20200908 [1740.r.] 433. pont [a csald elvesztse (TBB szintje van)] – elrhet ITT:
	
		            „…A „csald [s ebben a legtbbszr nmagunk] elvesztst” nagyon sokfle formban megtapasztaltuk, s ’tbb szintje / tbb kiterjedse’ is van ennek a Tapasztalatnak.
	
		            Egyrszt egy olyan Kzssgben vagyunk jelen, ahol az ► letet-GONDOZ [a FLDANYA] maga is megtapasztalta a „csaldbl kiszakadst” [a ’szljtl’ (~ a YO-tl) s a ’gyermekeitl’ / trsaitl val EL-szakadst].
	
		            Ma mr azt a ’legmlyebb’ ’rtegt’ is megrthetjk ennek a fjdalomnak, ami a ’Ltezsnk’ Tapasztalata: mint ► ’Ltezs’ is „akaratlanul” „kiszakadtunk” a ’csaldbl’ [(960-966.r.) 270. pont (2) alponttl kezdd rsok – elrhet ITT], valjban minden (!) eddigi Tapasztalat EL-Vltozs (!) [s ebben a Szabadsg „hinya”].
	
		            Anyagi-Testben lve tbb letnkben is megtapasztalhattuk a ► csaldunk elvesztst [vagy ► Kzeli-Trsaink elvesztst].
	
		            Ha az Anyagi-Testi Tapasztalataink „bezrtak” bennnk ’Bels Utakat’ [vagy ezek visszabomlottak valamilyen „trauma” hatsra], a ► ’szellemi’ ’csaldtl’ is „Tvolra” kerlhettnk [alig voltunk kpesek ’kzvetlenl kapcsoldni’ az ► (n)Lnyeghez / ► Ered-nagy-TEREMTHZ]. Rgebbi kp ezt gy rzkeltette, hogy a ’hz’ ’msodik’ (= Klnleges) szintje romos volt, s ott csak egy ’postalda’ volt. Olyan kppel is tallkoztam mr, amely a ’pince-rszt’ „sszeomlottnak / romosnak” mutatta. Ez azt mutatta, hogy megsznt a folyamatos bels sszekapcsolds az (n)Lnyeggel, s csak ’nha, kedvez helyzetben’ vlthattunk zenetet ’postai ton’, azaz ltalban valamilyen Kzvetti ton [(907-908.r.) 256. pont – elrhet ITT, (1575.r.) 394. pont (5) – elrhet ITT, (882.r.) 250. pont (1) – elrhet ITT].
	
		            Lehet ilyen „csald elvesztshez” kapcsold fjdalom abbl is ereden, hogy valamilyen [kisebb / nagyobb] felvllalt ’kzs t’ [pldul ► Szolglat] beteljesthetetlenn vlt / megszakadt.
	
		 
	
		Mindannyiunkban 
 TBB ’rtege’ is van ennek a fjdalomnak / vesztesgnek… 
	
		 
	
		Ha kpess vlunk minden rteget kln-kln is Megismerni / Megrteni 
	
		[s megrtjk azt, 
	
		hogy van-e mindebben sajt Felelssgnk], 
	
		akkor tud megsznni a fjdalom.
	
		 
	
		(…) Benne lenni nehz. Igen. 
	
		A lelki izmok is arra valk, hogy edzzk ket.
	
		A steril tvolsgbl / burokbl nzegets s indokolatlan vdelem senkinek sem segt hossz tvon. Csak tovbb rontja a helyzetet.
	
		 
	
		20200908 [1663.r.] 412. pont (4) [hegytetn ’kilt’ (vr), fnykp-kszts (abbl a tvolsgbl nem lehetett mg pontos kpet kszteni)] – elrhet ITT:
	
		      [Korbbi levl-rszlet – 2023.12.20-21.] „…Tegnap mg volt egy fura lom. Hegytetn voltunk tbben is, s lenztnk a mlybe… nagyon mlyen alattunk vz volt.
	
		      Emlkszem ahogy lenztem s megrintett a mlysg. Aggdtam, nehogy megszdljek s leessek. A magassg olyan volt mintha repln lnl, a tj messzi s elmosdott.
	
		      Az egyik csaldtagomat rzkeltem s nhny embert, akik a meredly szln azt figyeltk, nehogy leessen valaki. Amikor le akartam fotzni a kiltst, a telefonon nem jelent meg ms, csak egy nagy kkes paca mint valami stt szn cen.
	
		       A hegytetn mgttnk egy ezstszn modern kilt volt, arra vettk az irnyt.
	
		      Olyan volt mint egy ovlis elcsavart mandulaforma. Kvlrl sima, egyntet, a lpcsk bell voltak s nem ltszott rajta kvlrl semmi…”
	
		 
	
		       (…) Ezek a ’hegytetk’ kezdetben ’ideiglenes bzisok’ lehettek, amelyekbl az oda bergzltek a mr meglv FINOMABB (kiterjedtebb) rzkelseikkel megprbltak ELLENRZSEKET vgezni [Felismerni s Megrteni a meglv helyzetet - pldul a FLDANYA Kzssgben... azonban abbl a tvolsgbl mg nem lehetett pontosan rzkelni („csak egy kk paca ltszott”... > a ’Ltezs-jelleg’ jl rzkelhet volt, azonban az LETHEZ tartozan megformldott ’egyedi jellegek’ ’abbl a tvolsgbl’ nem voltak Felismerhetek / Megrthetek)].
	
		 
	
		     [2024.11.28.: ma mr a KLNLEGES Birodalmakban ’ELSZOBKAT’ forml meg a NAGY-Teremt. Az ’Elszobkban’ azoknak a msik (LTALNOS) Birodalmaknak a legfontosabb jellemzivel ismerkedhetnek meg a KLNLEGES Birodalomban mg csupn (n)Lnyegi-Testben lk, amelyekbe val Befogadsuk (= Anyagi-Testi Jelenlt felvllalsa) Lehetsges {(1290.r.) 346. pont (2) – elrhet ITT}.
	
		        Ezekhez az ’Elszobkhoz’ a FLDANYA s a MAGJAI is Kzel-Hzdhatnak Fontos Okbl, s ’Tjkoztatst’ adhatnak a meglv helyzetrl s az Elremutatan mr Megtervezett Lehetsgekrl.]
	
		 
	
		     Ugyanakkor rdekes az az rzkels (a kpben), hogy „megrintett a mlysg”, s annak is jelentsge van, hogy „aggds”-Jelzs is rzkelhetv vlt (ez pontosan Jelezhetett Veszlyeket / Fokozottabb Odafigyelst szksgess tev rszleteket).
	
		       Valsznleg ezek sorn a kezdeti Kzeledsek sorn plt fel az a Tapasztalat, hogy [A-TRBEN] „tvolabbrl” (a perifrirl) sajnos nem lehet ► sem a meglv EL-Vltozsok Okait pontosan meghatrozni, ►  sem pedig hathats / hasznlhat segtsget nyjtani a mr bajban lvknek.
	
		 
	
		          s ebben persze tnylegesen „ott volt annak a veszlye”, hogy a „mlysg megrintheti” azt, aki ilyen „nagy” (= nehz) munkra vllalkozik, s 
 lehet, hogy sokig lent kell hogy maradjon a „mlysgben” (lvkkel)...
	
		            Valsznnek tartom, hogy a ’toronynl’ ’sztvltak azok tjai’, (1) akik FELVLLALTK a nehezebb helyzetben lvkhz val tovbbi kzeledsben val rszvtelt, s (2) azok tjai, akik a ’toronybl’ visszatrtek az Ered-Birodalmukba…”
	
		 
	
		      [2024.11.27.: Nagyon furcsa volt ez a helyzet, s ma is tapasztaljuk ezt a furcsasgot: a ’finomabb’ (’teljesebb’) rzkelssel rendelkezkre ’Szksg van’ ahhoz, hogy minl pontosabban feltrkpezhet legyen a tnylegesen meglv helyzet akr a ’mlyebb rtegeiben’ s az ’okokra kiterjeden’ is… ugyanakkor a „mlysg” „megrintheti” azt, aki mg nincsen felvrtezve megfelel ’vdelmekkel’ (s Tapasztalatokkal’).
	
		        Tbbszr emltettem, hogy Tapasztalatokra alapulan ma mr a FLDANYA is csak megfelelen FELKSZLT teremtket ’enged egy pontosan meghatrozott mrtkben kzelebb’ az lettel-sszeegyeztethetetlen [ezrt nagyon fjdalmas] jellegekhez, s vannak „olyan sly” lettel-sszeegyeztethetetlensgek, amelyekhez a MAGJAIT sem engedi kzel {(1244.r.) 337. pont (1) – elrhet ITT]. Ez utbbiak jellemzit ma mr ltalban Megrtst-segt-kpben Formlja meg / teszi Megrthetv a FLDANYA azrt, hogy a teremtk Megrtsk, mirt Szksges a NAGYOBB Tvolsg-Tarts (illetve az ilyen veszly rzkelsekor mi az azonnali teend)…”
	
		 
	
		 
	
		Ugyanakkor meg mr rengeteg biztonsgosan kidolgozott mdszer van a lelki izmok megerstsre, az rzelmek slynak elbrsra. Enlkl nem lesz tovbb halads.
	
		Teht a kiolds megtrtnt. Most a hely tartsa van.
	
		Nzd el nekem ha kicsit karcosan adom el.
	
		Mg gyakorlom.
	
		Szval. Az emberi kapcsolatokban az egyttmkds folyamatnak tanulsa zajlik. Ezt minden szinten lthatjuk.
	
		Elsszm feladat hogy a hatrok s felelssgek a helykre kerljenek. 
	
		 
	
		20200908 [1466.-1467.r.] 380. pont [HONNAN KELL(ETT) KEZDENI a GONDOSKODSOK Felptst; ALAPOZSOK; Milyen ALAPOZSOK lesznek Szksgesek a VD-s-VDETT LET-TR-RSZBEN] – elrhet ITT
	
		 
	
		Ehhez az kell, hogy aki tbbet vllalt az most ne tegye, a tbbi meg gyakoroljon az rzelmekkel dolgozni.
	
		 
	
		     Az kell, hogy a Szksgessget helyesen ismerjk fel. 
	
		      Ahol Szksges a gondoskods / segtsg, ott pontosan [a megfelel pillanatban, a megfelel tartamban, a megfelel formban stb] megnyilvnuljon…
	
		      … ahol pedig szksgtelen, ott szksgtelen [mert „akadlyoz”, „htramozdt” lenne]…
	
		     
  Aki ’sokat vllalt’ [s sok segtsget kapott / kap ahhoz, hogy felkszljn arra, amit Vlasztott (!)], annak ’nagyobb a felelssge’, s ennek megfelelen Szksges Megnyilvnulnia [ha AZT Vlasztotta].
	
		 
	
		Sok fejben mg a rgi szoftver fut, emiatt zavarodottsg lehet. 
	
		De gy gondolom ez egyre inkbb tisztul majd, ahogy a cselekvsek is helyre kerlnek…”
	
		 
	
		Amikor egy beszlgets / levelezs sorn
	
		’tkzst’ [= Illeszkedsi-nehzsget] ismerek fel
	
		[akr magamban, akr a trsamban],
	
		ltalban
	
		(1) a Bizalmam / az Erssgem
	
		s (2) az eddigi Tapasztalataim segthetik azt,
	
		hogy NE az „ellenttet” vagy akr „ellensgeskedst” azonostsam,
	
		hanem prbljam Megrteni,
	
		hogy a Helyzet MIT MUTAT / MERRE-FEL VEZET.
	
		 
	
		Ha tnylegesen lettel-sszeegyeztethetetlensget Jelez a Helyzet,
	
		ltalban nagyon hatrozottan rzkelhetv vlik ma mr
	
		az a Bels-Jelzs s tmutat,
	
		hogy 
 azonnal Szksges
	
		TVOLABBRA hzdni,
	
		s a szemlyes Vdelmet Megersteni.
	
		 
	
		Az is pontosan Jelez,
	
		ha a Helyzettel ppen akkor ’nincsen dolgunk’,
	
		s ezrt MARADJUNK TLE TVOL.
	
		 
	
		            Tapasztalatbl ’Tanultam meg’ s ’rtettem meg’ azt, amit ksbb a [FLDANYA ltal Megformlt] ELFOGADSRL lertam.
	
		 
	
		Ha valban [az nmagunkban Tudatosan FELPTETT (!)]
	
		ELFOGADSSAL vagyunk jelen egy Helyzetben,
	
		kpesek vagyunk Felismerni s Megrteni azt,
	
		hogy ABBAN A HELYZETBEN
	
		VAN-E SZMUNKRA Harmonia,
	
		s
	
		ha van ilyen,
	
		akkor az pontosan ’MI’
	
		[’mit’ mutat, ’mit’ Jelez, ’merrefel’ vezet…]
	
		 
	
		Azt is ’Megtanultam’ [a Tapasztalataim alapjn],
	
		hogy ami ’els rnzsre’ 
	
		’nehzsg / tkzs / illeszkedsi-hiny’,
	
		arra ha Elfogadssal ’nznk r’
	
		[ha Elfogadssal ’hzdunk hozz kzelebb’],
	
		az ltalban mindig valamilyen FONTOS J MEGRTSHEZ VEZET ODA.
	
		 
	
		 
	
		Lehetnek olyan ’Illeszkedsi-Nehzsget / Megrtsi-nehzsget’ felmutat helyzetek,
	
		amikor valban valamilyen ► „mlyben lv” fjdalom is Jelez.
	
		 
	
		Ilyenkor ma mg valban Szksges az,
	
		hogy Tudatosan
	
		s
	
		az 
 ERSSGET is ► Tudatosan mkdtetve / megnyilvntva legynk jelen
	
		
 azon OKBL s CLLAL,
	
		hogy a lehet legrvidebb tartamban legyen Szksges
	
		a „mly fjdalomhoz” ’kzel’ lenni
	
		a SZKSGES MEGRTS 
	
		s/vagy SZKSGES TAPASZTALAT 
	
		Felptse rdekben.
	
		 
	
		            Ha ’rs’ formjban nyilvnul meg a prbeszd, ilyenkor nha szinte ’szavanknt’ ’haladok’ a Megrtssel.
	
		           Ilyenkor [ha Fontos a Megrts] ’kapok ehhez Teret’ [’tudok ezzel foglalkozni’ azrt, hogy Felismerhessem az Okt s Cljt egy bennem (vagy a trsamban) megformldott JELZSNEK].
	
		        Mikzben ilyenkor ’befel’ is ’Erteljesebben’ ’figyelek’, ltalban ’felsznre jnnek bennem’ a mg hinyz rszletek.
	
		            Azt is Tapasztaltam, hogy 
 nha CSAK AKKOR ’egszl ki’ a Megrts, ha Bizalommal vagyunk kpesek a trsammal egymst is meghallgatni.
	
		            Ilyenkor nagyon fontos, hogy a korbbi [ltalban hosszabb] ismeretsg sorn felplt Bizalom alapjn TUDJUK azt, hogy valaminek a Felismerse s Megrtse a CL, s hogy valsznleg mindkettnk szmra valamilyen J JELLEG is Felismerhetv vlik.
	
		 
	
		            Egy bizonyos Tudatossg [Tapasztalat] felptst kveten „nem cl” a kommunikciban [s trsakhoz kapcsoldsban] az, hogy a „msikat meggyzzk” [akr „befolysols” rtelmben].
	
		 
	
		A ’Cl’
	
		(1)
	
		nmagunk szmra valaminek a Megismerse s Megrtse,
	
		(2)
	
		s gyakran a trs hozzsegtse ahhoz,
	
		hogy valamit rzkelni legyen kpes,
	
		valamit Felismerjen s Megrtsen.
	
		 
	
		Termszetesen a trsunk Vlasztsa az,
	
		hogy amit Megrt
	
		az szmra Elfogadhat-e vagy sem…
	
		Vlasztja-e vagy sem.
	
		 
	
		Itt a FLDANYA Kzssgben
	
		(1)
	
		az ELFOGADS 
	
		’tud kzvetlen utat nyitni’ 
	
		a ’Sajt-Harmonikhoz’,
	
		(2)
	
		s a 
 „nehezebb / fjdalmasabb” 
	
		helyzetek Megrtshez
	
		ma mg gyakran Szksges 
	
		az ERSSG Tudatos hasznlata is…”
	
		 
	
		 
	
		 
	
		Az rs folytatdik az 1800. rszben, elrhet ITT