvolodni az ’rzkenyebben’ jelz helyzetektl…
s
trelemmel / elfogadssal ’megvrni / kivrni’,
amg a ’mozg / vltoz’ rszek szpen a helykre illeszkednek…
s majd akkor lehet rszletesebben is rtkelni / Megrteni a Vltozsokat (?)…
Halvnyan jelzett az is, hogy a Teljes-Rendezsek folyamatban lehetnek olyan szakaszok, amikor egy ’nagy megknnyebeds-rzet’ is megformldik. Ez a tapasztalat sokakban olyan formban is jelezhet, hogy ’gyorsan elindulnnak’, ’gyorsan egy nagyon-nagyot lpnnek’.
A FLDANYA [a REND-TTEL rszeknt]
IRNYBAN-TARTSSAL nyilvnul meg azok fel, akik „TL KORN AKARNAK NAGYOT LPNI”, „TL GYORSAN AKARNAK ELINDULNI” [akkor s olyan mdon nyilvnulnnak meg valamilyen tevkenysgben, amire mg nem llnak kszen… vagy ha bennk mr meg is formldtak a tovbblps felttelei, de az LET-TRBEN vagy a kapcsold trsakban mg folyamatban vannak azok a Rendezdsek, amelyek SZKSGESEK a harmonikus tovbblpshez].
Az eddigi tapasztalataim szerint a FLDANYA valamilyen j mdon ’megnyugtat’ / ’lecsendest’, vagy olyan ms mdon segt az Irnyban-Tartsban, amelyet a teremt kpes rzkelni s Megrteni.
A Szabadsg-tr s a Megbocsts-tr egyre tbb teremtben tnylegesen mkdv vlik, ezekben is kpes lehet a FLDANYA segteni a teremtket a Megrtsben [s az Irnyban-Tartshoz szksges Helyzetek egyre gyorsabb / pontosabb megformlsra is kpes a FLDANYA ezen bels-terek hasznlatval]…”
20200908 [788.r.] 228. pont (elrhet ITT):
„Ha CSAPKODNAK [hborognak] az RZELMEK”,
ha ersen jelez egy fjdalom,
vrj egy kicsit
[vrd meg (trelemmel) amg eltvolodsz a helyzettl,
vrd meg amg lecsillapodnak az rzelmeid],
s AKKOR nzz r ’tisztbb fejjel’ [s mr nem fj szvvel] az addigi megtapasztalsokra.
Ebben az rs-rszben rtam arrl is, hogy akik elkezdik az ’Egyszerbb’ Illeszkedsek Felismersnek [majd ksbb Megformlsnak] megtanulst, bels utakon egyre pontosabban kpesek lesznek rzkelni s Megrteni azt, hogy a ’Trsuk’ [egy msik let] mikor s milyen kzvetlen sszekapcsoldsra [ramoltatsra / Elfogadsra…] kpes…”
20200908 [1731.r.] 432. pont – elrhet ITT:
„…Ha ersebb (flelem s egyb) jelzsek vannak
[bels-feszls, indulatossg, magrahagyottsg-rzet,
testi fjdalmak, „kiltstalansg-rzet”, „elegem-van-rzet” stb],
Szksges (!)
ERSEBB vdelmi-teret krni [akr ’kirasztani’] magunkra
[s/vagy a ’helyzetre’,
akr a ’kzelben lvkre’].
ERSEBB (!) Jelzsek esetn
rdemes arra is ’odafigyelni’,
van-e olyan irny (bels?) jelzs,
hogy valamerre ’vezetve’ [’msfel vezetve’] a figyelmet,
tudunk-e knnyteni a vltozsokon
[
ha valamely irnyban tartjuk a figyelem fkuszt,
azzal knnyebb tudunk-e tenni
egy ppen folyamatban lv nehezebb megtapasztalst]...”
A Figyelem-Vezetses Gondoskodsrl: [1492-1493.r.] 385. pont (2) – elrhet ITT:
„…A FLDANYA Kzvetlen (= Sajt) GONDOSKODSAINAK
legtbbjben
van / megnyilvnul / lehetsges
[ha az Fontos Okbl Szksges]
a
’figyelem’ ’kisebb mrtk [~ Szksges mrtk] vezetse’.
Nha segtsg lehet az,
ha egy fjdalmas helyzetben
[mg mieltt a fjdalmas helyzet „ersebben megragadn a figyelmet”]
[vagy egy „nem-rts” okn „zavart” okoz helyzetben]
’msfel vezeti / tereli a figyelmet’ a gondoskod
[vagy ► n-gondoskodsknt a teremt maga].
Fontos ezt a gondoskodst is
(1)
a
Szksgessghez igazodan,
(2)
’mrtkkel’ [egyes helyzetekben ’fokozott vatossggal’ (?)] megnyilvntani...”
20200908 [1485.r.] 385. pont (1) – elrhet ITT:
„…[2024.06.28.] Az ’lom’-’munkk’ sorn [s valsznleg egyre gyakrabban a ’karnyjtsnyi tvolsgon bell’ megformlt / rzkelhetv vl helyzetekben]
egyre gyakrabban tallkozhatunk olyan helyzetekkel
[elsdlegesen Gondoskodsi-Helyzetekkel],
amikor abbl ered zavart [esetleg csak enyhbb bizonytalansgot] ismerhetnk fel,
hogy
„valami ami addig ott volt”
„mr nincsen ott / eltnt / elveszett / nem tallhat meg”.
Rszleges megrtsem szerint
ezen
[Lezrsi / Elengedsi] helyzetek egy rszben
[a FLDANYA Bels tmutatst kvetve]
a bels bizonytalansg s zavar megszntetshez
jl hasznlhatak egyes
► ’FIGYELEM-VEZETSEK’:
HA ’Van’ ’olyan’ [meglv, korbban mr felptett / felplt] ’Sajt-Harmonia’ a teremtben,
amelyre ha enyhbb figyelem-vezetssel ’odavezeti a figyelmet’ a FLDANYA,
a [Tudatosabb / Elfogadbb (?)] teremtkben
akr nmagban ez is
maradktalanul (!) kpes megszntetni egy Jelz „hiny”-rzetet,
s ezrt a teremt
’knnyedn’ kpes a figyelmt
a ’meglvre / folytathatra / harmonira’ ’oda-irnytani’,
nehzsg nlkl kpes a teremt a figyelmvel s teremt-erejvel
’A-Most-Meglvre’
s az ’j Vlasztsaira’ [a Jelen Vlasztsaira]
sszpontostani
[az rs ksbbi rszben ide-idzem a Figyelem-Vezetses Gondoskodsrl korbban mr megrtetteket].
Vannak olyanok,
akikben a ► Bizalom-pts [a Bizalom ’megersdse’]
s/vagy egy korbban mr mkdv felptett
(sajt) ►’Erssg’ ismt mkdv vlsa
az ’alapja’ annak,
hogy fjdalmak nlkl (viszonylag knnyen) kpes a teremt a figyelmvel
a ’Mr-Lezrtrl’ / ’Az-ppen-Lezrulrl’
a JELENLEG-MEGLV Lehetsgeire sszpontostani…”
Az rs folytatdik az 1783. rszben, elrhet ITT